Jump to content
Keryp_

OCB z tym "tyrkoleniem"?

Recommended Posts

Zakupiłem dzisiaj 1.2 8V ze Sieny kompletny z kompem, wiązkami za 800.

Byłem na autozłomie i właśnie przywieźli ładną siene 75km.

Silnik suchy przebieg 102 tys, pali na dotyk.

Będzie łatwiej zamontować klime na lato.

Będziemy na wiosnę wkładać + program i wydech przelot 42,5.

Jestem Ciekaw ile wyjdzie na hamowni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po montażu wtrysków pomarańczowych z alfy, wcześniej miałem niebieskie. Ogólnie jest szmoc, samochód jedzie dużo lepiej, czuć wyraźnie lepszy moment obrotowy. Dzisiaj jeździłem z bananem na gębie. Dodam, że obecnie mam tylko sondę szerokopasmową, która jest podłączona do wskaźnika i do centralki lpg (bingo m). ECU nie ma odczytu z sondy. Na niebieskich wtryskach afr podchodziło pod 17, teraz na pomarańczowych jest w granicach 11-14 w zależności od obciążenia. Na biegu jałowym mam 13 i stabilne obroty, przedtem było ~16 i falowanie. Nie wiem jak to się wszystko zachowa po podłączeniu sondy wąskopasmowej i przelataniu iluś tam kilometrów. Tyrkolenie występuje na pierwszym biegu przy niskich obrotach, ale muszę jeszcze się przyjrzeć afr i nagrać filmik. Tak na szybkości zerknąłem i było okolicach 11 i mimo to przerywał. Nie było jakiejś tam tragedii, ale występuje to nadal. Na pozostałych biegach jedzie jak zły, aż miło przycisnąć. Jedzie lepiej niż na lpg, a było dużo gorzej. Jestem zadowolony z zabiegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jestem po montażu wtrysków pomarańczowych z alfy, wcześniej miałem niebieskie. Ogólnie jest szmoc,

> samochód jedzie dużo lepiej, czuć wyraźnie lepszy moment obrotowy. Dzisiaj jeździłem z bananem

> na gębie. Dodam, że obecnie mam tylko sondę szerokopasmową, która jest podłączona do wskaźnika

> i do centralki lpg (bingo m). ECU nie ma odczytu z sondy. Na niebieskich wtryskach afr

> podchodziło pod 17, teraz na pomarańczowych jest w granicach 11-14 w zależności od obciążenia.

> Na biegu jałowym mam 13 i stabilne obroty, przedtem było ~16 i falowanie. Nie wiem jak to się

> wszystko zachowa po podłączeniu sondy wąskopasmowej i przelataniu iluś tam kilometrów.

> Tyrkolenie występuje na pierwszym biegu przy niskich obrotach, ale muszę jeszcze się przyjrzeć

> afr i nagrać filmik. Tak na szybkości zerknąłem i było okolicach 11 i mimo to przerywał. Nie

> było jakiejś tam tragedii, ale występuje to nadal. Na pozostałych biegach jedzie jak zły, aż

> miło przycisnąć. Jedzie lepiej niż na lpg, a było dużo gorzej. Jestem zadowolony z zabiegu.

No to super. Najważniejsze jest zadowolenie kierownika i miny innych kierowców grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to super, widzę, że nie tylko mnie to lekarstwo pomogło smile.gif. Ir3n3usz, a jak wygląda AFR na wyższych obrotach, czy nie zalewa? Nie mam niestety sondy szerokopasmowej, ale z porównania przyspieszeń na wyższych biegach wynika, że jest tak samo jak wcześniej - czyli nie gorzej (chyba nie zalewa)?

@Tschoob, jak u Ciebie wygląda to tyrkolenie (na metalowych wtryskach), na każdym biegu, w przedziale 2000rpm-3000rpm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Panie grinser006.gif

Właśnie jestem po przejażdżce na pomarańczkach grinser006.gif

Zacznę od tego, że podmianka u mnie nie była taka plug&play bo te pomarańczowe są wyższe więc trzeba mieć dłuższe śruby i jakieś podkładki pod listwę wink.gif

Obroty jałowe idealne a tyrkolenie prawie nie występuje. Jedynie ostre wciśnięcie gazu na starcie na pierwszym biegu powoduje, że delikatnie zatyrkoli. Zatyrkolił też na 5 biegu na obrotach poniżej 1000 i nagłym bucie a tak jedzie jak marzenie smile.gif

Jutro będę wiedział jak na zimnym bo na niebieskich praktycznie nie dało się ruszyć.

Daj na PW swoje dane to Ci wyślę jakieś stado 20.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://youtu.be/zMLmISEihPY tak jest u mnie po zmianach, biorą pod uwagę cholernie długo skrzynię jedzie nawet ok. Bardzo pozytywnie jest.

U mnie na zimnym też była masakra w szczególności z przyśpieszaniem, nie chciał w ogóle jechać bo brakowało paliwa.

Macie ładne porównanie AFR na tych wtryskach. Wcześniej wrzucałem filmik jak zachowuje się na niebieskich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Heh...

> A co ja wam wszystkim mówiłem? Sonda afr w wydech i testy. Nikt tego nie zrobił, a rozwiązanie od

> dawien dawna było jasne. Przynajmniej dla tych, co pokusili się o jakiekolwiek testy, a nie

> klepanie na forum

dokładnie ok.gif dobrych kilka lat bicia piany na tym forum bo nikomu sie nie chciało zmierzyć AFR... też o tym pisałem ale moje posty pozostawały niezauważone.

Natomiast troche mnie też bawi ta zabawa i zgadywanka z wtryskami (cieszcie się że nie zniszczyliście silników ubogą mieszanką)- tak jakby nie można tego było po ludzku wystroić na oryginalnych ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli ze co?? jak wkladamy silnik bez modow na oryginalnym osprzecie z ori kompem i tyrkoli to znaczy ze fabryka zle wystroila choc w puncie bylo ok??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dokładnie dobrych kilka lat bicia piany na tym forum bo nikomu sie nie chciało zmierzyć AFR... też

> o tym pisałem ale moje posty pozostawały niezauważone.

> Natomiast troche mnie też bawi ta zabawa i zgadywanka z wtryskami (cieszcie się że nie

> zniszczyliście silników ubogą mieszanką)- tak jakby nie można tego było po ludzku wystroić na

> oryginalnych

Ja widzę, że co poniektórzy nadal nie rozumieją o co chodzi w wątku. O tym, że AFR leży to wszyscy wiedzą (a w każdym razie powinni), znaleziony na FF wykres z tyrkolącego 1.4 16V zamieściłem kiedyś tutaj dawno temu, i ma jak byk dziurę w paliwie między 2k-3k rpm. Chodzi o to, że nikt nie wie, dlaczego to trykolenie nagle nastaje, do tego biorąc pod uwagę, że ECU powinno być fabrycznie wystrojone. Jak AFR jest 15-16 a ma być 13-12.5 to nie jest to drobne niedostrojenie tylko potężny babol, w programie albo osprzęcie. Kolega lata155 bawił się w podlewanie paliwa w mapach w tym zakresie i g. to dało. AFR może być ubogi nie tylko ze względu na złą ilość paliwa, ale np. złe jego spalanie albo lanie w nieodpowiednim momencie. Ja osobiście zauważyłem, że te ECU robią kaszanę z parametrami adaptacji od niechcenia. Tego niestety też chyba nikt nie wytestował, tzn. czy ECU, które ma permanentnie wyłączone uczenie się paliwa też tyrkoli. Miałbym 16V pod ręką już bym to dawno wszystko sprawdził, ale nie mam, mam tylko ECU i emulator silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> http://youtu.be/zMLmISEihPY tak jest u mnie po zmianach, biorą pod uwagę cholernie długo skrzynię

> jedzie nawet ok. Bardzo pozytywnie jest.

> U mnie na zimnym też była masakra w szczególności z przyśpieszaniem, nie chciał w ogóle jechać bo

> brakowało paliwa.

> Macie ładne porównanie AFR na tych wtryskach. Wcześniej wrzucałem filmik jak zachowuje się na

> niebieskich.

Wkładanie innych wtrysków bez strojenia to nie jest wyeliminowanie problemu, to jest proszenie się o kłopoty 270751858-jezyk.gif

Poza tym sporo zalany masz na fimiku grinser006.gif i cała moc poszła się paść grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój chodzi na 2gen. gazu, więc lepiej jak będzie przelany na benzynie niż ma być za ubogo jak było wcześniej. Uważam, że jak ktoś jeździ tylko na benzynie albo LPG-sekwencja to oczywiście powinien mieć listwę z P1, albo przestrojony komputer pod inną. A to, że ja nie mam listwy wtryskowej z P1 to jest mój świadomy wybór, tak miało być od samego początku. Benzyna jest do rozgrzewania. To, że 18FD ma skopany program wiadomo, więc w ramach nauki może wpadnie u mnie DET3. Z resztą po to kupiłem szerokopasmówkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fakt teraz to na bogato masz podlane, a AFR na idlu to ja właśnie ostatnio ustawiałem taki jak masz na 1 filmiku

xms4c-air-fuel-ratio.png

Air+Fuel+Ratios1271770234.jpg

afr_chart.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://youtu.be/ETigfDKRfh0 spokojna jazda, 4 bieg i lekkie przyśpieszanie. Jest za bogato na pełnym bucie, a przy spokojnej jeździe jest trochę lepiej. Na idle przy rozgrzanym silniku trzyma afr równo 13 i nie falują obroty, co mnie wcześniej bardzo denerwowało. Ciekawi mnie temat strojenia i wszystko co jest z tym związane, stąd też takie zabawy z wtryskami i afr. Póki co jestem mechanikiem z mały doświadczeniem(4lata), więc tak naprawdę wiem bardzo mało. Kumpel jeździł na niebieskich wtryskach i przez ok. 1,5 roku dwa razy przepaliła mu się UPG między cylindrami, robił 3 razy więcej kilometrów ode mnie. Mam nadzieję, że nie spotka mnie to samo. Póki co ponad rok i 13000km bezawaryjnie od początku na lpg i nigdy nie był "przykręcany" żeby mniej palił tak jak niektórzy robią... Także na pewno będzie ciąg dalszy zabawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> http://youtu.be/ETigfDKRfh0 spokojna jazda, 4 bieg i lekkie przyśpieszanie. Jest za bogato na

> pełnym bucie, a przy spokojnej jeździe jest trochę lepiej. Na idle przy rozgrzanym silniku

> trzyma afr równo 13 i nie falują obroty, co mnie wcześniej bardzo denerwowało. Ciekawi mnie

> temat strojenia i wszystko co jest z tym związane, stąd też takie zabawy z wtryskami i afr.

> Póki co jestem mechanikiem z mały doświadczeniem(4lata), więc tak naprawdę wiem bardzo mało.

> Kumpel jeździł na niebieskich wtryskach i przez ok. 1,5 roku dwa razy przepaliła mu się UPG

> między cylindrami, robił 3 razy więcej kilometrów ode mnie. Mam nadzieję, że nie spotka mnie

> to samo. Póki co ponad rok i 13000km bezawaryjnie od początku na lpg i nigdy nie był

> "przykręcany" żeby mniej palił tak jak niektórzy robią... Także na pewno będzie ciąg dalszy

> zabawy.

Dzisiaj na zimno też elegancko. A wcześniej budziłem wszystkich sąsiadów. Auto niejednokrotnie gasło przy manewrach. Teraz idealnie. Nawet jeżeli to leczenie syfa pudrem to mi się podoba ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

silnik seryjny, 4p, program podlany tu i tam, luźne logowanie w celu ustalenia gdzie jesteśmy

różowy MAP

czarny TPS

zielony AFR

niebieski RPM

skale MAP i RPM nie sa idealnie dobrane, powiedzmy że błąd okolo 10%

ktoś tu coś widzi smile.gif ??? ja generalnie słyszę jak jeżdżę a ten wykres potwierdza to co bylo wiadomo juz duuuzo wczesniej wink.gif

287620828-tyrkolenie.jpg

post-116836-14352523698619_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

walcze dalej

w koncu jakims cudem udalo sie niemalze wyeliminowac tyrkolenie i to wlasnie na 4p wink.gif zobaczcie na ten wykres, podczas jazdy naprawde duuuza poprawa, bieg 3, 4 dodaje gazu i nie przerywa... smile.gif niestety nie jest to wzbogacenie zalezne od szybkosci otwarcia przepustnic wiec minus jest taki ze przy stalych obciazeniach moze byc za bogato ale cos kosztem czegos smile.gif

287621473-tyrkolenie2.jpg

post-116836-14352523700193_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> walcze dalej

> w koncu jakims cudem udalo sie niemalze wyeliminowac tyrkolenie i to wlasnie na 4p zobaczcie na

> ten wykres, podczas jazdy naprawde duuuza poprawa, bieg 3, 4 dodaje gazu i nie przerywa...

> niestety nie jest to wzbogacenie zalezne od szybkosci otwarcia przepustnic wiec minus jest

> taki ze przy stalych obciazeniach moze byc za bogato ale cos kosztem czegos

No, ale ewidentnie go dalej zatyka tuż po depnięciu, tylko na krótszy okres.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, dawno się nic nie zdiało, będziemy temat drążyć dalej.

Tak się złożyło, że grzebałem znowu w programie 16V, na okoliczność zapłonu tym razem. I to co zobaczyłem ugruntowało mnie w przekonaniu, że winowajcą tyrkolenia jest zapłon. Ale nie z powodu samej tabeli zapłonu, ale agresywnych korekt. Jedna z nich cofa zapłon w zależności od szybkości przyrostu obrotów. O ile samo w sobie jest to sensowne to niestety inżynierowie MM/Fiata skopali sprawę, bo przez przesunięcie zapłonu o 18 stopni (o którym już wiele razy pisaliśmy i ci co śledzą wiedzą o co chodzi), ta korekta potrafi zdjąć cały zapłon z małym hakiem, tak, że efektywnie występuje po TDC. Mówimy tu i zapłonie rzeczywistym, a nie o tym co pokazuje IAW ECU Scan 2 (Kolega tzok obstaje przy przekonaniu, że programy należy pisać wg. dokumentacji, tylko dokumentacja od IAW 18FD niestety ma sporo błędów i diagnoza nie pokazuje zapłonu rzeczywistego).

Szybkie wyjaśnienie symptomów - tyrkoli "audio" bo jest zdecydowanie za bardzo opóźniony zapłon. Tyrkoli na pierwszych biegach, bo wtedy przyrost obrotów jest największy a od niego zależy korekta. Tyrkoli w zakresie 2000-3000 rpm bo tam zapłon bazowy przy pełnym bucie jest na tyle mały, że ta korekta go zdejmuje poniżej zera (występuje po TDC). AFR leży przy tyrkoleniu, bo mieszanka nie zdąży się wypalać i zostaje w niej tlen. Tyrkolenie nie występuje u wszystkich z powodów minimalnych zmian w ustwieniu rozrządu, rodzaju świec, kabli, różnic w mocy i co za tym idzie szybkości wkręcania się, obciążenia prądem i wszystkich innych czynnkiów, które mają wpływ na dokładny moment iskry. Tutaj minimalne różnie mogą mieć kolosalne znaczenie. Na koniec - tyrkolenie nie występuje przy zastosowaniu kompa od 8V, gdyż nie posiada on takiej korekty.

Jakieś pytania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jakieś pytania?

smile.gif szacun za rozpracowanie algorytmu, to pozwala mi lepiej sobie wyobrazić jak to działa w serii i adaptować do tego co mam

PS. EVAPa opanowałem i wygładziłem idle smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jakieś pytania?

tak jedno. co zrobić bez remapu kompa żeby to działało jak należy grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No dobra, dawno się nic nie zdiało, będziemy temat drążyć dalej.

> Tak się złożyło, że grzebałem znowu w programie 16V, na okoliczność zapłonu tym razem. I to co

> zobaczyłem ugruntowało mnie w przekonaniu, że winowajcą tyrkolenia jest zapłon. Ale nie z

> powodu samej tabeli zapłonu, ale agresywnych korekt. Jedna z nich cofa zapłon w zależności od

> szybkości przyrostu obrotów. O ile samo w sobie jest to sensowne to niestety inżynierowie

> MM/Fiata skopali sprawę, bo przez przesunięcie zapłonu o 18 stopni (o którym już wiele razy

> pisaliśmy i ci co śledzą wiedzą o co chodzi), ta korekta potrafi zdjąć cały zapłon z małym

> hakiem, tak, że efektywnie występuje po TDC. Mówimy tu i zapłonie rzeczywistym, a nie o tym co

> pokazuje IAW ECU Scan 2 (Kolega tzok obstaje przy przekonaniu, że programy należy pisać wg.

> dokumentacji, tylko dokumentacja od IAW 18FD niestety ma sporo błędów i diagnoza nie pokazuje

> zapłonu rzeczywistego).

> Szybkie wyjaśnienie symptomów - tyrkoli "audio" bo jest zdecydowanie za bardzo opóźniony zapłon.

> Tyrkoli na pierwszych biegach, bo wtedy przyrost obrotów jest największy a od niego zależy

> korekta. Tyrkoli w zakresie 2000-3000 rpm bo tam zapłon bazowy przy pełnym bucie jest na tyle

> mały, że ta korekta go zdejmuje poniżej zera (występuje po TDC). AFR leży przy tyrkoleniu, bo

> mieszanka nie zdąży się wypalać i zostaje w niej tlen. Tyrkolenie nie występuje u wszystkich z

> powodów minimalnych zmian w ustwieniu rozrządu, rodzaju świec, kabli, różnic w mocy i co za

> tym idzie szybkości wkręcania się, obciążenia prądem i wszystkich innych czynnkiów, które mają

> wpływ na dokładny moment iskry. Tutaj minimalne różnie mogą mieć kolosalne znaczenie. Na

> koniec - tyrkolenie nie występuje przy zastosowaniu kompa od 8V, gdyż nie posiada on takiej

> korekty.

> Jakieś pytania?

sklad mieszanki tez ma wplyw co doswiadczylem testujac moje wsady, zawsze na tym samym zaplonie zmienialem tylko paliwo i bylo mniej lub wiecej tyrkolenia, temp silnika w moim przypadku tez miala wplyw ale to jest jednoznaczne ze skladem mieszanki

ale rozny sklad mieszanki roznie sie spala i moze roznie reagowac na ten przestawiony zaplon smile.gif

tak czy siak gratulacje, fajnie ze to wyczailes, pomoze to dokladniej wyeliminowac to niekorzystne zjawisko smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak jedno. co zrobić bez remapu kompa żeby to działało jak należy

Dobre pytanie zlosnik.gif Po pierwsze, nie mam jeszcze potwierdzenia tej teorii. Miałem zioma parę metrów od domu, któremu robiłem kompa do 16V, ale było to przed tym odkryciem a teraz auto jest sprzedane. Czekam na rezultaty od innego testera, ale na razie to teoria. Ale taka, której jestem dość pewien w tej chwili.

Możesz próbować "wpłynąć" jakoś na zapłon - minimalne przestawienie rozrządu, inne świece. Ale szanse, że to pomoże są małe. Drastycznie to można spróbować odłączyć TPS-a, ale wtedy mnóstwo innych rzeczy się rozwali, m.in. wolne obroty. TPS-a dlatego, że wtedy ECU prawdopodobnie nie wykryje stanu przyspieszania i nie zaaplikuje korekty (ale "prawdopodobnie").

Tak ogólnie to ostro z tym kompem w Fiacie zważyli. Mam wrażenie, że to przesunięcie zapłonu o 18 stopni (offset) to jakiś mod z ostatniej fazy projektu, który po macoszemu i na szybko potraktowali w programie i zrobiły się babole (nie ma np. tego w dokumentacji kompa). Bo gdyby tego offsetu nie było, to ta korekta działała by w 100% dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> sklad mieszanki tez ma wplyw co doswiadczylem testujac moje wsady, zawsze na tym samym zaplonie

> zmienialem tylko paliwo i bylo mniej lub wiecej tyrkolenia,

Ale sam zauważyłeś, że ostro podlewasz, a tyrkolenie tylko trochę zanika, tak nie powinno być.

> tak czy siak gratulacje, fajnie ze to wyczailes, pomoze to dokladniej wyeliminowac to niekorzystne

> zjawisko

Patrzy post wyżej, będzie potwierdzone, to wtedy dopiero 20.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak jedno. co zrobić bez remapu kompa żeby to działało jak należy

sprawa prosta, nowe kable, nowe swiece, porzadne masy, fasolki na kole na wale i zwiekszyc delikatnie cisn paliwa

to tak w skrocie, oczywiscie ciagle jest to metoda prob i bledow (wilkosc fasolek = regulacja kata wyprz zaplonu, zwiekszanie cisn = regulacja skladu mieszkanki itd itp)

u GlowaCC smiga az milo i nic nie tyrkoli 270751858-jezyk.gif tylko nie mowcie mu ze to ja Wam powiedzialem hehehhe

Woj bedziemy testowac te korekty smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Woj bedziemy testowac te korekty

Ze wstępnego raportu wynika, że to faktycznie działa, czekam na jakieś szczegóły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W niedzielę rano będę miał tyrkolca do testów zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> W niedzielę rano będę miał tyrkolca do testów

generalnie jak coś to będe miał do testów 126p z 16v grinser006.gif Muszę tylko uruchomić programator i poszukać kasownicę uv to mogę potestować jak coś smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jakieś pytania?

Ja wszystko rozumiem, i okazuje się, że nawet dobrze strzelałem kiedyś u siebie i próbowałem przestawiać czujnik położenia wału ale... Dlaczego silnik W Punto nie tyrkoli, założony do CC/SC tyrkoli (z tym samym dolotem) i założony znów do Punto znów nie tyrkoli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja wszystko rozumiem, i okazuje się, że nawet dobrze strzelałem kiedyś u siebie i próbowałem

> przestawiać czujnik położenia wału ale... Dlaczego silnik W Punto nie tyrkoli, założony do

> CC/SC tyrkoli (z tym samym dolotem) i założony znów do Punto znów nie tyrkoli?

Po pierwsze Punto jest cięższe, więc się tak nie wkręca na obroty jak CC. Po drugie, są Punta grzebane, które też tyrkolą jak ja p. Po trzecie, to że tyrkolenia nie słychać, to nie znaczy, że go nie ma. Tzn. zapłon jest nadal bardzo cofnięty, tylko z powodów elektrycznych (napięcie w instalacji, kable, itd.) jest lepsza iskra i akustycznie nie tyrkoli (znam przypadek zaniknięcia tyrkolenia po zmianie świec). Jest też inny opór wydechu i inna jego geometria, a to wszystko ma wpływ na to, czy będzie to słychać czy nie.

Zresztą jak się nic w planach nie zmieni to jutro będę wiedział na pewno czy mam rację. Pogadamy wtedy zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Po pierwsze Punto jest cięższe, więc się tak nie wkręca na obroty jak CC. Po drugie, są Punta

> grzebane, które też tyrkolą jak ja p. Po trzecie, to że tyrkolenia nie słychać, to nie znaczy,

> że go nie ma. Tzn. zapłon jest nadal bardzo cofnięty, tylko z powodów elektrycznych (napięcie

> w instalacji, kable, itd.) jest lepsza iskra i akustycznie nie tyrkoli (znam przypadek

> zaniknięcia tyrkolenia po zmianie świec). Jest też inny opór wydechu i inna jego geometria, a

> to wszystko ma wpływ na to, czy będzie to słychać czy nie.

> Zresztą jak się nic w planach nie zmieni to jutro będę wiedział na pewno czy mam rację. Pogadamy

> wtedy

Właśnie ten element masy też sobie zawsze tłumaczyłem ale - CC na 4 biegu nie rozpędza się przecież jak Punto na 2 a w Punto nadal cisza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Właśnie ten element masy też sobie zawsze tłumaczyłem ale - CC na 4 biegu nie rozpędza się przecież

> jak Punto na 2 a w Punto nadal cisza...

Zgadza się, tylko to jest bardziej złożone zjawisko. To cofnięcie jest po to, żeby podołać nagłemu zwiększonemu obciążeniu. W Punto ono będzie na każdym biegu większe, po prostu ta korekta przy CC wychodzi za agresywna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z przyczyn personalno-logistycznych testy zostały odsunięte w bliżej niekreśloną przyszłość, być może niedaleką smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testy były i ogólnie jest dobrze, ale niestety z racji specyfiki konkretnego pacjenta trudno określić sukces na 100%. Głównym mieszającym jest w tym wypadku przepustnica 1.6, przy nagłym dępnięciu na samym dole obrotów (z toczenia się na wolnych) silnik się koszmarnie dławi (to nie jest już tyrkolenie, tylko mega czkawka), trwa to do 2000 rpm, potem jest w większości przypadków gładko po ustawieniu korekt zapłonu. Ale z powodu tej czkawki trudno jest rozgraniczyć i wyczuć co jest prawdziwym tyrkoleniem, a co pozostałościami tej czkawki. A czkawka jest z powodu niedostatecznej korekty paliwa na nagłe otwarcie przepustnicy 1.6. A to jest trudno zmapować z powodu specyfiki algorytmu od tej korekty, nad którym to algorytmem aktualnie pracuję, bo zdecydowanie ma on swój udział w tyrkoleniu (i to jak działa wyjaśnie mi trochę, dlaczego tyrkolenie się objawia po włożeniu silnika do lżejszej budy) a na pewno jest powodem czkawki w tym konkretnym przypadku.

CDN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do błędów należy się umieć przyznawać, co też czynię zlosnik.gif O ile ta cała historia z korektami zapłonu jest w ogólności prawdziwa (to znaczy one tam faktycznie są i są agresywne), to po daleszej analizie programu po ostatnich testach wyszło, że jednak faktycznie nie może ta korekta mieć wpłwu na tyrkolenie, dlatego że w trybie WOT te korekty nie są aktywne. Jestem z powrotem w punkcie zero frown.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Do błędów należy się umieć przyznawać, co też czynię O ile ta cała historia z korektami zapłonu

> jest w ogólności prawdziwa (to znaczy one tam faktycznie są i są agresywne), to po daleszej

> analizie programu po ostatnich testach wyszło, że jednak faktycznie nie może ta korekta mieć

> wpłwu na tyrkolenie, dlatego że w trybie WOT te korekty nie są aktywne. Jestem z powrotem w

> punkcie zero

a punkt zero to paliwo smile.gif tylko jak czemu dlaczego i czemu tam to juz nam musisz Ty powiedziec 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a punkt zero to paliwo tylko jak czemu dlaczego i czemu tam to juz nam musisz Ty powiedziec

Mam już tego kompa trochę dość. Ogólnie to ch., d. i kamieni kupa to jest. Żadnych sensownych korekt paliwa tam nie ma znanych mi z innych kompów, jest tylko mapa główna i dolewka WOT, plus jakiś totalnie niewydolny i niewystrajalny algorytm na dolewki po zmianie obciążenia. Może na tym polega własnie problem, że program jest wystrojony na granicy dla jednego samochodu i jakiekolwiek zmiany mechaniczne w charakterystyce pracy silnika to totalnie rozjeżdżają...

Ogólnie to na obecnym etapie polecam wszystkim albo SA, albo inny komp fabryczny, byle nie ten nieszczęsny IAW 18FD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, piszę aby trochę uporządkować swoją wiedzę/przemyślenia, ewentualnie je skorygować (poprawcie mnie jeśli błądzę).

co mam za autko?: SC 1.4 N/A, wtryski od alfy 2.0ts (BOSCH 0 280 155 769) - używane, nie sprawdzałem czy leją równo => listwa bez powrotu, IAW18FD, Det3 - puki co w trybie świni, ARF, teraz locha 1.2 ale wcześniej była również 1.6.

rezultat: podobny do tego co pokazywał lata155, czyli zaraz po depnięciu AFR leci powyżej 16 (zauważyłem, że jak przekroczy 17-18 to mam potężne tyrkolenie utrudniające jakiekolwiek przyspieszenie - co raczej zrozumiałe)

teraz co się dzieje:

pierwsza wersja: zaraz po gwałtownym depnięciu komputer IAW z jakiegoś powodu nie dolewa odpowiednio dużo paliwa

druga wersja: zaraz po gwałtownym depnięciu silnik dostaje z jakiegoś powodu stanowczo zbyt dużą dawkę powietrza

skutek: zbyt uboga mieszanka dłużej się spala => przy zadanym kącie wyprzedzenia zapłonu przez komputer IAW duża część mieszanki spala się przy otwierających się zaworach wydechowych stąd to bulgotanie i spadek mocy. Bawiłem się w przyspieszanie DEtem zapłonu i była wyraźna poprawa, jednak ze względu na spalanie stukowe (które w trakcie testów chyba wyraźnie słyszałem) postanowiłem jednak odpuścić takie zabawy... przynajmniej do momentu przejścia na Fi w DET. Przy okazji czy ktoś z Was sprawdzał jak się ma poprawność ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu na komputerze IAW 18DF, seryjnie produkowanego dla silnika 1.2 86KM, w przypadku podłączenia go do do 1.4 95KM - nie wiem czy mam dobre informacje, ale czy stopień sprężania w 1.4 95KM nie jest większy niż w 1.2 86KM? Wracając: dolewając wachy również poprawia się skład mieszanki - szybciej się ona spala => stąd zmniejszenie efektu tyrkolenia.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do tego co w poprzednim poście napisałem, to jest jeszcze trzecia, najbardziej prawdopodobna wersja, o której wiele użytkowników pisze:

IAW 18FD w pierwszych chwilach po zwiększeniu otwarcia przysłony (u mnie tyrkolenie pojawia się nie tylko przy pełnym bucie, ale również podczas umiarkowanego przyspieszania, zwłaszcza jak silnik jeszcze nie jest rozgrzany) znacznie przyspiesza zapłon (z moich logów z fes'a wynika, że chwilami przyspieszenie zapłonu spada do wartości 9*, oscylując między 9 a 28), co uniemożliwia pełne spalenie mieszanki,stąd wzrost AFR i spadek NM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam DET3 FI i po strojeniu, dalej tyrkolił. Co prawda dopiero się uczę DETa, ale mapę jako taką mam i przy WOT okolice 12,8AFR. Problem jest z zapłonem, bo nawet zmiany w "Acceleration enrichment" nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Silnik dostaje za dużo paliwa ale i tak tyrkoli. Trzeba kombinować z zapłonem.

Najlepiej to po prostu wywalić kompa od 1.2 16V i założyć od 1.1 albo od 1.2 8V i nie będzie problemu żadnego.

Wcześniej zmieniałem wtryski na wydajniejsze i niby było prawie dobrze, ale też w nie każdych warunkach. Teraz mam wtryski z jakiegoś mercedesa, są mnie wydaje od pomarańczowych z alfy i bardziej wydajne od niebieskich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mialem 1.2 16V T na kompie 1.2 8V, a pozniej dolozony DET III z FI

i nie bylo tyrkolenia...i to jest nalepsza opcja....ew EMU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba faktycznie będę musiał spróbować na innym kompie, mam jeszcze od 1.1 mpi z poprzedniego wcielenia swojego przecinaka. Również bawiłem się w podlewanie detem (choć w trybie świni to żadne strojenie), jednak nigdy nie było perfekcyjnie. Czasem jednak z jakiegoś powodu W OGÓLE nie było żadnej przymuły. Teraz, jak się zrobiło zimniej, silnik dłużej jest niedogrzany, praktycznie zawsze występuje wyraźne tyrkolenie (w lecie było to dużo mniej dokuczliwe). Nie mniej jednak wtryski z alfy (wydajniejsze) robią jakąś robotę, wcześniej na niebieskich często w ogóle nie dało się przyspieszyć. Może ta loteria z tyrkoleniem wynika z jakiegoś innego trybu pracy 18FD - cały czas mam błąd sondy, już się jednak tym nie przejmuję. Detem jako-tako ogarnąłem AFR, między 12-15 facepalm%5B1%5D.gif, przy WOT ok 13. Na wiosnę spróbuję przejść na FI i ustabilizować AFR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy tyrkolenie występuje na wyłączonej sondzie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wyłączonej sondzie występuje, chociaż jak mówię, błąd niby cały czas jest a zdarzają się przypadki gdzie z jakiegoś powodu, mimo usilnych prób nie zatyrkoli. Nie jestem pewien jednak jak było gdy jeszcze nie łapał błędu sondy, zaraz po skasowaniu błędu. Wtedy, przez jakiś czas 18fd utrzymywał w ryzach AFR. Jednak po paru silniejszych depnięciach od razu łapał błąd i widać było wyraźne zwiększenie wahań AFR. Raczej nie było to spowodowane walnięta sondą (testowałem na pięciu: czterech używanych, jednak na jednej z nich panda 1.2 8V nie łapała żadnego błędu oraz na emulacji z nowej sondy szerokopasmowej - zawsze po jakimś czasie jednak wyskakiwał błąd), może raczej z wtryskami, które chociaż mają bardzo zbliżoną wydajność do oryginałów z p1, 18fd nie jest w stanie ogarnąć.

Teraz tak myślę, że nie będzie tak łatwo z tym kompem od 1.1mpi, przecież on ma czujnik położenia wałka. Nie chciałbym, żeby z jego braku były jakieś problemy ze sterowaniem zapłonu. Widzę jednak, że Woj76 coś kombinuje z dołożeniem czujnika wałka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> odkopuje trupa

> wymyślił ktoś lekarstwo ???

Tak wsadzić hybryde 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> odkopuje trupa

> wymyślił ktoś lekarstwo ???

stroic na DETIII FI najlepiej z ori kompem 1,2 8V

ewentualnie EMU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak sie cieplej zrobilo to tyrkoli duzo rzadziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znowu ja muszę się babrać w ziemi i odkopywać trupa ...

 

 

Po dłuuugiej przerwie wracam na forum ...

SC po 3 latach w garażu powoli też wraca do życia ...

Po reanimacji też pewnie będzie tyrkolić, więc temat dla mnie jak najbardziej aktualny ...

 

Rozumiem, że większe wtryski nie rozwiązały problemu całkowicie ...

Pytanie do osób które zmieniały na większe - zostały czy wróciliście do słabszych ?!?

 

Ktoś napisał że większe wtryski to proszenie się o kłopoty ?!? why ???

 

pozdro all

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.