Skocz do zawartości

SWAP 1.2 MPI z punto1


AdiS22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chcialbym do swojego uno przelozyc silnik od punto 1.2 MPI. Chcialem zapytac jakie czesci silnika pasuja z uno 1.0 fire 96r aby samochod wspolpracowal z silnikiem od punto? Wiem ze na pewno trzeba wymienic zawieszenie pod ten silnik oraz hamulce. Czy z silnika uno bedzie pasowala skrzynia biegow oraz sprzeglo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, chcialbym do swojego uno przelozyc silnik od punto 1.2 MPI. Chcialem zapytac jakie czesci

> silnika pasuja z uno 1.0 fire 96r aby samochod wspolpracowal z silnikiem od punto? Wiem ze na

> pewno trzeba wymienic zawieszenie pod ten silnik oraz hamulce. Czy z silnika uno bedzie

> pasowala skrzynia biegow oraz sprzeglo ?

Zawieszenie niekoniecznie, ten silnik cięższy nie jest.

Skrzynia, sprzęgło - pasuje.

W zasadzie to co nie pasuje to kolektor DOLOTOWY wraz z wszystkim co w nim jest - wtryski, przepustnica, dolot.

Wiązka, komputer, cewki zapłonowe.

Poza tym to normalny silnik FIRE i bardzo kompatybilny z osprzętem od 1.0.

Wiedz jednak, że były różne wersje i szukaj tej najmocniejszej 73 konnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawieszenie niekoniecznie, ten silnik cięższy nie jest.

> Skrzynia, sprzęgło - pasuje.

> W zasadzie to co nie pasuje to kolektor DOLOTOWY wraz z wszystkim co w nim jest - wtryski,

> przepustnica, dolot.

> Wiązka, komputer, cewki zapłonowe.

> Poza tym to normalny silnik FIRE i bardzo kompatybilny z osprzętem od 1.0.

> Wiedz jednak, że były różne wersje i szukaj tej najmocniejszej 73 konnej.

Były też chyba 85 KM 16V hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeżeli chodzi o podłączenie elektryki czy jest to dość trudne ???

kolego, jak chcesz włożyć 1.2 8v mpi z punto, to najlepiej mieć całe punto. Z auta z silnikiem fire zostaje tylko skrzynia biegów. Wszystkie pozostałe elementy musisz brać z punto, czyli:

- silnik

- kompa

- wiązkę

- kolektory dolot i wylot

- przepustnicę

- wtryski

- cewka i cały zapłon

i podpinasz to tak samo jak w punto było. Z osprzętu silnika 1.0 zostaje chłodnica (chociaż tutaj dałbym większa dla świętego spokoju), węże chłodnicze, filtr powietrza z puszką (chociaż polecam inny) oraz wydech mniej więcej od katalizatora. Jeżeli szaleć nie będziesz to hamulce dadzą radę. Zawias zostaje, bo silnik fire 1.2 wazy prawie tyle co 1.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś przyjąłem, że o 8v mowa bo w 16v ciut więcej zmian będzie.

Nie będzie więcej. Blok to dalej FIRE, skrzynie pasują. Osprzęt i tak trzeba dać od 16V, ale to nie zmiana a element SWAP`u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no niby masz racje...ale czy srednica kolektor od 1.2 8V i od 1.0 8V jest taki sam ? jak nie to

> robisz waskie gardlo w niepotrzebnym miejscu

Nie wiem tego na bank ale z tego co mi się wydaje to ja miałem kolektor z 1.0 ale może się mylę.

Drupi - do tablicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tez niekoniecznie aby jezdzic z wyzszymi predkosciami.

Ale dynamika jazdy może wzrosnąć i łatwiejsze przyspieszanie ciągnie za sobą konieczność częstszego hamowania. Jak miałem 899 to wdepnąłem sobie gaz w podłogę i puściłem na końcu trasy.

Teraz żongluję pedałami jak cyrkowiec a hamulce się gotują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

> A zbiornika paliwa nie będzie musiał wymienić ? Na taki z elektryczną pompą do wtrysku ?

Nie wiem jak wygląda zbiornik od gaźnikowca ale założyłem, że da się do niego włożyć pompę. Jeśli nie to wymiana zbiornika nie jest dużym problemem chyba.

Co do sprzęgła - u mnie przy szacowanych 150 koniach wytrzymywało 180mm więc 170 do 1.2 spokooojnie da radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie, silnik już czeka obok samochodu na włożenie, a co do przedniej wiązki to odkąd ją muszę przełożyć? od samej skrzynki z bezpiecznikami? i czy kostki od palio pasują p&p? czy wiązkę od świateł mam zostawić tą od uniaka czy przełożyć tą z palio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawiasz wiązkę świateł. Nad serwem masz 2 wtyczki. 2pinowa (lub 3 nie pamiętam) i 1 pinowa. Od nich rozchodzi się wiązka na silnik. Zostawiasz tylko kabelki od czujnika oleju i wzbudzenia alternatora. Te akurat są spięte peszlem z wiązką świateł. Reszta wiązki wylatuje z komory wraz z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli zostawisz elektrozawór i wąż powrotny to możesz go wywalić lub zostawić tak jak jest i wpiąć

> tylko wtyczkę z nowej wiązki. Ogólnie sam się go pozbywałem i da się bez tego żyć

W turbo trzeba to wywalić bo elektrozawór nie wytrzymuje doładowania i tłoczy powietrze do baku - efekty zapachowe czarujące hehe.gif

To taka dygresja, jakby kolega chciał uturbiać rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak nie wiesz co z czym spiąć to lepiej niech Ci to ktoś kumaty ogarnie

Ale po co odrazu zlecać to komuś. Trochę kreatywności do jasnej ciasnej. Jak sam zrobi to przynajmniej się czegoś naumie o ile już tego nie wie.Jak czegoś nie będzie wiedział wie gdzie pytać. Nie pierwsze i nie ostatnie 1,2 się tu przewinęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego odpowiadasz 2 razy na ten sam post, skoro mogłeś wszystko napisać w jednym cfaniaczek.gifnono.gif

za nabijanie licznika jest specjalna nagroda admin.gif

no i podstawowa sprawa to dlaczego masz nieuzupełniony profil?

dostajesz pierwszą zolta.gif następna będzie czerwona.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiązkę wkładasz tą co była przy silniku, jak miałeś całe palio to da się ją wyjąć w całości,

potem podpinasz wszystko jak było w palio, a co nie pasuje to łączysz z uniaka. Interesuje Cię tylko i wyłącznie wiązka silnika. Reszty nie ruszasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem ten temat jak wkładałem 1.2 8v do malucha

potrzeba ci sterownika silnika bez immo i wiązki silnika z punto

połączona jest ona z resztą instalacji dużą kostką 8 przewodów

3 grube

+12V po zapłonie pomarańczowy

+12V do pompy paliwa, brązowy

+12V do cewki rozrusznika, czerwony

5 cienkich

szary z żółtym paskiem - czujnik ciśnienia oleju

szary z białym paskiem - czujnik temperatury w głowicy

szary z czarnym paskiem - wzbudzenie alternatora

niebieski jasny - marchewa lub sygnał do obrotomierza [można pominąć]

niebieski ciemny - marchewa lub sygnał do obrotomierza [można pominąć]

oprócz tego jest jeszcze w tej wiązce gruby czerwony kabel który dajemy do klemy +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie zlokalizowałem tej kostki, ale wydaje mi się że chodziło ci o tą

<a href="</a> Uploaded with [url=http://imageshack.us'>ImageShack.us]instalacja[/url]

<a href="</a> Uploaded with [url=http://imageshack.us'>ImageShack.us]kostka[/url]

Kable z niej wychodzące:

grube:

-pomarańczowy

-brązowy

-różowy

-bialo-brązowy

cienkie:

-niebiesko czerwony

-fioletowo biały

-szaro biały

-szaro zielony

-szaro żółty

-pomaranczowo

-bialy

-zółto bialy

-rozowo czarny

-czarno fioletowy

-niebiesko czarny

-niebieski

Sorry za jakość zdjęć ale nie miałem pod ręką jakiegoś aparatu.

Czy jak podłącze bez immo to komputer nie bedzie wariował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.