Skocz do zawartości

Liczniki z MPI do SPI


Chalek

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam!

> Mam seicento z 99roku 1.1SPI i chciałbym założyć liczniki takie z MPI.

> Wystarczy przelożyć czy trzeba jeszcze coś zmieniać?

> Pozdrawiam

W mpi prędkościomierz sterowany jest impulsami a w spi na linkę o ile się nie mylę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przekładki potrzeba:

- licznik MPI

- impulsator do skrzyni

- wtyczki licznika z wiązki MPI z kawałkami kabli

przerobić wtyczki wg. schematu (liczniki te mają zupełnie inne wtyczki), zdemontować linkę, pociągnąć kable od impulsatora wkręcanego zamiast niej w skrzynię, złożyć całość i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do przekładki potrzeba:

> - licznik MPI

> - impulsator do skrzyni

> - wtyczki licznika z wiązki MPI z kawałkami kabli

> przerobić wtyczki wg. schematu (liczniki te mają zupełnie inne wtyczki), zdemontować linkę,

> pociągnąć kable od impulsatora wkręcanego zamiast niej w skrzynię, złożyć całość i gotowe.

Wg mnie takie rzeczy powinny być w faqaczu, pozwolę sobie skopiować ten schemat ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak z wiązką? Była z SPI czy z MPI?

IMHO to SPI , impulsator był montowany tylko po to zeby wspomaganie mogło działać, a że działa zależnie od predkosci podpięty był przy okazji również licznik. Aczkolwiek spotkałem sie z impulsatorem który był przelotowy, tzn zapewniał możliwość zamontowani linki która przez niego przechodziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam

mam pytanie z innej beczki

jaką wartość poda licznik elektryczny po przełożeniu z innego seja

czy z samochodu wyjętego czy tą w który jest włożony

mi sie zdaje że licznik sam w sobie zapisuje a komp jeszcze dla siebie gdyby ktoś sprawdzał laptopikiem

jak sie myle prosze o poprawienie mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> mam pytanie z innej beczki

> jaką wartość poda licznik elektryczny po przełożeniu z innego seja

> czy z samochodu wyjętego czy tą w który jest włożony

> mi sie zdaje że licznik sam w sobie zapisuje a komp jeszcze dla siebie gdyby ktoś sprawdzał

> laptopikiem

> jak sie myle prosze o poprawienie mnie

przebieg jest zapisany w liczniku więc poda taki jaki był w "dawcy" - tydzień temu testowane organoleptycznie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
  • 4 miesiące później...

> no to ja też odkopie. Po wymianie w moim sc van 1.1 spi nie miałem do czego podłączyć kontrolek od

> poduszki i od czegoś jeszcze (ikonka kierownicy i ikonka ludka zapiętego w pasy) święcą mi się

> na czerwono. Jak je wygasić?

Ikonka kierownicy to wspomaganie.

Jak nie masz do czego podłączyć to masz dwa wyjścia.

Wylutować diody

albo podać napięcie + 12v po stacyjce na kable od tych diód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedna kontrolka pokazuje status poduszek.

> Druga pokazuje czy poduszka pasażera jest wyłączona czy włączona.

> A wie ktoś może który kabel idzie do licznika z poduszki pasażera?

pozwole sobie zrobic offtop i zapytac jakie kontrolki zapalaja sie (na ile) / migaja i gasna podczas odpalania 1.1 mpi

  • Kupa 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam grinser006.gif Odgrzewam smile.gif

Obecnie mam licznik SPI na impulsatorach.

( Wspomaganie ABS 2 poduszki )

Ale że coś się z nim chrzani chce przejść na MPI.

I teraz moje pytanie.... czy mam patrzeć na coś specjalnie przy zakupie licznika MPI ?

Mianowicie czy były jakies liczniki MPI w których brakowało czegośc np do podłaczenia ABS albo Wspomagania?

I jeszcze skoro mam licznik SPI na impulsatorach to bez problemu przejde na MPI czy trzeba coś przeerabiać / dorabiać?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Odgrzewam

> Obecnie mam licznik SPI na impulsatorach.

> ( Wspomaganie ABS 2 poduszki )

> Ale że coś się z nim chrzani chce przejść na MPI.

> I teraz moje pytanie.... czy mam patrzeć na coś specjalnie przy zakupie licznika MPI ?

> Mianowicie czy były jakies liczniki MPI w których brakowało czegośc np do podłaczenia ABS albo

> Wspomagania?

> I jeszcze skoro mam licznik SPI na impulsatorach to bez problemu przejde na MPI czy trzeba coś

> przeerabiać / dorabiać?

> Pozdro

tak w niektórych nie było włutownych elementów elektronicznych od wspomagania / poduszek / ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdjęcie z tyłu pierwszego lepszego licznika MPI w linku.

> Ile ma być gniazd w pełnej opcji?

> http://allegro.pl/licznik-zegar-fiat-seicento-1-1-mpi-i2999844726.html

w MPI zawsze były 2 wtyczki - wydaje mi się że musiałbyś w eperze sprawdzać numery od jakiej wersji jest dany licznik - tam jest ich od groma i ciut ciut......

edit: akurat ten licznik który znalazłeś to jest z biedy wersji.......

tu masz liste numerów i do jakiej są wersji.....

286666973-Screen_2013-02-03_01.jpg

post-25723-14352519009042_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w MPI zawsze były 2 wtyczki - wydaje mi się że musiałbyś w eperze sprawdzać numery od jakiej wersji

> jest dany licznik - tam jest ich od groma i ciut ciut......

> edit: akurat ten licznik który znalazłeś to jest z biedy wersji.......

> tu masz liste numerów i do jakiej są wersji.....

Staryyyyyyyyyyyy grinser006.gif Lece CI piwo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spoko to się najwyżej napijemy na centozlocie

Spoko grinser006.gif Bede pamietać ^^

Wiesz co sie okazało?

Rodzajów liczników MPI jest więcej niż przestawiłeś na foto boje_sie.gif

Ty miałeś tabele 55510/05 a jest jeszcze /11 i chyba /9

I tak sobie sprawdzałem i sprawdzałem aż trafiłem na taki jaki potrzebuje grinser006.gif

No ale i tak mam problem boje_sie.gif

45fad14e8185b.jpg

121ec69a999ae.jpg

I jak to mam ogarnąć z tymi wtyczkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rodzajów liczników MPI jest więcej niż przestawiłeś na foto

> Ty miałeś tabele 55510/05 a jest jeszcze /11 i chyba /9

hehe.gif mówiłem że jest ich mnóstwo - ja kliknałem tylko w pierwszą grupę i zrobiłem print screena wink.gif

> I tak sobie sprawdzałem i sprawdzałem aż trafiłem na taki jaki potrzebuje

> No ale i tak mam problem

> I jak to mam ogarnąć z tymi wtyczkami?

>> kliku klik 1 <<

>> kliku klik 2 <<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spoko Bede pamietać ^^

> Wiesz co sie okazało?

> Rodzajów liczników MPI jest więcej niż przestawiłeś na foto

> Ty miałeś tabele 55510/05 a jest jeszcze /11 i chyba /9

> I tak sobie sprawdzałem i sprawdzałem aż trafiłem na taki jaki potrzebuje

> No ale i tak mam problem

> I jak to mam ogarnąć z tymi wtyczkami?

Pierwszy licznik ze zdjęcia to nie mpi, a spi przystosowany do wspomagania kierownicy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mówiłem że jest ich mnóstwo - ja kliknałem tylko w pierwszą grupę i zrobiłem print screena

> >> kliku klik 1 kliku klik 2

Ooooo a seicento SPI miało kontolke check engine ? grinser006.gif

Ze schematu widac że tak a juz miałem pytać co z check engine grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ooooo a seicento SPI miało kontolke check engine ?

> Ze schematu widac że tak a juz miałem pytać co z check engine

tak miało - potocznie zwana marchewą albo siusiakiem

29_1287128539.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak miało - potocznie zwana marchewą albo siusiakiem

Haha marchewa dobrze znana ;D

Ale nie rozkminiłem nigdy że to check engin w SPI boje_sie.gif

Narazie pochytałem licznik..... Teraz staram sie pochytac wiązkę licznika MPI żeby było łatwiej.

Z tego co poczytałem to jakis problem z rezerwą jest?

W sumie zaczynam sie zastanawiac czy warto sie tyle pieprzyć boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ikonka kierownicy to wspomaganie.

> Jak nie masz do czego podłączyć to masz dwa wyjścia.

> Wylutować diody

> albo podać napięcie + 12v po stacyjce na kable od tych diód

Siemk,

podlaczylem sobielcznik Mpi w seiu Spi i swieci mi sie kontrolka od wspomagania. Wiecie moze pod ktory pin trzeba podlaczyc ten plus ze stacyjki aby przestalo sie swiecic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siemk,

> podlaczylem sobielcznik Mpi w seiu Spi i swieci mi sie kontrolka od wspomagania. Wiecie moze pod

> ktory pin trzeba podlaczyc ten plus ze stacyjki aby przestalo sie swiecic?

Mam gdzieś w domu swoje notatki z podłaszenia licznika. Wieczorem sprawdzę który to pin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja do przełożenia licznika z SPI na MPi używałem tego schematu. W zupełności wystarcza do

> przeróbki.

> Schemat

Tez uzylem tego schematu i wszystko dziala tylko ta kontrolka sie swieci. Nie ze to jakis wielki problem ale czerwona kontrola mnie wnerwia smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tez uzylem tego schematu i wszystko dziala tylko ta kontrolka sie swieci. Nie ze to jakis wielki

> problem ale czerwona kontrola mnie wnerwia

wylutuj diodę od tej ikonki i bedzie po problemie......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam gdzieś w domu swoje notatki z podłaszenia licznika. Wieczorem sprawdzę który to pin

Mariusss u Ciebie wszystko działa?

Bo chce aby mi ABS, wspomaganie i AIR bag działał boje_sie.gif

Jak nie to zostaje przy tym co mam slinka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mariusss u Ciebie wszystko działa?

> Bo chce aby mi ABS, wspomaganie i AIR bag działał

> Jak nie to zostaje przy tym co mam

U Mariusza nie ma jedynie ABS, a tak wszystko ogarnięte, tylko tak jak pisałem musisz mieć licznik co ma te kontrolki i wtyczki które mają te kable, albo po prostu wyłapać pin od ABS, bo poduchę, wspomę wyłapywaliśmy podając na luźne kable z licznika +12V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U Mariusza nie ma jedynie ABS, a tak wszystko ogarnięte, tylko tak jak pisałem musisz mieć licznik

> co ma te kontrolki i wtyczki które mają te kable, albo po prostu wyłapać pin od ABS, bo

> poduchę, wspomę wyłapywaliśmy podając na luźne kable z licznika +12V

Zapytam tak.... czyli wtyczki z wszystkimi kabami jakie mogły by byc na to wychodzi?

Czy ktoś ma foto może wtyczek full pod ABS AIRbag i wspomaganie boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapytam tak.... czyli wtyczki z wszystkimi kabami jakie mogły by byc na to wychodzi?

> Czy ktoś ma foto może wtyczek full pod ABS AIRbag i wspomaganie

niekoniecznie ze wszystkimi, może jakiś będzie niepotrzebny, np od kierunkowskazów przyczepki, bo chyba i taka kontrolka jest, i wtedy taki kabel we wtyczce możesz przepiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś ma foto może wtyczek full pod ABS AIRbag i wspomaganie

Tylko takie mam 270751858-jezyk.gif ABS, AIRBag x2 + wspomaganie

Zaciął się licznik przebiegu dziennego to trza bylo rozebrac... yaya.gif

zdjcie0289h.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.