Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

tzok

Program diagnostyczny do CC/SC 0.9/1.1SPI

Recommended Posts

Obrotka narazie nie mam jednak na ucho faktycznie sa takie jak podaje program. W dodatku na 2-gim biegu mozna puscic sprzeglo i auto samo jedzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Obrotka narazie nie mam jednak na ucho faktycznie sa takie jak podaje program. W dodatku na 2-gim

> biegu mozna puscic sprzeglo i auto samo jedzie.

To masz albo rzeczywiście napiętą linkę i uchyloną przepustnicę albo jakąś nieszczelność w dolocie, może masz niepodłączony albo pęknięty któryś wężyk podciśnieniowy przy kolektorze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro rzuce okiem na wężyki, jednak wydaje mi się, że wszystko jest z nimi OK, nie wiem jak linka smile.gif Ikonka przepustnicy była zielona z tego co pamietam. Jakby co mam na podmiane IAWa 16f i innego krokowca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

byka szczeliłeś na pasku zlosnik.gif

wykresy odświeżamy biglaugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> byka szczeliłeś na pasku

> wykresy odświeżamy

Ciiii... może nikt nie zauważy wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo proszę o pomoc w testach - potrzebuje danych do symulowania innych ECU, poza IAW-16F.EB który fizycznie mam. Potrzebuję logi z ECU IAW-8F/18F/18FD. Przygotowałem do tego celu specjalny program:

http://chomikuj.pl/tzok/IAW+ECU+Scan/IAW_Logger,597823811.exe

Program utworzy w swoim katalogu roboczym plik IAW_LOG-xxxxxxxxxxxxxx.txt który prosiłbym przysłać mi mailem. Dobrze by było zrobić LOG na wyłączonym jak i pracującym silniku (można kliknąć POŁĄCZ ponownie, bez konieczności wyłączania zapłonu). Do LOGu proszę dołączyć oznaczenie komputera i z jakiego samochodu pochodzi.

Co prawda nie jest to warunek konieczny ale jeśli zapłon był włączony dobrze byłoby wyłączyć i odczekać na wyłączenie ECU i dopiero kliknąć POŁĄCZ, a następnie włączyć zapłon (w ciągu 10sek).

Z góry dziękuję za pomoc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Bardzo proszę o pomoc w testach - potrzebuje danych do symulowania innych ECU, poza IAW-16F.EB

> który fizycznie mam. Potrzebuję logi z ECU IAW-8F/18F/18FD. Przygotowałem do tego celu

> specjalny program:

> http://chomikuj.pl/tzok/IAW+ECU+Scan/IAW_Logger,597823811.exe

> Program utworzy w swoim katalogu roboczym plik IAW_LOG-xxxxxxxxxxxxxx.txt który prosiłbym przysłać

> mi mailem. Dobrze by było zrobić LOG na wyłączonym jak i pracującym silniku (można kliknąć

> POŁĄCZ ponownie, bez konieczności wyłączania zapłonu). Do LOGu proszę dołączyć oznaczenie

> komputera i z jakiego samochodu pochodzi.

> Co prawda nie jest to warunek konieczny ale jeśli zapłon był włączony dobrze byłoby wyłączyć i

> odczekać na wyłączenie ECU i dopiero kliknąć POŁĄCZ, a następnie włączyć zapłon (w ciągu

> 10sek).

> Z góry dziękuję za pomoc!

W tygodniu postaram się podesłać Ci logi z IAW-8F 5T z punto 1.2 mpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapraszam do testowania nowej wersji - do pobrania na:

http://sourceforge.net/projects/iaw-scan/files/

Wiele usprawnień i poprawek, m.in. logowanie danych Live Data do pliku, zapis błędów do pliku, pełna obsługa dekodowania błędów wraz z rozszerzonym opisem przyczyny dla wszystkich obsługiwanych sterowników oraz usprawniony algorytm detekcji ECU i łączenia z ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wersja 0.2.25 - dodana obsługa sterowników w wersji ECOL, poprawiona stabilność programu.

Zapraszam do testowania!

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Wersja 0.2.25 - dodana obsługa sterowników w wersji ECOL, poprawiona stabilność programu.

> Zapraszam do testowania!

super smile.gif bedziemy ECOLa testowac biglaugh.gif

ps. sciagasz moze immo z kompa ??

Pozd

Share this post


Link to post
Share on other sites

> super bedziemy ECOLa testowac

Czekam na wyniki testów wink.gif

> ps. sciagasz moze immo z kompa ??

Sam szukam kogoś kto by mi ściągnął z mojego testowego kompa, tylko najchętniej na miejscu, bez wysyłania, a jak nie to sam się w końcu może za niego zabiorę, bo ponoć da się prostym programatorem na bazie MAX232.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jałowym biegu ikonka lambdy pulsuje na zielono, tzn tak mryga sobie wink.gif Na troche wyzszych obrotach pali się ciągle. To dobrze czy źle? 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czekam na wyniki testów

> Sam szukam kogoś kto by mi ściągnął z mojego testowego kompa, tylko najchętniej na miejscu, bez

> wysyłania, a jak nie to sam się w końcu może za niego zabiorę, bo ponoć da się prostym

> programatorem na bazie MAX232.

niestety ECOL nie chce zagadac. Probowalem na auto jak i recznie. Kabel sprawny bo podlaczam nim mojego sc 1.1 MPI

Coz, kolejny powod aby ten badziewny komputer wywalic biglaugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Na jałowym biegu ikonka lambdy pulsuje na zielono, tzn tak mryga sobie Na troche wyzszych obrotach

> pali się ciągle. To dobrze czy źle?

Raczej powinna "świecić" się ciągle, po osiągnięciu temperatury roboczej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> niestety ECOL nie chce zagadac. Probowalem na auto jak i recznie. Kabel sprawny bo podlaczam nim

> mojego sc 1.1 MPI

> Coz, kolejny powod aby ten badziewny komputer wywalic

"Zagadać" (odczytać "Kod części zamiennej" i ISO) to powinien tak czy inaczej, co najwyżej potem może zrywać komunikację... mam potwierdzone działanie z IAW-8F ECOL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedz mi czy do kabla na usb trzeba miec jakis sterownik USB tak jak na vag-coma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Powiedz mi czy do kabla na usb trzeba miec jakis sterownik USB tak jak na vag-coma?

Tak, trzeba mieć sterownik do tego "kabla", a dokładniej do układu kontrolera RS-232 na USB który "siedzi" w tym kablu. Najczęściej jest to układ FTDI FT-232. Kable na bazie układu Prolific PL2303 nie będą działały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czekam na wyniki testów

> Sam szukam kogoś kto by mi ściągnął z mojego testowego kompa, tylko najchętniej na miejscu, bez

> wysyłania, a jak nie to sam się w końcu może za niego zabiorę, bo ponoć da się prostym

> programatorem na bazie MAX232.

Elo mogę pomóc z immo, jak chcesz to się możemy zgadać w bielsku

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tak, trzeba mieć sterownik do tego "kabla", a dokładniej do układu kontrolera RS-232 na USB który

> "siedzi" w tym kablu. Najczęściej jest to układ FTDI FT-232. Kable na bazie układu Prolific

> PL2303 nie będą działały.

Kabel dziala, program takze zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie testowałem program na kablu USB i interfejsie KKL, wszystko śmiga.

Na chwilę obecną nie ma możliwość podłączenia się przez FiatEcuScan do IAW 18f.b3 interfejsem KKL?

BTW jakie powinny być czasy wtrysków? U mnie jest na rozgrzanym silniku i na wolnych obr około 01,40ms

Testy wszystkie zaliczone

Share this post


Link to post
Share on other sites

A możecie ocenić czy wszystko z moim SC 900 "bez modów" jest OKI.... chodzi głównie o lambde, krokowiec... zrobiłem takie testy... nie wiem czy dobrze i o to kaman ale wklejam.... dzięki za fachowe interpretacje wskań tzokoprogramu smile.gif

wygaszony

285080864-wygaszony.jpg

wolne obroty

285080864-wolneobroty.jpg

wolne obroty na wskaźnikach

285080864-wska%BCniki.jpg

ok 2700 obr/min

285080864-2700.jpg

i TESTY

285080864-testy.jpg

i tu mam jeszcze pytanie:

1. nie mam klimy a test zaliczony

2. nie mam obrotka a test zaliczony

3. Co to zawór EVAP???

4. i co to za przekaźnik pomocniczy??? który nie zaliczył testu????

thnx za analizę

post-25211-14352513148066_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Właśnie testowałem program na kablu USB i interfejsie KKL, wszystko śmiga.

Cieszę się, czy mógłbym w takim razie prosić o log wykonany programem IAW-Logger: http://chomikuj.pl/tzok/IAW+ECU+Scan/IAW_Logger,597823811.exe

> Na chwilę obecną nie ma możliwość podłączenia się przez FiatEcuScan do IAW 18f.b3 interfejsem KKL?

Na chwilę obecną FES nie obsługuje tej rodziny sterowników, dopiero od Punto II.

> BTW jakie powinny być czasy wtrysków? U mnie jest na rozgrzanym silniku i na wolnych obr około

> 01,40ms

Nie mam pojęcia... brak danych do porównania, za mało logów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A możecie ocenić czy wszystko z moim SC 900 "bez modów" jest OKI.... chodzi głównie o lambde,

Na podstawie samego odczytu z programu nie da się jednoznacznie ocenić poprawności działania sondy - trzeba porównać odczyt z ECU z pomiarem na analizatorze spalin. Program powie tylko czy sonda działa czy nie i czy ECU uwzględnia jej wskazania, nie ma jednak możliwości zweryfikowania czy wskazania nie są przekłamane.

> krokowiec... zrobiłem takie testy... nie wiem czy dobrze i o to kaman ale wklejam.... dzięki

> za fachowe interpretacje wskań tzokoprogramu

> i tu mam jeszcze pytanie:

> 1. nie mam klimy a test zaliczony

> 2. nie mam obrotka a test zaliczony

> 3. Co to zawór EVAP???

> 4. i co to za przekaźnik pomocniczy??? który nie zaliczył testu????

Testy pozwalają na wysterowanie danego elementu i "organoleptyczne" zaobserwowanie jego pracy. Zaliczony/niezaliczony zależy od wersji ("kodowania") sterownika, ale w żaden sposób nie można tego traktować jako zapewnienie o poprawnym funkcjonowaniu tego elementu.

Zawór EVAP to zawór recyrkulacji oparów paliwa (nie mylić z EGR).

Przypominam też, że program ma możliwość zapisywania parametrów bieżących do pliku w czasie rzeczywistym, czyli tworzenia tzw. logów dynamicznych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

coś kiedyś mi się obiło o uszy, że współczynnik sondy lambda powinien być w okolicach 1. Prawda to czy ktoś po prostu tak sobie powiedział? Czy możesz się wypowiedzieć na ten temat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> coś kiedyś mi się obiło o uszy, że współczynnik sondy lambda powinien być w okolicach 1. Prawda to

> czy ktoś po prostu tak sobie powiedział? Czy możesz się wypowiedzieć na ten temat?

A poczytałeś wątek wstecz chociaż trochę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> coś kiedyś mi się obiło o uszy, że współczynnik sondy lambda powinien być w okolicach 1. Prawda to

> czy ktoś po prostu tak sobie powiedział? Czy możesz się wypowiedzieć na ten temat?

Ma być w okolicach 1 i do tego dąży ECU, ale to jest współczynnik korekcyjny (mnożnik) dawki paliwa wyznaczony na podstawie sygnału sondy. Cokolwiek sonda by nie podawała, to ECU będzie tak korygował czasy wtrysku, by mu ten współczynnik wyszedł 1, niemniej jeśli sonda będzie źle działała wcale nie będzie to oznaczało, że AFR jest optymalny - to tak jakbyś stabilizował temperaturę 100*C w piecu sterując dopływem gazu do palnika i patrzyłbyś na źle wyskalowany termometr - dopóki jesteś w stanie uzyskać na termometrze wskazanie oscylujące wokół 100*C sądzisz że wszystko jest ok i sobie "działasz" cyklicznie zmniejszając i zwiększając dopływ gazu do palnika, nie wiesz że kiedy termometr wskazuje 100*C to w piecu tak na prawdę jest 150*C. Że coś jest nie tak z termometrem zorientujesz się dopiero gdy będzie wskazywał na tyle źle, że mimo w pełni otwartego zaworu gazu gazu temperatura wskazywana przez termometr nie będzie chciała się zbliżyć do 100*C.

Być może nawet będąc w stanie utrzymać wskazanie 100*C zorientowałbyś się po jakimś czasie, że zużywasz za dużo gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A przewidujesz może wskazania realne sondy w programie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A przewidujesz może wskazania realne sondy w programie?

Tylko program 1.2 16V ma taką możliwość technicznie (i do tego nie jest ona udokumentowna) bez przerabiania wsadu. Pozatym jest to dokładnie taka sama informacja jak współczynnik korekcyjny. Więcej, współczynnik jest stabiliny, a wskazania lambdy bardzo nerwowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tylko program 1.2 16V ma taką możliwość technicznie (i do tego nie jest ona udokumentowna) bez

> przerabiania wsadu. Pozatym jest to dokładnie taka sama informacja jak współczynnik

> korekcyjny. Więcej, współczynnik jest stabiliny, a wskazania lambdy bardzo nerwowe.

Pytam bo kiedyś jeździłem na kompa i wskazania sondy pokazywało w formie wykresu, było widać jak na dłoni jak pracuje sonda.

Nie da sie tego dorzucić do programu? Takich wskazań bezpośrednio z sygnału sondy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pytam bo kiedyś jeździłem na kompa i wskazania sondy pokazywało w formie wykresu, było widać jak na

> dłoni jak pracuje sonda.

> Nie da sie tego dorzucić do programu? Takich wskazań bezpośrednio z sygnału sondy?

Ale współczynnik korekcyjny to są (przetworzone) wskazania z lambdy i jak zrobisz jego wykres to też zobaczysz, jak ładnie lambda pracuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ale współczynnik korekcyjny to są (przetworzone) wskazania z lambdy i jak zrobisz jego wykres to

> też zobaczysz, jak ładnie lambda pracuje.

Czaje, nie do końća sie w tym orientuje dlatego pytam. Ale wtedy miałem uwaloną sondę i wykres nie był taki jak powinien, było to widać właśnie po wskazaniach wykresu. Myślałem że da się wychwycić jakoś sygnał z samej sondy

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czaje, nie do końća sie w tym orientuje dlatego pytam. Ale wtedy miałem uwaloną sondę i wykres nie

> był taki jak powinien, było to widać właśnie po wskazaniach wykresu. Myślałem że da się

> wychwycić jakoś sygnał z samej sondy

No bo jak będziesz miał ostro uwaloną lambdę to wykres współczynnika też Ci to pokaże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A przewidujesz może wskazania realne sondy w programie?

Nie przewiduję, bo ECU nie udostępnia takiego parametru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A poczytałeś wątek wstecz chociaż trochę?

wątek śledzę od początku i chyba mi ten post akurat umknął. Jeśli Cię uraziłem swym pytaniem to przepraszam i jutro wpadnę z kwiatami żebyś mi wybaczył.

Tzok rozumiem to co napisałeś. Wcześniej u kolegi Azi_ST wskazania te własnie miały wahania między 0,9 a 1,2, a czasami nawet podchodziło pod 1,3. Po wyczyszczeniu sondy stoi w okolicach 1 i to bardzo. Czy na podstawie tego można wysunąć wniosek, że czyszczenie pomogło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wątek śledzę od początku i chyba mi ten post akurat umknął. Jeśli Cię uraziłem swym pytaniem to

> przepraszam i jutro wpadnę z kwiatami żebyś mi wybaczył.

To nie miała być zaczpepka w takim stylu piwo.gif Po prostu rozpisaliśmy się już raz na ten temat wink.gif Ale może faktycznie nie dokładnie.

> Tzok rozumiem to co napisałeś. Wcześniej u kolegi Azi_ST wskazania te własnie miały wahania między

> 0,9 a 1,2, a czasami nawet podchodziło pod 1,3. Po wyczyszczeniu sondy stoi w okolicach 1 i to

> bardzo. Czy na podstawie tego można wysunąć wniosek, że czyszczenie pomogło?

Możliwe, tym bardziej, że w kompie 16F 1.33 to jest totalny maks. (min jest 0.66). W kompach (1)8F(D) ten zakres jest jeszcze mniejszy 0.75-1.25. Bo osiągnięciu jednej z wartości granicznych komp zapisze błąd.

Z drugiej strony, ja znowu swoje, wskazania mogły się poprawić "same" po tym jak się komp autoadaptował. Tak ma to zrobione, że jak lambda jest przez duży czas za mała albo za dużo to sobie ten fakt zapamięta i będzie na wstępie korygował paliwo, żeby lambda już nie musiała w tak dużym zakresie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Cieszę się, czy mógłbym w takim razie prosić o log wykonany programem IAW-Logger:

> http://chomikuj.pl/tzok/IAW+ECU+Scan/IAW_Logger,597823811.exe

> Na chwilę obecną FES nie obsługuje tej rodziny sterowników, dopiero od Punto II.

> Nie mam pojęcia... brak danych do porównania, za mało logów.

Jak nie obsluguje, ja mam b4 i smiga az milo zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak nie obsluguje, ja mam b4 i smiga az milo

Jakie b4?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jakie b4?

18f.b4

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 18f.b4

IAW-18F.B4 w FIAT ECU SCAN? Jako co go wybierasz? FES w mk.1 obsługuje tylko ABS i SRS (poduszki).

Share this post


Link to post
Share on other sites

> IAW-18F.B4 w FIAT ECU SCAN? Jako co go wybierasz? FES w mk.1 obsługuje tylko ABS i SRS (poduszki).

Nie wybieralem go recznie, sam sie wybral automatycznie zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie wybieralem go recznie, sam sie wybral automatycznie

Ale Ty piszesz o moim programie IAW ECU Scan, a nie o FIAT ECU Scan (FES) Yani'ego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> pytanie mam, czy program zadziala z cc899 z takim kablem?

> http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=408

> teoretycznie tak, ale chcialem sie upewnic...

raczej taki

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&prodid=304

ten co podałeś jest na com'a

> i jeszcze jedno - na adapterze ODBKKL widzę czerwonego krokodylka - do czego go podlaczyc?

do plusa wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> pytanie mam, czy program zadziala z cc899 z takim kablem?

> http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=408

> teoretycznie tak, ale chcialem sie upewnic...

> i jeszcze jedno - na adapterze ODBKKL widzę czerwonego krokodylka - do czego go podlaczyc?

Powinno działać. Czerwony krokodylek do "stałego" plusa, np. do klemy "+" akumulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Powinno działać. Czerwony krokodylek do "stałego" plusa, np. do klemy "+" akumulatora.

dopytam bo nie mogę znaleźć info.... z ELM-em na BT zadziała?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A tamten by nie zadziałał?

> Wybaczcie że się tak dopytuje, po prostu z pewnych względów wolałem wersję na RS232

ogólnie wiadomo że porty com są / były lepsze dla diagnostyki, to żaden wzgąd i tajemnica... ale od pewnego czasu w laptopach pakują wyłącznie wyjścia USB więc i diagnostyka musiała przejść na ten system przesyłu danych... na lapku mam VAG`a i Scana od tzoka a więc Fiaty i VAGi zczytuje bez problemu... nie widzę różnicy.... a Coma w lampu nie widziałem dawno smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

BTW

Jakiego masz VAGa do diagnostyki? wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.