Jump to content
Sign in to follow this  
marcelmax1

Blokujący tył ... ciąg dalszy lub moja historia.

Recommended Posts

> W moim przypadku jest tak że gdy ruszam autem np. po nocy to pierwsze kilka nawet lekkich hamowań =

> blokada tylnych kół. Po kilku hamowaniach jest mniej więcej ok...

> Mniej więcej oznacza że w lecie jest w miarę ok, ale przy deszczu i w zimie przy trochę mocniejszym

> hamowaniu tył blokuje się na szlag

> Też tak ktoś ma?

dokladnie taki sam przypadek mam w jednym sc i chyba zaczne od oryginalnych szczek na tyl, bo pojawilo sie to gdy ktos zmienil hamulce z tylu.

Co do przypadku SirJohn to tez juz sie z tym spotkalem

Share this post


Link to post
Share on other sites

> W moim przypadku jest tak że gdy ruszam autem np. po nocy to pierwsze kilka nawet lekkich hamowań =

> blokada tylnych kół. Po kilku hamowaniach jest mniej więcej ok...

> Mniej więcej oznacza że w lecie jest w miarę ok, ale przy deszczu i w zimie przy trochę mocniejszym

> hamowaniu tył blokuje się na szlag

> Też tak ktoś ma?

Ja tak mam niestety:( Na początku wymieniłem korektory i pomogło było git. A teraz znowu. Zastanawiałem się nad korektorem z regulacją, ale najpierw chce jeszcze założyć oryginalne szczęki jak post wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może ktoś polecić jakiś sklep/sprzedającego u którego można kupić oryginalne i odpowiednie szczęki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak nazywa się ASO

szczęki pewnie nie będą jakoś baaardzo drogie wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ASO mają tylko Fomar czyli syf który też blokuje koła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> W ASO mają tylko Fomar czyli syf który też blokuje koła.

Prawda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A może ktoś polecić jakiś sklep/sprzedającego u którego można kupić oryginalne i odpowiednie

> szczęki?

http://unto.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w tym sklepie ma oryginaly bębny ale szczeki magneti marelli

a ricambi sa robione przez ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To w końcu jakie te szczęki trzeba kupić? Magnetti Marelli czy co?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To w końcu jakie te szczęki trzeba kupić? Magnetti Marelli czy co?

tak magnetti marelli, mam te z unto.pl i nie blokują koła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To w końcu jakie te szczęki trzeba kupić? Magnetti Marelli czy co?

MM wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie powiedzcie mi, samoregulatory szczek smarowac czy maja pozostac suche, bo jak narazie w opiniach na ten temat 2:2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie smarowałem waytogo.gif

Robiłem remont hebli na wiosnę i nic mi nie blokuje.Oto jak to wygląda:

Pompa - została stara

Serwo - również

Regulatory - regeneracja według opisu w domowym zaciszu

Nowe wszystkie przewody miedziane + elastyczne

Przód tarcze MM + klocki ferodo + nowe zaciski BOSCH

Tył - bębny MM, cylinderki DELPHI, szczęki Ferodo, wszystkie spinki + sprężynki nowe, rozpierajki jakieś zamienniki ale sztywno spasowane i wyglądały na solidne

No i linka ręcznego MM + płyn BOSCH 4.0

Z hamulcami kompletnie nic się nie dzieje. Wszystko działa jak należy. Zaraz po złożeniu i dotarciu ( ok 200km ) tył blokuje jedynie na piasku po depnięciu ile tylko sił w nodze grinser006.gif W normalnej jeździe nigdy tego nie doświadczyłem ok.gif

PS. oczywiście wszystko robiłem sam co by wiedzieć na sto procent, że wszystko zostało zrobione jak należy ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem kolejnym który wygrał z blokującym tyłem, a recepta to rzeczywiście sprawne (naprawione wg zaleceń marcelmaxa) korektory i szczęki Magnetti Marelli. Wczoraj zamontowane i efekt natychmiastowy plus ręczny na 2 ząbki przy lince odpuszczonej do min. na regulacji. Pozdrawiam wszystkich hamujących tyłem hehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również miałem problem z blokującym prawym tylnym kołem, wymieniłem szczęki na magnetti marelli i jak ręką odjął. ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

moglbys mi napisac jaki tam ma oring byc ten cienki uszczelniajacy ?? Bo czyscilem ten korektor, wszystko fajnie tylko kapie mi teraz z niego i bede musial to znow rozebrac :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

W mojej miejscowości już się przyjeło SC - tył pierwszy później przód zlosnik.gif

Mojego SC tez się tyczy ten temat... w sumie lubie w lewą sobie polatać bo do tego to się fajne spisuje zlosnik.gif ... choć raz miałem niespodziewane hamowanie przed zakrętem przy 90km/h i skończyło sie to lecieniem bokiem cały zakręt na szczęście pusta droga...

Ktoś pisał że sprawa wagi tez ma znaczenie... i tu bym się zgodził bo gdy mam z tyłu choć 1 osobe to efekt nie występuje nawet i nadsterowności podczas hamowania w zakręcie. Tył lekki w SC zlosnik.gif

Co do szczęk to tez się zgodzę zlosnik.gif

Wiekszość prywaciarzy robi okładziny z materiałów które powodują duże tarcie aby były tzw. żyletki... tylko że w 126p to może sie sprawdza ale gdzie na przodzie tarcza a tył bęben sprawa się zmienia już zlosnik.gif

Przy najbliższej wymianie pójdą szczęki MM zlosnik.gif Dzięki ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.