Skocz do zawartości

OCB z tym "tyrkoleniem"?


Keryp_

Rekomendowane odpowiedzi

Pany, a mam taki problem : na jesieni tamtego roku pewien - jak sie potem okazało - nieudacznik i oszust zrobił mi swapa na 1.2 16v. po długich przejściach żeby doprowadzić to po odebraniu auta do jazdy okazało sie że chleje oliwe i trzeba było dziada wydrzeć i od początku do końca po bożemu zreperować. Po założeniu wszystkiego do kupy i odpaleniu okazało się że Tyroli jak jasna cholera. Nie piłuje go ostro na razie bo jest na dotarciu (zmienione pierścienie, obrabiana głowica) ale w zakresie do 3 tyś obr. - bo wyżej go nie męcze - tyrkoli jak najęty. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ jeśli wcześniej było wszystko ok. ??

Wiem że nie podacie mi gotowej odpowiedzi jak na patelni bo jestem świeżak i wiem że wiedza kosztuje, ale może jakaś mała sugestia zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO to wszystko rozbija sie o dolot.

Jeżeli silnik w PI działał normalnie i nie tyrkolił a po przełożeniu do seja prawie wszystkiego z zachowaniem nalezytej staranności - tyrkoli - to przychodzi mi na myśl tylko jedna rzecz- nie jest przeniesiona puszka filtra wraz z resztą dolotu - wiadomo - bo sie nie zmieści. Więc zakładając "wolny" dolot i robiąc przelotowy wydech nie jest to już to samo co w punto. A pozatym z tego co słyszałem , tyrkolenie ma jakiś związek z tem. powietrza na zawnątrz więc nasuwa sie pytanie co z tym dolotem, Czy nie powstaja tam jakieś wibracje lub inne zjawiska ( nie jestem fizykiem więc improwizuje) które wpływają na prace silnika w tych własnie specyficznych sytuacjach - czyli dolnym zakresie onrotów przy wcisnięciu gazu ...

Hmm, jak znajde chwile to sprawdze jeszcze jedną rzecz - spróbuje założyć stożek gąbkowy - może powierze będzie zasysane w bardziej "płynny sposób" i może będzie miało to wpływ na prace silnika !?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO to wszystko rozbija sie o dolot.

> Jeżeli silnik w PI działał normalnie i nie tyrkolił a po przełożeniu do seja prawie wszystkiego z

> zachowaniem nalezytej staranności - tyrkoli - to przychodzi mi na myśl tylko jedna rzecz- nie

> jest przeniesiona puszka filtra wraz z resztą dolotu - wiadomo - bo sie nie zmieści. Więc

> zakładając "wolny" dolot i robiąc przelotowy wydech nie jest to już to samo co w punto. A

> pozatym z tego co słyszałem , tyrkolenie ma jakiś związek z tem. powietrza na zawnątrz więc

> nasuwa sie pytanie co z tym dolotem, Czy nie powstaja tam jakieś wibracje lub inne zjawiska (

> nie jestem fizykiem więc improwizuje) które wpływają na prace silnika w tych własnie

> specyficznych sytuacjach - czyli dolnym zakresie onrotów przy wcisnięciu gazu ...

> Hmm, jak znajde chwile to sprawdze jeszcze jedną rzecz - spróbuje założyć stożek gąbkowy - może

> powierze będzie zasysane w bardziej "płynny sposób" i może będzie miało to wpływ na prace

> silnika !?!

ktoś już tu pisał, że brał silnik z punto z nieseryjnym dolotem i w punto ten silnik nie tyrkolił, a po przełożeniu do cento z tym samym dolotem tyrkolił. Z najsensowniejszej odpowiedzi wynika, że tyrkolenie jest wynikiem babolu w kompie i ma to związek z paliwem i mniejszą masą samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie sie jednak wydaje ze to nie z dolotem 270751858-jezyk.gif jeszcze mi sie przypomnialo ze jak zmienialem CPW to zmienialem kable WN i moze to przez kable zaczął bardzije tyrkolić ;> bo mialem jakies lepsze niz teraz, a teraz sentech(chyba 270751858-jezyk.gif )i sprobuje podmienic na te stare(chodz jeden sie powoli rozwala dlatego zmienialem ) moze akurat zaczniej ciut mnie tyrkolić( czyli tak jak wczesniej 270751858-jezyk.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

odkopie troche 270751858-jezyk.gif

i sie spytam cos glupiego 270751858-jezyk.gif jak wtrysi działaj w 16 parami, a w 8 'leja' naraz to co by sie stało jakby zrobić zeby w 16 lały wszystkie naraz, chodziło by to to wogole ? nie wiem nie znam sie to pytam z czystej ciekawosci 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odkopie troche

> i sie spytam cos glupiego jak wtrysi działaj w 16 parami, a w 8 'leja' naraz to co by sie stało

> jakby zrobić zeby w 16 lały wszystkie naraz, chodziło by to to wogole ? nie wiem nie znam sie

> to pytam z czystej ciekawosci

normalnie by chodziło tylko na druga końcówke mocy trzeba założyć odpowiedni rezystor żeby komp nie głupiał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy Ty bys tak chetnie wokol wszystkim pomagal np. zdobyta ciezko wiedza za ktora zaplaciles

> jakas tam kase i do ktorej doszedles sam poswiecajac swoj czas??

> Z jednej strony tak, powinno tak byc ze powinnismy sie dzielic i pomagac sobie nawzajem, z drugiej

> strony dlaczego mam komus dawac za darmo taka wiedze jezeli ktos inny na tym zbija dobra

> gotowke ( np. slynny juz Blażej ).

> Niestety ale doskonale rozumiem argumenty i jednej i drugiej strony i osobiscie jakbym mial wiedze

> co i jak z tym tyrkoleniem to tez nie z kazdym bym sie tym podzielil.

> A uwazam ze i tak Tommi duzo podpowiada i naprowadza choc wcale nie musi.

Wywnioskowałem, że w Centomanii jest rywalizacja międzysobą i dlatego nikt nie chce sobie pomóż i podpowiedzieć "OCB z tym tyrkoleniem" bo jeden od drugiego chce być lepszy.

Będąc w dwóch klubach jednocześnie bo i w Centomanii i także w Calibra-team mam porównanie. Na forum caliibry nigdy się nie spotkałem z takim czymś, żeby ktoś czegoś nie chciał powiedzieć, nawet jeżeli była to jakaś bardzo cięzka sprawa do rozgryźienia (np.jak zrobić bi-turbo do v6).

Być może w Centomanii jest zbyt młoda ekipa (wiekowo).

A to tyrkolenie to naprawde taka duża tajenmica ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wywnioskowałem, że w Centomanii jest rywalizacja międzysobą i dlatego nikt nie chce sobie pomóż i

> podpowiedzieć "OCB z tym tyrkoleniem" bo jeden od drugiego chce być lepszy.

> Będąc w dwóch klubach jednocześnie bo i w Centomanii i także w Calibra-team mam porównanie. Na

> forum caliibry nigdy się nie spotkałem z takim czymś, żeby ktoś czegoś nie chciał powiedzieć,

> nawet jeżeli była to jakaś bardzo cięzka sprawa do rozgryźienia (np.jak zrobić bi-turbo do

> v6).

> Być może w Centomanii jest zbyt młoda ekipa (wiekowo).

> A to tyrkolenie to naprawde taka duża tajenmica ??

Pieniążki panie, pieniążki, czasami ludzka pazerność nie zna granic, no cóż ... bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pieniążki panie, pieniążki, czasami ludzka pazerność nie zna granic, no cóż ... bywa.

nie do konca...ja jak dzwonilem do Huby wafla paluchto sebeca i innych centomaniakow to zawsze dostalem odpowiedz, mimo, ze np paluchto nigdy mnie osobiscie nie poznal...

czasem tez trzeba wyskoczyc z kasy bo nikt ci za darmo nie zrobi softu lub bedzie za free grzebal przy twoim aucie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie do konca...ja jak dzwonilem do Huby wafla paluchto sebeca i innych centomaniakow to zawsze

> dostalem odpowiedz, mimo, ze np paluchto nigdy mnie osobiscie nie poznal...

> czasem tez trzeba wyskoczyc z kasy bo nikt ci za darmo nie zrobi softu lub bedzie za free grzebal

> przy twoim aucie...

Mi osobiście np. Taquito też nigdy nie odmówił pomocy (np. lampy z ebay zamawiał) i zawsze jak się coś pytałem to dał odpowiedź.

Ci co mają problem z tyrkoleniem niech może zwrócą się o pomoc do taquito jego 1.4 16 v nie tyrkoliło, przynajmniej na filmiku nie widac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi osobiście np. Taquito też nigdy nie odmówił pomocy (np. lampy z ebay zamawiał) i zawsze jak się

> coś pytałem to dał odpowiedź.

> Ci co mają problem z tyrkoleniem niech może zwrócą się o pomoc do taquito jego 1.4 16 v nie

> tyrkoliło, przynajmniej na filmiku nie widac

>

bo to hybryda była

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi osobiście np. Taquito też nigdy nie odmówił pomocy (np. lampy z ebay zamawiał) i zawsze jak się

> coś pytałem to dał odpowiedź.

> Ci co mają problem z tyrkoleniem niech może zwrócą się o pomoc do taquito jego 1.4 16 v nie

> tyrkoliło, przynajmniej na filmiku nie widac

>

ja tam słyszę tyrkolenie na pierwszym biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi osobiście np. Taquito też nigdy nie odmówił pomocy (np. lampy z ebay zamawiał) i zawsze jak się

> coś pytałem to dał odpowiedź.

Film "Miś" mi właśnie do głowy przyszedł zeby.GIF To też apropos wieku centomaniaków...

> Ci co mają problem z tyrkoleniem niech może zwrócą się o pomoc do taquito jego 1.4 16 v nie

> tyrkoliło, przynajmniej na filmiku nie widac

>

To się taquito ucieszy, jego privy już pewno w szwach pękają zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Jak możesz to podaj numery kompa

> Jeden tu w Poznaniu jeździ, ostatnio się dowiedziałem, i mu nie tyrkoli. Ma kompa IAW 18FD 5Z.

> Ja leżę chory ale będę dzisiaj przy furze to spiszę swojego.

w Zexela seju chyba grzebał arab z bytomia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak możesz to podaj numery kompa

> Jeden tu w Poznaniu jeździ, ostatnio się dowiedziałem, i mu nie tyrkoli. Ma kompa IAW 18FD 5Z.

> Ja leżę chory ale będę dzisiaj przy furze to spiszę swojego.

jak będę przechodził obok parcha to zajrzę, pamiętam tylko że MM od 1,2 16v 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic, dolot węglara ze stożkiem i wydech przelot z tłumikiem końcowym

A jaki motor miałeś wcześniej? Może znaczenie mają różnice w pierwotnej wiązce? Kolega któremu nie tyrkoli miał 700 więc całą wiązkę miał robioną na nowo.

Czy to jest jakaś zasada, że np. SC 900 nie tyrkoli a CCS tyrkoli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki motor miałeś wcześniej? Może znaczenie mają różnice w pierwotnej wiązce? Kolega któremu nie

> tyrkoli miał 700 więc całą wiązkę miał robioną na nowo.

> Czy to jest jakaś zasada, że np. SC 900 nie tyrkoli a CCS tyrkoli?

kupiłem go od homera już poskładanego z 1,4, homer wcześniej miał tam 1,1 wsadzone, a przed homerem auto jeździło u arturo. W każdym przypadku tyrkoliło, ja zaryzykowałam z naprawą tyrkolenia i jest ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kupiłem go od homera już poskładanego z 1,4, homer wcześniej miał tam 1,1 wsadzone, a przed homerem

> auto jeździło u arturo. W każdym przypadku tyrkoliło, ja zaryzykowałam z naprawą tyrkolenia i

> jest

I nie zanotowałeś co się zmieniło 270751858-jezyk.gif ?

Spotkałem się teraz z kolegą któremu nie tyrkoli i na pierwszy rzut oka zauważyliśmy, że u mnie jest podpięty ten filtr węglowy par paliwa a u niego nie. Ty go masz/miałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I nie zanotowałeś co się zmieniło ?

> Spotkałem się teraz z kolegą któremu nie tyrkoli i na pierwszy rzut oka zauważyliśmy, że u mnie

> jest podpięty ten filtr węglowy par paliwa a u niego nie. Ty go masz/miałeś?

No, no, czekałem na takie rozważania... palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zasadniczo nie wiem, ale jeżeli tak jest, to ja dokładnie wiem dlaczego (tzn co się konkretnie

> dzieje), dlatego czekałem na takie rozważania.

Jeszcze pytanko techniczne. Od tego filtra idą dwa przewody - jeden do kolektora a drugi dokąd? Jego też odpiąć i zaślepić? Czy znajdę na nim jeszcze jakąś kostkę elektryczną. Ewentualnie gdzieś indziej trzeba coś odpiąć/wywalić pina z wtyczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze pytanko techniczne. Od tego filtra idą dwa przewody - jeden do kolektora a drugi dokąd?

> Jego też odpiąć i zaślepić? Czy znajdę na nim jeszcze jakąś kostkę elektryczną. Ewentualnie

> gdzieś indziej trzeba coś odpiąć/wywalić pina z wtyczki?

Odepnij po prostu wtyczkę od elektrozaworu tego filtra jeżeli chcesz potestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I nie zanotowałeś co się zmieniło ?

> Spotkałem się teraz z kolegą któremu nie tyrkoli i na pierwszy rzut oka zauważyliśmy, że u mnie

> jest podpięty ten filtr węglowy par paliwa a u niego nie. Ty go masz/miałeś?

wizualnie pod maską nic się nie zmieniło przed i po naprawie, dolot i wydech jest ten sam, filtra węglowego par paliwa nie ma i nie było, silnik 1,4 nie dłubany, auto na codzień jest używane do jazdy po bułki i do roboty, głównie miasto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie wygląda to tak (zderzak na dole, zdjęcie robione z góry)

No i jeden z tych niebieskich z lewej z jednym z tych czarnych sprawej spotyka się w elektrozaworze, który tam gdzieś jest z boku/dołu skitrany, i tam też znajdziesz wtyczkę. Na zdjęciu tutaj to małe czarne z rurkami na prawo od filtra do niego przyczepione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i jeden z tych niebieskich z lewej z jednym z tych czarnych sprawej spotyka się w

> elektrozaworze, który tam gdzieś jest z boku/dołu skitrany, i tam też znajdziesz wtyczkę. Na

> zdjęciu tutaj to małe czarne z rurkami na prawo od filtra do niego przyczepione.

Ok, znajdę smile.gif

Zauważyłem jeszcze, że nie mam tego okrągłego z tą żółtą pękatą rurą co ma ten na zdjęciu. Może to jest źródło wszelkich problemów zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sugerujesz, że nie tędy droga ?

ewidentnie problem trykolenia polega na elektronice.

Podpowiem, ze są dwie możliwości, zasadniczo to jedna... Komputer sterujący. Dla czego tak myślę? Załóżmy, ze mamy 16v tak jak należy. Trykoli... I jest OK zeby.GIF I teraz zmieniamy kompa na kompa z 8v 75, we wtyczce mostkujemy wtryskiwacze (pin 18 z 32 - piszę z pamięci, nie chce mi się schematu otwierać), wgrywamy przerobiony program (w 8v wtryski mają inną wydajność. Jak zostawiamy wtryski z 16v to trzeba przerobić mapę bo będzie za dużo paliwa). W instalacji nie przerabiamy kompletnie nic więcej, te same czujniki, te same cewki, świece itp.

Odpalamy padlinę i pytanie, trykoli czy nie?? Moja odpowiedź - nie trykoli....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.