Skocz do zawartości

Jaki słupek zamiast 1.2 8v 75?


Glaca

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj w pięknym stylu załatwiłem sobie panewkę...

Silnik żarł olej litrami, mimo że nie było widać dymu, turbina suchutka, dolot cały suchutki, silnik lekko przypocony ale kałuży pod nim nie było. Mimo to ubywało oleju znacznie...

Co prawda nie dopuszczałem do zapalenia się kontrolki ale mam wrażenie, że ciśnienie to było niskie.

Od kilku dni rano przy zapalaniu kontrolka gasła dopiero po 2s.....

No i dzisiaj sobie przeleciałem 50km tak "na ostro" - kilka razy 200km/h przez kilka km... dojechałem do miasta a tu... puk puk puk...

W dodatku zeżarło mi krzywkę na wałku ale to już wcześniej...

Nie chcę tego silnika już.

Co mogę wstawić, żeby osprzęt pasił?

Myślę o 1.4 8v FIRE - co to jest, z czym to się je, podejdzie?

Oświećcie mnie spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj w pięknym stylu załatwiłem sobie panewkę...

> Silnik żarł olej litrami, mimo że nie było widać dymu, turbina suchutka, dolot cały suchutki,

> silnik lekko przypocony ale kałuży pod nim nie było. Mimo to ubywało oleju znacznie...

> Co prawda nie dopuszczałem do zapalenia się kontrolki ale mam wrażenie, że ciśnienie to było

> niskie.

> Od kilku dni rano przy zapalaniu kontrolka gasła dopiero po 2s.....

> No i dzisiaj sobie przeleciałem 50km tak "na ostro" - kilka razy 200km/h przez kilka km...

> dojechałem do miasta a tu... puk puk puk...

> W dodatku zeżarło mi krzywkę na wałku ale to już wcześniej...

> Nie chcę tego silnika już.

> Co mogę wstawić, żeby osprzęt pasił?

> Myślę o 1.4 8v FIRE - co to jest, z czym to się je, podejdzie?

> Oświećcie mnie

1.2 16v z góra 1.2 8v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj w pięknym stylu załatwiłem sobie panewkę...

> Silnik żarł olej litrami, mimo że nie było widać dymu, turbina suchutka, dolot cały suchutki,

> silnik lekko przypocony ale kałuży pod nim nie było. Mimo to ubywało oleju znacznie...

> Co prawda nie dopuszczałem do zapalenia się kontrolki ale mam wrażenie, że ciśnienie to było

> niskie.

> Od kilku dni rano przy zapalaniu kontrolka gasła dopiero po 2s.....

> No i dzisiaj sobie przeleciałem 50km tak "na ostro" - kilka razy 200km/h przez kilka km...

> dojechałem do miasta a tu... puk puk puk...

> W dodatku zeżarło mi krzywkę na wałku ale to już wcześniej...

> Nie chcę tego silnika już.

> Co mogę wstawić, żeby osprzęt pasił?

> Myślę o 1.4 8v FIRE - co to jest, z czym to się je, podejdzie?

> Oświećcie mnie

to je 77 KM

BTW to była druga krzywka od strony rozrzadu czy pierwsza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I wszystko pasi? Kanały olejowe, wodne, czujnik położenia wału?

Mniej wiecej tak. 16V ma dwa kanaly wiecej ale to jest tylko spływ oleju z głowicy do miski także nieistotne. Mogą być problemy z czujnikiem,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Troche więcej dłubania, ale poszedlbym w T-jeta.

Muszę się zapożyczyć na tą akcję bo jestem bęben ale jeśli mam wydać 5 czy 6 tys to chyba kupię większe i ocynkowane auto (czytaj: palio weekend 1.6 z klimą od niemca...)

T-jet fajny, odprężony i wytrzymały ale drogi frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muszę się zapożyczyć na tą akcję bo jestem bęben ale jeśli mam wydać 5 czy 6 tys to chyba kupię

> większe i ocynkowane auto (czytaj: palio weekend 1.6 z klimą od niemca...)

> T-jet fajny, odprężony i wytrzymały ale drogi

Drogi nie drogi - ktoś z szabrowników sie chwalił ze słupek sie da za 1,5k kupić zlosnik.gif Zostaje rzeźba w orurowaniu i kolektor wydechowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drogi nie drogi - ktoś z szabrowników sie chwalił ze słupek sie da za 1,5k kupić Zostaje rzeźba w

> orurowaniu i kolektor wydechowy.

No to jak "mi ktoś" znajdzie taki za 1500 to się pomęczę i resztę dorzeźbię grinser006.gif

Na razie widzę 1.4 8v za 1100 słupek. Górę dałbym swoją, wałek nowy (drugi) i by było.

Tylko jaki byłby CR? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to jak "mi ktoś" znajdzie taki za 1500 to się pomęczę i resztę dorzeźbię

> Na razie widzę 1.4 8v za 1100 słupek. Górę dałbym swoją, wałek nowy (drugi) i by było.

> Tylko jaki byłby CR?

No i jeszcze jedno - jaki tam jest wałek w tym 1.4? cfaniaczek.gif

Czy przypadkiem nie podejdzie do 1.2? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, a jakby wrzucić na razie taki słupek bez odprężania i dymać go delikatnie a w przyszłości

> odprężyć, dać większe T, barana itp?

> Chyba tak zrobię.

mam to zlozone na hybrydzie i bez ingerencji w benzyne sie nie obejdze. Wolne obroty sa slabe i dlawi sie przy przegazowce. trzeba sie przyzwyczaic, aby delikatnie dawac gazu na jalowym. Potem juz jest dobrze. Nie wiem jak bedzie to chodzic na elektronice z 1.2 75KM. Kolektory pasuja z 75KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam to zlozone na hybrydzie i bez ingerencji w benzyne sie nie obejdze. Wolne obroty sa slabe i

> dlawi sie przy przegazowce. trzeba sie przyzwyczaic, aby delikatnie dawac gazu na jalowym.

> Potem juz jest dobrze. Nie wiem jak bedzie to chodzic na elektronice z 1.2 75KM. Kolektory

> pasuja z 75KM

wiesz moze jaka jest różnica w kanalach i zaworach między 1.2 a 1.4 8v?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> . Nie wiem jak bedzie to chodzic na elektronice z 1.2 75KM. Kolektory

> pasuja z 75KM

Obydwa?

Pytam, patrząc na perspektywę wymiany motoru kiedyś i odpalania tego na tym co mam (1,2 8V)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale doczytałem, że CR jest 11 więc z mojego planu nici... trzeba odprężać od razu.

> Lesiu.Z - czytasz to? Szykuj przekładkę (grubość obliczę).

przekladka moze byc zwykla z 1.2 75KM. Kanaly sie pokrywaja. gorzej z gruboscia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przekladka moze byc zwykla z 1.2 75KM. Kanaly sie pokrywaja. gorzej z gruboscia

Jedno jest pewne - nie opłaca się pchać głowicy z 1.2, zwłaszcza że w mojej jest wałek do wymiany.

Lepiej będzie od razu zrobić kanapkę na CR hm... powiedzmy 8 i dymać 1.5 bara cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedno jest pewne - nie opłaca się pchać głowicy z 1.2, zwłaszcza że w mojej jest wałek do wymiany.

> Lepiej będzie od razu zrobić kanapkę na CR hm... powiedzmy 8 i dymać 1.5 bara

dokladnie smile.gif i maja elektronike z 1.2 75KM mozesz zostawic zmienna faze rozrzadu smile.gif czyli prosty uklad, ktory pow 4000 pusci napiecie i zmienia faze rozrzadu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokladnie i maja elektronike z 1.2 75KM mozesz zostawic zmienna faze rozrzadu czyli prosty uklad,

> ktory pow 4000 pusci napiecie i zmienia faze rozrzadu

Obliczyłem, że z przekładką 2mm i dwiema stalowymi uszczelkami po 0.49mm CR wyjdzie... uwaga...

1:7,942148760330578512396694214876

smile.gifsmile.gifsmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A przypomnij dla jakiego dołu i jakiej głowicy to liczyłeś?

Seria 1.4 8v z grande punto z dołożoną przekładką 2mm i drugą stalówką 0.49mm

Co do dołu z 1.2 16 a góry z 1.2 8 to nie mogę dojść, bo w 16v mam podane różne typy uszczelek.. nie wiem dla jakiej założyć - dla stalowej czy zwykłej (jaka była w serii) niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Seria 1.4 8v z grande punto z dołożoną przekładką 2mm i drugą stalówką 0.49mm

To razem 3mm i dostajesz 1:8. To ile kompresji byś miał na jednej standardowej miętkiej uszczelce ca. 1.6mm?

> Co do dołu z 1.2 16 a góry z 1.2 8 to nie mogę dojść, bo w 16v mam podane różne typy uszczelek..

> nie wiem dla jakiej założyć - dla stalowej czy zwykłej (jaka była w serii)

Policz dla jednej i drugiej i zobacz co wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To razem 3mm i dostajesz 1:8. To ile kompresji byś miał na jednej standardowej miętkiej uszczelce

> ca. 1.6mm?

Miętkiej nie chcę bo mam uraz do nich rotfl.gif

Jestem pewien, że kanapka na 2x stal jest wiele mocniejsza od jednej seryjnej miętkiej.

> Policz dla jednej i drugiej i zobacz co wyjdzie.

Dzisiaj mam już dość.... padam n apysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Se programu kolega znaczy nie napisał

> Podrzuć dane z silników, o których mowa i konfiguracje, które Cię interesują i zrobimy listę. Sam

> jestem ciekaw co można pomodzić.

Ja liczę na piechotę i dla mnie już to co obliczyłem wystarczy smile.gif

Kupuję 1.4, daję kanapkę i garreta i barana i ognia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja liczę na piechotę i dla mnie już to co obliczyłem wystarczy

> Kupuję 1.4, daję kanapkę i garreta i barana i ognia

tez tak bym zrobil, jakiego garretta dajesz? Gaz oczywiscie zostaje smile.gif bedziesz chyba pierwszym, ktory uturbi ten endzin w pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tez tak bym zrobil, jakiego garretta dajesz? Gaz oczywiscie zostaje bedziesz chyba pierwszym,

> ktory uturbi ten endzin w pl

No taki jest plan... a jak wyjdzie to zobaczymy spineyes.gif Garret z nissana zx300 (nigdy nie pamiętam jaki to ma symbol...)

Czymś jeździć muszę a mój engine... się wziął bym wyjsrał beksa.gif

Teraz jak mi ktoś powie, że zmienia pierścienie bez szlifu cylindrów to s pysk wpysk.gif

Na jednym garze mi chlało olej i chlał tak szybko, że przez kilka dni zechlało a przez ostatnie 50km wypukało panewkę. Szkoda, że nie miałem czujnika ciśnienia bo bym widział,że jest niskie i bym dolał, nie pałował itp.. no ale cylindra i tak bym nie uratował tak więc to była sprawa od początku przesądzona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tzn? Na ori z 1.4 przerywa i trzeba założyć to z 1.2? Jaka jest różnica między kółkami?

> Na czym polega przeróbka?

dolne kolo rozrzadu jest przestawione o 1 zabek w stosunku do 1.2 przez co wieniec kola pasowego jest zle ustawione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dolne kolo rozrzadu jest przestawione o 1 zabek w stosunku do 1.2 przez co wieniec kola pasowego

> jest zle ustawione

No to co można zrobić?

Zamienić koło od 1.2?

chodzi tylko o zapłon czy o rozrząd też?

Zapłon mogę przestawić wariatorem.

Rozrząd rozumiem, że chodzi o zmienne fazy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ten jest? http://allegro.pl/silnik-fiat-grande-punto-1-4-8v-2009-gwarancja-i1407239894.html

to jest 1.4, latwo rozpoznac po pokrywie gornej. Bierz od nich, sam mam od nich caly silnik. 1000zl za slupek po 3tys przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to co można zrobić?

> Zamienić koło od 1.2?

> chodzi tylko o zapłon czy o rozrząd też?

> Zapłon mogę przestawić wariatorem.

> Rozrząd rozumiem, że chodzi o zmienne fazy?

trzeba wziasc kolo pasowe z 1.2 i 1.4, popatrzec dokladnie na klin i zobaczysz, ze jest przesuniety i w tym samym miejscu w kole z 1.4 trzeba zrobic nowy klin tym sposobem co Ci wczesniej juz pisalem. Tak samo nalezy na nowo nabic znak, aby rozrzad ustawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzeba wziasc kolo pasowe z 1.2 i 1.4, popatrzec dokladnie na klin i zobaczysz, ze jest przesuniety

> i w tym samym miejscu w kole z 1.4 trzeba zrobic nowy klin tym sposobem co Ci wczesniej juz

> pisalem. Tak samo nalezy na nowo nabic znak, aby rozrzad ustawic

No dobra ale jeszcze raz - trzeba przesunąć koło foniczne? Czyli przestawić zapłon?

No to mogę przestawić wariatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.