Skocz do zawartości

Wymiana płynu w chłodnicy+odpowietrzenie


djinsekt

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.Chciałem napisać w już istniejącym wątku,ale jakoś temat o podobnej tematyce zaginął w wirze porządków na forum wink.gif

Posiadam silniczek 1.0,98' rok.Chciałbym wymienić płyn w chłodnicy-gdyż mam wodę oslabiony.gif Czy wystarczy odpiąć wężyk i płyn sam zejdzie?!Nie trzeba nic z bloku spuszczać.Jak ma się potem sprawa odpowietrzenia układu.Czytając na fu.pl było to tak nie bezpośrednio napisane-a dobrym poinstuowaniem nie pogardzę. zlosnik.gif

Serdecznie proszę o porady. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć dolny wąż z chłodnicy, odkręć korek zbiorniczka i zejdzie. pozniej przykręć, zalej płynem, odpal motor, zaczekaj aż się zagrzeje i odpowietrz zaworkiem który jest na przewodzie który wchodzi w ścianę grodziową

TU masz manual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Serdecznie proszę o porady. Pzdr

Przed odłączeniem dolnego węża od chłodnicy, ustaw pokrętło ogrzewania na max (aby otworzyć zawór nagrzewnicy) i otwórz zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego. Jak już płyn zejdzie, załóż wąż i nalej nowy płyn, zakręć korek zbiorniczka i odpal silnik. Niech pracuje na wolnych obrotach, a Ty kontroluj poziom płynu (uzupełniaj na bieżąco). Korek odkręcaj powoli, aby zeszło ciśnienie z układu. Jak silnik się zagrzeje i otworzy się termostat, to ubędzie dużo płynu (może nawet cały ze zbiorniczka). Uzupełnij i ciesz się jazdą. Kontroluj jeszcze kilka razy poziom płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed odłączeniem dolnego węża od chłodnicy, ustaw pokrętło ogrzewania na max (aby otworzyć zawór

> nagrzewnicy)

A taka mala dygresja - jezeli na szybe, mimo skrecenia ogrzewania na minimum, leci cieple powietrze, to znaczy ze zawor jest nieszczelny, tak? Duzo z tym roboty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A taka mala dygresja - jezeli na szybe, mimo skrecenia ogrzewania na minimum, leci

> cieple

> powietrze, to znaczy ze zawor jest nieszczelny, tak? Duzo z tym roboty?

Zawór jest ok, ale problem w tym, że nie całkiem się zamyka. Winne jest pokrętło, którego zakres nie pokrywa się z zakresem dźwigni zaworu. Efekt jest taki, że pokrętło na max- zawór otwarty na 100%, pokrętło min - zawór zamknięty na 75%. U siebie poprzez regulację pancerza linki ustawiłem tak: pokrętło min - zawór zamknięty 100%, pokrętło max - zawór otwarty na 75%. Regulowałem to mocowaniem pancerza linki przy nagrzewnicy. Pokrętło ustawiłem na min, poluzowałem mocowanie pancerza i zawór domknąłem ręcznie. Dokręciłem mocowanie i w lecie nie dogrzewam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.