Skocz do zawartości

Blokujący tył ... ciąg dalszy lub moja historia.


marcelmax1

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z mym problemem a i innych tu na forum z blokującym kołem tylnym podczas hamowania, zarówno ja i inni próbowali w rożny sposób z tym walczyć.

Sugestii tu na forum było wiele jak:

-wymień szczęki na nowe, u mnie dwa komplety i bez rezultatu jedne firmy Famor inne firmy krzak,

-wymień bęben, bo jajo

-wymień tłoczek

-wymień sprężyny, też nic nie dało a i przeczytałem coś o skracaniu co mym zdaniem bezsensu

były też dziwne posty typu pojeździj na ręcznym lub nasmaruj bęben lub szczęki co zupełnie mnie rozbawiło.

I tu też znalazłem jedną wypowiedź typu wymieniłem korektor hamowania z dawcy po 38000km, i nic nie pomogło.

Tak więc mając ciut czasu w pracy i jak gdzieś pisałem na forum dorwałem sobie manometr i pomierzyłem sobie ciśnienia na kołach w układzie hamulcowym.

Tu me zdziwienie że ów koło które mi blokowało miało to samo ciśnienie co koło po przekątnej z przodu. Tak więc padło na korektor hamowania.

Ale dla potwierdzenia swej tezy pojechałem na sprawdzenie hampli na stacje diagnostyczną.

I co ona pokazała. To że tył od razu blokuje to już z samej jazdy wiedziałem ale że koło przednie podłączone do tej samej sekcji miało mniejszą siłę hamowania nie wiedziałem.

I tu hmmm o co chodzi. I z budowy ów układu hamulcowego w moim parchu, doszedłem do tego iż:

- ciśnienie potrzebne do pracy tłoczków jest mniejsze niż do zacisku z przodu co sama budowa wskazuje na średnice tłoczków więc,

to co powoduje zmniejszenie ciśnienia z tyłu się musiało zepsuć.

Nawet w fachowej książce znalazłem info że w przypadku blokującego tyłu należy wymienić korektor hamowania.

No to drania wiozłem na stół,

26112010194.th.jpg

26112010196.th.jpg

tu zaciekawił mnie plastykowy dekielek z napisem TWARDO GÓRA, więc podważanko i...

23112010171.th.jpg

w jednym woda rdza jakiś smar co już nim nie był i to ten korektor który podejrzewałem że padł w drugim mniej i ze strony poprawnej podczas hamowania

Jak widać w środku pierścień zabezpieczający więc z ciekawości go wyjołem z obu dwóch korektorów, i w jednym ups wsio wyskoczyło w tym zasyfionym potrzeba było kombinerek i ciut siły.

Po wyjęciu mamy to

24112010191.th.jpg

tłoczek sprężynę oring jakąś uszczelkę, w tym co padł tłoczek nie chodził w elemencie uszczelniającym i dlatego nie działał. Tu ciut fot.

26112010209.th.jpg

26112010208.th.jpg

26112010200.th.jpg

24112010177.th.jpg

wiec ładnie poczyściłem wymieniłem oring i poskładałem z lekkim zapodaniem smaru bo dranśtwo w srodku szybko zachodzi rudą, jak zauważyłem po dniu lezenia na stole

24112010174.th.jpg

24112010173.th.jpg

zamontowałem na parcha odpowietrzyłem i... przód łapie silniej tył nie blokuje, sprawdzone na rolkach

i chyba obalam teorie ze ten typ tak ma bo jak schodzi z taśmy hamuje a po czasie blokuje smile.gif a resztę zostawiam do oceny waszej bynajmniej mnie pomogło. A tak nawiasem zapodając podkładkę między tłoczek a sprężynę można zmienić charakterystykę korektora może mody pod tarczowe hample z tyłu się zrodzą smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cie rozczaruje ten typ tak ma. Ja jak skłądam auto to daje wszystko nowe - przewody, cylinderki,

> pompe, zaciski regeneruje, bebny tarcze itp itd a i tak blokuje mocniej tył kwestia wagi

No ale gościu napisał że rozebrał i zregenerował korektor systemem chałupniczym, a Ty z tego co piszesz to korektora nie wymieniałeś... 270751858-jezyk.gif

Ten post będzie kamieniem milowym odwiecznego problemu blokowania tyłu - zapewne dzisiaj większośc siedzi w garażach i dłubie korektory zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.. ja wsadziłem korektor siły hamowania od fiata doblo i zrobiłem sobie regulacją. Niezależnie od tego jak duża siła idzie na tył zawsze pod odpaleniu samochodu przez jakiś czas blokuje mi tylne koło. Korektor działa bo sprawdzałem na rolkach.

Jaki błąd zrobiłem, że nie u mnie ten "kamień" nie działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może raczej się nie rozczaruje gdybym nie pracował w firmie gdzie na co dzień mam kontakt z hydrauliką i pneumatyką i gdybym nie znalazł danych korektora jak:

przełożenie 0,15

Ciśnienia kontrolne

-obwód przedni 0 MPa-obwód tylny 0 MPa,

-obwód przedni 2,2 MPa- obwód tylny 2,2MPA,

-obwód przedni 3,2 MPa- obwód tylny 2,35+/-0,3MPA,

-obwód przedni 10 MPa- obwód tylny 3,37+-0,4MPA,

i nie pomierzył ciśnień na stanowisku w pracy mógłbym też wszystko zwalać na masę tyłu, ale przecież jak auto zjechało z taśmy nie blokował a objaw pojawia się po czasie.

A mając ów dane i znając się ciut na tym można dojść do pewnych wniosków, powiem tak zreanimowałem ów korektory i nie koniecznie metodą chałupniczą bo sam dobór oringu za pomocą kalkulatora i problem znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może raczej się nie rozczaruje gdybym nie pracował w firmie gdzie na co dzień mam kontakt z

> hydrauliką i pneumatyką i gdybym nie znalazł danych korektora jak:

> przełożenie 0,15

> Ciśnienia kontrolne

> -obwód przedni 0 MPa-obwód tylny 0 MPa,

> -obwód przedni 2,2 MPa- obwód tylny 2,2MPA,

> -obwód przedni 3,2 MPa- obwód tylny 2,35+/-0,3MPA,

> -obwód przedni 10 MPa- obwód tylny 3,37+-0,4MPA,

> i nie pomierzył ciśnień na stanowisku w pracy mógłbym też wszystko zwalać na masę tyłu, ale

> przecież jak auto zjechało z taśmy nie blokował a objaw pojawia się po czasie.

> A mając ów dane i znając się ciut na tym można dojść do pewnych wniosków, powiem tak zreanimowałem

> ów korektory i nie koniecznie metodą chałupniczą bo sam dobór oringu za pomocą kalkulatora i

> problem znikł.

wystarczy obnizyc ich skuteczność 30% i problem mija

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mając ów dane i znając się ciut na tym można dojść do pewnych wniosków, powiem tak zreanimowałem

> ów korektory i nie koniecznie metodą chałupniczą bo sam dobór oringu za pomocą kalkulatora i

zlosnik.gif

A mam takie pytanko, dlaczego używałeś kalkulatora przy dobieraniu oringu?

Czy to nie jest tak, że idziesz do sklepu hydraulicznego wykładasz oring na stół i dobierają ci taki sam?

Opisz dokładnie co i jak obliczałeś i po co, ponieważ na dniach czeka mnie taka sama naprawa. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mam takie pytanko, dlaczego używałeś kalkulatora przy dobieraniu oringu?

> Czy to nie jest tak, że idziesz do sklepu hydraulicznego wykładasz oring na stół i dobierają ci

> taki sam?

> Opisz dokładnie co i jak obliczałeś i po co, ponieważ na dniach czeka mnie taka sama naprawa.

bo stary podczas czyszczenia rostofem się rozlazł a mając dostęp do kalkulatora oringów i danego ciśnienia pompy jak i wymiarów tłoczka i korpusu mam pewność że dobrze dobrałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może raczej się nie rozczaruje gdybym nie pracował w firmie gdzie na co dzień mam kontakt z

> hydrauliką i pneumatyką i gdybym nie znalazł danych korektora jak:

> przełożenie 0,15

> Ciśnienia kontrolne

> -obwód przedni 0 MPa-obwód tylny 0 MPa,

> -obwód przedni 2,2 MPa- obwód tylny 2,2MPA,

> -obwód przedni 3,2 MPa- obwód tylny 2,35+/-0,3MPA,

> -obwód przedni 10 MPa- obwód tylny 3,37+-0,4MPA,

> i nie pomierzył ciśnień na stanowisku w pracy mógłbym też wszystko zwalać na masę tyłu, ale

> przecież jak auto zjechało z taśmy nie blokował a objaw pojawia się po czasie.

> A mając ów dane i znając się ciut na tym można dojść do pewnych wniosków, powiem tak zreanimowałem

> ów korektory i nie koniecznie metodą chałupniczą bo sam dobór oringu za pomocą kalkulatora i

> problem znikł.

extra wątek kolego, dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> extra wątek kolego, dzięki

mam nadzieje że to pomoże i jak ktoś będzie reanimował korektory niech potem da znać czy pomogło i w jakim stanie je miał. Ja zabieram się za kolejny komplet

a oring 16x2 z większymi jest problem z montażem może ściąć jak będzie się wciskać na osadzeniu pierścienia zigera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria nieszczelnych oringów jest jak najbardziej uzasadniona, bo płyn hamulcowy jest to pewnego rodzaju substancja żrąca, w połączeniu ze smarem od którego guma się także niszczy, jest to mieszanka (wybuchowa) dla gumy zlosnik.gif. Może to wywołać skutki nawet po 30tyś km. U mojej mamy w palio II z przebiegiem 54tyś km, również blokuje prawy tyl, i myślę, że mogą być to wspomniane korektory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoria nieszczelnych oringów jest jak najbardziej uzasadniona, bo płyn hamulcowy jest to pewnego

> rodzaju substancja żrąca, w połączeniu ze smarem od którego guma się także niszczy, jest to

> mieszanka (wybuchowa) dla gumy . Może to wywołać skutki nawet po 30tyś km. U mojej mamy w

> palio II z przebiegiem 54tyś km, również blokuje prawy tyl, i myślę, że mogą być to wspomniane

> korektory.

zarówno uszczelka na końcu tłoczka odpowiadająca za zamykanie korektora ta gruba, choć w trzech które otworzyłem jakoś nie była zbytnio zniszczona, a mając pod nią syf jak u mnie nie działa poprawnie więc to jest powodem że blokuje tył a po paru hamowaniach jest niby lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak panowie jest w vanach tam jsa dwa mechaniczne, ale zasade działania mają taką samą, nie orientuje się ktoś czy o-ring jest taki sam??

ps. moze jakiś patent aby tył słabiej łapał na springach sportingowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak panowie jest w vanach tam jsa dwa mechaniczne, ale zasade działania mają taką samą, nie

> orientuje się ktoś czy o-ring jest taki sam??

> ps. moze jakiś patent aby tył słabiej łapał na springach sportingowych

jak mi ktoś pożyczy od vany to też go oblukam, a tam jest jeszcze chyba sprężyna więc można z nią powalczyć też lub z ramieniem korektora, ale to bym potrzebował jakąś używkę do testów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> mam nadzieje że to pomoże i jak ktoś będzie reanimował korektory niech potem da znać czy pomogło i

> w jakim stanie je miał. Ja zabieram się za kolejny komplet

> a oring 16x2 z większymi jest problem z montażem może ściąć jak będzie się wciskać na osadzeniu

> pierścienia zigera

Dzisiaj zrobiłem według przepisu ale nie posmarowałem smarem tylko przy montażu użyłem płynu hamulcowego. Po kilku pierwszych hamowaniach bez zmian ale już po jakichś 100 metrach jak ręką odjął jak nowe prosto z fabryki. Niestety po kilkudziesięciu minutach zadowolenia i 3 godzinach postoju znowu problem się pojawił. Tak samo blokuje jak blokowało zlosnik.gif Może ktoś się podzieli info jak po regeneracji się zachowuje tył ok.giffood.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Dzisiaj pomogło już całkiem Wychodzi na to że poprzednio brakowało tylko smaru na tłoczku A

> uszczelek użyłem takich niebieskich do przewodów paliwowych 16x2,2 mm.

Jakiego smaru tam używaliście? Bo zastanawiam się czy wystarczy wazelina techniczna, czy może potraktować to miedziowym dla pewności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiego smaru tam używaliście? Bo zastanawiam się czy wystarczy wazelina techniczna, czy może

> potraktować to miedziowym dla pewności?

boje_sie.gif nie było w małych tubeczkach specjalnego przeźroczystego smaru do tłoczków hamulcowych.Miedziowym to prowadnice klocków delikatnie,bynajmnie tak mnie uczono ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie było w małych tubeczkach specjalnego przeźroczystego smaru do tłoczków hamulcowych.Miedziowym

> to prowadnice klocków delikatnie,bynajmnie tak mnie uczono

a ten specjalny to co to za smar? Jak kupywałem używane korektory to nie dawali żadnego. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi właśnie udało się kupić dwa nowe korektory za 30 zł/sztuka. Jeszcze jedną rzecz zauważyłem że delikatne hamowanie na początku jazdy nie powoduje blokowania tylu lecz gdy hamuje się od razu po odpaleniu mocno to blokuje jeszcze prawy tył. Ale to podejrzewam sprężyne nie oryginalną wewnątrz bębna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi właśnie udało się kupić dwa nowe korektory za 30 zł/sztuka. Jeszcze jedną rzecz zauważyłem że

> delikatne hamowanie na początku jazdy nie powoduje blokowania tylu lecz gdy hamuje się od razu

> po odpaleniu mocno to blokuje jeszcze prawy tył. Ale to podejrzewam sprężyne nie oryginalną

> wewnątrz bębna.

a te twoje regenerowane ?? dlaczego zmieniłeś na nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> I jak sytuacja po wymienie/regeneracji ??

u mnie lipa, jest jak było, kilka pierwszych hamowań to tylko tył, potem jest już dobrze ... albo przód za słabo hamuje (może pompa nie daje już ciśnienia dobrego) albo coś ze szczękami z tyłu niewiem.gif

jak znajdę chwile czasu to zregeneruje jeszcze te moje seryjne i sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak. Ale niech wypowiedzą się jeszcze Ci którzy regenerowali i jak to zadziałało na ten trapiący

> wielu problem. Ale jak zwykle najwięcej dowiesz się na priva a na forum

ja powiem ale dopiero w kwietniu zeby.GIF zabieram się za regeneracje całego układu hamulcowego, bo na dohamowaniu przed pierwszym lewym w poznaniu śmiga mną jak wózkiem w tesco smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

mam głupie pytanie bo szukam tych korektorów po necie żeby było jak najtaniej i teraz zgłupiałem ...

http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/24/70/89/1824708995

to jest korektor do Vana tylko że zamiennik i brakuje tej dźwigni czy mi się już całkiem pomyliło ? niewiem.gif

I przy okazji... czy to może być wina korektorów że oba tylne hamulce ( przy hamulcu zasadniczym) pogorszyły swoją skuteczność o połowę(tylnych kół za chiny nie zablokuję) a ręczny dalej jest żyleta ? Ostatnio zauważyłem że lewe przednie koło blokuje się szybciej niż prawe przednie a łapały identycznie ( pompa i praktycznie wszystko z przodu wymienione ) oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> Ale ogólnie polecasz tak tjun czy nowa org pompa da radę bo cchę u siebie na wiosnę wrzucić:

> zaciski z palio 1.2 240 mm i tarcze z pandy jtd ?

Taki tiun to na seryjnej pompie dziala bardzo dobrze. nawet nazaciskach z duzym tloczkiem jest spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, gdyż jestem nowy na Szanownym forum.

Szukałem aktualnie interesujących mnie informacji i natknąłem się na wątek z blokującym tyłem, w związku z tym że temat swego czasu napsuł mi trochę krwi, postanowiłem opisać mój przypadek. Po remoncie hamulców, wymiana wszystkich przewodów stalowych na miedziane oraz elastycznych na nowe, przód nowe tarcze, klocki, regenerowane zaciski, tył nowe bębny, szczęki, cylinderki, rozpieraki ręcznego itd. (stara została tylko pompa, serwo oraz korektory przy pompie). Po tych zabiegach hamulce po krótkim dotarciu działały jak żyletki. Niestety po jakimś czasie tył zaczął blokować, objawy takie że na mokrej nawierzchni nawet przy lekkim hamowaniu słychać było zablokowane koła a w zimie miałem dwie nieprzyjemne sytuacje - myślałem że to wpływ zimowych warunków zabił tylne hamulce i postanowiłem rozprawić się z usterką. Po rozebraniu stwierdziłem, że wypada wymienić przyrdzewiałe rozpieraki ręcznego. Po dokładnym czyszczeniu wszystkiego oraz przesmarowaniu osi szczęk (oczywiście regulatory luzu na szczękach pozostały nietknięte smarem) oraz zamontowaniu nowych rozpieraków pełen nadziei wszystko poskładałem. Okazało się, że te magiczne zabiegi na niewiele się zdały gdyż efekt był marny. W związku ze zbliżającym się wielkimi krokami przeglądem starałem się wymyślić co jeszcze zrobić w temacie, jakoś intuicyjnie odrzucałem awarię korektorów, wydawało mi się mało prawdopodobne żeby obydwa padły w jednym czasie. No i nadszedł sądny dzień przeglądu technicznego. Na rolkach oczywiście wyszło że tył szybko łapie i diagnosta zapytał jakie są założone szczeki oczywiście odpowiedź padła że jakieś tanie zamienniki. Po miłej rozmowie z diagnostą, ze względu na nienaganny stan pozostałych punktów przeglądu i po danym słowie harcerza, że zastosuję się do zaleceń i przyjadę na darmowe sprawdzenie hamulców w dowodzie znalazła się pieczątka :-)

Zalecenie diagnosty brzmiało wymienić szczęki na oryginalne a uzasadnienie sprowadzało się do tego, że większość okładzin w zamiennikach (o ile nie wszystkie) są zrobione z materiału o zwiększonym współczynniku tarcia niż oryginały do CQ.

Ogólnie wiadomo, że do Fiatów 126p stosuje się szczęki o dokładnie takich samych wymiarach a legenda polskiej motoryzacji nie posiada układu wspomagania hamulców i dlatego różnej maści producenci stosują materiał o lepszych właściwościach ciernych żeby zwalniacze w maluszkach były żylety natomiast w CQ powoduje to nieprawidłowe działanie.

Po zastosowaniu oryginalnych szczęk magneti marelli problem odszedł w zapomnienie i ósmy miesiąc hamulce działają poprawnie. Zaznaczę, że autko zrobiło od tamtego czasu około 15 tyś. km.

Przepraszam za przydługawy wykład ale być może ktoś zastosuje się do takich samych zaleceń i zapomni o problemach związanych z tytułem tego wątku. Pozdrawiam wszystkich CQ-maniaków zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku jest tak że gdy ruszam autem np. po nocy to pierwsze kilka nawet lekkich hamowań = blokada tylnych kół. Po kilku hamowaniach jest mniej więcej ok...

Mniej więcej oznacza że w lecie jest w miarę ok, ale przy deszczu i w zimie przy trochę mocniejszym hamowaniu tył blokuje się na szlag mad.gif

Też tak ktoś ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.