Jump to content
Pyrekcb

OCB z tym "tyrkoleniem"?

Recommended Posts

panowie załatwiajcie te sprawy na gg lub priv, bo to nijak się ma do tyrkolenia te wasze wypociny

Share this post


Link to post
Share on other sites

> panowie załatwiajcie te sprawy na gg lub priv, bo to nijak się ma do tyrkolenia te wasze wypociny

Tyż prawda, ale o tyrkoleniu dyskusje się sprowadzają do tego samego zazwyczaj. OK, ja się uspakajam wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tyż prawda, ale o tyrkoleniu dyskusje się sprowadzają do tego samego zazwyczaj. OK, ja się

> uspakajam

wiem jak rozwiązać sprawę tyrkolenia

taki tylkolący silnik wsadzić do punciaka i powinno przestać tylkolić smile.gif

mały żarcik kończący weekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

> panowie załatwiajcie te sprawy na gg lub priv, bo to nijak się ma do tyrkolenia te wasze wypociny

i tu się mylisz 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> WOT jest albo przy max przepustnicy (ale nie od razu, trzeba chwilę przytrzymać), albo jeżeli

> zostanie przekroczone ciśnienie graniczne (w serii 1000hPa).

nazwijmy to po imieniu.. napięcie ok.gif

> No i teraz sobie uświadomiłem, że

> się trochę zagalopopwałem i sam się zakręciłem w swoim wywodzie nt. WOT. Faktycznie, w Twoim

> przypadku jest tylko przy przepustnicy, no chyba, że dmuchniesz 1.45 bara, ale to też już i

> tak WOT i tak.

> No ale to możesz stroić do upadłego, po jakimś czasie autoadaptacja (ona to wogóle skomplikowana

> jest) i tak dojdzie do 14.7. Więc nie mów, że wolne masz bogate...

nie pisałem że mam wolne bogate tylko wsio na bogato a analiza spalin w górnym zakresie normy ok.gif

więc tak trochę przerysowywując wsadzamy wtryski 340ccm nic nie zmieniamy a lambda ustawi se cały zakres na 14:7 tak? zlosnik.gif

> Nie powinna się wyłączać lambda po 3000 rpm, nie w 1.2 8V w każdym razie.

nie wyłącza się, ale nie jest brana pod uwagę ok.gif

> Są cztery mapy zapłonu:

> PT 16x16 MAPxRPM

> WOT 16 RPM

> CT 16 RPM

> hamowanie silnikiem 16 RPM

> To gdzie tu jest mapa od przyspieszenia

tu nigdzie wink.gif

> prawie czasem robi różnicę

czepiasz się szczegółów wink.gif jeśli byście zrobiliście tracking w trybie rzeczywistym to tam byście widzieli z której komórki w danej chwili jest brana pod uwagę wartość ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tyż prawda, ale o tyrkoleniu dyskusje się sprowadzają do tego samego zazwyczaj. OK, ja się

> uspakajam

jak to było w pięknym polskim filmie "Albercik.. wychodzimy" zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wiem jak rozwiązać sprawę tyrkolenia

> taki tylkolący silnik wsadzić do punciaka i powinno przestać tylkolić

sprawdzone zlosnik.gif to działa zlosnik.gif

> mały żarcik kończący weekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

> "Tyrkoleniem" ludzie określają rozmaite ubytki mocy.

> Jak dla mnie tyrkolenie jest to zamuła którą łapie 16V w zakresie 2-3krpm przy gazie do dechy.

> Objawy są takie, że silnik wydaje takie jakieś dziwne, trochę bulgoczące dźwięki i słabo

> przyspiesza w tym zakresie.

> Podejrzany o to jest czujnik położenia wału i potwierdzają to moje eksperymenty z kilkoma

> czujnikami które wkładałem do mojego samochodu.

> Bo są dwa rodzaje CPW różniące się opornością uzwojenia.

> Czujnik Magneti Mareli ma 600ohm i był stosowany w 1.1.

> Czujnik Bosch ma 900ohm i był stosowany w 1.2.

> Jeżeli do 1.2 16V włożyłem czujnik 600ohm, to silnik tyrkolił. Nieco poprawiało sytuację zbliżenie

> czujnika do koła fonicznego (tak na 0.2mm), ale objawy nie znikały tak do końca.

> Na czujniku 900ohm czujnik nawet 1mm od koła nie powoduje objawów tyrkolenia.

> Jeżeli chodzi o wytłumaczenie zjawiska - zapewne czujnik 900ohm ma więcej zwojów, generuje więc

> silniejszy sygnał, który jest mniej podatny za zakłócenia. Do tego impedancja odbiornika w

> komputerze pewnie jest dopasowana do konkretnej impedancji czujnika i niedopasowanie kończy

> się gorszej jakości sygnałem odbieranym przez komputer.

> Tyrkolenie może wynikiem interferencji elektromagnetycznej sygnału czujnika z impulsami z układu

> WN.

> Może to być też kwestia ekranowania przewodu czujnika (AFAIR 1.1 ma ekran podłączony do obudowy

> czujnika, 1.2 ma ekran puszczony trzecim pinem wtyczki).

> Przełożenie kompletnego silnika do CC może też owocować jakimiś zmianami we wzajemnym położeniu

> elementów (komputer nie po tej stronie, długość i prowadzenie przewodów sygnałowych).

Jak masz zamontowany czujnik? Bo obejrzałem u siebie i nijak on nie pasuje do kadłuba silnika. Jest przypięty na trytrytkę. Oglądam właśnie czujniki na allegro i żaden by nie pasował w to mocowanie co jest przy silniku :/ o co kaman?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak masz zamontowany czujnik? Bo obejrzałem u siebie i nijak on nie pasuje do kadłuba silnika. Jest

> przypięty na trytrytkę. Oglądam właśnie czujniki na allegro i żaden by nie pasował w to

> mocowanie co jest przy silniku :/ o co kaman?

Ja mam zrobione ładne mocowanie z kawałka grubej blachy w którym śrubą mogę regulować odległość od koła zębatego.

Mogę też regulować w małym zakresie miejsce gdzie czujnik znajduje się na kole (ustawione stroboskopem tak żeby było dobrze).

Jak masz na trytkę to ja się nie dziwię że masz tam cuda.

Raczej trytą nie jesteś w stanie ustalić odległości od koła w okolicach 0.5mm, ani odpowiedniej pozycji przy kole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja mam zrobione ładne mocowanie z kawałka grubej blachy w którym śrubą mogę regulować odległość od

> koła zębatego.

> Mogę też regulować w małym zakresie miejsce gdzie czujnik znajduje się na kole (ustawione

> stroboskopem tak żeby było dobrze).

> Jak masz na trytkę to ja się nie dziwię że masz tam cuda.

> Raczej trytą nie jesteś w stanie ustalić odległości od koła w okolicach 0.5mm, ani odpowiedniej

> pozycji przy kole.

No muszę coś w tej kwestii pomyśleć bo u mnie tyrkoli strasznie. A propos stroboskopu bo dzsiaj właśnie tak wykombinowałem. Skoro dodanie gazu bez obciążenia nie powoduje tyrkolenia i na wyższych obrotach też to nie występuje to może źle jest ustawiony kąt zapłonu? Jaki powinien w ogóle być w 16v? Jaki Ty ustawiłeś? Może to tak banalna sprawa smile.gif

"Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika zwiększa się również kąt wyprzedzenia zapłonu, natomiast ze wzrostem jego obciążenia kąt ten maleje." Jeżeli dobrze kombinuję to uniesienie czujnika powinno zwiększać kąt i załatwić sprawę?

"Czujnika spalania stukowego reaguje na drgania kadłuba wywołane spalaniem stukowym. Sygnały przekazywane są do centralki która opóźnia zapłon krokowo o 0,25°OWK aż do ustania spalania stukowego. Maksymalna wartość opóźnienia wynosi 15°OWK. Po ustaniu spalania stukowego wartość opóźnienia jest stopniowo zwiększana aż do ponownego wykrycia spalania stukowego. W razie uszkodzenia czujnika wartość kąta wyprzedzenia zapłonu jest zwiększana o 15°OWK co oczywiście powoduje zmniejszenie mocy silnika." Punto 1 1.2 16 miały czujnik spalania stukowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No muszę coś w tej kwestii pomyśleć bo u mnie tyrkoli strasznie. A propos stroboskopu bo dzsiaj

> właśnie tak wykombinowałem. Skoro dodanie gazu bez obciążenia nie powoduje tyrkolenia i na

> wyższych obrotach też to nie występuje to może źle jest ustawiony kąt zapłonu? Jaki powinien w

> ogóle być w 16v? Jaki Ty ustawiłeś? Może to tak banalna sprawa

Na wolnych obrotach powinien być AFAIR 10deg.

Tu trzeba tylko pamiętać że z komputerem w 16V jest coś zważone i na wolnych obrotach pokazuje on kąt ponad 30deg (wygląda na to że 16V podaje kąt nie względem GMP, a czegoś innego).

W każdym razie zrobiłem tak, że sprawdziłem stroboskopem ten kąt (robiąc sobie precyzyjne znaczniki GMP na kole czujnika położenia wału) i tak ustawiłem pozycję czujnika żeby na wolnych obrotach wynosił 10deg.

Tak jeszcze co do tryty i czujnika.

Nie wiem jak tam masz rozwiązane ekranowanie przewodu przy czujniku - może być tak, że czujnik musi być przykręcony za to jego ucho, metalową śrubą do metalowego silnika, po to żeby ekran przewodu miał masę.

Bez tego może się okazać że ekran nie ma masy i przez to przewód łapie zakłócenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A nie wiadomo czy gazownikom też tyrkoli? Ma ktoś szesnastkę w gazie?

Zmijes miał na gazie 2 gen z blosem i mówił że mu nie tyrkoli.

Ja Wam powiem tak że tak w ciemno to nie da rady dojść czemu tyrkoli. Ja bym proponowal komuś kto ma 16 zeby podłączył do niej ecumastera i porobil logi z odczytu obrotów, oraz afr i egt. I wtedy byłoby wszystko jasne jak na dłoni, czy sygnał z czujnika jest zakłócony czy nie jest. Bo może wina leży gdzie indziej hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Na wolnych obrotach powinien być AFAIR 10deg.

> Tu trzeba tylko pamiętać że z komputerem w 16V jest coś zważone i na wolnych obrotach pokazuje on

> kąt ponad 30deg (wygląda na to że 16V podaje kąt nie względem GMP, a czegoś innego).

Możesz sprecyzować co/kto konkretnie pokazuje 30 stopni? Diagnoza/tester?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Możesz sprecyzować co/kto konkretnie pokazuje 30 stopni? Diagnoza/tester?

Tester podłączony do komputera pokazuje około 30 stopni, podczas gdy stroboskop pokazuje około 10.

Ten sam tester podłączony do 8V pokazuje to samo co stroboskop.

Obserwowane na kilku 16V i kilku różnych testerach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tester podłączony do komputera pokazuje około 30 stopni, podczas gdy stroboskop pokazuje około 10.

> Ten sam tester podłączony do 8V pokazuje to samo co stroboskop.

> Obserwowane na kilku 16V i kilku różnych testerach.

Mi się patrząc w program też wydawało, że konwersja zapłonu w 16V jest co najmniej dziwna.

A jak wyglądają wartości zapłonu w biegu? Też są przesunięte / nie takie jak być powinny.

Inne pytanie: masz jakąś możliwość zrobienia loga z diagnozy np. właśnie z tyrkoleniem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mi się patrząc w program też wydawało, że konwersja zapłonu w 16V jest co najmniej dziwna.

> A jak wyglądają wartości zapłonu w biegu? Też są przesunięte / nie takie jak być powinny.

> Inne pytanie: masz jakąś możliwość zrobienia loga z diagnozy np. właśnie z tyrkoleniem?

Mój nie tyrkoli, a interface diagnostyczny który mam obecnie ani nie potrafi logować, ani nawet nie ma sprawnego monitora...

Ale tak z pamięci, to wyglądało to tak, że wartość odczytana z komputera po prostu była o dwadzieściakilka stopni wyższa od faktycznej. Raczej nie był to żaden błąd, tylko po prostu taka cecha komputera z Punto I 16V.

Co do samego zakłócenia CPW i tyrkolenia, to jest jeszcze jedna zagadka. Komputer 16V jeżeli nie zgodzi mu się sygnał odebrany z CPW z tym czego się spodziewa (a więc sygnałem 60+2), to zapala marchewę. Nawet jeżeli wszystko wróci do normy, to marchewa pali się kilka sekund.

A przy takim standardowym tyrkoleniu marchewa się nie zapala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co do samego zakłócenia CPW i tyrkolenia, to jest jeszcze jedna zagadka. Komputer 16V jeżeli nie

> zgodzi mu się sygnał odebrany z CPW z tym czego się spodziewa (a więc sygnałem 60+2), to

> zapala marchewę. Nawet jeżeli wszystko wróci do normy, to marchewa pali się kilka sekund.

> A przy takim standardowym tyrkoleniu marchewa się nie zapala.

"My" osobiście nie wierzymy w to. Znaczy się teoria jest dobra, ale z zakłoceniami CPW byłoby więcej jaj, a nie w stałych zakresach obrotów i tylko na (prawie) pełnym bucie. Szukamy babola w zapłonie w programie i wykonujemy testy, na razie bez szczególnych rezultatów...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> "My" osobiście nie wierzymy w to. Znaczy się teoria jest dobra, ale z zakłoceniami CPW byłoby

> więcej jaj, a nie w stałych zakresach obrotów i tylko na (prawie) pełnym bucie.

Z zakłóceniami to bywa tak, że mogą się objawiać w zasadzie dowolną magią

> Szukamy babola

> w zapłonie w programie i wykonujemy testy, na razie bez szczególnych rezultatów...

Ale babola w programie trudno wytłumaczyć tym że nietyrkolący silnik, z nietyrkolącym osprzętem po wyjęciu z Punto i włożeniu do CC nagle zaczyna tyrkolić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Z zakłóceniami to bywa tak, że mogą się objawiać w zasadzie dowolną magią

> Ale babola w programie trudno wytłumaczyć tym że nietyrkolący silnik, z nietyrkolącym osprzętem po

> wyjęciu z Punto i włożeniu do CC nagle zaczyna tyrkolić.

Właśnie dlatego czepił bym się hardware'u. Bo, żeby 16v wsadzić do cento to trzeba coś modzić z kołami pasowymi? Dobrze myślę? A to z kolei pociąga za sobą konieczność wyrzeźbienia mocowania czujnika. Skoro przy wysokich obrotach, kiedy zapłon jest mocniej wyprzedzony zjawisko maleje a pod dużym obciążeniem kiedy zapłon jest opóźniany tyrkolenie się wzmaga to obstawiałbym właśnie ustawiony na złej wysokości czujnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Właśnie dlatego czepił bym się hardware'u. Bo, żeby 16v wsadzić do cento to trzeba coś modzić z

> kołami pasowymi? Dobrze myślę? A to z kolei pociąga za sobą konieczność wyrzeźbienia mocowania

> czujnika. Skoro przy wysokich obrotach, kiedy zapłon jest mocniej wyprzedzony zjawisko maleje

> a pod dużym obciążeniem kiedy zapłon jest opóźniany tyrkolenie się wzmaga to obstawiałbym

> właśnie ustawiony na złej wysokości czujnik.

Kurde, no nie robiłem nigdy, ani nawet nie widziałem swapa na 1.6V. Albo czujnik jest tak samo ustawiony jak w Punto, i wtedy jest dziwny babol gdzieś, albo jest inaczej ustawiony i wtedy to wogóle nie wiem o czym dyskusja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ale babola w programie trudno wytłumaczyć tym że nietyrkolący silnik, z nietyrkolącym osprzętem po

> wyjęciu z Punto i włożeniu do CC nagle zaczyna tyrkolić.

Można, bo cienki jest jednak trochę lżejszy i może program nie przewiduje takiego akurat obciążenia, które w punto nie ma prawa wystąpić (chyba, że pojedziesz z górki, można by spróbować. Ale to jest teoretyzowanie strasze, wiem o tym, dla mnie jest to problem "akademicki", który mnie fascynuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Właśnie dlatego czepił bym się hardware'u. Bo, żeby 16v wsadzić do cento to trzeba coś modzić z

> kołami pasowymi? Dobrze myślę?

Nie trzeba nic modzić.

Najbliżej z modzenia to wyrzuca się osłonę pasa rozrządu przy przekładce do CC.

Natomiast wielu ludzi modzi o tyle, że kupują silnik 16V bez elektroniki (albo np. tylko z komputerem) i uruchamiają to na osprzęcie z 1.1, czyli m.in. CPW który ma inne parametry elektryczne niż czujnik z 16V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Można, bo cienki jest jednak trochę lżejszy i może program nie przewiduje takiego akurat

> obciążenia, które w punto nie ma prawa wystąpić (chyba, że pojedziesz z górki, można by

> spróbować. Ale to jest teoretyzowanie strasze, wiem o tym, dla mnie jest to problem

> "akademicki", który mnie fascynuje.

Wystarczyłoby w Punto podnieść koła smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie trzeba nic modzić.

> Najbliżej z modzenia to wyrzuca się osłonę pasa rozrządu przy przekładce do CC.

> Natomiast wielu ludzi modzi o tyle, że kupują silnik 16V bez elektroniki (albo np. tylko z

> komputerem) i uruchamiają to na osprzęcie z 1.1, czyli m.in. CPW który ma inne parametry

> elektryczne niż czujnik z 16V.

Sam pisałeś, że masz czujnik na blaszce. U mnie też nie pasuje p&p. Ma sporo za krótkie to ucho w którym jest otwór na śrubę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Można, bo cienki jest jednak trochę lżejszy i może program nie przewiduje takiego akurat

> obciążenia, które w punto nie ma prawa wystąpić (chyba, że pojedziesz z górki, można by

> spróbować. Ale to jest teoretyzowanie strasze, wiem o tym, dla mnie jest to problem

> "akademicki", który mnie fascynuje.

Ciężka teoria z tą masą smile.gif

Raz że Zatankowane Cento z dwoma osobami na pokładzie będzie miało podobną masę jak puste Punto z jedną osobą, a dwa że Punto powinno wtedy tyrkolić jadąc z górki, a Cento powinno nietyrkolić jadąc pod górkę.

A to raczej nie ma miejsca.

Do tego silnikowi w zasadzie obojętne czy jest obciążony trochę bardziej czy mniej. Silnik generuje daną moc w danym momencie i jeżeli wystarcza ona na pokonanie obciążenia silnika, to silnik przyspiesza, a jeżeli nie wystarcza to zwalnia.

Co do wytłumaczenia że rzecz dzieje się tylko przy gazie w podłodze, to jak się silnik butuje to przełącza się ze sterowania sondą lambda, na sterowanie mapami.

Nie wiem jak 16V - mogą być też różne mapy dla POT i WOT (czyli przy gazie nie wciśniętym do dechy i do dechy).

Problem pewnie występuje zawsze, ale objawy może dawać tylko przy maksymalnym otwarciu przepustnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Sam pisałeś, że masz czujnik na blaszce. U mnie też nie pasuje p&p. Ma sporo za krótkie to ucho

> w którym jest otwór na śrubę.

Blaszkę to dorabiał poprzedni właściciel, w sumie nie wiem po co - pewnie silnik chodził na jakimś innym CPW.

Blaszka została, pomimo że mam teraz oryginalny czujnik - właśnie dlatego że wygodnie mogę ustawiać wszystko. Ale zasadniczo powinno wszystko pasować, bo silnik i czujnik mam z tego samego silnika. A nic tam nie było rzeźbione.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Blaszkę to dorabiał poprzedni właściciel, w sumie nie wiem po co - pewnie silnik chodził na jakimś

> innym CPW.

> Blaszka została, pomimo że mam teraz oryginalny czujnik - właśnie dlatego że wygodnie mogę ustawiać

> wszystko. Ale zasadniczo powinno wszystko pasować, bo silnik i czujnik mam z tego samego

> silnika. A nic tam nie było rzeźbione.

Niestety nie tylko przy wciśniętym do końca. Wciśnięty lekko ale gwałtownie też daje taki efekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ciężka teoria z tą masą

zeby.GIFzeby.GIF

> Co do wytłumaczenia że rzecz dzieje się tylko przy gazie w podłodze, to jak się silnik butuje to

> przełącza się ze sterowania sondą lambda, na sterowanie mapami.

> Nie wiem jak 16V - mogą być też różne mapy dla POT i WOT (czyli przy gazie nie wciśniętym do dechy

> i do dechy).

> Problem pewnie występuje zawsze, ale objawy może dawać tylko przy maksymalnym otwarciu

> przepustnicy.

Sterowanie mapami zawsze jest, do tego korekta lambda wtedy kiedy ma być. Jak nie ma być to zostaje sama mapa.

Ale jest jeszcze autoadaptacja moja ulubiona zeby.GIFzeby.GIF Może tu skubana broi trochę właśnie przez inną charakterystykę obciążenia samochodu, znaczy się inaczej się ustawia w cc i tyle. Potem przy bucie nagle tnie (poprawiki autoadaptacyjne są zawsze aplikowane, nawet bez lambdy, natomiast autoadaptacja jest adaptowana tylko przy lambdzie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jeszcze jedna kwestia. Czy były przypadki swapów 16v do innych bud typu punto, uno, tipo itd? Tam tyrkoliły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czyli w takim razie należałoby zdefiniować precyzyjnie słowo "tyrkoli" bo to na prawdę różnie można

> rozumieć.

Nagrałem filmik instruktażowy smile.gif

1:53 chyba najlepiej słychać o co biega. Polecam tą wyższą rozdziałkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Moj na benie tez nie tyrkoli.:) a gaz chyba tez założe:)

Zdradzisz choć rąbek tajemnicy? Osprzęt MM Czy Bosch? Jakieś inne patenty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Niestety nie tylko przy wciśniętym do końca. Wciśnięty lekko ale gwałtownie też daje taki efekt.

Tak sobie myślę, że jeżeli założymy że cudów nie ma i na chwilę zapomnimy o elektromagnetycznych własnościach budy o danym kształcie, to z różnic między Punto a Cento zostaje układ recyrkulacji par paliwa i inna budowa przewodów paliwowych.

Recyrkulacja par paliwa niby jest otwarta tylko jak silnik chodzi sterowany lambdą, ale może ma jakieś korekcje mieszanki na okoliczność nagłego wciśnięcia gazu w chwili kiedy zawór jest zamykany? Bez sprawnej instalacji mogłoby to zaburzać skład mieszanki którego spodziewa się ECU.

Drugi pomysł to inna długość przewodów paliwowych i filtr paliwa w innym miejscu. Pompa paliwa nigdy nie pracuje idealnie gładko, tylko ciśnienie trochę drży z częstotliwością pracy pompy. Może inna długość powoduje jakieś fale stojące na listwie i zmienia wydajność wtryskiwaczy?

Oba pomysły brzmią dość absurdalnie, ale innych różnic między tymi samochodami nie widzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tak sobie myślę, że jeżeli założymy że cudów nie ma i na chwilę zapomnimy o elektromagnetycznych

> własnościach budy o danym kształcie, to z różnic między Punto a Cento zostaje układ

> recyrkulacji par paliwa i inna budowa przewodów paliwowych.

> Recyrkulacja par paliwa niby jest otwarta tylko jak silnik chodzi sterowany lambdą, ale może ma

> jakieś korekcje mieszanki na okoliczność nagłego wciśnięcia gazu w chwili kiedy zawór jest

> zamykany? Bez sprawnej instalacji mogłoby to zaburzać skład mieszanki którego spodziewa się

> ECU.

> Drugi pomysł to inna długość przewodów paliwowych i filtr paliwa w innym miejscu. Pompa paliwa

> nigdy nie pracuje idealnie gładko, tylko ciśnienie trochę drży z częstotliwością pracy pompy.

> Może inna długość powoduje jakieś fale stojące na listwie i zmienia wydajność wtryskiwaczy?

> Oba pomysły brzmią dość absurdalnie, ale innych różnic między tymi samochodami nie widzę.

Właśnie przewody paliwowe były jednym z moich pierwszych pomysłów ale potem ktoś mi powiedział, że gdyby w jakiś sposób brakowało paliwa to silnik by się dusił po prostu. Nie pomyślałem o zjawisku fal. Ciekawe czy te nietyrkolące śmigały przed wsadzeniem 16 na jakimś mocnym setupie i miały coś ruszane z przewodami paliwowymi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Sterowanie mapami zawsze jest, do tego korekta lambda wtedy kiedy ma być. Jak nie ma być to zostaje

> sama mapa.

> Ale jest jeszcze autoadaptacja moja ulubiona Może tu skubana broi trochę właśnie przez inną

> charakterystykę obciążenia samochodu, znaczy się inaczej się ustawia w cc i tyle. Potem przy

> bucie nagle tnie (poprawiki autoadaptacyjne są zawsze aplikowane, nawet bez lambdy, natomiast

> autoadaptacja jest adaptowana tylko przy lambdzie).

wylaczyc autoadaptacje i lambde cfaniaczek.gif

Przecie pisali kiedys, ze jak wkladaja inna kosc to nie tyrkoli na poczatku, a potem zaczyna zlosnik.gif

Ja mam tak w 8V, ze po resecie kompa zapitala, a po kilkuset km pojawia sie dziura w zakresie 3-4krpm

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zdradzisz choć rąbek tajemnicy? Osprzęt MM Czy Bosch? Jakieś inne patenty?

Mój też nie tyrkoli. Osprzęt Bosch. Pisałem ostatnio w innym poście że wypada mi zapłon po odprężeniu silnika. Okazało się ze CPW był za blisko koła (podczas prac się podgięła dorobiona blaszka), teraz mam odgiętą i czujnik jest ok 2,5mm od koła i wszystko wróciło do normy. Dodam, że mój czujnik nie ma ekranowanych przewodów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mój też nie tyrkoli. Osprzęt Bosch. Pisałem ostatnio w innym poście że wypada mi zapłon po

> odprężeniu silnika. Okazało się ze CPW był za blisko koła (podczas prac się podgięła dorobiona

> blaszka), teraz mam odgiętą i czujnik jest ok 2,5mm od koła i wszystko wróciło do normy.

> Dodam, że mój czujnik nie ma ekranowanych przewodów.

2,5 mm yikes.gif ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wylaczyc autoadaptacje i lambde

> Przecie pisali kiedys, ze jak wkladaja inna kosc to nie tyrkoli na poczatku, a potem zaczyna

trykoli od pierwszego odpalenia zeby.GIF Sprawdzane na borkach 2009 u Jordana w 16v.

Poza tym, dodam coś od siebie w sprawie trykolenia.

Moja 16v trykoliła (nazwijmy to umownie) w wersji n/a tylko przy dodawaniu gazu, tylko przy bucie w podłodze w zakresie obrotów do 2000. Po uturbieniu i zmianie mapsensora na 2.5bar nie trykoli wcale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 2,5 mm ?

masakra, masakra, przez ten czujnik 4 dni w plecy, polowa auta przebadana, kupa rzeczy sprawdzona/podmieniona frown.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> trykoli od pierwszego odpalenia Sprawdzane na borkach 2009 u Jordana w 16v.

> Poza tym, dodam coś od siebie w sprawie trykolenia.

> Moja 16v trykoliła (nazwijmy to umownie) w wersji n/a tylko przy dodawaniu gazu, tylko przy bucie

> w podłodze w zakresie obrotów do 2000. Po uturbieniu i zmianie mapsensora na 2.5bar nie

> trykoli wcale.

A z czego ten map? Jaka reszta osprzętu? MM ? Numery mile widziane zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A z czego ten map? Jaka reszta osprzętu? MM ? Numery mile widziane

reszta osprzętu to MM, czujnik na wale bosch. Map tez jest boscha, ale to wersja nadciśnieniowa do turbo. w wolnossaku nie rabota zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> reszta osprzętu to MM, czujnik na wale bosch. Map tez jest boscha, ale to wersja nadciśnieniowa do

> turbo. w wolnossaku nie rabota

Ale w podciśnieniu też musi przecież działać nie hmm.gif ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ale w podciśnieniu też musi przecież działać nie ?

tak, ale jak taki podłączysz to będzie pracował w troszkę więcej niż 1/2 zakresu i ECU nie będzie mialo prawidłowego odczytu,

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak, ale jak taki podłączysz to będzie pracował w troszkę więcej niż 1/2 zakresu i ECU nie będzie

> mialo prawidłowego odczytu,

Znaczy skrajne wartości się nie zmieniają? frown.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.