Jump to content
Keryp_

OCB z tym "tyrkoleniem"?

Recommended Posts

> idac Twoim tokiem myslenia to albo trzeba zmienic auto na elektryczne albo oddac tyrkolacego 16v do

> profesjonalnej firmy ktora na podstawie dlugotrwalych badan na hamowni silnikowej i

> podwoziowej napisze nowa kalibracje do tego sterownika, ktora spelni obowiazujace wtedy normy

> spalin i sprawi ze silnik bedzie pracowal poprawnie w pelnym zakresie pr obr i obciazenia

> cos zle napisalem?

dobrze napisałeś zlosnik.gif czasami tak trzeba poprostu. Ozywiście mozna też i samemu, mozna zakupić sprzęt do programowania, nauczyć się przynajmniej podstaw programowania, zdobyć dokumentacje techniczną procesora żeby wiedziec co gdzie wyłączyć/zmienić i jazda ok.gif tylko że to wymaga kupe czasu i energii i już nie kilkaset a kilka tysięcy złotych. Wiedza kosztuje. Śmieszne jest dla mnie jeśli ktoś niby swapuje, przekłada silniki, elektronike i wogóle a nie zna podstawowych procesów jakie zachodzą w silniku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zadna ironia, poprostu robisz prawidlowo, ale ktos kto zrobi to za pomoca przeklamania wskazania

> czujnika temp i wyeliminuje tyrkolenie to tez nie zgrzeszy i nie rozumiem dlaczego jest to

> druciarstwem

Dlaczego to jest druciarstwem? Dlatego że to jest robione na pałe. Losowo, na zasadzie uda sie albo i nie. Bo osobiście nie wierze żeby ktoś latał z analizatorem i sprawdzał co soie dzieje. Jakbyś wystroił to nawet za pomocą takiego ecumastera i szerokopasmówki to by było OK. Ecumaster też przekłamuje odczyty z czujników ale robi to dobrze i optymalnie zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli tez jestes zdania ze przyczyna tyrkolenia sa zmiany w osprzecie silnika (moze bardziej roznica) typu dolot wylot itd i zmiany te mozna skorygowac wprowadzajac zmiany w sterowaniu silnikiem

profesjonalnie: poprzez ingerencje w mapy

nieprofesjonalnie: zmieniajac wskazania czujnika temp lub np zmieniajac czujnik cisn na szynie paliwowej?? (aczkolwiek nie mam pewnosci czy to przyniesie efekt)

> Dlaczego to jest druciarstwem? Dlatego że to jest robione na pałe. Losowo, na zasadzie uda sie albo

> i nie. Bo osobiście nie wierze żeby ktoś latał z analizatorem i sprawdzał co soie dzieje.

> Jakbyś wystroił to nawet za pomocą takiego ecumastera i szerokopasmówki to by było OK.

> Ecumaster też przekłamuje odczyty z czujników ale robi to dobrze i optymalnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No bo jest przelany, są inne czasy wtrysku, oprócz tego pewnie mapa zapłonu jest troche inna. W 8v

> są wtryski bodajże 140ccm a 16v 200ccm przy róznicy w mocy zaledwie 5 czy 10 KM

Przecież można zapodać wtryski ~150 z osprzętu boscha na plastikowej listwie np z 1.4 16V

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przecież można zapodać wtryski ~150 z osprzętu boscha na plastikowej listwie np z 1.4 16V

Miałem taką w swojej 16V i "takiego buca" zlosnik.gif

Tak jak pisze Woj76. Albo strojenie, albo robienie w ciula kompa za pomocą ECU, albo jazda w najbardziej optymalnych warunkach dla 16V w CC.

Ja rezystor zamiast IAT akurat zastosowałem z innych przyczyn, a mianowicie w ciepłe dni przy 90 stopniach silnika, motorownia gasła bo nie wiedzieć czemu nie chciała trzymać biegu jałowego. Była to najtańsza wersja "podlania" samochodu bo tak nam wyszło z jazdy z AFR. Taniej wyszło mnie wsadzić rezystor aniżeli znjów zmieniać obidowe pompy i przerabiać układ paliwowy tak by miał powrót.

Ale tak jak piszą chłopaki ten opornik za kilkanaście groszy to był drut, bo ECU ciągle miesza w kotle, a rezystor powodował że silnik tylko w pewnych warunkach pracował bez zarzutu.

Czy zwiększyło się spalanie i straciłem tych pare stów? Nie powiedział bym. Na Borki i z powrotem spalanie w trasie wychodziło między 5,5 a 6 litrów, a rekordem było gdy jechałem rok temu na Boże Narodzenie z Krakowa do Koniecpola nieopodal Częstochowy przez Skałę, Wolbrom, Pilicę, Lelów... kto jeździ ten wie jaka jest droga. Urządzając sobie mały Rajd Szwecji na nieodśnieżonych odcinkach spalanie wyszło ku mojemu zdziwieniu niespełna 5,5 litra. Bardziej ekonomicznie to jeździło niż 1.4 TDi w Ibizie, nawet nie było po co pchać HHO waytogo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Miałem taką w swojej 16V i "takiego buca"

Ja też. Dlatego taka propozycja. grinser006.gif

Nawet miałem AFR sprawdzony i było git 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat prawie umarł, ale ja i tak cały czas w wolnym czasie kombinuję zlosnik.gif Mam jedną nową teorię nt. temat, ale to później. Tymczasem dokopałem się zupełnie przypadkiem do wykresu, który pięknie obrazuje efekt tyrkolenia, silnik 1.4V:

scan00044.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Temat prawie umarł, ale ja i tak cały czas w wolnym czasie kombinuję Mam jedną nową teorię nt.

> temat, ale to później. Tymczasem dokopałem się zupełnie przypadkiem do wykresu, który pięknie

> obrazuje efekt tyrkolenia, silnik 1.4V:

Slabo kreski widac... Moc, moment, afr I co tam jeszcze jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Slabo kreski widac... Moc, moment, afr I co tam jeszcze jest?

Nic, ta czwarta kreska to jest "powrót" afr po odpuszczeniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nic, ta czwarta kreska to jest "powrót" afr po odpuszczeniu.

No właśnie, dokładnie taka sytuacja się dzieje, przy 2000 RPM podleje, poczym nagle braknie paliwa, tu na wykresie zanim się ogarnie trwa to 1000 RPM i potem już jest ok.

Tylko taka sytuacja nie zawsze w takim zakresie się zdarza ale przeważnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No właśnie, dokładnie taka sytuacja się dzieje, przy 2000 RPM podleje, poczym nagle braknie paliwa,

> tu na wykresie zanim się ogarnie trwa to 1000 RPM i potem już jest ok.

> Tylko taka sytuacja nie zawsze w takim zakresie się zdarza ale przeważnie.

Ja po zmianie mapy i małej zmiany czujnika temp(nie bede sie wypowiadać o co chodzi bo znów zaczną sie teorie typu ze tak sie nie robi itp.) ale do rzeczy mam około 15 map przerobionych i na obecjnej konfiguracji jedna całkowicie zlikwidowała tyrkolenie.Inne przy tej konfiguracji tylko ograniczaja tyrkolenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja po zmianie mapy i małej zmiany czujnika temp(nie bede sie wypowiadać o co chodzi bo znów zaczną

> sie teorie typu ze tak sie nie robi itp.) ale do rzeczy mam około 15 map przerobionych i na

> obecjnej konfiguracji jedna całkowicie zlikwidowała tyrkolenie.Inne przy tej konfiguracji

> tylko ograniczaja tyrkolenie.

Nie chcesz się przypadkiem podzielić nazwą tej mapy, bądź dać jakąkolwiek inną wskazówkę? Mnie się wydaje, że jest to albo mapa paliwa WOT, albo mapa odcinająca lambdę po MAP-ie i RPM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie chcesz się przypadkiem podzielić nazwą tej mapy, bądź dać jakąkolwiek inną wskazówkę? Mnie się

> wydaje, że jest to albo mapa paliwa WOT, albo mapa odcinająca lambdę po MAP-ie i RPM.

Lambda przy pełnym naciśnięciu gazu nie jest brana pod uwagę ...a po drugie j Jak już mówiłem musiałem lekko "stuningowac" czujnik temp jak chcecie coś więcej wiedzieć to proszę priv bo na forum zaraz komentują to że tak się nie robi itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Lambda przy pełnym naciśnięciu gazu nie jest brana pod uwagę ...

Już raz tą dyskusję miałem z kolegą Tommi, prawie żeśmy się pobili zlosnik.gifzlosnik.gif Lambda nie jest brana pod uwagę nie według tego jak jest naciśnięta przepustnica, tylko wg. osobnej mapy, która mówi przy jakich obciążeniach ma przestać działać. Do mniej więcej 3000 rpm ta mapa mówi, że lambda ma działać po całym zakresie odczytu MAP, dopiero powyżej zaczyna stopniowo ciąć. Nie sprawdzałem co prawda tego na żywo (więc mogę nie mieć racji), ale z wyżej zamieszczonego wykresu to widać - są ząbki, a to zazwyczaj jest efekt oscylującej korekcji lambda. Pytanie zasadnicze jest dlaczego ta korekta nie daje rady confused.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Już raz tą dyskusję miałem z kolegą Tommi, prawie żeśmy się pobili Lambda nie jest brana pod

> uwagę nie według tego jak jest naciśnięta przepustnica, tylko wg. osobnej mapy, która mówi

> przy jakich obciążeniach ma przestać działać. Do mniej więcej 3000 rpm ta mapa mówi, że lambda

> ma działać po całym zakresie odczytu MAP, dopiero powyżej zaczyna stopniowo ciąć. Nie

> sprawdzałem co prawda tego na żywo (więc mogę nie mieć racji), ale z wyżej zamieszczonego

> wykresu to widać - są ząbki, a to zazwyczaj jest efekt oscylującej korekcji lambda. Pytanie

> zasadnicze jest dlaczego ta korekta nie daje rady

Kolego jeżeli myślisz że tyrkolenie to wina wina lambdy to zrób prosty test.Odłącz ja i się przejedź

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kolego jeżeli myślisz że tyrkolenie to wina wina lambdy to zrób prosty test.Odłącz ja i się

> przejedź

Nie napisałem, że jest winna, napisałem, że działa w zakresie 2-3krpm nawet przy pełnym bucie. Jak ją odłączę, to mam trzy opcje:

1. Jest gorzej (słyszałem od jednej osoby, że właśnie tak). Dowód na to, że właśnie działa i usiłuje tą tragiczną sytuację bezskutecznie zniwelować,

2. Jest lepiej. Również dowód na to, że działa, i do tego ona jest źródłem kłopotu.

3. Nic się nie zmienia. Wtedy faktycznie lambda nie ma nic do niczego.

Więc powiedz mi proszę, co u Ciebie się działo po odłączeniu, bo jestem ciekaw i da mi to dalsze wskazówki wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie napisałem, że jest winna, napisałem, że działa w zakresie 2-3krpm nawet przy pełnym bucie. Jak

> ją odłączę, to mam trzy opcje:

> 1. Jest gorzej (słyszałem od jednej osoby, że właśnie tak). Dowód na to, że właśnie działa i

> usiłuje tą tragiczną sytuację bezskutecznie zniwelować,

> 2. Jest lepiej. Również dowód na to, że działa, i do tego ona jest źródłem kłopotu.

> 3. Nic się nie zmienia. Wtedy faktycznie lambda nie ma nic do niczego.

> Więc powiedz mi proszę, co u Ciebie się działo po odłączeniu, bo jestem ciekaw i da mi to dalsze

> wskazówki

Nie odlaczalem jej nigdy więc nie wiem doszedłem do tego ze czujnik temp płynu jest odpowiedzialny więc lambdy nie sprawdzałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie odlaczalem jej nigdy więc nie wiem doszedłem do tego ze czujnik temp płynu jest odpowiedzialny

> więc lambdy nie sprawdzałem

Zwracam honor, sprawdziłem jeszcze raz program, szerokie otwarcie przepustnicy faktycznie obchodzi totalnie korektę lambda, więc jej odłączanie nie powinno mieć żadnego wpływu na tyrkolenie. W teori confused.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Lambda przy pełnym naciśnięciu gazu nie jest brana pod uwagę ...a po drugie j Jak już mówiłem

> musiałem lekko "stuningowac" czujnik temp jak chcecie coś więcej wiedzieć to proszę priv bo na

> forum zaraz komentują to że tak się nie robi itp

chyba sie nie przejmujesz tymi co zamiast drutu trytytki stosuja smile.gif pisz tutaj :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś ktoś wspominał, że w 16v w programie jest coś związanego z jakimś opóźnieniem czegoś (przepraszam, że tak dziwnie to nazywam ale nie pamiętam o co chodzi ale może ktoś sobie przypomni) po otwarciu przepustnicy. Może tyrkolenie jest z tym związane bo u mnie w 1.4 16vnie tyrkoli między 2000 a 3000 obrotów tylko w całym zakresie po nagłym otwarciu przepustnicy przez podobny czas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kiedyś ktoś wspominał, że w 16v w programie jest coś związanego z jakimś opóźnieniem czegoś

> (przepraszam, że tak dziwnie to nazywam ale nie pamiętam o co chodzi ale może ktoś sobie

> przypomni) po otwarciu przepustnicy. Może tyrkolenie jest z tym związane bo u mnie w 1.4

> 16vnie tyrkoli między 2000 a 3000 obrotów tylko w całym zakresie po nagłym otwarciu

> przepustnicy przez podobny czas.

Opóźnienie czasu reakcji na gwałtowne wciśnięcie gazu lub jego gwałtowne puszczenie jeżeli dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nagram filmik i kto będzie chcieć zobaczyć efekt mojej przeróbki zapraszam na

kolega bzyczek wie jak mi tyrkolilo nawet na postoju

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Opóźnienie czasu reakcji na gwałtowne wciśnięcie gazu lub jego gwałtowne puszczenie jeżeli dobrze

jak kolega Woj tego nie znajdzie to ja jutro o to zapytam i byc moze najwieksza tajemnica centomanii juz nie bedzie tajemnica :D

pozdr dla wszystkich badaczy tyrkolenia smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Opóźnienie czasu reakcji na gwałtowne wciśnięcie gazu lub jego gwałtowne puszczenie jeżeli dobrze

Chodziło o wygładzanie odczytu TPS-a, żeby drobne drgania na potencjometrze nie wprowadzały w błąd ECU. W skrócie działa to tak, że nowa wartość z TPS-a zamiast być brana od razu jako odczyt, jest najpierw "lekko" ważona z poprzednią wartością. Zapobiega to "ząbkowaniu" odczytów TPS. Przy nagłym wciśnięciu efekt jest taki, że zamiast skoczyć do góry od razu, odczyt się wspina z opóźnieniem aż osiągnie tą odczytaną wartość. Z tym, że mówimy tutaj o bardzo małych czasach, milisekundy w porywach.

Jest to o tyle potrzebne, że komp 8V tego nie ma, i niektóre setupy z tego powodu cierpią, m.in. mój, w bardzo małym położeniu przepustnicy, ale otwartym, ECU wariuje, bo się nie może zdecydować czy jest otwarta czy zamknięta i non-stop skacze między zapłonem idle i part throttle. W kompie 16V by coś takiego wg. mnie nie zaszło dzięki temu wygładzaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Chodziło o wygładzanie odczytu TPS-a, żeby drobne drgania na potencjometrze nie wprowadzały w błąd

> ECU. W skrócie działa to tak, że nowa wartość z TPS-a zamiast być brana od razu jako odczyt,

> jest najpierw "lekko" ważona z poprzednią wartością. Zapobiega to "ząbkowaniu" odczytów TPS.

> Przy nagłym wciśnięciu efekt jest taki, że zamiast skoczyć do góry od razu, odczyt się wspina

> z opóźnieniem aż osiągnie tą odczytaną wartość. Z tym, że mówimy tutaj o bardzo małych

> czasach, milisekundy w porywach.

> Jest to o tyle potrzebne, że komp 8V tego nie ma, i niektóre setupy z tego powodu cierpią, m.in.

> mój, w bardzo małym położeniu przepustnicy, ale otwartym, ECU wariuje, bo się nie może

> zdecydować czy jest otwarta czy zamknięta i non-stop skacze między zapłonem idle i part

> throttle. W kompie 16V by coś takiego wg. mnie nie zaszło dzięki temu wygładzaniu.

Dziękuję za całkowite wyjaśnienie tego zjawiska wiedziałem o co chodzi ale nie w jaki sposob to jest realizowane:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Chodziło o wygładzanie odczytu TPS-a, żeby drobne drgania na potencjometrze nie wprowadzały w błąd

> ECU. W skrócie działa to tak, że nowa wartość z TPS-a zamiast być brana od razu jako odczyt,

> jest najpierw "lekko" ważona z poprzednią wartością. Zapobiega to "ząbkowaniu" odczytów TPS.

> Przy nagłym wciśnięciu efekt jest taki, że zamiast skoczyć do góry od razu, odczyt się wspina

> z opóźnieniem aż osiągnie tą odczytaną wartość. Z tym, że mówimy tutaj o bardzo małych

> czasach, milisekundy w porywach.

> Jest to o tyle potrzebne, że komp 8V tego nie ma, i niektóre setupy z tego powodu cierpią, m.in.

> mój, w bardzo małym położeniu przepustnicy, ale otwartym, ECU wariuje, bo się nie może

> zdecydować czy jest otwarta czy zamknięta i non-stop skacze między zapłonem idle i part

> throttle. W kompie 16V by coś takiego wg. mnie nie zaszło dzięki temu wygładzaniu.

czyli bezpośredniego wpływu na tyrkolenie to nie ma hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest to samo (jesli dobrze zrozumialem) na ecu masterze i kompie z 1,2 8v, jak np jade z gorki w podcisnieiu z lekkim gazem to komp nie moze sie zdecydowac czy ma hamowac czy przyspieszac i czasem mu sie szarpnie zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> U mnie jest to samo (jesli dobrze zrozumialem) na ecu masterze i kompie z 1,2 8v, jak np jade z

> gorki w podcisnieiu z lekkim gazem to komp nie moze sie zdecydowac czy ma hamowac czy

> przyspieszac i czasem mu sie szarpnie

Czyli komp z 1.2 16V pod tym względem jest lepszy:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> U mnie jest to samo (jesli dobrze zrozumialem) na ecu masterze i kompie z 1,2 8v, jak np jade z

> gorki w podcisnieiu z lekkim gazem to komp nie moze sie zdecydowac czy ma hamowac czy

> przyspieszac i czasem mu sie szarpnie

Właśnie tak. Ja to mam nawet na równym jak jadę bardzo "lekko".

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kiedyś ktoś wspominał, że w 16v w programie jest coś związanego z jakimś opóźnieniem czegoś

> (przepraszam, że tak dziwnie to nazywam ale nie pamiętam o co chodzi ale może ktoś sobie

> przypomni) po otwarciu przepustnicy. Może tyrkolenie jest z tym związane bo u mnie w 1.4

> 16vnie tyrkoli między 2000 a 3000 obrotów tylko w całym zakresie po nagłym otwarciu

> przepustnicy przez podobny czas.

no dobra to chyba czas nieco usystematyzowac dane bo kazdemu to inaczej tyrkoli, w innym zakresie i w innych okolicznosciach....

z tego co kolega tu pisze tyrkoli po naglym nacisnieciu pedalu przyspieszenia w calym zakresie i wiele takich opini bylo tu wczesniej natomiast z tego co widac na wykresie ktory zamiescil Woj to jak juz slusznie huba zaznaczyl AFR schodzi do 13 i potem idzie do gory czyli mieszanka jest bogata (prawidlowa, okolo 0,9) a potem jest ubozsza i znowu powraca do bogatej...

wykres ten to charakterystyka zewnetrzna (najprawdopodobniej)czyli pelne otwarcie przepustnicy czyli stan WOT (najprawdopodobniej) i analizujac go mozna zauwazyc ze przy 2000 tys obr przepustnica juz jest otwarta maxymalnie (w przeciwnym wypadku AFR niebylby 13) wiec powod naglego otwarcia przepustnicy wedlug mnie tu na wykresie nie wystepuje...

moim skromnym zdaniem sytuacja na wykresie jest powodem polepszenia stopnia napelniania cylindra w stosunku do silnika z seryjnym ukl dolot i wylot i pozostawieniem seryjnych parametrow odnosnie wtrysku paliwa w stanie WOT...

osoby ktore kalibruja silniki benzynowe fiata zdecydowanie zalecily zaczac od modyfikacji mapy WOT dla paliwa

apropo problemu z tyrkoleniem po naglym nacisnieciu przepustnicy to tez o to pytalem i jest tez taka korekcja ktora wlosi nazywaja "film fluido" i jest to procentowa poprawa dawki w momencie naglej zmiany pozycji przepustnicy (mapa RPM do poz. przepustnicy) - z tego co zrozumialem to chodzi o "wtrysniecie" dodatkowego paliwa zeby osiadlo na scianki kol dolot i potem w momencie przeplywu wiekszej masy powietrza to paliwo wzbogaci mieszanke - byc moze nie zrozumialem za dobrze ale chyba o to chodzilo... - tylko jeszcze takie male sprostowanie - nie wiem czy to wystepuje w programie dla 1,2 16v pI....

dobra to napisalem cos od siebie, moje zalozenie jest takie jakie panuje juz tu od kilkudziesieciu postow ze glowna przyczyna tyrkolenia jest "brak paliwa"

piszcie jak wiecie cos wiecej i poprawiajcie mnie jesli sie myle smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no dobra to chyba czas nieco usystematyzowac dane bo kazdemu to inaczej tyrkoli, w innym zakresie i

> w innych okolicznosciach....

> z tego co kolega tu pisze tyrkoli po naglym nacisnieciu pedalu przyspieszenia w calym zakresie i

> wiele takich opini bylo tu wczesniej natomiast z tego co widac na wykresie ktory zamiescil Woj

> to jak juz slusznie huba zaznaczyl AFR schodzi do 13 i potem idzie do gory czyli mieszanka

> jest bogata (prawidlowa, okolo 0,9) a potem jest ubozsza i znowu powraca do bogatej...

> wykres ten to charakterystyka zewnetrzna (najprawdopodobniej)czyli pelne otwarcie przepustnicy

> czyli stan WOT (najprawdopodobniej) i analizujac go mozna zauwazyc ze przy 2000 tys obr

> przepustnica juz jest otwarta maxymalnie (w przeciwnym wypadku AFR niebylby 13) wiec powod

> naglego otwarcia przepustnicy wedlug mnie tu na wykresie nie wystepuje...

> moim skromnym zdaniem sytuacja na wykresie jest powodem polepszenia stopnia napelniania cylindra w

> stosunku do silnika z seryjnym ukl dolot i wylot i pozostawieniem seryjnych parametrow

> odnosnie wtrysku paliwa w stanie WOT...

> osoby ktore kalibruja silniki benzynowe fiata zdecydowanie zalecily zaczac od modyfikacji mapy WOT

> dla paliwa

> apropo problemu z tyrkoleniem po naglym nacisnieciu przepustnicy to tez o to pytalem i jest tez

> taka korekcja ktora wlosi nazywaja "film fluido" i jest to procentowa poprawa dawki w

> momencie naglej zmiany pozycji przepustnicy (mapa RPM do poz. przepustnicy) - z tego co

> zrozumialem to chodzi o "wtrysniecie" dodatkowego paliwa zeby osiadlo na scianki kol dolot i

> potem w momencie przeplywu wiekszej masy powietrza to paliwo wzbogaci mieszanke - byc moze nie

> zrozumialem za dobrze ale chyba o to chodzilo... - tylko jeszcze takie male sprostowanie - nie

> wiem czy to wystepuje w programie dla 1,2 16v pI....

> dobra to napisalem cos od siebie, moje zalozenie jest takie jakie panuje juz tu od kilkudziesieciu

> postow ze glowna przyczyna tyrkolenia jest "brak paliwa"

> piszcie jak wiecie cos wiecej i poprawiajcie mnie jesli sie myle

Tak zdecydowanie brak paliwa a nawet powiem że gdzieś musi być mapa która dawkuje je zależnie od temp silnika też dlatego że mam chip który zlikwidował mi tyrkolkenie w zakresie 4tys do około 5 oraz ograniczył je w dolnym zakresie obr (tylko takie tyrkolenie u mnie występowało) a całkowicie zlikwidowałem sobie tyrkolenie ingerując w czujnik temp cieczy chłodzącej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagrałem dzisiaj filmik w którym widac ze w moim cc nie ma już tyrkolenia zainteresowani zapraszam na prv to dam link jak tylko zrobie upload

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Właśnie tak. Ja to mam nawet na równym jak jadę bardzo "lekko".

Podobno w ostatniej wersji FI zostało to poprawione.

cyt z Racingforum

Quote:

Który masz numer firmware ? w najnowszym jest to poprawione, fuel resume i fuel cut zawsze sprawiał problemy. Dopiero w najnoweszej wersji Kuba się z tym częściowo uporał.

Generalnie ustaw

TPS limit na 1%

Map - na najnzyższą wartość jaką łapie sygnał (zazwyczaj pomiedzy 17 - 25)

Fuel cut 1300 - 1600

fuel resume 1800 - 2000

Każde auto na to inaczej reaguje trzeba eksperymentować a szarpie na pewno bo jest fuel cut, sprawdz na logu.


też muszę u siebie to ustawić smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Podobno w ostatniej wersji FI zostało to poprawione.

> cyt z Racingforum

> Quote:

> Który masz numer firmware ? w najnowszym jest to poprawione, fuel resume i fuel cut zawsze

> sprawiał problemy. Dopiero w najnoweszej wersji Kuba się z tym częściowo uporał.

> Generalnie ustaw

> TPS limit na 1%

> Map - na najnzyższą wartość jaką łapie sygnał (zazwyczaj pomiedzy 17 - 25)

> Fuel cut 1300 - 1600

> fuel resume 1800 - 2000

> Każde auto na to inaczej reaguje trzeba eksperymentować a szarpie na pewno bo jest fuel cut,

> sprawdz na logu.

> też muszę u siebie to ustawić

Ale Wojtek ma remap a nie DETa zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ale Wojtek ma remap a nie DETa

upsss... 893goodvibes.gif

A odnośnie tyrkolenia, u mnie to nie występowało, jak kupiłem auto to już był swap na 1.2 16v z osprzętem boscha na kompie na dwie wtyczki (foto niżej) i nigdy mi nie tyrkolił.

285958874-bosch.jpg

tutaj filmik na YT jak jeszcze było 1.2 16V

post-58913-14352516353486_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zwracam honor, sprawdziłem jeszcze raz program, szerokie otwarcie przepustnicy faktycznie obchodzi

> totalnie korektę lambda, więc jej odłączanie nie powinno mieć żadnego wpływu na tyrkolenie. W

> teori

Kiedyś prawie żeśmy się pobili przez to...... grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jeszcze dodam, że u nnie na wałkach 259 i przepustnicy z 1.6 tyrkoli i na 1/4 otwarcia w zakresie 1500-2500 (zwlaszcza jak silnik jest jeszcze zimny). Ogólnie tyrkoli także gdy jest daleko od WOT. Dzwiek prawie jak przy procedurze startu wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja jeszcze dodam, że u nnie na wałkach 259 i przepustnicy z 1.6 tyrkoli i na 1/4 otwarcia w

> zakresie 1500-2500 (zwlaszcza jak silnik jest jeszcze zimny). Ogólnie tyrkoli także gdy jest

> daleko od WOT. Dzwiek prawie jak przy procedurze startu

Tak zgadza się ja mam też przepustnice z 1.6 i też mi tak robiło że jak gwałtowniej nacisnąłem gaz to tyrkoliło.Kurcze nie pamiętam czy jak miałem wtryski z 1.4 czy tyrkoliło:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja jeszcze dodam, że u nnie na wałkach 259 i przepustnicy z 1.6 tyrkoli i na 1/4 otwarcia w

> zakresie 1500-2500 (zwlaszcza jak silnik jest jeszcze zimny). Ogólnie tyrkoli także gdy jest

> daleko od WOT. Dzwiek prawie jak przy procedurze startu

w tym przypadku mozna by zrobic proste doswiadczenie bez ingerowania w sterownik(podkreslam doswiadczenie!) a mianowicie podmienic regulator cisnienia paliwa w listwie na 3barowy i zobaczyc czy i jaka jest zmiana... tylko pytanie czy pompa na tyle da rade...

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w tym przypadku mozna by zrobic proste doswiadczenie bez ingerowania w sterownik(podkreslam

> doswiadczenie!) a mianowicie podmienic regulator cisnienia paliwa w listwie na 3barowy i

> zobaczyc czy i jaka jest zmiana... tylko pytanie czy pompa na tyle da rade...

> pozdr

A jaką masz pompę? Bo ja mam 3bar a regulator nie pamietam jaki:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w tym przypadku mozna by zrobic proste doswiadczenie bez ingerowania w sterownik(podkreslam

> doswiadczenie!) a mianowicie podmienic regulator cisnienia paliwa w listwie na 3barowy i

> zobaczyc czy i jaka jest zmiana... tylko pytanie czy pompa na tyle da rade...

> pozdr

A i jeszcze mam pytanie jakie znaczenie ma wężyk podciśnienia idący do regulatora??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w tym przypadku mozna by zrobic proste doswiadczenie bez ingerowania w sterownik(podkreslam

> doswiadczenie!) a mianowicie podmienic regulator cisnienia paliwa w listwie na 3barowy i

> zobaczyc czy i jaka jest zmiana... tylko pytanie czy pompa na tyle da rade...

> pozdr

Przecie 1,2 16v ma 3 barowy regulator wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tak zdecydowanie brak paliwa a nawet powiem że gdzieś musi być mapa która dawkuje je zależnie od

> temp silnika też dlatego że mam chip który zlikwidował mi tyrkolkenie w zakresie 4tys do około

> 5 oraz ograniczył je w dolnym zakresie obr (tylko takie tyrkolenie u mnie występowało) a

> całkowicie zlikwidowałem sobie tyrkolenie ingerując w czujnik temp cieczy chłodzącej

Zniwelowanie tyrkolenia już dawno się udało ale nie całkowicie, robiłem sporo przejazdów i zawsze tak nie do końca.

Co do korekcji temperaturowej cieczy to na logikę nie ma nic wspólnego z tyrkoleniem bo korekta działa po całości obrotów a nie wybiórczo w danym zakresie. Niby można to zniwelować ale to takie oszustwo.

Regulator paliwa w 16V jest na 100% 3.0 Bar

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zniwelowanie tyrkolenia już dawno się udało ale nie całkowicie, robiłem sporo przejazdów i zawsze

> tak nie do końca.

> Co do korekcji temperaturowej cieczy to na logikę nie ma nic wspólnego z tyrkoleniem bo korekta

> działa po całości obrotów a nie wybiórczo w danym zakresie. Niby można to zniwelować ale to

> takie oszustwo.

> Regulator paliwa w 16V jest na 100% 3.0 Bar

Jeżeli nie ma nic wspólnego to czemu oszukanie ecu przesówając charakterystykę pomaga?? Zresztą ja już itak nie mam problemów z tyrkoleniem więc się tym nie martwię

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zniwelowanie tyrkolenia już dawno się udało ale nie całkowicie, robiłem sporo przejazdów i zawsze

> tak nie do końca.

> Co do korekcji temperaturowej cieczy to na logikę nie ma nic wspólnego z tyrkoleniem bo korekta

> działa po całości obrotów a nie wybiórczo w danym zakresie. Niby można to zniwelować ale to

> takie oszustwo.

> Regulator paliwa w 16V jest na 100% 3.0 Bar

Moim zdaniem problem jest w całości obrotów. Na wykresie przepustnica jest cały czas na 100% a to się dzieje przy nagłym dodaniu gazu. Wyczuwalność zjawiska jest tu pewnie tym mylącym elementem. U nie tyrkoliło bardzo mocno i nawet jak dałem gazu pod koniec obrotka to zatyrkolił. Chociaż tyrkolenie trwa chyba ileś obrotów a nie ileś czasu więc pewnie stąd różnica w odczuciach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Moim zdaniem problem jest w całości obrotów. Na wykresie przepustnica jest cały czas na 100% a to

> się dzieje przy nagłym dodaniu gazu. Wyczuwalność zjawiska jest tu pewnie tym mylącym

> elementem. U nie tyrkoliło bardzo mocno i nawet jak dałem gazu pod koniec obrotka to

> zatyrkolił. Chociaż tyrkolenie trwa chyba ileś obrotów a nie ileś czasu więc pewnie stąd

> różnica w odczuciach.

zgadzam sie.Dzisiaj nagrałem jeszcze 3 filmiki i jak umyję autko zamieszczę je i stwierdzicie cy u mnie jest ok czy nie.Ja osobiście siedząc i wciskając gaz nie czuje żadnego tyrkolenia.A kiedyś zwykłe ruszenie ze swiateł było problemem bo tyrkoliło od razu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przecie 1,2 16v ma 3 barowy regulator

sorry moj blad, mialem na mysli podmianke na taki 3,5 bara smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

pisze do siebie bo to znowu moje przemyslenia...

jesli coraz wiecej osob podziela opinie ze tyrkoli po naglym nacisnieciu przepustnicy to wykres ktory zamiescil Woj nie obrazuje tyrkolenia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie robię upload filmiku gaz z dwójki i trójki od niskich obr. w porywach wrzucone 4 i 5 nie do końca zapięta:D choć została jeszcze 6tka ale nie o to tu chodziło:D oceńcie sami ale ja nie odczuwam tyrkolenia choć może w odgłosie w jednym miejscu słychać tak jakby tyrkolenie ale to tylko tłumik i 2 mic w tel które nagrywaja:)

Jak bede mieć czas to wrzuce później filmik jak mi tyrkoliło perzedtem choć mam tylko na postoju:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.