Roswell Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 Stoję przed dylematem zakupu sondy lambda i zastanawiam się czy opłaca się kupować te uniwersalne w cenie ok 80zł (NTK/Bosch) ? I może ktoś wie o co chodzi z sondami ntk "EXTRA GAZ" ? to naprawdę jakaś linia NTK czy dziwny wymysł sprzedawców allegro i czy warto kierować się ku tej sondzie jeśli mam zamiar założyć instalację gazową ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 Zamiennik ntk padł mi dosyć szybko (parę miesięcy), zamiennik magneti marelli padł po 5 dniach. Oryginał bosha działa już dłuższy czas i ma się dobrze. Wszystko testowane na gazie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 po pierwsze sprawdź, czy wg katalogów producenci NTK czy Bosch zalecają uniwersalkę. Jak tak to kup z pewnego źródła oryginalna uniwersalną, te za 80-90zł to sondy kupowane hurtowo gdzieś w świecie jako czyszczenie magazynów ze złogów, obcinają wtyczki i sprzedają na Allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 8 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 > Zamiennik ntk padł mi dosyć szybko (parę miesięcy), zamiennik magneti marelli padł po 5 dniach. > Oryginał bosha działa już dłuższy czas i ma się dobrze. Wszystko testowane na gazie. Bardziej niż długość działania interesuje mnie jakość, czy w czasie gdy działały działały tak jak powinny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 8 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 > po pierwsze sprawdź, czy wg katalogów producenci NTK czy Bosch zalecają uniwersalkę. Jak tak to kup > z pewnego źródła oryginalna uniwersalną, te za 80-90zł to sondy kupowane hurtowo gdzieś w > świecie jako czyszczenie magazynów ze złogów, obcinają wtyczki i sprzedają na Allegro. A znajdę gdzieś taki katalog na internecie ? Tak w ogóle to chodzi o golfa IV 1.6 (SR 100KM). Co do pewnego źródła sondy uniwersalnej to raczej takiego nie znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 > A znajdę gdzieś taki katalog na internecie ? > Tak w ogóle to chodzi o golfa IV 1.6 (SR 100KM). > Co do pewnego źródła sondy uniwersalnej to raczej takiego nie znam od czego kącik Jaki kod silnika? Szukasz pierwszej sondy czyli regulacyjnej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 8 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 > od czego kącik Moje ponad 6 letnie doświadczenie na AK sugeruje mi że zawsze więcej dowiedziałem się na motokąciku niż na kącikach tematycznych > Jaki kod silnika? Da się go jakoś uzyskać z numeru VIN ? Nie mam auta przy sobie żeby zajrzeć teraz do bagażnika na nalepkę, a dopiero co go kupiłem kilka dni temu i jeszcze nie sprawdziłem. > Szukasz pierwszej sondy czyli regulacyjnej? Nawet nie wiem, myślałem że jest jedna Mechanik powiedział że sonda jest odcięta, ale nie pomyślałem że mogą być dwie i nie zapytałem która, musiał bym zerknąć pod auto a nie mam go niestety teraz tutaj, pewnie jutro dopiero po południu będę mógł popatrzeć o którą chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 to weź sprawdź bo jest duże prawdopodobieństwo że masz szerokopasmową 5cio przewodową i wtedy z jakiejkolwiek szansy na uniwersalkę nici. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shinr Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 Padła mi sonda lambda - jedna z dwóch, ale naprawdę już dziś nie pamiętam która. Pojechałem do ASO Citroena. Cena zwaliła z nóg. Po promocji (bo w ASO u AKowicza) jakieś 800 pln o ile dobrze pamiętam. Szybkie szukanie w necie, aktalogach - i bam - jest uniwersalna... boscha... Tyle samo żył. W katalogach występuje jako zamiennik. Czym się różni od oryginału? Ano tym, że oryginał ma wtyczkę, a uniwersalna nie. Trzeba obciąć wtyczkę ze starej i zarobić z nową sondą. Cena zamiennika boschowskiego? 160 pln o ile dobrze pamiętam. Montaż u kumpla za 20 pln - na flaszkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 Imo śmiem twierdzić,że uniwersalne w prostych silnikach,bez obdII sprawdzają się.W Lanosie 1.5 sohs montowałem,w Sc 1.1 spi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 Ja nie polecam uniwerslanej. W corsie mi padla sonda lambda, kuppilem zamiennik poniewaz cena byla przystepna ale po miesiacu problem powrocil po odkreceniu sondy oprocz kabli nic nie bylo tylko kawalek gwintu. Rozleciala sie w drobny mak. Kupilem oryginal Boscha i zero problemow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 9 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > to weź sprawdź bo jest duże prawdopodobieństwo że masz szerokopasmową 5cio przewodową i wtedy z > jakiejkolwiek szansy na uniwersalkę nici. Oznaczenie silnika to AKL, potrzebuję sondę za katalizatorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > Oznaczenie silnika to AKL, potrzebuję sondę za katalizatorem khem... NGK ani Bosch nie podają tam diagnostycznej. Na pewno o tą chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > Oznaczenie silnika to AKL, potrzebuję sondę za katalizatorem Tylko że z tego co na szybko oblukałem AKL ma tylko jedną sonde A jeśłi chodzi o uniwersalne to spokojnie możesz zakładac bardzo rzadko reklamowane sondy uniwersalne są faktycznie uwalone to jeśłi chodzi o Boscha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 9 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > khem... NGK ani Bosch nie podają tam diagnostycznej. Na pewno o tą chodzi? Czyli niby jedna tylko jest ? Dziś oglądałem tą przed katalizatorem, bo tyle było widać pod maską i była dobra, więc założyłem że to ta druga jest odcięta jak podawał mechanik, czyżby mnie w trąbe robił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 9 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > Tylko że z tego co na szybko oblukałem AKL ma tylko jedną sonde I uniwersalna 4 przewodowa pasuje ? > A jeśłi chodzi o uniwersalne to spokojnie możesz zakładac bardzo rzadko reklamowane sondy > uniwersalne są faktycznie uwalone to jeśłi chodzi o Boscha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > Czyli niby jedna tylko jest ? > Dziś oglądałem tą przed katalizatorem, bo tyle było widać pod maską i była dobra, więc założyłem że > to ta druga jest odcięta jak podawał mechanik, czyżby mnie w trąbe robił Chyba że ktos zrobił wałek i masz wydech od innego i podłaczoną jedną sonde ale to raczej nie mozliwe Uniwersalna powinna podpasić tylko nie lutuj w uniwersalnych jest kostka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 > Oznaczenie silnika to AKL, potrzebuję sondę za katalizatorem Jeżeli za katalizatorem, to nie jest to szerokopasmowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 Pozwolę sobie zasugerować pojedź do porządnego mechanika, niech sprawdzi co i jak. Bo na razie to błądzisz w ciemno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 10 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 > Pozwolę sobie zasugerować pojedź do porządnego mechanika, niech sprawdzi co i jak. Bo na razie to > błądzisz w ciemno. Chyba wcześniej się pomyliłem To widocznie nie była sonda o czym wcześniej myślałem, ale to co to jest jak wystaje z kolektora wydechowego i wygląda jak sonda Dziś zmieniałem olej i przed samym katalizatorem jest odcięta 4 przewodowa sonda, jest praktycznie w sam początek kata wpięta. A samochód już stoi u elektryka ma sprawdzić o co z tym chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 Jeśli coś jest wkręcone w kolektor wydechowy i wystają z tego KABLE (4 piny zazwyczaj) to nic innego jak sonda lambda to nie może być Nie wiem czy ten golf ma fabrycznie 2 sondy (za i przed katalizatorem wtedy jedna jest sterująca ta przed katalizatorem, a druga diagnostyczna/korygująca sprawdzająca "stan" katalizatora) czy 1, ale może były 2, a ktoś wycinał katalizator i robił jakieś cyrki, żeby "oszukać" kompa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 19 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 > Chyba że ktos zrobił wałek i masz wydech od innego i podłaczoną jedną sonde ale to raczej nie > mozliwe A jednak niemożliwe stało się możliwym Czyli ktoś dał wydech z innego a żeby nie było dziury to zostawił tam odciętą lambde. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 > A jednak niemożliwe stało się możliwym > Czyli ktoś dał wydech z innego a żeby nie było dziury to zostawił tam odciętą lambde. Pozostaje się cieszyć, że nie dorobił wydechu z rur bez żadnego otworu na sondę i nie obciął kabla z oryginalnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.