woj76 Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > ...ale z dokumentacji wynika, że to nie może być ujemne: > CONS_REG = (decimal)(DiagData[0x16] * 8); // Minimum Engine Speed (Target) > OFNNTR = (decimal)(DiagData[0x15] * 8); // Minimum Offset turns No więc właśnie, patrz co tam już gdzieś poprawiłem. W każdym razie, do dokumentacji trzeba zawsze z rezerwą Np. jeżeli mnie pamięc nie myli to w 18F(D) parę pozycji diagnostycznych jest nieudokumentowanych, w szczególności w 18FD można zczytać bezpośredni sygnał z lambdy (oprócz wyliczonej korekcji) pod pozycją 6E (ale nie wiem czy w każdym programie 18FD). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > No więc właśnie, patrz co tam już gdzieś poprawiłem. W każdym razie, do dokumentacji trzeba zawsze > z rezerwą Np. jeżeli mnie pamięc nie myli to w 18F(D) parę pozycji diagnostycznych jest > nieudokumentowanych, w szczególności w 18FD można zczytać bezpośredni sygnał z lambdy (oprócz > wyliczonej korekcji) pod pozycją 6E (ale nie wiem czy w każdym programie 18FD). Skąd ty takie rzeczy wiesz? Może dopiszę Cię do listy developerów iaw-scan na sourceforge'u Tak przy okazji korekta sondy większa niż 100% to mieszanka uboga czy bogata?? To w ogóle jest korekta czy po prostu współczynnik lambda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 Polska wersja 0.2.9 programu IAW ECU Scan, specjalnie dla CENTOMANII: http://chomikuj.pl/tzok/IAW_ECU_Scan_PL,537411829.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > Skąd ty takie rzeczy wiesz? Może dopiszę Cię do listy developerów iaw-scan na sourceforge'u Dużo ciężkiej pracy A do developerów możesz mnie dopisać zawsze, ale ja i tak już nie mam czasu się swoim sourceforgowymi dziećmi opiekować (parę ich mam). a co dopiero cudzymi Pozatym sam doskonale dajesz radę , jestem pod wrażeniem, a o to nie jest łatwo > Tak przy okazji korekta sondy większa niż 100% to mieszanka uboga czy bogata?? To w ogóle jest > korekta czy po prostu współczynnik lambda? Tak, to jest po prostu współczynnik lambda, mnożnik korekcyjny, zwij jak chcesz. Im większy, tym dawka podstawowa przed korektą uboższa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > Polska wersja 0.2.9 programu IAW ECU Scan, specjalnie dla CENTOMANII: > http://chomikuj.pl/tzok/IAW_ECU_Scan_PL,537276304.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > No więc właśnie, patrz co tam już gdzieś poprawiłem. W każdym razie, do dokumentacji trzeba zawsze > z rezerwą Np. jeżeli mnie pamięc nie myli to w 18F(D) parę pozycji diagnostycznych jest > nieudokumentowanych, w szczególności w 18FD można zczytać bezpośredni sygnał z lambdy (oprócz > wyliczonej korekcji) pod pozycją 6E (ale nie wiem czy w każdym programie 18FD). Czyli to co program pokazuje to nie rzeczywista praca lambdy, tylko to do czego dąży ECU? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > Czyli to co program pokazuje to nie rzeczywista praca lambdy, tylko to do czego dąży ECU? Tak, to nie jest sygnał z lambdy, tylko korekcja wyliczona na podstawie tego sygnału. Też kiedyś myślałem, że to sygnał. W praktyce jest tak, że ten sygnał jest bardzo niestabilny i z dużym rozrzutem (sonda jest w końcu wąskopasmowa) i jest potrzebne dość sporo wyliczeń i "wygładzeń", żeby się było wiadomo co się dzieje z paliwem i przy tym się wylicza rzeczoną korektę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > Tak, to nie jest sygnał z lambdy, tylko korekcja wyliczona na podstawie tego sygnału. Też kiedyś > myślałem, że to sygnał. W praktyce jest tak, że ten sygnał jest bardzo niestabilny i z dużym > rozrzutem (sonda jest w końcu wąskopasmowa) i jest potrzebne dość sporo wyliczeń i > "wygładzeń", żeby się było wiadomo co się dzieje z paliwem i przy tym się wylicza rzeczoną > korektę. To teraz od strony diagnostycznej, przy założeniu że toto dąży do 1.0 to i tak nei ma żadnej pewności że sonda działa jak należy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > To teraz od strony diagnostycznej, przy założeniu że toto dąży do 1.0 to i tak nei ma żadnej > pewności że sonda działa jak należy? Dokładnie tak Chyba, że sonda bardzo źle działa, to wtedy jest wyłączana (korekta na stałe 1.0) i jest zapisywany błąd. Częścią tej procedury, o której pisałem jest też dojście do tego, czy sygnał jest wiarygodny i czy nie trzeba zgłosić błędu. Jeżeli jest lekko zdekalibrowana (ale czy to się w praktyce zdarza, to mnie nie pytaj) to się ECU nie połapie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 Czyli póki nie ma na stałe 1.0, i błędu zapisanego, można spać spokojnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > Dokładnie tak Chyba, że sonda bardzo źle działa, to wtedy jest wyłączana (korekta na stałe 1.0) i > jest zapisywany błąd. Częścią tej procedury, o której pisałem jest też dojście do tego, czy > sygnał jest wiarygodny i czy nie trzeba zgłosić błędu. Jeżeli jest lekko zdekalibrowana (ale > czy to się w praktyce zdarza, to mnie nie pytaj) to się ECU nie połapie. Nie połapie się i co więcej jest to naturalne w procesie starzenia się sondy. Zaczyna stopniowo coraz bardziej przekłamywać w kierunku ubogiej mieszanki, co powoduje wzbogacanie mieszanki przez sterownik i wzrost spalania. Wystarczy prosty test - analiza spalin na stacji diagnostycznej i porównanie wyników z odczytanymi z ECU, jeśli ECU twierdzi, że mieszanka jest dobra (lambda=1) lub uboga (lambda>1), a na analizie spalin wyszło, że jest bogata (lambda<1) to sonda do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 A jaka jest różnica pomiedzy Euroscanem a tym programem w odczytywaniu/pokazywaniu wskazań sondy? Czy Euroscan pokazuje realna wartość czy tak samo - wartość, którą chce ECU? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 7 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 > A jaka jest różnica pomiedzy Euroscanem a tym programem w odczytywaniu/pokazywaniu wskazań sondy? > Czy Euroscan pokazuje realna wartość czy tak samo - wartość, którą chce ECU? To nie jest wartość "jaką chce ECU" lecz wartość korekty jaką wyznaczyło ECU na podstawie wskazań sondy. ECU nie podaje nieprzetworzonego sygnału z sondy, więc VISA ani żaden inny program nie miałby go skąd wziąć, zresztą ze względu na małą szybkość przesyłania/odświeżania danych taki pomiar nie miałby większego sensu, chyba że podawanie uśrednionego napięcia lambda, ale to jest praktycznie to samo co wyznaczony współczynnik korekcji lambda. Na wyświetlanie oscylacji sondy prędkość transmisji jest niestety za niska (może gdyby był to jedyny odpytywany parametr). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 8 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 Jakby kogoś to interesowało to dorobiłem drugi programik IAW-Gauges, który ma tylko wskaźniki graficzne, ale za to dużo szybciej odświeżane. IAW Gauges Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Program zadziałał u mnie na win7. Gdyby ktoś miał problem to należy wypakować całość do folderu na dysku "x" (żeby nie była długa ścieżka dostępowa) i wszystko śmiga elegancko. Przetestowane na 1.2 MPI. tzok dobra robota Teraz tylko czekać aż na allegro pojawią się vagi kkl z tym softem za 100zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 > Program zadziałał u mnie na win7. Gdyby ktoś miał problem to należy wypakować całość do folderu na > dysku "x" (żeby nie była długa ścieżka dostępowa) i wszystko śmiga elegancko. Przetestowane na > 1.2 MPI. > tzok dobra robota > Teraz tylko czekać aż na allegro pojawią się vagi kkl z tym softem za 100zł Całość to dwa pliki: IAW_ECU_Scan.exe SpPerfChart.dll Oba pliki muszą być umieszczone w jednym katalogu, ścieżka może być długa i zawierać długie nazwy katalogów. Jedyne czego nie sprawdzałem to polskie litery w ścieżce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > Funkcjonalność jest porównywalna tyle, ze działa na współczesnym sprzęcie - pod Windows i z > "kabelkiem" USB. to jest taki plus ze szok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > Całość to dwa pliki: > IAW_ECU_Scan.exe > SpPerfChart.dll > Oba pliki muszą być umieszczone w jednym katalogu, ścieżka może być długa i zawierać długie nazwy > katalogów. Jedyne czego nie sprawdzałem to polskie litery w ścieżce. No i oba pliki są umieszczone w tym samym katalogu. Jednakże po umieszczeniu tego katalogu na pulpicie program nie odpalał mi na dwóch kompach z win7. Po umieszczeniu katalogu bezpośrednio na dysku (w moim przypadku E:\folder z programem) program odpala aż miło na obu kompach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 > No i oba pliki są umieszczone w tym samym katalogu. Jednakże po umieszczeniu tego katalogu na > pulpicie program nie odpalał mi na dwóch kompach z win7. Po umieszczeniu katalogu bezpośrednio > na dysku (w moim przypadku E:\folder z programem) program odpala aż miło na obu kompach. Niestety nie potrafię u siebie odtworzyć tej sytuacji, niezależnie czy wypakuję na pulpit czy do jakiegokolwiek katalogu na dysku - program się uruchamia. Spacje, polskie litery czy długie nazwy katalogów niczego tu nie zmieniają. Być może to kwestia uprawnień do folderu Pulpit, pracuję na koncie z uprawnieniami administratora i wyłączonym UAC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2011 Chciałem tylko potwierdzić, program działa i jest super ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 > Chciałem tylko potwierdzić, program działa i jest super ! Ktos 16v juz podpinal? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_luk_ Napisano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 swietna robota gratulacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2011 > Ktos 16v juz podpinal? Moge Cię na zlocie podpiąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 16 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2011 > Moge Cię na zlocie podpiąć Poza sondą i wskazaniami MAP powinno się zgadzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scadi Napisano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 podpiąłem ostatnio tą najnowszą wersję z gajgerkami i w cc899 obroty na wskaźniku wlazly na 8tyś i tak zostały na stałe. poza tym wszystko raczej było ok;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 17 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 > podpiąłem ostatnio tą najnowszą wersję z gajgerkami i w cc899 obroty na wskaźniku wlazly na 8tyś i > tak zostały na stałe. poza tym wszystko raczej było ok;) Na pewno nie była to najnowsza wersja... ten błąd jest już dawno poprawiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2011 Również dziękuję za program, kapitalna robota. Dzisiaj kable doszły więc trochę potestowałem i: wersja PL, tak jak wyżej piszą wskazówka z obrotomierza od razu idzie na 8 tys i nie reaguje na zmiany obrotów silnika gdy chciałem zrobić test krokowca wywaliło mi taki błąd najnowsza wersja ściągnięta ze strony programu wiesza się zaraz po połączeniu z kompem. reszta działa bez problemu. Jeszcze raz dzięki za program Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 19 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2011 Bardzo proszę o podawanie konkretnych wersji programu i dokładnych treści komunikatu o błędzie jeśli takowy się pojawia. Jeśli pamiętam to była już polska wersja z poprawionym obrotomierzem. Polskie wersje (tylko "binarki") publikuję tu: http://chomikuj.pl/tzok/IAW+ECU+Scan angielskie (wraz ze "źródłami") tu: http://sourceforge.net/projects/iaw-scan/files/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scadi Napisano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2011 Ja jutro zbadam najnowszą wersję 0.2.16,ostatnio leciałem na 0.2.10 i wskazówka się zawieszała na 8tyś oraz miałem problemy z testami. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2011 Da ktos linka do jakiejs aukcji allegro z 100% kompatybilnym intefejsem z tym programem? (nie wymagajacym zadnych przerobek itd) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2011 > Da ktos linka do jakiejs aukcji allegro z 100% kompatybilnym intefejsem z tym programem? (nie > wymagajacym zadnych przerobek itd) ja mam takie cuś: klika w allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2011 > Da ktos linka do jakiejs aukcji allegro z 100% kompatybilnym intefejsem z tym programem? (nie > wymagajacym zadnych przerobek itd) Zwykły VAG KKL za 30-40zł plus przelotka OBD2-Fiat 3 pin za 20-30zł. Przelotka najlepiej z dwoma krokodylkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2011 > Da ktos linka do jakiejs aukcji allegro z 100% kompatybilnym intefejsem z tym programem? (nie > wymagajacym zadnych przerobek itd) Są w tym wątku linki do sklepu VIAKEN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 20 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2011 Co prawda komunikacja jeszcze nie działa, ale mam częściowy sukces jeśli chodzi o przenośność programu - uruchamia się na platformie MONO, niestety o ile pod Windows działa poprawnie na tej platformie (jedynie tekst na przyciskach się rozjeżdża i ikonki robią się pikselowate), to niestety pod Linuksem jest problem ze zmianą szybkości portu COM - odbiera kod ISO, wysyła ciąg inicjalizujący i na tym koniec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 21 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 W związku z pytaniami przedstawię plan działania: - dalsza poprawa wydajności, poprzez rozdział puli zapytań o dane i o błędy oraz możliwość podglądu tylko wybranych parametrów (?); - przebudowa modułu testów, tak by dało się zrealizować testy wymagające wstępnej inicjalizacji (IAW-18F) oraz adaptacje; - dodanie opcji logowania sesji do pliku oraz tworzenia dynamicznych logów parametrów podczas jazdy; - stworzenie możliwości wykorzystania zewnętrznych plików językowych (interfejs/parametry); Jednocześnie informuję, że z uwagi na sporą ilość dodatkowych zajęć, nie będę miał teraz za wiele czasu na pracę nad Programem, oraz przypominam, że jest to projekt Open Source i każdy chętny może się przyłączyć do rozwoju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 23 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 Kolejna wersja jest dostępna - 0.2.18. MONO: .NET: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiero Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 U mnie pojawił się dziwny problem. Klikam połącz-> przekręcam zapłon i auto zaczyna mi świrować tzn. włącza się i wyłącza zapłon(łączy się, rozłącza z programem). Nie mam pojęcią czy to wina kabla czy progrmau czu może czegoś innego miał ktoś tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 23 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 Jaka wersja programu, jaki sterownik w aucie, detekcja ECU na auto, czy wymuszony typ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiero Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 wersja 0.2.10, komp w aucie IAW 8F.5T punto, wykrywanie na auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 23 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 Czemu 0.2.10 skoro jest 0.2.18? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiero Napisano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2011 > Czemu 0.2.10 skoro jest 0.2.18? jak miałem złącze udostępnione to jeszcze nie było 0.2.18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scadi Napisano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2011 dziś przetestowałem ostatnie wersje programu i efekty są takie,iż 0.2.16 podpina,znajduje i kasuje błędy,gajgerki działają,czyli wszystko ok. natomiast 0.2.18 nie podpina mi w ogóle żadnego kompa,wywala błąd,że com2 jest niedostępny(podpinam kablem Vag-KKL),a w właściwościach kabla mam go ustawionego na com2 i na wcześniejszej wersji działa. kolejna sprawa to błędy jakie uzykałem po podpięciu do jednego z SC-co oznacza O5? foto: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2011 > dziś przetestowałem ostatnie wersje programu i efekty są takie,iż 0.2.16 podpina,znajduje i kasuje > błędy,gajgerki działają,czyli wszystko ok. natomiast 0.2.18 nie podpina mi w ogóle żadnego > kompa,wywala błąd,że com2 jest niedostępny(podpinam kablem Vag-KKL),a w właściwościach kabla > mam go ustawionego na com2 i na wcześniejszej wersji działa. Nie wiem co się stało złego w tej wersji - u mnie działa spróbuj wybrać z listy jakikolwiek inny port i wróć do COM2. Pamiętaj, że kabel musi być podpięty przed uruchomieniem programu i że jeśli podłączysz kabel do innego portu USB to system przydzieli mu inny numer portu. Wypróbuj tę wersję: http://chomikuj.pl/tzok/IAW+ECU+Scan/IAW_ECU_Scan_0.2.19_(pre),580737357.zip W każdej nowej wersji musisz od nowa wybrać port COM. > kolejna sprawa to błędy jakie uzykałem po podpięciu do jednego z SC-co oznacza O5? To po prostu numer błędu - błąd nr 5 z grupy błędów elementów wykonawczych (Output). Jeśli chodzi o ten konkretny błąd to dotyczy on elektrozaworu upustowego pochłaniacza oparów paliwa. P.S. Zrzut aktywnego okna robi się naciskając Alt+PrtScr, następnie można wkleić do Painta czy XnView i zapisać jako JPG lub PNG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2011 dziś przetestuje ten 2.18 w seju 0,9 i dam znać jak poszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scadi Napisano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 > Nie wiem co się stało złego w tej wersji - u mnie działa spróbuj wybrać z listy jakikolwiek inny > port i wróć do COM2. > Pamiętaj, że kabel musi być podpięty przed uruchomieniem programu i że jeśli podłączysz kabel do > innego portu USB to system przydzieli mu inny numer portu. Wypróbuj tę wersję: > http://chomikuj.pl/tzok/IAW+ECU+Scan/IAW_ECU_Scan_0.2.19_(pre),580737357.zip > W każdej nowej wersji musisz od nowa wybrać port COM. > To po prostu numer błędu - błąd nr 5 z grupy błędów elementów wykonawczych (Output). Jeśli chodzi o > ten konkretny błąd to dotyczy on elektrozaworu upustowego pochłaniacza oparów paliwa. tak właśnie robiłem już,kombinowałem nawet przestawiać porty w systemie... a kabel podpinam cały czas do jednego portu. jak znajdę dziś chwilę,to sprawdzę najnowszą wersję > P.S. > Zrzut aktywnego okna robi się naciskając Alt+PrtScr, następnie można wkleić do Painta czy XnView i > zapisać jako JPG lub PNG. nie działa mi ostatnio PrintScreen na lapku:P znam te opcje lepiej niż mogłoby sie wydawać xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AZI ST Napisano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 > dziś przetestuje ten 2.18 w seju 0,9 i dam znać jak poszło 2.18 działa w mojej rakiecie normalnie czad, prosty w obsłudze program diagnostyczny... intuicyjność obsługi to wielka zaleta programu.... ja tam adaptacji czy korekcji wtrysków nie będę robił ale świadomość że będę mogł skasować i przeglądnąć błędy w mojej torbedzie naprawdę mnie satysfakcjonuje dzięki Morgan za wizytę a autorom programu należy się duży szcun za wykonany produkt i darmowe jego przekazanie LUBIĘ TO he he he a jest możliwość drukowania błędów??? lub przeniesienia do innego edytora tekstu typu word, txt??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 mi tam nie musisz dziękować, podziękować trzeba koledze za udostępnienie programu. Co do samego programu to został przetestowany w wersji 2.18 EN oraz 2,15 PL Jeśli chodzi o 2.15 to wszystko działa jak należy tylko: - podczas kasowania błędów komunikat stale się wyświetla, że błędy są kasowane itd. Po restarcie programu okazuje się, że błędy już wykasowane, a komunikat do samego restartu oprogramowania nie znikł. - podczas próby testu krokowca wyskoczył komunikat ADM coś tam czy jakoś tak - jeśli chodzi o same podłączenie kompa trzeba wybrać ECU ponieważ w auto nie działa (to samo dotyczy wersji 2.18) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 25 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 > - podczas próby testu krokowca wyskoczył komunikat ADM coś tam czy jakoś tak Tymczasowo usunąłem ten est, bo nie potrafię go "rozgryźć". > - jeśli chodzi o same podłączenie kompa trzeba wybrać ECU ponieważ w auto nie działa (to samo > dotyczy wersji 2.18) "Auto" działa, tylko przed pierwszym podłączeniem trzeba sobie poczekać na wyłączonym zapłonie aż "Power Latch" puści... czyli jakieś 90 sek dla IAW-16F i 120 sek dla IAW-8F. Po sesji diagnostycznej przekaźnik zasilania puszcza już niemal natychmiast po wyłączeniu zapłonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 Przed chwilka program podlaczony, wszystko dziala bez problemu, interfejs najtanszy VAG KKL + przejsciowka 3pin. Pozniej wstawie filmik z dzialania (ładuje się na YT). Wywala bład Autocalibration Param. Poza tym, uchylenie przepustnicy na wolnych ma 07,62st co daje mu obroty kolo 1200-1300...chyba lekko za duzo. Filmik http://www.youtube.com/watch?v=JuwvQK1modg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 27 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 > Poza tym, uchylenie przepustnicy na wolnych ma 07,62st co daje mu > obroty kolo 1200-1300...chyba lekko za duzo. Tym się nie sugeruj, przyczyna podwyższonych obroów jest raczej gdzie indzej. To uchylenie przepustnicy jest brane wprost z napięcia z potencjometru, jak się trochę wyrobi to nie schodzi do zera ale sterownik to sobie kompensuje - zobacz tylko czy ikonka przepustnicy jest zielona jak chodzi na wolnych obrotach - jeśli tak to mimo wszystko sterownik widzi to położenie jako zamkniętą przepustnicę. Kalibracja działa tak, że jako zamkniętą przyjmuje najniższe zanotowane położenie w cyklu pracy od resetu lub odpięcia zasilania. Wolne obroty powinny być 850rpm(co zresztą program podaje) - kwesta tego czy te obroty rzeczywiście masz takie wysokie czy tylko program przekłamuje odczyt? Masz obrotomierz? Zgadza się z tym co podaje program? Zlokalizowałem też błąd z czasem wtrysku - dzielenie całkowite, już poprawiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.