tzok 0 Posted July 14, 2011 Author Share Posted July 14, 2011 > dopytam bo nie mogę znaleźć info.... z ELM-em na BT zadziała? Z ELMem nie zadziała - ani na BT ani na USB, technicznie nie ma takiej możliwości, ELM nie obsługuje tego protokołu ani trybu RAW. Link to post Share on other sites
Tommi 5 Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 > Z ELMem nie zadziała - ani na BT ani na USB, technicznie nie ma takiej możliwości, ELM nie > obsługuje tego protokołu ani trybu RAW. no to zostaje przy kablu Link to post Share on other sites
AZI ST 1 Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 > BTW > Jakiego masz VAGa do diagnostyki? Stary ja jadę na starym typie 311-2, więc CanBus`a już nie obsłuże... ale powoli... póki co mi styknie gdybyś nawet taki chciał to pw... Link to post Share on other sites
tzok 0 Posted August 23, 2011 Author Share Posted August 23, 2011 > jeżeli mnie pamięc nie myli to w 18F(D) parę pozycji diagnostycznych jest > nieudokumentowanych, w szczególności w 18FD można zczytać bezpośredni sygnał z lambdy (oprócz > wyliczonej korekcji) pod pozycją 6E (ale nie wiem czy w każdym programie 18FD). Wiesz może jak jest wyskalowany ten sygnał? W dokumentacji 6C - 6F jest opisany jako nieużywany, ale sterownik odpowiada na te żądania i z tego co widzę odpowiada to samo na 6C, 6D i 6E, na 6F odpowiedź jest inna: 028, 028, 028, 010 Nie mam niestety 18FD do testów a jednie statyczny log, który mi ktoś zrobił i przysłał. Link to post Share on other sites
woj76 8 Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 > Wiesz może jak jest wyskalowany ten sygnał? W dokumentacji 6C - 6F jest opisany jako nieużywany, > ale sterownik odpowiada na te żądania i z tego co widzę odpowiada to samo na 6C, 6D i 6E, na > 6F odpowiedź jest inna: > 028, 028, 028, 010 > Nie mam niestety 18FD do testów a jednie statyczny log, który mi ktoś zrobił i przysłał. Która pozycja w 16V to jest to Ci konkretnie nie odpowiem w tej chwili z powodu lenistwa i %. Jutro to odnajdę. Natomiast zakres czujnika to mniej więcej z głowy jestem w stanie powiedzieć: 0 - 0V 255 - 1.1-1.2V liniowo. Sygnał lambdy jest 0-1V, przy 0.5V jest 14.7 AFR. Link to post Share on other sites
tzok 0 Posted August 24, 2011 Author Share Posted August 24, 2011 > Która pozycja w 16V to jest to Ci konkretnie nie odpowiem w tej chwili z powodu lenistwa i %. Jutro > to odnajdę. Natomiast zakres czujnika to mniej więcej z głowy jestem w stanie powiedzieć: > 0 - 0V > 255 - 1.1-1.2V > liniowo. Sygnał lambdy jest 0-1V, przy 0.5V jest 14.7 AFR. Chodzi mi o 6C, 6D, 6E, i 6F czy pierwsze 3 to to samo czy czymś się różnią i to zbieg okoliczności, że w logu miały taką samą wartość. Link to post Share on other sites
woj76 8 Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 > Chodzi mi o 6C, 6D, 6E, i 6F czy pierwsze 3 to to samo czy czymś się różnią i to zbieg > okoliczności, że w logu miały taką samą wartość. No dobra, to na trzeźwo jest to tak: Pozycje 6C, 6D, 6E mają wpisane po prostu stałe hex AAAA, co oznacza, że zczytują wartość spod adresu AAAA w programie/wsadzie. Ponieważ jest to obszar EPROMu, to będzie to zawsze stałe, ale zależe od wersji programu 16V (a jest ich parę). Krótko mówiąć dane bez znaczenia. Pozycja 6F to jest bezpośredni sygnał z czujnika lambda. W każdym razie w moim programie, który analizowałem. Nie musi tak być dla każdej wersji 16V, bo jest to pole jak już wcześniej nadmieniłem nieudokumentowane. Konwersje tej wartości to sobie możesz policzyć z danych poniiżej (V -> dec val). Tutaj ukłon i dla Huby się należą, bo to on jakiś czas temu zmierzył na swoim sprzęcie. 0.5V to jest wtedy kiedy lambda pokazuje stochiometryczną mieszankę 14.7 AFR. W programie jest to sprawdzane względem wartości hez 5C=dec 92, czyli trochę przesunięte względem odczytów poniżej. Huba mówił, że odczyty były nie całkiem stabilne i nie zawsze powtarzalne. W praktyce w diagnozie nigdy nie zobaczysz 5C, chyba, że podstawi tą wartość sam program w trybie awaryjnym. Te wartości zawsze praktycznie będą latać jak szalone góra dół. 0,16 - 16 0,23 - 30 0,30 - 45 0,41 - 69 0,46 - 78 0,51 - 90 0,61 - 109 0,68 - 125 0,70 - 130 0,84 - 156 0,94 - 177 1,04 - 199 1,10 - 210 1,18 - 227 1,33 - 252 1,45 - 253 1,51 - 253 Link to post Share on other sites
tzok 0 Posted August 24, 2011 Author Share Posted August 24, 2011 Te dane są dość mocno nieliniowe, pod koniec chyba wyszły poza zakres przetwornika. Przyjąłem liniowe skalowanie z współczynnikiem 5,4348 (czyli wynik w mV). To i tak raczej wartość poglądowa. Dziękuję za pomoc i zapraszam do testowania (ten parametr pojawi się w wersji 0.3): http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/ Link to post Share on other sites
woj76 8 Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 > Te dane są dość mocno nieliniowe, pod koniec chyba wyszły poza zakres przetwornika. Przyjąłem > liniowe skalowanie z współczynnikiem 5,4348 (czyli wynik w mV). To i tak raczej wartość > poglądowa. Na pewno możesz założyć, że wartość hex 5C to jest dla kompa 0.5V, reszta z tych danych wyżej. A i tak, na końcu jest nieliniowo, bo się faktycznie odczyt zblokował w którymś momencie. Tam jest wogóle wzmacniacz napięcia ponoć, który sygnał z lambdy 0-1V podnosi do 0-5V, które przetwornik AD w kompie wtedy z dostatecznie duża rozdzielczością potrafi zczytać. > Dziękuję za pomoc i zapraszam do testowania (ten parametr pojawi się w wersji 0.3): > http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/ Link to post Share on other sites
tzok 0 Posted August 24, 2011 Author Share Posted August 24, 2011 > Na pewno możesz założyć, że wartość hex 5C to jest dla kompa 0.5V, reszta z tych danych wyżej. A i > tak, na końcu jest nieliniowo, bo się faktycznie odczyt zblokował w którymś momencie. Tam jest > wogóle wzmacniacz napięcia ponoć, który sygnał z lambdy 0-1V podnosi do 0-5V, które > przetwornik AD w kompie wtedy z dostatecznie duża rozdzielczością potrafi zczytać. > > http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/ Jest już wersja 0.3 z logami dynamicznymi i wykresami "na żywo". Link to post Share on other sites
yahoo73 1 Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Witam!!! Podpiąłem SC 1.1 spi pod kompa. Mam za wysokie obroty biegu jałowego ok.1200, kąt otwarcia przepustnicy 10'15 i nie mogę przeprowadzić żadnego testu - wyskakuje napis "złe warunki". Czy muszę najpierw znaleźć przyczynę zbyt wysokich obrotów biegu jałowego?? Link to post Share on other sites
tzok 0 Posted October 15, 2011 Author Share Posted October 15, 2011 > Witam!!! > Podpiąłem SC 1.1 spi pod kompa. Mam za wysokie obroty biegu jałowego ok.1200, kąt otwarcia > przepustnicy 10'15 i nie mogę przeprowadzić żadnego testu - wyskakuje napis "złe warunki". Czy > muszę najpierw znaleźć przyczynę zbyt wysokich obrotów biegu jałowego?? Testy można przeprowadzać wyłącznie przy wyłączonym silniku. Dodatkowo nie radzę robić testu cewek bezpośrednio po teście wtryskiwaczy - może być małe BUM... Program podaje zarówno oczekiwane jak i zmierzone obroty biegu jałowego - czy odczyty się pokrywają? Kąt otwarcia zamkniętej przepustnicy nigdy nie jest 0, jednak upewnij się, że przepustnica jest czysta, bez nagaru i że linka nie jest zbyt mocno naciągnięta (powinna mieć wyczuwalny luz). Link to post Share on other sites
yahoo73 1 Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 > Testy można przeprowadzać wyłącznie przy wyłączonym silniku. Dodatkowo nie radzę robić testu cewek > bezpośrednio po teście wtryskiwaczy - może być małe BUM... > Program podaje zarówno oczekiwane jak i zmierzone obroty biegu jałowego - czy odczyty się > pokrywają? > Kąt otwarcia zamkniętej przepustnicy nigdy nie jest 0, jednak upewnij się, że przepustnica jest > czysta, bez nagaru i że linka nie jest zbyt mocno naciągnięta (powinna mieć wyczuwalny luz). wszystkie testy zdane, przepustnica wygląda na czystą i zamkniętą. A obroty koło 1200 a oczekiwane poniezej 900 Link to post Share on other sites
Morgan 90 Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 wyczyść krokowca, może pomoże Link to post Share on other sites
tzok 0 Posted October 15, 2011 Author Share Posted October 15, 2011 > wszystkie testy zdane, przepustnica wygląda na czystą i zamkniętą. A obroty koło 1200 a oczekiwane > poniezej 900 Więc szukaj nieszczelności w dolocie (między silnikiem a przepustnicą). Sprawdź wężyki włączone pod przepustnicą, idące do regulatora ciśnienia paliwa, MAP oraz serwa hamulców. Link to post Share on other sites
Griml0cK 12 Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Mam dokładnie to samo co kolega wyżej i nadal problemu nie rozwiązałem Krokowiec wyczyszczony, węzyki podciśnienia OK, map sprawny... Link to post Share on other sites
tzok 0 Posted October 15, 2011 Author Share Posted October 15, 2011 > Mam dokładnie to samo co kolega wyżej i nadal problemu nie rozwiązałem Krokowiec wyczyszczony, > węzyki podciśnienia OK, map sprawny... Weźcie Samostart albo Plak i na pracującym silniku rozpylcie go w okolicy kolektora dolotowego (mając założoną obudowę i filtr) ale z dala od wlotu powietrza. Jeśli obroty wzrosną to gdzieś ciągnie lewe powietrze. Link to post Share on other sites
j2kyller 0 Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 > Weźcie Samostart albo Plak i na pracującym silniku rozpylcie go w okolicy kolektora dolotowego > (mając założoną obudowę i filtr) ale z dala od wlotu powietrza. Jeśli obroty wzrosną to gdzieś > ciągnie lewe powietrze. albo rozpylcie wode wtedy obroty spadna (woda tymczasowo uszczelni) Link to post Share on other sites
tzok 0 Posted October 15, 2011 Author Share Posted October 15, 2011 > albo rozpylcie wode wtedy obroty spadna (woda tymczasowo uszczelni) Woda wyparuje, nawet nie zauważy, co jeśli to jest gdzieś od dołu kolektora. Samostart zaciągnie przez nawet najmniejszą szczelinę. Link to post Share on other sites
Zelotx 1 Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Moglby ktos mi napisac jaki kabel viakena musze kupic zeby podpiac sie pod 1.2 8v (3pin)? Komp nie ecol ale nie pamietam dokladnie jaki (rano sie rusze i sprawdze). Mam kabel ELM327 ktorym diagnozowalem 1.1mpi ale chyba sie nie nada? Przyznaje, ze jestem dopiero w polowie tematu Link to post Share on other sites
Morgan 90 Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 musisz kupić taki który obsługuje KKL jak dobrze pamiętam Link to post Share on other sites
Zelotx 1 Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 > musisz kupić taki który obsługuje KKL jak dobrze pamiętam Czyli cos takiego: http://allegro.pl/najlepszy-interfejs-usb-vag-kkl-we-wtyku-obd2-pl-i1878905931.html oraz przejsciowke OBD2->3PIN ? Link to post Share on other sites
Morgan 90 Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 takie coś KLIK plus przejściówka 3pin. W poprzednim poście się pomyliłem nie KKL tylko CAN musi być Link to post Share on other sites
WaWeR 232 Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 > takie coś KLIK plus przejściówka 3pin. W poprzednim poście się pomyliłem nie KKL tylko CAN musi > być Sie nie pomyliłes. Ma być KKL Link to post Share on other sites
Zelotx 1 Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 > Sie nie pomyliłes. Ma być KKL Zdecydujcie sie Czyli nic tanszego nie zadziala? Wykosztowalem sie na swap Link to post Share on other sites
woj76 8 Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 > Zdecydujcie sie > Czyli nic tanszego nie zadziala? Wykosztowalem sie na swap Ja pierdykam, jak można znowu tyle zamieszania zrobić wokół tak prostej rzeczy Kabel Przejściówka Przejściówkę można znaleźć taniej. Link to post Share on other sites
WaWeR 232 Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 > Zdecydujcie sie > Czyli nic tanszego nie zadziala? Wykosztowalem sie na swap Kabel za 30pln to drogo ?? To sobie zbuduj zestaw po vise Link to post Share on other sites
tzok 0 Posted October 30, 2011 Author Share Posted October 30, 2011 Interfejs VW/Audi/Skoda/Seat USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2 + Adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat 3pin Link to post Share on other sites
AZI ST 1 Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 > Interfejs VW/Audi/Skoda/Seat USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2 > + > Adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat 3pin OBD2 miałem z vaga a przejściówkę se sam zrobiłem... ze 6 zł mnie wyszło.... tzok a podaj linka do najaktualniejszego programu Twojego autorstwa.... dzięki.... bo było już tyle wersji że sie zgubiłem..... a MPi nim zrobię nie??? Link to post Share on other sites
Zelotx 1 Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 > Kabel za 30pln to drogo ?? > To sobie zbuduj zestaw po vise Aaa. Bo ktos wrzucil wczesniej zestaw za 159zl i myslalem, ze taki trzeba A interfejs od viakena kupic czarny czy niebieski Ktory ladniejszy Kupilem niebieski Link to post Share on other sites
tzok 0 Posted October 30, 2011 Author Share Posted October 30, 2011 MPI zrobisz ale bazujące na IAW-8F/18F (Punto 75/86), SC 1.1 MPI - nie zrobisz. http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/ Link to post Share on other sites
WaWeR 232 Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 > a MPi nim zrobię nie??? Do MPI z OBD2 masz FES(FiatEcuScan) Darmowa wersja ma ograniczenia. Link to post Share on other sites
AZI ST 1 Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 > Do MPI z OBD2 masz FES(FiatEcuScan) > Darmowa wersja ma ograniczenia. obydwu Panom bardzo dziękuję Link to post Share on other sites
KrzychuSC 4 Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 > OBD2 miałem z vaga a przejściówkę se sam zrobiłem... ze 6 zł mnie wyszło.... Na nowych częściach ze sklepu?? czy z tego co posiadałeś w garażu Link to post Share on other sites
AZI ST 1 Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 > Na nowych częściach ze sklepu?? czy z tego co posiadałeś w garażu kupiłem wtyczki z plastikami a kabelki miałem z porozcinanej instalacji w elekronicznym takie duperele nie są drogie Link to post Share on other sites
Morgan 90 Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 demo fes-a mam u siebie, numer znasz Link to post Share on other sites
intermis 1 Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Witam, Przymierzam się do kupna interfejsu i wiem, że ten: http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=246 + przejście na 3 pin będzie działało. Proszę o informację czy ten interfejs: http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html zaoferuje to samo co ten wcześniejszy, tzn będzie pracował z programem tzoka + będzie działał z innymi programami np FES? Jakie są główne różnice między nimi. Kupując interfejs fajnie by było żeby obsłużył jak najwięcej aut/sterowników nie tylko cento. Link to post Share on other sites
woj76 8 Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 > Witam, > Przymierzam się do kupna interfejsu i wiem, że ten: > http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=246 + przejście na 3 pin będzie > działało. Proszę o informację czy ten interfejs: > http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html zaoferuje to > samo co ten wcześniejszy, tzn będzie pracował z programem tzoka + będzie działał z innymi > programami np FES? Jakie są główne różnice między nimi. Kupując interfejs fajnie by było żeby > obsłużył jak najwięcej aut/sterowników nie tylko cento. Z opisu wynika, że ten drugi kabel wystyknie do programy tzoka i faktycznie oferuje dodatkowe tryby pracy. Co do FESa, to wynika z opisu, którego to wydaje mi się nie chciało Ci się tak do końca przeczytać , że też. Ale przejściówkę na 3 pin to starych IAW-ów i tak będziesz potrzebował Link to post Share on other sites
yahoo73 1 Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Ten drugi kabel daje możliwość połączenia się dodatkowo z centralką abs i airbagu w programie FES. Jeżeli chcesz się połączyć w FESie z Body komputerem potrzebujesz kabel elm 327. Tylko nie wiem czy elm 327 połączy się przez złącze 3 pinowe (musiałbym jutro sprawdzić) Jeżeli potrzebujesz zwykłego vaga kkl to mam taki na zbyciu. Link to post Share on other sites
intermis 1 Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Podsumowując - kabel oferuje 100% tego co VAG KKL + jeszcze więcej (będzie można diagnozować inne auta) i opłaca się dołożyć te kilka zł do niego? Link to post Share on other sites
yahoo73 1 Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 to zależy co zawiera pojęcie inne auta - jeżeli masz na myśli inne fiaty, alfy oraz lancie to opłaca się kupić ten droższy kabel Link to post Share on other sites
intermis 1 Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 O to właśnie chodzi, kilka zł więcej a w przyszłości przyda się do innych aut. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.