Skocz do zawartości

Ogromne spalanie, czarne świece, czemu go zalewa?


paputto1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Znów mam problem z moja pszczółką...a mianowicie gdy odpalam moje CCS po nocy lub dłuższej przewie w odpaleniu pali nie na wszystkie gary. Po niedługim czasie wszystko wraca do normy.

Wyjąłem świece, oczywiście okopcone przeczyściłem i ładnie zaczął chodzić, choć na początku trzeba było go przegazować do 3 tyś. żeby ładnie załapał prace.

Ale już tego samego dnia, zaraz po odpaleniu silnika zaczynał się dusić i znów trzeba było dać po gazie...wiec chyba go zalewa.

Dzisiaj wsiadłem na parkingu do CC odpalam i zaczyna się ksztusić wiec chciałem go przegazować, ale to nic nie dało i zgasł. Później w ogóle nie chciał odpalić...czy to z pełnym gazem czy bez. Po długim żyłowaniu i deptaniu po gazie zapalił. Sytuacja powtórzyła się również po po chwili gdy znów chciałem odpalić na parkingu.

Dodam jeszcze, że od jakiegoś czasu chyba jest trochę słabszy i pali dosłownie jak smok...niemal 2 razy więcej niż wcześniej.

Do tego bardzo kopci na biało i spaliny śmierdzą benzyną.

Co to może być? prawdopodobnie go zalewa ale dlaczego?

CC Sporting 1.1

Proszę o rady. Z góry dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na pierścienie. Przypiekł się jakiś albo pękł, zalewa ci komorę wraz ze świecą olejem i nie pali na 1 gar, robi przedmuchy takie, że już pewnie uszczelka pod głowicą też padła, że o wydmuchanym wężu od odmy nie wspomnę. Już niedługo rozwali tłumik, albo nawet dwa. Ale ja optymista zazwyczaj jestem i nie muszę mieć racji, bo filtr powietrza to przecież każdy sprawdza czasami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak masz odme podpieta ja mialem bezposrednio nad przepustnica i mi tam troche syfu nalecialo jak byl zimny i takie mialem objawy ze wyugladalo jakby na 3 gary chodzil .. poza tym wymienilem sonde kropkowca swiece przewody na odme filterek zalozylem i teraz chodzi idealnie ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z łatwiejszych rzeczy na początek możesz obadać czy wszystkie świece są czarne i mają iskrę po wyczyszczeniu

Nastepnie podmienić od kogoś mapsensor

Bierzesz miernik i w łały i sprawdzasz rezystancje czujnika temperatury na rozgrzanym silniku

Jeśli dalej nic wycigasz wtryski na wierzch i krecąć zapłonem cyz wszystkie rozpylają...

Przed tym warto jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie jak auto chodzi na biegu jałowym chodź to raczej oczywiste że jak na pompie jest zbyt małe ciśnienie to raczej silnik się będzie krztusił i gasł niedoborem paliwa...

Miernik do reki i sprawdzasz napiecie na sondzie

Jesli po sprawdzeniu tych rzeczy okaze sie ze wszystko jest w porządku a auto nadal zalewa to przyczyny zaczałbym szukać w śodku silnika... urządzenie do reki i zmierz kompresje wraz z próbą olejową

Powodzenia wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli sprawdzisz już wszystko,czyli czujnik temp wody,krokowiec,cewki,sondę,czujnik położenia przepustnicy,kable zapłonowe,mapsensor,przewody podciśnieniowe,czujnik położenia wału,czy nawet komp i nic to nie da,to zalecam podmienić od kogoś instalację elektryczną-wiązkę podpinaną do kompa,wtrysku,cewki i wszystkich tych rzeczy,które wcześniej sprawdzałeś... ostatnio bardzo często spotykam się z tym problemem i w kilku przypadkach winą były kable,w dwóch komputer,w jednym cewka... jak Ci zalewa świece,to w życiu nie będzie to wina silnika a sterowania,tym bardziej,że ccs to owszem silnik 1,1 ale spi,na jednym wtrysku,żadnej czarnej magii,więc nie ruszaj nawet silnika bo nie ma sensu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli sprawdzisz już wszystko,czyli czujnik temp wody,krokowiec,cewki,sondę,czujnik położenia

...

> magii,więc nie ruszaj nawet silnika bo nie ma sensu...

No bez jaj żeby instalacje wymieniać, sprawdź czy wtryski dobrze sikają, ja obstawiam niskie ciśnienie paliwa.

Mi jak sie sonda skopała to go nie zalewało i IMO nie będzie zalewać aż tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...

> No bez jaj żeby instalacje wymieniać, sprawdź czy wtryski dobrze sikają, ja obstawiam niskie

> ciśnienie paliwa.

> Mi jak sie sonda skopała to go nie zalewało i IMO nie będzie zalewać aż tak.

mów co chcesz,miałem tak u siebie,jak i w paru autach w pracy... roboty na pół godziny,a auto od razu odżyło...

ps. dla informacji: pracuję jako elektryk-mechanik w warsztacie w sosnowcu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sterowniku bym szukał w ostateczności winy...

Co Ty godosz przecież zalewanie w głownej mierze zależy od problemów z silnikiem

Rzadko kiedy się zdarza by był uwalony komputer lub instalacja

Chodź zawsze łatwiej jest na początku podmenić komputer i sprawdzić a jeśli nic nie da to szukać przyczyn w silniku wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytaj dokładnie... miałem u siebie w sc takie objawy,jak i w kilku autach w robocie,sprawdzałem zawsze wszystko co związane z paliwem,zapłonem,elektryką,a efekt był po sprawdzeniu kompa czy kablowni... jedynie raz w u mnie w sienie 1,2 byla cewka...

a jeśli chodzi o sterowanie,nie chodzi tu tylko o sam sterownik,bo w to wchodzą np czujnik położenia przepustnicy,sonda Lambda,czujnik temp wody,czujnik halla... wiadomo,że jeśli któryś z nich będzie miał awarię,poda zły sygnał na sterownik,a ten będzie działał w trybie awaryjnym,na zapamiętanych parametrach,lub dobierze sobie parametry odpowiednie do sygnału,powodując złą pracę elementów wykonawczych,stąd np zalewanie,lub za mała ilość paliwa,czy problem z iskrą... u mnie akurat przez przegnite kable w instalacji jeden komp wpadał w tryb awaryjny,drugi zalewał świece,a jak odpalił to spalał ponad 15L/100km,dodatkowo wypadał mu zapłon,wtedy autem rzucało i nie dało się jechać więcej niż 60km/h.

sprawdzone było wszystko,mechanicy,elektronicy rozkładali ręce,a jak po podmianie wszystkiego co się dało,wymieniłem instalację i auto jeździ do teraz... prosty przykład... durgi przypadek: kolega Damiano78 miał problem podobny do mojego,oddał do mechanika,który zawsze znajdywał mu usterki w autach,a w sc899 nie dał rady,poradziłem,by sprawdził sterownik,a wszyscy odradzali-auto po naprawie kompa o dziwo jeździ,a mechanik przez swe działania,sprawdzanie popsuł mu czujnik położenia przepustnicy...

widzę,że nie ma sensu dawać tu rad,bo zawsze znajduje się ktoś mądrzejszy,choć faktycznie nie ma racji.nie dziwię się,że są osoby,które nie chcą opowiadać o swych przypadkach,czy opisywać postępy modyfikacji,bo po co kolejny raz się denerwować...

koledze paputto1989 życzę powodzenia z autem,bo sam przez 4miesiące się męczyłem ze swoim i wiem jak to leci po kieszeni,gdy słucha się rad,że może UPG źle założona,czy wina silnika... na szczęście ja części i robociznę miałem free bo robiłem wszystko sam,jestem mądrzejszy o doświadczenie...

dla mało wiedzących polecam tak prostą lekturę jak"sam naprawiam",jest tam wiele ciekawych rzeczy choćby w tabeli awarii i co sprawdzać,gdy występują dane objawy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.