Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

tzok

Program diagnostyczny do CC/SC 0.9/1.1SPI

Recommended Posts

> dopytam bo nie mogę znaleźć info.... z ELM-em na BT zadziała?

Z ELMem nie zadziała - ani na BT ani na USB, technicznie nie ma takiej możliwości, ELM nie obsługuje tego protokołu ani trybu RAW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Z ELMem nie zadziała - ani na BT ani na USB, technicznie nie ma takiej możliwości, ELM nie

> obsługuje tego protokołu ani trybu RAW.

ok.gif no to zostaje przy kablu tongue.gifzlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> BTW

> Jakiego masz VAGa do diagnostyki?

Stary ja jadę na starym typie 311-2, więc CanBus`a już nie obsłuże... ale powoli... póki co mi styknie

gdybyś nawet taki chciał to pw...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jeżeli mnie pamięc nie myli to w 18F(D) parę pozycji diagnostycznych jest

> nieudokumentowanych, w szczególności w 18FD można zczytać bezpośredni sygnał z lambdy (oprócz

> wyliczonej korekcji) pod pozycją 6E (ale nie wiem czy w każdym programie 18FD).

Wiesz może jak jest wyskalowany ten sygnał? W dokumentacji 6C - 6F jest opisany jako nieużywany, ale sterownik odpowiada na te żądania i z tego co widzę odpowiada to samo na 6C, 6D i 6E, na 6F odpowiedź jest inna:

028, 028, 028, 010

Nie mam niestety 18FD do testów a jednie statyczny log, który mi ktoś zrobił i przysłał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Wiesz może jak jest wyskalowany ten sygnał? W dokumentacji 6C - 6F jest opisany jako nieużywany,

> ale sterownik odpowiada na te żądania i z tego co widzę odpowiada to samo na 6C, 6D i 6E, na

> 6F odpowiedź jest inna:

> 028, 028, 028, 010

> Nie mam niestety 18FD do testów a jednie statyczny log, który mi ktoś zrobił i przysłał.

Która pozycja w 16V to jest to Ci konkretnie nie odpowiem w tej chwili z powodu lenistwa i %. Jutro to odnajdę. Natomiast zakres czujnika to mniej więcej z głowy jestem w stanie powiedzieć:

0 - 0V

255 - 1.1-1.2V

liniowo. Sygnał lambdy jest 0-1V, przy 0.5V jest 14.7 AFR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Która pozycja w 16V to jest to Ci konkretnie nie odpowiem w tej chwili z powodu lenistwa i %. Jutro

> to odnajdę. Natomiast zakres czujnika to mniej więcej z głowy jestem w stanie powiedzieć:

> 0 - 0V

> 255 - 1.1-1.2V

> liniowo. Sygnał lambdy jest 0-1V, przy 0.5V jest 14.7 AFR.

Chodzi mi o 6C, 6D, 6E, i 6F czy pierwsze 3 to to samo czy czymś się różnią i to zbieg okoliczności, że w logu miały taką samą wartość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Chodzi mi o 6C, 6D, 6E, i 6F czy pierwsze 3 to to samo czy czymś się różnią i to zbieg

> okoliczności, że w logu miały taką samą wartość.

No dobra, to na trzeźwo jest to tak:

Pozycje 6C, 6D, 6E mają wpisane po prostu stałe hex AAAA, co oznacza, że zczytują wartość spod adresu AAAA w programie/wsadzie. Ponieważ jest to obszar EPROMu, to będzie to zawsze stałe, ale zależe od wersji programu 16V (a jest ich parę). Krótko mówiąć dane bez znaczenia.

Pozycja 6F to jest bezpośredni sygnał z czujnika lambda. W każdym razie w moim programie, który analizowałem. Nie musi tak być dla każdej wersji 16V, bo jest to pole jak już wcześniej nadmieniłem nieudokumentowane.

Konwersje tej wartości to sobie możesz policzyć z danych poniiżej (V -> dec val). Tutaj ukłon i piwo.gif dla Huby się należą, bo to on jakiś czas temu zmierzył na swoim sprzęcie. 0.5V to jest wtedy kiedy lambda pokazuje stochiometryczną mieszankę 14.7 AFR. W programie jest to sprawdzane względem wartości hez 5C=dec 92, czyli trochę przesunięte względem odczytów poniżej. Huba mówił, że odczyty były nie całkiem stabilne i nie zawsze powtarzalne. W praktyce w diagnozie nigdy nie zobaczysz 5C, chyba, że podstawi tą wartość sam program w trybie awaryjnym. Te wartości zawsze praktycznie będą latać jak szalone góra dół.

0,16 - 16

0,23 - 30

0,30 - 45

0,41 - 69

0,46 - 78

0,51 - 90

0,61 - 109

0,68 - 125

0,70 - 130

0,84 - 156

0,94 - 177

1,04 - 199

1,10 - 210

1,18 - 227

1,33 - 252

1,45 - 253

1,51 - 253

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te dane są dość mocno nieliniowe, pod koniec chyba wyszły poza zakres przetwornika. Przyjąłem liniowe skalowanie z współczynnikiem 5,4348 (czyli wynik w mV). To i tak raczej wartość poglądowa.

Dziękuję za pomoc i zapraszam do testowania (ten parametr pojawi się w wersji 0.3):

http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Te dane są dość mocno nieliniowe, pod koniec chyba wyszły poza zakres przetwornika. Przyjąłem

> liniowe skalowanie z współczynnikiem 5,4348 (czyli wynik w mV). To i tak raczej wartość

> poglądowa.

Na pewno możesz założyć, że wartość hex 5C to jest dla kompa 0.5V, reszta z tych danych wyżej. A i tak, na końcu jest nieliniowo, bo się faktycznie odczyt zblokował w którymś momencie. Tam jest wogóle wzmacniacz napięcia ponoć, który sygnał z lambdy 0-1V podnosi do 0-5V, które przetwornik AD w kompie wtedy z dostatecznie duża rozdzielczością potrafi zczytać.

> Dziękuję za pomoc i zapraszam do testowania (ten parametr pojawi się w wersji 0.3):

> http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Na pewno możesz założyć, że wartość hex 5C to jest dla kompa 0.5V, reszta z tych danych wyżej. A i

> tak, na końcu jest nieliniowo, bo się faktycznie odczyt zblokował w którymś momencie. Tam jest

> wogóle wzmacniacz napięcia ponoć, który sygnał z lambdy 0-1V podnosi do 0-5V, które

> przetwornik AD w kompie wtedy z dostatecznie duża rozdzielczością potrafi zczytać.

> > http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/

Jest już wersja 0.3 z logami dynamicznymi i wykresami "na żywo".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!!!

Podpiąłem SC 1.1 spi pod kompa. Mam za wysokie obroty biegu jałowego ok.1200, kąt otwarcia przepustnicy 10'15 i nie mogę przeprowadzić żadnego testu - wyskakuje napis "złe warunki". Czy muszę najpierw znaleźć przyczynę zbyt wysokich obrotów biegu jałowego??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witam!!!

> Podpiąłem SC 1.1 spi pod kompa. Mam za wysokie obroty biegu jałowego ok.1200, kąt otwarcia

> przepustnicy 10'15 i nie mogę przeprowadzić żadnego testu - wyskakuje napis "złe warunki". Czy

> muszę najpierw znaleźć przyczynę zbyt wysokich obrotów biegu jałowego??

Testy można przeprowadzać wyłącznie przy wyłączonym silniku. Dodatkowo nie radzę robić testu cewek bezpośrednio po teście wtryskiwaczy - może być małe BUM...

Program podaje zarówno oczekiwane jak i zmierzone obroty biegu jałowego - czy odczyty się pokrywają?

Kąt otwarcia zamkniętej przepustnicy nigdy nie jest 0, jednak upewnij się, że przepustnica jest czysta, bez nagaru i że linka nie jest zbyt mocno naciągnięta (powinna mieć wyczuwalny luz).

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Testy można przeprowadzać wyłącznie przy wyłączonym silniku. Dodatkowo nie radzę robić testu cewek

> bezpośrednio po teście wtryskiwaczy - może być małe BUM...

> Program podaje zarówno oczekiwane jak i zmierzone obroty biegu jałowego - czy odczyty się

> pokrywają?

> Kąt otwarcia zamkniętej przepustnicy nigdy nie jest 0, jednak upewnij się, że przepustnica jest

> czysta, bez nagaru i że linka nie jest zbyt mocno naciągnięta (powinna mieć wyczuwalny luz).

wszystkie testy zdane, przepustnica wygląda na czystą i zamkniętą. A obroty koło 1200 a oczekiwane poniezej 900 frown.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wszystkie testy zdane, przepustnica wygląda na czystą i zamkniętą. A obroty koło 1200 a oczekiwane

> poniezej 900

Więc szukaj nieszczelności w dolocie (między silnikiem a przepustnicą). Sprawdź wężyki włączone pod przepustnicą, idące do regulatora ciśnienia paliwa, MAP oraz serwa hamulców.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dokładnie to samo co kolega wyżej i nadal problemu nie rozwiązałem zlosnik.gif Krokowiec wyczyszczony, węzyki podciśnienia OK, map sprawny...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mam dokładnie to samo co kolega wyżej i nadal problemu nie rozwiązałem Krokowiec wyczyszczony,

> węzyki podciśnienia OK, map sprawny...

Weźcie Samostart albo Plak i na pracującym silniku rozpylcie go w okolicy kolektora dolotowego (mając założoną obudowę i filtr) ale z dala od wlotu powietrza. Jeśli obroty wzrosną to gdzieś ciągnie lewe powietrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Weźcie Samostart albo Plak i na pracującym silniku rozpylcie go w okolicy kolektora dolotowego

> (mając założoną obudowę i filtr) ale z dala od wlotu powietrza. Jeśli obroty wzrosną to gdzieś

> ciągnie lewe powietrze.

albo rozpylcie wode wtedy obroty spadna (woda tymczasowo uszczelni)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> albo rozpylcie wode wtedy obroty spadna (woda tymczasowo uszczelni)

Woda wyparuje, nawet nie zauważy, co jeśli to jest gdzieś od dołu kolektora. Samostart zaciągnie przez nawet najmniejszą szczelinę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moglby ktos mi napisac jaki kabel viakena musze kupic zeby podpiac sie pod 1.2 8v (3pin)? Komp nie ecol ale nie pamietam dokladnie jaki (rano sie rusze i sprawdze). Mam kabel ELM327 ktorym diagnozowalem 1.1mpi ale chyba sie nie nada? Przyznaje, ze jestem dopiero w polowie tematu sick.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

musisz kupić taki który obsługuje KKL jak dobrze pamiętam

Share this post


Link to post
Share on other sites

takie coś KLIK plus przejściówka 3pin. W poprzednim poście się pomyliłem nie KKL tylko CAN musi być

Share this post


Link to post
Share on other sites

> takie coś KLIK plus przejściówka 3pin. W poprzednim poście się pomyliłem nie KKL tylko CAN musi

> być

Sie nie pomyliłes. Ma być KKL

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Sie nie pomyliłes. Ma być KKL

Zdecydujcie sie spineyes.gif

Czyli nic tanszego nie zadziala? Wykosztowalem sie na swap wpysk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zdecydujcie sie

> Czyli nic tanszego nie zadziala? Wykosztowalem sie na swap

Ja pierdykam, jak można znowu tyle zamieszania zrobić wokół tak prostej rzeczy tongue.gif

Kabel

Przejściówka

Przejściówkę można znaleźć taniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zdecydujcie sie

> Czyli nic tanszego nie zadziala? Wykosztowalem sie na swap

Kabel za 30pln to drogo ??

To sobie zbuduj zestaw po vise 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Interfejs VW/Audi/Skoda/Seat USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2

> +

> Adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat 3pin

OBD2 miałem z vaga a przejściówkę se sam zrobiłem... ze 6 zł mnie wyszło....

tzok a podaj linka do najaktualniejszego programu Twojego autorstwa.... dzięki.... bo było już tyle wersji że sie zgubiłem.....

a MPi nim zrobię nie???

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kabel za 30pln to drogo ??

> To sobie zbuduj zestaw po vise

Aaa. Bo ktos wrzucil wczesniej zestaw za 159zl i myslalem, ze taki trzeba sick.gif

A interfejs od viakena kupic czarny czy niebieski confused.gif Ktory ladniejszy confused.gif

Kupilem niebieski zlosnik2.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a MPi nim zrobię nie???

Do MPI z OBD2 masz FES(FiatEcuScan)

Darmowa wersja ma ograniczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Do MPI z OBD2 masz FES(FiatEcuScan)

> Darmowa wersja ma ograniczenia.

obydwu Panom bardzo dziękuję ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> OBD2 miałem z vaga a przejściówkę se sam zrobiłem... ze 6 zł mnie wyszło....

Na nowych częściach ze sklepu?? czy z tego co posiadałeś w garażu zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Na nowych częściach ze sklepu?? czy z tego co posiadałeś w garażu

kupiłem wtyczki z plastikami a kabelki miałem z porozcinanej instalacji smile.gif

w elekronicznym takie duperele nie są drogie

Share this post


Link to post
Share on other sites

demo fes-a mam u siebie, numer znasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Przymierzam się do kupna interfejsu i wiem, że ten: http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=246 + przejście na 3 pin będzie działało. Proszę o informację czy ten interfejs: http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html zaoferuje to samo co ten wcześniejszy, tzn będzie pracował z programem tzoka + będzie działał z innymi programami np FES? Jakie są główne różnice między nimi. Kupując interfejs fajnie by było żeby obsłużył jak najwięcej aut/sterowników nie tylko cento.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witam,

> Przymierzam się do kupna interfejsu i wiem, że ten:

> http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=246 + przejście na 3 pin będzie

> działało. Proszę o informację czy ten interfejs:

> http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html zaoferuje to

> samo co ten wcześniejszy, tzn będzie pracował z programem tzoka + będzie działał z innymi

> programami np FES? Jakie są główne różnice między nimi. Kupując interfejs fajnie by było żeby

> obsłużył jak najwięcej aut/sterowników nie tylko cento.

Z opisu wynika, że ten drugi kabel wystyknie do programy tzoka i faktycznie oferuje dodatkowe tryby pracy. Co do FESa, to wynika z opisu, którego to wydaje mi się nie chciało Ci się tak do końca przeczytać zlosnik.gif, że też. Ale przejściówkę na 3 pin to starych IAW-ów i tak będziesz potrzebował ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten drugi kabel daje możliwość połączenia się dodatkowo z centralką abs i airbagu w programie FES. Jeżeli chcesz się połączyć w FESie z Body komputerem potrzebujesz kabel elm 327. Tylko nie wiem czy elm 327 połączy się przez złącze 3 pinowe (musiałbym jutro sprawdzić) Jeżeli potrzebujesz zwykłego vaga kkl to mam taki na zbyciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podsumowując - kabel oferuje 100% tego co VAG KKL + jeszcze więcej (będzie można diagnozować inne auta) i opłaca się dołożyć te kilka zł do niego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to zależy co zawiera pojęcie inne auta - jeżeli masz na myśli inne fiaty, alfy oraz lancie to opłaca się kupić ten droższy kabel

Share this post


Link to post
Share on other sites

O to właśnie chodzi, kilka zł więcej a w przyszłości przyda się do innych aut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.