Jump to content
Pyrekcb

OCB z tym "tyrkoleniem"?

Recommended Posts

odnosnie czujnikow mialem od 1.2 8v bodajze od 16v od 1.1 mpi i teraz mam jakis uniwersalny i na kazdym jest to samo(tyrkoli)tzn bylo:) wiec sa takie same te czujniki lub bardzo zblizone

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ma z 1.1 i chcemy wsadzić z 1.2 16v i potestować

u mnie siedzi czujnik Bosch'owski od punto 1 1,2 16v i jest git o ile ma to jakiekolwiek znaczenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nie robil tego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie to mnie intryguje, bo na początku było spoko ale potem się pogarszało i teraz jest wkurzające, nawet nie wiem kiedy to się zaczeło hmm.gif ale chyba gdzieś rok temu tongue.gif

edit:

jedyne przy czym majstrowałem to czujnik położenia wału ( bo tamten się przetarł i auto nie paliło na wszystkie cylindry a na koniec nie odpaliło), a drugie to coś się z mapsensorem raz stało że zaśniedział(czy cuś) pin i go zalewało ale przeczysciłem wtyczke i już go nie zalewało, ale nie wiem czy to może mieć coś wspólnego hmm.gif bo raczej przez odpięcie akumulatora to by się nie zepsuło że teraz tyrkoli 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja może też dodam coś od siebie.

Moja wiązka była zrobiona według tego schematu, czujnik par był wywalony (pozostał sam zawór par paliwa) wyjście z kolektora było zaślepione, kółko fonoczne pochodziło z 1.1 i autko nie tyrkoliło. Dodam jeszcze , że kompletny silnik pochodził z jednego autka (TRS). Dokładnie mówiąc do puki silnik nie był zagrzany to przytrafiało mu się tyrkolić (pi razy drzwi do puki był na ssaniu) ale jak się już zagrzał to objaw ustępował. Pewna mądra głowa z tego forum powiedziała mi, że problem leży w dolocie i wydechu, a moje autko nie tyrkoli dlatego, że udało mi się trafić w odpowiednie długości, średnice itp.

Dodam jeszcze od siebie, że problem tyrkolenia nie leży raczej w tym czy jest elektrozawór par paliwa czy go nie ma, bo kiedyś u siebie pomyliły mi się wtyczki czujnika par i biegu wstecznego 270751858-jezyk.gif żadnych ubocznych objawów nie było

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wierzcie w takie bzdury, że tyrkolenie powoduje dolot (że musi mieć odpowiednią długość itp) mój ma dolot zrobiony z jakimś tanim stożkiem i z dolotem i bez nic nie tyrkoli, u GPRally jest to samo.. choćbym tam gąbkę do mycia pleców dał zamiast filtra to i tak by nic nie tyrkoliło...

dużą przepustnice założyłem i też auto nie tyrkoli więc to napewno nie jest wina dolotu...

jak elektryka jest dobrze zrobiona to nic nie ma prawa tyrkolić i nie ważne wtedy czy dolot ma 10cm czy 2 metry...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja zadam CI pytanie czy jestes pewien ze Twoje 16v jezdzi w pół sekwencji? a moze jezdzi w full group zlosnik.gif to ze kompa masz z 16v to tez jeszcze o niczym nie śwadczy zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździ w pół sekwencji- przynajmniej moja była tak jeździ do dzis i ani na chwile nie zatyrkoli ale zajął sie nią kiedys arab z bytomia-niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jeździ w pół sekwencji- przynajmniej moja była tak jeździ do dzis i ani na chwile nie zatyrkoli ale

> zajął sie nią kiedys arab z bytomia-niestety.

a powiedz skad masz pewność, ze jezdzi w pół sekwencji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na FG tez potrafi tyrkolic.a po dodaniu odpornika potrafia sie straaaaaaaaaaszne jaja dziac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> na FG tez potrafi tyrkolic.a po dodaniu odpornika potrafia sie straaaaaaaaaaszne jaja dziac.

Myślisz o serii programie i wtryskach połączonych za dwiema diodami do 18 i 33 pinu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Myślisz o serii programie i wtryskach połączonych za dwiema diodami do 18 i 33 pinu?

tak mam na mysli serie , nie tylko w taki sposb polaczenie tyrkoli testowalem pare rozwiazan i kazde mialo wady i zalety ale ostatecznie niemam FG

Share this post


Link to post
Share on other sites

> i nie bedzie tyrkolił

I jest tak jak mówi Lesiu i Sebec. Kultura pracy w dolnym zkresie niesamowita i nie ma ch__ja żeby nawet jęknął nie zaleznie od dolotu, temperatury. Obroty nie falują nawet jak wlejesz mu w przepustnice wiadro wody. Nie szarpie przy jeździe bez gazu nawet do 4 biegu na krótkiej 6. Niestety jednak powyżej 4.000 obrotów nie jedzie zeby.GIF

Teraz pytanie... lepiej stroić FG 16V na kompie 16V czy na kompie 8V czy to nie ma znaczenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> I jest tak jak mówi Lesiu i Sebec. Kultura pracy w dolnym zkresie niesamowita i nie ma ch__ja żeby

> nawet jęknął nie zaleznie od dolotu, temperatury. Obroty nie falują nawet jak wlejesz mu w

> przepustnice wiadro wody. Nie szarpie przy jeździe bez gazu nawet do 4 biegu na krótkiej 6.

> Niestety jednak powyżej 4.000 obrotów nie jedzie

> Teraz pytanie... lepiej stroić FG 16V na kompie 16V czy na kompie 8V czy to nie ma znaczenia?

Uparciuch musiał sam sprawdzić smile.gif Spalanko jest niezłe ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Uparciuch musiał sam sprawdzić Spalanko jest niezłe

Do jazdy na mieście by styknęło waytogo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Do jazdy na mieście by styknęło

Ja jeździłem jakiś czas a potem się przestraszyłem konsekwencji jazdy na przelanym motorze. Ale poza tym jeździło się kulturalnie, choć nie szybko. Największą zaletą dla mnie było to, że mogłem sobie na zimnym motorze jechać na biegu jałowym na dwójce i pokonywać osiedlowe płyty. Na kompie od 16v szarpie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja jeździłem jakiś czas a potem się przestraszyłem konsekwencji jazdy na przelanym motorze. Ale

> poza tym jeździło się kulturalnie, choć nie szybko. Największą zaletą dla mnie było to, że

> mogłem sobie na zimnym motorze jechać na biegu jałowym na dwójce i pokonywać osiedlowe płyty.

> Na kompie od 16v szarpie.

Nom... a mnie na analizatorze wyszło że z 8V jest niedolany górą bo sypie powietrzem w wydech. A na jałowym spaliny były idealne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie wierzcie w takie bzdury, że tyrkolenie powoduje dolot (że musi mieć odpowiednią długość itp)

> mój ma dolot zrobiony z jakimś tanim stożkiem i z dolotem i bez nic nie tyrkoli, u GPRally

> jest to samo.. choćbym tam gąbkę do mycia pleców dał zamiast filtra to i tak by nic nie

> tyrkoliło...

> dużą przepustnice założyłem i też auto nie tyrkoli więc to napewno nie jest wina dolotu...

> jak elektryka jest dobrze zrobiona to nic nie ma prawa tyrkolić i nie ważne wtedy czy dolot ma 10cm

> czy 2 metry...

Taką informację dostałem od kolegi ELEKTRIX-a, nie pamiętam dokładnie co mi jeszcze mówił bo to było jakieś 2 lata wstecz.

PS. Jak robiliśmy z Gooferem swapa u kolegi Sejo to też wszyscy mówili, że się nie da odpalić 1.2 16v na wiązce z 1.1 a mi się to jakoś bez problemu udało. Nigdy się nie kryłem ze schematem i jak go tu ujawniłem to nagle się okazało, że się jednak da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a ja zadam CI pytanie czy jestes pewien ze Twoje 16v jezdzi w pół sekwencji? a moze jezdzi w full

> group to ze kompa masz z 16v to tez jeszcze o niczym nie śwadczy

sorry ale co to jest pół sekwencja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Taką informację dostałem od kolegi ELEKTRIX-a, nie pamiętam dokładnie co mi jeszcze mówił bo to

> było jakieś 2 lata wstecz.

> PS. Jak robiliśmy z Gooferem swapa u kolegi Sejo to też wszyscy mówili, że się nie da odpalić 1.2

> 16v na wiązce z 1.1 a mi się to jakoś bez problemu udało. Nigdy się nie kryłem ze schematem i

> jak go tu ujawniłem to nagle się okazało, że się jednak da.

no mój też jest na wiązce z 1.1...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> sorry ale co to jest pół sekwencja?

W 8v wszystkie wtryski leją w tym samym czasie. W 16v leją po dwa. Tak jak cewki są po dwie podłączone. Popijam ale mam nadzieję, że rozumiesz zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nom... a mnie na analizatorze wyszło że z 8V jest niedolany górą bo sypie powietrzem w wydech. A na

> jałowym spaliny były idealne.

pytanie jakie wtryski były? jeżeli od 8v no to sie zgodze ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> W 8v wszystkie wtryski leją w tym samym czasie. W 16v leją po dwa. Tak jak cewki są po dwie

> podłączone. Popijam ale mam nadzieję, że rozumiesz

acha no to to ja wiedziałem tylko nie słyszałem nigdy zwrotu pół sekwencja... dzięki za wyjaśnienie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a ja zadam CI pytanie czy jestes pewien ze Twoje 16v jezdzi w pół sekwencji? a moze jezdzi w full

> group to ze kompa masz z 16v to tez jeszcze o niczym nie śwadczy

no to w takim razie bierzcie jakieś 16v i dawajcie na full group i wtedy zobaczymy...

tylko mnie zastanawia czy jakby lały wszystkie na raz to by go nie zalewało czasem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no to w takim razie bierzcie jakieś 16v i dawajcie na full group i wtedy zobaczymy...

tu nie chodzi o predkośc sick.gif

> tylko mnie zastanawia czy jakby lały wszystkie na raz to by go nie zalewało czasem?

jak bedzie wystrojony to bedzie chodził jak seria ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tu nie chodzi o predkośc

> jak bedzie wystrojony to bedzie chodził jak seria

Skoro w punto te silniki chodza normalnie to nie widze powodu dla ktorego trzeba by robić jakieś roszady wtryskowe jeżeli taki silnik siedzi w cc/sc... dla mnie to nie ma sensu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo tu nie chodzi o wtryski. Mój też był w "półsekwencji" Sprawdziłem na wiązce i podmienialem kompy i na żadnym nie tyrkotał.

P.S Sebus80 tez ma pół sekwencje i tyrkotanie u niego istnieje tylko sluchowe bym powiedział bo auto rozpędza sie normalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> bo tu nie chodzi o wtryski. Mój też był w "półsekwencji" Sprawdziłem na wiązce i podmienialem kompy

> i na żadnym nie tyrkotał.

> P.S Sebus80 tez ma pół sekwencje i tyrkotanie u niego istnieje tylko sluchowe bym powiedział bo

> auto rozpędza sie normalnie.

nie wiem... w każdym razie mój nie tyrkoli, GPRally też ma 16v którego Błażej nie tykał i też idzie jak wściekły bez żadnych tyrkoleń...

a tak btw to jak ja dawałem swojego do Błażeja i powiedziałem mu 'że wiem, że tymi silnikami są problemy że lubią przerywać troche w cc/sc' to zrobił oczy shocked.gif i powiedział, że nie wie kto mi takich bzdur naopowiadał, bo te silniki wcale nie przerywają. Powiedział, że on już X takich silników do sejów czy cienkich wsadził i nigdy mu żaden nie przerywał...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie wiem... w każdym razie mój nie tyrkoli, GPRally też ma 16v którego Błażej nie tykał i też idzie

> jak wściekły bez żadnych tyrkoleń...

> a tak btw to jak ja dawałem swojego do Błażeja i powiedziałem mu 'że wiem, że tymi silnikami są

> problemy że lubią przerywać troche w cc/sc' to zrobił oczy i powiedział, że nie wie kto mi

> takich bzdur naopowiadał, bo te silniki wcale nie przerywają. Powiedział, że on już X takich

> silników do sejów czy cienkich wsadził i nigdy mu żaden nie przerywał...

szanowny blazej pierddoli głupotyy.... hybryd tez zrobił setki i co zwykłej na walkach nie umial wystroic sick.gif tak go wszyscy chwala, ale to kretacz i naciagacz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Skoro w punto te silniki chodza normalnie to nie widze powodu dla ktorego trzeba by robić jakieś

> roszady wtryskowe jeżeli taki silnik siedzi w cc/sc... dla mnie to nie ma sensu...

W niektórych przypadkach niestety trzeba i nie ma co filozofować i generalizować, że skoro 2 nie tyrkolą to żaden nie powinien. Z autem jak z człowiekiem... jeden idzie na księdza, drugi kradnie, a niektóre dziewoje zarabiają na dupie waytogo.gif

Twój akurat nie tyrkolił... a ten tyrkoli:

http://www.youtube.com/watch?v=rAG4OTlSRkc

> pytanie jakie wtryski były? jeżeli od 8v no to sie zgodze

Jakby z 8V pasowały do 16V to może i bym podmienił, ale aż tak ambitny nie jestem waytogo.gif

Wtryski 16V, komp 8V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tu nie chodzi o wache tylko o mapy paliwowe

Czy aby zawsze na pewno?

Mam 1,2. Seryjne bo to nie SC/CC tylko palio.

Ostatnio pojawiło się tyrkolenie, uciążliwe mocno, potrafiło grubo szarpnąć.

Zmiana stacji, 3x tankowanie, i tyrkolenia nie ma. Nic więcej nie robiłem. Warunki oczywiście się zmieniły (pogodowe), ale czy one miały by wpływ?

A, tyrkolił tylko jak był rozgrzany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czy aby zawsze na pewno?

> Mam 1,2. Seryjne bo to nie SC/CC tylko palio.

> Ostatnio pojawiło się tyrkolenie, uciążliwe mocno, potrafiło grubo szarpnąć.

> Zmiana stacji, 3x tankowanie, i tyrkolenia nie ma. Nic więcej nie robiłem. Warunki oczywiście się

> zmieniły (pogodowe), ale czy one miały by wpływ?

> A, tyrkolił tylko jak był rozgrzany.

Najlepiej jedzie na paliwie Statoil 95 smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Najlepiej jedzie na paliwie Statoil 95

Lałem długo na lotosie (mieli najtaniej), teraz leję na Neste. Orlen bez zmian (objawów nie było), Lotos (możłiwe że ta jedna stacja) = tyrkolenie, Neste = koniec tyrkolenia.

A dziś zalałem 98, i jest jeszcze fajniej bo ciszej chodzi zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Przy 12gr/litr to różnica w sumie niewielka..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tygodniowych testach mogę oficjalnie stwierdzić mój przestał tyrkolić smile.gif

Pomogła wymiana stożka (mój był nieźle zasyfiony) i wywalenie odmy ze stożka i wyprowadzenie jej pod auto

Restart kompa i tyrkolenie przeszło aż miło smile.gif

pozdro,

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Po tygodniowych testach mogę oficjalnie stwierdzić mój przestał tyrkolić

> Pomogła wymiana stożka (mój był nieźle zasyfiony) i wywalenie odmy ze stożka i wyprowadzenie jej

> pod auto

> Restart kompa i tyrkolenie przeszło aż miło

> pozdro,

Hmmm tutaj ludzie mają różnorakie stożki i doloty, odmy też różnie puszczone i tyrkolą

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Po tygodniowych testach mogę oficjalnie stwierdzić mój przestał tyrkolić

> Pomogła wymiana stożka (mój był nieźle zasyfiony) i wywalenie odmy ze stożka i wyprowadzenie jej

> pod auto

> Restart kompa i tyrkolenie przeszło aż miło

> pozdro,

a ja ci mowie, ze jak sie komp zaadoptuje to zacznie tyrkolic...az milo cfaniaczek.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a ja ci mowie, ze jak sie komp zaadoptuje to zacznie tyrkolic...az milo

Też tak myślałem i po różnych testach i restartach kompa wracało wszystko do normy (tzn tyrkoliło po 1 -2 dniach robię średnio 60-100km dziennie po wawce)

A tu tydzień pracuje już jak seryjny w fiucie 500 smile.gif

poczekam jeszcze z tydzień i dam znać smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam dziwne coś: leje 95 na neste :D + coś nie halo z pierścionkami mam (chyba po przegrzaniu do 100* jakiś czas temu) bo przy pałowaniu dymi jak diesel - ale mi nie tyrkoli :D oink.gifoink.gifoink.gif

NIC A NIC oink.gif Pewnie zaraz zacznie... 270751858-jezyk.gif270751858-jezyk.gif270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie sądze Mój SC dalej jeździ i nie tyrkoli- ale nie jest juz mój .

Mój były sej ponoć też przestał tyrkolić, po założeniu lpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie sądze Mój SC dalej jeździ i nie tyrkoli- ale nie jest juz mój .

a mozesz powiedziec o nim cos wiecej?

wiazka punto czy robiona, czujnik polozenia walu i jego umiejscowienie oryginalne z p1, sonda lambda oryginalna?

czy jest ktos na forum co zrobil swapa z oryginalna wiazka i czujnikami a mimo to mu tyrkoli?

na podstawie wczesniejszych wypowiedzi pomijam wplyw ukladu dolotowego, wylotowego i sterownika (programu sterujacego)

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie sądze Mój SC dalej jeździ i nie tyrkoli- ale nie jest juz mój .

Johnny pozdrawia swojego prawego Ojca zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mój były sej ponoć też przestał tyrkolić, po założeniu lpg

Ponoć tak tongue.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mój były sej ponoć też przestał tyrkolić, po założeniu lpg

to nie może być prawda ponieważ lpg to zuo zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a mozesz powiedziec o nim cos wiecej?

Tak

> wiazka punto czy robiona, czujnik polozenia walu i jego umiejscowienie oryginalne z p1, sonda

> lambda oryginalna?

Tak, tak

> czy jest ktos na forum co zrobil swapa z oryginalna wiazka i czujnikami a mimo to mu tyrkoli?

Nie wiem

> na podstawie wczesniejszych wypowiedzi pomijam wplyw ukladu dolotowego, wylotowego i sterownika

> (programu sterujacego)

> pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zes sie wypowiedzial facepalm%5B1%5D.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.