Swiko Napisano 23 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 W tym wątku zapraszam do dzielenia się wiedzą na temat wszelkich usprawnień, modyfikacji i napraw które wykonaliście we własnym zakresie. Idealnym z mojego pkt. widzenia są manuale w formie PDF'a lub DOC'a, które mógłbym wrzucić na serwer. Wszystkie inne formy są także mile widziane poniżej . Każdego nowego posta zaczynamy od oznaczenia modelu: [C] - Croma [T] - Tipo lub Tempra [F] - inny Fiat W tym wątku nie dyskutujemy, a tylko dodajemy manuale/porady/linki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 27 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2010 Jest na ten temat wielka dyskusja na łamach forum Vectry C.LINK Podobno ta modyfikacja dodaje nawet 5 KM sprawdzone na hamowni Chodzi dokłądnie o rodzaj obudowy plastykowej wewnątrz, która powoduje zmniejszenie przepływu powietrza zasysanego - Często sa pokazane zdjęcia filtów powietrza gdzie zabrudzenie jest w 1/3 ich części a pozostałe 2/3 sa nie wykozystane, czyste.... Ja u siebie podczas ostatniej wymiany filtra równiez coś takiego zaobserwowałem i zdemontowałem ten plastyk.... Na razie nic nie zaobserwowałem na + ani na - napewno nie te 5 KM Przed modyfikacją Po modyfikacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 11 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Czujnik ciśnienia doładowania odpowiada za prawidłowe informowanie ECU o ciśnieniu panującym w kolektorze dolotowym. Ten niepozorny element ma bardzo istotny wpływ na parametry pracy silnika, w dużym stopniu na osiągi i spalanie! Niestety poprzez działanie EGR, odmy i wycieki z turbo, z czasem wnętrze kolektora dolotowego wygląda bardzo nieciekawie, w skrajnych przypadkach następuje prawie całkowity zanik przelotu. Cały ten brud osadza się także na czujniku doładowania. Czujnik znajduje się na środku górnej części kolektora ssącego, po lewej stronie zaworu EGR. Dochodzi do niego pojedyńcza wiązka elektryczna, mocowaną trzypinową rozłączalną wtyczką. Sam czujnik jest przykręcony pojedyńczą śrubą imbusową. Umiejscowienie czujnika: Od czujnika należy odłączyć wiązkę elektryczną, odkręcić srubę mocującą i wyciągnąć go z kolektora w stronę tyłu auta. Po wyciągnięciu musimy jak najdokładniej wyczyścić koszyczek z właściwym czujnikiem, który był wewnątrz kolektora. Do tego celu możemy użyć spray do czyszczenia gaźników, przepustnic, naftę, ON lub coś podobnego. Nie wiem czy można użyć benzyny ekstrakcyjnej lub rozpuszczalników. Czyścimy tylko przez natrysk lub delikatnie pędzelkiem. Część użytkowników czyści ten czujnik w zmywarce na 60 stopni - sposób często praktykowany przy czyszczeniu przepływomierzy. Po wyczyszczeniu czujnik montujemy na kolektorze, przykręcamy i podłączamy wiązkę elektryczną. W moim przypadku czujnik w środku był bezkształtną bryłą nagaru i oleju, w ogóle nie było widać plastikowego koszyczka i elementów w środku. Po wyczyszczeniu spadło spalanie na trasie o około 0,5 litra i zniknęły poszarpywania na zimnym silniku. Poziom trudności w skali 1-5 określam na: 1. Wyrażam zgodę na udostępnianie moich postów na innych forach i w innych mediach, pod warunkiem nie zmieniania treści publikacji i nie czerpania zysków z tego tytułu, w jakiejkolwiek postaci. Wszelkie publikacje w portalach i prasie komercyjnej całości lub fragmentów moich postów są zabronione bez wiedzy i zgody autora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 11 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Prawie wszystkie Cromy o mocy 150 KM są wyposażone w kolektor ssący z klapami wirowymi. Zadaniem tych klap jest takie sterowanie przepływem powietrza, by podnieść moment obrotowy w najniższych przedziałach obrotów, co z kolei ma zapewnić płynne załączenie się turbo, przy okazji wydziela się znacząco mniej sadzy z niespalonego paliwa i filtr DPF ma lżejsze życie. Niestety firma Pierburg, która jest producentem kolektora z klapami wirowymi (jest też producentem bardzo zawodnych zaworów EGR w naszych Cromach) wyprodukowała bubel. Klapy wirowe są wykonane z tworzywa sztucznego i łożyskowane ślizgowo, bezpośrednio w metalowym kolektorze, jak można się domyślić powoduje to wytarcie się materiału klap, luzy, nieszczelność. Z drugiej strony, od wewnątrz kolektora na klapy działa wysokie ciśnienie, temperatura i osadzający się nagar oraz szlam. W konsekwencji dochodzi do zablokowania się klap (w ostateczności mogą się urwać i wpaść do silnika) i spadnięcia listwy, która odpowiada za ich położenie. Może także dojść do uszkodzenia siłownika sterującego. W roku 2007 wprowadzono kolektory pozmianowe, które niestety okazały się tylko trochę lepsze od pierwowzoru. Zakup kolektora pozmianowego to wydatek prawie tysiąca zł. Rozwiązanie znalazłem na forum Opla Vectry C, która ma fiatowskie silniki JTDM, dokładnie takie same jak nasze. Informuje, że uzyskałem zgodę autora rozwiązania na jego poblikacje na naszym forum. Poniżej podaję link do strony www, na której można dowiedzieć się wszystkiego o rozwiązaniu problemu z klapami wirowymi. Informuję jednocześnie, że w podobnej cenie na Allegro znalazłem kolektor z klapami łożyskowanymi tocznie, jednak sprzedawca nie był w stanie udzielić jakichkolwiek danych co do trwałości i użytkowników tego rozwiązania. Zastrzegam, że nie mam żadnych powiązań komercyjnych z autorem strony i w żaden sposób nie zarabiam na prezentowaniu tego autorskiego rozwiązania. http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/ Koszt zmodyfikowanego kolektora to 450 zł. Wszystkich informacji udziela autor. Kontakt na podanej powyżej stronie WWW. Stopień trudności w skali 1-5 oceniam na 4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 11 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Tytułem wstępu napiszę, że moim skromnym zdaniem usuwanie filtra DPF, nie jest dobrym pomysłem, natomiast celowe usuwanie sprawnego filtra DPF jest bezmyślne i bardzo samolubne. Zamieszczam niniejsze informacje, głównie w celu pomocy osobom, które przez niedoinformowanie i własną niewiedzę zabiły filtry DPF w swoich autach i ASO proponuje im wymianę filtra za kilka tysięcy lub jako alternatywę, zdecydowały się na wycięcie w jednej z firm świadczących takie usługi za kilkaset / tysiąc kilkaset zł. Informuję, że wycięcie DPF może skutkować nie otrzymaniem przeglądu technicznego! Za naszą zachodnią granicą policja może zarekwirować dowód rejestracyjny i wlepić spory mandat. Zaczynamy od fizycznego usunięcia lub udrożnienia wkładu filtra. Demontujemy puszkę filtra z układu wydechowego i wiercimy w nim cztery lub większą ilość dziur, wiertłem o długości około 60 cm i średnicy około 1 cm. Należy zwrócić uwagę na równoległe wiercenie otworów w stosunku do wlotu/wylotu filtra. Metoda bardziej drastyczna polega na pokruszeniu ostrymi narzędziami wkładu filtra i wysypanie go poprzez otwory wlotowy i wylotowy. W ten sposób kończymy pierwszy etap, czyli fizyczne unieszkodliwienie filtra. Należy dodać, że wyłuskaną zawartość wkładu można sprzedać! Etap drugi - musimy oszukać nasz komputer, by przestał wypalać filtr, którego już nie ma. Metoda najprostsza to połączenie rurek dochodzących do czujnika różnicy ciśnienia w filtrze DPF. To dwa wężyki puste w środku, należy doprowadzić do tego, żeby były ze sobą połączone, najlepiej w taki sposób by nie było to widoczne z dołu auta podczas przeglądu, czyli łączymy je niekoniecznie przy filtrze DPF, możemy to zrobić w dowolnym dobrze ukrytym miejscu. Połączenie wężyków kończy najprostszy etap oszukiwania komputera, w tym przypadku będzie wypalał filtr co jakieś 1200-1300 km. Chcąc całkowicie wyłączyć wypalanie filtra przez komputer musimy jeszcze trochę zmienić charakterystykę czujnika temperatury filtra DPF. W tym celu będą nam potrzebne dwie diody, których koszt nawet w najbardziej bandyckim sklepie nie przekroczy 10 zł. Ciąg dalszy nastąpi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 16 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 W razie czego, pytania można kierować do autora - Lisek Po przesiadce z Stilo do Cromy stwierdziłem, że nagłośnienie w Cromie pozostawia bardzo wiele do życzenia .... bardzo mnie to zdziwiło bo Croma i Stilo maja identyczne rozwiązane boczki w drzwiach a nawet identyczne głośniki - Navi prawie identyczne.... a mimo to różnica była kolosalna .... Szukałem przyczyn inny mój wątek na Audio i doszedłem do wniosku, że główna przyczyna tkwi w maskownicach głośników w Cromie. Po prostu siatka jaką ja mam ( w innych modelach może się różnić ) jest tak gęsta, że nie przepuszcza ani dźwięku ani światłą Po odcięciu maskownic tylko z przednich drzwi audio zaczęło wreszcie grać jak na moje co najmniej o kilka klas lepiej.... po prostu nie do porównania Porównanie wciętej siatki z mojej maskownic Cromy i czarnej metalowej siatki z głośnika 130 mm A to co ja zrobiłem: Maskownice wycinamy nożykiem do tapet - wkładając między maskownice a boczek najlepiej zacząć od dołu po odcięciu będziemy mieli coś takiego ( widok tylnego głośnika ): Następnie wycinamy siatkę z ramki również nożykiem do tapet - ja użyłem dość mocnego z metalowym okuciem.. i wycinamy okrąg prowadząc nożyk od strony wewnętrznej maskownicy - dość łatwo mi szło Ramki mają małe otworki również w boczku zostają małe otworki - można je powiększyć lub udrożnić wiertarką. Ramkę zamontowane mam na wycięte z wkładu od długopisu rurki a następnie wklejone na kropelkę do boczka... można do ramki i mieć zdejmowane ....co kto woli... W moim przypadku całe maskownice były beżowe razem z ramką i wykonane z jednego odlewu ale w starszych modelach widać, że sa to dwa elementy - ramka malowana na srebrny kolor. Więc i ja pomalowałem sobie ramki w kolorze nadwozia Do ramek zastosowałem siatki z głośników 130 mm .....tak nie pomyliłem się ....co prawda głośniki mamy o średnicy 165 mm ale w ramkę pasuje siatka z głośników 130mm... zostaje jeszcze z 1,5 mm wolnej przestrzeni wiec należy umiejętnie siatkę metalową po doginać leciutko na samym końcu aby sie poprawnie trzymała i bezbarwnym silikonem skleiłem siatkę z ramką aby mi nie drgało..... siatki kupiłem na Aledrogo po 7 zł/sztukę W ten oto prosty i dość tani sposób możecie sobie poprawić znacząco jakość odtwarzanej muzy... naprawdę nawet na oryginalnych głośnikach to nieźle zagra.... Oczywiście ja na tym nie skończę bo jeśli już powiedziało się A to.... Przednie drzwi już mam oklejone matą bitumiczną do tego będą dystanse i zmienione głośniki.... po przeczytaniu miloina różnych wątków na temat głośników stanęło na PROA model Simplex 160 a co wstawię w głośniki wysoko tonowe jeszcze nie wiem.... może Głośnik Proa Simplex 25 może 19.. lub jeszcze coś innego Więc dalszy ciąg nastąpi A tu przykłady różnych maskownic w różnych modelach Cromci: Od 2005 były takie - 2 częściowe / malowane Od 2007 roku pokazały sie jednolite - takiego typu ja miałem: A tu boczek z maskownicą i delikatną siatą - taka powinna być i nie trzeba by nic zmieniać.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 19 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 Klucz 18, najlepiej oczkowy łamany o taki lub nasadkowy, klucz plaski 17, i drugi lewarek żeby podłożyc pod wahacz, z tego względu, gdy podnosimy samochód łącznik się naciąga i nie ma możliwości go wyciągnąć swobodnie. No to dźwigamy sobie auto sciągamy kolo i ukazuje sie nam łącznik No więc zakładamy klucz i odkręcamy górną nakrętke(oczywiscie można zacząć od dolnej nakrętki) Gdy odkręcimy górna zabieramy sie za dolna i tutaj potrzebujemy klucz 17 płaski bo jest mozliwość ze będzie się okręcać cały przegub kulowy więc sobie kontrujemy wyżej wymienionym kluczem przegub kulowy,taka jak na zdjęciu Gdy już odkręcimy dolną nakrętkę możemy wyciągnąć stary łącznik i możemy założyć nowy po czym przykręcamy go u góry,a później na dole(lub odwrotnie, to już jak to woli) tutaj miałem u góry przykręcony najpierw a później na dole Mam nadzieje że się komuś przyda, jeszcze musiałbym zrobic FR z wymiany drążków kierowniczych tylko nie wiem gdzie karte z aparatu dalem.Ale wymiana trudna nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Więc tak Oryginalne głośniki są mocowane na 4 nity. Nity należy rozwiercić a następnie zastosować zastosować na przykład gwintowane nity M5 lub inne i zamocować na stałe dystanse... oczywiście między blachę a MDF warto dać klej silikonowy aby nic nie drgało.... można sobie to jeszcze okleić matami bitumicznymi jak kto woli.... ważne aby maty były wewnątrz drzwi ja okleiłem ale tyle ile dałem rade wsadzić przez otwór po głośniku.... Do ozdoby zastosowałem chromową elastyczną listwę samoprzylepną o profilu półkola i grubości 2x3 mm aby wypełnić różnice między siatką a ringiem plastykowym Więc przyszła pora na wymianę oryginalnych głośników wysoko tonowych na inne z kopułką jedwabną impregnowaną i dużej średnicy cewką.... z prawej oryginalny gwizdek a z lewej nowy Jak widać różnica jest wielka... i w samej kopułce i wielkości magnesu neodymowego ... producent tych głośników jest na Ukrainie i produkuje dla wielu marek... BMW, VW.... można je znaleźć w wielu sklepach internetowych za około 20-30 zł/szt... ( Passat, BMW, Skoda itp ... różnią się złączem lub kablem .. Montaż w oryginalne zaczepy - nic nie przerabiałem poza kablem który przylutowałem na stałe ( nie widać tego na zdjęciach ale tweeter ten ma kondensator na kablu 4,7 uF który separuje niższe tony Wszystko schowane w trójkąciki w drzwiach i brak różnic przed i po... czyli pełna dyskrecja No i to co najważniejsze... te głośniki grają a nie skrzeczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 wiem że banalna operacja, ale jak już wymieniałem dzisiaj to zrobiłem kilka fotek i opisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 10 Września 2011 Udostępnij Napisano 10 Września 2011 Instrukcja obsługi Fiat Croma PDF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 21 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2011 Edit by Swiko. Poniżej są dwa wątki poświęcone zagadnieniu. http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=285205261&an=0&page=0&vc=1 " target="_blank">http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=285401651&an=&page=0&vc=1 Postaram się w miarę możliwości / czasu i moich notatek których nie moge znaleźć / napisać tu co i jak zmienić aby lusterka zamienić na lusterka składane elektrycznie.... Więc zaczniemy od panelu bocznego... Panel boczny bez przycisku składanych lusterek nie posiada ikonki na klawiszu... po tm możemy się łatwo zorientować, że nasze auto lub to które chcemy kupić nie ma składanych lusterek. Panel można wyjąc i rozebrać a klawisz po wyciągnięciu i odcięciu plastykowej blokady będzie działał.... niestety brakuje jeszcze czegoś... - podswietlania ( diody montowanej SMD ) ( 4 ) - elementu styku pod przyciskiem ( 3 ) - rezystora ( SMD lub zwykły) ( 2 ) wartość podam potem - jednego bolca w kasecie - konektorka ( 1 - A ) Cześci do tego można wyciągnąć z różnego rodzaju zabawek, radyjek itp... lub po prostu kupić jeden przełącznik drzwi prawych lub lewych od szyby z Cromy ( są znacznie tańsze niż oryginalny panel .... ale mozna zawsze wymienić cały panel - kolor nie ma znaczenia bo przekłada się tylko wnętrze ) za kilkanaście zł i przelutować... Ja mam ten przycisk podświetlany na czerwono i dzięki temu się nie mylę Ikonę można wydrapać ostrym nożykiem na klawiszu - pod czarną skorupą jest biały plastyk i to on świeci.... zamieszcze zdjęcie mojego panela Tak wygląda panel po mojej przeróbce.... może nie jest to szczyt elegancji ale układ działa bezawaryjnie od roku Rezystor dla przycisku dobrałem metoda prób i błędów i wyszło mi 220 Ohm... ( tak tylko 220 !!! ) - to ten z czerwonymi paskami i czarnym Rezystor dla mojej diody podświetlającej - montowany powierzchniowo o symbolu 752 jest poniżej.. Kolejnym problemem sa kasety sterujące umieszczone wewnątrz drzwi - pod boczkami.... nie wiem czy we wszystkich modelach ( byc może na początku produkcji nie wycinali - częst tak jest np w przypadku innych modeli fiata lub jakiegoś innego klucza ) ale u mnie ten problem wystąpił Brakuje przekaźników oraz kilku elementów zabezpieczających jak diody itp.... Niestety przekaźnik jest dość specyficzny z tego co pamięntam nie znalazłem go w polskich składach elektroniki a ściąganie z Japonii kosztowało by majątek.... więc należało go zastąpić innymi na 12V ... ja akurat miałem jakieś miniaturowe więc je zastosowałem.... więc najprościej jest zakupić kasety od jakiegoś dawcy z taka opcją ( można je rozpoznać po numerze seryjnym - jest inny ) A tu z opisem.... -> Punkty "A" i "B" to wyjście na sterowanie lusterkiem / składanie i rozkładanie lusterek / ale sa to sygnały ujemne ( - 12 V ) i pojawiają sie w momencie gdy lusterko ma byc składane lub rozkładane.... -> Punkt "C" to +12 V do przyłączenia przekaźnika ale pod sterowanie cały czas jest obecne... Punkty wyjścia na silnik lusterka to te dwie strzałki skierowane do kółeczka z M w środku ( M jak Motor ) tu powinno raz pokazać sie na jednym zacisku + a na drugim - i odwrotnie w zależności czy lusterko ma się składać czy rozkładać, tu mamy podłączyć wyjście z naszego przekaźnika lub przekaźników. -> Następny punkt to + 12 V obecny na kasecie do zasilania silnika -> Kolejny to -12V do zasilania silnika... oryginalnie powinien być tu wstawiony bezpiecznik SH2 lub zwora oraz zabezpieczenie termiczne - ( opisowo : PTC4 rodzaj rezystora który wraz ze wzrostem swojej temperatury wzrasta rezystancja ) ja wstawiłem bezpiecznik o ile pamiętam coś koło 2 A a zamiast tego rezystora nic nie dałem - to znaczy chciałem dać żarówkę ale i bez tego działa poprawnie.... to raczej zabezpieczenie, ze jak by w zimie zamarzło lusterko to żeby nie przepalić silnika powinno się to odłączyć... zmniejszyć prąd na silniku... Na zielono zaznaczone sa jeszcze ścieżka łącząca te punty z odpowiednim zaciskiem. a na niebiesko dodatkowy kondensator który jest podłączony w równolegle z silniczkiem / przeciw zakłóceniowy i przepięciowy... DCN... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Demontaż poduszki oraz kierownicy w Cromie. Potrzebny będzie Torx 30 do odkręcenia śrub od poduszki, oraz klucz nasadowy 24.Odłączony akumulator. Godzinka roboty Pacjent: dawca Zaczynamy od odkręcenia podszuszki, jest w 3 miescach przykręcona na śrubke na torx 30, dla wygody proponuje odkręcaną stronę mieć pionowo do góry po odkręceniu 3 śrub, delikatnie podciągamy poduszke do siebie, uwaga na przewody poduszki odpinamy wtyczki poduszki. Widzimy gumowy kapturek który zdejmujemy i okazuje się nakrętka na klucz 24 nasadowy odginamy zabezpieczenia przeciw odkręceniu i odkręcamy .Po odkręceniu pociągnąc delikatnie do siebie kierownice uważając na taśme airbag Nie należy się bawić taśma i kręcić żeby jej nie ukręcić osadzamy nową kierownicę zgodznie z nacięciem na kierownicy i wieloklinie - żeby kierownica była prosto w stosunku do kół. Zaginamy zabezpieczenia, osadamy airbag i cieszymy się nowa kierownicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 Lisek zrobił bardzo ładnego manuala tutaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matal Napisano 26 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2012 Parkowanie tyłem - sam do tego doszedłem, więc tu zamieszczam. Najpierw długi wstęp - przepraszam, ale muszę. Miałem okazję przejechać się nową Hondą CRV - bajery na kółkach. Do salonu udałem się swoja Cromką z 2006 roku - skromna, srebrna, nie rzuca się w oczy, a poza tym przecież to Fiat. "Pan jeździ Fiatem?" - pytanie pana z salonu Hondy. Po krótkiej rozmowie zaprosił mnie na przejażdżkę poza miasto. Skóra w środku - też mam skórę. Reflektory włączone (już szarzało) - mam samopoziomujące się. System spowalniania auta - faktycznie, świetna rzecz, sprawdziliśmy po rozpędzeniu auta do "setki", natychmiast spowolniło za jadącym przed nami - takiego nie mam. "A opony to są 18 na alufelgach" - mówi dalej Pan, ja też mam 18 na alufelgach (225) Silnik diesel - tu mnie Pan zaskoczył. Byłem na 100% przekonany, że to benzyna. Tak cichego jeszcze nie słyszałem. Super. Ale ja skromnie dodałem że mam w Cromie diesel automat 1,9 i tylko 150 KM. Pan poprosił mnie o zatrzymanie autka pod górkę. Stanąłem, ale zaraz dodałem, że ja też mam "holdera". Pan zaproponował otworzenie dachu. Podziękowałem. Ja też mam dach otwierany. Chyba trochę Pana zaskoczyłem - stary Fiat i nowa Honda. Skąd ten Fiat to ma? A ma jeszcze np. elektrycznie ustawiane podgrzewane fotele, oświetlenie pod przednimi drzwiami, światła parkowania (dla tych co tego nie mają mowa o zapalonych światłach samochodu zaparkowanego na poboczu lub w ciemnych miejscach), nawigację, tzw. światło do domu, telefon-karta (lepszy niż w niektórych renomowanych, bo go nie widać, a tam nadal słuchawki). Starczy. W moim na pewno nie ma: składanego do przodu oparcia siedzenia pasażera z przodu (za czorta nie wiem dlaczego?), doświetlenia skręcania. Aha, i jeszcze jedno - nie gra melodyjki gdy wychodzę z domu, a on już mnie widzi (też nie wiem dlaczego?). Ale nie o tym. Po powrocie do salonu zaparkowałem auto tyłem. Pan zwrócił mi uwagę na lusterka wspomagające parkowanie. A tego nie miałem. Zostałem poproszony na tylną kanapę, która jest ruchoma - można jechać w pozycji półleżącej (problemem może być nagłe hamowanie - nie wiem czy człowiek się z pasów nie wyśliźnie). Tego też nie mam. Wróciłem do domu. Jakiś czas po tym potrzebowałem instrukcję do Cromy. Nie mogłem znaleźć rocznika 2005, ale znalazłem rocznik 2007. Poza niewielkimi zmianami powinna być taka sama. A tu niespodzianka. Strony się nie zgadzają. Już na 36 str. o lusterkach wstecznych, w tym o nieznanej mi pozycji "parking". Po wrzuceniu wstecznego lusterka pochylaja się , aby łatwiej zaparkować, czyli tak, jak we wspomnianej Hondzie. . Mam auto rocznik 2006, więc instrukcja nie dla mnie, ale to przecież auto full wypas, może ja też tak mam? Było po 22, ale zszedłem do auta. Pobawiłem się lusterkami. I wiecie co? Działa!!! Tylko, czy ono to miało, czy dostało ode mnie po zmianie softu na ten z czerwonym znaczkiem? Jeżeli po zmianie softu, to każdy chyba może to mieć - mam na myśli tych, z elektrycznymi lusterkami. Jak z tego wynika mamy Fiaty, ale z wieeeeeeeeeelkimi "jajami", są naprawdę fajnymi autkami. Czego nie doczytałem? Jakie mają jeszcze niespodzianki? Nie mam na myśli tych nieprzyjemnych - ale one zdarzają się i w Mercedesach. Pozdrawiam Edit by Swiko: Tutaj mamy manual z maja 2007r do Cromy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 19 Marca 2012 Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 Jako że chłodnica klimatyzacji w Croma/Bravo ma feler polegający na wypadających lamelach postanowiłem coś z tym zrobić. Wg mnie jest to spowodowane kamieniami bijącymi w chłodnicę przez dolny grill dlatego postanowiłem podjąć próbę ochrony Potrzebny: siatex śrubokręt opaski zaciskowe ("trytki" ?) wkręty samowiercące obcążki Wyjmujemy dolny grill, w moim przypadku wystarczyło energiczne szarpnięcie z jednej strony i później po kolei wyciągałem z zaczepów. Po wyjęciu grilla przymierzami siatkę i docinamy ją na wymiar. Po docięciu siatki pod wymiar wewnętrzny grilla, zaczynami go przykręcać. Ja miałem akurat wkręty samowiercące które idealnie wchodziły między żebra grilla po wewnętrznej stronie No chyba że ktoś ma czarne trytki pod ręką to mozna to opaskami złapać- ja miałem 2 szt więc złapałem w rogach Na tym foto strzałkami zaznaczyłem miejsca gdzie są wkręty, tyle wystarczyło na max usztywnienie siatki żeby nie dzwoniła. Efekt kilku minut pracy: Grill spowrotem na samochodzie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 12 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2012 W instrukcji Fiata znalazłem następujące dane: 1. Silnik - 4,5l - Selenia WR 2. Ukł. chłodzenia - 7,7l - Paraflu Up 3. Ukł. hamulcowy - 0,75kg - Tutela Top 4 4. Ukł. wspomagania - 0,7l - Tutela GI/R 5. Skrzynia biegów M - 1,9l - Tutela Car Matryx (SAE 75W-85) 6. Skrzynia biegów A - 6,1kg - Tutela GI/VI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 Ten siatex to masz aluminiowy czy plastikowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 20 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=285926037&page=0&vc=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 7 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 Krótki manual naprawy klamki drzwi kierowcy: 1. demontujemy trójkątną obudowę głośnika wysokotonowego; 2. Demontujemy boczek drzwi: a) odkręcamy 3 śruby (dwie w rączce - dostępne po demontarzu panelu sterującego oraz drugirgo elementu, jedna pod klamką zewnętrzną; b) zaczynając od dołu "odrywamy" boczek od drzwi - kołki wychodzą całkiem sprawnie (zwróćcie uwagę na gąbeczki, które są na kołkach - ich brak może powodować skrzypienie boczku) c) następnie podnosimy boczek do góry, wysuwając z uszczelki szyby d) odpinamy przewody: kontrolki alarmu/centralnego, lampki otwartych drzwi, e) odpinamy linkę od klamki wewnętrznej. 3. Demontujemy osłonę wraz z podnośnikiem, uprzednio odpinając wszystkie kable. 4. Odkręcamy 3 śruby mocujące zamek do drzwi 5. Prostujemy 2 języczki zabezpieczające blokadę klamki, a następnie wciskamy blokadę (wpychamy do obudowy klamki). 6. Mamy już rozłączoną część wewnętrzną z zewnętrzną. Delikatnie podnosimy klamkę zewnętrzną, gdyż poza blokadą jest połączona z częścią wewnętrzną mini zawiasami. 7. Gdy część zewnętrzna jest już zdemontowana delikatnie odginamy zabezpieczenie części wewenętrznej i ją demontujemy. 8. demontujemy sprężynę klamki (naciskając wysuwamy z gniazda) 9. W części zewnętrznej klamki wykręcamy 2 śruby (zawiasy) i demontujemy część chromowaną klamki, której elementem jest język otwierający (u mnie praktycznie nie nosił śladów wytarcia). 10. Wysuwamy ośkę, sprawcę całego zamieszania. U mnie wyglądała tak: 11. Ośka ma śr. 2mm i 20mm długości - dorabiamy nową ośkę z dostępnego materiału. U mnie był to zwykły, pospolity gwóźdż Przy składaniu nie zapomnijcie o poprawnym założeniu sprężynki języka. 12. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności (przy wkładaniu części zewnętrznej klamki jest trochę zabawy z wciśnieciem w zawiaski i trafieniem języka klamki w swoje miejsce) ...i to tyle - zabawy na dobre 2h ps. 1. Jeśli nie chcemy wyciągać z drzwi zamka i części wewnętrznej klamki, to krok nr 4 można pominąć 2. Zwróćcie uwagę na stan prowadnic szyby - u mnie jedna była nieźle zardzewiała. Konieczne było delikatne oczyszczenie i porządne przesmarowanie obu prowadnic (stosowałem biały smar, który w ujemnych temp. zachowuje swoje właściwości) Tutaj bezpośredni link: http://autokacik.pl/showthreaded.php?Board=tt&Number=285951378 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 7 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2012 W poniższych linkach znajdziecie wszystkie możliwe informacje związane z EGR'em. Główny wątek Jak wygląda EGR od środka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 10 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Wszystko w poniższym wątku: http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=286074611&an=0&page=0#Post286074611 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 5 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 W końcu udało mi się założyć światła dzienne do Idea. Tak wygląda samochód przed montażem. Lampy pochodzą od polskiej firmy WESEM. Są to proste lampy z tradycyjną żarówką 21W. Posiadają szklany przezroczysty klosz i ryflowany odbłyśnik. Lampa ta bardzo fajnie pasuje do reflektorów, które również posiadają tak samo wykonany klosz i odbłyśniki. Montaż tych lamp wymagał demontażu przedniego zderzaka. Najpierw zdejmujemy dolną osłonę silnika odkręcając zaznaczone śruby. Następnie zabieramy się za demontaż atrapy. Trzeba wyjąc dwie plastikowe spinki oraz odkręcić cztery wkręty, które są bardzo dobrze widoczne od góry. Potem trzeba śrubokrętem podważyć cztery dolne zatrzaski pod chromowaną krawędzią i można atrapę zdjąć. Kolejnym krokiem jest odkręcenie zderzaka. Jest on mocowany dwoma śrubami po bokach, trzema od góry i czterema od dołu. Najpierw odkręcamy śruby z boku. Jedną trzeba odkręcić od spodu samochodu. Drugą przez otwór w nadkolu. Przy okazji odkręcamy jeszcze wkręt mocujący nadkole. Potem odkręcamy trzy górne śruby. A na koniec cztery dolne śruby. Na zdjęciu jedną śrubę zasłoniła mi krawędź kanału. Odchylamy boki zderzaka i go zdejmujemy. Musimy obrócić klakson na jego uchwycie przekładając go z dołu do góry. Wyciągamy zewnętrzne kratki i odpowiednio je wycinamy. Lampy będziemy mocować do bocznych wsporników nadwozia. Musimy w nich wywiercić dwa otwory - 6mm wystarczy. Następnie musimy z grubszej blachy dorobić mocowanie lampy. Blachę trzeba wygiąć tak by odległość zewnętrznych krawędzi wynosiła 35mm. Wysokość otworu do przykręcenia lampy trzeba sobie ustalić samemu. Trzeba zamontować wycięte kratki w zderzaku, przyłożyć zderzak do samochodu przyłożyć lampy i zaznaczyć wysokość ich mocowania. Przykręcamy mocowania do wsporników nadwozia, do wykonanych mocowań przykręcamy lampy, ustawiamy je prostopadle do przodu pojazdu i zakładamy zderzak. A tak wygląda samochód z zamontowanymi lampami oraz zamontowane lampy z bliska od wnętrza zderzaka i od zewnątrz. Co do podłączenia lamp to jeszcze nie są podłączone. Ale niebawem pewnie to zrobię. Podłączenie nie będzie już wymagało aż tyle pracy. Oczywiście sposób odłączenia też tu opiszę. Tutaj link do wątku freda77 - http://forum.autokacik.pl/showthreaded.p...0#Post287296016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Gdy ogrzewanie nie reaguje na zmianę ustawień pokrętłem to na włączonym zapłonie ale w ciszy absolutnej dokonać zmiany parametrów z jednego końca skali w drugi. Normalnie powinno być słychać pracę "nastawnika". nr kat Valeo 006973Z TYPE-5 11V 100-0025-01-0 Jeżeli jest cisza to trzeba zdjąć lewą osłonę tunelu między pedałami a fotelem kierowcy,( zabezpieczone przez trzy kołki ) i z lewej strony nagrzewnicy zlokalizować prostokątne pudełko z czerwoną dźwignią. Odkręcić dwa wkręty Torx20 odchylić w stronę pedałów, powinno spaść z kołka ustalającego i wtedy też zsunie się czerwona dźwignia. Jeżeli mamy rozgrzany silnik to poruszając nią możemy sprawdzić czy klapa mieszacza działa. Zakładamy nowy "nastawnik" lub rozpoczynamy jego poszukiwania. Pozostałe czynności dokonujemy w odwrotnej kolejności, czas potrzebny to ok 15 - 20 minut, zależy od kołków, czy dadzą się zdemontować a potem włożyć PS.Powyższe dotyczy manualnej klimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piniasty Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 Nie rozumiem pkt. 5 w opusie rozbierania klamki i nie wiem jak odlaczyc kostki od zamka i silniczka szyb. Stanalem na tym i nie naprawilem klamki Wysłane z mojego HTC Desire 816 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piniasty Napisano 23 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2016 Ok. Rozebralem to wszystko zrozumialem Drzwi naprawione. Dzieki za tutka. Wysłane z mojego HTC Desire 816 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.