Skocz do zawartości

Program diagnostyczny do CC/SC 0.9/1.1SPI


tzok

Rekomendowane odpowiedzi

> ...ale z dokumentacji wynika, że to nie może być ujemne:

> CONS_REG = (decimal)(DiagData[0x16] * 8); // Minimum Engine Speed (Target)

> OFNNTR = (decimal)(DiagData[0x15] * 8); // Minimum Offset turns

No więc właśnie, patrz co tam już gdzieś poprawiłem. W każdym razie, do dokumentacji trzeba zawsze z rezerwą ok.gif Np. jeżeli mnie pamięc nie myli to w 18F(D) parę pozycji diagnostycznych jest nieudokumentowanych, w szczególności w 18FD można zczytać bezpośredni sygnał z lambdy (oprócz wyliczonej korekcji) pod pozycją 6E (ale nie wiem czy w każdym programie 18FD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No więc właśnie, patrz co tam już gdzieś poprawiłem. W każdym razie, do dokumentacji trzeba zawsze

> z rezerwą Np. jeżeli mnie pamięc nie myli to w 18F(D) parę pozycji diagnostycznych jest

> nieudokumentowanych, w szczególności w 18FD można zczytać bezpośredni sygnał z lambdy (oprócz

> wyliczonej korekcji) pod pozycją 6E (ale nie wiem czy w każdym programie 18FD).

Skąd ty takie rzeczy wiesz? Może dopiszę Cię do listy developerów iaw-scan na sourceforge'u wink.gif

Tak przy okazji korekta sondy większa niż 100% to mieszanka uboga czy bogata?? To w ogóle jest korekta czy po prostu współczynnik lambda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skąd ty takie rzeczy wiesz? Może dopiszę Cię do listy developerów iaw-scan na sourceforge'u

Dużo ciężkiej pracy zeby.GIF A do developerów możesz mnie dopisać zawsze, ale ja i tak już nie mam czasu się swoim sourceforgowymi dziećmi opiekować (parę ich mam). a co dopiero cudzymi palacz.gif Pozatym sam doskonale dajesz radę ok.gif, jestem pod wrażeniem, a o to nie jest łatwo wink.gif

> Tak przy okazji korekta sondy większa niż 100% to mieszanka uboga czy bogata?? To w ogóle jest

> korekta czy po prostu współczynnik lambda?

Tak, to jest po prostu współczynnik lambda, mnożnik korekcyjny, zwij jak chcesz. Im większy, tym dawka podstawowa przed korektą uboższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No więc właśnie, patrz co tam już gdzieś poprawiłem. W każdym razie, do dokumentacji trzeba zawsze

> z rezerwą Np. jeżeli mnie pamięc nie myli to w 18F(D) parę pozycji diagnostycznych jest

> nieudokumentowanych, w szczególności w 18FD można zczytać bezpośredni sygnał z lambdy (oprócz

> wyliczonej korekcji) pod pozycją 6E (ale nie wiem czy w każdym programie 18FD).

Czyli to co program pokazuje to nie rzeczywista praca lambdy, tylko to do czego dąży ECU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli to co program pokazuje to nie rzeczywista praca lambdy, tylko to do czego dąży ECU?

Tak, to nie jest sygnał z lambdy, tylko korekcja wyliczona na podstawie tego sygnału. Też kiedyś myślałem, że to sygnał. W praktyce jest tak, że ten sygnał jest bardzo niestabilny i z dużym rozrzutem (sonda jest w końcu wąskopasmowa) i jest potrzebne dość sporo wyliczeń i "wygładzeń", żeby się było wiadomo co się dzieje z paliwem i przy tym się wylicza rzeczoną korektę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, to nie jest sygnał z lambdy, tylko korekcja wyliczona na podstawie tego sygnału. Też kiedyś

> myślałem, że to sygnał. W praktyce jest tak, że ten sygnał jest bardzo niestabilny i z dużym

> rozrzutem (sonda jest w końcu wąskopasmowa) i jest potrzebne dość sporo wyliczeń i

> "wygładzeń", żeby się było wiadomo co się dzieje z paliwem i przy tym się wylicza rzeczoną

> korektę.

To teraz od strony diagnostycznej, przy założeniu że toto dąży do 1.0 to i tak nei ma żadnej pewności że sonda działa jak należy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To teraz od strony diagnostycznej, przy założeniu że toto dąży do 1.0 to i tak nei ma żadnej

> pewności że sonda działa jak należy?

Dokładnie tak ok.gif Chyba, że sonda bardzo źle działa, to wtedy jest wyłączana (korekta na stałe 1.0) i jest zapisywany błąd. Częścią tej procedury, o której pisałem jest też dojście do tego, czy sygnał jest wiarygodny i czy nie trzeba zgłosić błędu. Jeżeli jest lekko zdekalibrowana (ale czy to się w praktyce zdarza, to mnie nie pytaj) to się ECU nie połapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie tak Chyba, że sonda bardzo źle działa, to wtedy jest wyłączana (korekta na stałe 1.0) i

> jest zapisywany błąd. Częścią tej procedury, o której pisałem jest też dojście do tego, czy

> sygnał jest wiarygodny i czy nie trzeba zgłosić błędu. Jeżeli jest lekko zdekalibrowana (ale

> czy to się w praktyce zdarza, to mnie nie pytaj) to się ECU nie połapie.

Nie połapie się i co więcej jest to naturalne w procesie starzenia się sondy. Zaczyna stopniowo coraz bardziej przekłamywać w kierunku ubogiej mieszanki, co powoduje wzbogacanie mieszanki przez sterownik i wzrost spalania. Wystarczy prosty test - analiza spalin na stacji diagnostycznej i porównanie wyników z odczytanymi z ECU, jeśli ECU twierdzi, że mieszanka jest dobra (lambda=1) lub uboga (lambda>1), a na analizie spalin wyszło, że jest bogata (lambda<1) to sonda do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaka jest różnica pomiedzy Euroscanem a tym programem w odczytywaniu/pokazywaniu wskazań sondy?

> Czy Euroscan pokazuje realna wartość czy tak samo - wartość, którą chce ECU?

To nie jest wartość "jaką chce ECU" lecz wartość korekty jaką wyznaczyło ECU na podstawie wskazań sondy. ECU nie podaje nieprzetworzonego sygnału z sondy, więc VISA ani żaden inny program nie miałby go skąd wziąć, zresztą ze względu na małą szybkość przesyłania/odświeżania danych taki pomiar nie miałby większego sensu, chyba że podawanie uśrednionego napięcia lambda, ale to jest praktycznie to samo co wyznaczony współczynnik korekcji lambda. Na wyświetlanie oscylacji sondy prędkość transmisji jest niestety za niska (może gdyby był to jedyny odpytywany parametr).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program zadziałał u mnie na win7. Gdyby ktoś miał problem to należy wypakować całość do folderu na dysku "x" (żeby nie była długa ścieżka dostępowa) i wszystko śmiga elegancko. Przetestowane na 1.2 MPI.

tzok dobra robota ok.gif20.GIF

Teraz tylko czekać aż na allegro pojawią się vagi kkl z tym softem za 100zł no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Program zadziałał u mnie na win7. Gdyby ktoś miał problem to należy wypakować całość do folderu na

> dysku "x" (żeby nie była długa ścieżka dostępowa) i wszystko śmiga elegancko. Przetestowane na

> 1.2 MPI.

> tzok dobra robota

> Teraz tylko czekać aż na allegro pojawią się vagi kkl z tym softem za 100zł

Całość to dwa pliki:

IAW_ECU_Scan.exe

SpPerfChart.dll

Oba pliki muszą być umieszczone w jednym katalogu, ścieżka może być długa i zawierać długie nazwy katalogów. Jedyne czego nie sprawdzałem to polskie litery w ścieżce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Całość to dwa pliki:

> IAW_ECU_Scan.exe

> SpPerfChart.dll

> Oba pliki muszą być umieszczone w jednym katalogu, ścieżka może być długa i zawierać długie nazwy

> katalogów. Jedyne czego nie sprawdzałem to polskie litery w ścieżce.

No i oba pliki są umieszczone w tym samym katalogu. Jednakże po umieszczeniu tego katalogu na pulpicie program nie odpalał mi na dwóch kompach z win7. Po umieszczeniu katalogu bezpośrednio na dysku (w moim przypadku E:\folder z programem) program odpala aż miło na obu kompach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i oba pliki są umieszczone w tym samym katalogu. Jednakże po umieszczeniu tego katalogu na

> pulpicie program nie odpalał mi na dwóch kompach z win7. Po umieszczeniu katalogu bezpośrednio

> na dysku (w moim przypadku E:\folder z programem) program odpala aż miło na obu kompach.

Niestety nie potrafię u siebie odtworzyć tej sytuacji, niezależnie czy wypakuję na pulpit czy do jakiegokolwiek katalogu na dysku - program się uruchamia. Spacje, polskie litery czy długie nazwy katalogów niczego tu nie zmieniają. Być może to kwestia uprawnień do folderu Pulpit, pracuję na koncie z uprawnieniami administratora i wyłączonym UAC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podpiąłem ostatnio tą najnowszą wersję z gajgerkami i w cc899 obroty na wskaźniku wlazly na 8tyś i

> tak zostały na stałe. poza tym wszystko raczej było ok;)

Na pewno nie była to najnowsza wersja... ten błąd jest już dawno poprawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również dziękuję za program, kapitalna robota.

Dzisiaj kable doszły więc trochę potestowałem i:

wersja PL, tak jak wyżej piszą wskazówka z obrotomierza od razu idzie na 8 tys i nie reaguje na zmiany obrotów silnika

gdy chciałem zrobić test krokowca wywaliło mi taki błąd

284923335-blad.jpg

najnowsza wersja ściągnięta ze strony programu wiesza się zaraz po połączeniu z kompem.

reszta działa bez problemu.

Jeszcze raz dzięki za program claps.gif

post-94221-14352512545766_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę o podawanie konkretnych wersji programu i dokładnych treści komunikatu o błędzie jeśli takowy się pojawia. Jeśli pamiętam to była już polska wersja z poprawionym obrotomierzem.

Polskie wersje (tylko "binarki") publikuję tu:

http://chomikuj.pl/tzok/IAW+ECU+Scan

angielskie (wraz ze "źródłami") tu:

http://sourceforge.net/projects/iaw-scan/files/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da ktos linka do jakiejs aukcji allegro z 100% kompatybilnym intefejsem z tym programem? (nie

> wymagajacym zadnych przerobek itd)

Zwykły VAG KKL za 30-40zł plus przelotka OBD2-Fiat 3 pin za 20-30zł. Przelotka najlepiej z dwoma krokodylkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da ktos linka do jakiejs aukcji allegro z 100% kompatybilnym intefejsem z tym programem? (nie

> wymagajacym zadnych przerobek itd)

Są w tym wątku linki do sklepu VIAKEN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda komunikacja jeszcze nie działa, ale mam częściowy sukces jeśli chodzi o przenośność programu - uruchamia się na platformie MONO, niestety o ile pod Windows działa poprawnie na tej platformie (jedynie tekst na przyciskach się rozjeżdża i ikonki robią się pikselowate), to niestety pod Linuksem jest problem ze zmianą szybkości portu COM - odbiera kod ISO, wysyła ciąg inicjalizujący i na tym koniec.

7662955400_1303332112_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z pytaniami przedstawię plan działania:

- dalsza poprawa wydajności, poprzez rozdział puli zapytań o dane i o błędy oraz możliwość podglądu tylko wybranych parametrów (?);

- przebudowa modułu testów, tak by dało się zrealizować testy wymagające wstępnej inicjalizacji (IAW-18F) oraz adaptacje;

- dodanie opcji logowania sesji do pliku oraz tworzenia dynamicznych logów parametrów podczas jazdy;

- stworzenie możliwości wykorzystania zewnętrznych plików językowych (interfejs/parametry);

Jednocześnie informuję, że z uwagi na sporą ilość dodatkowych zajęć, nie będę miał teraz za wiele czasu na pracę nad Programem, oraz przypominam, że jest to projekt Open Source i każdy chętny może się przyłączyć do rozwoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pojawił się dziwny problem. Klikam połącz-> przekręcam zapłon i auto zaczyna mi świrować tzn. włącza się i wyłącza zapłon(łączy się, rozłącza z programem). Nie mam pojęcią czy to wina kabla czy progrmau czu może czegoś innego niewiem.gif miał ktoś tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś przetestowałem ostatnie wersje programu i efekty są takie,iż 0.2.16 podpina,znajduje i kasuje błędy,gajgerki działają,czyli wszystko ok. natomiast 0.2.18 nie podpina mi w ogóle żadnego kompa,wywala błąd,że com2 jest niedostępny(podpinam kablem Vag-KKL),a w właściwościach kabla mam go ustawionego na com2 i na wcześniejszej wersji działa.

kolejna sprawa to błędy jakie uzykałem po podpięciu do jednego z SC-co oznacza O5?

foto:

284937274-20110424296m.JPG

post-127740-14352512569327_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziś przetestowałem ostatnie wersje programu i efekty są takie,iż 0.2.16 podpina,znajduje i kasuje

> błędy,gajgerki działają,czyli wszystko ok. natomiast 0.2.18 nie podpina mi w ogóle żadnego

> kompa,wywala błąd,że com2 jest niedostępny(podpinam kablem Vag-KKL),a w właściwościach kabla

> mam go ustawionego na com2 i na wcześniejszej wersji działa.

Nie wiem co się stało złego w tej wersji - u mnie działa wink.gif spróbuj wybrać z listy jakikolwiek inny port i wróć do COM2.

Pamiętaj, że kabel musi być podpięty przed uruchomieniem programu i że jeśli podłączysz kabel do innego portu USB to system przydzieli mu inny numer portu. Wypróbuj tę wersję:

http://chomikuj.pl/tzok/IAW+ECU+Scan/IAW_ECU_Scan_0.2.19_(pre),580737357.zip

W każdej nowej wersji musisz od nowa wybrać port COM.

> kolejna sprawa to błędy jakie uzykałem po podpięciu do jednego z SC-co oznacza O5?

To po prostu numer błędu - błąd nr 5 z grupy błędów elementów wykonawczych (Output). Jeśli chodzi o ten konkretny błąd to dotyczy on elektrozaworu upustowego pochłaniacza oparów paliwa.

P.S.

Zrzut aktywnego okna robi się naciskając Alt+PrtScr, następnie można wkleić do Painta czy XnView i zapisać jako JPG lub PNG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem co się stało złego w tej wersji - u mnie działa spróbuj wybrać z listy jakikolwiek inny

> port i wróć do COM2.

> Pamiętaj, że kabel musi być podpięty przed uruchomieniem programu i że jeśli podłączysz kabel do

> innego portu USB to system przydzieli mu inny numer portu. Wypróbuj tę wersję:

> http://chomikuj.pl/tzok/IAW+ECU+Scan/IAW_ECU_Scan_0.2.19_(pre),580737357.zip

> W każdej nowej wersji musisz od nowa wybrać port COM.

> To po prostu numer błędu - błąd nr 5 z grupy błędów elementów wykonawczych (Output). Jeśli chodzi o

> ten konkretny błąd to dotyczy on elektrozaworu upustowego pochłaniacza oparów paliwa.

tak właśnie robiłem już,kombinowałem nawet przestawiać porty w systemie... a kabel podpinam cały czas do jednego portu.

jak znajdę dziś chwilę,to sprawdzę najnowszą wersję;)

> P.S.

> Zrzut aktywnego okna robi się naciskając Alt+PrtScr, następnie można wkleić do Painta czy XnView i

> zapisać jako JPG lub PNG.

nie działa mi ostatnio PrintScreen na lapku:P znam te opcje lepiej niż mogłoby sie wydawać xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziś przetestuje ten 2.18 w seju 0,9 i dam znać jak poszło

2.18 działa w mojej rakiecie smile.gif

normalnie czad, prosty w obsłudze program diagnostyczny... intuicyjność obsługi to wielka zaleta programu....

ja tam adaptacji czy korekcji wtrysków nie będę robił ale świadomość że będę mogł skasować i przeglądnąć błędy w mojej torbedzie naprawdę mnie satysfakcjonuje

dzięki Morgan za wizytę a autorom programu należy się duży szcun za wykonany produkt i darmowe jego przekazanie

LUBIĘ TO ok.gif

he he he

a jest możliwość drukowania błędów??? lub przeniesienia do innego edytora tekstu typu word, txt???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tam nie musisz dziękować, podziękować trzeba koledze za udostępnienie programu.

Co do samego programu to został przetestowany w wersji 2.18 EN oraz 2,15 PL

Jeśli chodzi o 2.15 to wszystko działa jak należy tylko:

- podczas kasowania błędów komunikat stale się wyświetla, że błędy są kasowane itd. Po restarcie programu okazuje się, że błędy już wykasowane, a komunikat do samego restartu oprogramowania nie znikł.

- podczas próby testu krokowca wyskoczył komunikat ADM coś tam czy jakoś tak

- jeśli chodzi o same podłączenie kompa trzeba wybrać ECU ponieważ w auto nie działa (to samo dotyczy wersji 2.18)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - podczas próby testu krokowca wyskoczył komunikat ADM coś tam czy jakoś tak

Tymczasowo usunąłem ten est, bo nie potrafię go "rozgryźć".

> - jeśli chodzi o same podłączenie kompa trzeba wybrać ECU ponieważ w auto nie działa (to samo

> dotyczy wersji 2.18)

"Auto" działa, tylko przed pierwszym podłączeniem trzeba sobie poczekać na wyłączonym zapłonie aż "Power Latch" puści... czyli jakieś 90 sek dla IAW-16F i 120 sek dla IAW-8F. Po sesji diagnostycznej przekaźnik zasilania puszcza już niemal natychmiast po wyłączeniu zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilka program podlaczony, wszystko dziala bez problemu, interfejs najtanszy VAG KKL + przejsciowka 3pin. Pozniej wstawie filmik z dzialania (ładuje się na YT). Wywala bład Autocalibration Param. Poza tym, uchylenie przepustnicy na wolnych ma 07,62st co daje mu obroty kolo 1200-1300...chyba lekko za duzo.

Filmik

http://www.youtube.com/watch?v=JuwvQK1modg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym, uchylenie przepustnicy na wolnych ma 07,62st co daje mu

> obroty kolo 1200-1300...chyba lekko za duzo.

Tym się nie sugeruj, przyczyna podwyższonych obroów jest raczej gdzie indzej. To uchylenie przepustnicy jest brane wprost z napięcia z potencjometru, jak się trochę wyrobi to nie schodzi do zera ale sterownik to sobie kompensuje - zobacz tylko czy ikonka przepustnicy jest zielona jak chodzi na wolnych obrotach - jeśli tak to mimo wszystko sterownik widzi to położenie jako zamkniętą przepustnicę.

Kalibracja działa tak, że jako zamkniętą przyjmuje najniższe zanotowane położenie w cyklu pracy od resetu lub odpięcia zasilania.

Wolne obroty powinny być 850rpm(co zresztą program podaje) - kwesta tego czy te obroty rzeczywiście masz takie wysokie czy tylko program przekłamuje odczyt? Masz obrotomierz? Zgadza się z tym co podaje program?

Zlokalizowałem też błąd z czasem wtrysku - dzielenie całkowite, już poprawiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.