Skocz do zawartości

Schemat instalacji elektrycznej Uno 75 S.i.e


Junak_1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuje schemat instalacji Uno 75 S.i.e z 89 r szukałem w internecie i nie mogę nic sensownego znaleźć. potrzebuje przynajmniej schemat instalacji od świateł wraz ze skrzynką bezpieczników. Jeśli taki temat już był to przepraszamale nie udało mi się go odnaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki wielkie za schematy, któryś pewnie będzie odpowiedni. Nie do końca rozumiem schemat ten

> centralki od bezpieczników, chodzi mi o numeracje kabli w przyłączach, wydaje mi się on

> niepełny

Co rozumiesz przez "niepełny"? W którym miejscu jest niepełny?

Numeracja jest zgodna z oryginalnymi schematami Uno. Przyłącze oznaczone na zdjęciu jako D nie ma w ogóle styków dlatego nie jest ujęte na schemacie.

W przyłączu L nie ma styku nr 1, a w przyłączu F nie ma styku nr 2.

Dwa nieoznaczone na dole przyłącza to z lewej jest L, a z prawej M.

Chyba, że coś innego wypatrzyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o to że nie jest napisane np do czego idzie styk I1, w tym sensie niepełna.

Dzięki tej wstawce możesz sobie zobaczyć, który kabel gdzie wchodzi do skrzynki, a za co odpowiada to już musisz szukać na schematach do Uno, tam wszystko znajdziesz.

A ja chciałbym podziękować koledze fredowi77 za ten załącznik, kawał dobrej roboty ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

> Witam. Mógłbym również prosić takie schematy? Myślę, że zaoszczędziłoby mi to wielu pytań, a

> znalezienie informacji o Uno mk1 to już coraz cięższa sprawa. Z góry dzięki

Posiadaczy mk1 to w tej chwili u nas już mało.

Jeśli chodzi o książkę to do mk1 najwięcej jest w "Fiat Uno reguluje i naprawiam: Dieter Korp (jeśli chodzi o silniki benzynowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Mógłbym również prosić takie schematy? Myślę, że zaoszczędziłoby mi to wielu pytań, a

> znalezienie informacji o Uno mk1 to już coraz cięższa sprawa. Z góry dzięki

A mógłbyś wkleić jakieś zdjęcie swojego auta? Ten obrazek z awataru to jest twoje Uno? Bo z tego co widzę, to ma ciekawy przód waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mógłbyś wkleić jakieś zdjęcie swojego auta? Ten obrazek z awataru to jest twoje Uno? Bo z tego co

> widzę, to ma ciekawy przód

tak, proszę photo

Uno z fabryki tak wyjechało podobno i podobno nazywało się to "sprint". Teraz przechodzi spory remont (właściwie to już odbudowa) no i brakuje trochę materiałów technicznych do mk1, nie mówiąc już dostępności części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Ok, to odświeżę kotleta 270751858-jezyk.gif

Odbudowa posuwa się do przodu, ale prądu nigdy nie lubiłem.

Przy wtyczce do Ecu oprócz głównej, grubej wiązki idącej pod maskę, są jeszcze dwie. Jedna to złącze diagnostyczne (tak wygląda) a jedna to zwykła, pojedyncza, biała wtyczka, samica. Kabel długi gdzieś na metr. Może ktoś przypadkiem wie od czego to może być?

Wybaczcie że bez zdjęć, ale nie zdążyłem tego opstrykać, a musiałem już uciekać z warsztatu.

Następny temat to podświetlenie zespołu przełączników koło zegarów. Z której strony tam idzie prąd? Bo przy wiązce idącej do zegarów nie mam już żadnej wolnej wtyczki 270751858-jezyk.gif Możliwe żeby prąd tam szedł od tej małej wiązki konsoli środkowej?

Zaznaczam że cały czas mowa o Mk1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, to odświeżę kotleta

> Odbudowa posuwa się do przodu, ale prądu nigdy nie lubiłem.

> Przy wtyczce do Ecu oprócz głównej, grubej wiązki idącej pod maskę, są jeszcze dwie. Jedna to

> złącze diagnostyczne (tak wygląda) a jedna to zwykła, pojedyncza, biała wtyczka, samica. Kabel

> długi gdzieś na metr. Może ktoś przypadkiem wie od czego to może być?

Jest to kabel poprzez który ECU dostaje sygnał obrotów z cewki zapłonowej, inaczej mówiąc z cewki wychodzi kabel na obrotomierz ten w zegarach i od niego odchodzi przewód z sygnałem do ECU.

> Wybaczcie że bez zdjęć, ale nie zdążyłem tego opstrykać, a musiałem już uciekać z warsztatu.

> Następny temat to podświetlenie zespołu przełączników koło zegarów. Z której strony tam idzie prąd?

> Bo przy wiązce idącej do zegarów nie mam już żadnej wolnej wtyczki Możliwe żeby prąd tam

> szedł od tej małej wiązki konsoli środkowej?

> Zaznaczam że cały czas mowa o Mk1.

Tu niestety nie pomogę bo mam mkII i u mnie to chyba jest nieco inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podświetlenia przycisków koło licznika to do każdego przycisku idzie światłowód, a wszystkie światłowody spotykają się w czarnej rurce przymocowanej do karoserii (jak wyciągniesz licznik to powinieneś zauważyć. W rurce jest specyficzna żarówka halogenowa których już nie produkują, prawie zawsze jest spalona więc musisz zastąpić ją diodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do podświetlenia przycisków koło licznika to do każdego przycisku idzie światłowód, a wszystkie

> światłowody spotykają się w czarnej rurce przymocowanej do karoserii (jak wyciągniesz licznik

> to powinieneś zauważyć. W rurce jest specyficzna żarówka halogenowa których już nie produkują,

> prawie zawsze jest spalona więc musisz zastąpić ją diodą.

To już wiem, diodka już czeka w oprawce smile.gif Tylko po prostu już zapomniałem skąd tam prąd szedł.

Za info odnośnie wiązki wielkie dzięki, moje podejrzenia się potwierdziły, czyli wszystko pasuje smile.gif A to znaczy że już w tym tygodniu powinien w końcu odpalić cool.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, prąd zaczyna działać, jednak powoli i bólach. Stwierdziłem, że nie będę zakładał nowego tematu,

> tylko dopiszę tutaj jeśli z czymś będę miał problem.

> Gdzie normalnie mocowany jest ECU?

ECU montowany jest za pomocą takiej blachy-wspornika za schowkiem nad nogami pasażera, konkretnie do przykręca się go do kawałka podłużnicy który jest wewnątrz auta nad przednim nadkolem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, prąd zaczyna działać, jednak powoli i bólach. Stwierdziłem, że nie będę zakładał nowego tematu,

> tylko dopiszę tutaj jeśli z czymś będę miał problem.

> Gdzie normalnie mocowany jest ECU?

Tak jak pisze gajoss

http://img810.imageshack.us/img810/5915/dsc1608y.jpg

Takie coś było w sxie, obróc to o 180 stopni i przykręć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, prąd zaczyna działać, jednak powoli i bólach. Stwierdziłem, że nie będę zakładał nowego tematu,

> tylko dopiszę tutaj jeśli z czymś będę miał problem.

> Gdzie normalnie mocowany jest ECU?

Tak jak na chłopaki piszą:

285104203-kompUno.JPG

post-88896-14352513233277_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Walka wciąż trwa. Auto już legalnie porusza się po drodze, ale do pełnej sprawności jeszcze trochę.

Niestety strasznie go przelewa. Dużo pali i kopci, szczególnie na zimnym. podejrzewam sondę lambda, bo z racji wieku to realne, ale najpierw chciałem sprawdzić wiązkę do niej zanim wydam 200zł na nową. I tu pojawia się problem... schemat Ktoś mi wytłumaczy co oznacza to kółeczko zakreślone na czerwono i dlaczego od tego kółeczka aż do sondy przewód jest oznaczony dodatkowo linią przerywaną (zielony owal)? Nie rozumiem czemu sonda która ma mierzyć przepływ do masy jest dodatkowo podpięta bezpośrednio do masy.

Ewentualnie podrzućcie jakieś pomysły co innego może być przyczyną takiego stanu rzeczy.

Pozdrawiam, Czacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Walka wciąż trwa. Auto już legalnie porusza się po drodze, ale do pełnej sprawności jeszcze trochę.

> Niestety strasznie go przelewa. Dużo pali i kopci, szczególnie na zimnym. podejrzewam sondę lambda,

> bo z racji wieku to realne, ale najpierw chciałem sprawdzić wiązkę do niej zanim wydam 200zł

> na nową. I tu pojawia się problem... schemat Ktoś mi wytłumaczy co oznacza to kółeczko

> zakreślone na czerwono i dlaczego od tego kółeczka aż do sondy przewód jest oznaczony

> dodatkowo linią przerywaną (zielony owal)? Nie rozumiem czemu sonda która ma mierzyć przepływ

> do masy jest dodatkowo podpięta bezpośrednio do masy.

jest w kółeczku bo to jet ekran - coś jak kabel od anteny telewizyjnej.

> Ewentualnie podrzućcie jakieś pomysły co innego może być przyczyną takiego stanu rzeczy.

> Pozdrawiam, Czacza

przyczyny przelewania- walnięta sonda, czujnik temp silnika, potencjometr przepustnicy, układ zapłonowy itd itp.walnięta instalacja, słaby styk gdzieś...

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest w kółeczku bo to jet ekran - coś jak kabel od anteny telewizyjnej.

Ok, dzięki. A dlaczego ten przewód jest jeszcze dodatkowo do masy podpięty? W jaki sposób wtedy sonda mierzy cokolwiek?

Czujnik temp raczej nie, po odpięciu zaczyna się dziwnie zachowywać, podpięcie pomaga. Zapłon też powinien być bez zarzutu bo jest nowy. No nic, idę dalej szukać. Zostaje jeszcze potencjometr przepustnicy i instalacja. Są jakieś metody pomiaru czy ten potencjometr podaje odpowiednie wartości, ma ktoś jakieś wartości pomiarowe?

EDIT

znalazłem już o co chodzi. To zwyczajnie ekran jest podpięty do masy. A u mnie gdzieś we wtyczce do ECU było zwarcie przewodu z czujnika do tego ekranu. Po rozebraniu i złożeniu wtyczki jak ręką odjął yay.gif

Ale pytanie o czujnik położenia przepustnicy podtrzymuję smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.