Skocz do zawartości

Uniwersalne sondy lambda - czy warto ?


Roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Stoję przed dylematem zakupu sondy lambda i zastanawiam się czy opłaca się kupować te uniwersalne w cenie ok 80zł (NTK/Bosch) ?

I może ktoś wie o co chodzi z sondami ntk "EXTRA GAZ" ? to naprawdę jakaś linia NTK czy dziwny wymysł sprzedawców allegro i czy warto kierować się ku tej sondzie jeśli mam zamiar założyć instalację gazową ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze sprawdź, czy wg katalogów producenci NTK czy Bosch zalecają uniwersalkę. Jak tak to kup z pewnego źródła oryginalna uniwersalną, te za 80-90zł to sondy kupowane hurtowo gdzieś w świecie jako czyszczenie magazynów ze złogów, obcinają wtyczki i sprzedają na Allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamiennik ntk padł mi dosyć szybko (parę miesięcy), zamiennik magneti marelli padł po 5 dniach.

> Oryginał bosha działa już dłuższy czas i ma się dobrze. Wszystko testowane na gazie.

Bardziej niż długość działania interesuje mnie jakość, czy w czasie gdy działały działały tak jak powinny hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po pierwsze sprawdź, czy wg katalogów producenci NTK czy Bosch zalecają uniwersalkę. Jak tak to kup

> z pewnego źródła oryginalna uniwersalną, te za 80-90zł to sondy kupowane hurtowo gdzieś w

> świecie jako czyszczenie magazynów ze złogów, obcinają wtyczki i sprzedają na Allegro.

A znajdę gdzieś taki katalog na internecie ?

Tak w ogóle to chodzi o golfa IV 1.6 (SR 100KM).

Co do pewnego źródła sondy uniwersalnej to raczej takiego nie znam frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A znajdę gdzieś taki katalog na internecie ?

> Tak w ogóle to chodzi o golfa IV 1.6 (SR 100KM).

> Co do pewnego źródła sondy uniwersalnej to raczej takiego nie znam

od czego kącik smile.gif Jaki kod silnika? Szukasz pierwszej sondy czyli regulacyjnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od czego kącik

Moje ponad 6 letnie doświadczenie na AK sugeruje mi że zawsze więcej dowiedziałem się na motokąciku niż na kącikach tematycznych smile.gif

> Jaki kod silnika?

Da się go jakoś uzyskać z numeru VIN ?

Nie mam auta przy sobie żeby zajrzeć teraz do bagażnika na nalepkę, a dopiero co go kupiłem kilka dni temu i jeszcze nie sprawdziłem.

> Szukasz pierwszej sondy czyli regulacyjnej?

Nawet nie wiem, myślałem że jest jedna rotfl.gif

Mechanik powiedział że sonda jest odcięta, ale nie pomyślałem że mogą być dwie i nie zapytałem która, musiał bym zerknąć pod auto a nie mam go niestety teraz tutaj, pewnie jutro dopiero po południu będę mógł popatrzeć o którą chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padła mi sonda lambda - jedna z dwóch, ale naprawdę już dziś nie pamiętam która. Pojechałem do ASO Citroena. Cena zwaliła z nóg. Po promocji (bo w ASO u AKowicza) jakieś 800 pln o ile dobrze pamiętam.

Szybkie szukanie w necie, aktalogach - i bam - jest uniwersalna... boscha... Tyle samo żył. W katalogach występuje jako zamiennik. Czym się różni od oryginału? Ano tym, że oryginał ma wtyczkę, a uniwersalna nie. Trzeba obciąć wtyczkę ze starej i zarobić z nową sondą. Cena zamiennika boschowskiego? 160 pln o ile dobrze pamiętam. Montaż u kumpla za 20 pln - na flaszkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie polecam uniwerslanej. W corsie mi padla sonda lambda, kuppilem zamiennik poniewaz cena byla przystepna ale po miesiacu problem powrocil po odkreceniu sondy oprocz kabli nic nie bylo tylko kawalek gwintu. Rozleciala sie w drobny mak. Kupilem oryginal Boscha i zero problemow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oznaczenie silnika to AKL, potrzebuję sondę za katalizatorem

Tylko że z tego co na szybko oblukałem AKL ma tylko jedną sonde grinser006.gif

A jeśłi chodzi o uniwersalne to spokojnie możesz zakładac waytogo.gif bardzo rzadko reklamowane sondy uniwersalne są faktycznie uwalone waytogo.gif to jeśłi chodzi o Boscha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> khem... NGK ani Bosch nie podają tam diagnostycznej. Na pewno o tą chodzi?

Czyli niby jedna tylko jest ?

Dziś oglądałem tą przed katalizatorem, bo tyle było widać pod maską i była dobra, więc założyłem że to ta druga jest odcięta jak podawał mechanik, czyżby mnie w trąbe robił hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko że z tego co na szybko oblukałem AKL ma tylko jedną sonde

I uniwersalna 4 przewodowa pasuje ?

> A jeśłi chodzi o uniwersalne to spokojnie możesz zakładac bardzo rzadko reklamowane sondy

> uniwersalne są faktycznie uwalone to jeśłi chodzi o Boscha

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli niby jedna tylko jest ?

> Dziś oglądałem tą przed katalizatorem, bo tyle było widać pod maską i była dobra, więc założyłem że

> to ta druga jest odcięta jak podawał mechanik, czyżby mnie w trąbe robił

Chyba że ktos zrobił wałek i masz wydech od innego i podłaczoną jedną sonde rotfl.gif ale to raczej nie mozliwe grinser006.gif

Uniwersalna powinna podpasić waytogo.gif tylko nie lutuj zlosnik.gif w uniwersalnych jest kostka waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozwolę sobie zasugerować pojedź do porządnego mechanika, niech sprawdzi co i jak. Bo na razie to

> błądzisz w ciemno.

Chyba wcześniej się pomyliłem hehe.gif

To widocznie nie była sonda o czym wcześniej myślałem, ale to co to jest jak wystaje z kolektora wydechowego i wygląda jak sonda icon_eek.gif

Dziś zmieniałem olej i przed samym katalizatorem jest odcięta 4 przewodowa sonda, jest praktycznie w sam początek kata wpięta.

A samochód już stoi u elektryka ma sprawdzić o co z tym chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli coś jest wkręcone w kolektor wydechowy i wystają z tego KABLE (4 piny zazwyczaj) to nic innego jak sonda lambda to nie może być ok.gif

Nie wiem czy ten golf ma fabrycznie 2 sondy (za i przed katalizatorem wtedy jedna jest sterująca ta przed katalizatorem, a druga diagnostyczna/korygująca sprawdzająca "stan" katalizatora) czy 1, ale może były 2, a ktoś wycinał katalizator i robił jakieś cyrki, żeby "oszukać" kompa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> A jednak niemożliwe stało się możliwym

> Czyli ktoś dał wydech z innego a żeby nie było dziury to zostawił tam odciętą lambde.

Pozostaje się cieszyć, że nie dorobił wydechu z rur bez żadnego otworu na sondę i nie obciął kabla z oryginalnej biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.