Orochimaru Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 > Teraz kwestia czy jest to wina pompy czy filtra... czy regulatora ciśnienia. A to można sprawdzić zaciskając na chwilę przewód powrotu paliwa. Jak ciśnienie wzrośnie (silnik odżyje) to regulator, albo filtr. A jak nie to pewnie pompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntp Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 > czy regulatora ciśnienia. A to można sprawdzić zaciskając na chwilę przewód powrotu paliwa. Jak > ciśnienie wzrośnie (silnik odżyje) to regulator, albo filtr. A jak nie to pewnie pompa. Głowy teraz nie dam, ale w X18XE1 chyba nie ma powrotu paliwa...(?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 Masz rację. Regulator jest w baku. Tym bardziej warto go sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntp Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 > Masz rację. Regulator jest w baku. > Tym bardziej warto go sprawdzić. Obstawiam że to jest coś z pompą/regulatorem. Odwieczny dylemat - kupić sprawny używany oryginał czy nową skośnooką... Małe chińskie rączki nie dokładają do pomp regulatorów, więc muszę to również kupić. Jak już wytargam bak z samochodu to pasuje mieć od razu wszystko pod ręką dlatego zastanawiam się nad czymś takim: link z alledrogo Wiesz może czy te regulatory montowane w bakach są identyczne jak te na listwach (w innych modelach silników)? Wygooglać nie mogę, tak samo jak i cen samych regulatorów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 Są inne bo nie mają podłączenia do podciśnienia. Ten regulator jest montowany w praktycznie wszystkich silnikach od 1.2 do 1.8 oprócz X14XE, X16XEL i Twinportów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntp Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 > Są inne bo nie mają podłączenia do podciśnienia. > Ten regulator jest montowany w praktycznie wszystkich silnikach od 1.2 do 1.8 oprócz X14XE, X16XEL > i Twinportów. To jeszcze pomęczę Czy pompa od 1.6 16V tez z tym regulatorem zamontowanym w pompie spasuje do mojego 1.8? Na tej aukcji jest pompa do 1.6 ale jak się przyjrzeć zdjęciom to tam jest ten plastikowy uchwyt waz z (chyba) regulatorem. Czyżby od jakiegoś rocznika do wszystkich A2 montowali takie pompy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 Będzie pasować. Gdybyś kupował samą pompę, to do tego silnika były dwa rodzaje. Ale jak kupujesz całość z koszykiem, filtrem i regulatorem, to będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntp Napisano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Zanabyłem pompę z linka powyżej (od 1.8 takiego jak mój) z całym osprzętem. Wyciągnąłem starą (swoją drogą nie jest to takie proste jeśli ktoś tego wcześniej nie robił, trochę się trzeba napukać młotkiem a później łapy włożyć w benzynę, ale przynajmniej nie trzeba baku ściągać). Po wyjęciu zobaczyłem prawdopodobną przyczynę problemu: Napisałem prawdopodobną, bo nie wiem co jest powodem aż takiego rozerwania przewodu. Czy zmęczenie/ starość materiału czy regulator ciśnienia padł i przez zbyt wysokie ciśnienie rozerwało ten wężyk (możliwe?). Prawdopodobnie wystarczyłoby obciąć to co rozerwane, założyć obejmę i pewnie byłoby OK, ale że obejmy nie miałem, a nowa-używana pompa zakupiona to ją założyłem i wszystko gra - bucy;) Dziękuję wszystkim za pomoc ze szczególnym uwzględnieniem Orochimaru:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
somebody Napisano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2020 Witajcie. Wiem, że temat jest stary ale uważam że lepiej kontynuować istniejący z tymi samymi objawami ponieważ jak uda się rozwiązać temat to osoby poszukujące szybciej znajdą. Pacjent: Opel Astra G 1.4 14v 90KM x14xe 2000r Multec-H LPG- tomasetto alaska AT09 wtryski czerwone valtek. Sterownik stag300 Jedna sonda lambda na kolektorze wydechowym Brak przepływomierza- zamiast tego MAPSENSOR Objawy: Błąd P0130 (4) o2 sensor kreis offen- Otwarty obwód czujnika O2 -wyskakuje zarówno na gazie jak i benzynie, zazwyczaj pojawiają się podczas jednostajnej jazdy przez dłuższą chwilę (prędkość nie ma znaczenia czy 60km/h czy 120km/h) i po jakimś czasie sam znika. Błąd P0170 (2) Abgas mager- czyli chyba mieszanka uboga - pojawił się wczoraj podczas próby nagrania filmiku ze zrzutami parametrów przez ABcom jak trzymałem samochód przez ok minutę na obrotach 5000 Dotychczasowa diagnostyka Świece wymienione ok. pół roku temu -założone ngk dwuelektrodowe Demontowana przepustnica i czyszczona razem z tymi małymi dziurkami pod talerzykiem Czyszczony EGR, Akumulator odłączony na całą noc i przejechane ok 30km na benzynie (co ciekawe błąd p0130 wyskoczył po przejechaniu ok. 5km od odłączenia ) Fizycznie sprawdzona złączka od map sensora rozrząd nie przestawiony świece nie okopcone Pomiary miernikiem na sondzie lambda wskazują zmiany w zakresie od 0.1- 0.9V W programie ABcom rzadko kiedy wchodzi w close loop (a jak już wejdzie to tylko na chwilkę i zaraz wraca do open loop) Jedyne co zauważyłem dzisiaj to siateczka od kolektora wydechowego jest przetarta od góry i może być nieszczelna (znajduje się ok. 40cm za sondą lambda) Czujnik temperatury powietrza zasysanego wskazuje mniej więcej realne temperatury w stosunku do temperatury powietrza (sprawdziłem rano na zimnym silniku -pokazywało temperaturę różną od temperatury w garażu o 1st. Wężyk od podciśnienia do map sensora został wymieniony ponieważ nie był do końca pewny pozostałe węźyki sprawdzone i nie widać aby były w złej formie albo nieszczelne. Więcej nie przychodzi mi do głowy. Powiedzcie jakie chcecie parametry z abCom aby można było coś podpowiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2020 Witam. Poproszę parametry: obroty status pętli sondy napięcie sondy korekty paliwa tps map Błędy skasowane, zimny silnik, odpalasz, 1min na wolnych obrotach, 30s na 2500rpm, 30s na wolnych. Podczas jazdy 3-4 bieg, 2tyś rpm przez 15-30s, schodzisz do 1500, but w podłogę do 5tyś (albo ile droga pozwoli) i hamujesz silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
somebody Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 (edytowane) Błędy skasowane tak jak prosiłeś, niestety w abcom nie ma (lub nie wiem który to parametr) korekty paliwa, resztę zaznaczyłem i widać na filmikach- mam nadzieję że dobrze wykonałem pomiary. Filmik z trasy troszkę dłuższy bo akurat takie warunki były na drodze. auto_zimne.avi trasa.avi Edytowane 26 Stycznia 2020 przez somebody linki były jeden obok drugiego i nieczytelne były Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2020 Nie widać żadnych zmian w napięciu sondy, nawet przy gazie w podłodze. Odłącz sondę i zmierz napięcie na kablu sygnałowym od strony instalacji, po włączeniu zapłonu. Zobacz, czy po podłączeniu sondy masz zasilanie grzałki. Jaka jest rezystancja grzałki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
somebody Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 dwa białe przewody na zimnym silniku maja 4.5 Ohm od strony sterownika 447mV też na zimnym silniku. Po podłączeniu sondy napięcie zasilania grzałki 13,7v na odpalonym silniku. Czyli chyba jednak sonda uwalona, skasuję jeszcze raz błędy i zrobię pomiary. A jedno pytanie- nawet jeżeli sterownik działa w openloop to parametry z sondy powinien pokazywać poprawne tylko ich nie brać pod uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 Mnie też to wygląda na sondę. Sterownik powinien pokazywać napięcie sondy niezależnie od stanu pętli, ale często jest tak, że po wystąpieniu błędu, ustawia sobie jakąś wartość zastępczą i niestety pokazuje ją, zamiast faktycznego napięcia. Dlatego warto sondę odłączyć i podpiąć się do niej miernikiem. Bez grzałki dłużej potrwa zanim się nagrzeje, ale będzie wiadomo, czy faktycznie nie reaguje na zmiany mieszanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
somebody Napisano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2020 (edytowane) właśnie sobie przypomniałem że kiedyś też już miałem problem z sondą lambda i robiłem pomiary miernikiem i wskazywała w pełnym zakresie wartości. Właśnie wróciłem z pracy to samochód mam nagrzany, lecę sprawdzić jakie wartości teraz będzie pokazywała na mierniku a jakie pokaże rano na zimnym silniku. Wtedy co miałem problemy z sondą to czyszczenie przepustnicy i wymiana świec załatwiła problem na ok. rok czasu. nie mogę wyedytować poprzedniego postu. Jednak chyba sonda lambda- strasznie leniwie reaguje na zmiany, pomimo rozgrzania silnika po podłączeniu miernika na odpalonym silniku powoli rosło napięcie na niej od 200mV do 700mV i się zatrzymało, po przegazowaniu delikatne zmiany ale to chyba bardziej moja sugestia niż faktyczne zmiany spadało do 650mV, jak sterownik był odpięty to też coś reagowała ale raczej w zakresie 100mV na pewno nie było to od 0.1mV do 1V. Podjadę jutro na szrot, poszukam, popatrzę, jak coś znajdę to podstawię i zobaczę, jak pomoże to wtedy zamówię nową. Edytowane 28 Stycznia 2020 przez Orochimaru Scaliłem posty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
somebody Napisano 30 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2020 Bardzo dziękuję za nieocenioną pomoc kol. Orochimaru. -Podjechałem do znajomka na szrot, spytałem czy ma jakąś sondę do mojego astrolota. Przyniósł mi pojemnik a w nim chyba z 50 sond- mówi wybierz sobie:D no to wybrałem 4 (2 idento jak moje dwie jakieś inne) zapłaciłem parę groszy. Podmiana - chwila prawdy i -bum- strzał w dziesiątkę- sonda oscyluje prawidłowo czyli od 0.1-0.9v a nie 0.4-0.6V. błąd skasowany, przejechane 40km i się nie pojawił Jestem świadom, że te używki mogą chwilę pochodzić ale przynajmniej mam pewność że to jest to. Bardzo dziękuję jeszcze raz. ps. założę jeszcze jeden temat z problemem który mam ale nie będę zaśmiecał tego wątku bo to nie dotyczy sondy lambda. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.