Skocz do zawartości

[G] P0130 - błąd sondy lambda


benypb

Rekomendowane odpowiedzi

Skontaktowałem się z facetem z Katowic - na allegro ogłasza się, że naprawia sterowniki ECU, zadzwoniłem i zapytałem się o problem z błędem sondy lambda - brakiem pracy na jałowym, od razu zapytał się mnie czy auto ma LPG, jak mu potwierdziłem poinformował mnie abym się udał do ASO w celu wgrania nowego softu, czyli skasowanie BLM - mapy benzyny, nie ma innego podobno sposobu jak tylko wgranie softu. Zastanawiam się tylko czy jednak może pośmigać ze 300 km na benzynie i czy to załatwi sprawę?!

Zastanawia mnie też sprawa, tego już się nie spytałem, czy za każdym razem będzie się tak działo jak coś będzie nie tak z LPG i mapa będzie się rozjeżdżała.

Przepraszam że Ciebie tak meczę, ale potrzebuję podpowiedzi od osoby w temacie, a według mojej oceny jesteś Tu na tym forum jedną z nielicznych osób której diagnozy są trafne, znaczy się że masz o tym pojecie i wiesz dobrze o czym piszesz, dzięki wielkie za czas poświęcony na analizowanie mojego problemu waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie można tego wykluczyć. Mnie też to przeszło przez myśl, ale to ostateczność. Gazownik ma dostęp

> do emulatorów lambdy. Wystarczy takowy podłączyć i sygnał, który widzi ECU powinien być

> wzorowy niezależnie od warunków. Jak zacznie wskazywać ubogo, to rzeczywiście może być problem

> w sterowniku.

gazonik niby wzbogacał czy zubożał mieszankę i jak on niby twierdzi sygnał ECU dostaje ponieważ zaraz albo wydłużał/skracał czasy na wtryskach benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz dostęp do Techa, możesz kasować BLM-y nie tylko mapy wtrysków, ale też np: regulatora obrotów jałowych (przydatne po czyszczeniu przepustnicy). Nie jest konieczne wgrywanie softu.

Update jest konieczny jeśli np: była jakaś akcja typu: permanentne syfienie się przepustnicy. Była nawet taka w Twoim silniku. Rozwiercali kanał powietrza w obudowie przepustnicy i do tego był konieczny zmodyfikowany soft. Ale do resetu adaptacji nie jest to koniecznie.

Program kompa jest tak zbudowany, że może się nauczyć głupot, ale też może się ich oduczyć. Pojeździj na benzynie, używaj całego zakresu obrotów silnika i obciążeń (jazda spokojna na przemian z ostrą) i komp zapisze BLM-y odpowiednio. Ale trzeba wykluczyć lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Techa nie mam dostępu niestety, no ale cóż jak będzie trzeba to pojadę i zapłacę w ASO.

Ale najpierw zrobię tak jak piszesz, upewnię się czy na pewno nie ma lewego powietrza i pojeżdżę jeszcze na PB i się odezwę co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sobie śledzę twoje zmagania i mi to pachnie najbardziej usterką sondy lambda.

Też biorę ją pod uwagę, ale najpierw powalczę z kompem, pośmigam na Pb i może się coś to ułoży, bo czytam na necie o tym problemie i ma to dużo ludzi, że im się mapa rozjeżdża. No ale zamówiłem interfejs do LPG i sam podejrzę co tam jest namodzone i wrzucę na jakieś forum to się okaże o co tu tak naprawdę chodzi.

Póki co to nie mam ciśnienia, bo tak mógłbym wydać kupę kasy wymieniając po kolei wszystko, ale nie o to chodzi, jest auto żony i służbowe dodatkowo więc nie ma stresu, choć nie powiem że nie jest to frustrujące.

Opisuję wszystko na forum bo może komuś z bractwa to się przyda biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, jaką wartość na obrotach jałowych powinien mieć zawór EGR?

A już piszę dla czego pytam.

Otóż byłem dzisiaj u mechanika który specjalizuje się w oplach na wykasowaniu BLM-ów, nic to nie dało, dalej sonda wisiała na ubogiej mieszance, ale pan zwrócił uwagę na zawór EGR i poinformował mnie, że jak się nie myli to powinien na jałowych być 0,7V a był 1,3V.

Zawór został wykręcony i teoretycznie był zamknięty, po czyszczeniu dalej wisiał na 1,3 V.

Pan u którego byłem pracował kiedyś w ASO opla i poinformował mnie, że bez problemu można zaślepić EGR bez żadnych konsekwencji, niby nie powoduje to spalania stukowego, ile mechaników tyle opinii.

Więc bez zastanowienia zaślepiłem zawór EGR zaślepką kupioną na allegro.

Jakież było moje zdziwienie, że silnik zaczął równo pracować i sonda zaczęła oscylować na pełnym zakresie.

Testowałem auto ponad 30 minut zarówno na Pb jak i LPG i żadnego zawisu sondy. 270635636-JUMP2.gif

01egr.jpg

02egr.jpg

03egr.jpg

Oczywiście muszę auto potestować aby być pewnym w 100%, ale ze wstępnych obserwacji wychodzi, że to przez otwart EGR dostawały się cały czas spaliny i zubożały mieszankę. Jest jedna prawidłowość zawsze sonda wisiała jak lekko trzęsło autem - jakby zapłon wypadał (czyżby zawór się nie domknął), jak nie trzęsło silnikiem to sonda śmigała ekstra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że to jednak uszczelka była uszkodzona i łapał tamtędy lewe powietrze.

Grunt, że obyło się bez kupna sondy waytogo.gif.

Możesz teraz nagrać dla potomnych filmik obrazujący prawidłowo działającą sondę podczas obrotów jałowych, ostrego przyspieszania, jazdy ze stała prędkością i hamowania silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, że to jednak uszczelka była uszkodzona i łapał tamtędy lewe powietrze.

> Grunt, że obyło się bez kupna sondy .

> Możesz teraz nagrać dla potomnych filmik obrazujący prawidłowo działającą sondę podczas obrotów

> jałowych, ostrego przyspieszania, jazdy ze stała prędkością i hamowania silnikiem.

Zrobi się na pewno ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc po testach wychodzi, że wszystko jest ok biglaugh.gif

Trochę filmów z prawidłowej pracy sondy lambda.

Legenda:

1. wskazania sondy lambda

2. wskazania przepływomierza

3. prędkość km/h

4. prędkość obrotowa silnika

EGR - zaślepiony grinser006.gif

Astra G X18XE1 - sonda lambda - obroty jałowe - prawidłowa praca.

Astra G X18XE1 - sonda lambda - normalna jazda - prawidłowa praca.

Astra G X18XE1 - sonda lambda - ostre przyśpieszenie - prawidłowa praca.

Astra G X18XE1 - sonda lambda - stała prędkość - prawidłowa praca.

Serdecznie jeszcze raz chciałem Ci i kolegom zaangażowanym w pomoc w rozwiązaniu mojego problemu podziękować 20.GIF

Oczywiście jeżeli nadają się filmiki do działu technicznego, to bardzo proszę o wstawienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakim programem robiłeś filmiki?

Do zgrywania okien, pulpitu kompa polecam darmowy program Cam Studio <<<klik>>>

A do obróbki w celu zmniejszenia ilość Mb także freeware Free Zune Video Converter 1.0 pl <<<klik>>>>

Bardzo dobre, proste i darmowe narzędzia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie spodziewałem sie aż tak precyzyjnej odpowiedzi

> dzięki

spoko, staram się pomóc tak dobrze jak mogę, choć w ten sposób mogę się odwdzięczyć za pomoc jaką również otrzymuję na TYM forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Witam. Mam ten sam problem z tą sondą, za tkałem ten zawór egr ale i tak mi swieci sonda. Teraz mam pytanie od nośnie lpg, lpg jest podłączone pod sonde czy ja mogę od ciąć ten kabelek od sondy do lpg? Zapala się tylko na biegu jałowym. Auto opel astra g 1.8 16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi oto że od tego czasu jak jest lpg to pojawiają się błędy, check swieci jak na i benzynie

> jak i na lpg ale tylko na jałowych, dlatego pytam czy moge od ciąc kabel od sondy do lpg może

> coś to da.

A jaką masz instalację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem dokładnie jakąs sekwęcje, tomasetto a 2.

Tomasetto to tylko reduktor. Jeżeli masz sekwencję to podłączenie do niej sondy jest z reguły tylko w celach diagnostycznych więc odłączyć możesz. Tylko mnie się wydaje że twój problem jest związany ze źle ustawioną instalacją LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem żeby ustawili mi te lpg ale i tak nic nie dało.. albo gazownicy do bani albo coś. Jeśli

> odłączę ten kabel od sondy do lpg to nic się nie stanie tak?

Skoro nie piszesz jaki masz sterownik LPG to nic nie można w 100% zagwarantować bo wróżenie z fusów to na forum wróżki.pl. W instalacjach II i III gen nie wolno odłączać, a w IVgen czyli tzw. sekwencjach w tych co znam to wolno (i najczęściej gazownicy nie podłączają bo im się nie chce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. To mam pytanie od nośnie tego EGR bo od 2500-3000,obr Egr się nie rusza nawet, dopiero jak wcisne gaz-puszczę, gaz-puszczę

Jak odłączę przepływke to sonda lambda działa prawidłowo 2500 obr tak samo jest na jałowych.

A to jałowe z błędem sondy lambda + lpg

lpg 2000 obr z błędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od 2500-3000,obr Egr się nie rusza nawet

No i dobrze.

Instalację LPG masz co prawda sekwencyjną, ale bida z nędzą jak to mówią. Po korektach widać, że nie jest wyregulowana i za pewne stąd błąd sondy. Problem w tym, że za dużo do regulowania to tam nie ma.

Jeśli chodzi o przepływomierz to możesz nagrać parametry:

obroty,

o2 sensor,

przepływomierz, podczas przyspieszania z gazem do podłogi do odcinki na średnim biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i dobrze.

> Instalację LPG masz co prawda sekwencyjną, ale bida z nędzą jak to mówią. Po korektach widać, że

> nie jest wyregulowana i za pewne stąd błąd sondy. Problem w tym, że za dużo do regulowania to

> tam nie ma.

Te gazownicy.... i to tak jest jak się ktoś nie zna.

No i to jest właśnie to. Z regulacją byłem i niby podłączył pod kompa ale stwierdził że na czuja ustawi bo błąd sondy lambda jest. Czy ja moge gdzie indziej jechać z tą regulacją?

Po odłączeniu przepływki sonda za czeła działać prawidłowo- tak mi się wydaje.

to sonda jest dobra? czy tak nie jest jak myśle?

Dodam że tydzień temu wymieniłem zaworek serwa bo był walniety, nie wiem czy to ma na coś wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziemy wiedzieć więcej, jak nagrasz parametry, o których wspomniałem powyżej.

Innym powodem może być lewe powietrze. To będzie widać po korektach na wolnych i wyższych obrotach (parametry takie jak na filmiku z odłączoną przepływką). Ale dopiero po skasowaniu adaptacji i tylko na benzynie. Do testów, zero LPG. Silnik ma najpierw dobrze chodzić na podstawowym paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o przepływomierz to możesz nagrać parametry:

> obroty,

> o2 sensor,

> przepływomierz, podczas przyspieszania z gazem do podłogi do odcinki na średnim biegu.

Ok. Czyli butle z gazem muszę za kręcić tak?

Obroty, o2 sensor, przepływomierz, wszystkie te parametry nagrać w czaśie jazdy tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok. Czyli butle z gazem muszę za kręcić tak?

Nie musisz, choć możesz. Wyłącz tylko instalację, żeby nie przełączała się automatycznie na gaz.

> Obroty, o2 sensor, przepływomierz, wszystkie te parametry nagrać w czaśie jazdy tak?

Tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na sterowniku pisze tak: Stefanelli sis plus 03/12 L.183/12 036204

> E8 67R-01 4703.

> Oto chodzi?

> Jak wstawić miniature filmu?

No czyli prosta sekwencja. Możesz se tą sondę odłączać od LPG ale tak jak pisałem to nie tu problem. Widzę, że wątek poszedł już konstruktywniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o przepływomierz to możesz nagrać parametry:

> obroty,

> o2 sensor,

> przepływomierz, podczas przyspieszania z gazem do podłogi do odcinki na średnim biegu.

Przepływomierz

o2 sensor, i tu jest chyba problem, nie podoba mi się ta pentla sensora, jak dodam gaz w podłoge to pisze otwarta, jak normalnie jade to zamknięta, auto niema ducha jak dam gaz w podłoge. Oto film.

Jazda 100km

Nie wiem, ale chyba jest dziwny dzwięk z wydechu (jak by pierdział) ale nie jestem pewien bo tłumik mam troszkę sportowy. Jak dam gaz w podłoge. (Nie jestem pewien) jak sprawdzić szczelność tego lub czym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sob.gif

Chyba nie zrozumiałeś o co mi chodziło, więc jeszcze raz wink.gif.

W programie masz 6 parametrów do podglądu na raz.

Wybierasz od góry:

prędkość silnika,

O2 sensor,

O2 Przepustnica BLM bieg jałowy,

O2 BLM przepustnica częściowo otwarta,

przepływomierz powietrza (wskazania w woltach [V]),

TPS sygnał.

I teraz nagrywasz na jednym filmiku:

30s obrotów jałowych,

30s jazdy se stałą prędkością i powiedzmy 2.5tyś obr,

sprint od 2tyś obr aż do odcinki (powyżej 5tyś) z pedałem od razu do deski. Najlepiej na trójce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś mnie coś skłoniło aby od kręcic kolektor wydechowy, a co się tam okazuję brak 1 śruby bo jest ukręcona, tam tędy wydostaję się powietrze i za pewne przez to się to wszystko dzieję. Teraz mam pytanie, jak tą szpilke wykręcic z tej głowicy nie sciągając głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.