djinsekt Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 Witajcie.Chciałem napisać w już istniejącym wątku,ale jakoś temat o podobnej tematyce zaginął w wirze porządków na forum Posiadam silniczek 1.0,98' rok.Chciałbym wymienić płyn w chłodnicy-gdyż mam wodę Czy wystarczy odpiąć wężyk i płyn sam zejdzie?!Nie trzeba nic z bloku spuszczać.Jak ma się potem sprawa odpowietrzenia układu.Czytając na fu.pl było to tak nie bezpośrednio napisane-a dobrym poinstuowaniem nie pogardzę. Serdecznie proszę o porady. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 Odkręć dolny wąż z chłodnicy, odkręć korek zbiorniczka i zejdzie. pozniej przykręć, zalej płynem, odpal motor, zaczekaj aż się zagrzeje i odpowietrz zaworkiem który jest na przewodzie który wchodzi w ścianę grodziową TU masz manual Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djinsekt Napisano 3 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 No dobra-ale jest jeszcze te koreczek przy zbiorniku wyrównawczym-co z tym fantem zrobić należałoby?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > No dobra-ale jest jeszcze te koreczek przy zbiorniku wyrównawczym-co z tym fantem zrobić > należałoby?! nic tym się odpowietrza jak nie masz tamtego przy ścianie grodziowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > Serdecznie proszę o porady. Pzdr Przed odłączeniem dolnego węża od chłodnicy, ustaw pokrętło ogrzewania na max (aby otworzyć zawór nagrzewnicy) i otwórz zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego. Jak już płyn zejdzie, załóż wąż i nalej nowy płyn, zakręć korek zbiorniczka i odpal silnik. Niech pracuje na wolnych obrotach, a Ty kontroluj poziom płynu (uzupełniaj na bieżąco). Korek odkręcaj powoli, aby zeszło ciśnienie z układu. Jak silnik się zagrzeje i otworzy się termostat, to ubędzie dużo płynu (może nawet cały ze zbiorniczka). Uzupełnij i ciesz się jazdą. Kontroluj jeszcze kilka razy poziom płynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > Przed odłączeniem dolnego węża od chłodnicy, ustaw pokrętło ogrzewania na max (aby otworzyć zawór > nagrzewnicy) A taka mala dygresja - jezeli na szybe, mimo skrecenia ogrzewania na minimum, leci cieple powietrze, to znaczy ze zawor jest nieszczelny, tak? Duzo z tym roboty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > A taka mala dygresja - jezeli na szybe, mimo skrecenia ogrzewania na minimum, leci > cieple > powietrze, to znaczy ze zawor jest nieszczelny, tak? Duzo z tym roboty? Zawór jest ok, ale problem w tym, że nie całkiem się zamyka. Winne jest pokrętło, którego zakres nie pokrywa się z zakresem dźwigni zaworu. Efekt jest taki, że pokrętło na max- zawór otwarty na 100%, pokrętło min - zawór zamknięty na 75%. U siebie poprzez regulację pancerza linki ustawiłem tak: pokrętło min - zawór zamknięty 100%, pokrętło max - zawór otwarty na 75%. Regulowałem to mocowaniem pancerza linki przy nagrzewnicy. Pokrętło ustawiłem na min, poluzowałem mocowanie pancerza i zawór domknąłem ręcznie. Dokręciłem mocowanie i w lecie nie dogrzewam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.