Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

tzok

Program diagnostyczny do CC/SC 0.9/1.1SPI

Recommended Posts

> to naklej sobie na kompie napis, zeby nie pozyczac nikomu na chwile kompa, bo bedzie zonk.

wątpię, żeby serce.gif chciała komukolwiek udostępniać ECU, ale warto zapamiętać wink.gif

a i jeszcze odnośnie wyświetlanych parametrów hmm.gif

"desired speed" to prędkość obrotowa jaką powinno mieć auto?

bo coś za wysoko kręci się moim zdaniem sejek, i między engine speed a desired speed jest nawet 500obr różnicy.

czyżby objawiał się krokowy? hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czy do elm327 sa jakieś adaptery na kkl co działaja z sc899??

Ja to lama jestem, pojęcia nie mam zlosnik.gif

[Edytka]

Viaken ma zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tak mozna wykonać przejsciówke

widok od strony wtyczki adaptera ( czyli w interfejsie bedzie odwrotnie)

obd.png

jak znajde chwile wolnego czasu to tez pojde obadać temat

Share this post


Link to post
Share on other sites

> "desired speed" to prędkość obrotowa jaką powinno mieć auto?

to predkosc do ktorej dazy komputer sterujac krokowcem i dawka paliwa. oczywiscie podczas puszczenia gazu, bo w czasie wciskania nigdy nie bedzie tyle samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to predkosc do ktorej dazy komputer sterujac krokowcem i dawka paliwa. oczywiscie podczas

> puszczenia gazu, bo w czasie wciskania nigdy nie bedzie tyle samo.

czyli dobrze rozumuję, że te dwie prędkości powinny się mniej więcej pokrywać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dziś powinienem dostać w łapki KKL, jutro/ pojutrze testy (chyba że padać przestanie dziś )

Nie pada. Z palio IAW 18F b4 połączyło, tyle że odczyty sa jakieś (chyba) z czapy zlosnik.gif, kasowanie błędów nie działa, błędów znalazło co nie miara zlosnik.gif

284875579-1.jpg

284875579-2.jpg

post-5199-1435251228846_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie pada. Z palio IAW 18F b4 połączyło, tyle że odczyty sa jakieś (chyba) z czapy , kasowanie

> błędów nie działa, błędów znalazło co nie miara

taki sam efekt jest na euroscanie, wpinając sie pod kompa 1.2 wybieramy w programie 1.1 i tez taki sam bigos zlosnik.gif jak teraz u ciebie

Share this post


Link to post
Share on other sites

niezłą masz temperaturę wody ok.gifzlosnik.gif , u mnie nie chce się połączyć i wyskakuje na dole komunikat " Latency too high" crazy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> niezłą masz temperaturę wody , u mnie nie chce się połączyć i wyskakuje na dole komunikat "

> Latency too high"

Jaki kabel?

Na KKL USB od Viaken, po ustawieniu wszystkiego w/g opisu poszło od kopa

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No taki

> http://www.viaken.pl/pl/viaken-chine/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2-niebieski-7.html

wracam własnie z garage,

mam ten sam fejs i tez mi nie robi oslabiony.gif jedynie co to mi diodka swieci na pikny niebieski kolor brawo.gifsciana.gif

a fejs sprawny bo wczoraj czy przed wczoraj robiłem diagnoze w jakims Vag szrocie

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No taki

> http://www.viaken.pl/pl/viaken-chine/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2-niebieski-7.html

Dokładne takim tylko że czarnym robiłem w swoim. Ale jest juz jakaś nowsza wersja programu z poprawiona obsługą KKL zlosnik.gif może to ten babol zlosnik.gif

Oczywiście port ustawiłeś w/g opisu z płyty Viaken ?

COM2

Data bity na 1024, opóźnienie na 1ms ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dokładne takim tylko że czarnym robiłem w swoim. Ale jest juz jakaś nowsza wersja programu z

> poprawiona obsługą KKL może to ten babol

> Oczywiście port ustawiłeś w/g opisu z płyty Viaken ?

> COM2

> Data bity na 1024, opóźnienie na 1ms ?

A widzisz mój jest niebieski. Tam można od COM1 do COM4 data bity 4096 miałem - i tak łączyło się z JTD icon_eek.gif . Opóźnienie 1 ms. Muszę przestawić tak jak mówisz ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie tez juz ruszyło yay.gif

zainstalowałem ponownie sterowniki i bangla

na com4 i na com5 a w ustawieniach nic nie ruszałem, przesył tak jak był na 4096 i cała reszta

wszystko podpięte , przekreciłem kluczyk wtedy kiedy o to program poprosił i po sekundzie wyskoczyło to co u Wawera

dsc01078j.jpg

dsc01079h.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie dalej nie działa nawet na drugim kompie. Oba pod kontrolą win7 home premium 32bit, na obu wszystkie frameworki zainstalowane itp. frown.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czyli dobrze rozumuję, że te dwie prędkości powinny się mniej więcej pokrywać?

Mniej więcej tak, jest jeszcze drugi parametr, którego nie wyświetlam - engine speed offset czyli różnica prędkości. Rozdzielczość tego wskaźnika jest niewielka, ma "skok" co 8 obr/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> u mnie tez juz ruszyło

> zainstalowałem ponownie sterowniki i bangla

> na com4 i na com5 a w ustawieniach nic nie ruszałem, przesył tak jak był na 4096 i cała reszta

> wszystko podpięte , przekreciłem kluczyk wtedy kiedy o to program poprosił i po sekundzie

> wyskoczyło to co u Wawera

Pobierz nowszą wersję, ta ma skopany kod od obsługi KKL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czy do elm327 sa jakieś adaptery na kkl co działaja z sc899??

Nie ma. Ale już powinno działać - poprawiłem kod od KKL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie pada. Z palio IAW 18F b4 połączyło, tyle że odczyty sa jakieś (chyba) z czapy , kasowanie

> błędów nie działa, błędów znalazło co nie miara

Jedna z poprawek "załatwiła" komunikację po KKL, już jest naprawione.

Jak mi podasz oznaczenia ze swojego komputera to dopiszę go do listy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jedna z poprawek "załatwiła" komunikację po KKL, już jest naprawione.

> Jak mi podasz oznaczenia ze swojego komputera to dopiszę go do listy.

Jakie oznaczenia?

To jest seryjne Palio, 1.2 8V

IAW 18F B4 ok.gif

Może mała podsuma

Co działa

1. Odczyt parametrów z IAW x6F i x8F

2. Odczyt błędów

3. Kasowanie błedów?

4. Testy wykonawczych ?

Generalnie, genialna robotabow.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jakie oznaczenia?

> To jest seryjne Palio, 1.2 8V

> IAW 18F B4

> Może mała podsuma

> Co działa

> 1. Odczyt parametrów z IAW x6F i x8F

Działa

> 2. Odczyt błędów

Działa, w 16F w pełni (rozszerzone kody przyczyny), w 8F tylko błędy, bez kodu przyczyny, w 18FD (MPI) kilka kodów może się nie zgadzać (ale w dokumentacji są zaznaczone jako niezaimplementowane).

> 3. Kasowanie błedów?

Działa.

> 4. Testy wykonawczych ?

Działają ale tylko te nie wymagające uruchomienia silnika.

> Generalnie, genialna robota

Dziękuję wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Działa

> Działa, w 16F w pełni (rozszerzone kody przyczyny), w 8F tylko błędy, bez kodu przyczyny, w 18FD

> (MPI) kilka kodów może się nie zgadzać (ale w dokumentacji są zaznaczone jako

> niezaimplementowane).

> Działa.

> Działają ale tylko te nie wymagające uruchomienia silnika.

> Dziękuję

Dziś juz mi się nie chce, ale jutro potestuję, poczytam sobie co tam u mnie siedzi.

A co z IAW 8F 5T ecol?

Tez jest obsługiwany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dziś juz mi się nie chce, ale jutro potestuję, poczytam sobie co tam u mnie siedzi.

> A co z IAW 8F 5T ecol?

> Tez jest obsługiwany?

Obsługiwana jest cała rodzina x6F i x8F.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mniej więcej tak, jest jeszcze drugi parametr, którego nie wyświetlam - engine speed offset czyli

> różnica prędkości. Rozdzielczość tego wskaźnika jest niewielka, ma "skok" co 8 obr/min.

Nie, offset to nie jest różnica. Offset to jest parametr ustawialny przez aktywną diagnostykę, żeby zwiększyć lub zmniejszyć prędkość wolnych obrotów. Z defaulta jest hex 80, czyli zerowa korekta i wtedy wartość docelowych wolnych obrotów jest brana tylko z mapy. Jeżeli jest coś innego niż 80, to jest to wartość z mapy +/- offset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

efekty testów za pomocą kabla Vag-KKL na usb,które przeprowadziłem przed chwilą:

1.IAW.16FM.EC -sc899- podpięte,odczytuje wartości,odczytuje/kasuje błędy

2.IAW.16F.E0 -cc899- jak powyżej

3.IAW.16F.UP -uno899- po kilku próbach podpięcia,przekręceniach stacyjki wczytuje jako sc899 spi f2.gdy już wczyta,działa jak dwa powyższe.

jedyna rzecz,jaką zauważyłem,to problem z testami-zaczyna test i go nie kończy,bo zawiesza się,np test pompki paliwa(włącza pompkę i pompuje dopóki nie wyłączę programu).

na innych kablach też tak jest,czy tylko na moim?

śmieszną rzeczą był błąd klimatyzacji w cinquecento z kompem od uno,"backdoor activated",a także paląca się na dole kontrolka code,a na liście błędów pokazywało ECU in "virgin"... czyli jak wcześniej było napisane,że nie ma immo.jednak po skasowaniu błędów i ponownym podpięciu już wszystko było ok.

a tak poza tym,to super,że w końcu ktoś ogarnął temat diagnostyki spi'ków spod najłatwiej dostępnych kabli,bez zabawy w porty com itp zeby.GIF

Dzięki;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Obsługiwana jest cała rodzina x6F i x8F.

Czyli praktycznie "produkt" skończony?

Bo w sumie czego jeszcze można by chcieć? hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czyli praktycznie "produkt" skończony?

> Bo w sumie czego jeszcze można by chcieć?

może,żeby wszystko było jasne,to aby był w kilku wersjach językowych? wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> może,żeby wszystko było jasne,to aby był w kilku wersjach językowych?

Nie przesadzajmy zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czyli praktycznie "produkt" skończony?

> Bo w sumie czego jeszcze można by chcieć?

W planach są jeszcze adaptacje sterownika, wprowadzanie awaryjnego kodu immobilisera (tego samego co można wprowadzać pedałem gazu), obsługa rozszerzonych kodów błędów w IAW-x8F oraz obsługa IAW-18FD. Do tego wielojęzyczny interfejs, logowanie sesji i przesyłanie raportów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> W planach są jeszcze adaptacje sterownika, wprowadzanie awaryjnego kodu immobilisera (tego samego

> co można wprowadzać pedałem gazu), obsługa rozszerzonych kodów błędów w IAW-x8F oraz obsługa

> IAW-18FD. Do tego wielojęzyczny interfejs, logowanie sesji i przesyłanie raportów.

claps.gif

w ogóle wielki szacunek, że Ci się chce i udostępniasz to jeszcze nam za dobre słowo

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w ogóle wielki szacunek, że Ci się chce i udostępniasz to jeszcze nam za dobre słowo

dołączam sie do wypowiedzi kolegi i ogółem Wielkie Dzięki - napewno ułatwiłeś życie co niektórym brawo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

mógłby ktoś przetłumaczyc to na poprawny PL język?

i odrazu dodac jakie mniej wiecej powinny sie utrzymywac wartosci dla prawidłowo chodzącego rozgrzanego silnika

Engine Speed -

Desires Engine Speed -

Injector Duration -

Ignition Advance -

Mainfold Air Pressure -

Air Temperature -

Water Temperature -

Throttle Angle -

Battery Voltage -

Lambda Probe Correction-

Idle Step. Motor Position-

Idle Stepper Int. Gain -

Idle Stepper Prop. Gain -

Timmer Position -

Share this post


Link to post
Share on other sites

> W planach są jeszcze adaptacje sterownika,

boje_sie.gif

> wprowadzanie awaryjnego kodu immobilisera (tego samego

> co można wprowadzać pedałem gazu),

Odczyt tegoż kodu, też jest możliwy?

czy tylko jego kasacja?

> obsługa rozszerzonych kodów błędów w IAW-x8F oraz obsługa

> IAW-18FD. Do tego wielojęzyczny interfejs, logowanie sesji i przesyłanie raportów.

bow.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> rozgrzanego silnika

Engine Speed - obroty na wolnych ~850

Desires Engine Speed - pożadane obroty silnika

njector Duration - czas trwania wtrysku

Ignition Advance - wyprzedzenie zapłonu

Mainfold Air Pressure - wartn cisnienia bezwzglednego

Air Temperature - temp powietrza zasys.

Water Temperature -temp płynu chłodz.

Throttle Angle - otwarcie przepustnicy

Battery Voltage - napiecie akumul.

Lambda Probe Correction- korekcja sondy lambda

Idle Step. Motor Position- kat wyprzedzenia zapłonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Idle Step. Motor Position- kat wyprzedzenia zapłonu

a nie pozycja silniczka krokowego biegu jałowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, bo widzę, że jednak są problemy z językiem

Engine Speed - Prędkość obrotowa silnika (aktualna)

Desired Engine Speed - Docelowa prędkość obrotowa silnika na wolnych obrotach

Injector Duration - Czas wtrysku

Ignition Advance - Kąt wyprzedzenia zapłonu

Mainfold Air Pressure - Bezwględnie ciśnienie powietrza w dolocie

Air Temperature - Temperatura powietrza w dolocie

Water Temperature - Temperatura płynu chłodzącego

Throttle Angle - Kąt otwarcia przepustnicy

Battery Voltage - Napięcie na akumulatorze

Lambda Probe Correction - Korekcja lambda

Idle Step. Motor Position - Stopień otwarcia krokowca

> Idle Stepper Int. Gain -

> Idle Stepper Prop. Gain -

Te dwie rzeczy wiem do czego są, ale nie da się tego krótko wytłumaczyć (związane jest to z autoadaptacją krokowca), i IMO nie wiem po co są wypisane na głównym ekranie zasadniczo, ale to sprawa autora programu wink.gif

Trimmer Position - Ręczna korekta paliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Idle Stepper Int. Gain -

> Idle Stepper Prop. Gain -

>Te dwie rzeczy wiem do czego są, ale nie da się tego krótko >wytłumaczyć (związane jest to z autoadaptacją krokowca), i >IMO nie wiem po co są wypisane na głównym ekranie >zasadniczo, ale to sprawa autora programu

Sposób Kontroli silniczka krokowego (Proportional/Integral)

generalnie definiuje "szybkość" odpowiedzi na zmiany obrotów jałowych

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Odczyt tegoż kodu, też jest możliwy?

> czy tylko jego kasacja?

Tylko wprowadzenie w celu uruchomienia silnika, w zastępstwie naciskania pedału gazu w takt migania kontrolki CODE. Podobnie jak przy wprowadzaniu pedałem jest to jednorazowe - po wyłączeniu zapłonu trzeba ponownie wprowadzić ten kod. Funkcja wydała mi się mało przydatna więc odłożyłem ją "na później", podobnie adaptacje w IAW-16F, tylko w egzemplarzach z początku produkcji są dostępne, w późniejszych funkcja jest zablokowana. Ze względu na podobieństwo procedury wprowadzania wartości adaptacyjnych i kodu jak się pojawi jedno to i od razu drugie też.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dodał bym tylko do projektu

> Uploaded with ImageShack.us

własnie to samo miałem dodać tylko taka grafika mi chodziła po głowie

freescanbig.jpg

i ewentualnie program jak by był w jezyku Angielskim to mysle ze by wiele zyskał

ale to tylko i wyłacznie moja sugestia smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Te dwie rzeczy wiem do czego są, ale nie da się tego krótko wytłumaczyć (związane jest to z

> autoadaptacją krokowca), i IMO nie wiem po co są wypisane na głównym ekranie zasadniczo, ale

> to sprawa autora programu

Parametry podawane na głównym ekranie to parametry 0x01h - 0x0Fh taki był "klucz wyboru". Integral Gain i Proportional Gain to dwa współczynniki korekcji map dla sterownia pozycją silnika krokowego. Jeśli się nie mylę to jeden ma wpływ na szybkość jego reakcji (stała całkowania - integral gain) a drugi na ich skalę / "siłę reakcji" (współczynnik skalowania - proportional gain).

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Sposób Kontroli silniczka krokowego (Proportional/Integral)

> generalnie definiuje "szybkość" odpowiedzi na zmiany obrotów jałowych

No wszystko się zgadza (ufam, krokowca tak dokładnie nigdy nie badałem w programie), dodam tylko, że te dwa parametry podlegają autoadaptacji (jeżeli jest zaimplementowana/aktywna w danym ECU)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> i ewentualnie program jak by był w jezyku Angielskim to mysle ze by wiele zyskał

...a w jakim jest? Dzięki temu mogą z niego korzystać użytkownicy z wielu różnych krajów, a gdyby był po Polsku - to tylko z Polski. Na razie jest i będzie po Angielsku - trzeba się uczyć obcych języków wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ...a w jakim jest? Dzięki temu mogą z niego korzystać użytkownicy z wielu różnych krajów, a gdyby

> był po Polsku - to tylko z Polski. Na razie jest i będzie po Angielsku - trzeba się uczyć

> obcych języków

sciana.gifzlosnik2.gif wybacz , zmeczony jestem po pracy zlosnik.gif chodziło mi o PL

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie, offset to nie jest różnica. Offset to jest parametr ustawialny przez aktywną diagnostykę, żeby

> zwiększyć lub zmniejszyć prędkość wolnych obrotów. Z defaulta jest hex 80, czyli zerowa

> korekta i wtedy wartość docelowych wolnych obrotów jest brana tylko z mapy. Jeżeli jest coś

> innego niż 80, to jest to wartość z mapy +/- offset.

To nawet nie wiedziałem - ładnie to wytłumaczyłeś. Tak czy inaczej jest to różnica między Desired, a tym do czego dąży ECU.

...ale z dokumentacji wynika, że to nie może być ujemne:

CONS_REG = (decimal)(DiagData[0x16] * 8); // Minimum Engine Speed (Target)

OFNNTR = (decimal)(DiagData[0x15] * 8); // Minimum Offset turns

Share this post


Link to post
Share on other sites

> własnie to samo miałem dodać tylko taka grafika mi chodziła po głowie

> i ewentualnie program jak by był w jezyku Angielskim to mysle ze by wiele zyskał

> ale to tylko i wyłacznie moja sugestia

mój programista dorobił na szybko zegarki jakie były pod ręką pod 4-y tabelki które są do wyboru, jak twórca będzie chciał zrobić coś dobrego to sam to zrobi ok.gif u mnie tylko sobie na razie wskazówki latają hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To nawet nie wiedziałem - ładnie to wytłumaczyłeś. Tak czy inaczej jest to różnica między Desired,

> a tym do czego dąży ECU.

No nie bardzo. Offset to jest ręczna korekta docelowych wolnych obrotów ustawialna przez aktywną diagnostykę, tak samo jak trimmer dla paliwa. Z defaulta jest hex 80 - brak korekty wolnych obrotów i idą takie jakie są w mapie, dla rozgrzanego silnika 800 coś tam (zależnie od ECU) RPM. Dopiero jak namieszasz w aktywnej diagnostyce to zmienisz ten parametr. A desired ma już to wliczone jeżeli jest różne od 0 (hex 80). Znaczy się Desired = wartość z mapy + offset.

EDIT: Zapomniałem napisać najważniejszego, konwersja tego offsetu w dokumentacji jest zła, powinna być (DATA - 128) * 8. I wtedy Ci się wszystko zacznie zgadzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testy

284882590-3.jpg

Działanie

284882590-4.jpg

284882590-6_off.jpg

post-5199-14352512314521_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dodał bym tylko do projektu

Pomysł "gajgerków" niezbyt przypadł mi do gustu, w/g mnie zbędny bajer - ale skoro ktoś chce to będą:

5344990800_1302112641_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.