Skocz do zawartości

OCB z tym "tyrkoleniem"?


Keryp_

Rekomendowane odpowiedzi

> Ma tylko tyle szczescia ze komp nie wlacza wentylatora tylko dodatkowy czujnik ...

Komp nie włącza żadnego dodatkowego czujnika...o czym ty myślisz???Bo chyba mnie nie zrozumiałeś....Ty mówisz o czujniku włączającym wentylatora który działa na zasadzie 0 1 a ja mówie o czujniku cieczy chłodzącej a to różnica wiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ble ble ble tylko na kompie z 8V chodzi jak 700 setka i dlatego nie tyrkoli:).

Nie przesadzasz?

Odpalałem serie 1.4 16V na kompie z 8V.

Saący i inne duperele pod boscha.

Chodziło normalnie jak na cento z 90KM pod maską.

Chodziło bo nowy właściciel naciszył się autem niecałą dobe. icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co dokładnie się dzieje nie wiem ale na pewno zmienia się dawka paliwa

No elektroniku... Zmieniasz albo odczyt czujnika temperatury w całym zakresie jego pracy albo zmieniasz go na odczyt jednostajny w całym zakresie pracy silnika......

I wszyscy razem..... Tak się nie robi......boooooo

Ecu ni w ząb nie będzie dobrze pracowało.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ble ble ble tylko na kompie z 8V chodzi jak 700 setka i dlatego nie tyrkoli:). Tylko jedna osoba

> zna przyczyne tyrkolenie na kompie IAW 18FD ale jej nikomu nie polece

Takich osób jest już kilka ale one wiedza co jest przyczyną a nie mydlą oczy tak jak Arab.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No elektroniku... Zmieniasz albo odczyt czujnika temperatury w całym zakresie jego pracy albo

> zmieniasz go na odczyt jednostajny w całym zakresie pracy silnika......

> I wszyscy razem..... Tak się nie robi......boooooo

> Ecu ni w ząb nie będzie dobrze pracowało.....

Zmieniam odczyt w calym zakresie jego pracy a ecu pracuje normalnie bo przejechalem juz 500km i wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co dokładnie się dzieje nie wiem ale na pewno zmienia się dawka paliwa

Nie wiem dokładnie jaki czujnik jest tam zastosowany, ale podejrzewam że jest to jakiś termistor NTC, czyli taki, którego rezystancja zmniejsza sie wraz ze wzrostem temperatury. Dokładając szeregowo rezystor wmawiasz sterownikowi, że temperatura silnika jest niższa niż jest w rzeczywistości, przez to komp ustala bogatszą mieszankę niż powinna być dla rzeczywistej temperatury silnika. Z mojego punktu widzenia jest to tandetne rozwiązanie, mimo że skuteczne. Nie wspominając o tym, że samochód może Ci ciut więcej palić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem dokładnie jaki czujnik jest tam zastosowany, ale podejrzewam że jest to jakiś termistor

> NTC, czyli taki, którego rezystancja zmniejsza sie wraz ze wzrostem temperatury. Dokładając

> szeregowo rezystor wmawiasz sterownikowi, że temperatura silnika jest niższa niż jest w

> rzeczywistości, przez to komp ustala bogatszą mieszankę niż powinna być dla rzeczywistej

> temperatury silnika. Z mojego punktu widzenia jest to tandetne rozwiązanie, mimo że skuteczne.

> Nie wspominając o tym, że samochód może Ci ciut więcej palić.

Ja kiedys slyszalem ze ponoc podmiana wtryskow pomaga (chociarz jestem troche pijany to tylko tyle powiem zlosnik.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ecu pracuje nienormalnie bo nie ma prawidłowego odczytu temperatury.... Bardziej podlewa....

> Zmienia zapłon....

co z tego skoro silnik pracuje dobrze??

macie panowie http://www.4shared.com/file/846ghE3v/Zimny_i_ciepy_silnik-brak_tyrk.html

A i jeszcze nagram filmik podczas jazdy bo podobno niektórym tyrkoli tylko jak jadą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co z tego skoro silnik pracuje dobrze??

> macie panowie http://www.4shared.com/file/846ghE3v/Zimny_i_ciepy_silnik-brak_tyrk.html

> A i jeszcze nagram filmik podczas jazdy bo podobno niektórym tyrkoli tylko jak jadą

tyle ze tyrkolenie wystepuje podczas jazdy (czyli pod obciązeniem). zwłaszcza na 2 i 3 biegu gwałtownie przyspieszając z niskich obrotów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle ze tyrkolenie wystepuje podczas jazdy (czyli pod obciązeniem). zwłaszcza na 2 i 3 biegu

> gwałtownie przyspieszając z niskich obrotów...

ale nie wiem jak u was ale u mnie tylko na gorącym silniku i na postoju też gdy z wolnych obrotów wcisnąłem nagle gaz do dechy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale nie wiem jak u was ale u mnie tylko na gorącym silniku i na postoju też gdy z wolnych obrotów

> wcisnąłem nagle gaz do dechy

no ja moge potwierdzić u kolegi bzyczka że auto źle chodzi również na jałowym, krótko mówiąc jak stara $%^&*, nie da sie jechać na jedynce bez gazu bo auto żabkuje, na każdym biegu po energicznym dodaniu gazu bulgocze i nie chce jechać dopiero po sekundzie, dwóch jedzie. Moim zdaniem coś może być nie halo w układzie mapsensor->ECU albo TPS->ECU, lambda->ECU lub może i nawet tak jak piszesz coś z czujnikiem cieczy może być. Być może to pierdoła, jakaś nieodpowiednia masa w nieodpowiednim miejscu i juz jest buba. Nie mam jak tego sprawdzić bo musiałbym mieć takie auto u siebie przez kilkanaście dni minimum żebym mógł podziałać, podpiąłbym szerokopasmówke sprawdził bym logi z wszystkich czujników i bym zaraz widział co sie dzieje, a tak to sobie moge tylko zgadywać. (Ja jak w swoim podpinałem ecumastera to sie cuda działy, mapy się same zaczęły przełączać, auto czasami sobie zgasło bo wypadały zapłony, pomimo że wszystko było podpięte zgodnie z instrukcją zrobioną przez Jadźwina, dopiero sam dochodziłem metodą prób i błędów żeby to działało normalnie i wszystkiemu były winne masy). Ale wychodzi na to że paliwa jest za mało w momencie tyrkolenia, bo jak odłączasz czujnik cieczy to auto chodzi tak jakby na ssaniu cały czas. Spróbuj wlutować jakiś opornik albo coś (nie jestem elektrykiem to nie wiem co to ma być) co obnizy opornośc liniowo np o jakieś 20pare procent, bo to nie może tak byc że czujnik se wisi o tak przy silniku gdzies z boku bo to jest bez sensu. Co do zwolenników grzebania w mapach, napewno jest to jakieś wyjście z sytuacji, ale to jest leczenie objawów a nie przyczyny i ja bym to traktował jako ostateczność, bo skoro w punto działa bez żadnych remapów to i w takim cieniasie ma działać i koniec kropka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ja moge potwierdzić u kolegi bzyczka że auto źle chodzi również na jałowym, krótko mówiąc jak

> stara $%^&*, nie da sie jechać na jedynce bez gazu bo auto żabkuje, na każdym biegu po

> energicznym dodaniu gazu bulgocze i nie chce jechać dopiero po sekundzie, dwóch jedzie. Moim

> zdaniem coś może być nie halo w układzie mapsensor->ECU albo TPS->ECU, lambda->ECU lub może i

> nawet tak jak piszesz coś z czujnikiem cieczy może być. Być może to pierdoła, jakaś

> nieodpowiednia masa w nieodpowiednim miejscu i juz jest buba. Nie mam jak tego sprawdzić bo

> musiałbym mieć takie auto u siebie przez kilkanaście dni minimum żebym mógł podziałać,

> podpiąłbym szerokopasmówke sprawdził bym logi z wszystkich czujników i bym zaraz widział co

> sie dzieje, a tak to sobie moge tylko zgadywać. (Ja jak w swoim podpinałem ecumastera to sie

> cuda działy, mapy się same zaczęły przełączać, auto czasami sobie zgasło bo wypadały zapłony,

> pomimo że wszystko było podpięte zgodnie z instrukcją zrobioną przez Jadźwina, dopiero sam

> dochodziłem metodą prób i błędów żeby to działało normalnie i wszystkiemu były winne masy).

> Ale wychodzi na to że paliwa jest za mało w momencie tyrkolenia, bo jak odłączasz czujnik

> cieczy to auto chodzi tak jakby na ssaniu cały czas. Spróbuj wlutować jakiś opornik albo coś

> (nie jestem elektrykiem to nie wiem co to ma być) co obnizy opornośc liniowo np o jakieś

> 20pare procent, bo to nie może tak byc że czujnik se wisi o tak przy silniku gdzies z boku bo

> to jest bez sensu. Co do zwolenników grzebania w mapach, napewno jest to jakieś wyjście z

> sytuacji, ale to jest leczenie objawów a nie przyczyny i ja bym to traktował jako

> ostateczność, bo skoro w punto działa bez żadnych remapów to i w takim cieniasie ma działać i

> koniec kropka

No i ja tez tak mysle. Co z tego ze przekladajac silnik zmieniam warunki pracy. Przekladajac 1.2 8v tez zmieniam i jezdzi dobrze na oryginalnym kompie.

Ma ktos moze u siebie charakterystyki czujnikow temperatury stosowanych w fiacie?? Czy czujnik niebieski ma inna charakterystyke niz szary?? I jeszcze czujniki trojpinowe bo tez sa w roznych kolorach. Bylbym wdzieczny gdyby ktos podeslal charakterystyki jezeli ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ja moge potwierdzić u kolegi bzyczka że auto źle chodzi również na jałowym, krótko mówiąc jak

> stara $%^&*, nie da sie jechać na jedynce bez gazu bo auto żabkuje, na każdym biegu po

> energicznym dodaniu gazu bulgocze i nie chce jechać dopiero po sekundzie, dwóch jedzie. Moim

> zdaniem coś może być nie halo w układzie mapsensor->ECU albo TPS->ECU, lambda->ECU lub może i

> nawet tak jak piszesz coś z czujnikiem cieczy może być. Być może to pierdoła, jakaś

> nieodpowiednia masa w nieodpowiednim miejscu i juz jest buba. Nie mam jak tego sprawdzić bo

> musiałbym mieć takie auto u siebie przez kilkanaście dni minimum żebym mógł podziałać,

> podpiąłbym szerokopasmówke sprawdził bym logi z wszystkich czujników i bym zaraz widział co

> sie dzieje, a tak to sobie moge tylko zgadywać. (Ja jak w swoim podpinałem ecumastera to sie

> cuda działy, mapy się same zaczęły przełączać, auto czasami sobie zgasło bo wypadały zapłony,

> pomimo że wszystko było podpięte zgodnie z instrukcją zrobioną przez Jadźwina, dopiero sam

> dochodziłem metodą prób i błędów żeby to działało normalnie i wszystkiemu były winne masy).

> Ale wychodzi na to że paliwa jest za mało w momencie tyrkolenia, bo jak odłączasz czujnik

> cieczy to auto chodzi tak jakby na ssaniu cały czas. Spróbuj wlutować jakiś opornik albo coś

> (nie jestem elektrykiem to nie wiem co to ma być) co obnizy opornośc liniowo np o jakieś

> 20pare procent, bo to nie może tak byc że czujnik se wisi o tak przy silniku gdzies z boku bo

> to jest bez sensu. Co do zwolenników grzebania w mapach, napewno jest to jakieś wyjście z

> sytuacji, ale to jest leczenie objawów a nie przyczyny i ja bym to traktował jako

> ostateczność, bo skoro w punto działa bez żadnych remapów to i w takim cieniasie ma działać i

> koniec kropka

ja miałem tak samo lecz zamienilem obie pary przewodow w krokowce i to troche pomoglo choć nic to podobno nie zmienia i dodatkowo wymienilem map na nowy i sie troche poprawilo ale też jeszcze czasem by chcial zrobić żabke ale to raz na 100 razy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja miałem tak samo lecz zamienilem obie pary przewodow w krokowce i to troche pomoglo choć nic to

> podobno nie zmienia i dodatkowo wymienilem map na nowy i sie troche poprawilo ale też jeszcze

> czasem by chcial zrobić żabke ale to raz na 100 razy

U mnie tak sie dzieje jak sie jedzie na wolnych obrotach tak do 2000 i pusci sie gaz ale tez moze to przez ostrzejsze walki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i ja tez tak mysle. Co z tego ze przekladajac silnik zmieniam warunki pracy. Przekladajac 1.2 8v

> tez zmieniam i jezdzi dobrze na oryginalnym kompie.

> Ma ktos moze u siebie charakterystyki czujnikow temperatury stosowanych w fiacie?? Czy czujnik

> niebieski ma inna charakterystyke niz szary?? I jeszcze czujniki trojpinowe bo tez sa w

> roznych kolorach. Bylbym wdzieczny gdyby ktos podeslal charakterystyki jezeli ma.

Czujniki takie jak MAP, MAF czy TPS działają w zakresie 0-5V, (w większości wszystkich samochodów) czujniki temperatury są rezystantywne i tu juz mogą byc róznice dlatego trzeba mierzyć indywidualnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujniki takie jak MAP, MAF czy TPS działają w zakresie 0-5V, (w większości wszystkich samochodów)

> czujniki temperatury są rezystantywne i tu juz mogą byc róznice dlatego trzeba mierzyć

> indywidualnie

mam w domu trojpinowe czojniki z fiata czarne i szare. maja rozne numery wiec pewnie i rozna rezystancje. jutro podmienie i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i ja tez tak mysle. Co z tego ze przekladajac silnik zmieniam warunki pracy. Przekladajac 1.2 8v

> tez zmieniam i jezdzi dobrze na oryginalnym kompie.

Nie każdemu... zależy od kompa! Przykład Darka frown.gif

Zepnij w 16V wtryski do kupy i podłącz kompa od 1.2 8V i za skurwy$yn@ Pana Ci nie zatyrkoli... ale nie pojedzie górą waytogo.gif

Ja bym stawiał tu na IAT. Zbyt duże wahania temperatury w dolocie przy naszych wydumkowych stożkach! Po zrobieniu w chooja czujnika IAT przez rezystor auto w temperaturze zewnętrznej 20-30 stopni celsjusza nie tyrkoliło, ale gdy było zimno lub wilgotno to był dramat!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie każdemu... zależy od kompa! Przykład Darka

Tak ale tu jest raczej komp uwalony bo na innym jedzie dobrze a moje 16v na roznych kompach jedzie tak samo choojowo

> Zepnij w 16V wtryski do kupy i podłącz kompa od 1.2 8V i za skurwy$yn@ Pana Ci nie zatyrkoli... ale

Ale dlaczego nie zatyrkoli skoro czujniki zostaja te same? czyli ewidentnie wina programu

> nie pojedzie górą

a to chyba z innegro powodu ale powiem ci na gg jak nie chcesz bo ktos zaraz znowu pokaze ze pad.gif zamiast doradzic

> Ja bym stawiał tu na IAT. Zbyt duże wahania temperatury w dolocie przy naszych wydumkowych

> stożkach! Po zrobieniu w chooja czujnika IAT przez rezystor auto w temperaturze zewnętrznej

> 20-30 stopni celsjusza nie tyrkoliło, ale gdy było zimno lub wilgotno to był dramat!

Inna temperature pow. widzi komp wiec dawka paliwa byla inna czyli prawie ta sama zasada jak oszukiwanie kompa dajac rezystor z czujnikiem temperatury silnika. Nie znam sie ale wydaje mi sie ze to moglby byc jakis blad w korekcie dawki paliwa od temp ktory sie ujawnia przy takim drut dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jesteście ciekawi i chcecie pokminić, to:

w tym poście w załączniku korekta IAT paliwa w programie 16V

w następnym w programie 8V

Na jednej osi temp. powietrza w stopniach celcjusza. Na drugiej osi tzw. obciążenie złożone (obroty przemnożone przez ciśnienie powietrza). Ta jednostka w jednej i drugiej mapie nijak się mają do siebie (inna konwersja wewnętrzna), po prostu im mniej tym mniejsze obciążenie.

Faktycznie ta w 16V wygląda dość płasko w porównaniu do tej 8V. Również jest dość ostra przy małych obciążeniach w 16V, potem gwałtownie spada... palacz.gif

post-66042-14352514240046_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie każdemu... zależy od kompa! Przykład Darka

> Zepnij w 16V wtryski do kupy i podłącz kompa od 1.2 8V i za skurwy$yn@ Pana Ci nie zatyrkoli... ale

> nie pojedzie górą

No bo jest przelany, są inne czasy wtrysku, oprócz tego pewnie mapa zapłonu jest troche inna. W 8v są wtryski bodajże 140ccm a 16v 200ccm przy róznicy w mocy zaledwie 5 czy 10 KM

> Ja bym stawiał tu na IAT. Zbyt duże wahania temperatury w dolocie przy naszych wydumkowych

> stożkach! Po zrobieniu w chooja czujnika IAT przez rezystor auto w temperaturze zewnętrznej

> 20-30 stopni celsjusza nie tyrkoliło, ale gdy było zimno lub wilgotno to był dramat!

oszukując czujniki temperatury zwiekszacie tym samym korekte dawki paliwa i tyle. Ale to nie jest rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezeli wyeliminujesz przez to tyrkolenie, nie obchodza Cie normy emisji spalin i nie masz kilkuset

> zl na korekte w mapach to jest

Nie zapomnij o zwiększonym spalaniu, więc te kilka setek w dłuższym rozrachunku i tak wywalisz na paliwo.

To rozwiązanie jest drutem. To tak jak byś najpierw umył ręce a potem się wysikał. Nie tędy droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezeli wyeliminujesz przez to tyrkolenie, nie obchodza Cie normy emisji spalin i nie masz kilkuset

> zl na korekte w mapach to jest

hehe zacznijmy od tego że jesli niemiałbym tych kilkuset złotych na korektę i zrobienie tego dobrze raz na zawsze żeby był z tym spokój, to po pierwsze nie miałbym silnika 16v w cento, no bo jak jak nie stac mnie na tych kilka stówek to skąd miałbym mieć na swapa, który kosztuje nawet te kilka tysięcy złotych? "Jak sie nie ma miedzi to sie na dupie siedzi" tak mi powiedział kiedys jeden mądry człowiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hehe zacznijmy od tego że jesli niemiałbym tych kilkuset złotych na korektę i zrobienie tego dobrze

> raz na zawsze żeby był z tym spokój, to po pierwsze nie miałbym silnika 16v w cento, no bo jak

> jak nie stac mnie na tych kilka stówek to skąd miałbym mieć na swapa, który kosztuje nawet te

> kilka tysięcy złotych? "Jak sie nie ma miedzi to sie na dupie siedzi" tak mi powiedział

> kiedys jeden mądry człowiek

idac Twoim tokiem myslenia to albo trzeba zmienic auto na elektryczne albo oddac tyrkolacego 16v do profesjonalnej firmy ktora na podstawie dlugotrwalych badan na hamowni silnikowej i podwoziowej napisze nowa kalibracje do tego sterownika, ktora spelni obowiazujace wtedy normy spalin i sprawi ze silnik bedzie pracowal poprawnie w pelnym zakresie pr obr i obciazenia smile.gif

cos zle napisalem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> idac Twoim tokiem myslenia to albo trzeba zmienic auto na elektryczne albo oddac tyrkolacego 16v do

> profesjonalnej firmy ktora na podstawie dlugotrwalych badan na hamowni silnikowej i

> podwoziowej napisze nowa kalibracje do tego sterownika, ktora spelni obowiazujace wtedy normy

> spalin i sprawi ze silnik bedzie pracowal poprawnie w pelnym zakresie pr obr i obciazenia

> cos zle napisalem?

To ma być jakaś ironia? zlosnik.gifzlosnik.gif Bo w praktyce ja tak właśnie robię i nie wiem, czy mam się teraz chować do jamki palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.