Skocz do zawartości

Całkowite wywalenie EGR


pp505

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Chce jutro całkowicie wywalić EGR. Mam już odpowiednia blachę z której zrobię zaślepkę i mam w planach wstawić jedną przy kolektorze wydechowym, a drugą przy kolektorze ssącym. Oczywiście wywalę cały zawór EGR razem z wszystkimi rurkami co idą pomiędzy. Wiem, że pojawi się błąd p0404 czy on w czymś mi zaszkodzi? da się wywalić EGR z kompa?

Ma ktoś tak wywalony EGR? czy wszyscy wywalają wstawione zaślepki za EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć.

> Chce jutro całkowicie wywalić EGR. Mam już odpowiednia blachę z której zrobię zaślepkę i mam w

> planach wstawić jedną przy kolektorze wydechowym, a drugą przy kolektorze ssącym. Oczywiście

> wywalę cały zawór EGR razem z wszystkimi rurkami co idą pomiędzy. Wiem, że pojawi się błąd

> p0404 czy on w czymś mi zaszkodzi? da się wywalić EGR z kompa?

> Ma ktoś tak wywalony EGR? czy wszyscy wywalają wstawione zaślepki za EGR?

ja ostatnio odlaczylem wtyczke od egr'a i nie miałem błędów, troszke mnie to nawet zdziwiło..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da się wywalić z kompa, umów się z Cinkiem, on Ci wywali.

Ja nie wywalałem, zaślepiłem ponad rok temu, jak podpinam auto do FESa to jest błąd, check się nie zaświeca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć.

> Chce jutro całkowicie wywalić EGR. Mam już odpowiednia blachę z której zrobię zaślepkę i mam w

> planach wstawić jedną przy kolektorze wydechowym, a drugą przy kolektorze ssącym. Oczywiście

> wywalę cały zawór EGR razem z wszystkimi rurkami co idą pomiędzy. Wiem, że pojawi się błąd

> p0404 czy on w czymś mi zaszkodzi? da się wywalić EGR z kompa?

> Ma ktoś tak wywalony EGR? czy wszyscy wywalają wstawione zaślepki za EGR?

EGR-a nie zaślepiać, tylko czyścić i cieszyć się z jazdy cool.gif Podczas ostatniego przeglądu zleciłem czyszczenie w/w zaworu, ale nie było, co czyścić, bo był czyściusi wink.gif Też myślałem o zaślepieniu go, ale puki jest sprawny, to nie będę go ruszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR-a nie zaślepiać, tylko czyścić i cieszyć się z jazdy Podczas ostatniego przeglądu zleciłem

> czyszczenie w/w zaworu, ale nie było, co czyścić, bo był czyściusi Też myślałem o zaślepieniu

> go, ale puki jest sprawny, to nie będę go ruszał.

ja zaślepiłem i zadnych minusów nie zauważyłem jedynie plusy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wzorst spalania i wolniejsze nagrzewanie się auta zimą

No widzisz a ja akurat po zaślepieniu EGR obserwuje mniejsze spalanie, lepszą dynamikę auta i odrobinę wolniejsze nagrzewanie auta co i tak przy wolno nagrzewającym się samochodem wielkiej różnicy mi nie robi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No widzisz a ja akurat po zaślepieniu EGR obserwuje mniejsze spalanie, lepszą dynamikę auta i

> odrobinę wolniejsze nagrzewanie auta co i tak przy wolno nagrzewającym się samochodem wielkiej

> różnicy mi nie robi

To ja sobie na próbę "zaślepię" i powiem jakie rezultaty. Odepnę

po prostu zasilanie i zawór pozostaje wtedy w pozycji 'zamknięty',

więc tak jakby go nie było smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z chwili czasu wypiąłem wtyczkę zasilania z EGRa.

Oczywiście u mnie w 120 MJ wywaliło od razu checka, ale jeździ

bez problemu i w zasadzie jedyną niedogodnością jest paląca się

lampka 'check engine' i komunikat. Jak rozumiem, można to olać

i tak jeździć? Na razie brak czasu żeby to wyczyścić czy bawić się

w zaślepianie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Korzystając z chwili czasu wypiąłem wtyczkę zasilania z EGRa.

> Oczywiście u mnie w 120 MJ wywaliło od razu checka, ale jeździ

> bez problemu i w zasadzie jedyną niedogodnością jest paląca się

> lampka 'check engine' i komunikat. Jak rozumiem, można to olać

> i tak jeździć? Na razie brak czasu żeby to wyczyścić czy bawić się

> w zaślepianie...

No nie do końca, bo komp czyta sobie dane nie z czujników tylko z map, a wartości te są uśrednione i bardzo zachowawcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie do końca, bo komp czyta sobie dane nie z czujników tylko z map, a wartości te są uśrednione

> i bardzo zachowawcze.

A da się wywalić tylko EGRa z oprogramowania kasety silnika,

bez żadnego tuningu? Bo nie bardzo mam ochotę i środki na Cinka,

a wywalenie obsługi EGRa byłoby miłe na chwilę obecną smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A da się wywalić tylko EGRa z oprogramowania kasety silnika,

> bez żadnego tuningu? Bo nie bardzo mam ochotę i środki na Cinka,

> a wywalenie obsługi EGRa byłoby miłe na chwilę obecną

da się

wywalić samego egr`a

bez podnoszenia mocy

ale w ogólnym rozrachunku jak robisz wszystko razem jest taniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A da się wywalić tylko EGRa z oprogramowania kasety silnika,

> bez żadnego tuningu? Bo nie bardzo mam ochotę i środki na Cinka,

> a wywalenie obsługi EGRa byłoby miłe na chwilę obecną

Oczywiście że się da, wymazuje wszystko co dotyczy recyrkulacji spalin, jednak roboty tyle jest że chyba lepiej odrazu zrobić wirusa.

Póki co zapodaj blaszke z otworkami i też będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> da się wywalić z kompa, umów się z Cinkiem, on Ci wywali.

> Ja nie wywalałem, zaślepiłem ponad rok temu, jak podpinam auto do FESa to jest błąd, check się nie

> zaświeca.

bo to czy ci wywali czy nei uzależnione jest od sterownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę swoje "trzy grosze" do dyskusji. Ja mam w swoim stilonie zaślepkę z 4-ema dziurkami. W zeszłym tygodniu, tak z ciekawości wjechałem sobie na hamownię i zrobiłem dwa pomiary. Jeden z EGR działającym drugi z zaślepionym. W zakresie do 3000 obr. zaślepienie EGR nie zmieniło kompletnie nic. Oba wykresy pokryły się idealnie. Dopiero powyżej 3000 obr. mocy ( i momentu ) minimalnie przybyło,.. tak z 5 KM. Ponieważ zaślepienie EGR ma głównie poprawić dynamikę z dołu i zlikwidować ew. zamulenia mogę stwierdzić, że w moim przypadku to nic nie zmieniło. Tak więc EGR znów działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dorzucę swoje "trzy grosze" do dyskusji. Ja mam w swoim stilonie zaślepkę z 4-ema dziurkami. W

> zeszłym tygodniu, tak z ciekawości wjechałem sobie na hamownię i zrobiłem dwa pomiary. Jeden z

> EGR działającym drugi z zaślepionym.

jeżeli twoja blaszką z "dziurkami" to go nie zaślepiłeś

tylko zmniejszyłeś ilość spalin w recyrkulacji

czyli tak jakby ci się egr mniej otwierał

a to ni o to chodzi w zaślepianiu

> W zakresie do 3000 obr. zaślepienie EGR nie zmieniło

> kompletnie nic. Oba wykresy pokryły się idealnie. Dopiero powyżej 3000 obr. mocy ( i momentu )

> minimalnie przybyło,.. tak z 5 KM. Ponieważ zaślepienie EGR ma głównie poprawić dynamikę z

> dołu i zlikwidować ew. zamulenia mogę stwierdzić, że w moim przypadku to nic nie zmieniło. Tak

> więc EGR znów działa.

Nie wiem jak pomiar robiłeś

ale z tego co piszesz o zaślepce z "dziurami" to powiem ci ze w obu przypadkach egr działał więc pomiar musiał wyjść taki sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mojego wirusa nie robił Cinek więc EGR działa .

> Dla ścisłości- robiłem dwa pomiary: 1- blaszka z 4-ema dziurami, 2- całkowite zaślepienie.

To tymbardziej nie powinno wyjść powtarzalnie bo jeśli zaslepisz działający EGR to w MJ masz z miejsca Check.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykowałem i kolega Cinek wyrwał mi EGRa z softu i zaślepił.

Subiektywnie jest nieco lepiej z dołu jako przepowiedział, natomiast

co do spalania to jeszcze nie wiem bo za mało przejechałem.

Na pewno mogę spokojnie jechać na wakacje i o to mi chodziło smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mojego wirusa nie robił Cinek więc EGR działa .

> Dla ścisłości- robiłem dwa pomiary: 1- blaszka z 4-ema dziurami, 2- całkowite zaślepienie.

Aaa to znacz, że masz sprawnego EGR-a..... przecież on pod obciążeniem auta ma być zamknięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wczoraj wywaliłem EGR i jestem z tego powodu strasznie zadowolony. Zakres obrotów od dołu do góry znacznie się polepszył. Najbardziej idzie odczuć to do 2 tyś obrotów potem jest tylko lekka poprawa. Może każdy mówić, że mi się wydaje, że to nie możliwe itp. Ale na pewno jest odczuwalna poprawa, uważam tak ja i moja druga połówka.

Zaślepki wstawiłem w poniższych miejscach.

2fb8b1e6257d0eb4.jpg

Tym sposobem zyskałem więcej miejsca przy filtrze paliwa no i jest lżej pod maską 270751858-jezyk.gif oczywiście jest błąd w kompie P0404 ale żadna kontrolka się nie świeci (JTD 115). Co do spalania wypowiem się za kilka tygodni jeżeli odczuje jakąś różnice.

Więc witam w NO EGR CLUB i polecam dołączenie do tego clubu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ślędzę temat zaślepiania EGR już od pewnego czasu, u siebie już założyłem zaślepkę, ale zastanawiałem się czy można zrobić to tak:

ukadwydechowy2.jpg

Na zielono zaznaczyłem miejsce zaślepienia układu a na czerwono podzespoły które, no właśnie można je wywalić (EGR musi pozostać do momentu wywalenia go programowo z ECU)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ślędzę temat zaślepiania EGR już od pewnego czasu, u siebie już założyłem zaślepkę, ale

> zastanawiałem się czy można zrobić to tak:

> Na zielono zaznaczyłem miejsce zaślepienia układu a na czerwono podzespoły które, no właśnie można

> je wywalić (EGR musi pozostać do momentu wywalenia go programowo z ECU)?

element 6 możesz wywalić

to tylko rurka karbowana do łączenia dolotu z zaworem

element 1 to wymiennik ciepła i nie bardzo żebyś go mógł wywalić

jest on spięty z układem chłodzenia i ma za zadanie dogrzewać płyn przez spaliny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie miałem czasu podejrzeć jak to wygląda w aucie a na schemacie widać jakieś dodatkowe rurki dochodzące to elementu 1.

A 6 to wiem, że można wywalić, wymontowywałem to razem z EGR podczas czyszczenia i zaślepiania.

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tylko wrażenie mlot.gif 1.5 roku jeżdżę z zaślepionym egr-m i różnicy w spalaniu przy tej samej jeździe nie widzę niewiem.gif

po prostu po zaślepieniu auto zbiera się lepiej z dołu co zachęca do mocniejszego naciśnięcia prawego pedału drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to tylko wrażenie 1.5 roku jeżdżę z zaślepionym egr-m i różnicy w spalaniu przy tej samej jeździe

> nie widzę

> po prostu po zaślepieniu auto zbiera się lepiej z dołu co zachęca do mocniejszego naciśnięcia

> prawego pedału

O to to, ja tak właśnie mam, że chętniej cisnę go od dołu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to tylko wrażenie 1.5 roku jeżdżę z zaślepionym egr-m i różnicy w spalaniu przy tej samej jeździe

> nie widzę

> po prostu po zaślepieniu auto zbiera się lepiej z dołu co zachęca do mocniejszego naciśnięcia

> prawego pedału

Potwierdzam w całej rozciągłości Miałem dokładnie to samo zaraz po wywaleni EGR'a, teraz jak już się nacieszyłem wszystko wróciło do normy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Witam,

Panowie w zwiazku z tym ze moje Stilo troszke ostatnio przeszlo postawnowilem spr bledy po wymianie wtryskow , regeneracji pompy wtryskowej i pompy paliwa

Na poczatku lista bledow byla bardzooo dluga( brak pradu zrobil swoje ;D ale po usunieciu i przejechaniu jakies 20 km ponownie spr i zostal juz tylko blad :

PO404 - EGR

NIgdy wczesniej nie mialem tego bledu i zastanawia mnie fakt czemu wyskoczyl on akurat po naprawie ... ( zadna ikonka sie nie zapala ale blad jest w pamieci )

Jakies sugestie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Panowie w zwiazku z tym ze moje Stilo troszke ostatnio przeszlo postawnowilem spr bledy po wymianie

> wtryskow , regeneracji pompy wtryskowej i pompy paliwa

> Na poczatku lista bledow byla bardzooo dluga( brak pradu zrobil swoje ;D ale po usunieciu i

> przejechaniu jakies 20 km ponownie spr i zostal juz tylko blad :

> PO404 - EGR

> NIgdy wczesniej nie mialem tego bledu i zastanawia mnie fakt czemu wyskoczyl on akurat po naprawie

> ... ( zadna ikonka sie nie zapala ale blad jest w pamieci )

> Jakies sugestie ???

usun blad i po jakims czasie jeszcze raz sprawdz czy blad sie pojawia...

jesli sie bedzie pojawial..ale nie bedziesz odczuwal roznicy w przyspieszaniu..dymieniu z wydechu itp. to olej temat..

chociaz zaslepic dla swietego spokoju nie zaszkodzi...sprawa banalna a od razu czuc roznice..

jesli cos zle mowie koledzy poprawia pub2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawi mnie jak samodzielnie zmodyfikować ecu aby wywalić z niego EGR. Wiem, że najłatwiej

> pojechać i zapłacić ale dla mnie nie tędy droga. Zakładamy, że zgrałem wsad mam już plik co

> robić dalej?

Obrobić 893goodvibes.gif

Liczysz na rady tych co z tego żyją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawi mnie jak samodzielnie zmodyfikować ecu aby wywalić z niego EGR. Wiem, że najłatwiej

> pojechać i zapłacić ale dla mnie nie tędy droga. Zakładamy, że zgrałem wsad mam już plik co

> robić dalej?

znasz to miejsce w internecie gdzie leza gigabajty wsadow wink.gif

otwieraj, ogladaj , analizuj..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W programie do edycji softu modernizujesz mapę we właściwym miejscu wpisując właściwe wartości , a

> potem już tylko pozostanie ponowne wgranie softu EGR-OFF do ECU

jak dla mnie to powinno to wyglądać tak, że wczytuje wsad jest menu w tym egr off zaznaczam zapisuje i wgrywam do ecu, potem powinna być jeszcze jedna kolumna w której wpisuje ile kucy ma być więcej i tak samo zapis i do ecu grinser006.gif

Siedzę już na jedynym podobno słusznym forum z tej branży gdzie ludzie dzielą się wiedzą ale i tak ledwo co rozumie, może ja za stary już jestem na takie tematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wiem że temat trochę stary, ale mam jedno pytanie. Czy jest sens wywalać programowo egr ze sterownika w jtd 115 km 8V gdy jest już zaślepiony blaszką i tylko czasem wywala w pamięci błąd p0404. Czy będzie jakaś różnica np. w spalaniu w przypadku samego zaślepienia a zaślepienia i programowego wyłączenia jednocześnie? Na forum lanci lybry znalazłem taką wypowiedź człowieka od chiptuningu "Dławienie o którym piszesz ma miejsce przy zaślepieniu EGR w sterownikach CF3 bez wyłaczenia zaworu w mapach. Jesli byś wyłączył obsługe EGR w sterowniku, wówczas byś dlawienia, ani błędu nie miał" stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę powisiało, sam sobie odpowiem, samo zaślepienie to wzrost spalania a wynika to z mapy EGR, przykładowa mapa EGR https://sites.google.com/site/vagecumap/winols-making-map-changes

dla passata tdi ale w jtd chodzi o to samo, było o mapach już na forum ale nigdy nikt nie odpowiedział do końca, czarną magie trzeba trzymać w tajemnicy:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.