Skocz do zawartości

OCB z tym "tyrkoleniem"?


Keryp_

Rekomendowane odpowiedzi

> Heh, jedyne co mi przychodzi do głowy, i o czym już wcześniej z kimś (prawdopodobnie prywanie)

> dyskutowałem, to to, że Uno/Punto/każdy większy samochód mają przyzwoite układy chłodzenia

> (długie przewody, duża chłodnica), a CC/SC taką w sumie imitację Może to powodować parę

> stopni różnicy na czujniku temperatury wody, takie pare stopni jest czasem kolosalną różnicą

> dla ECU

A ja się zastanawiałem nad umiejscowieniem czujnika położenia wału. W CC/SC trzeba coś rzeźbić, żeby wlazł altek i nie przycierał o łapę/podłużnicę. Czy trzeba razem z tą modyfikacją zmieniać koło pasowe na wale? U mnie czujnik był założony na trytrytce bo oryginalne mocowanie nie trafiało w koło. Czy to nie jest takie zjawisko, że pod dużym obciążeniem zapłon jest wyprzedzany za bardzo bo czujnik jest w złym miejscu i dlatego wypadają cykle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja się zastanawiałem nad umiejscowieniem czujnika położenia wału. W CC/SC trzeba coś rzeźbić,

> żeby wlazł altek i nie przycierał o łapę/podłużnicę. Czy trzeba razem z tą modyfikacją

> zmieniać koło pasowe na wale? U mnie czujnik był założony na trytrytce bo oryginalne mocowanie

> nie trafiało w koło. Czy to nie jest takie zjawisko, że pod dużym obciążeniem zapłon jest

> wyprzedzany za bardzo bo czujnik jest w złym miejscu i dlatego wypadają cykle?

To też nie to, bo mam 1.2 16V z nie ruszanym mocowaniem czujnika położenia wału i tyrkoli.

Jeżeli miały by być problemy z czytaniem impulsów z czujnika to im wyższe obroty tym więcej błędów odczytu by było. Tak mi się wydaje przynajmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otóż to

> Moje 1.2 16v w uno w konfiguracji:

> - słupek stilo

> - osprzęt z P I 16v - tj. ssący, wiązka, czujniki, ecu - dawcy nawet nie widziałem na oczy

> - cewki jeszcze z 8v

> - przewody zapłonowe low budget - hart z bravo/a

> - dolot - długa rura + stożek

> - przepustnica - najpierw 1.2 , później 1.6 16v

> - wydech - najpierw przerobiony kolektor z 8v, później wyspawany, później znowu ten pierwszy,

> wywalony kat, jeden tłumik przelotowy, później wydech z uno turbo

> - ecu w pełni seryjne, później przesunięta odcinka

> - pompa - jakaś z mpi, później z punto gt

> - chłodnica - najpierw malutka z 1.0 (mniejsza niż w cc/sc), później największa z możliwych z n/a -

> uno conditionair

> Nigdy nie było żadnych problemów, w żadnej z konfiguracji.

> Następnie zespół napędowy poszedł do uno kolegi Tschooba (z przepustnicą z 1.2)

> Tam tego też nie było.

> Obecnie jeździ w kolejnym uniaku - zmienił się zmienił się wydech, dolot, a problemów nie ma

> Ktoś kiedyś forsował teorię o "nietyrkolącym" czujniku VR - oczywiście jest to bzdura - ja

> jeździłem z takim z 1.6 16v, teraz jest jakiś dobrany z podobną rezystancją.

Jeździ, jeździ i ma się dobrze wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja się zastanawiałem nad umiejscowieniem czujnika położenia wału. W CC/SC trzeba coś rzeźbić,

> żeby wlazł altek i nie przycierał o łapę/podłużnicę. Czy trzeba razem z tą modyfikacją

> zmieniać koło pasowe na wale? U mnie czujnik był założony na trytrytce bo oryginalne mocowanie

> nie trafiało w koło. Czy to nie jest takie zjawisko, że pod dużym obciążeniem zapłon jest

> wyprzedzany za bardzo bo czujnik jest w złym miejscu i dlatego wypadają cykle?

U mnie też czujnik jest w miejscu gdzie powinien być i tyrkoliło.To raczej nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrykiem nie jestem ale byc moze wina lezy w ktoryms elemencie wiazki (juz o tym bylo wiele razy ale....) i przez to np czujnik MAP pokazuje nieco inne wartosci niz powinien a co za tym idzie ECU mysli ze jestesmy w innym stanie pracy silnika niz jest w rzeczywistosci przez co z kolei daje zaplon w innym miejscu i czas wtrysku tez jest inny...

z tym ze wkladajac oryginalna wiazke to nie powinno sie dziac raczej....

co myslicie??

idac w druga strone, zakladajac ze problem lezy rzeczywiscie w nieprawidlowym skladzie mieszanki i wyprzedzeniu zaplonu to modyfikujac sygnal idacy z czujnika MAP uzyskamy inne parametry wtrysku i zaplonu i byc moze bez ingerencji w ECU naprawimy tyrkolenie???

co myslicie 2??

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> elektrykiem nie jestem ale byc moze wina lezy w ktoryms elemencie wiazki (juz o tym bylo wiele razy

> ale....) i przez to np czujnik MAP pokazuje nieco inne wartosci niz powinien a co za tym

> idzie ECU mysli ze jestesmy w innym stanie pracy silnika niz jest w rzeczywistosci przez co z

> kolei daje zaplon w innym miejscu i czas wtrysku tez jest inny...

> z tym ze wkladajac oryginalna wiazke to nie powinno sie dziac raczej....

> co myslicie??

> idac w druga strone, zakladajac ze problem lezy rzeczywiscie w nieprawidlowym skladzie mieszanki i

> wyprzedzeniu zaplonu to modyfikujac sygnal idacy z czujnika MAP uzyskamy inne parametry

> wtrysku i zaplonu i byc moze bez ingerencji w ECU naprawimy tyrkolenie???

> co myslicie 2??

> pozdr

a po co myslec ?

przeciez wiadomo czemu tyrkola

mozna to usuwac na taki lub owaki sposób i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego winne musi być coś co zostaje z cc po swapie jak 1.4 tyrkolą

Raczej nie to co zostaje w CC, tylko to czego się nie zabiera z Punto, a mianowicie cały dolot z puszką filtra.

Inna rzecz, która jeszcze przychodzi do głowy, to przecież w Cento silnik jest na pewno inaczej "pomasowany" niż w Punto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej nie to co zostaje w CC, tylko to czego się nie zabiera z Punto, a mianowicie cały dolot z

> puszką filtra.

> Inna rzecz, która jeszcze przychodzi do głowy, to przecież w Cento silnik jest na pewno inaczej

> "pomasowany" niż w Punto.

Ale ktoś tu już pisał że wsadził puszke z punto z dolotem i tyrkoliło.Chyba że źle kojarzę.A co do mas na silniku to raczej nie może mieć wpływu bo silnik cały przewodzi mase wiec obojętnie w którym miejscu mu damy masę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ktoś tu już pisał że wsadził puszke z punto z dolotem i tyrkoliło.Chyba że źle kojarzę.A co do

> mas na silniku to raczej nie może mieć wpływu bo silnik cały przewodzi mase wiec obojętnie w

> którym miejscu mu damy masę

W Punto na 100% jest do skrzyni, podłużnicy i aku jednym przewodem.

Dolot w Punto ogranicza ilość powietrza, dość ciasny wydech z katalizatorem wycisza efekt tyrkolenia ale sądzę że i tak przymuła łapie seria Punto przy gazie na maxa na niskich obrotach tylko nie słychać tyrkolenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego winne musi być coś co zostaje z cc po swapie jak 1.4 tyrkolą

Tylko weź pod uwagę fakt, że najczęściej 1.4 w CC/SC uruchamia się na osprzęcie z 1.2 16V... smile.gif

chociaż... czy ja wiem czy to może mieć jakiś związek, tak tylko sobie gdybam icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie cały pic polega na rożnicy w masie punto i sc/cc

Niedoskonałość programu się ''uwydatnia'' w lżejszym aucie...

tak samo rożnych budach silniki 1.2 16V miały rożne koła zamachowe (wagi) więc to też nie jest bez wpływu

Trza wkładać EMU grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawdopodobnie cały pic polega na rożnicy w masie punto i sc/cc

> Niedoskonałość programu się ''uwydatnia'' w lżejszym aucie...

> tak samo rożnych budach silniki 1.2 16V miały rożne koła zamachowe (wagi) więc to też nie jest bez

> wpływu

> Trza wkładać EMU

Weź pod uwagę że w czwartek bawiłem się Punto 1.2 16V i przed remapem tyrkoliło niemiłosiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawdopodobnie cały pic polega na rożnicy w masie punto i sc/cc

> Niedoskonałość programu się ''uwydatnia'' w lżejszym aucie...

> tak samo rożnych budach silniki 1.2 16V miały rożne koła zamachowe (wagi) więc to też nie jest bez

> wpływu

> Trza wkładać EMU

Ale przecież masa cc z czterema osobami na pokładzie jest już chyba większa od masy punta, a i tak tyrkoli. A tak wracając do tematu araba to w końcu co on robi z tą wiązką, że nie tyrkoli??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik z FF:

>> KLIK <<

Czeskie 1.4 16V na kompie IAW 18FD, na moje ucho nie tyrkoloące. Jeżeli dobrze ślidziłem wątek z budowy (lewym okiem wink.gif) to koleś założył zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa, żeby skompensować różnice w zapotrzebowaniu paliwa między 1.2 i 1.4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawdopodobnie cały pic polega na rożnicy w masie punto i sc/cc

> Niedoskonałość programu się ''uwydatnia'' w lżejszym aucie...

> tak samo rożnych budach silniki 1.2 16V miały rożne koła zamachowe (wagi) więc to też nie jest bez

> wpływu

> Trza wkładać EMU

Nie trzeba bo u mnie już nie tyrkoli:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Filmik z FF:

> >> KLIK

> Czeskie 1.4 16V na kompie IAW 18FD, na moje ucho nie tyrkoloące. Jeżeli dobrze ślidziłem wątek z budowy (lewym okiem ) to koleś założył zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa, żeby skompensować różnice w zapotrzebowaniu paliwa między 1.2 i 1.4.

A jeżeli chodzi o reg to raczej założył go nie ze względu na skompensowanie zapotrzebowania bo jeździłem w moim 1.2 na wtryskach 1.4 i pompa spokojnie dawała rade i było wszystko jak najbardziej ok:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeżeli chodzi o reg to raczej założył go nie ze względu na skompensowanie zapotrzebowania bo

> jeździłem w moim 1.2 na wtryskach 1.4 i pompa spokojnie dawała rade i było wszystko jak

> najbardziej ok:)

Na tych plastikowych wtryskach od Boscha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie na stalowych takich samych jak są w 1.2

To albo ja czegoś nie zakumałem, albo sugerujesz, że 1.4 16V było oryginalnie na tych samych metalowych wtryskach co 1.2 16V z p1. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie na stalowych takich samych jak są w 1.2

to nie z 1.4 16v, ale z 1.2 8v mpi albo jakieś inne, może 1.6 16v ze STILO.

Bo 1.4 16v nie miało metalowych wtryskiwaczy? Kolor ich to takie różowe, plastikowe. 1.2 16v "nowe" ma plastikowe wtryski kolor błękitny.

Zresztą te metalowe to ich jest tyle rodzai, że głowa mała. Jak możesz to podaj ich oznaczenie IAWxxx to zobaczymy co to jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie z 1.4 16v, ale z 1.2 8v mpi albo jakieś inne, może 1.6 16v ze STILO.

> Bo 1.4 16v nie miało metalowych wtryskiwaczy? Kolor ich to takie różowe, plastikowe. 1.2 16v "nowe"

> ma plastikowe wtryski kolor błękitny.

> Zresztą te metalowe to ich jest tyle rodzai, że głowa mała. Jak możesz to podaj ich oznaczenie

> IAWxxx to zobaczymy co to jest

te blękitne 1.2 16V dostałem z osprzętem silnika jak kupiłem a teraz mam z 1.2 16V metalowe ze względu na listwe(te błekitne były za długie) a później kupiłem z grande punto z 1.4 smile.gif aha i nie jestem pewien czy to było 1.4 16 V czy 8V ale być może 8V bo nie pamiętam czy grande miało 16 V ale chyba nie.:) więc sorki za błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis popatrzylem troche na afr i jak jechalem np na 2 biegu, 3k rpm, to afr bylo w polowie skali, po naglym wcisniecu gazu w podloge wskazowka opadla prawie do zera, w tym czasie tyrkolil jak szalony, i w momencie jak przestal tyrkolic, wskazowka wskoczyla na koniec skali i byla tam do samego odciecia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzis popatrzylem troche na afr i jak jechalem np na 2 biegu, 3k rpm, to afr bylo w polowie skali,

> po naglym wcisniecu gazu w podloge wskazowka opadla prawie do zera, w tym czasie tyrkolil jak

> szalony,

w lewo? Zalany??

> i w momencie jak przestal tyrkolic, wskazowka wskoczyla na koniec skali i byla tam do

> samego odciecia...

w prawo... Ubogo... Chyba coś nie tak z Twoim pomiarem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w lewo? Zalany??

ja pomieszalem zlosnik.gif mam prymitywna skale, sa pola ubogo, optymalnie i bogato. spadla do samego konca ubogo, a po tyrkoleniu zatrzymala sie na granicy optimum i bogato

> w prawo... Ubogo... Chyba coś nie tak z Twoim pomiarem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja pomieszalem mam prymitywna skale, sa pola ubogo, optymalnie i bogato. spadla do samego konca

> ubogo, a po tyrkoleniu zatrzymala sie na granicy optimum i bogato

> > w prawo... Ubogo... Chyba coś nie tak z Twoim pomiarem :D

Ale to rozumiem do wąskopasmowej sondy podłączony pomiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba raczej niedolany;d

> > w prawo... Ubogo... Chyba coś nie tak z Twoim pomiarem :D

na "normalnym" wskaźniku AFR z szerokopasmówki masz skalę od lewej 5 do prawej AFR 20 (przykładowe dane) czyli od lewej zalany do prawej ubogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na "normalnym" wskaźniku AFR z szerokopasmówki masz skalę od lewej 5 do prawej AFR 20 (przykładowe

> dane) czyli od lewej zalany do prawej ubogo.

to ja mam nie normalny wskaznik zlosnik.gif w kazdym razie przy tyrkoleniu robi sie bardzo ubogo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wgl jak jade spokojnie, to wskazowka lata po skali w ta i z powrotem, jak mu butuje, to jest na

> granicy bogato/optymalnie

Latanie na lekkich obciążeniach jest normalne, dla wąskopasmowej lambdy, na tym cała korekta polega, na oscylacjii. Bogato na bucie też, ale oczywiście ubogo nigdy w życiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Latanie na lekkich obciążeniach jest normalne, dla wąskopasmowej lambdy, na tym cała korekta

> polega, na oscylacjii. Bogato na bucie też, ale oczywiście ubogo nigdy w życiu.

no ubogo to jak tyrkoli jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tak przeczytałem cały temat bo się poważnie zastanawiam nad zakupem seja i wsadzeniu w niego własnie 16v i śmiem postawić teze, że chodzi o wydech, a konkretnie o jego rezystancje. przez to, że większość osób przy swapie od razu robi przelot i wydech nie pracuje silnik nie pracuje pod optymalnie bo wydech mu na to nie pozwala. Bo i przelot i Sei/CC krótsze od Punta.

http://web.me.com/grzegorzgrabowski/Witryna/Wydechy.html

tutaj taki mały link na poparcie.

Z autopsji natomiast wiem, że jak niedawo urwałem wydech tuż przed tłumikiem końcowym to mulił własnie tak do 2,5 niemiłosiernie mimo, że ryku robił co nie miara.

Na uczelni wpajali nam, że wydech ważna sprawa i przelot nie zawsze robi robotę. więc

Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.