Skocz do zawartości

Jaki słupek zamiast 1.2 8v 75?


Glaca

Rekomendowane odpowiedzi

> No dobra ale jeszcze raz - trzeba przesunąć koło foniczne? Czyli przestawić zapłon?

> No to mogę przestawić wariatorem.

dolne kolo przestawiasz na klinie o jeden zabek. Jak wezmiesz obydwa kolka do reki to zobaczysz o co chodzi. Poszukam w garazu tych kolek i najwyzej probie zdjecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dolne kolo przestawiasz na klinie o jeden zabek. Jak wezmiesz obydwa kolka do reki to zobaczysz o

> co chodzi. Poszukam w garazu tych kolek i najwyzej probie zdjecie

I tak będziemy sobie gadać ja swoje a Ty swoje rotfl.gif

Pytam, czy to jest tylko kwestia zapłonu bo to mogę sobie "załatwić" wariatorem bez żadnej ingerencji mechanicznej. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tak będziemy sobie gadać ja swoje a Ty swoje

> Pytam, czy to jest tylko kwestia zapłonu bo to mogę sobie "załatwić" wariatorem bez żadnej

> ingerencji mechanicznej.

Wariator nie jest przypadkiem od faz rozrządu, a nie zapłonu? 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra, jakieś inne niespodzianki? Bo chciałbym już zaczynać

Jak już zaczniesz, mógłbyś prowadzić rzetelną fotorelację? wink.gif Wiem, że to trudno, sam jak miałem dzień swapowania i tonę roboty do skończenia w jeden dzień, to zupełnie zapomniałem o aparacie frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już zaczniesz, mógłbyś prowadzić rzetelną fotorelację? Wiem, że to trudno, sam jak miałem

> dzień swapowania i tonę roboty do skończenia w jeden dzień, to zupełnie zapomniałem o aparacie

no foty dla potomnych by siem przydały smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no foty dla potomnych by siem przydały

Sęk w tym, że zazwyczaj rąk brak albo tak brudne, że... szkoda aparatu ale.. co tu dużo focić, wypada jedno - wpada drugie.

Z prac nieseryjnych to będzie kanapka, spawanie kolektora, DP i trochę przeróbki w dolocie...

Nie wiem jak z mocowaniem cewek bo widzę, że tam ciut inaczej to wygląda ale jakiegoś druta się wymodzi rotfl.gif

Koła nie będę przerabiał bo sobie obliczę o jaki kąt chodzi i wariatorem skoryguję.

W sumie, gdybym zostawił IHI to przeróbek niewiele by było ale nie chcę już IHI. Faktycznie przy 5 tys już nie daje rady... jedzie bo jedzie ale czuć, że to nie to. Za to od 3 tys szał pał ale... panewki też to poczuły.

Spróbujemy teraz z innej beczki cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sęk w tym, że zazwyczaj rąk brak albo tak brudne, że... szkoda aparatu ale.. co tu dużo focić,

> wypada jedno - wpada drugie.

> Z prac nieseryjnych to będzie kanapka, spawanie kolektora, DP i trochę przeróbki w dolocie...

> Nie wiem jak z mocowaniem cewek bo widzę, że tam ciut inaczej to wygląda ale jakiegoś druta się

> wymodzi

> Koła nie będę przerabiał bo sobie obliczę o jaki kąt chodzi i wariatorem skoryguję.

> W sumie, gdybym zostawił IHI to przeróbek niewiele by było ale nie chcę już IHI. Faktycznie przy 5

> tys już nie daje rady... jedzie bo jedzie ale czuć, że to nie to. Za to od 3 tys szał pał

> ale... panewki też to poczuły.

> Spróbujemy teraz z innej beczki

a shamowałeś dziada przed wysraniem się ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tak będziemy sobie gadać ja swoje a Ty swoje

> Pytam, czy to jest tylko kwestia zapłonu bo to mogę sobie "załatwić" wariatorem bez żadnej

> ingerencji mechanicznej.

jak dobrze pamietam to jest przesuniety do przodu zaplon. Masz jakis wariator ktorym mozna zaplon przesuwac przod/tyl ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak - mam STAG TAP-01.

> Daje radę w obie strony

oo widzisz smile.gif dobrze wiedziec. Czyli trzeba bedzie zakupic. Bo juz mnie denerwuje te dlawienie na niskich obrotach.

Swiece do LPG NGK kosztuja do tego silnika 70zl komplet, bo sa irydowe pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sęk w tym, że zazwyczaj rąk brak albo tak brudne, że... szkoda aparatu ale.. co tu dużo focić,

> wypada jedno - wpada drugie.

> Z prac nieseryjnych to będzie kanapka, spawanie kolektora, DP i trochę przeróbki w dolocie...

> Nie wiem jak z mocowaniem cewek bo widzę, że tam ciut inaczej to wygląda ale jakiegoś druta się

> wymodzi

> Koła nie będę przerabiał bo sobie obliczę o jaki kąt chodzi i wariatorem skoryguję.

> W sumie, gdybym zostawił IHI to przeróbek niewiele by było ale nie chcę już IHI. Faktycznie przy 5

> tys już nie daje rady... jedzie bo jedzie ale czuć, że to nie to. Za to od 3 tys szał pał

> ale... panewki też to poczuły.

> Spróbujemy teraz z innej beczki

no to bedzie grubo smile.gif Rezerwuje sobie jazde smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i ktoś mi podkupił

> http://allegro.pl/silnik-fiat-grande-punto-1-4-8v-2009-gwarancja-i1407239894.html

zadzwon. Oni maja na biezaco czesci z anglii do GP

Polecam odrazu zakup rozrusznika z 1.4, moj z 1.1 MPI 0,9kw nie wyrabial i mial ciezko go odpalic nawet po regeneracji. Zalozylem uzywke z 1.4 i pali bardzo ladnie. Nawet zmienil sie odglos rozruchu na taki miekki i przyjemny biglaugh.gif

kolejne 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zadzwon. Oni maja na biezaco czesci z anglii do GP

> Polecam odrazu zakup rozrusznika z 1.4, moj z 1.1 MPI 0,9kw nie wyrabial i mial ciezko go odpalic

> nawet po regeneracji. Zalozylem uzywke z 1.4 i pali bardzo ladnie. Nawet zmienil sie odglos

> rozruchu na taki miekki i przyjemny

> kolejne 1.4

Te zmienne fazy rozrządu to jest na krokowcu czy siłowniku?

Innymi słowy - zmienia się to płynnie czy tylko stan A - stan B?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te zmienne fazy rozrządu to jest na krokowcu czy siłowniku?

> Innymi słowy - zmienia się to płynnie czy tylko stan A - stan B?

stan A-B poprostu olej plynie albo jednym rowkiem albo drugim. Dlatego ja juz wymyslilem maly ukladzic ktory podpinam pod obrotomierz i powyzej 4tys podaje napiecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stan A-B poprostu olej plynie albo jednym rowkiem albo drugim. Dlatego ja juz wymyslilem maly

> ukladzic ktory podpinam pod obrotomierz i powyzej 4tys podaje napiecie

To kołuj ten układzik. Napisz na elektrodzie jak masz te ich chore punkty bo ja nie mam.

Myślałem, ze to jest bardziej wyrafinowane 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzebaby zrobic porzadek w szufladzie

No rób, ja po niedzieli robię swapa. Muszę pojechać po silnik.

Na razie pójdzie na IHI bo muszę jeździć a potem będę sobie przygotowywał kolektor i orurowanie pod garretta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No rób, ja po niedzieli robię swapa. Muszę pojechać po silnik.

> Na razie pójdzie na IHI bo muszę jeździć a potem będę sobie przygotowywał kolektor i orurowanie pod

> garretta.

skad bierzesz silnik ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na miejscu po silnik 1.4 8V 77km z Grande Punto i jego pytanie jest nastepujace :

Czy filtr oleju ma taka sama srednice co w starym 1.2 ? Bo mowi ze jest taki strasznie malutki ... A o srednice sie pyta bo bedzie chce przelozyc podkladke pod filtr zeby chlodnice oleju zamontowac a nie chce jakiejs innej szukac i kombinowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest na miejscu po silnik 1.4 8V 77km z Grande Punto i jego pytanie jest nastepujace :

> Czy filtr oleju ma taka sama srednice co w starym 1.2 ? Bo mowi ze jest taki strasznie malutki ...

> A o srednice sie pyta bo bedzie chce przelozyc podkladke pod filtr zeby chlodnice oleju

> zamontowac a nie chce jakiejs innej szukac i kombinowac.

srednica taka sama. Ricambi mialem niebieski i byl krotki ze wzgledu na kata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok - silnik nie ma kola pasowego , ale czy wyciskac od goscia kolo czy bedzie pasowalo ze starego 1.2,oraz czy miska olejowa ma taka sama gllebokosc i czy ktos ma jeszcze jakeis ale zeby nie kupic tego silniku...gosc mowi ze silnik lezy pol roku , zawory pordzewiale , puscila uszczelka pod klawa , silnik podobno 40kkm ale widac ze stal...Generalnie z zewnatrz ladnie wyglada , olej tez wyglada na w miare ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok - silnik nie ma kola pasowego , ale czy wyciskac od goscia kolo czy bedzie pasowalo ze starego

> 1.2,oraz czy miska olejowa ma taka sama gllebokosc i czy ktos ma jeszcze jakeis ale zeby nie

> kupic tego silniku...gosc mowi ze silnik lezy pol roku , zawory pordzewiale , puscila

> uszczelka pod klawa , silnik podobno 40kkm ale widac ze stal...Generalnie z zewnatrz ladnie

> wyglada , olej tez wyglada na w miare ok...

miska jest inna tak samo jak bagnet. Kolo pasowe bierze ze starego 1.2 i do tego przejsciowka od Lesia pod czujnik polozenia walu. Jak zalozy oryginalne kolo to bedzie musial podkladac sporo pod altek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miska jest inna tak samo jak bagnet. Kolo pasowe bierze ze starego 1.2 i do tego przejsciowka od

> Lesia pod czujnik polozenia walu. Jak zalozy oryginalne kolo to bedzie musial podkladac sporo

> pod altek

Poddałem się, nie wziąłem tego silnika.

Najpierw gość chciał mi wcisnąć jakiś szrot w którym już miarka się nie maczała w oleju bo go tam było tyle co w moim zatartym sick.gif

Pytam się go - Panie, w opisie na allegro było poniżej 30kkm i 2007r...

- a bo ja opis mam stary a silniki kolejne wystawiam... ten to ma z 70kkm i 5 lat i ktoś go nie oszczędzał...

Kutafon wrrr.gif

Potem pojechaliśmy do magazynu obadać drugi silnik (ten o którym tschoob pisał).

Z alternatorem 1500zł ale ponoć ma 40kkm (na bank typ to wymyślił przy mnie na zawołanie) no i ponoć pół roku leży. Zawory w środku były bardzo skorodowane, spod klawiatury się lało, poza tym oleju było dużo (za dużo) oraz był on w miarę jasny.

Tak czy owak zniechęciło mnie to motanie z wiekiem i przebiegami oraz te rzeczy które nie będą pasować.

Uściślijmy - miski nie przełożę z 1.2 bo?

- Jaka flansza pod czujnik i po co?

Na razie jestem strasznie rozbity i nie wiem co mam robić a muszę mieć auto sprawne.. w dodatku chyba zatarłem IHI sciana.gifsciana.gifsciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kołuj słupek od 1.2 i strugaj kolektor pod tą drugą T

Słupek od 1.2 mogę mieć ale...

Będzie to stare... z przebiegiem ponad 100kkm.

Pewnie będą wżery na bloku... dam kanapkę na stalówkach.. wydmucha itp..

Zechcę splanować blok to będzie powtórka z rozrywki - wyjmowanie tłoków, wału, potem pierścienie się nie dotrą i mamy komplet sciana.gif

Nie wiem co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> srednica taka sama. Ricambi mialem niebieski i byl krotki ze wzgledu na kata

chyba jednak nie. Średnica gwintu owszem jest taka sama, ale średnica "całęgo" filtra jest inna. W nowych silnikach jest mniejsza o jakieś 8-10mm na średnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba jednak nie. Średnica gwintu owszem jest taka sama, ale średnica "całęgo" filtra jest inna. W

> nowych silnikach jest mniejsza o jakieś 8-10mm na średnicy

No właśnie. To gołym okiem widać, tylko popatrzyłem na ten micro-filterek i już wiedziałem, że jest co innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba jednak nie. Średnica gwintu owszem jest taka sama, ale średnica "całęgo" filtra jest inna. W

> nowych silnikach jest mniejsza o jakieś 8-10mm na średnicy

nie zaprzecze, ale jak jest na silniku to na pierwszy rzut oka nie widac roznicy, a nie bralem do reki obydwu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie. To gołym okiem widać, tylko popatrzyłem na ten micro-filterek i już wiedziałem, że jest

> co innego...

ale wszystko jeszcze od marki filtra zalezy, jedne sa wezsze drugie szersze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zaprzecze, ale jak jest na silniku to na pierwszy rzut oka nie widac roznicy, a nie bralem do

> reki obydwu

Widać. Ja od razu zobaczyłem że ten filtr jest tyciuteńki (średnicą).

A jaki jest w t-jet? Może taki sam i podstawka by pasowała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widać. Ja od razu zobaczyłem że ten filtr jest tyciuteńki (średnicą).

> A jaki jest w t-jet? Może taki sam i podstawka by pasowała?

zaloz cala chlodniczke oleju z t-jeta. Sadze ze pompy oleju sa takie same, wiec chlodniczka powinna podejsc a w niej masz seryjne wyjscie na smarowanie T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaloz cala chlodniczke oleju z t-jeta. Sadze ze pompy oleju sa takie same, wiec chlodniczka powinna

> podejsc a w niej masz seryjne wyjscie na smarowanie T

Powiedzmy, że do lata mogę przeżyć bez chłodniczki a potem dokupić tą z t-jeta.

Misę mogę podziurawić od nowa, nie chce mi się już palnikiem machać ale dobra... zrobi się tylko czujnik temp. oleju bym wkręcał gdzieś a nie w misę - jedna dziura mniej.

Altek brałbym i tak od 1.4 bo mój jest w stanie agonalnym - naprawa nieopłacalna.

Tylko, że te silniki co widziałem to szrot (no prawie szrot).

Szukam czegoś świeższego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaloz cala chlodniczke oleju z t-jeta. Sadze ze pompy oleju sa takie same, wiec chlodniczka powinna

w tjecie masz mniejszą podstawke pod filt oleju (taka sama jak w 1,4 16v lub 1,2 16v z konca produkcji) dlatego nie bedzie pasowac np podstawka z uno turbo sick.gif

> podejsc a w niej masz seryjne wyjscie na smarowanie T

a to sie zgadza ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.