Skocz do zawartości

[G] P0130 - błąd sondy lambda


benypb

Rekomendowane odpowiedzi

> Teraz kwestia czy jest to wina pompy czy filtra...

czy regulatora ciśnienia. A to można sprawdzić zaciskając na chwilę przewód powrotu paliwa. Jak ciśnienie wzrośnie (silnik odżyje) to regulator, albo filtr. A jak nie to pewnie pompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy regulatora ciśnienia. A to można sprawdzić zaciskając na chwilę przewód powrotu paliwa. Jak

> ciśnienie wzrośnie (silnik odżyje) to regulator, albo filtr. A jak nie to pewnie pompa.

Głowy teraz nie dam, ale w X18XE1 chyba nie ma powrotu paliwa...(?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz rację. Regulator jest w baku.

> Tym bardziej warto go sprawdzić.

Obstawiam że to jest coś z pompą/regulatorem.

Odwieczny dylemat - kupić sprawny używany oryginał czy nową skośnooką... Małe chińskie rączki nie dokładają do pomp regulatorów, więc muszę to również kupić. Jak już wytargam bak z samochodu to pasuje mieć od razu wszystko pod ręką dlatego zastanawiam się nad czymś takim: link z alledrogo

Wiesz może czy te regulatory montowane w bakach są identyczne jak te na listwach (w innych modelach silników)? Wygooglać nie mogę, tak samo jak i cen samych regulatorów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są inne bo nie mają podłączenia do podciśnienia.

> Ten regulator jest montowany w praktycznie wszystkich silnikach od 1.2 do 1.8 oprócz X14XE, X16XEL

> i Twinportów.

To jeszcze pomęczę;)

Czy pompa od 1.6 16V tez z tym regulatorem zamontowanym w pompie spasuje do mojego 1.8? Na tej aukcji jest pompa do 1.6 ale jak się przyjrzeć zdjęciom to tam jest ten plastikowy uchwyt waz z (chyba) regulatorem. Czyżby od jakiegoś rocznika do wszystkich A2 montowali takie pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanabyłem pompę z linka powyżej (od 1.8 takiego jak mój) z całym osprzętem. Wyciągnąłem starą (swoją drogą nie jest to takie proste jeśli ktoś tego wcześniej nie robił, trochę się trzeba napukać młotkiem a później łapy włożyć w benzynę;), ale przynajmniej nie trzeba baku ściągać).

Po wyjęciu zobaczyłem prawdopodobną przyczynę problemu:

287635323-opel_pompa_2.jpg

Napisałem prawdopodobną, bo nie wiem co jest powodem aż takiego rozerwania przewodu. Czy zmęczenie/ starość materiału czy regulator ciśnienia padł i przez zbyt wysokie ciśnienie rozerwało ten wężyk (możliwe?).

Prawdopodobnie wystarczyłoby obciąć to co rozerwane, założyć obejmę i pewnie byłoby OK, ale że obejmy nie miałem, a nowa-używana pompa zakupiona to ją założyłem i wszystko gra - bucy;)

Dziękuję wszystkim za pomoc ze szczególnym uwzględnieniem Orochimaru:)

post-32084-14352523789451_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witajcie.

Wiem, że temat jest stary ale uważam że lepiej kontynuować istniejący z tymi samymi objawami ponieważ jak uda się rozwiązać temat to osoby poszukujące szybciej znajdą.

Pacjent:

Opel Astra G 1.4 14v 90KM x14xe 2000r Multec-H

LPG- tomasetto alaska AT09 wtryski czerwone valtek. Sterownik stag300

Jedna sonda lambda na kolektorze wydechowym

Brak przepływomierza- zamiast tego MAPSENSOR

 

Objawy:

Błąd P0130 (4) o2 sensor kreis offen- Otwarty obwód czujnika O2 -wyskakuje zarówno na gazie jak i benzynie, zazwyczaj pojawiają się podczas jednostajnej jazdy przez dłuższą chwilę (prędkość nie ma znaczenia czy 60km/h czy 120km/h) i po jakimś czasie sam znika.

Błąd P0170 (2) Abgas mager-  czyli chyba mieszanka uboga - pojawił się wczoraj podczas próby nagrania filmiku ze zrzutami parametrów przez ABcom jak trzymałem samochód przez ok minutę na obrotach 5000

 

Dotychczasowa diagnostyka

Świece wymienione ok. pół roku temu -założone ngk dwuelektrodowe

Demontowana przepustnica i czyszczona razem z tymi małymi dziurkami pod talerzykiem

Czyszczony EGR,

Akumulator odłączony na całą noc i przejechane ok 30km na benzynie (co ciekawe błąd p0130 wyskoczył po przejechaniu ok. 5km od odłączenia )

Fizycznie sprawdzona złączka od map sensora

rozrząd nie przestawiony

świece nie okopcone

Pomiary miernikiem na sondzie lambda wskazują zmiany w zakresie od 0.1- 0.9V

W programie ABcom rzadko kiedy wchodzi w close loop (a jak już wejdzie to tylko na chwilkę i zaraz wraca do open loop)

Jedyne co zauważyłem dzisiaj to siateczka od  kolektora wydechowego jest przetarta od góry i może być nieszczelna (znajduje się ok. 40cm za sondą lambda)

Czujnik temperatury powietrza zasysanego wskazuje mniej więcej realne temperatury w stosunku do temperatury powietrza (sprawdziłem rano na zimnym silniku -pokazywało temperaturę różną od temperatury w garażu  o 1st.

Wężyk od podciśnienia do map sensora został wymieniony ponieważ nie był do końca pewny

pozostałe węźyki sprawdzone i nie widać aby były w złej formie albo nieszczelne.

Więcej nie przychodzi mi do głowy. Powiedzcie jakie chcecie parametry z abCom aby można było coś podpowiedzieć?

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Poproszę parametry:
obroty

status pętli sondy

napięcie sondy

korekty paliwa

tps

map

Błędy skasowane, zimny silnik, odpalasz, 1min na wolnych obrotach, 30s na 2500rpm, 30s na wolnych.

Podczas jazdy 3-4 bieg, 2tyś rpm przez 15-30s, schodzisz do 1500, but w podłogę do 5tyś (albo ile droga pozwoli) i hamujesz silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy skasowane tak jak prosiłeś, niestety w abcom nie ma (lub nie wiem który to parametr) korekty paliwa, resztę zaznaczyłem i widać na filmikach- mam nadzieję że dobrze wykonałem

pomiary.  Filmik z trasy troszkę dłuższy bo akurat takie warunki były na drodze.

auto_zimne.avi

trasa.avi

Edytowane przez somebody
linki były jeden obok drugiego i nieczytelne były
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widać żadnych zmian w napięciu sondy, nawet przy gazie w podłodze.

Odłącz sondę i zmierz napięcie na kablu sygnałowym od strony instalacji, po włączeniu zapłonu.

Zobacz, czy po podłączeniu sondy masz zasilanie grzałki. Jaka jest rezystancja grzałki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa białe przewody na zimnym silniku maja 4.5 Ohm

od strony sterownika 447mV też na zimnym silniku.

Po podłączeniu sondy napięcie zasilania grzałki 13,7v na odpalonym silniku.

Czyli chyba jednak sonda uwalona, skasuję jeszcze raz błędy i zrobię pomiary.

A jedno pytanie- nawet jeżeli sterownik działa w openloop to parametry z sondy powinien pokazywać poprawne tylko ich nie brać pod uwagę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też to wygląda na sondę.

Sterownik powinien pokazywać napięcie sondy niezależnie od stanu pętli, ale często jest tak, że po wystąpieniu błędu, ustawia sobie jakąś wartość zastępczą i niestety pokazuje ją, zamiast faktycznego napięcia. Dlatego warto sondę odłączyć i podpiąć się do niej miernikiem. Bez grzałki dłużej potrwa zanim się nagrzeje, ale będzie wiadomo, czy faktycznie nie reaguje na zmiany mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie sobie przypomniałem że kiedyś też już miałem problem z sondą lambda i robiłem pomiary miernikiem i wskazywała w pełnym zakresie wartości. Właśnie wróciłem z pracy to samochód mam nagrzany, lecę sprawdzić jakie wartości teraz będzie pokazywała na mierniku a jakie pokaże rano na zimnym silniku.

Wtedy co miałem problemy z sondą to czyszczenie przepustnicy i wymiana świec załatwiła problem na ok. rok czasu. 

 

nie mogę wyedytować poprzedniego postu.

Jednak chyba sonda lambda- strasznie leniwie reaguje na zmiany, pomimo rozgrzania silnika po podłączeniu miernika na odpalonym silniku powoli rosło napięcie na niej od 200mV do 700mV i się zatrzymało, po przegazowaniu delikatne zmiany ale to chyba bardziej moja sugestia niż faktyczne zmiany spadało do 650mV, jak sterownik był odpięty to też coś reagowała ale raczej w zakresie 100mV na pewno nie było to od 0.1mV do 1V.

Podjadę jutro na szrot, poszukam, popatrzę, jak coś znajdę to podstawię i zobaczę, jak pomoże to wtedy zamówię nową.

 

Edytowane przez Orochimaru
Scaliłem posty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za nieocenioną pomoc kol. Orochimaru. -Podjechałem do znajomka na szrot, spytałem czy ma jakąś sondę do mojego astrolota. Przyniósł mi pojemnik a w nim chyba z 50 sond- mówi wybierz sobie:D no to wybrałem 4 (2 idento jak moje dwie jakieś inne) zapłaciłem parę groszy. Podmiana - chwila prawdy i -bum- strzał w dziesiątkę- sonda oscyluje prawidłowo czyli od 0.1-0.9v a nie 0.4-0.6V. błąd skasowany, przejechane 40km i się nie pojawił🤩 Jestem świadom, że te używki mogą chwilę pochodzić ale przynajmniej mam pewność że to jest to.

Bardzo dziękuję jeszcze raz.

ps. założę jeszcze jeden temat z problemem który mam ale nie będę zaśmiecał tego wątku bo to nie dotyczy sondy lambda.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.