Skocz do zawartości

smarowanie turbiny - restryktor


sebec

Rekomendowane odpowiedzi

taka luzna gatka... kto co ma i czemu tak a nie inaczej.

Troche sie doszkoliłem zlosnik.gif troche podzwoniłem, troche poczytałem i jesli chodzi o turbiny z łozyskiem ślizgowym fachowcy (np z moto-remo) jak i prasa mówią, iz nie ma w takich turbinach restryktorów... (poza tymi co np sa dostarczane z turbiną).

ps. mile widziane konkrety ok.gif

ps.2 do moda... mozna przenieść na techniczny ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kiedyś pisałem w wątku z Turbo zrób se sam wink.gif

Według większości producentów ciśnienie oleju dla łożyskowania turbo to jeszcze nie wszystko - ważny jest również przepływ. Analizując trochę literatury można wyznaczyć pewne uniwersalne wartości:

- wolne obroty, silnik rozgrzany - ciśnienie min. 0,35-0,4 bar, przepływ min - ok 0,4 l/min

- maksymalne obciążenie - ciśnienie min. 1,6 bar, przepływ min - ok 1,8 l/min.

Sposobów na ograniczenie ciśnienia jest kilka - rozwiązanie najlepiej sprowadzić do restryktora w zasilaniu kasety olejem - uniwersalne wartości to przedział 1 - 2mm. Warto pamiętać, że wiele turbosprężarek na wejściu ma restryktor (m. in MHI) i nie trzeba dokładać dodatkowego

Wieczorem dorzucę jeszcze rysunki i konkrety wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taka luzna gatka... kto co ma i czemu tak a nie inaczej.

> Troche sie doszkoliłem troche podzwoniłem, troche poczytałem i jesli chodzi o turbiny z łozyskiem

> ślizgowym fachowcy (np z moto-remo) jak i prasa mówią, iz nie ma w takich turbinach

> restryktorów... (poza tymi co np sa dostarczane z turbiną).

> ps. mile widziane konkrety

> ps.2 do moda... mozna przenieść na techniczny

tak, w zestawach na ogół nie dają restryktorów, są wyjątki ale to wyjątki grinser006.gif

niektóre firmy w swoich turbinach od razu na wejściu mają ograniczone wejście tak, że dodatkowego restryktora nie trzeba wkładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ihi 34 i 36L maja (jesli to mozna nazwac restryktor) w samej turbinie... otwóry około 2mm

natomiast garrett gt2056 ma nypel nakrecany z restryktorem 4 mm, ale w samej turbinie jest zwęzka na 2,5mm

pytanie czy kombinowac cos z tym czy zostawic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ihi 34 i 36L maja (jesli to mozna nazwac restryktor) w samej turbinie... otwóry około 2mm

> natomiast garrett gt2056 ma nypel nakrecany z restryktorem 4 mm, ale w samej turbinie jest zwęzka

> na 2,5mm

> pytanie czy kombinowac cos z tym czy zostawic?

ja bym to zwezyl na 2mm zeby wykluczyc

ponizej foty wydechu i T, rezystor 4mm i okolo 1 min pracy silnika, turbina przed odpaleniem przelana

23042011265.jpg

23042011266.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina na jakim łożysku? kulkowum czy slizgowym? turbo sprawne czy niewiadomo?...

jesli zweze to moze byc ujowo po pewnym czasie... bo na slizgu jest podobnie jak na panewce. musi byc cisnienie zeby oska turbiny nie stylała sie z tulejką ok.gif bo inaczej bedzie sie przycierać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> turbina na jakim łożysku? kulkowum czy slizgowym? turbo sprawne czy niewiadomo?...

> jesli zweze to moze byc ujowo po pewnym czasie... bo na slizgu jest podobnie jak na panewce. musi

> byc cisnienie zeby oska turbiny nie stylała sie z tulejką bo inaczej bedzie sie przycierać

turbina to garrett t25

turbina po regeneracji u jakiegos partacza

obecnie jest na 2 reklamacji i co z tego wyjdzie to niewiem sick.gif

u mnie to wyszlo ze T do niczego i rezystor rowniez do wymiany

mam filma jak wyglada turbina po regeneracji i jednej reklamacji, stan ze szkoda slow no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> turbina to garrett t25

t25 jest na kulkach i norma ze tam powinien byc restryktor (około 1mm)

> turbina po regeneracji u jakiegos partacza

> obecnie jest na 2 reklamacji i co z tego wyjdzie to niewiem

> u mnie to wyszlo ze T do niczego i rezystor rowniez do wymiany

> mam filma jak wyglada turbina po regeneracji i jednej reklamacji, stan ze szkoda slow

no niestety mamy takich majstrów od turbin no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taka luzna gatka... kto co ma i czemu tak a nie inaczej.

> Troche sie doszkoliłem troche podzwoniłem, troche poczytałem i jesli chodzi o turbiny z łozyskiem

> ślizgowym fachowcy (np z moto-remo) jak i prasa mówią, iz nie ma w takich turbinach

> restryktorów... (poza tymi co np sa dostarczane z turbiną).

> ps. mile widziane konkrety

> ps.2 do moda... mozna przenieść na techniczny

Ja miałem 1mm w IHI RHB5 i zdechła, teraz mam 1.5mm na garrett tb221 i nie widzę żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> t25 jest na kulkach i norma ze tam powinien byc restryktor (około 1mm)

nie jest na kulkach zlosnik.gif

> no niestety mamy takich majstrów od turbin

ta fakt, nie ma u nas nikogo kto dobrze zregeneruje turbinę tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale z tego co wiem to gt2056s jest na lozysku?

nie jest sick.gif

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT20/GT2056_751578_2.htm

> A takie turbiny powinny miec nizsze cisnienie niz te na slizgach, wiec 2,5 to IMO za duzo

imo za duzo przy zalozeniu ze jest na kulkach, ale ze nie jest, to załozenie jest złe no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie jest na kulkach

> ta fakt, nie ma u nas nikogo kto dobrze zregeneruje turbinę

a co powiesz na 40 rajdów terenowych pod sporym obciazeniem i turbo dalej nie puszcza po regeneracji. słowo klucz - regeneracja mielec. forma robi regeneracje do tirów do osobówek niechetnie bo słabo płacą ale robota profi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co powiesz na 40 rajdów terenowych pod sporym obciazeniem i turbo dalej nie puszcza po

> regeneracji. słowo klucz - regeneracja mielec. forma robi regeneracje do tirów do osobówek

> niechetnie bo słabo płacą ale robota profi

słowo klucz niskie obroty wink.gif do ciężarówek i diesli potrafią regenerować żeby troche wytrzymały wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> słowo klucz niskie obroty do ciężarówek i diesli potrafią regenerować żeby troche wytrzymały

własnie nie do benzyn też dobrze regenerują, tylko nie chwalą się tym bo roboty w uj. Dzieki vagom majasporo roboty bo im aso wysyłaja turbinki tylko 20-30% więcej niż konkurencja biorą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taka luzna gatka... kto co ma i czemu tak a nie inaczej.

> Troche sie doszkoliłem troche podzwoniłem, troche poczytałem i jesli chodzi o turbiny z łozyskiem

> ślizgowym fachowcy (np z moto-remo) jak i prasa mówią, iz nie ma w takich turbinach

> restryktorów... (poza tymi co np sa dostarczane z turbiną).

> ps. mile widziane konkrety

> ps.2 do moda... mozna przenieść na techniczny

Ja się dowiedziałem / zrobiłem / nauczyłem się tyle:

Łożyska ślizgowe potrzebują więcej oleju (jak już się sam dowiedziałeś). Przy kulkowych jest potrzebny konkretniejszy restryktor. Ja do swojej IHI dałem 1.2mm przy wyjściu z pompy i dalej w miarę "luźny" przewód. W T jest też taka mała dziurka tuż nad ośką, na oko 2mm. Kończę właśnie 17kkm z tym zestawem.

Panowie z mojego zakładu tuningowego o dużej renomie powiedzieli mi, że do turbin z kulkowymi w silnikach, które tuningują (głównie żabojady, hondy, itp.) dają 0.9mm. Na moje martwienie się wielkością mojego restryktora krótko po swapie powiedział mi: "Jeżeli po tych już zrobionych 1000km turbo ani nie stanęło ani nie puściło to śpij spokojnie, jeżeli coś się wyteguje, to nie z powodu źle dobranego restryktora." Nie pamiętam natomiast co mówił, że robią z turbinami na ślizgowych, jedyne co pamiętam, to że mówił, że wytrzymują (i chcą) duże ciśnienia oleju... Jeżeli nie zapomnę to do nich podjadę i jak nie będą bardzo zajęci to pogadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja się dowiedziałem / zrobiłem / nauczyłem się tyle:

> Łożyska ślizgowe potrzebują więcej oleju (jak już się sam dowiedziałeś). Przy kulkowych jest

> potrzebny konkretniejszy restryktor. Ja do swojej IHI dałem 1.2mm przy wyjściu z pompy i dalej

> w miarę "luźny" przewód. W T jest też taka mała dziurka tuż nad ośką, na oko 2mm. Kończę

> właśnie 17kkm z tym zestawem.

> Panowie z mojego zakładu tuningowego o dużej renomie powiedzieli mi, że do turbin z kulkowymi w

> silnikach, które tuningują (głównie żabojady, hondy, itp.) dają 0.9mm. Na moje martwienie się

> wielkością mojego restryktora krótko po swapie powiedział mi: "Jeżeli po tych już zrobionych

> 1000km turbo ani nie stanęło ani nie puściło to śpij spokojnie, jeżeli coś się wyteguje, to

> nie z powodu źle dobranego restryktora." Nie pamiętam natomiast co mówił, że robią z turbinami

> na ślizgowych, jedyne co pamiętam, to że mówił, że wytrzymują (i chcą) duże ciśnienia oleju...

> Jeżeli nie zapomnę to do nich podjadę i jak nie będą bardzo zajęci to pogadam.

jaka srednice masz spustu oleju przy tym ihi ? Bo u kolegi juz druga ihi rhf5 padla po ok 500 km :/ zaczynaja po tym przebiegu sporo palic oleju.

Mierzyles moze cisnienie oleju jakie masz na silniku ?? zimny/cieply ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> własnie nie do benzyn też dobrze regenerują, tylko nie chwalą się tym bo roboty w uj. Dzieki vagom

> majasporo roboty bo im aso wysyłaja turbinki tylko 20-30% więcej niż konkurencja biorą

bo to żadna filozofia jak masz sprzęt wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo to żadna filozofia jak masz sprzęt

wiesz filozofia to jedno ale siedze czasemw fabryce borgera. Tzxn siedziałem przed choroba i sami technolodzy mówią że kiedys turbo miało zrobić i 300 tysiecy bez remontu teraz zakładają okres gwarancjio czyli 80-90 tys i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaka srednice masz spustu oleju przy tym ihi ? Bo u kolegi juz druga ihi rhf5 padla po ok 500 km :/

> zaczynaja po tym przebiegu sporo palic oleju.

Jeżeli pamięć dobrze służy to króćce spustowe (T i miska) mają po 12mm fi wew. Nie są w każdym razie węższe od otworu w T, mam zapasową w domu, mogę zmierzyć.

> Mierzyles moze cisnienie oleju jakie masz na silniku ?? zimny/cieply ??

Mierzyłem, ale już nie pamiętam dokładnych rezultatów. Na wolnych przy zimnym chyba coś koło 4+ barów, na ciepłym coś ponad (nawet dość sporo ponad) 1 bar, ale wolne u mnie są ustawione na sztywne 1000 RPM (właśnie po to, żeby turbinie nie zabrakło oleju). Pompę olejową przy swapie założyłem nówkę sztukę nieśmiganą ricambi.

EDIT: Ale nie jestem pewien, czy RHF X to nie jest zupełnie inna technologia niż moje RHB4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie jest na kulkach

> ta fakt, nie ma u nas nikogo kto dobrze zregeneruje turbinę

KLIK

ballbearing to chyba kulkowe ?

btw w t-jecie ihi vl34 ma takie coś

20110512_005.jpg

20110512_006.jpg

z drugiej strony taka sama dziurka jest, poza tym w łączniku wkrecanym w T jest restryktor o ile mozna to nazwac 3 mm.... do wymiennika ciepła przewód zasilania turbiny olejem przykrecany jest sruba o jakichs normalnych otworach w porównaniu do tej przy turbo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taka luzna gatka... kto co ma i czemu tak a nie inaczej.

> Troche sie doszkoliłem troche podzwoniłem, troche poczytałem i jesli chodzi o turbiny z łozyskiem

> ślizgowym fachowcy (np z moto-remo) jak i prasa mówią, iz nie ma w takich turbinach

> restryktorów... (poza tymi co np sa dostarczane z turbiną).

> ps. mile widziane konkrety

> ps.2 do moda... mozna przenieść na techniczny

Byłem właśnie pogadać z moim majstrami, gadka była krótka :D:

- do turbiny z łożyskami kulkowymi dość konkretny, odpowiedni restryktor

- do turbiny ze ślizgowymi nie dają żadnego

- należy sprawdzić ciśnienie oleju w układzie

- i upewnić się, że spływ nie jest zatkany / jest dostatecznie drożny (powiedział, że dość częsta przyczyna takich wydarzeń)

To wszystko oczywiście zakładając, że to nie turbo było lewe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ihi 34 i 36L maja (jesli to mozna nazwac restryktor) w samej turbinie... otwóry około 2mm

> natomiast garrett gt2056 ma nypel nakrecany z restryktorem 4 mm, ale w samej turbinie jest zwęzka

> na 2,5mm

> pytanie czy kombinowac cos z tym czy zostawic?

Kuriozalnie, napiszę że turbo - zakładając dobre uszczelniacze, po akcji ze zbyt niskim ciśnieniem jest w stanie to przeżyć...

Tutaj obiecane wcześniej dwa podstawowe sposoby ograniczenia ciśnienia:

284989938-olejwT.jpg

post-62928-14352512759873_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.