Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

tzok

Program diagnostyczny do CC/SC 0.9/1.1SPI

Recommended Posts

Zapraszam do testów mojego programu do diagnostyki Cinquecento 900/1.1 oraz Seicento 1.1SPI:

http://iaw-scan.sourceforge.net/

Program działa z dedykowanym interfejsem na port RS-232 (rysunek płytki i schemat montażowy do pobrania na stronie projektu) bądź z typowym interfejsem KKL (VAG-COM) na USB z przejściówką FIAT 3-pin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz podpowiedzieć który konkretnie inteface VAG współpracuje z tym oprogramowaniem?, takie przykładowe linki z allegro lub jakiegoś sklepu internetowegook.gif

I czy planujesz inne, starsze wersje sterowników, jak choćby do punto 1,2 MPI ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Możesz podpowiedzieć który konkretnie inteface VAG współpracuje z tym oprogramowaniem?, takie

> przykładowe linki z allegro lub jakiegoś sklepu internetowego

> I czy planujesz inne, starsze wersje sterowników, jak choćby do punto 1,2 MPI ?

Jak byś przeczytał stronę autora to byś natknął się na link do sklepu Viakena

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak byś przeczytał stronę autora to byś natknął się na link do sklepu Viakena

Znalazłem, ale post poszedł wczesniej zlosnik.gif

Inna sprawa że link jest do RS232 A obecnie to raczej USB są w laptopach.

Dobra, bardziej mnie interesuje obsługa kompa w palio zlosnik.gif IAW18F

Share this post


Link to post
Share on other sites

A z MPI i 16v dziala? zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A z MPI i 16v dziala?

A widzisz je na liście obsługiwanych ecu? facepalm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A widzisz je na liście obsługiwanych ecu?

Nie umiem czytac po angielsku ... moze obslugiwanie dziala z malymi bledami, moze tzok ma jakas wersje beta, moze nie testowal z mpi/16v ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
dodaj jeszcze obsluge innych kompow z cento/punto i skonczy sie zawracanie dupsztala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Możesz podpowiedzieć który konkretnie inteface VAG współpracuje z tym oprogramowaniem?, takie

> przykładowe linki z allegro lub jakiegoś sklepu internetowego

VAG-COM 409.1 od Viakena, zarówno RS-232 jak i USB.

> I czy planujesz inne, starsze wersje sterowników, jak choćby do punto 1,2 MPI ?

Tak, Punto 1.2 8V MPI powinno się za jakiś czas pojawić (IAW-8F/18F). Nowsze są obsługiwane przez FIAT ECU Scan i ich obsługi nie planuję. Sterowników BOSCHa (Punto 1.6 Sporting) ani Hitachi? (Punto GT) również nie, ze względu na zupełnie inny protokół.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A z MPI i 16v dziala?

MPI 8V (IAW-8F/18F) jest w planach (mam opis protokołu), ale 16V na razie nie, bo IAW-18FD ma chyba troszkę zmodyfikowany protokół, a nie mam do niego żadnej dokumentacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> MPI 8V (IAW-8F/18F) jest w planach (mam opis protokołu), ale 16V na razie nie, bo IAW-18FD ma chyba

> troszkę zmodyfikowany protokół, a nie mam do niego żadnej dokumentacji.

Szkoda frown.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> MPI 8V (IAW-8F/18F) jest w planach (mam opis protokołu), ale 16V na razie nie, bo IAW-18FD ma chyba

> troszkę zmodyfikowany protokół, a nie mam do niego żadnej dokumentacji.

Zależy, co rozumiesz przez inny protokół. Na poziomie komunikacji jest taki sam, na poziomie kodów diagnostycznych jest faktycznie trochę inny, ale tak samo inny jest 18F od 16F. Gorsze jest to, że konwersje niektórych danych są zupełnie inne.

Co do dokumentacji 18FD, to albo się mocno uśmiechnij i postaw piwo.gif, albo zagadaj do Neil-a, od którego założę się dostałeś 18F, ma ją, powie Ci pewnie, że nie ma, ale to dlatego, że mu się szukać nie chce ok.gif

Tak pozatym, to w imieniu swoim i reszty niewdzięczników z tego kącika, dziękuję Ci bardzo za włożoną pracę i chęć podzielenia się ok.gif Ja mam też zamiar dorzucić swoje parę groszy w innej postaci niedługo, ale na razie się zbieram moralnie wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> VAG-COM 409.1 od Viakena, zarówno RS-232 jak i USB.

ok.gif

> Tak, Punto 1.2 8V MPI powinno się za jakiś czas pojawić (IAW-8F/18F).

Było by na prawde super. Jak pewnie wiesz, do tej pory praktycznie pod DOS`em trzeba robić ich diagnostykę, a to pomijając ceny jest zwyczajnie cięzkie do ogarnięcia przy współczesnym sprzęcie. To był by przełomok.gif

Nowsze są obsługiwane przez

> FIAT ECU Scan i ich obsługi nie planuję.

I słusznie, nie ma sensu powielać czegoś co już istnieje i się sprawdza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego nieźle , mam VAGA i przejściówkę zobaczymy czy będzie działać , Respekt 20.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> VAG-COM 409.1 od Viakena, zarówno RS-232 jak i USB.

> Tak, Punto 1.2 8V MPI powinno się za jakiś czas pojawić (IAW-8F/18F). Nowsze są obsługiwane przez

> FIAT ECU Scan i ich obsługi nie planuję. Sterowników BOSCHa (Punto 1.6 Sporting) ani Hitachi?

> (Punto GT) również nie, ze względu na zupełnie inny protokół.

Hitachi jest w HGT więc to już działka kolesi od FES-a bo tam obd2 siedzi. Punto GT ma Boscha i program w sumie niepotrzebny bo diagnostykę robi się grzebiąc kawałkiem drucika we wtyczce. Jeśli dobrze pamiętam to punto 1.6 (Bosch) tak samo się robi drucikiem.

Stare IAW będą i będzie git ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zapraszam do testów mojego programu do diagnostyki Cinquecento 900/1.1 oraz Seicento 1.1SPI:

>

Mam pytanie, w czym lepszy/gorszy jest Twój program od kompletu VISA/EUROSCAN pomijając kwestię interfejsu i "darmowości" oprogramowania???

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mam pytanie, w czym lepszy/gorszy jest Twój program od kompletu VISA/EUROSCAN pomijając kwestię

> interfejsu i "darmowości" oprogramowania???

Funkcjonalność jest porównywalna tyle, ze działa na współczesnym sprzęcie - pod Windows i z "kabelkiem" USB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Program nie działa pod Win7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Program nie działa pod Win7.

Działa, nawet jest pod nim pisany i kompilowany... w archiwum są dwa pliki - exe i dll - oba muszą zostać wypakowane do jednego katalogu. Wymagany jest też .NET Framework 2.0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Działa, nawet jest pod nim pisany i kompilowany... w archiwum są dwa pliki - exe i dll - oba muszą

> zostać wypakowane do jednego katalogu. Wymagany jest też .NET Framework 2.0.

cos w tym moze byc. Bo u mnie na WIN XP PROF SP3 program wypakowany na pendrive dziala bez problemu, po skopiowaniu na dysk obydwu plikow juz wywala blad. Troche dziwne, ale grunt ze dziala biglaugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pod Vista 32 bity działa. daje tylko komunikat o porcie COM ale to wynika z tego że nie jest nic do kompa podłączone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> MPI 8V (IAW-8F/18F) jest w planach (mam opis protokołu), ale 16V na razie nie, bo IAW-18FD ma chyba

> troszkę zmodyfikowany protokół, a nie mam do niego żadnej dokumentacji.

Release 0.2.1 (30.03.2011)

+ Added partial IAW-8F/18F Support (Live Data, System Status, FIAT CODE Errors, Error Cancellation)

* Minor code corrections and optimizations

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dzisiejszej wersji, tylko jeden port COM do wyboru, COM1

?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> W dzisiejszej wersji, tylko jeden port COM do wyboru, COM1

> ?

u mnie na lapku pozwolił wybrać com2 do którego mam "wpiętego" kkla

Share this post


Link to post
Share on other sites

> W dzisiejszej wersji, tylko jeden port COM do wyboru, COM1

> ?

Do wyboru są porty istniejące w systemie w chwili uruchomienia programu... widać nie miałeś w momencie uruchomienia programu innych portów niż COM1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Do wyboru są porty istniejące w systemie w chwili uruchomienia programu... widać nie miałeś w

> momencie uruchomienia programu innych portów niż COM1.

No nie mam bo to jeden z kompów w pracy.

OKI, fejs pewnie dojedzie na początku przyszłego tygodnia i zaczną się testy w warunkach rzeczywistych na IAW 18F (8F też mogę w sumie przetestować ale wpierw musze znaleźć centralkę IMO zlosnik.gif)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co do dokumentacji 18FD, to albo się mocno uśmiechnij i postaw , albo zagadaj do Neil-a, od którego

> założę się dostałeś 18F, ma ją, powie Ci pewnie, że nie ma, ale to dlatego, że mu się szukać

> nie chce

Zgodnie z przewidywaniami powiedział, że nie ma... ma 16F i 18F ale nie 18FD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zgodnie z przewidywaniami powiedział, że nie ma... ma 16F i 18F ale nie 18FD.

Poszedł mail wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Poszedł mail

To sporo mi się wyjaśniło też odnośnie rodzajów błędów w IAW-8F... swoją drogą są bardzo podobne - na szczęście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To sporo mi się wyjaśniło też odnośnie rodzajów błędów w IAW-8F... swoją drogą są bardzo podobne -

> na szczęście.

To czekamy na jakies nowinki zlosnik.gif

Dobrze ze macie mnie bo byscie sie nie dogadali miedzy soba hehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To sporo mi się wyjaśniło też odnośnie rodzajów błędów w IAW-8F... swoją drogą są bardzo podobne -

> na szczęście.

Chodzi Ci pewnie o to, że MAP sensor jest zupełnie gdzie indziej? To przez to, że są "dwa" wtryski i się trochę to tam przemieszało ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Chodzi Ci pewnie o to, że MAP sensor jest zupełnie gdzie indziej? To przez to, że są "dwa" wtryski

> i się trochę to tam przemieszało

Raczej o to czym są błędy UNIRAM, CUNEEP i UNIEEP, w opisie od IAW-8F jest to potraktowane bardzo zdawkowo, a tu jest ładna tabelka z wszystkimi kombinacjami i kiedy się świeci kontrolka MIL, a kiedy nie.

Błąd drugiego wtrysku jest na 4 bicie UNIRAM2a, który w 18F nie był wykorzystany. Testy aktywne są takie same - pary wtrysków są wysterowywane na przemian w jednym teście. Tabele są praktycznie identyczne, nawet początek kodu ISO jest taki sam - co uniemożliwi automatyczne rozróżnienie 18F i 18FD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulacje! Zdecydowanie takiego softu brakowało! Teraz bez obaw można kminić kabel na usb, bo z COM portem w nowych lapkach jest problem, dodadkowo euroscan w Dosie.

Chylę czoła i trzymam kciuki za dalszy rozwój! ok.gifok.gifok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Raczej o to czym są błędy UNIRAM, CUNEEP i UNIEEP, w opisie od IAW-8F jest to potraktowane bardzo

> zdawkowo, a tu jest ładna tabelka z wszystkimi kombinacjami i kiedy się świeci kontrolka MIL,

> a kiedy nie.

> Błąd drugiego wtrysku jest na 4 bicie UNIRAM2a, który w 18F nie był wykorzystany. Testy aktywne są

> takie same - pary wtrysków są wysterowywane na przemian w jednym teście. Tabele są praktycznie

> identyczne, nawet początek kodu ISO jest taki sam - co uniemożliwi automatyczne rozróżnienie

> 18F i 18FD.

Jak to już tak dogłębnie studiujesz, to może powiesz mi przy jakiejś okazji co to jest ten błąd Titolo. Wiem co znaczy to słowo, ale nie wiem co ten błąd oznacza w praktyce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak to już tak dogłębnie studiujesz, to może powiesz mi przy jakiejś okazji co to jest ten błąd

> Titolo. Wiem co znaczy to słowo, ale nie wiem co ten błąd oznacza w praktyce...

Też się nad tym głowię właśnie... ma to związek z auto-adaptacją, bo jest np. "Offset Autoadattativita Titolo", "Guadagno Auto. Titolo"... w dokumentacji od 1AF jest też taki tekst do którego jest odsyłacz przy Errore Titiolo:

"Elenco dei titoli accettati dalla E.C.U.

I titoli dei blocchi accettati dalla centralina sono descritti qui di seguito."

i poniżej lista akceptowanych nagłówków (zupełnie inny protokół).

***

Mam już angielską wersję dokumentu do IAW-18F...

UNIRAM2A[4] = "Mixture ratio error"

Więc Titolo = Mixture Ratio = Skład Mieszanki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak apropo tematu pare pozycji wyzej: Jaka jest roznica pomiedzy Paliowym IAW 18F a IAW 8F z Punto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tak apropo tematu pare pozycji wyzej: Jaka jest roznica pomiedzy Paliowym IAW 18F a IAW 8F z

> Punto?

Jeżeli jest to 8F nie-ECOL to żadna. Z punktu widzenia diagnostyki. Z punktu widzenia samego kompa, chyba wszystkie 18F mają autoadaptację krokowca, 8F jedne mają inne nie muszą. Pozatym to drobne różnice w programie, na zewnątrz nie odczuwalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mam już angielską wersję dokumentu do IAW-18F...

Poproszę, mam tylko włoską.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jeżeli jest to 8F nie-ECOL to żadna. Z punktu widzenia diagnostyki. Z punktu widzenia samego kompa,

> chyba wszystkie 18F mają autoadaptację krokowca, 8F jedne mają inne nie muszą. Pozatym to

> drobne różnice w programie, na zewnątrz nie odczuwalne.

...a co jeśli 8F.5T ECOL?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ...a co jeśli 8F.5T ECOL?

A to zupełnie nie wiem, leży u mnie na półce w piwnicy i nawet raz mi się udało 1.1 SPI na nim odpalić, ale tylko raz. Ta implikacja działa tylko w jedną stronę 8F nie-ecol -> to samo co 18F, ECOL -> confused.gif

EDIT: przepraszam, jedną rzecz wiem na pewno, mój ECOL zupełnie nie ma logiki do immo, próba zczytania diagnostyki immo z kompa kończyła się zwisem komunikacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podpiąłem 1.1 spi- zagadało zlosnik.gifok.gif

pytanie.. co znaczy, że ECU znajduje się w "virgin state" ? zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> podpiąłem 1.1 spi- zagadało

> pytanie.. co znaczy, że ECU znajduje się w "virgin state" ?

Znaczy się, że masz zdjęte immo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Znaczy się, że masz zdjęte immo.

ok.gif

faktycznie immo nie jest OE fiatowskie założone w tymże egzemplarzu wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> podpiąłem 1.1 spi- zagadało

> pytanie.. co znaczy, że ECU znajduje się w "virgin state" ?

Znaczy, że ma niewprogramowaną i nie podłączoną centralkę CODE, po podłączeniu centralki CODE, ECU zsynchronizuje się z nią i bez niej lub z inną już nie pozwoli uruchomić silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> faktycznie immo nie jest OE fiatowskie założone w tymże egzemplarzu

to naklej sobie na kompie napis, zeby nie pozyczac nikomu na chwile kompa, bo bedzie zonk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dziś powinienem dostać w łapki KKL, jutro/ pojutrze testy (chyba że padać przestanie dziś zlosnik.gif)

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy do elm327 sa jakieś adaptery na kkl co działaja z sc899??

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.