Skocz do zawartości

Wymiana miski olejowej w Fiat Uno 1.0 Fire


heeler11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mianowicie chciałem się zapytać jak wymienić miskę olejową w tym fiacie co w temacie:)

mianowicie przecieka mi nie wiem czy na uszczelnieniu czy porostu przerdzewiała:)

chciałem się jak wgl wyciągnąć miskę olejową

w tym unciaku

bodajże trzyma sie na srubach imbusowych??:)

trzeba łapę od silnika odkręcać??

proszę o pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam mianowicie chciałem się zapytać jak wymienić miskę olejową w tym fiacie co w temacie:)

> mianowicie przecieka mi nie wiem czy na uszczelnieniu czy porostu przerdzewiała:)

> chciałem się jak wgl wyciągnąć miskę olejową

> w tym unciaku

> bodajże trzyma sie na srubach imbusowych??:)

> trzeba łapę od silnika odkręcać??

> proszę o pomoc:)

Witam. Więc kolego wjedź sobie Uniaczem na kanał i sobie zobacz co jest Ci potrzebne do odkręcenia miski olejowej, jakie klucze i zobacz co najpierw musisz zrobić żebyś mógł odkręcić tą miskę i po problemie. Pozdro Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze dacie jakieś konkretne rady:))

ale ona racezj nie przegniła bo wydaje sie dobrze wygladac:))

tylko pasowało by ją uszczelnić:)

dajcie rady jak to bezboleśnie wymontować:))

i jak odtłuścić ta powieschnie na ktora bede silikon nakłądał??

czym otłuścic??:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a moze dacie jakieś konkretne rady:))

tak.

adin - uzupełnij profil

dwa - wdech, wydech wdech wydech - skup się.

> ale ona racezj nie przegniła bo wydaje sie dobrze wygladac:))

> tylko pasowało by ją uszczelnić:)

leci z z michy?

> dajcie rady jak to bezboleśnie wymontować:))

kanał ma?

wjeżdżasz na kanał, bierzesz klucz (kurde.. eee... 13? - to sprawdzisz) i masz kilka śrubek, które trzymają miskę. Wystarczy je odkrecić... i zdejmujesz miskę. Proponuje najpierw spuścić olej.:D

uszczelek pod michę nie ma więc bierzesz taki czerwony silnikon (wysoko temperaturowy)

> i jak odtłuścić ta powieschnie na ktora bede silikon nakłądał??

normalnie... szmata, na nią benzynę ekstrakcyjną i jedziesz....

> czym otłuścic??:)

Odtłuścić możesz benzyną ekstrakcyjną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> leci z z michy?

nie.. z wydechu... przecież pisze wyraźnie...

> wjeżdżasz na kanał, bierzesz klucz (kurde.. eee... 13? - to sprawdzisz) i masz kilka śrubek, które

> trzymają miskę. Wystarczy je odkrecić... i zdejmujesz miskę.

to jeszcze majster dodaj że klucz nasadowy bo płaskim się namęczy a miska jest wklejona i musi są oderwać/wyciąć od bloku...

>Proponuje najpierw spuścić

> olej.:D

długo nad tym myślałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka wodzu. Co do miski. Wszystko działasz z kanału. Musisz odkręcić osłonę koła zamachowego między skrzynią, a silnikiem. Taka czarna blacha(2 śruby na klucz 10 i 1xna klucz 13)Jak już to zdejmiesz masz dostęp do wszystkich śrub miski (klucz długi 10) Albo mała nasadka i długa przedłużka albo klucz na tzw "kiju". Nie ma tam uszczelki. Jest ona wklejona na kit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Podepnę się po temat bo też mi się miska poci.

Znajomy powiedział, że można to pospawać, co sądzicie o takim rozwiązaniu (chyba lepsze do poxyliny)? Czym zakonserwować rdzawki na misce i na baku. Mam baranka w spraju, po wyczyszczeniu i odtłuszczeniu jaki dać podkład( najlepiej antykorozyjny)? stosuję się jeszcze minię i czy nada się na miske i bak?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, mam wrażenie że prawie nikt z doradzających nie zmieniał miski (poza Drupim).

Najgorzej będzie Ci oderwać misę od bloku, wkładaj tam płaski śrubokręt i powolutku, po kroczku rozpychaj, nie za ostro bo pogniesz michę.

Potem zedrzyj silikon dokładnie, najlepiej nożykiem do papieru, tą czołową krawędzią - nie ostrzem.

Odtłuść benzyną ekstrakcyjną.

Nie nakładaj za dużo silikonu bo Ci gluty polecą do silnika, tak z czuciem.

Nie dokręcaj od razu na maxa, niech sobie silikon przystygnie i dociąg po kilku godzinach.

Wydech może przeszkadzać założyć miskę, żeby nie zawadzić o coś nasilikowaną powierzchnią ale jest to do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> blachę przygotowałem dobrze, dałem jedną grubą warstwę,

No i masz wyjaśnienie. Od zawsze maluje się 2 warstwy jeśli to ma być dobrze. Nawet na opakowaniu nastrugane, że kolejną warstwę po 2 godzinach. Hammerite ma to do siebie, że jak grubo za pierwszym razem byś nie położył zawsze są jakieś prześwity.

Furteczka klienta którą malowałem 2 lata temu (Farba zdarta do gołego metalu i bez podkładu) w stanie takim jaką ją zostawiłem. No ale tu mówimy o misce. Narażona na uszkodzenia przeszlifowania po sierżantach itp. więc może być że piękna się gdzieś przedarła zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale na miskę to chyba tylko Hammerite.

Dlaczego? ja miskę oczyściłem do gołej blachy kątówką wyposażoną w szczotkę stalową, ale równie dobrze można by zastosować tarcze listkowe. następnie pomalowałem miskę 3. warstwami antykorozyjnego podkładu szybkoschnącego UREKOR-S (do wyboru kolor szary lub konwencjonalny, tradycyjny kolor minii). i miska przeżyje resztę oblachowania (niestety... sick.gif).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> producent przewiduje 15 kkm, ja zawsze wymieniam co 10 kkm

Fajnie. A po co ?

Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się wymieniać oleju częściej, niż zaleca producent samochodu. O kilka tysięcy później - owszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem tak jak piszesz, ciut później niż instrukcja przewidywała. Ale w moim nowym nabytku producent zaleca wymianę po 30kkm. Uważam że to zdecydowanie zbyt długo i prwdopodobnie wymienię olej zdecydowanie wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniałem tak jak piszesz, ciut później niż instrukcja przewidywała. Ale w moim nowym nabytku

> producent zaleca wymianę po 30kkm. Uważam że to zdecydowanie zbyt długo i prwdopodobnie

> wymienię olej zdecydowanie wcześniej.

Zależy, w jakim czasie zrobisz te 30 tysięcy. Jeżeli w mniej, niż rok, z przewagą jazdy po trasie, możesz spokojnie wymieniać co 30 tysięcy. Jeżeli jeździsz mniej lub raczej po mieście (lub jedno i drugie) przejdź na interwał serwisowania całego pojazdu jak dla "warunków szczególnych", czyli co 20 tysięcy lub 2 lata.

Sprawdź w książce gwarancyjnej, czy dla Citroena wygląda to tak samo, jak dla Peugeota - normalny serwis co 30 tysięcy z międzyprzeglądem w połowie, dla eksploatacji w "warunkach szczególnych" co 20 tysięcy. Na zdrowy rozum powinno być tak samo, bo mechanicznie to bliźniaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie.

I zawsze wszystkim "ostrożnym". wymieniającym olej silnikowy częściej, niż zaleca producent, zadaję to samo prowokacyjne pytanie: czy innym płynom eksploatacyjnym również skracają resurs o połowę ? Czy wymieniają płyn hamulcowy i chłodniczy raz na rok, a olej przekładniowy co 60 zamiast 120 tysięcy ? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze jedno pytanko

> wiecie może jakie są śruby przy misce, bo pożyczyłbym klucze z roboty, chce wejść pod auto i robić,

> a nie zastanawiać się czy mam taki klucz.

> z góry dzięki

> Pozdrawiam

Klucz 10 sztorcowy długi (albo nasadka na patyku, dobrze by było na elastycznym albo przegubowym) oraz 13-tka płaska i 10 płaska do tej blachy przy skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klucz 10 sztorcowy długi (albo nasadka na patyku, dobrze by było na elastycznym albo przegubowym)

> oraz 13-tka płaska i 10 płaska do tej blachy przy skrzyni.

czasami można trafić na śruby M8 z łbem 13mm od miski - także sztorcowa 13 może też się przydać.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.