Siemion Napisano 11 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 Witam Czy ktoś z Was podłączał/ przerabiał otwieranie tylnej klapy? W tej chwili, otwieranie jest możliwe tylko kluczykiem, chciałbym, żeby było realizowane przez c.z który jest zamontowany w samochodzie. Auto to Panda 1.1 Active z 2006 r. Prawdopodobnie będzie konieczna wymiana klamki w tylnej klapie, co jeszcze ?? Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi Siemion Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekgdy Napisano 11 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 > Witam > Czy ktoś z Was podłączał/ przerabiał otwieranie tylnej klapy? > W tej chwili, otwieranie jest możliwe tylko kluczykiem, chciałbym, żeby było realizowane przez c.z > który jest zamontowany w samochodzie. Auto to Panda 1.1 Active z 2006 r. > Prawdopodobnie będzie konieczna wymiana klamki w tylnej klapie, co jeszcze ?? > Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi > Siemion wejdź na stronę klubową, tam są manuale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 11 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 Na stronie www.fiatpanda.org.pl są manuale w skrócie: 1.Zacznij od sprawdzenia czy masz instalacje poniżej foto 2. Jak masz kabelki to zakupić musisz zamek elektryczny klik i do tego zamontować w listwie oświetlenia tablicy rej mikrostyk klik albo kupić gotową listwę 3. Wszystko jest opisane w manualach plus opracowałem dodatkowego manuala uzupełniającego, którego kolega Tomokwski ma lada moment umieścić na stronie Ja zakładałem jakieś 3 tygodnie temu- po ciemku zajęło mi to ok 2 godzin plus godzina dłubania w domu przy listwie ale warto było i żałuję że nie zrobiłem tego wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tumkar Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 > Na stronie www.fiatpanda.org.pl są manuale > w skrócie: > 1.Zacznij od sprawdzenia czy masz instalacje poniżej foto > 2. Jak masz kabelki to zakupić musisz zamek elektryczny klik i do tego zamontować w listwie > oświetlenia tablicy rej mikrostyk klik albo kupić gotową listwę > 3. Wszystko jest opisane w manualach plus opracowałem dodatkowego manuala uzupełniającego, którego > kolega Tomokwski ma lada moment umieścić na stronie > Ja zakładałem jakieś 3 tygodnie temu- po ciemku zajęło mi to ok 2 godzin plus godzina dłubania w > domu przy listwie ale warto było i żałuję że nie zrobiłem tego wcześniej . Fajny patent, praktyczny !!! Pytanie dlaczego fiat nie zastosował otwieranie tylniej klapy elektyrycznie jak to juz jet w NOWYCH modelach "z pakietem elektrycznym" albo cięgło, linka jak np w seicento ??? Zawsze mni to nurtowało... Żeby dostac sie do bagażnika, trzeba np. i wyłącznie użyć kluczyka ze stacyjki !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bujaka Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 > albo cięgło, linka > jak np w seicento ??? Zawsze mni to nurtowało... Żeby dostac sie do bagażnika, trzeba np. i > wyłącznie użyć kluczyka ze stacyjki !! W Seicento wprowadzili ten patent po zmianie znaczka na 600 i do wersji Classic (księgowym wyszło, że taniej jest poprowadzić linkę, niż montować zamki na kluczyk - tak mi w ASO powiedzieli). We wcześniejszych wersjach Seicento otwieranie bagażnika z kabiny było w wersjach SX. W Pandzie zrobiłem guzik w kabinie i otwieranie działa (wymieniłem zamek na elektryczny, wszystkie wiązki miałem położone fabrycznie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tumkar Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 > W Seicento wprowadzili ten patent po zmianie znaczka na 600 i do wersji Classic (księgowym wyszło, > że taniej jest poprowadzić linkę, niż montować zamki na kluczyk - tak mi w ASO powiedzieli). > We wcześniejszych wersjach Seicento otwieranie bagażnika z kabiny było w wersjach SX. Hmm... mysle że mały błąd, bo takie rozwiązania"linka" były w wersjach "Brush" i nie tylko w 600... I wydaje mi sie że we wszystkich seicento były linki..Popraw mnie jak sie myle..!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 > Hmm... mysle że mały błąd, bo takie rozwiązania"linka" były w wersjach "Brush" i nie tylko w > 600... I wydaje mi sie że we wszystkich seicento były linki..Popraw mnie jak sie myle..!? nie było we wszystkich - wiem bo nie miałem- linki były od wersji SX w górę. Zamki we wszystkich były jednakowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 > Fajny patent, praktyczny !!! Pytanie dlaczego fiat nie zastosował otwieranie tylniej klapy > elektyrycznie jak to juz jet w NOWYCH modelach "z pakietem elektrycznym" albo cięgło, linka > jak np w seicento ??? Zawsze mni to nurtowało... Żeby dostac sie do bagażnika, trzeba np. i > wyłącznie użyć kluczyka ze stacyjki !! Koszty kolego - koszty w skali setek tysięcy samochodów to jest wymierna oszczędność, a że my biegamy z kluczykiem- cóż. Oprócz tego zamka dla mnie kompletnym nieporozumieniem jest system składania kanapy ( tylko składane oparcie i wysoki próg)oraz ten chory patent z tylną półką, którą ręcznie trzeba podnosić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tumkar Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 > nie było we wszystkich - wiem bo nie miałem- linki były od wersji SX w górę. Zamki we wszystkich > były jednakowe Zwracam honor... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tumkar Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Koszty kolego - koszty w skali setek tysięcy samochodów to jest wymierna oszczędność, a że my biegamy z kluczykiem- cóż. Oprócz tego zamka dla mnie kompletnym nieporozumieniem jest system składania kanapy ( tylko składane oparcie i wysoki próg)oraz ten chory patent z tylną półką, którą ręcznie trzeba podnosić he he...Fakt...ale tylnia półkę moge przeżyć..."Fakt ze moja była micra z 1998 maiła to w standardze" Ale ten bagaznik...to porażka..wracam pamieci do micry która w jednej dzwigni miała "do góry" otwierania bagażnika a "do dołu" otwierania wlewu baku !?... Ale to juz inna bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 > he he...Fakt...ale tylnia półkę moge przeżyć..."Fakt ze moja była micra z 1998 maiła to w > standardze" Ale ten bagaznik...to porażka..wracam pamieci do micry która w jednej dzwigni > miała "do góry" otwierania bagażnika a "do dołu" otwierania wlewu baku !?... Ale to juz inna > bajka no wiesz - każdy samochód ma zawsze parę chorych rozwiązań. w Pandzie do takowych można zaliczyć brak seryjnie zamykanej klapki wlewu paliwa oraz zamka po stronie pasażera od wersji Activ w górę, co w połączeniu z centralnym bez pilota powoduje "gonitwę" wokół samochodu Innym przykładem jest np Octavia II i sposób podparcia maski. Pręt podpierający jest umocowany do...maski zamiast błotnika. Efektem jest w przypadku wypadnięcia pręta z mocowania podczas otwarcia maski obity błotnik. dla mnie wspomniana półka - oj ile razy zapomniałem jej opuścic - bo nic nie widać w lusterku- tego konstruktora to powinni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tumkar Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 > no wiesz - każdy samochód ma zawsze parę chorych rozwiązań. w Pandzie do takowych można zaliczyć > brak seryjnie zamykanej klapki wlewu paliwa oraz zamka po stronie pasażera od wersji Activ w > górę, co w połączeniu z centralnym bez pilota powoduje "gonitwę" wokół samochodu > Innym przykładem jest np Octavia II i sposób podparcia maski. Pręt podpierający jest umocowany > do...maski zamiast błotnika. Efektem jest w przypadku wypadnięcia pręta z mocowania podczas > otwarcia maski obity błotnik. > dla mnie wspomniana półka - oj ile razy zapomniałem jej opuścic - bo nic nie widać w lusterku- > tego konstruktora to powinni To fakt...nie raz otwieram bagażnik i zamykam, patrze w lusterko i widzę "szarość" hehe, Ale pomimo tych niedogodnień ma wiele zalet...i dobrze mi sie Pandzią jeżdzi...hmm zeszło roczna zima..zawieje, zamiecie, snieg do kolan...a panda wszędfzie daje sobie rade z racji cienkich opon, dużego prześwitu, i masa jak na diesla prawie jedna tona... Nie jeden stał w zaspach..a ja jechałem..he..ale można by tu opowiadać i opowiadać he Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekp2009 Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Dodam tylko, że zrobiłem otwieranie klapy przy pomocy zwykłego siłownika centralnego zamka (slave) za 20 PLN plus wyłącznik na deskę rozdzielczą za 5 PLN. Ten siłownik podczepiłem do dźwigni łączącej zamek z bębenkiem który otwiera klapę przy pomocy kluczyka. Przykręciłem go zaś do klapy (w fabryczne otwory) przy pomocy listwy która była na wyposażeniu siłownika. Działa tak od roku bezproblemowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 > Dodam tylko, że zrobiłem otwieranie klapy przy pomocy zwykłego siłownika centralnego zamka (slave) > za 20 PLN plus wyłącznik na deskę rozdzielczą za 5 PLN. Ten siłownik podczepiłem do dźwigni > łączącej zamek z bębenkiem który otwiera klapę przy pomocy kluczyka. Przykręciłem go zaś do > klapy (w fabryczne otwory) przy pomocy listwy która była na wyposażeniu siłownika. Działa tak > od roku bezproblemowo. Spoko- ja zrobiłem jak fabryka - do tego wyświetla się na zegarach komunikat " bagażnik otwarty" A jak zrobi się cieplej to podciągnę od sterownika centralnego zamka kabelek do zamka w klapie i będzie także śmigać otwieranie z kluczyka scyzoryka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinias Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Czy mając w samochodzie tylko wiązki jak na pierwszym zdjęciu wystarczy zamontować zamek plus listwe z przełącznikiem i bedzie działać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 > Czy mając w samochodzie tylko wiązki jak na pierwszym zdjęciu wystarczy zamontować zamek plus > listwe z przełącznikiem i bedzie działać? na 99,9% tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinias Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Dzięki za odp. Mam nadzięję że nie bede tym 0,01% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mik Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > na 99,9% tak ano wlasnie nie mam wersje dynamic, wszystkie wiazki w aucie, podlaczylem silownik i przelacznik i nie dziala. i wiem, ze nie tylko ja tak mam. w ASO mi powiedzieli, ze niektore body nie obslugiwaly tego. w innym ASO mi powiedzieli, ze trzeba przeprogramowac body i dograc ta funkcje. i komu teraz wierzyc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Wiedząc że Fiat jest w tej kwestii nieobliczalny, nigdy nie mamy pewności co mamy zamontowane i dlatego nie napisałem 100% Żeby tą funkcję uruchomić nie trzeba kombinować z body. Wystarczy podłączyć zasilanie które będzie podawane do klamki np po otwarciu centralnego zamka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mik Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 czyli jak? skad pociagnac zasilanie i pod co podpiec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ma16 Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 > czyli jak? skad pociagnac zasilanie i pod co podpiec? Musi byc zrobiony uklad ktory bedzie podczas gdy samochod bedzie otwarty bedzie podawal zasilanie na klamke. Jeszcze zalezy jak ten zamek dziala czy tylko na zasadzie impulsu tak jak w centralnym zamku czy potrzebuje jakis inny sygnal. Rzuce jeszcze okiem na schemat z pandy moze cos wymysle. Edit: ma ktos dokladniejszy schemat centralnego zamka niz ten co jest w WKŁ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 > Musi byc zrobiony uklad ktory bedzie podczas gdy samochod bedzie otwarty bedzie podawal zasilanie > na klamke. Jeszcze zalezy jak ten zamek dziala czy tylko na zasadzie impulsu tak jak w > centralnym zamku czy potrzebuje jakis inny sygnal. Rzuce jeszcze okiem na schemat z pandy > moze cos wymysle. > Edit: ma ktos dokladniejszy schemat centralnego zamka niz ten co jest w WKŁ?? Centralny działa przez podanie masy. Plus jest podawany nie na klamkę ale na zamek i jest odcięty po zamknięciu drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ma16 Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 > Centralny działa przez podanie masy. Plus jest podawany nie na klamkę ale na zamek i jest odcięty > po zamknięciu drzwi. zeby zadzialala klamka potrzebny jest jeden element przekaźnik bistabilny na 12V. Zaraz narysuje schemat edit: Jakby jeszcze ktoś rzucił okiem. wg mnie powinno zadziałać na 100 % niestety nie posiadam jeszcze takiej klamki to nie mam jak zrobić testów. Oczywiście jest to wersja dla 0,01% którym klamka nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinias Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Wydaje mi się że taki sposób podłączenia bedzie powodował rozładowywanie aku przez przekaźnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ma16 Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 > Wydaje mi się że taki sposób podłączenia bedzie powodował rozładowywanie aku przez przekaźnik nie ma takiej mozliwosci poniewaz przekaźnik jest załanczany tylko w momencie otwarcia samochodu i to tylko na chwile przełączenia z 0 na 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinias Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Biorąc minusa z zamka przy otwartym centralnym do tego plusa po 30 masz załączony przekaźnik, który bedzie powodował pobór prądu w przypadku otwarcia zamka centralnego i niewłaczonego silnika. Chyba że jakoś inaczej chcesz to rozwiązać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ma16 Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 > Biorąc minusa z zamka przy otwartym centralnym do tego plusa po 30 masz załączony przekaźnik, który > bedzie powodował pobór prądu w przypadku otwarcia zamka centralnego i niewłaczonego silnika. > Chyba że jakoś inaczej chcesz to rozwiązać jak dostajesz sygnal na przekaznik on zmienia swoj stan np z 0 na 1 i na tym konczy sie pobór prądu. Jest tutaj zastosowany przekaźnik bistabilny. Przytoczę mały cytat z elektroda.pl Quote: To jest przekaźnik bistabilny, któremu do przełączenia wystarczy impuls podany na jedną lub drugą cewkę. W stanie ustalonym, w jednym lub drugim stanie przez cewki nie płynie żaden prąd, także nie ma obawy o rozładowanie akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinias Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 A chyba że tak czyli w tym układzie najlepiej by było sterować przekaźnikiem tymi kablami co są do silniczka centralnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ma16 Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 > A chyba że tak czyli w tym układzie najlepiej by było sterować przekaźnikiem tymi kablami co są do > silniczka centralnego dokładnie tak jak masz narysowane na schemacie. Stycznik musi być o wartości 10 A bo przez niego będą płynąć spore prądy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 > dokładnie tak jak masz narysowane na schemacie. Stycznik musi być o wartości 10 A bo przez niego > będą płynąć spore prądy. a czy nie lepiej byłoby mikrostyk umieścić na przewodzie masowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkowski Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Mam u siebie dokładnie takie rozwiązanie jak ma16 zaproponował. W dodatku zastosowałem klasyczny przekaźnik miniaturowy 12V (chyba 15 czy 20 A). Przekaźnik jest stale zasilany gdy auto jest otwarte. Kolejny roczek tak sobie jeździmy i cieszymy się nienaganną współpracą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ma16 Napisano 17 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 > Mam u siebie dokładnie takie rozwiązanie jak ma16 zaproponował. W dodatku zastosowałem klasyczny > przekaźnik miniaturowy 12V (chyba 15 czy 20 A). Przekaźnik jest stale zasilany gdy auto jest > otwarte. > Kolejny roczek tak sobie jeździmy i cieszymy się nienaganną współpracą Tylko klasyczny przekaznik podczas otwartego samochodu( jesli tak jak mysle jest podlaczony ) ciagnie caly czas prad dlatego zastosowalem tutaj przekaznik bistabilny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkowski Napisano 17 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 > Tylko klasyczny przekaznik podczas otwartego samochodu( jesli tak jak mysle jest podlaczony ) > ciagnie caly czas prad dlatego zastosowalem tutaj przekaznik bistabilny Jest dokładnie tak jak myślisz I zdecydowanie bistabilny jest lepszym rozwiązaniem. Akurat nie miałem takiego pod ręką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ma16 Napisano 17 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 > a czy nie lepiej byłoby mikrostyk umieścić na przewodzie masowym? Nic to nie da. I tak trzeba zastosowac stycznik na taki prad. Deacon wiec masz rozwiazanie na twoj problem. Powodzenia w modzeniu. Jak masz jakies pytania to wal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ma16 Napisano 18 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 Tomkowski, a moglbys mi narysowac jak to masz zrobione bo przeciez centralny nie podaje ciaglego sygnalu tylko impuls wiec przekaznik masz zalanczany tylko na czas impulsu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkowski Napisano 18 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 > Tomkowski, a moglbys mi narysowac jak to masz zrobione bo przeciez centralny nie podaje ciaglego > sygnalu tylko impuls wiec przekaznik masz zalanczany tylko na czas impulsu Narysować to nie teraz - ale postaram się opisać. U mnie sytuacja była nieco inna niż poruszane dotychczas. Wersja Actual bez jakiegokolwiek okablowania. Do klapy - poza oświetleniem tablicy szły w tej samej wiązce jeszcze chyba 2 albo 3 przewody zakończone czarną wtyczką. Klapę podłączałem razem z oświetleniem bagażnika. Całość sterowana jest - i tu główna różnica - wyjściem AUX standardowego alarmu META System. Na wyjściu tym pojawia się stały sygnał (nie pamiętam czy 0V,czy +12V) w chwili aktywacji alarmu (przy okazji alarm steruje też centralnym zamkiem). Wyjście AUX alarmu wysterowuje przekaźnik, który odłącza/podaje bezpośrednie zasilanie na cewkę elektromagnesu zamka klapy. Obwód zasilania przerwany jest mikrostykiem klamki elektrycznej. Takie rozwiązanie pozwala uzyskać efekt zbliżony do oryginalnego - klamka nie działą po zamknięciu auta. Drugi mikrostyk zamka klapy załącza zasilanie lampki bagażnika. Niestety praktycznie całą instalację musiałem sobie sam dociągać (najgorsze przeciąganie przewodów w profilach zamkniętych klapy - wokoło szyby). Pewne rozwiązania można na pewno poprawić/ulepszyć. Zastosowane rozwiązanie działą już kolejny sezon - jest OK. Jedyny problem (po pierwszej zimie) to padnięty mikrostyk klamki - sól i wilgoć załatwiły go dokumentnie. Dlatego też powstałą klamka z DVD (opis na naszej stronie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biglyk Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Przeczytałem wszystkie strony plus ściągnąłem porady. I nadal nie wiem (jeszcze nie ściągałem poszycia klapy i nie zaglądałem organolpeptycznie), ale czy jak mam w Pandzi centralny zamek to tylko muszę ten stycznik dorobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkowski Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 > Przeczytałem wszystkie strony plus ściągnąłem porady. I nadal nie wiem (jeszcze nie ściągałem > poszycia klapy i nie zaglądałem organolpeptycznie), ale czy jak mam w Pandzi centralny zamek > to tylko muszę ten stycznik dorobić? Hej Po pierwsze - zasady wymagają ładnego przywitania się we właściwym wątku. Po drugie - uzupełnij trochę profil - łatwiej będzie nam się poznać. Po trzecie - centralny masz fabryczny czy dokładany? Sterowanie zdalne, czy tylko z kluczyka? Musisz nam powiedzieć czy masz instalację BODY <=> Klapa oraz czy zamek klapy ma dwa mikrostyki, czy też jeden. Co w ogóle chcesz osiągnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biglyk Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 > Hej > Po pierwsze - zasady wymagają ładnego przywitania się we właściwym wątku. Po drugie - uzupełnij > trochę profil - łatwiej będzie nam się poznać. Po trzecie - centralny masz fabryczny czy > dokładany? Sterowanie zdalne, czy tylko z kluczyka? > Musisz nam powiedzieć czy masz instalację BODY Klapa oraz czy zamek klapy ma dwa mikrostyki, czy > też jeden. Co w ogóle chcesz osiągnąć? Ładnie się ze wszystkimi witam! Centralny fabryczny. Bez pilota. Nie odbija jak zamknę kluczykiem przy otwartej klapie. Nie rozbierałem klapy więc nie wiem ile jest mikrostyków. Chciałbym, żeby mi normalnie centralny sterował otwieraniem klapy. Żeby przy otwartym aucie otwierało się tylko klamką, a przy zamkniętym centralnym wiadomo- zamknięta klapa. Da się w moim przypadku? Panda 1.1 nie wiem jaka wersja, rocznik 2003.El. szyby i centralny jest. Więcej chyba nic nie ma bo wspomagania np. nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ma16 Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 szukaj na stronie klubu manuala do bagaznika. musisz kupic zamek z el. sterowaniem ale wszystko jest w manualu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 11 Maja 2011 Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Nikt tu nic nie podpowie, ponieważ nie jest jasnowidzem do chwili jak nie zerkniesz pod poszycie klapy, aby się upewnić czy są kable i wtyczki - w manualach masz ładnie pokazane co gdzie szukać Na 99% Panda z tego rocznika ma kabelki i bez znaczenia jest czy masz centralny z kluczyka czy z oryginalnego pilota- o ile jest fabryczny a nie domontowany np przez dealera. U mnie był centralny z kluczyka fabryczny. Kabelki w klapie były, dołożyłem pilota i el klamkę tył i wszystko działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biglyk Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > szukaj na stronie klubu manuala do bagaznika. musisz kupic zamek z el. sterowaniem ale wszystko > jest w manualu Właśnie w manualu jest, żeby sprawdzić, czy centralny odbija przy otwartej klapie. Jak odbija to dobrze, a jak nie odbija tak jak w moim przypadku to co? nie da się założyć? Zamknięcia nie będzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bujaka Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > Właśnie w manualu jest, żeby sprawdzić, czy centralny odbija przy otwartej klapie. Jak odbija to > dobrze, a jak nie odbija tak jak w moim przypadku to co? nie da się założyć? Zamknięcia nie > będzie? U mnie też nie odbijał. Instalację całą miałem pociągniętą więc zakupiłem zamek "elektryczny", podłączyłem kabelek, zgodnie z manualem przeciąłem kabelek przy body i zrobiłem przycisk w kabinie do otwierania klapy bagażnika. Nie chciało mi się bawić w demontowanie listwy oświetlenia + dorabiać klamki i mikrostyku. Z zewnątrz otwieram kluczem, a siedząc w środku wciskam przycisk i klapa się otwiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > Właśnie w manualu jest, żeby sprawdzić, czy centralny odbija przy otwartej klapie. Jak odbija to > dobrze, a jak nie odbija tak jak w moim przypadku to co? nie da się założyć? Zamknięcia nie > będzie? moim zdaniem nie ma to znaczenia- u mnie centralny nie odbijał mimo otwartej klapy ale po podłączeniu el klamki wszystko działa jak należy- tj. nie zamkniesz samochodu jak masz otwarty bagażnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bujaka Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > tj. nie zamkniesz samochodu jak masz otwarty > bagażnik I tak też jest w moim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biglyk Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > I tak też jest w moim przypadku. Ok dzięki za pomoc, w takim razie czas rozbebeszyć klape i zobaczyć czy są wtyczki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biglyk Napisano 28 Maja 2011 Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Kabelki są na miejscu u mnie więc ciąg dalszy... mam wielka prośbę do tych którzy są zorientowani w temacie, a mianowicie: mam takie elementy: 1. Sterownik centralnego z kluczykiem scyzoryk (http://www.sklep.tcserwis.pl/index.php?p164,zam-ster-plus-lux). 2. Zamierzam dokupić zamek elektryczny klapy z siłownikiem np taki: http://allegro.pl/fiat-panda-elektryczny-zamek-klapy-tyl-i1616069704.html I tu moje pytanie: - jak działa centralny w klapie (czy kluczyk w klapie zamyka ją czy nie po podłączeniu centralnego)? Chodzi mi o te kombinacje z klamka w klapie bo tu jest widzę największy problem... Czy jak podłącze sterownik centralnym jak w linku to będę mógł dodatkowy kanał połączyć do sterowania klapą i nie używać klamki? czy centralny tylko otwiera klapę z zamka a klamkę trzeba swoja droga zrobić? Nie wiem czy ktoś zrozumiał o co mi chodzi, bo sam już się pogubiłem, ale po prostu nie mam doświadczenia z Pandami a nigdzie w sieci nie mogłem znaleźć odpowiedzi chyba to jest takie oczywiste dla wszystkich oprócz mnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 28 Maja 2011 Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 > Kabelki są na miejscu u mnie więc ciąg dalszy... > mam wielka prośbę do tych którzy są zorientowani w temacie, a mianowicie: > mam takie elementy: 1. Sterownik centralnego z kluczykiem scyzoryk > (http://www.sklep.tcserwis.pl/index.php?p164,zam-ster-plus-lux). Sterownik jak najbardziej będzie o ile masz fabryczny centralny zamek z kluczyka. Pamiętaj o dołożeniu do kasety zamka od strony kierowcy silniczka lub zakupu całej kasety fabrycznej z silniczkiem > 2. Zamierzam dokupić zamek elektryczny klapy z siłownikiem np taki: > http://allegro.pl/fiat-panda-elektryczny-zamek-klapy-tyl-i1616069704.html będzie pasował > I tu moje pytanie: > - jak działa centralny w klapie (czy kluczyk w klapie zamyka ją czy nie po podłączeniu > centralnego)? tak zamyka - starowanie kluczykiem jest całkowicie niezależne od elektrycznej klamki > Chodzi mi o te kombinacje z klamka w klapie bo tu jest widzę największy problem... > Czy jak podłącze sterownik centralnym jak w linku to będę mógł dodatkowy kanał połączyć do > sterowania klapą i nie używać klamki? czy centralny tylko otwiera klapę z zamka a klamkę > trzeba swoja droga zrobić? możesz zrobić kilka wariantów- starowanie elektryczną klamką odbywa się poprzez podanie impulsu masy. czyli albo podłączysz jako masowy kabelek od sterownika Zamster to będziesz sterował nim z pilota i tylko z niego Drugi wariant to domontowanie do listwy mikrostyku i masz wówczas otwieranie klapy jak w oryginale. Trzecie wariant to zrobienie sobie przycisku zamiast w listwie np na desce rozdzielczej Oczywiście istnieje możliwość połączenia tych rozwiązań w różnych kombinacjach ale moim skromnym zdaniem sama listwa wystarczy > Nie wiem czy ktoś zrozumiał o co mi chodzi, bo sam już się pogubiłem, ale po prostu nie mam > doświadczenia z Pandami a nigdzie w sieci nie mogłem znaleźć odpowiedzi chyba to jest takie > oczywiste dla wszystkich oprócz mnie... dobra rada- zerknij na stronę www- masz tam kilka manuali na ten temat. Zacznij od zamontowania sterownika do centralnego- potem przejdziesz do tylnej klapy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrb55 Napisano 31 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Cześć. Przymierzam się do montażu elektrycznej klamki i mam parę pytań. Całą instalację mam jak na fotce z 2 postu (wszystkie wtyczki są, ale niepodłączone). Centralny nie odbija przy otwartej klapie, klapa ma zwyczajny zamek do którego nie są podłączone żadne wtyczki. 1. Jeżeli kupię taki zamek -> http://allegro.pl/fiat-panda-elektryczny-zamek-klapy-tyl-i1616069704.html to muszę do niego podłączyć dwie wtyczki - do siłownika i krańcówki. Rozumiem, że krańcówka stanowi integralną część zamka, tzn jak kupię zamek z linka powyżej to wszystko jest na miejscu, podłączam kable, krańcówki oddzielnie nie kupuję? 2. Jak seryjnie w pandach jest rozwiązana elektryczna klamka bagażnika? Nie mam za bardzo ochoty rozbebeszać listwy i mocować tam mikrostyku, między innymi dlatego że szczelność takiego montażu jest znikoma i bez dodatkowych uszczelnień styk mi zaleje i zaśniedzieje, a klamka będzie głupieć. Czy jest jakaś fabryczna wersja listwy z guzikiem, ewentualnie można zmienić samą klamkę z tylnej listwy? A może guzik do otwierania klapy jest seryjnie w środku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biglyk Napisano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2011 Jako, że sam uporałem się już z montażem wszystkich elementów, to może przekaże parę słów dla tych którzy tak jak ja wcześniej nie mają gdzie znaleźć potrzebnych informacji. Moja Pandzia miała centralny zamek, ale bez pilota i z otwieranym bagażnikiem poprzez kluczyk. Dokupiłem elektryczny zamek do klapy i centralkę zamstera, tak aby mieć pilocik do centralnego zamka. Najpierw zamontowałem pilota do centralnego, gdy wszystko śmigało przyszedł czas na klapę. Wkręciłem zamek i podpiąłem dwie wtyczki do niego - biała "z tyłu" z kablami białym i czarnym grubszymi i czarna wtyczka z trzema cieńszymi kablami "z przodu" - czarno-zielony, czarno-pomarańczowy i biało pomarańczowy. Jako, że centralka ma wyjście na sterowanie trzecim kanałem i dodatkowy przycisk w pilocie do otwierania zamka klapy to postanowiłem sobie zrobić takie udogodnienie(zrezygnowałem całkowicie z robienia mikrostyku i klamki w klapie stwierdziłem, że posiadjąc pilota będzie to zbyteczne). Z centralki wychodzi sygnał masowy do sterowania tym kanałem (otwierania klapy) a w naszych Pandziach sterowanie odbywa się poprzez podanie napięcia na ten biały kabel z białej wtyczki. Odnalazłem go w okolicach body compa, (tam gdzie włożyłem zresztą centralkę zamstera do centralnego zamku) i dochodzi on do brązowej wtyczki w środku body symbolu nie znam. Na pewno jest to drugi od prawej biały grubszy kabelek w brązowej wtyczce. Aby podać na niego +12V a nie masę, która wychodzi z zamstera należy zastosować najzwyklejszy przekaźnik normalnie otwarty, który zamieni nam masę na +12V ot i cała filozofia i u mnie smiga jak złoto!!! Zrezygnowałem z listwy w obawie przed wilgocią, a i tak łatwiej mi jest sterować pilotem, niż otwierać klamką. W razie czego zawsze działa kluczyk... Jakby ktoś miał jakieś pytania to chętnie odpowiem i podziele się moją wiedzą choć nie jest ona głęboka i do wielu rzeczy dochodziłem przy pomocy prób i błędów, no i oczywiście sporo pomógł mi Dareek dla którego duże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.