Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

hhkaras

SWAP z 1.1 Mpi na 1.2 16v

Recommended Posts

Mam kilka pytań bo chciałbym się zabrać do takiego SWAP-a jak w tytule,

ale nie umie znaleźć najbardziej interesującej mnie kwestii tzn

mam seja abartha na full opcji i chciałbym aby taka nadal pozostała tylko żeby był mocniejszy silnik,

jak wygląda sprawa przy założeniu 1.2 16v z klimatyzacją, wspomaganie, ABS-em i poduchami

czy jest możliwość tego wszystkiego podłączenia czy raczej jest to nie możliwe???

może ktoś przerabiał już taką opcje i mi może podpowiedzieć

z góry wielkie dzięki smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak wygląda sprawa przy założeniu 1.2 16v z klimatyzacją, wspomaganie, ABS-em i poduchami

ooo, widze ze po całości lecisz z tematem shocked.gif. Ale jak szaleć to szaleć zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

akurat jak przełożyć silnik to wiem smile.gif

bo mając wcześniej uno robiłem to kilka razy :D

ale z tymi dodatkami moge sobie nie poradzić, a chciałbym żeby zostały

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mam kilka pytań bo chciałbym się zabrać do takiego SWAP-a jak w tytule,

> ale nie umie znaleźć najbardziej interesującej mnie kwestii tzn

> mam seja abartha na full opcji i chciałbym aby taka nadal pozostała tylko żeby był mocniejszy

> silnik,

> jak wygląda sprawa przy założeniu 1.2 16v z klimatyzacją, wspomaganie, ABS-em i poduchami

> czy jest możliwość tego wszystkiego podłączenia czy raczej jest to nie możliwe???

> może ktoś przerabiał już taką opcje i mi może podpowiedzieć

> z góry wielkie dzięki

podobno nie da się 1,2 16v i klimy ( nie wchodzi , z 8v tego problemu nie ma), ale może jakby usunąć/ przenieść akumulator z pod maski i usunąć tą podstawę akumulatora ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> podobno nie da się 1,2 16v i klimy ( nie wchodzi , z 8v tego problemu nie ma), ale może jakby

> usunąć/ przenieść akumulator z pod maski i usunąć tą podstawę akumulatora ??

da się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> da się.

no to może mam stare info, ktoś na AK ma 16 z klimą??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no to może mam stare info, ktoś na AK ma 16 z klimą??

Miczal miał wink.gif Więc da się ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Miczal miał Więc da się

z akumulatorem w seryjnym miejscu?? smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> z akumulatorem w seryjnym miejscu??

Z tego co pamiętam to właśnie najpierw było 16v, a w późniejszym czasie przeniósł aku do tyłu bo tak chciał wink.gif Także weszło wszystko bez problemu ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

dlatego chciałbym wiedzieć czy się da na 100 % i czy może zostać kompresor z seja czy musi być wtedy pod 16

Share this post


Link to post
Share on other sites

> z akumulatorem w seryjnym miejscu??

tak bylo seryjnym miejscu wczensiej byl sporting 1,1 z klima swaplem na 1,2 16 V i klima zostala wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABS zostaje bo jest niezależny od silnika, wspomaganie tak samo. Jedynie problem z klimą będzie, a konkretnie z umieszczeniem sprężarki i alternatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli wkładam 1.2 16v i zakładam klime z mojego seja czy trzeba coś zmienić, oczywiście nie chodzi mi terao to że będzie trzeba będzie przedłużyć jakieś przewody ale czy kompresor zostaje ten co jest ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czyli wkładam 1.2 16v i zakładam klime z mojego seja czy trzeba coś zmienić, oczywiście nie chodzi

> mi terao to że będzie trzeba będzie przedłużyć jakieś przewody ale czy kompresor zostaje ten

> co jest ??

jak mechanior robil to wszystko zostalo tylko lekko musial blkok przeszlifować grinser006.gif zeby sprezakra sie zmiescila i wsio reszta zostala tak jak byla

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ABS zostaje bo jest niezależny od silnika, wspomaganie tak samo. Jedynie problem z klimą będzie, a

> konkretnie z umieszczeniem sprężarki i alternatora.

z kolega robilem swapa z 1,1 na 1,2 16 V i ABS zostal zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ABS zostaje bo jest niezależny od silnika, wspomaganie tak samo.

tak wiem są nie zależne ale czy nie jest to tak jak z imo że coś na kompie jest i jak założę kompa pod 16 to to nie zeświruje

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak wiem są nie zależne ale czy nie jest to tak jak z imo że coś na kompie jest i jak założę kompa

> pod 16 to to nie zeświruje

Nie zeświruje bo ABS i wspomaganie mają swoje centralki sterujące niezależne od ECU ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

o klimie juz pisali, Miczal tak mial.

problem bedzie tez z dolotem, jakies stanardowe weglary nie beda chyba pasowaly przez pompe ABS i trzeba bedzie cos rzezbic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> o klimie juz pisali, Miczal tak mial.

> problem bedzie tez z dolotem, jakies stanardowe weglary nie beda chyba pasowaly przez pompe ABS i

> trzeba bedzie cos rzezbic.

kurołap a'la Subaru zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Miczal miał Więc da się

W sc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to uzyskałem chyba odpowiedzi na wszystkie pytania które mnie trapiły

tak więc klima zostaje, ABS i wspomaganie będą działać bez problemu :D

a z jakiego auta silnik byście polecili do takiego swapa ???

ja myślałem nad punto II albo stilo, ale może z innego modelu będzie łatwiej zestroić z autem ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z klima moga byc problemy. Do cc wchodzi ale w sc jest za ciasno zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> W sc?

W cc, nie wiedziałem, że to aż taka różnica ok.gif To mówisz sprawdzone, że w sc nie podejdzie 16v z klimą hmm.gif ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Z klima moga byc problemy. Do cc wchodzi ale w sc jest za ciasno

gdzie sie nie zmiesci ?? przy kolektorze ssacym ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> gdzie sie nie zmiesci ?? przy kolektorze ssacym ?

Tak, jak wychodzi waz, tam jest za ciasno

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak wyglada sprawa podlaczenia wiazki 1,1mpi i instalacji z spi przerobionej na 16v

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak wyglada sprawa podlaczenia wiazki 1,1mpi i instalacji z spi przerobionej na 16v

wyglada jak wyglada hehe.gif widziłąem ładniejsze rzeczy

SC MPI ma czescsiowo zintegrowana wiazke silnikowa i kabinową troche kabli trzeba poprzekłądać , troche wypruc z wiazek i wyrzucic

na pewno nie jest to prosta robota pare godzin zajmuje nawet jak to robisz którys raz z rzedu

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj się zabrałem do swapa,

kupiłem silnik z p1 z kompletną wiązką i kompem,

silnik już stoi przygotowany do włożenia

tylko zastanawia mnie jak ogarnąć to że w p1 komp jest na jedną wtyczke,

a w moim mpi jest mały komp na dwie wtyczki,

z czego jedna zeszła z silnikiem czyli wiązka silnika

a druga została na aucie

przerabiał ktoś taki układ??? każda pomoc będzie bardzo mile widziana

bo jutro chciałbym odpalić ten motorek

wszystkim z góry dziękuje za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dzisiaj się zabrałem do swapa,

> kupiłem silnik z p1 z kompletną wiązką i kompem,

> silnik już stoi przygotowany do włożenia

> tylko zastanawia mnie jak ogarnąć to że w p1 komp jest na jedną wtyczke,

> a w moim mpi jest mały komp na dwie wtyczki,

> z czego jedna zeszła z silnikiem czyli wiązka silnika

> a druga została na aucie

> przerabiał ktoś taki układ??? każda pomoc będzie bardzo mile widziana

> bo jutro chciałbym odpalić ten motorek

> wszystkim z góry dziękuje za pomoc

Pasuje ci miec schemat od MPIka zeby posprawdzac sobie kilka kabelkow. Ogolnie temat bezproblemowy tyle ze jak tego wczesniej nie robiles to jutro nie odpalisz raczej tongue.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak silnik włożony i już ujeżdżany smile.gif

mam kolejne pytanie tym razem związane z układem chłodzenia

mam chłodnice z mpi która nie ma termowącznika, jak najprościej rozwiązać ten problem ??? bo teraz mi się wentylator nie załącza

Share this post


Link to post
Share on other sites

> mam chłodnice z mpi która nie ma termowącznika, jak najprościej rozwiązać ten problem ??? bo teraz

> mi się wentylator nie załącza

zmienić chłodnicę na SPI i dorobić "troszkę" kabelków :D

Albo...

założyć coś takiego

albo włącznik w kabinie i włączać wentylator ręcznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Z klima moga byc problemy. Do cc wchodzi ale w sc jest za ciasno

Kravitz ma z klima wiec się da.... Nie głos herezji.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kravitz ma z klima wiec się da.... Nie głos herezji.....

To chyba pierwszy, bo nikt wczesniej w seju nie mial waytogo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja też można powiedzieć już mam smile.gif

musze jeszcze chłodnice z klimy powiesić ale reszta wisi smile.gif

czyli teraz mam full opcje z troche mocniejszym motorkiem :D

możecie mi jeszcze powiedzieć jaki kolor , w oryginalnej instalacji Mpi, ma sygnał do obrotka ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

nadal mam kilka małych problemów z podłączeniem reszty do 16

pierwszy problem mam z ładowaniem, tzn nie zapal mi się kontrolka zładowania , jak ona ma być dokładnie podłączona ??

drugi problem to obrotek

korzystam z tego schematu

285146712-schematlanciay1216vxk2.jpg

ale nie wiem do końca do którego przychodzi sygnał na obrotek

285146712-Zdj%EAcie-0026.jpg

a trzeci i to najgorszy problem to dolot macie może jakiś pomysł żeby coś u mnie zastosować ???bo wyszło dość mało miejsca

285146712-Zdj%EAcie-0024.jpg

z góry wszystkim dziękuje za pomoc

i sory za jakość zdjęć ale aparat w telefonie mi się popsuł

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba sie wlasciciel nie obrazi wink.gifgrinser006.gif

foto1219.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zmienić chłodnicę na SPI i dorobić "troszkę" kabelków :D

> Albo...

> założyć coś takiego

> albo włącznik w kabinie i włączać wentylator ręcznie.

gdzie to się zakłada? na powrocie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nadal mam kilka małych problemów z podłączeniem reszty do 16

> pierwszy problem mam z ładowaniem, tzn nie zapal mi się kontrolka zładowania , jak ona ma być

> dokładnie podłączona ??

> drugi problem to obrotek

> korzystam z tego schematu

> ale nie wiem do końca do którego przychodzi sygnał na obrotek

> a trzeci i to najgorszy problem to dolot macie może jakiś pomysł żeby coś u mnie zastosować ???bo

> wyszło dość mało miejsca

> z góry wszystkim dziękuje za pomoc

bosze widzisz i nie grzmisz spineyes.gif

-co za problem z kontrolka łądowania ????? przeciez to jest tak podpiete jak było aijn kabelek altek->kontrolka

-gdzie ty widzisz problem ?? pin 23 kompa ma byc przepiety na kabel orginalnie idacy na obrotek w jedenej z wtyczek kompa od 1.1 MPI inaczej w wiazce która włożyłes masz kabel idacy na obrotomierz wez go zlutuj z kablem z orginalnej wiazki , analogicznie jak podłaczałes kontrolke check (w miejsce MIL)

Share this post


Link to post
Share on other sites

po dość długim czasie zaprałem się za moją "elektrownie" pod maska bo na te kable nie szło już zaglądać

i został mi kabel który wychodzi z kompa pin 22

który według tego schematu idzie do "canister valve" oznaczony nr 37 co to jest ???

schematlanciay1216vxk2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> po dość długim czasie zaprałem się za moją "elektrownie" pod maska bo na te kable nie szło już

> zaglądać

> i został mi kabel który wychodzi z kompa pin 22

> który według tego schematu idzie do "canister valve" oznaczony nr 37 co to jest ???

zawor pochlaniacza par paliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli to musi być podłączone w sc do pochłaniacza par który ja mam teraz odpięty po mi wywalał przez niego paliwo

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czyli to musi być podłączone w sc do pochłaniacza par który ja mam teraz odpięty po mi wywalał

> przez niego paliwo

wystarczy, ze podlaczysz sam zawor i gdzies go podwiesisz smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

szybkie pytanie do do kogoś kto zna się trochę na elektryce

a mianowicie który z kabli według schematu po winien być plusem po stacyjce ??

bo wydaje mi sie że przekaźnik z pompy paliwa powinien cyknąć po przekręceniu kluczyka, a u mnie cyka jak ściągam i zakładam kleme na aku i chyba to jest powodem dojenia akumulatora

z góry dzięki za pomoc

285146712-schematlanciay1216vxk2.jpg

post-52711-14352517611612_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wg schematu - to na pewno nr 13, 6, 4 przekaźnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wg schematu - to na pewno nr 13, 6, 4 przekaźnika

nie wprowadzaj w błąd. Plus po stacujce jest z "prawej strony" na "15"

Share this post


Link to post
Share on other sites

> szybkie pytanie do do kogoś kto zna się trochę na elektryce

> a mianowicie który z kabli według schematu po winien być plusem po stacyjce ??

> bo wydaje mi sie że przekaźnik z pompy paliwa powinien cyknąć po przekręceniu kluczyka, a u mnie

> cyka jak ściągam i zakładam kleme na aku i chyba to jest powodem dojenia akumulatora

> z góry dzięki za pomoc

A któryś tam kabelek czy pin odpiąłeś ?

Trzeba to zrobić by nie ciągnęło prądu, ale niech się wypowie ktoś kto się bardziej zna

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A któryś tam kabelek czy pin odpiąłeś ?

> Trzeba to zrobić by nie ciągnęło prądu, ale niech się wypowie ktoś kto się bardziej zna

26 pin kompa, pomaranczowy przewod

Share this post


Link to post
Share on other sites

> szybkie pytanie do do kogoś kto zna się trochę na elektryce

> a mianowicie który z kabli według schematu po winien być plusem po stacyjce ??

> bo wydaje mi sie że przekaźnik z pompy paliwa powinien cyknąć po przekręceniu kluczyka, a u mnie

> cyka jak ściągam i zakładam kleme na aku i chyba to jest powodem dojenia akumulatora

> z góry dzięki za pomoc

12 nozka przekaznika to plus po stacyjce.nozka 15,8,3,11 to staly plus,6 nozka plus uruchamiajacy pompe paliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie wprowadzaj w błąd. Plus po stacujce jest z "prawej strony" na "15"

i 15 był podpieta pod stały plus zamiast po stacyjce, a jezeli chodzi o 26 pin z kompa to w mojej oryginalnej wiązce która nabyłem razem z motorem wogóle takiego kabla nie ma motor wyciągnięty z P1

jesze raz Dzięki za pomoc bo już mnie dobijało wieczne ładowanie akumulatora

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.