AdiS22 Napisano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Witam, chcialbym do swojego uno przelozyc silnik od punto 1.2 MPI. Chcialem zapytac jakie czesci silnika pasuja z uno 1.0 fire 96r aby samochod wspolpracowal z silnikiem od punto? Wiem ze na pewno trzeba wymienic zawieszenie pod ten silnik oraz hamulce. Czy z silnika uno bedzie pasowala skrzynia biegow oraz sprzeglo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Poczekaj na M to ci odpowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > Witam, chcialbym do swojego uno przelozyc silnik od punto 1.2 MPI. Chcialem zapytac jakie czesci > silnika pasuja z uno 1.0 fire 96r aby samochod wspolpracowal z silnikiem od punto? Wiem ze na > pewno trzeba wymienic zawieszenie pod ten silnik oraz hamulce. Czy z silnika uno bedzie > pasowala skrzynia biegow oraz sprzeglo ? Zawieszenie niekoniecznie, ten silnik cięższy nie jest. Skrzynia, sprzęgło - pasuje. W zasadzie to co nie pasuje to kolektor DOLOTOWY wraz z wszystkim co w nim jest - wtryski, przepustnica, dolot. Wiązka, komputer, cewki zapłonowe. Poza tym to normalny silnik FIRE i bardzo kompatybilny z osprzętem od 1.0. Wiedz jednak, że były różne wersje i szukaj tej najmocniejszej 73 konnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > Zawieszenie niekoniecznie, ten silnik cięższy nie jest. > Skrzynia, sprzęgło - pasuje. > W zasadzie to co nie pasuje to kolektor DOLOTOWY wraz z wszystkim co w nim jest - wtryski, > przepustnica, dolot. > Wiązka, komputer, cewki zapłonowe. > Poza tym to normalny silnik FIRE i bardzo kompatybilny z osprzętem od 1.0. > Wiedz jednak, że były różne wersje i szukaj tej najmocniejszej 73 konnej. Były też chyba 85 KM 16V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Porki89 Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 A jeżeli chodzi o podłączenie elektryki czy jest to dość trudne ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > Były też chyba 85 KM 16V Jakoś przyjąłem, że o 8v mowa bo w 16v ciut więcej zmian będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > A jeżeli chodzi o podłączenie elektryki czy jest to dość trudne ??? kolego, jak chcesz włożyć 1.2 8v mpi z punto, to najlepiej mieć całe punto. Z auta z silnikiem fire zostaje tylko skrzynia biegów. Wszystkie pozostałe elementy musisz brać z punto, czyli: - silnik - kompa - wiązkę - kolektory dolot i wylot - przepustnicę - wtryski - cewka i cały zapłon i podpinasz to tak samo jak w punto było. Z osprzętu silnika 1.0 zostaje chłodnica (chociaż tutaj dałbym większa dla świętego spokoju), węże chłodnicze, filtr powietrza z puszką (chociaż polecam inny) oraz wydech mniej więcej od katalizatora. Jeżeli szaleć nie będziesz to hamulce dadzą radę. Zawias zostaje, bo silnik fire 1.2 wazy prawie tyle co 1.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 > Jakoś przyjąłem, że o 8v mowa bo w 16v ciut więcej zmian będzie. Nie będzie więcej. Blok to dalej FIRE, skrzynie pasują. Osprzęt i tak trzeba dać od 16V, ale to nie zmiana a element SWAP`u Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 > Nie będzie więcej. Blok to dalej FIRE, skrzynie pasują. Osprzęt i tak trzeba dać od 16V, ale to nie > zmiana a element SWAP`u A kolektor wydechowy? Z 1.0 do 8v pasi a do 16v nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 > A kolektor wydechowy? > Z 1.0 do 8v pasi a do 16v nie. no niby masz racje...ale czy srednica kolektor od 1.2 8V i od 1.0 8V jest taki sam ? jak nie to robisz waskie gardlo w niepotrzebnym miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 > no niby masz racje...ale czy srednica kolektor od 1.2 8V i od 1.0 8V jest taki sam ? jak nie to > robisz waskie gardlo w niepotrzebnym miejscu Nie wiem tego na bank ale z tego co mi się wydaje to ja miałem kolektor z 1.0 ale może się mylę. Drupi - do tablicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Porki89 Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 A czy chłodnice też będzie trzeba wymieniać do wersji 8v z 1.0 czy jest taka sama i co z wydechem też jest potrzebny od 1.2 ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 > Nie wiem tego na bank ale z tego co mi się wydaje to ja miałem kolektor z 1.0 ale Dobrze ci się wydaje. Miałeś kolektor od 1.0 Kolektory wydechowe maja ta samą średnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 > Dobrze ci się wydaje. Miałeś kolektor od 1.0 > Kolektory wydechowe maja ta samą średnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 > A czy chłodnice też będzie trzeba wymieniać do wersji 8v z 1.0 czy jest taka sama i co z wydechem > też jest potrzebny od 1.2 ??? chlodnica moze zostac , co do wydechu to 1.2 ma srednice fi 45 a 1.0 ma fi39(?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arti77 Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 .... Jeżeli szaleć nie będziesz to hamulce > dadzą radę.... :-) A kto normalny robi swap (z 45KM na 73KM) po to aby jeździć dalej jak emeryt ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 > :-) A kto normalny robi swap (z 45KM na 73KM) po to aby jeździć dalej jak emeryt ?? Ale tez niekoniecznie aby jezdzic z wyzszymi predkosciami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 > Ale tez niekoniecznie aby jezdzic z wyzszymi predkosciami. Ale dynamika jazdy może wzrosnąć i łatwiejsze przyspieszanie ciągnie za sobą konieczność częstszego hamowania. Jak miałem 899 to wdepnąłem sobie gaz w podłogę i puściłem na końcu trasy. Teraz żongluję pedałami jak cyrkowiec a hamulce się gotują... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Porki89 Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 Mam jeszcze małe pytanie jeżeli chodzi o silnik 1.2 8v i 16v czy mocowania są takie same czy trzeba przerabiać ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Mam jeszcze małe pytanie jeżeli chodzi o silnik 1.2 8v i 16v czy mocowania są takie same czy trzeba > przerabiać ??? Każdy blok FIRE ma te same otwory na łapę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Porki89 Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Każdy blok FIRE ma te same otwory na łapę. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solek99 Napisano 19 Października 2011 Udostępnij Napisano 19 Października 2011 Odświeżę temat. Mam okazje kupić całe palio z silnikiem 1.2 8v i mam pytanie jak to wygląda z przełożeniem wiązki elektrycznej? Dużo jest roboty z tym i co ewentualnie bym musiał przerobić żeby to grało jak należy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 19 Października 2011 Udostępnij Napisano 19 Października 2011 jeżeli będziesz miał całe auto to wystarczy połączyć wiązkę silnika z wiązką Uno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solek99 Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 Ah zapomniałem napisać że mój silnik jest jeszcze na gaźniku. To wtedy też tak łatwo to będzie wyglądalo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 > Ah zapomniałem napisać że mój silnik jest jeszcze na gaźniku. To wtedy też tak łatwo to będzie > wyglądalo? W dalszym ciągu jeśli masz całe auto to wkładasz co potrzeba do swojego i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 > W dalszym ciągu jeśli masz całe auto to wkładasz co potrzeba do swojego i tyle. A zbiornika paliwa nie będzie musiał wymienić ? Na taki z elektryczną pompą do wtrysku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 > A zbiornika paliwa nie będzie musiał wymienić ? Na taki z elektryczną pompą do wtrysku ? Da zewnętrzną pompę paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 > W dalszym ciągu jeśli masz całe auto to wkładasz co potrzeba do swojego i tyle. Skrzynia w gaźnikowym jest na cienkim wałku, sprzęgło ma 170mm... Wystarczy do 1.2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 > Skrzynia w gaźnikowym jest na cienkim wałku, sprzęgło ma 170mm... Wystarczy do 1.2? spokojnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Października 2011 Udostępnij Napisano 21 Października 2011 > A zbiornika paliwa nie będzie musiał wymienić ? Na taki z elektryczną pompą do wtrysku ? Nie wiem jak wygląda zbiornik od gaźnikowca ale założyłem, że da się do niego włożyć pompę. Jeśli nie to wymiana zbiornika nie jest dużym problemem chyba. Co do sprzęgła - u mnie przy szacowanych 150 koniach wytrzymywało 180mm więc 170 do 1.2 spokooojnie da radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solek99 Napisano 23 Października 2011 Udostępnij Napisano 23 Października 2011 OK, dzięki za informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 24 Października 2011 Udostępnij Napisano 24 Października 2011 > Nie wiem jak wygląda zbiornik od gaźnikowca Jest czarny . To zasluga tego, ze jest plastikowy i nie rdzewieje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solek99 Napisano 6 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 Witam ponownie, silnik już czeka obok samochodu na włożenie, a co do przedniej wiązki to odkąd ją muszę przełożyć? od samej skrzynki z bezpiecznikami? i czy kostki od palio pasują p&p? czy wiązkę od świateł mam zostawić tą od uniaka czy przełożyć tą z palio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 6 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 Zostawiasz wiązkę świateł. Nad serwem masz 2 wtyczki. 2pinowa (lub 3 nie pamiętam) i 1 pinowa. Od nich rozchodzi się wiązka na silnik. Zostawiasz tylko kabelki od czujnika oleju i wzbudzenia alternatora. Te akurat są spięte peszlem z wiązką świateł. Reszta wiązki wylatuje z komory wraz z silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solek99 Napisano 6 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 ok dzięki, a wiesz jak to jest z tym filtrem węglowym od paliwa, jego też muszę przełożyć? czy on jest mi zbędny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 6 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 Jeśli zostawisz elektrozawór i wąż powrotny to możesz go wywalić lub zostawić tak jak jest i wpiąć tylko wtyczkę z nowej wiązki. Ogólnie sam się go pozbywałem i da się bez tego żyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 6 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 > Jeśli zostawisz elektrozawór i wąż powrotny to możesz go wywalić lub zostawić tak jak jest i wpiąć > tylko wtyczkę z nowej wiązki. Ogólnie sam się go pozbywałem i da się bez tego żyć W turbo trzeba to wywalić bo elektrozawór nie wytrzymuje doładowania i tłoczy powietrze do baku - efekty zapachowe czarujące To taka dygresja, jakby kolega chciał uturbiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 6 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 jak nie wiesz co z czym spiąć to lepiej niech Ci to ktoś kumaty ogarnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 6 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 > jak nie wiesz co z czym spiąć to lepiej niech Ci to ktoś kumaty ogarnie Ale po co odrazu zlecać to komuś. Trochę kreatywności do jasnej ciasnej. Jak sam zrobi to przynajmniej się czegoś naumie o ile już tego nie wie.Jak czegoś nie będzie wiedział wie gdzie pytać. Nie pierwsze i nie ostatnie 1,2 się tu przewinęło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solek99 Napisano 6 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 Właśnie o to mi chodzi że chcę zrobić to sam z pomocą sąsiada mechanika, tylko nie wiem od której strony zabrać się za elektronikę żeby czegoś przypadkiem nie rozpopsuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solek99 Napisano 6 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 drupi dobrze mówisz samemu zrobione bardziej cieszy i tak chcę też zrobić, tylko nie wiem od której strony zabrać się za tą wiązkę i to mnie martwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 6 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 dlaczego odpowiadasz 2 razy na ten sam post, skoro mogłeś wszystko napisać w jednym za nabijanie licznika jest specjalna nagroda no i podstawowa sprawa to dlaczego masz nieuzupełniony profil? dostajesz pierwszą następna będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solek99 Napisano 6 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 dobra sorry nie zauważyłem że się dodało, już uzupełniam spokojnie bez nerwów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 6 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 > dobra sorry nie zauważyłem że się dodało, już uzupełniam spokojnie bez nerwów nikt się nie denerwuje ja tylko pilnuję tu porządku EOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solek99 Napisano 6 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 dobra rozumiem za gapowe się płaci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 wiązkę wkładasz tą co była przy silniku, jak miałeś całe palio to da się ją wyjąć w całości, potem podpinasz wszystko jak było w palio, a co nie pasuje to łączysz z uniaka. Interesuje Cię tylko i wyłącznie wiązka silnika. Reszty nie ruszasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 przerabiałem ten temat jak wkładałem 1.2 8v do malucha potrzeba ci sterownika silnika bez immo i wiązki silnika z punto połączona jest ona z resztą instalacji dużą kostką 8 przewodów 3 grube +12V po zapłonie pomarańczowy +12V do pompy paliwa, brązowy +12V do cewki rozrusznika, czerwony 5 cienkich szary z żółtym paskiem - czujnik ciśnienia oleju szary z białym paskiem - czujnik temperatury w głowicy szary z czarnym paskiem - wzbudzenie alternatora niebieski jasny - marchewa lub sygnał do obrotomierza [można pominąć] niebieski ciemny - marchewa lub sygnał do obrotomierza [można pominąć] oprócz tego jest jeszcze w tej wiązce gruby czerwony kabel który dajemy do klemy + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solek99 Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 niestety nie zlokalizowałem tej kostki, ale wydaje mi się że chodziło ci o tą <a href="</a> Uploaded with [url=http://imageshack.us'>ImageShack.us]instalacja[/url] <a href="</a> Uploaded with [url=http://imageshack.us'>ImageShack.us]kostka[/url] Kable z niej wychodzące: grube: -pomarańczowy -brązowy -różowy -bialo-brązowy cienkie: -niebiesko czerwony -fioletowo biały -szaro biały -szaro zielony -szaro żółty -pomaranczowo -bialy -zółto bialy -rozowo czarny -czarno fioletowy -niebiesko czarny -niebieski Sorry za jakość zdjęć ale nie miałem pod ręką jakiegoś aparatu. Czy jak podłącze bez immo to komputer nie bedzie wariował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.