Jump to content
ruks

Krótka przekładnia kierownicza

Recommended Posts

Chciałbym wymienić maglownicę w moim SC jako że aktualnie założona ma 4 obroty ze skrajnego do skrajnego położenia. Jakie są opcje, co polecacie i z jakiego auta żeby skręt był szybszy? W archiwum niestety znalazłem mało informacji, generalnie żeby wsadzić przekładnie od wersji wspomaganej ale nie wiem czy wtedy wspomaganie podłączać też czy nie i czy jest to wspomaganie elektryczne czy hydrauliczne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W SC było tylko wspom. elektryczne, mozesz zmienic sama przekładnie nie podłączajac wspomagania, jedno z drugim nie ma zwiazku a ta od wersji ze wspom. jest szybsza - mniej obrotow

Share this post


Link to post
Share on other sites

> W SC było tylko wspom. elektryczne, mozesz zmienic sama przekładnie nie podłączajac wspomagania,

> jedno z drugim nie ma zwiazku a ta od wersji ze wspom. jest szybsza - mniej obrotow

Obroty są 3 smile.gif po półtorej w każdą stronę smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ktos sie wypowie o dostepnosci takiej przekladni?? bo od dluzszego czasu szukam i nie moge jej dostac niewiem.gif, ile powinna kosztowac i czy jest mozliwosc odroznic ja od zwyklej?? bez montowania w aucie oczywiscie a moze ktos sie chce pozbyc tekiej to ja chetnie food.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś tam miał z pandy, chyba Mars_wrc.

"krótka przekładania kierownicza + wspomaganie z Pandy (rzadko trzeba przekładać ręce na kierownicy)" - cytat z giełdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maglownice takie są dostępne ale szukać trzeba zlosnik.gif kosztuje w zależności na kogo się trafi bo widziałem nawet za 50 zł. Jedyną podpowiedzią może być numer na obudowie TRW POLAND 375 02 369 i powinna posiadać dodatkową tabliczkę znamionową a zwykła jej nie posiada.

Ja taką posiadam ale jeszcze nie zamontowałem i mam nadzieję że kupiłem właśnie tą krótszą bo normalna ma ponoć 0 na końcu tego numeru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maglownice od wspomagania jak juz masz ją w rękach to rozpoznasz po wałku zębatym, który siedzi w środku (wystarczy zsunąć troche gumową osłonę drążka). W zwyklej przekladni walek ma o kilka mm mniejszą średnicę. Mam w garażu obie przekładnie i moge zmierzyć dokładnie różnicę, z tego co pamietam to jakies 4mm, zwykla ok 19mm, a od wspomagania 23mm (ale dokładnie nie pamietam hmm.gif )

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Maglownice od wspomagania jak juz masz ją w rękach to rozpoznasz po wałku zębatym, który siedzi w

> środku (wystarczy zsunąć troche gumową osłonę drążka). W zwyklej przekladni walek ma o kilka

> mm mniejszą średnicę. Mam w garażu obie przekładnie i moge zmierzyć dokładnie różnicę, z tego

> co pamietam to jakies 4mm, zwykla ok 19mm, a od wspomagania 23mm (ale dokładnie nie pamietam

> )

Jak masz 2 obok siebie to gołym okiem zauważysz różnice smile.gif nic nie trzeba zsuwać i mierzyć . Wersja ze wspomaganiem ma grubszą/masywniejszą obudowę

Share this post


Link to post
Share on other sites

A z tym numerem co podałem wyżej to ktoś potwierdzi czy to prawda że musi być 9 na końcu i czy jest różnica w tych od anglika ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A z tym numerem co podałem wyżej to ktoś potwierdzi czy to prawda że musi być 9 na końcu i czy jest

> różnica w tych od anglika ?

Przekładnia z anglika nie pasuje bo nie da się jej przecież przykręcić na odwrót.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> W SC było tylko wspom. elektryczne, mozesz zmienic sama przekładnie nie podłączajac wspomagania,

Czy taka przekładnia pasuje plug&play? Nic więcej nie trzeba przerabiać/wymieniać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czy taka przekładnia pasuje plug&play? Nic więcej nie trzeba przerabiać/wymieniać?

Tak pasuje bez przeróbek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ktos sie wypowie o dostepnosci takiej przekladni?? bo od dluzszego czasu szukam i nie moge jej

> dostac , ile powinna kosztowac i czy jest mozliwosc odroznic ja od zwyklej?? bez montowania w

> aucie oczywiscie a moze ktos sie chce pozbyc tekiej to ja chetnie

Sam również szukam, ale ostatnio na allegro koleś mi zaproponował fabrycznie nową, oryginalną za jedyne ...950 PLN hahaha.gifboje_sie.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ktoś tam miał z pandy, chyba Mars_wrc.

> "krótka przekładania kierownicza + wspomaganie z Pandy (rzadko trzeba przekładać ręce na

> kierownicy)" - cytat z giełdy.

Czy rzeczywiście przekładnia od pandy podpasuje doi cc/sc? Może to ktoś potwierdzić?

Tutaj znalazłem taką przekłądnię. Czy ona podpasi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyglada na to, że bez grubych przeróbek to raczej nie podejdzie, mocowania są na oko duzo szerzej rozmieszczone,

Ktos tam pisał, że w jakiejs rajdówce siedzi krótka przekładnia+wspomaganie od pandy, czyli przekładnia od seja a reszta wspomagania czyli silniczek pewnie od pandy, bo przekładnia ewidentnie nie będzie pasować

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czy rzeczywiście przekładnia od pandy podpasuje doi cc/sc? Może to ktoś potwierdzić?

> Tutaj znalazłem taką przekłądnię. Czy ona podpasi?

Najlepiej zapytać właściciela tej rajdówki smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Najlepiej zapytać właściciela tej rajdówki

To moje cudo clown.gif

Ale szczegółów technicznych Wam nie podam, bo po 1 średnio się na tym znam, a po 2 to nie ja budowałem auto. Natomiast organoleptycznie to mam po 1,5 obrotu w każdą stronę, 3 obroty od skrajni do skrajni. Do tego pod półką na desce po stronie pasazera mam zamontowany komputer wspomagania troszkę większy od kompa silnika. I "na sucho" ledwo da się skręcać, a po przekręceniu zapłonu mogę kręcić jednym palcem. A dodam, że kierę mam fi280, więc malutką. Wspoma podobno jest od Pandy, a magiel jest jak widać krótki, ale od czego to nie wiem. Tak samo nie wiem jak to jest zamontowane. Ale działa i DA SIĘ zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ktos ma jakies podpowiedzi gdzie i jak tego szukac jakies numery katalogowe itp.?? bo jest lipa z ta maglownica szukam szukam i nic sciana.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ktos ma jakies podpowiedzi gdzie i jak tego szukac jakies numery katalogowe itp.?? bo jest lipa z

> ta maglownica szukam szukam i nic

46847283 PRZEKŁADNIA KIEROWNICY GS + E112

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko chłopaki upewnijcie się czy to nie jest przypadkiem z anglika bo patrząc na kolumny ze wspomaganiem to 90% kolumn pochodzi z anglika i mało kto o tym wspomina w aukcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tylko chłopaki upewnijcie się czy to nie jest przypadkiem z anglika bo patrząc na kolumny ze

> wspomaganiem to 90% kolumn pochodzi z anglika i mało kto o tym wspomina w aukcji.

U tego sprzedawcy jest to bardzo mozliwe 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tylko chłopaki upewnijcie się czy to nie jest przypadkiem z anglika bo patrząc na kolumny ze

> wspomaganiem to 90% kolumn pochodzi z anglika i mało kto o tym wspomina w aukcji.

Jesli to sa te co na fotkach to na 100% sa z anglika

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jesli to sa te co na fotkach to na 100% sa z anglika

W ogóle należy uważać na części do fiatów z Otwocka i okolic smile.gif Po pierwsze masa części z anglików, po drugie ... jeszcze większa masa części jest pozyczona na wieczne nieoddanie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jesli to sa te co na fotkach to na 100% sa z anglika

P***** hipolicie oslabiony.gif

na 100 %? pad.gif

Na zdjęciu są europejskie przekładnie!

Trzeba mieć niezłe szczęście, żeby w PL kupić przekładnie do seja z anglika

Share this post


Link to post
Share on other sites

> P***** hipolicie

> na 100 %?

> Na zdjęciu są europejskie przekładnie!

> Trzeba mieć niezłe szczęście, żeby w PL kupić przekładnie do seja z anglika

A nie jest tak ze kikut ktorym sie kreci musi byc od spodu przekladni jak jest zamontowana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A nie jest tak ze kikut ktorym sie kreci musi byc od spodu przekladni jak jest zamontowana?

Wiesz jak jest zamontowana przekładnia w aucie? Chyba nie...

Jak ma być zębnik na dole?! Przecież musi być do góry, gdzie lączy się poprzez krzyżak z kolumną.

W tym przypadku anglik będzie lustrzanym odbiciem. W Seicento przekładnia jest montowana "kamieniem" do środka auta (jak w większości osobowych, ale nie we wszystkich)

Z resztą... Widać dokładnie jak jest przekładnia montowana (w odwrotnej pozycji niż ta na dole jak leży na zdjęciu z Allegro), w jaki sposób wchodzi w budę i jak wygląda poza autem.

21.jpg

19_2.jpg

23.jpg

Nowa przekładnia. Czy wygląda inaczej niż te na Allegro? Oczywiście rozmawiamy tu o tym co jest na zdjęciach na aukcji, a nie tym co handlarz może Ci sprzedać.

28.jpg

P.S tutaj specjalnie dla Ciebie i wszystkich, którzy wprowadzają innych w błąd, przekładnia z anglika (!) to o czym wspominałem - lustrzane odbicie.

http://moto.allegro.pl/maglownica-przekladnia-listwowa-fiat-seicento-angl-i1428801419.html

Chyba każdy kto widział raz w życiu przekładnię lub umie wyciągać wnioski na podstawie zdjęć zobaczy różnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> P***** hipolicie

> na 100 %?

> Na zdjęciu są europejskie przekładnie!

> Trzeba mieć niezłe szczęście, żeby w PL kupić przekładnie do seja z anglika

Niezłe szczęście? Zobacz ile kolumn ze wspomaganiem jest na allegro z anglików, a ile z europejczyków. To samo tyczy się maglownic które pasują tylko do takich kolumn. Myślisz że ktoś sprzedając bezużyteczną kolumnę, maglownicę wyrzuci na śmietnik? hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Niezłe szczęście? Zobacz ile kolumn ze wspomaganiem jest na allegro z anglików, a ile z

> europejczyków. To samo tyczy się maglownic które pasują tylko do takich kolumn. Myślisz że

> ktoś sprzedając bezużyteczną kolumnę, maglownicę wyrzuci na śmietnik?

Dobrze wiem jak wygląda sytuacja na Allegro. Moja wypowiedź tyczyła się tylko przekładni do seicento co chyba jasno napisałem, bo i o tym jest temat.

Nie za bardzo rozumiem, jak można kupic świadomie przekładnie do SC (o tym jest temat) w wersji angielskiej. Widząc choć raz "dobrą" na oczy lub znając temat ze zdjęć. Nie odnoszę się się do ogółu anglików bo czasem i obeznani mają problem z rozróżnieniem przekładni do niektórych mniej popularnych samochodów, w których np. przekładnia do auta z kierownicą po prawej stronie nie jest odbiciem lustrzanym przekładni, ktora stosowana jest w samochodach z kierownicą z lewej strony. Pomijamy oczywiście fakt nieuczciwych sprzedawców, ale przecież zawsze można zadzwonić, zapytać, poprosić o zdjęcie sprzedawanej części - jeśli mamy jakieś wątpliwości - coś jest nie tak - spuścić na drzewo gościa i szukać dalej. Zdecydowanie nie jedna osoba sprzedaje takie rzeczy, nie każdy musi być też z założenia nieuczciwy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez obaw ten koleś akurat nie sprowadza anglików z tego co się orientuje, seje ściąga tylko z krajów europejskich. Kiedyś już kupowałem od niego przekładnie ze wspomaganiem, w opisie pisał, że igła, na fotce widać było że igła, i rzeczywiście dostałem przekładnie w idealnym stanie, polecam ok.gif (chociaz 300zł to sporo, 1,5roku temu sprzedawał za 200zl, ale wyczaił, że jest zapotrzebowanie wink.gif )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki Mateuszu, wyprowadziles mnie z bledu, nie zawsze wszyscy musza wszystko wiedziec wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przekladnia jest juz zamontowana w mojej rajdowce i jest wszystko dzieki jeszcze raz

Od kogo w końcu kupiłeś ta przekładnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kupię od niego może, ale na razie strasznie mnie wkurzył.

> PS Kupię jak wpłyną pieniążki za sprzedane oponki, bo tyły ostatnio mam straszne

> Ile trzeba zabulić za wymianę przekładni?

do odrecenia masz w sumie 5 srub

sama maglownica trzyma sie na 2 do tego koncowki i jedna sruba w srodku auta przy kolumnie kierowniczej jest to max 30 min roboty problem jest bo trzeba ustawic zbierznosc, u mnie akurat maglownica byla z koncowkami i tak ja zalozylismy i zbierznosc jest ok, jutro jade sprawdzic na sciezce jak nie bedzie trzeba poprawiac to bedzie smiesznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem, na allegro gościa, co sprzedaje nowe przekładnie kierownicze w wersji pod wspomaganie za 260 zł.

Zamówiłem, zobaczymy

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Znalazłem, na allegro gościa, co sprzedaje nowe przekładnie kierownicze w wersji pod wspomaganie za

> 260 zł.

> Zamówiłem, zobaczymy

Jeśli rzeczywiście okaże się, że jest taka jak trzeba to dobra cena.

Ta przekładnia o której pisałem niestety została sprawdzona i jest taka sama jak z mojego seja czyli bez wspomagania ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jeśli rzeczywiście okaże się, że jest taka jak trzeba to dobra cena.

> Ta przekładnia o której pisałem niestety została sprawdzona i jest taka sama jak z mojego seja

> czyli bez wspomagania

Kazałem im sprawdzić i twierdzą że jest w wersji pod wspomaganie. Więc jak przyjdzie to się okaże.

PS Dzięki za sprawdzenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Znalazłem, na allegro gościa, co sprzedaje nowe przekładnie kierownicze w wersji pod wspomaganie za

> 260 zł.

> Zamówiłem, zobaczymy

Mógłbyś zarzucić linka do tego gościa? hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ta przekładnia o której pisałem niestety została sprawdzona i jest taka sama jak z mojego seja

> czyli bez wspomagania

Masz na myśli tą z Otwocka, od sprzedawcy marszal_r? Jak rozpoznać która jest krótsza bez montażu w aucie? Da się np. obracać końcówką żeby policzyć ile ma obrotów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Masz na myśli tą z Otwocka, od sprzedawcy marszal_r?

Nie, sprawdzałem koledze stilo_kielce przekładnie które miałem w garażu i niestety okazały się takie same tj. do wersji zwykłej, bez wspomagania elektrycznego.

> Jak rozpoznać która jest krótsza bez montażu

> w aucie? Da się np. obracać końcówką żeby policzyć ile ma obrotów?

Da się. Dzisiaj dorwałem taką własnie przekładnię od wersji ze wspomaganiem i kręcąc trzpieniem zębnika od oporu w jedną do oporu w drugą wykonałem ~3 pełne obroty. Kręcąc przekładniami, które mam w garażu robię 4 obroty (więc są do zwykłej wersji, bez wsp. elekt.)

Może udałoby mi się załatwić takie przekładnie (nowe, z zamiennika tj. General Ricambi) jakby byli zainteresowani to mogę wybadać temat ok.gif

Ewentualna cena - do 300 zł (kompletna z drążkami i osłonami, ew. jak ktoś bedzie chciał to może i końcówki w drążków w dobrej cenie się uda)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> i powinna posiadać dodatkową tabliczkę znamionową a zwykła jej nie posiada.

Nie wiem skąd wysnułęś taką teorię, ale dzisiaj trzymałem org. przekładnię wymontowaną 3 lata temu z mojego seja, jest od wersji bez wspomagania elekt. a posiada tabliczkę znamionową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.