Skocz do zawartości

Relingi oryginalne - Croma II


Lisek

Rekomendowane odpowiedzi

Idze wiosna i tak sie zastanawiam hmm.gif nad założeniem oryginalnych relingów do swojej mućki wink.gif Co prawda nie do końca jestem przekonany ale gdzieś rowerki musze zapakować a jakoś nie mam przekonania do tych mocowań "uniwersalnych" więc padnie na oryginały oslabiony.gif

284668256-reling1.jpg

post-15502-14352511445668_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Woziłem już rowerki na dachu, ale trzeba wozić w bagażniku jakiś taboret żeby do nich dosięgnąć

No własnie ja mam 1,6 metra w kapeluszu hehe.gif a moja mućka z relingami to bedzie miała 1625 mm sick.gif.... ale widziałem jakieś świetne rozwiązanie z opuszczanymi rowerami hmm.gif musze to odkopać...

Co do sylwetki to myślę że relingi nie dodadzą jej splędoru hehe.gif wręcz przeciwnie sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro tak uważasz, to kup sobie jakiś solidny bagażnik montowany na tylnej klapie/haku będzie

> wygodniej.

zlosnik.gif Rozważałem taką opcję ale bym musiał kupić hak.... sick.gif oraz będzie wystawać rower z lewej i prawej strony.... no.gif

Tak więc już postanowiłem Relingi ok.giffood.gif

Problem jest z mocowaniem.... jak widzę otwory gwintowane pod listwami ozdobnymi w dachu są ale listwy powinny być inne - powinny mieć otwory oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej bagażnik, ale nie do relingów? Oryginał Fiata do relingów trochę śmiesznie wygląda: jest nienaturalnie wysoko ponad dachem samochodu (przynajmniej porównując ze Stilo, gdzie oryginał do MW jest super). A tak, zdejmując bagażnik, masz samochód bez relingów smile.gif

Wiem, że uchwyt na narty Thule robi wysuwany poza samochód. Kosztuje sporo, ale ułatwia wrzucanie gratów. A co do rowerów: na niczym lepiej się ich nie wozi, niż właśnie na dachu. Oczywiście dysponując dobrym uchwytem (Mont Blanc, Thule). Jeszcze nie zdażyło mi się, żeby cokolwiek się z rowerem na dachu stało (prawidłowo przymocowany nie ma prawa się nawet przesunąć o 0,5 cm). Oczywiście jadąc trzeba pamiętać, że jest się trochę wyższym, no i nie jeździć po 150 km/h.

Może popytaj specjalistów od montowania szyberdachów. Oni mają patenty, żeby zabezpieczyć środek przed przeciekającym dachem. Podejrzewam, że łatwiej im będzie wykonać jakieś dziury, niż zmieniać listwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie lepiej bagażnik, ale nie do relingów?

Miałem go w łapkach i nawet dość solidny ok.gif ale jak tak patrze na jego mocowanie to 8 śrubek sick.gif a zostawić go to wygląda sick.gifsick.gifsick.gif więc sobie darowałem ten pomysł...

> Oryginał Fiata do relingów trochę śmiesznie wygląda:

Dokłądnie wink.gif więc mam kilka fajnych na oku nie Fiatowskich... ale z mocnym uchwytem i łątwym montazem.

> Wiem, że uchwyt na narty Thule robi wysuwany poza samochód. Kosztuje sporo, ale ułatwia wrzucanie

Musze zobaczyć bo tego nie znam rozwiązania

> gratów. A co do rowerów: na niczym lepiej się ich nie wozi, niż właśnie na dachu.

ok.gif

> Oczywiście jadąc trzeba pamiętać, że jest się trochę wyższym, no i nie jeździć po 150 km/h.

> Może popytaj specjalistów od montowania szyberdachów. Oni mają patenty, żeby zabezpieczyć środek

> przed przeciekającym dachem. Podejrzewam, że łatwiej im będzie wykonać jakieś dziury, niż

> zmieniać listwę.

Ale nie ma problemu z otworami... nic nie trzeba wiercić ... wszystko jest w dachu. Jedyne czym różni się to plastykowa zaślepka na rantach - te plastykowe listewki ozdobne - one w wersji z relingami maja otwory a bez relingów mają klapki do mocowania relingów poprzecznych

Zrobie zdjęcia .... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm, zastanawiasz się nad rzeczą którą już kupiłeś

Jest to proces nieodwracalny.... hehe.gif jak wytnę otwory w listwach to już ich nie zakleje.... więc sie zastanawiam zlosnik.gif

Co nagle to po diable... old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eee tam, droczysz się

> Otwory pewnie już wyciąłeś

hehe.gifhehe.gifhehe.gif jasne....

Nie poszedłem do garażu aby przymierzyć ....

Niestety ja w listwach mam takie klapki pod relingi i myślałem że jak to wywalę to będzie pasować.... nie pasuje wiec bedę musiał lutownica wyciąć otwory sick.gif...

Zostawię to do przyszłego tygodnia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec nie wytrzymałem i dzisiaj zamontowałem relingi do Cromy wink.gif ... zajeło to jakies 2 godziny.....

Niestety okazało się, ze te listwy w dachu są wykonane z aluminium lub raczej dur aluminium, wiec sie nawierciłem i na wycinałem brzeszczotem... angryfire.gif w sumie 6 otworów kwadratowych w aluminium i 4 w plastykowych klapkach lutownica.... wszystko wyszło piknie .... wszystko ładnie pasowało .... dodatkowo silikonem zabezpieczyłem ale to raczej nie było potrzebne

Jesli nie chcecie sie narobic to kupcie relingi z tymi listwami .... old.gif

Zrobię zdjęcia auta z relingami.... to sobie porównacie który ładniejszy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogles foto relacje zrobic, i bylo by dla potomnych.Jak dla mnie lepiej z relingami, bedzie

> dostojniejsza.

Wielkiej filozofii tu nie ma.... ale mogłem jedno zdjecie pstryknąć więcej mlot.gif

-listwy sa mocowane na zatrzaski - wyciąga się je do góry zaczynając od końca auta lub początku kto co woli... leko podważamy szerokim śrubokrętem

- pod listwami mamy gwinty na śruby.... zaznaczamy dokładnie mazakiem na listwach gdzie są środki tych otworów.... jest z przodu 3 pod koniec 2 i na końcu 2 otwory

- w listwach wycinamy prostokątne otwory pod relingi - najprościej jest w klapkach - tam lutownicą przecinamy a najtrudniej na początku i na końcu listwy - wiertareczka + brzeszczot + kombinerki + pilniczek... ok.gif

- dobrze jest przyłożyć listwy do relingów czy wszystko pasuje....

- następnie montujemy listwy wciskając na dachu i przykładamy relingi czy pasują ... jeśli pasuje to przykręcamy wsporniczek na środku Uwaga -> do niego sa 3 śrubki krótkie !!!! ( dwie do dachu i jedna do wspornika relingu)

- - ja jekko posmarowałem miejsce styku relingów z karoseria sylikonem czarnym - uszczelka do misek olejowych zlosnik.gif

- skręcamy ( najpierw załapujemy śrube na środkowym relingu a potem pozostałe...

- zakładamy zaslepki i osłonki hehe.gif

284682376-20110203%28001%29.jpg

post-15502-14352511486892_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No Panie.Auto bardzo ladnie wyglada z relingami I lotka tez jednak daje efekt.

Po woli sie przekonuje do relingów.... hehe.gif bałem sie, ze bedą szumieć ale do 130 nie szumią .... dalej nie wiem niewiem.gif .... może jak Mućkę w końcu umyje to zrobię zdjęcia jak sie patrzy wink.gif

Niestety dzisiaj Mućka poczęstowała mnie ikoną klocków hamulcowych.... czeka mnie więc przyspieszona operacja wymiany klocków z przodu ... z tyłu wymieniłem w zeszłym tygodniu bo juz strasznie piszczały sick.gif Klocki czekają - jak zwykle Ferodo Premier ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedz mi jak to jest z ori Navi.Duzo zabawy z tym jest, czy lepiej kupic radio 2DIN??

Teraz już nie bo można ją dodać do BC przez FES ... ja co prawda mam jeszcze na czasowstrzymywaczu ale jak sie zbiorę hehe.gif to dopisze do BC... Do tego kupujesz antene GPS-u za 40 zł i juz masz.... Włosi sprzedaja navi po 1300-1400 zł / Jest identyczna jak w Stilo.... no prawie bo ma 6,5 " a w Stilo było 7" wink.gif

Co do 2 Din to rozwiązanie o tyle leprze że za 2 tys zł masz DVD i TV wink.gif ale nie masz danych o aucie.... to znaczy masz ale między zegarami wink.gif no i nie sterujesz z kierownicy ... trzeba by mocno wszystko przerobić sick.gif a ramka jak jest to wiadomo ... ładna za 200 zł ale jednak nie tak obła jak oryginał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Connect nav+ to wiem że dawali ten zabytek, ale jestem zaskoczony że jest instant nav do Cromy, to

> jest już wyższa technologia

Tak Instant była do Cromy po lifcie.... no i do Bravo ... ale juz w innej obudowie wink.gif

Ale czy to jest wyższa technologia to już nie wiem.... wink.gif Na pewno nie da się jej wpiąć do układu bez oryginalnego kodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> A klapki wyciagales,

Klapki nie wyciągałem bo po wyciągnięciu klapki będziesz miał większy otwór niż potrzeba.... relingi tego nie zasłonią

W klapkach przy pomocy lutownicy wyciąłem kwadraciki/otwory tak jak masz na załączonym powyżej zdjęciu - dokładnie klapki przeciąłem tak że zostały zawiasy z przodu i tyłu klapki a tylko środek klapki wyrzuciłem... nie wyciągałem ich z relingów tylko otworzyłem i przeciąłem na dwie części ..... zrobiłem tak dla wszystkich 4 klapek ok.gif to była najprostsza część operacji hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a kwadraciki ktore wycinales juz w listwie, sa ciut wieksze niz te w relingach?

może z 2 mm dłuższe a na szerokość to starałem się wpasować...

Aaa zapomniałem dodać... za punkt odniesienia brałem otwory gwintowane pod śrubę na dachu - środek otworów prostokątnych - zrobiłem mazakiem na listwach znaki gdzie się znajdują swiety.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam relingi i ja zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif Fotke jutro wstawie.Na lotke musze niestety czekac bo juz nie maja na magazynie, a miala byc w tym tygodniu juz pomalowana i zalozona.A tak musze czekac 10 dni sick.gif az bedzie na sklepie.

Edyta

p1060288.jpg

p1060289i.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Grzesiek nie popsules nic w Cromie, bo nie piszesz nic ostatnio

zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Zbieram sie aby opisać dodatkowe ogrzewanie elektryczne jakie zamontowałem w Cromie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chwal sie chwal.Fajna sprawa, ale jakie koszta.A powiem Ci ze przydala ta mala szlifierka katowa ktora Ci pokazalem na priva, zamontowanie relingow 45 minut mi zajelo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne hehe.gif

Tym razem zastosowałem rozwiązania z Francuskich aut HDI... wyszedłem z założenia, że wszystko co na "F" tak samo działa.... zlosnik.gif

Co prawda przez chwile zastanawiałem się nad rozwiązaniem z "BMW" ale to mogło by sie żle skończyć czacha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jasne

> Tym razem zastosowałem rozwiązania z Francuskich aut HDI... wyszedłem z założenia, że wszystko co

> na "F" tak samo działa....

> Co prawda przez chwile zastanawiałem się nad rozwiązaniem z "BMW" ale to mogło by sie żle skończyć

Podziel się wiedzą na temat jednego i drugiego smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.