Skocz do zawartości

SWAP z 1.1 Mpi na 1.2 16v


hhkaras

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kilka pytań bo chciałbym się zabrać do takiego SWAP-a jak w tytule,

ale nie umie znaleźć najbardziej interesującej mnie kwestii tzn

mam seja abartha na full opcji i chciałbym aby taka nadal pozostała tylko żeby był mocniejszy silnik,

jak wygląda sprawa przy założeniu 1.2 16v z klimatyzacją, wspomaganie, ABS-em i poduchami

czy jest możliwość tego wszystkiego podłączenia czy raczej jest to nie możliwe???

może ktoś przerabiał już taką opcje i mi może podpowiedzieć

z góry wielkie dzięki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak wygląda sprawa przy założeniu 1.2 16v z klimatyzacją, wspomaganie, ABS-em i poduchami

ooo, widze ze po całości lecisz z tematem shocked.gif. Ale jak szaleć to szaleć zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat jak przełożyć silnik to wiem smile.gif

bo mając wcześniej uno robiłem to kilka razy :D

ale z tymi dodatkami moge sobie nie poradzić, a chciałbym żeby zostały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam kilka pytań bo chciałbym się zabrać do takiego SWAP-a jak w tytule,

> ale nie umie znaleźć najbardziej interesującej mnie kwestii tzn

> mam seja abartha na full opcji i chciałbym aby taka nadal pozostała tylko żeby był mocniejszy

> silnik,

> jak wygląda sprawa przy założeniu 1.2 16v z klimatyzacją, wspomaganie, ABS-em i poduchami

> czy jest możliwość tego wszystkiego podłączenia czy raczej jest to nie możliwe???

> może ktoś przerabiał już taką opcje i mi może podpowiedzieć

> z góry wielkie dzięki

podobno nie da się 1,2 16v i klimy ( nie wchodzi , z 8v tego problemu nie ma), ale może jakby usunąć/ przenieść akumulator z pod maski i usunąć tą podstawę akumulatora ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z akumulatorem w seryjnym miejscu??

Z tego co pamiętam to właśnie najpierw było 16v, a w późniejszym czasie przeniósł aku do tyłu bo tak chciał wink.gif Także weszło wszystko bez problemu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wkładam 1.2 16v i zakładam klime z mojego seja czy trzeba coś zmienić, oczywiście nie chodzi mi terao to że będzie trzeba będzie przedłużyć jakieś przewody ale czy kompresor zostaje ten co jest ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli wkładam 1.2 16v i zakładam klime z mojego seja czy trzeba coś zmienić, oczywiście nie chodzi

> mi terao to że będzie trzeba będzie przedłużyć jakieś przewody ale czy kompresor zostaje ten

> co jest ??

jak mechanior robil to wszystko zostalo tylko lekko musial blkok przeszlifować grinser006.gif zeby sprezakra sie zmiescila i wsio reszta zostala tak jak byla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ABS zostaje bo jest niezależny od silnika, wspomaganie tak samo. Jedynie problem z klimą będzie, a

> konkretnie z umieszczeniem sprężarki i alternatora.

z kolega robilem swapa z 1,1 na 1,2 16 V i ABS zostal zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ABS zostaje bo jest niezależny od silnika, wspomaganie tak samo.

tak wiem są nie zależne ale czy nie jest to tak jak z imo że coś na kompie jest i jak założę kompa pod 16 to to nie zeświruje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak wiem są nie zależne ale czy nie jest to tak jak z imo że coś na kompie jest i jak założę kompa

> pod 16 to to nie zeświruje

Nie zeświruje bo ABS i wspomaganie mają swoje centralki sterujące niezależne od ECU ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to uzyskałem chyba odpowiedzi na wszystkie pytania które mnie trapiły

tak więc klima zostaje, ABS i wspomaganie będą działać bez problemu :D

a z jakiego auta silnik byście polecili do takiego swapa ???

ja myślałem nad punto II albo stilo, ale może z innego modelu będzie łatwiej zestroić z autem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak wyglada sprawa podlaczenia wiazki 1,1mpi i instalacji z spi przerobionej na 16v

wyglada jak wyglada hehe.gif widziłąem ładniejsze rzeczy

SC MPI ma czescsiowo zintegrowana wiazke silnikowa i kabinową troche kabli trzeba poprzekłądać , troche wypruc z wiazek i wyrzucic

na pewno nie jest to prosta robota pare godzin zajmuje nawet jak to robisz którys raz z rzedu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

dzisiaj się zabrałem do swapa,

kupiłem silnik z p1 z kompletną wiązką i kompem,

silnik już stoi przygotowany do włożenia

tylko zastanawia mnie jak ogarnąć to że w p1 komp jest na jedną wtyczke,

a w moim mpi jest mały komp na dwie wtyczki,

z czego jedna zeszła z silnikiem czyli wiązka silnika

a druga została na aucie

przerabiał ktoś taki układ??? każda pomoc będzie bardzo mile widziana

bo jutro chciałbym odpalić ten motorek

wszystkim z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzisiaj się zabrałem do swapa,

> kupiłem silnik z p1 z kompletną wiązką i kompem,

> silnik już stoi przygotowany do włożenia

> tylko zastanawia mnie jak ogarnąć to że w p1 komp jest na jedną wtyczke,

> a w moim mpi jest mały komp na dwie wtyczki,

> z czego jedna zeszła z silnikiem czyli wiązka silnika

> a druga została na aucie

> przerabiał ktoś taki układ??? każda pomoc będzie bardzo mile widziana

> bo jutro chciałbym odpalić ten motorek

> wszystkim z góry dziękuje za pomoc

Pasuje ci miec schemat od MPIka zeby posprawdzac sobie kilka kabelkow. Ogolnie temat bezproblemowy tyle ze jak tego wczesniej nie robiles to jutro nie odpalisz raczej tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

tak silnik włożony i już ujeżdżany smile.gif

mam kolejne pytanie tym razem związane z układem chłodzenia

mam chłodnice z mpi która nie ma termowącznika, jak najprościej rozwiązać ten problem ??? bo teraz mi się wentylator nie załącza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam chłodnice z mpi która nie ma termowącznika, jak najprościej rozwiązać ten problem ??? bo teraz

> mi się wentylator nie załącza

zmienić chłodnicę na SPI i dorobić "troszkę" kabelków :D

Albo...

założyć coś takiego

albo włącznik w kabinie i włączać wentylator ręcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też można powiedzieć już mam smile.gif

musze jeszcze chłodnice z klimy powiesić ale reszta wisi smile.gif

czyli teraz mam full opcje z troche mocniejszym motorkiem :D

możecie mi jeszcze powiedzieć jaki kolor , w oryginalnej instalacji Mpi, ma sygnał do obrotka ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal mam kilka małych problemów z podłączeniem reszty do 16

pierwszy problem mam z ładowaniem, tzn nie zapal mi się kontrolka zładowania , jak ona ma być dokładnie podłączona ??

drugi problem to obrotek

korzystam z tego schematu

285146712-schematlanciay1216vxk2.jpg

ale nie wiem do końca do którego przychodzi sygnał na obrotek

285146712-Zdj%EAcie-0026.jpg

a trzeci i to najgorszy problem to dolot macie może jakiś pomysł żeby coś u mnie zastosować ???bo wyszło dość mało miejsca

285146712-Zdj%EAcie-0024.jpg

z góry wszystkim dziękuje za pomoc

i sory za jakość zdjęć ale aparat w telefonie mi się popsuł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nadal mam kilka małych problemów z podłączeniem reszty do 16

> pierwszy problem mam z ładowaniem, tzn nie zapal mi się kontrolka zładowania , jak ona ma być

> dokładnie podłączona ??

> drugi problem to obrotek

> korzystam z tego schematu

> ale nie wiem do końca do którego przychodzi sygnał na obrotek

> a trzeci i to najgorszy problem to dolot macie może jakiś pomysł żeby coś u mnie zastosować ???bo

> wyszło dość mało miejsca

> z góry wszystkim dziękuje za pomoc

bosze widzisz i nie grzmisz spineyes.gif

-co za problem z kontrolka łądowania ????? przeciez to jest tak podpiete jak było aijn kabelek altek->kontrolka

-gdzie ty widzisz problem ?? pin 23 kompa ma byc przepiety na kabel orginalnie idacy na obrotek w jedenej z wtyczek kompa od 1.1 MPI inaczej w wiazce która włożyłes masz kabel idacy na obrotomierz wez go zlutuj z kablem z orginalnej wiazki , analogicznie jak podłaczałes kontrolke check (w miejsce MIL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

po dość długim czasie zaprałem się za moją "elektrownie" pod maska bo na te kable nie szło już zaglądać

i został mi kabel który wychodzi z kompa pin 22

który według tego schematu idzie do "canister valve" oznaczony nr 37 co to jest ???

schematlanciay1216vxk2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po dość długim czasie zaprałem się za moją "elektrownie" pod maska bo na te kable nie szło już

> zaglądać

> i został mi kabel który wychodzi z kompa pin 22

> który według tego schematu idzie do "canister valve" oznaczony nr 37 co to jest ???

zawor pochlaniacza par paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

szybkie pytanie do do kogoś kto zna się trochę na elektryce

a mianowicie który z kabli według schematu po winien być plusem po stacyjce ??

bo wydaje mi sie że przekaźnik z pompy paliwa powinien cyknąć po przekręceniu kluczyka, a u mnie cyka jak ściągam i zakładam kleme na aku i chyba to jest powodem dojenia akumulatora

z góry dzięki za pomoc

285146712-schematlanciay1216vxk2.jpg

post-52711-14352517611612_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szybkie pytanie do do kogoś kto zna się trochę na elektryce

> a mianowicie który z kabli według schematu po winien być plusem po stacyjce ??

> bo wydaje mi sie że przekaźnik z pompy paliwa powinien cyknąć po przekręceniu kluczyka, a u mnie

> cyka jak ściągam i zakładam kleme na aku i chyba to jest powodem dojenia akumulatora

> z góry dzięki za pomoc

A któryś tam kabelek czy pin odpiąłeś ?

Trzeba to zrobić by nie ciągnęło prądu, ale niech się wypowie ktoś kto się bardziej zna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szybkie pytanie do do kogoś kto zna się trochę na elektryce

> a mianowicie który z kabli według schematu po winien być plusem po stacyjce ??

> bo wydaje mi sie że przekaźnik z pompy paliwa powinien cyknąć po przekręceniu kluczyka, a u mnie

> cyka jak ściągam i zakładam kleme na aku i chyba to jest powodem dojenia akumulatora

> z góry dzięki za pomoc

12 nozka przekaznika to plus po stacyjce.nozka 15,8,3,11 to staly plus,6 nozka plus uruchamiajacy pompe paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wprowadzaj w błąd. Plus po stacujce jest z "prawej strony" na "15"

i 15 był podpieta pod stały plus zamiast po stacyjce, a jezeli chodzi o 26 pin z kompa to w mojej oryginalnej wiązce która nabyłem razem z motorem wogóle takiego kabla nie ma motor wyciągnięty z P1

jesze raz Dzięki za pomoc bo już mnie dobijało wieczne ładowanie akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.