Jump to content
Pyrekcb

OCB z tym "tyrkoleniem"?

Recommended Posts

> Ty sie napij ja poupalam za Ciebie ... a tak na powaznie moze choc raz ktos z was na parade

> pojedzie a nie wszyscy chlejeta

mam nadzieje ze do tego czasu auto bedzie sprawne... to bedziesz mogł upalac ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany, a mam taki problem : na jesieni tamtego roku pewien - jak sie potem okazało - nieudacznik i oszust zrobił mi swapa na 1.2 16v. po długich przejściach żeby doprowadzić to po odebraniu auta do jazdy okazało sie że chleje oliwe i trzeba było dziada wydrzeć i od początku do końca po bożemu zreperować. Po założeniu wszystkiego do kupy i odpaleniu okazało się że Tyroli jak jasna cholera. Nie piłuje go ostro na razie bo jest na dotarciu (zmienione pierścienie, obrabiana głowica) ale w zakresie do 3 tyś obr. - bo wyżej go nie męcze - tyrkoli jak najęty. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ jeśli wcześniej było wszystko ok. ??

Wiem że nie podacie mi gotowej odpowiedzi jak na patelni bo jestem świeżak i wiem że wiedza kosztuje, ale może jakaś mała sugestia zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

pamietam ze ktos wykluczał(moze nie w 100% 270751858-jezyk.gif ) CPW ale... u mnie przed wymiana ( bo tego cos przegryzło czy cos) mniej tyrkolił,a gdy zmieniłem to jakos tak baardziej tyrkoli ;>

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMHO to wszystko rozbija sie o dolot.

Jeżeli silnik w PI działał normalnie i nie tyrkolił a po przełożeniu do seja prawie wszystkiego z zachowaniem nalezytej staranności - tyrkoli - to przychodzi mi na myśl tylko jedna rzecz- nie jest przeniesiona puszka filtra wraz z resztą dolotu - wiadomo - bo sie nie zmieści. Więc zakładając "wolny" dolot i robiąc przelotowy wydech nie jest to już to samo co w punto. A pozatym z tego co słyszałem , tyrkolenie ma jakiś związek z tem. powietrza na zawnątrz więc nasuwa sie pytanie co z tym dolotem, Czy nie powstaja tam jakieś wibracje lub inne zjawiska ( nie jestem fizykiem więc improwizuje) które wpływają na prace silnika w tych własnie specyficznych sytuacjach - czyli dolnym zakresie onrotów przy wcisnięciu gazu ...

Hmm, jak znajde chwile to sprawdze jeszcze jedną rzecz - spróbuje założyć stożek gąbkowy - może powierze będzie zasysane w bardziej "płynny sposób" i może będzie miało to wpływ na prace silnika !?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

> IMHO to wszystko rozbija sie o dolot.

> Jeżeli silnik w PI działał normalnie i nie tyrkolił a po przełożeniu do seja prawie wszystkiego z

> zachowaniem nalezytej staranności - tyrkoli - to przychodzi mi na myśl tylko jedna rzecz- nie

> jest przeniesiona puszka filtra wraz z resztą dolotu - wiadomo - bo sie nie zmieści. Więc

> zakładając "wolny" dolot i robiąc przelotowy wydech nie jest to już to samo co w punto. A

> pozatym z tego co słyszałem , tyrkolenie ma jakiś związek z tem. powietrza na zawnątrz więc

> nasuwa sie pytanie co z tym dolotem, Czy nie powstaja tam jakieś wibracje lub inne zjawiska (

> nie jestem fizykiem więc improwizuje) które wpływają na prace silnika w tych własnie

> specyficznych sytuacjach - czyli dolnym zakresie onrotów przy wcisnięciu gazu ...

> Hmm, jak znajde chwile to sprawdze jeszcze jedną rzecz - spróbuje założyć stożek gąbkowy - może

> powierze będzie zasysane w bardziej "płynny sposób" i może będzie miało to wpływ na prace

> silnika !?!

ktoś już tu pisał, że brał silnik z punto z nieseryjnym dolotem i w punto ten silnik nie tyrkolił, a po przełożeniu do cento z tym samym dolotem tyrkolił. Z najsensowniejszej odpowiedzi wynika, że tyrkolenie jest wynikiem babolu w kompie i ma to związek z paliwem i mniejszą masą samochodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mnie sie jednak wydaje ze to nie z dolotem 270751858-jezyk.gif jeszcze mi sie przypomnialo ze jak zmienialem CPW to zmienialem kable WN i moze to przez kable zaczął bardzije tyrkolić ;> bo mialem jakies lepsze niz teraz, a teraz sentech(chyba 270751858-jezyk.gif )i sprobuje podmienic na te stare(chodz jeden sie powoli rozwala dlatego zmienialem ) moze akurat zaczniej ciut mnie tyrkolić( czyli tak jak wczesniej 270751858-jezyk.gif )

Share this post


Link to post
Share on other sites

odkopie troche 270751858-jezyk.gif

i sie spytam cos glupiego 270751858-jezyk.gif jak wtrysi działaj w 16 parami, a w 8 'leja' naraz to co by sie stało jakby zrobić zeby w 16 lały wszystkie naraz, chodziło by to to wogole ? nie wiem nie znam sie to pytam z czystej ciekawosci 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> odkopie troche

> i sie spytam cos glupiego jak wtrysi działaj w 16 parami, a w 8 'leja' naraz to co by sie stało

> jakby zrobić zeby w 16 lały wszystkie naraz, chodziło by to to wogole ? nie wiem nie znam sie

> to pytam z czystej ciekawosci

normalnie by chodziło tylko na druga końcówke mocy trzeba założyć odpowiedni rezystor żeby komp nie głupiał

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A czy Ty bys tak chetnie wokol wszystkim pomagal np. zdobyta ciezko wiedza za ktora zaplaciles

> jakas tam kase i do ktorej doszedles sam poswiecajac swoj czas??

> Z jednej strony tak, powinno tak byc ze powinnismy sie dzielic i pomagac sobie nawzajem, z drugiej

> strony dlaczego mam komus dawac za darmo taka wiedze jezeli ktos inny na tym zbija dobra

> gotowke ( np. slynny juz Blażej ).

> Niestety ale doskonale rozumiem argumenty i jednej i drugiej strony i osobiscie jakbym mial wiedze

> co i jak z tym tyrkoleniem to tez nie z kazdym bym sie tym podzielil.

> A uwazam ze i tak Tommi duzo podpowiada i naprowadza choc wcale nie musi.

Wywnioskowałem, że w Centomanii jest rywalizacja międzysobą i dlatego nikt nie chce sobie pomóż i podpowiedzieć "OCB z tym tyrkoleniem" bo jeden od drugiego chce być lepszy.

Będąc w dwóch klubach jednocześnie bo i w Centomanii i także w Calibra-team mam porównanie. Na forum caliibry nigdy się nie spotkałem z takim czymś, żeby ktoś czegoś nie chciał powiedzieć, nawet jeżeli była to jakaś bardzo cięzka sprawa do rozgryźienia (np.jak zrobić bi-turbo do v6).

Być może w Centomanii jest zbyt młoda ekipa (wiekowo).

A to tyrkolenie to naprawde taka duża tajenmica ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Wywnioskowałem, że w Centomanii jest rywalizacja międzysobą i dlatego nikt nie chce sobie pomóż i

> podpowiedzieć "OCB z tym tyrkoleniem" bo jeden od drugiego chce być lepszy.

> Będąc w dwóch klubach jednocześnie bo i w Centomanii i także w Calibra-team mam porównanie. Na

> forum caliibry nigdy się nie spotkałem z takim czymś, żeby ktoś czegoś nie chciał powiedzieć,

> nawet jeżeli była to jakaś bardzo cięzka sprawa do rozgryźienia (np.jak zrobić bi-turbo do

> v6).

> Być może w Centomanii jest zbyt młoda ekipa (wiekowo).

> A to tyrkolenie to naprawde taka duża tajenmica ??

Pieniążki panie, pieniążki, czasami ludzka pazerność nie zna granic, no cóż ... bywa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pieniążki panie, pieniążki, czasami ludzka pazerność nie zna granic, no cóż ... bywa.

nie do konca...ja jak dzwonilem do Huby wafla paluchto sebeca i innych centomaniakow to zawsze dostalem odpowiedz, mimo, ze np paluchto nigdy mnie osobiscie nie poznal...

czasem tez trzeba wyskoczyc z kasy bo nikt ci za darmo nie zrobi softu lub bedzie za free grzebal przy twoim aucie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie do konca...ja jak dzwonilem do Huby wafla paluchto sebeca i innych centomaniakow to zawsze

> dostalem odpowiedz, mimo, ze np paluchto nigdy mnie osobiscie nie poznal...

> czasem tez trzeba wyskoczyc z kasy bo nikt ci za darmo nie zrobi softu lub bedzie za free grzebal

> przy twoim aucie...

Mi osobiście np. Taquito też nigdy nie odmówił pomocy (np. lampy z ebay zamawiał) i zawsze jak się coś pytałem to dał odpowiedź.

Ci co mają problem z tyrkoleniem niech może zwrócą się o pomoc do taquito jego 1.4 16 v nie tyrkoliło, przynajmniej na filmiku nie widac

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mi osobiście np. Taquito też nigdy nie odmówił pomocy (np. lampy z ebay zamawiał) i zawsze jak się

> coś pytałem to dał odpowiedź.

> Ci co mają problem z tyrkoleniem niech może zwrócą się o pomoc do taquito jego 1.4 16 v nie

> tyrkoliło, przynajmniej na filmiku nie widac

>

bo to hybryda była

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mi osobiście np. Taquito też nigdy nie odmówił pomocy (np. lampy z ebay zamawiał) i zawsze jak się

> coś pytałem to dał odpowiedź.

> Ci co mają problem z tyrkoleniem niech może zwrócą się o pomoc do taquito jego 1.4 16 v nie

> tyrkoliło, przynajmniej na filmiku nie widac

>

ja tam słyszę tyrkolenie na pierwszym biegu

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mi osobiście np. Taquito też nigdy nie odmówił pomocy (np. lampy z ebay zamawiał) i zawsze jak się

> coś pytałem to dał odpowiedź.

Film "Miś" mi właśnie do głowy przyszedł zeby.GIF To też apropos wieku centomaniaków...

> Ci co mają problem z tyrkoleniem niech może zwrócą się o pomoc do taquito jego 1.4 16 v nie

> tyrkoliło, przynajmniej na filmiku nie widac

>

To się taquito ucieszy, jego privy już pewno w szwach pękają zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

moje 1,4 16v na osprzęcie z P1 nie tyrkoli i niedługo całe auto będzie do kupienia smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> moje 1,4 16v na osprzęcie z P1 nie tyrkoli i niedługo całe auto będzie do kupienia

dam 4 tysie zlosnik.gifok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> moje 1,4 16v na osprzęcie z P1 nie tyrkoli i niedługo całe auto będzie do kupienia

Jak możesz to podaj numery kompa smile.gif

Jeden tu w Poznaniu jeździ, ostatnio się dowiedziałem, i mu nie tyrkoli. Ma kompa IAW 18FD 5Z.

Ja leżę chory ale będę dzisiaj przy furze to spiszę swojego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak możesz to podaj numery kompa

> Jeden tu w Poznaniu jeździ, ostatnio się dowiedziałem, i mu nie tyrkoli. Ma kompa IAW 18FD 5Z.

> Ja leżę chory ale będę dzisiaj przy furze to spiszę swojego.

w Zexela seju chyba grzebał arab z bytomia

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w Zexela seju chyba grzebał arab z bytomia

Mamy w Poznaniu Jihada, może być zeby.GIF ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak możesz to podaj numery kompa

> Jeden tu w Poznaniu jeździ, ostatnio się dowiedziałem, i mu nie tyrkoli. Ma kompa IAW 18FD 5Z.

> Ja leżę chory ale będę dzisiaj przy furze to spiszę swojego.

Mam ten sam. Nie ma co iść tym tropem oink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w Zexela seju chyba grzebał arab z bytomia

zgadza się, rok temu było grzebane i jeździ bez "tyrkolenia" biglaugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak możesz to podaj numery kompa

> Jeden tu w Poznaniu jeździ, ostatnio się dowiedziałem, i mu nie tyrkoli. Ma kompa IAW 18FD 5Z.

> Ja leżę chory ale będę dzisiaj przy furze to spiszę swojego.

jak będę przechodził obok parcha to zajrzę, pamiętam tylko że MM od 1,2 16v 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zgadza się, rok temu było grzebane i jeździ bez "tyrkolenia"

A zmieniało się coś w kwestii dolotu/wydechu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A zmieniało się coś w kwestii dolotu/wydechu?

nic, dolot węglara ze stożkiem i wydech przelot z tłumikiem końcowym

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nic, dolot węglara ze stożkiem i wydech przelot z tłumikiem końcowym

A jaki motor miałeś wcześniej? Może znaczenie mają różnice w pierwotnej wiązce? Kolega któremu nie tyrkoli miał 700 więc całą wiązkę miał robioną na nowo.

Czy to jest jakaś zasada, że np. SC 900 nie tyrkoli a CCS tyrkoli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A jaki motor miałeś wcześniej? Może znaczenie mają różnice w pierwotnej wiązce? Kolega któremu nie

> tyrkoli miał 700 więc całą wiązkę miał robioną na nowo.

> Czy to jest jakaś zasada, że np. SC 900 nie tyrkoli a CCS tyrkoli?

kupiłem go od homera już poskładanego z 1,4, homer wcześniej miał tam 1,1 wsadzone, a przed homerem auto jeździło u arturo. W każdym przypadku tyrkoliło, ja zaryzykowałam z naprawą tyrkolenia i jest ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> kupiłem go od homera już poskładanego z 1,4, homer wcześniej miał tam 1,1 wsadzone, a przed homerem

> auto jeździło u arturo. W każdym przypadku tyrkoliło, ja zaryzykowałam z naprawą tyrkolenia i

> jest

I nie zanotowałeś co się zmieniło 270751858-jezyk.gif ?

Spotkałem się teraz z kolegą któremu nie tyrkoli i na pierwszy rzut oka zauważyliśmy, że u mnie jest podpięty ten filtr węglowy par paliwa a u niego nie. Ty go masz/miałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> I nie zanotowałeś co się zmieniło ?

> Spotkałem się teraz z kolegą któremu nie tyrkoli i na pierwszy rzut oka zauważyliśmy, że u mnie

> jest podpięty ten filtr węglowy par paliwa a u niego nie. Ty go masz/miałeś?

No, no, czekałem na takie rozważania... palacz.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ciepło/zimno?

Zasadniczo nie wiem, ale jeżeli tak jest, to ja dokładnie wiem dlaczego (tzn co się konkretnie dzieje), dlatego czekałem na takie rozważania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zasadniczo nie wiem, ale jeżeli tak jest, to ja dokładnie wiem dlaczego (tzn co się konkretnie

> dzieje), dlatego czekałem na takie rozważania.

Jeszcze pytanko techniczne. Od tego filtra idą dwa przewody - jeden do kolektora a drugi dokąd? Jego też odpiąć i zaślepić? Czy znajdę na nim jeszcze jakąś kostkę elektryczną. Ewentualnie gdzieś indziej trzeba coś odpiąć/wywalić pina z wtyczki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jeszcze pytanko techniczne. Od tego filtra idą dwa przewody - jeden do kolektora a drugi dokąd?

> Jego też odpiąć i zaślepić? Czy znajdę na nim jeszcze jakąś kostkę elektryczną. Ewentualnie

> gdzieś indziej trzeba coś odpiąć/wywalić pina z wtyczki?

Odepnij po prostu wtyczkę od elektrozaworu tego filtra jeżeli chcesz potestować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> I nie zanotowałeś co się zmieniło ?

> Spotkałem się teraz z kolegą któremu nie tyrkoli i na pierwszy rzut oka zauważyliśmy, że u mnie

> jest podpięty ten filtr węglowy par paliwa a u niego nie. Ty go masz/miałeś?

wizualnie pod maską nic się nie zmieniło przed i po naprawie, dolot i wydech jest ten sam, filtra węglowego par paliwa nie ma i nie było, silnik 1,4 nie dłubany, auto na codzień jest używane do jazdy po bułki i do roboty, głównie miasto

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Odepnij po prostu wtyczkę od elektrozaworu tego filtra jeżeli chcesz potestować.

Gdzie jej szukać? Bo przy filtrze nie widzę (patrzę tylko na zdjęcia)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Gdzie jej szukać? Bo przy filtrze nie widzę (patrzę tylko na zdjęcia)

Przy filtrze jest elektro zawór, to do niego są podłączone przewody paliwowe (jeden z przepustnicy), i do tego zaworu jest wpięta wtyczka elekstryczna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przy filtrze jest elektro zawór, to do niego są podłączone przewody paliwowe (jeden z

> przepustnicy), i do tego zaworu jest wpięta wtyczka elekstryczna.

01a2ffddb390ca10.jpg

U mnie wygląda to tak (zderzak na dole, zdjęcie robione z góry)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> U mnie wygląda to tak (zderzak na dole, zdjęcie robione z góry)

No i jeden z tych niebieskich z lewej z jednym z tych czarnych sprawej spotyka się w elektrozaworze, który tam gdzieś jest z boku/dołu skitrany, i tam też znajdziesz wtyczkę. Na zdjęciu tutaj to małe czarne z rurkami na prawo od filtra do niego przyczepione.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No i jeden z tych niebieskich z lewej z jednym z tych czarnych sprawej spotyka się w

> elektrozaworze, który tam gdzieś jest z boku/dołu skitrany, i tam też znajdziesz wtyczkę. Na

> zdjęciu tutaj to małe czarne z rurkami na prawo od filtra do niego przyczepione.

Ok, znajdę smile.gif

Zauważyłem jeszcze, że nie mam tego okrągłego z tą żółtą pękatą rurą co ma ten na zdjęciu. Może to jest źródło wszelkich problemów zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ok, znajdę

> Zauważyłem jeszcze, że nie mam tego okrągłego z tą żółtą pękatą rurą co ma ten na zdjęciu. Może to

> jest źródło wszelkich problemów

Mówisz o moim haku holowniczym? 270635636-JUMP2.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nie mam tego pojemnika na opary paliwa czy jak to sie zwie i mi tyrkoli 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja nie mam tego pojemnika na opary paliwa czy jak to sie zwie i mi tyrkoli

Sugerujesz, że nie tędy droga ? sick.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nieeeee, o tym:

A nie, to to jest dodatkowy grzejnik oleju a nie hak przecież zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez niemam filtra i tyrkoli. tylko u mnei o tyle dziwne ze zdarzaja sie momenty kiedy nie tyrkoli .

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Sugerujesz, że nie tędy droga ?

ewidentnie problem trykolenia polega na elektronice.

Podpowiem, ze są dwie możliwości, zasadniczo to jedna... Komputer sterujący. Dla czego tak myślę? Załóżmy, ze mamy 16v tak jak należy. Trykoli... I jest OK zeby.GIF I teraz zmieniamy kompa na kompa z 8v 75, we wtyczce mostkujemy wtryskiwacze (pin 18 z 32 - piszę z pamięci, nie chce mi się schematu otwierać), wgrywamy przerobiony program (w 8v wtryski mają inną wydajność. Jak zostawiamy wtryski z 16v to trzeba przerobić mapę bo będzie za dużo paliwa). W instalacji nie przerabiamy kompletnie nic więcej, te same czujniki, te same cewki, świece itp.

Odpalamy padlinę i pytanie, trykoli czy nie?? Moja odpowiedź - nie trykoli....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.