Skocz do zawartości

termostat poza głowicą


Nowtri

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące później...

> ostatni nabytek zamontowany u znajomego

> colorstat TH4493.89 .na opakowaniu napis colorstat by vernet

> dziala dobrze ale wychodzi na to ze otwiera sie w ok 95 ale w trakcie jazdy wskazanie 90 . co jest

> warty pokaze czas .

> www.caltherm.com

Ile kosztował i gdzie kupiony?

Ją mam oryginalny od astry włożony w wąż, tylko lekko oszlifowany po obwodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do szlifowamia . aby byl szczelny w wezu to szlif musi byc na tyle rowny aby druga opaska nie

> przepuszczala plynu

Ja też jestem z Bydzi, jak chcesz to się gdzieś spotkamy i ci pokażę.

To drogo dałeś w tym Gordonie- ja mam tam nr klienta i płacę sporo taniej cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze sie zaopatrywalem na bielickiej w auto partnerze ale ostatnio mieli tylko jakis wynalazek gatesa . twierdza ze ich f-ma ma umowe i np Verneta czy mery nie moga miec w sprzedazy to ich olalem .w gordonie bylem 1 x bo tez blisko mieszkam na konopnickiej kupowalem na glinkach .. leniwy jestem niechce mi sie dalej latac .wazne ze dziala a ze nie ja place tylko sasiad to mnie nie boli . mialo byc szybko i dobrze . na razie to jemu sie to wpale nie miesci ze tak malo pub2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

> OK, fajne - czyli termostat, oryginalny w korpusie, ale po co z tego korpusu odchodzi cienki wężyk,

ja toze niet ale to może być na podgrzewanie przepustnicy lub tez obieg ogrzewania z przed termostatu . . nie wiem jak jest w lanosie trzeba by poszukać . i to nie jest orginalny termostat tylko dedykowany do tej obudowy . parametry jak oryginal . w art.jest podane od jakiego wynalazku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do zbiorniczka wyrównawczego, jest to przewód odpowietrzający.

W astrze zdaje się ten wężyk jest podłączony do chłodnicy?

Właśnie ja stoję przed wymianą termostatu i zastanawiam się na instalacją termostatu poza głowicą. Orientujecie się może gdzie można taki korpus zakupić?

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak jest poprowadzony z obudowy termostatu.

tz0w.png

A tu link do tego termostatu zastosowanego przez rusków.

http://ak-parts.pl/pl/p/Termostat-z-obudowa-Cruze-Lacetti/821

Można też od Aveo zaadaptować.

http://allegro.pl/termostat-lanos-nubira-1-6-aveo-1-4-komplet-nowy-i3777534808.html

Z tego co też znalazłem to w Daewoo, Chevrolecie były stosowane wkłady o temperaturze otwarcia 87'C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz tyle ze w naszych warunkach obejdziesz się bez obudowy jak zastosujesz term od daci 1400 lub reno 12 . wejdzie do weza zaraz przy silniku . jak dla mnie obudowa niepotrzebna . podalem to jako przykład rozwiązania u innych .

tu masz fotorelacje kol który pakowal do weza w styczniu 2013

Wczoraj dokonałem powyższej operacji i musze przyznać, że... jest pięknie!

Temperatura (przy -10) wacha się w przedziale 84-95 stopni. Termostat ładnie otwiera przy 90-93, wtedy lodowata chłodnica chłodzi płyn i dla tego te 84. Myślę, ze w cieplejszy dzień będą mniejsze wahania...

Niemniej jednak w aucie znów jest ciepło i za pewne również będzie widać pozytywną zmianę w spalaniu. Poza tym, auto szybciej się nagrzewa - no ale to logiczne...

Mam kilka fotek z wczorajszej operacji - Mam nadzieję, że kolega marpas się nie obrazi 270751858-jezyk.gif

A więc,

kupujemy toto:

23130865.th.jpg 16831511.th.jpg

gromadzimy toto:

71634681.th.jpg

I zabieramy się za najtrudniejszą cześć, czyli ściąganie tej durnej samozaciskowej opaski:

40103748.th.jpg

I po bólu:

95489376.th.jpg

Teraz cześć której najbardziej się bałem, czyli płyn chłodniczy... Mój silnik miał 60 stopni jak zacząłem pracę - żeby w ręce było cieplej 270751858-jezyk.gif Ja zamiast od razu zdjąć całą rurę, powolutku popuszczałem płynu:

62500197.th.jpg

by spokojnie ściekał sobie do pojemniczka:

87672511.th.jpg

Płynu spuściłem około 1.3L

Trochę ufajdał się blok silnika:

31100945.th.jpg

i później fajnie odparowuje - bo dymi z pod maski jak się silnik nagrzeje grinser006.gif

Dobra, wsadzamy termostat - pasuje IDEALNIE!

42646103.th.jpg

Teraz wszystko składamy jak było, wąż dociskamy do końca króćca z silnika, tak by dotknął wypustu - termostat automatycznie się ułoży.

Do unieruchomienia i uszczelnienia termostatu użyłem trytytek - działają znakomicie!

33766238.th.jpg

kol ma przerobionego mida w-g własnego projektu i czyta temp silnika na midzie z czujnika temp do ecu czyli tak jak komp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam kilka fotek z wczorajszej operacji - Mam nadzieję, że kolega marpas się nie obrazi

confused.gif

Poza tym u mnie jeszcze dochodzi ponowne zdejmowanie rozrządu gdyż termostat się nie otwiera do końca i mam problem z idealnym przepływem płynu w układzie.

Druga sprawa jakoś się obawiam tego umocowania termostatu w gumowej rurze, kwestia zdecydowania się na technologię.

Dzięki.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, ja po serii ( chyba z 5 szt.) uważam że lepej jednak ori termostat w ori miejsce, dlaczego, a dlatego, ze jak jest na zewnątrz temp. jak dziś, wlasciwie jak jest pow. 0*C to jął odpalisz zimne auto i odrazu jedziesz i to dość szybko to zanim otworzy się termostat to czasem na małym obiegu temp silnika dochodziła do 110*C, więc postanowiłem kupić kolejny wziąc wiertarke i wywiercić małą dziurkę ( od 0,5 do 1,5 mm testowałem), ale wtedy na wolnych przepuszcza i chłodnica ciepła była.

Jak kupiłem ten od daci to powiem wam że zimą mocno czuć różnice tych 5*C na ogrzewaniu.

Dlatego na końcu zrobiłem tak jak OPEL to wymyślił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na str 4 tego tem masz w moim poscie zdjęcia obrazujące temp robione w poszczególnych mom zarówno na chłodnicy jak i

wskazania zeg . jeśli ci robi roznice czas 30 sek pomiędzy jednym a drugim zdjęciem to możesz nadal wierzyc w to co napisales . dodam tylko ze jak zmieniłem tablice na tablice z obrotkiem to wskazania zegara podniosły się do 100 . ale to normalne . prosta ingerencja w zasilanie samych zegarow przywrocila wskazania na poprawne . podalem wcześniej pod fotorelacja ze kol mierzy temp na midzie . kalibrował go z wykorzystaniem odczytow na kompie .

w jego przyp term się otwiera przy temp 95* (wskazania mida kompa i zeg sa zgodne )następnie opada do 84* i po chwili stabilizuje się na 90* reszta zależy od warunków jazdy . dochodzi do 102 i odpala wentylator . pomiar wykonywal w styczniu 2012 przy -10*. jak zrobil pomiar multimetrem to miał na wejściu do chłodnicy roznice 1* w stos do wskazan mida kompa i zeg .w cos trzeba wierzyc . na pewno nie we wskazanie samego zegara jeśli nie dokonuje się innego pomiaru dla porównania . zeg to tylko wskaźnik a nie termometr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

W przypadku uszkodzenia termostatu w pozycji otwartej (niedogrzanie silnika )można dokonać naprawy bez ingerencji w układ rozrządu szczególnie jeśli usterka nas zastanie w trasie . Przedstawiam kolegom sposób na usprawnienie układu chłodzenia .

Potrzebne narzędzia
* nowy -;sprawny termostat
* kombinerki
* wkrętak
* dodatkowa opaska zaciskowa .

Wykonanie

Spuszczamy ok. polowy pojemności układu chłodzenia.Zdejmujemy opaski zaciskowe na wężu od silnika do chłodnicy (tzw. świński ogon).Zaznaczamy na wężu miejsce gdzie daje się wyczuć koniec krocca silnika i demontujemy waz.

Sprawny termostat wciskamy do węza na taka głębokość, aby najszersza część termostatu znalazła się w uprzednio zaznaczonym miejscu. Przed ta operacja dobrze jest rozgrzać końcówkę węza w uprzednio spuszczonym płynie, aby był bardziej elastyczny i Ew.posmarować delikatnie waz od środka olejem silnikowym.
Do wciskania możemy użyć kombinerek lub klucza nasadowego o średnicy zblizonej, do srednicy termostatu. Operacje wciskania przeprowadzamy ostrożnie, aby nie uszkodzić termostatu.Tak przygotowany element montujemy na swoje m-sce i zakładamy opaski zaciskowe.
Ponieważ termostat w takim stanie byłby narażony na zmianę swojego ms.Ca w kierunku chłodnicy pod wpływem temperatury i ciśnienia płynu to ok. 1mm za zaznaczonym m-scem zakładamy dodatkowa opaskę zaciskowa, co uniemożliwi zmianę położenia termostatu oraz nie pozwoli, aby płyn znalazł jakieś obejście zaworu, jakim jest termostat do momentu otwarcia.
Zalewamy układ chłodzenia,odpowietrzamy i robimy jazdę próbną. Powyższy stan ilustruje zdjęcpost-157010-0-25757100-1481834857_thumb.jpg

Od momentu zastosowania tego rozwiązania upłynęło trochę czasu. Przejechałem ponad 40 tys. km i nie zauważyłem żadnych ubocznych i niepożądanych skutków. Jeśli chodzi o prace silnika.Na poniższych zdjęciach prezentuje wskazania temperatury silnika.Dla porównania pozwoliłem sobie na wykonanie dodatkowych pomiarów wykonanych multimetrem, które przedstawiają temp. mierzone w górnej części chłodnicy (lewy rog ) a wiec na samym wejściu
W momencie otwarcia termostatu
post-157010-0-21171200-1481835081_thumb.jpg


Ok. 2minod otwarcia term.




post-157010-0-71703700-1481835289_thumb.jpg

podczas jazdy post-157010-0-03426700-1481835393_thumb.jpg
ok 30 sek po zatrzymanuu -pomiar w chłodnicy

post-157010-0-12549000-1481835539_thumb.jpg

 wlaczenie wentylatora

post-157010-0-54091700-1481835616_thumb.jpg

W moim przypadku został zastosowany termostat Vernet 4324.89. który występował w samochodach Reno 12 oraz Dacia . Jeżeli ktoś będzie zainteresowany zakupem takiego to proszę zwrócić uwagę na cyfry występujące po kropce. To jest temp otwarcia.Z tym indexem występują również na 86*. Dodam ze stosując ten termostat unikamy kłopotów z wciskaniem go do węza, bo ma trochę mniejsza średnicę i cala operacje można wykonać w 10-15 min.
Tak wygląda zastosowany term.

post-157010-0-25757100-1481834857_thumb.jpg
Zwracam uwagę, ze powyższe rozwiązanie jest możliwe do zastosowania tylko i wyłącznie w przypadku blokady termostatu w pozycji otwartej (niedogrzania silnika). Nie nadaje się do stosowania w przypadku blokady termostatu w pozycji zamkniętej.!

mala uwaga . zdjęcia przedstawiające bezpośredni pomiar w chłodnicy wykonano z uzyciem wprowadzonego do chłodnicy czujnika temp lm35 . ten układ generuje na każdy *C 10 mV . odczyt należy podzielić /10 i mamy temp .

poniżej zdjęcia temp powietrza na wylocie kratek na 2 i 4 biegu went po otwarciu termostatu

pomiar wykonany multimetrem z opcja pom.temp z uzyciem termopary

4 bieg

post-157010-0-01104000-1481838615_thumb.jpg

2 bieg

post-157010-0-50923100-1481838703_thumb.jpg

 

Nie moglem edytować postu z 1 str aby dokonać aktualizacji zdjęć wiec skopiowałem i dodałem aktualne zdjęcia wykonane po zamontowaniu termostatu mery  na temp otwarcia  89*C.

Ponieważ w ciągu 1 miesiąca zareklamowalem 3 termostaty (2 Verneta i1 Gejtsa ) montując Mere wprowadziłem do chłodnicy czujnik temp lm35  aby dokładnie sprawdzić temp plynu w mom otwarcia .

start went

post-157010-0-43604500-1481874366_thumb.jpg

post-157010-0-30835300-1481834953_thumb.jpg

Edytowane przez marpas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jamam pytanie zwrotne -możesz powiedzieć czym rozni się układ chłodzenia w AFod AG z tym silnikiem bo ja wiem tylko o jednej roznicy i nie jest ona zwiazana z samym działaniem  układu  chłodzenia tylko działaniem układu sterowania zegarem a to już niczemu nie przeszkadza . jak przeczytasz temat ze zrozumieniem to znajdziesz rowniesz opis działania w silniku z16.jakos mu nic nie przeszkadzalo a efekt był zarabisty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem temat, nie wyłapałem silnika z cośtam ;)

A różnica - wąż - nie ma świńskiego ogona tylko rura hmm "s" i boję się, że będzie inna średnica. Sorki, powinienem doprecyzować pytanie w poprzednim poście.

Chociaż brak świńskiego ogona wynika chyba z innego ustawienia chłodnicy - w "F" jest prawie na wprost, a w "G" bardziej przesunięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać niezbyt dokładnie czytales .Str 1 tem- post 16 -autor Mrmike . Nawet zdjecie zamiescil .

a srednica wyjścia krocca będzie taka sama .

http://www.google.interia.pl/szukaj/?q=termostat+pl-katalogMERA rys 139,140.141 tzn termostaty TV185.89,186.89,187.89 .każdy z nich podejdzie . wymiary zewn takie same roznia się dlugoscia co niczemu nie przeszkadza . ważne abys zamowil na temp otwarcia początku otwarcia 89*

jak ci nie pasuje to możesz zrobić tak jak tu-- http://lanos-club.ru/forum/index.php?showtopic=21454&st=420

co prawda na przykładzie lanosa ale to to samo tyle ze zznacznie drożej

Edytowane przez marpas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

A ja mam już 3 termostat, pompa wymie iona, czujnik temp też i temperatura raz 85 a raz 75 stopni. Na postoju trzyma 90 stopni. Co moze być? Termostat sprawdzałem przed założeniem w wodzie i otwierał się przy prawidłowej temperaturze. Dodam iż w tej chwili mam termostat w wężu z Renault. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.