Skocz do zawartości

hamulce przednie blokowanie kół i dziwny twardy pedał


rafal2188

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Pacjent SC 1.1 SPI seria

Zacznę od początku. od 4 miesięcy borykam się z hamulcami przednimi. Zaczęło się lekkim trzymaniem przednich kół (czy obu ciężko powiedzieć bo trzymało w miarę delikatnie -na tyle że było to wyczuwalne jak samochód się zatrzymywał ze swobodnego toczenia ale tarcze hamulcowe były zimne)

Zacząłem od wyczyszczenia prowadzeń klocków i nasmarowania specjalnym smarem do układów hamulcowych. Problem ustąpił ( na jakieś 2 tygodnie) frown.gif

Pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika który wymienił płynu hamulcowego i wyczyścił tłoczki (kolejne 2 tygodnie spokoju) ,pojeździłem tak z jakąś chwilkę i stwierdziłem że tak przecież nie może być.

Pojechałem do niego po raz kolejny- wymienił klocki bo się krzywo ścierały (swoją drogą tarcz nie wymienił a nowe dopasowały się do tarcz i jest jak było tylko okładziny jest więcej frown.gif ), wyczyścił jeszcze raz tłoczki, zmienił wszystkie gumki które tam są, wymienił przewody elastyczne w przy obu kołach i co mnie zdziwiło stwierdził przegrzany płyn hamulcowy i ponownie go wymienił. Było może z 3 tyg spokoju... frown.gif

Kiedyś trzymało lekko i samo nie puściło chyba że postawiłem samochód na chociażby 5 minut bez ruchu -wtedy puszczało a pedał był cały czas normalny.

Ostatnio zaczął twardnieć (jakoś tak mniej więcej przed wymianą przewodów ) i to coraz bardziej.

Dzisiaj odpaliłem samochód na parkingu pod sklepem, była kolejka na światłach i silnik sobie pochodził z 5-6 minut ( może 3 razy przyhamowałem od 10 do 0km/h) pedał zrobił się tak twardy że naciśniecie go wymagało dość sporej siły a wciśniecie o 5mm blokowało koła. Po przejechaniu 3 km do domu bębny zimne lewa tarcza letnia a prawej nie dotykałem bo się o felgę mało co nie przyprażyłem. Co dziwne wyłączyłem silnik, nacisnąłem 3x hamulec odpaliłem i pedał zrobił się normalny i hamulce nie trzymały...

O co chodzi ? panic.gif mechanik już rozłożył ręce... Pomóżcie passed_out.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Serwo, względnie zawór zwrotny.

zawór zwrotny... a możecie mnie oświecić czy to się wymienia samo czy np z pompą albo jak... i gdzie to w ogóle jest blush.gif

edit

a jeszcze mi się przypomniało ... to że tylne hamulce są słabsze niż rok temu to też może być tego przyczyna ?

Z przodu jest tak jak było ok 2kN na koło a tył był 1.2 a jest ok 0.7 frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też pierwsze słyszę o zaworze zwrotnym, może koledze chodziło o korektory? bynajmniej w księdze mądrości do SC o zaworze zwrotnym w układzie hamulcowym nie ma mowy. Potwierdzam że jeśli któraś sekcja w pompie hamulcowej się zatnie to już nie puści. Co do twojego problemu to pomimo wszystko wydaje mi się że wina leży po stronie pompy hamulcowej. A jak byś chciał sprawdzić serwo czy jest to po dopaleniu auta powinieneś słyszeć syczenie w okolicach serwa i mieć nie równe wolne obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też pierwsze słyszę o zaworze zwrotnym, może koledze chodziło o korektory?

Zawór zwrotny to element serwa. Odpowiada za utrzymanie podciśnienia w układzie, jak padnie to się właśnie takie cyrki dzieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zawór zwrotny... a możecie mnie oświecić czy to się wymienia samo czy np z pompą albo jak... i

> gdzie to w ogóle jest

jest to ta plastikowa wtyczka na węzu (od kolektora ssącego) który wtykasz w serwo (najczesciej kolor tego plastiku to zółty lub niebieski)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwo jest to urządzenie które wspomaga siłę hamowania i ma wpływ na twardość pedału . Nie ma wpływu na blokowanie jednego koła .Jeżeli grzeje się tylko jedno koło to przyczyna leży pomiędzy pompą a zaciskiem , lub samym zacisku np.skrzywienie lub zapieczenie się prowadnicy zacisku . Musisz wiedzieć że płyn rozgrzewając się zmienia swą obiętość i jeżeli nie ma cofki do zbiorniczka (np przez zatkany przewód )potrafi zablokować zacisk.Musisz spróbować tak :jeżeli zablokuje ci hamulec odkręć odpowietrznik w zacisku zablokowanego koła jeżeli po wypłynięciu płynu zwolni koło to wina hydrauliki jeżeli nie to przyczyna mechaniczna np.blokowanie klocków lub krzywe prowadzenie zacisku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim skromnym zdaniem to właśnie hydraulika bo tydzień temu czułem że mnie trzyma więc podjechałem pod dom dźwignąłem go i już nie trzymało... Poza tym to że na fest trzymającym hamulcu zgaszenie i odpalenie silnika rozwiązało sprawę to jakoś mi wskazuje na serwo...

Mogę liczyć na jakiś konkret ? Bo na razie to każdy pisze co innego i dalej jestem w punkcie wyjścia (tzn mogę sobie wymienić wszystko) passed_out.gif

I co myślicie o tym tyle ?? Ręczny jest ok a zasadniczy jest słabszy niż rok temu o ok połowę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest to ta plastikowa wtyczka na węzu (od kolektora ssącego) który wtykasz w serwo (najczesciej

> kolor tego plastiku to zółty lub niebieski)

Koledze chodziło o zawór jednokierunkowy w serwie, Co do głównego problemu wątku to proponuje sprawdzić serwo w następujący sposób: Napompować pedałem hamulca aż się zrobi twardy i z wciśniętym pedałem hamulca odpalić silnik. Przy sprawnym serwie pedał powinien w miarowym tempie "zejść" do połowy jeśli tak jest to z serwem powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napompować pedałem hamulca aż się zrobi twardy i z

> wciśniętym pedałem hamulca odpalić silnik. Przy sprawnym serwie pedał powinien w miarowym

> tempie "zejść" do połowy jeśli tak jest to z serwem powinno być ok.

Specjalnie się też przejechałam i teraz jest wszystko ok .. nic nie trzyma angryfire.gif

Pedał napompowany do twardego i silnik odpalony na wciśniętym pedale... J.w. napisane pedał w jednakowym tempie schodzi do normalnego stanu.

Na pedale wciśniętym do dechy obroty silnika są stałe i nie falują ( czyli serwo dobre ?? )

Ktoś ma jakieś inne propozycje co to może być ?? icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do was pytanie....

Ogólnie teraz mam spokój tzn hamulec nie trzyma a pedał jest normalny ( leciutko klocki dotykają do tarczy bo słychać lekkie obcieranie a nawet popiskiwanie ale nie jest to w żaden sposób wyczuwalne ) niestety jest to tzw cisza przed burzą

Nie daje mi spokoju to serwo ( bo niby czemu pomogło zgaszenie i odpalenie silnika) ... sewro jest niby szczelne i sprawne.... ale nie spuszcza ciśnienia do końca ?? dobrze rozumuję ... i tu mam pytanie

Czy ten wspomniany zawór zwrotny w serwie jest wymienialny ? W innych markach tak a w sejach ? Jak to wygląda, gdzie to dostać , i jak to się wymienia sciana.gif

Z góry wszystkim dziękuję za pomoc... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.