Skocz do zawartości

Program diagnostyczny do CC/SC 0.9/1.1SPI


tzok

Rekomendowane odpowiedzi

Zapraszam do testów mojego programu do diagnostyki Cinquecento 900/1.1 oraz Seicento 1.1SPI:

http://iaw-scan.sourceforge.net/

Program działa z dedykowanym interfejsem na port RS-232 (rysunek płytki i schemat montażowy do pobrania na stronie projektu) bądź z typowym interfejsem KKL (VAG-COM) na USB z przejściówką FIAT 3-pin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podpowiedzieć który konkretnie inteface VAG współpracuje z tym oprogramowaniem?, takie przykładowe linki z allegro lub jakiegoś sklepu internetowegook.gif

I czy planujesz inne, starsze wersje sterowników, jak choćby do punto 1,2 MPI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz podpowiedzieć który konkretnie inteface VAG współpracuje z tym oprogramowaniem?, takie

> przykładowe linki z allegro lub jakiegoś sklepu internetowego

> I czy planujesz inne, starsze wersje sterowników, jak choćby do punto 1,2 MPI ?

Jak byś przeczytał stronę autora to byś natknął się na link do sklepu Viakena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak byś przeczytał stronę autora to byś natknął się na link do sklepu Viakena

Znalazłem, ale post poszedł wczesniej zlosnik.gif

Inna sprawa że link jest do RS232 A obecnie to raczej USB są w laptopach.

Dobra, bardziej mnie interesuje obsługa kompa w palio zlosnik.gif IAW18F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz podpowiedzieć który konkretnie inteface VAG współpracuje z tym oprogramowaniem?, takie

> przykładowe linki z allegro lub jakiegoś sklepu internetowego

VAG-COM 409.1 od Viakena, zarówno RS-232 jak i USB.

> I czy planujesz inne, starsze wersje sterowników, jak choćby do punto 1,2 MPI ?

Tak, Punto 1.2 8V MPI powinno się za jakiś czas pojawić (IAW-8F/18F). Nowsze są obsługiwane przez FIAT ECU Scan i ich obsługi nie planuję. Sterowników BOSCHa (Punto 1.6 Sporting) ani Hitachi? (Punto GT) również nie, ze względu na zupełnie inny protokół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A z MPI i 16v dziala?

MPI 8V (IAW-8F/18F) jest w planach (mam opis protokołu), ale 16V na razie nie, bo IAW-18FD ma chyba troszkę zmodyfikowany protokół, a nie mam do niego żadnej dokumentacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> MPI 8V (IAW-8F/18F) jest w planach (mam opis protokołu), ale 16V na razie nie, bo IAW-18FD ma chyba

> troszkę zmodyfikowany protokół, a nie mam do niego żadnej dokumentacji.

Zależy, co rozumiesz przez inny protokół. Na poziomie komunikacji jest taki sam, na poziomie kodów diagnostycznych jest faktycznie trochę inny, ale tak samo inny jest 18F od 16F. Gorsze jest to, że konwersje niektórych danych są zupełnie inne.

Co do dokumentacji 18FD, to albo się mocno uśmiechnij i postaw piwo.gif, albo zagadaj do Neil-a, od którego założę się dostałeś 18F, ma ją, powie Ci pewnie, że nie ma, ale to dlatego, że mu się szukać nie chce ok.gif

Tak pozatym, to w imieniu swoim i reszty niewdzięczników z tego kącika, dziękuję Ci bardzo za włożoną pracę i chęć podzielenia się ok.gif Ja mam też zamiar dorzucić swoje parę groszy w innej postaci niedługo, ale na razie się zbieram moralnie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> VAG-COM 409.1 od Viakena, zarówno RS-232 jak i USB.

ok.gif

> Tak, Punto 1.2 8V MPI powinno się za jakiś czas pojawić (IAW-8F/18F).

Było by na prawde super. Jak pewnie wiesz, do tej pory praktycznie pod DOS`em trzeba robić ich diagnostykę, a to pomijając ceny jest zwyczajnie cięzkie do ogarnięcia przy współczesnym sprzęcie. To był by przełomok.gif

Nowsze są obsługiwane przez

> FIAT ECU Scan i ich obsługi nie planuję.

I słusznie, nie ma sensu powielać czegoś co już istnieje i się sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> VAG-COM 409.1 od Viakena, zarówno RS-232 jak i USB.

> Tak, Punto 1.2 8V MPI powinno się za jakiś czas pojawić (IAW-8F/18F). Nowsze są obsługiwane przez

> FIAT ECU Scan i ich obsługi nie planuję. Sterowników BOSCHa (Punto 1.6 Sporting) ani Hitachi?

> (Punto GT) również nie, ze względu na zupełnie inny protokół.

Hitachi jest w HGT więc to już działka kolesi od FES-a bo tam obd2 siedzi. Punto GT ma Boscha i program w sumie niepotrzebny bo diagnostykę robi się grzebiąc kawałkiem drucika we wtyczce. Jeśli dobrze pamiętam to punto 1.6 (Bosch) tak samo się robi drucikiem.

Stare IAW będą i będzie git ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapraszam do testów mojego programu do diagnostyki Cinquecento 900/1.1 oraz Seicento 1.1SPI:

>

Mam pytanie, w czym lepszy/gorszy jest Twój program od kompletu VISA/EUROSCAN pomijając kwestię interfejsu i "darmowości" oprogramowania???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie, w czym lepszy/gorszy jest Twój program od kompletu VISA/EUROSCAN pomijając kwestię

> interfejsu i "darmowości" oprogramowania???

Funkcjonalność jest porównywalna tyle, ze działa na współczesnym sprzęcie - pod Windows i z "kabelkiem" USB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Program nie działa pod Win7.

Działa, nawet jest pod nim pisany i kompilowany... w archiwum są dwa pliki - exe i dll - oba muszą zostać wypakowane do jednego katalogu. Wymagany jest też .NET Framework 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Działa, nawet jest pod nim pisany i kompilowany... w archiwum są dwa pliki - exe i dll - oba muszą

> zostać wypakowane do jednego katalogu. Wymagany jest też .NET Framework 2.0.

cos w tym moze byc. Bo u mnie na WIN XP PROF SP3 program wypakowany na pendrive dziala bez problemu, po skopiowaniu na dysk obydwu plikow juz wywala blad. Troche dziwne, ale grunt ze dziala biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> MPI 8V (IAW-8F/18F) jest w planach (mam opis protokołu), ale 16V na razie nie, bo IAW-18FD ma chyba

> troszkę zmodyfikowany protokół, a nie mam do niego żadnej dokumentacji.

Release 0.2.1 (30.03.2011)

+ Added partial IAW-8F/18F Support (Live Data, System Status, FIAT CODE Errors, Error Cancellation)

* Minor code corrections and optimizations

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W dzisiejszej wersji, tylko jeden port COM do wyboru, COM1

> ?

Do wyboru są porty istniejące w systemie w chwili uruchomienia programu... widać nie miałeś w momencie uruchomienia programu innych portów niż COM1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do wyboru są porty istniejące w systemie w chwili uruchomienia programu... widać nie miałeś w

> momencie uruchomienia programu innych portów niż COM1.

No nie mam bo to jeden z kompów w pracy.

OKI, fejs pewnie dojedzie na początku przyszłego tygodnia i zaczną się testy w warunkach rzeczywistych na IAW 18F (8F też mogę w sumie przetestować ale wpierw musze znaleźć centralkę IMO zlosnik.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do dokumentacji 18FD, to albo się mocno uśmiechnij i postaw , albo zagadaj do Neil-a, od którego

> założę się dostałeś 18F, ma ją, powie Ci pewnie, że nie ma, ale to dlatego, że mu się szukać

> nie chce

Zgodnie z przewidywaniami powiedział, że nie ma... ma 16F i 18F ale nie 18FD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To sporo mi się wyjaśniło też odnośnie rodzajów błędów w IAW-8F... swoją drogą są bardzo podobne -

> na szczęście.

To czekamy na jakies nowinki zlosnik.gif

Dobrze ze macie mnie bo byscie sie nie dogadali miedzy soba hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To sporo mi się wyjaśniło też odnośnie rodzajów błędów w IAW-8F... swoją drogą są bardzo podobne -

> na szczęście.

Chodzi Ci pewnie o to, że MAP sensor jest zupełnie gdzie indziej? To przez to, że są "dwa" wtryski i się trochę to tam przemieszało ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi Ci pewnie o to, że MAP sensor jest zupełnie gdzie indziej? To przez to, że są "dwa" wtryski

> i się trochę to tam przemieszało

Raczej o to czym są błędy UNIRAM, CUNEEP i UNIEEP, w opisie od IAW-8F jest to potraktowane bardzo zdawkowo, a tu jest ładna tabelka z wszystkimi kombinacjami i kiedy się świeci kontrolka MIL, a kiedy nie.

Błąd drugiego wtrysku jest na 4 bicie UNIRAM2a, który w 18F nie był wykorzystany. Testy aktywne są takie same - pary wtrysków są wysterowywane na przemian w jednym teście. Tabele są praktycznie identyczne, nawet początek kodu ISO jest taki sam - co uniemożliwi automatyczne rozróżnienie 18F i 18FD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej o to czym są błędy UNIRAM, CUNEEP i UNIEEP, w opisie od IAW-8F jest to potraktowane bardzo

> zdawkowo, a tu jest ładna tabelka z wszystkimi kombinacjami i kiedy się świeci kontrolka MIL,

> a kiedy nie.

> Błąd drugiego wtrysku jest na 4 bicie UNIRAM2a, który w 18F nie był wykorzystany. Testy aktywne są

> takie same - pary wtrysków są wysterowywane na przemian w jednym teście. Tabele są praktycznie

> identyczne, nawet początek kodu ISO jest taki sam - co uniemożliwi automatyczne rozróżnienie

> 18F i 18FD.

Jak to już tak dogłębnie studiujesz, to może powiesz mi przy jakiejś okazji co to jest ten błąd Titolo. Wiem co znaczy to słowo, ale nie wiem co ten błąd oznacza w praktyce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to już tak dogłębnie studiujesz, to może powiesz mi przy jakiejś okazji co to jest ten błąd

> Titolo. Wiem co znaczy to słowo, ale nie wiem co ten błąd oznacza w praktyce...

Też się nad tym głowię właśnie... ma to związek z auto-adaptacją, bo jest np. "Offset Autoadattativita Titolo", "Guadagno Auto. Titolo"... w dokumentacji od 1AF jest też taki tekst do którego jest odsyłacz przy Errore Titiolo:

"Elenco dei titoli accettati dalla E.C.U.

I titoli dei blocchi accettati dalla centralina sono descritti qui di seguito."

i poniżej lista akceptowanych nagłówków (zupełnie inny protokół).

***

Mam już angielską wersję dokumentu do IAW-18F...

UNIRAM2A[4] = "Mixture ratio error"

Więc Titolo = Mixture Ratio = Skład Mieszanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak apropo tematu pare pozycji wyzej: Jaka jest roznica pomiedzy Paliowym IAW 18F a IAW 8F z

> Punto?

Jeżeli jest to 8F nie-ECOL to żadna. Z punktu widzenia diagnostyki. Z punktu widzenia samego kompa, chyba wszystkie 18F mają autoadaptację krokowca, 8F jedne mają inne nie muszą. Pozatym to drobne różnice w programie, na zewnątrz nie odczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli jest to 8F nie-ECOL to żadna. Z punktu widzenia diagnostyki. Z punktu widzenia samego kompa,

> chyba wszystkie 18F mają autoadaptację krokowca, 8F jedne mają inne nie muszą. Pozatym to

> drobne różnice w programie, na zewnątrz nie odczuwalne.

...a co jeśli 8F.5T ECOL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...a co jeśli 8F.5T ECOL?

A to zupełnie nie wiem, leży u mnie na półce w piwnicy i nawet raz mi się udało 1.1 SPI na nim odpalić, ale tylko raz. Ta implikacja działa tylko w jedną stronę 8F nie-ecol -> to samo co 18F, ECOL -> confused.gif

EDIT: przepraszam, jedną rzecz wiem na pewno, mój ECOL zupełnie nie ma logiki do immo, próba zczytania diagnostyki immo z kompa kończyła się zwisem komunikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podpiąłem 1.1 spi- zagadało

> pytanie.. co znaczy, że ECU znajduje się w "virgin state" ?

Znaczy, że ma niewprogramowaną i nie podłączoną centralkę CODE, po podłączeniu centralki CODE, ECU zsynchronizuje się z nią i bez niej lub z inną już nie pozwoli uruchomić silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.