sebec Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 taka luzna gatka... kto co ma i czemu tak a nie inaczej. Troche sie doszkoliłem troche podzwoniłem, troche poczytałem i jesli chodzi o turbiny z łozyskiem ślizgowym fachowcy (np z moto-remo) jak i prasa mówią, iz nie ma w takich turbinach restryktorów... (poza tymi co np sa dostarczane z turbiną). ps. mile widziane konkrety ps.2 do moda... mozna przenieść na techniczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 Już kiedyś pisałem w wątku z Turbo zrób se sam Według większości producentów ciśnienie oleju dla łożyskowania turbo to jeszcze nie wszystko - ważny jest również przepływ. Analizując trochę literatury można wyznaczyć pewne uniwersalne wartości: - wolne obroty, silnik rozgrzany - ciśnienie min. 0,35-0,4 bar, przepływ min - ok 0,4 l/min - maksymalne obciążenie - ciśnienie min. 1,6 bar, przepływ min - ok 1,8 l/min. Sposobów na ograniczenie ciśnienia jest kilka - rozwiązanie najlepiej sprowadzić do restryktora w zasilaniu kasety olejem - uniwersalne wartości to przedział 1 - 2mm. Warto pamiętać, że wiele turbosprężarek na wejściu ma restryktor (m. in MHI) i nie trzeba dokładać dodatkowego Wieczorem dorzucę jeszcze rysunki i konkrety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > taka luzna gatka... kto co ma i czemu tak a nie inaczej. > Troche sie doszkoliłem troche podzwoniłem, troche poczytałem i jesli chodzi o turbiny z łozyskiem > ślizgowym fachowcy (np z moto-remo) jak i prasa mówią, iz nie ma w takich turbinach > restryktorów... (poza tymi co np sa dostarczane z turbiną). > ps. mile widziane konkrety > ps.2 do moda... mozna przenieść na techniczny tak, w zestawach na ogół nie dają restryktorów, są wyjątki ale to wyjątki niektóre firmy w swoich turbinach od razu na wejściu mają ograniczone wejście tak, że dodatkowego restryktora nie trzeba wkładać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 ihi 34 i 36L maja (jesli to mozna nazwac restryktor) w samej turbinie... otwóry około 2mm natomiast garrett gt2056 ma nypel nakrecany z restryktorem 4 mm, ale w samej turbinie jest zwęzka na 2,5mm pytanie czy kombinowac cos z tym czy zostawic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > ihi 34 i 36L maja (jesli to mozna nazwac restryktor) w samej turbinie... otwóry około 2mm > natomiast garrett gt2056 ma nypel nakrecany z restryktorem 4 mm, ale w samej turbinie jest zwęzka > na 2,5mm > pytanie czy kombinowac cos z tym czy zostawic? ja bym to zwezyl na 2mm zeby wykluczyc ponizej foty wydechu i T, rezystor 4mm i okolo 1 min pracy silnika, turbina przed odpaleniem przelana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 turbina na jakim łożysku? kulkowum czy slizgowym? turbo sprawne czy niewiadomo?... jesli zweze to moze byc ujowo po pewnym czasie... bo na slizgu jest podobnie jak na panewce. musi byc cisnienie zeby oska turbiny nie stylała sie z tulejką bo inaczej bedzie sie przycierać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > turbina na jakim łożysku? kulkowum czy slizgowym? turbo sprawne czy niewiadomo?... > jesli zweze to moze byc ujowo po pewnym czasie... bo na slizgu jest podobnie jak na panewce. musi > byc cisnienie zeby oska turbiny nie stylała sie z tulejką bo inaczej bedzie sie przycierać turbina to garrett t25 turbina po regeneracji u jakiegos partacza obecnie jest na 2 reklamacji i co z tego wyjdzie to niewiem u mnie to wyszlo ze T do niczego i rezystor rowniez do wymiany mam filma jak wyglada turbina po regeneracji i jednej reklamacji, stan ze szkoda slow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > turbina to garrett t25 t25 jest na kulkach i norma ze tam powinien byc restryktor (około 1mm) > turbina po regeneracji u jakiegos partacza > obecnie jest na 2 reklamacji i co z tego wyjdzie to niewiem > u mnie to wyszlo ze T do niczego i rezystor rowniez do wymiany > mam filma jak wyglada turbina po regeneracji i jednej reklamacji, stan ze szkoda slow no niestety mamy takich majstrów od turbin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > taka luzna gatka... kto co ma i czemu tak a nie inaczej. > Troche sie doszkoliłem troche podzwoniłem, troche poczytałem i jesli chodzi o turbiny z łozyskiem > ślizgowym fachowcy (np z moto-remo) jak i prasa mówią, iz nie ma w takich turbinach > restryktorów... (poza tymi co np sa dostarczane z turbiną). > ps. mile widziane konkrety > ps.2 do moda... mozna przenieść na techniczny Ja miałem 1mm w IHI RHB5 i zdechła, teraz mam 1.5mm na garrett tb221 i nie widzę żadnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > t25 jest na kulkach i norma ze tam powinien byc restryktor (około 1mm) nie jest na kulkach > no niestety mamy takich majstrów od turbin ta fakt, nie ma u nas nikogo kto dobrze zregeneruje turbinę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > nie jest na kulkach a to sie pomyliłem > ta fakt, nie ma u nas nikogo kto dobrze zregeneruje turbinę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > a to sie pomyliłem Tak pośrednio, T to są serie na journalach, a GT na kulkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 Ale z tego co wiem to gt2056s jest na lozysku? A takie turbiny powinny miec nizsze cisnienie niz te na slizgach, wiec 2,5 to IMO za duzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > Ale z tego co wiem to gt2056s jest na lozysku? nie jest http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT20/GT2056_751578_2.htm > A takie turbiny powinny miec nizsze cisnienie niz te na slizgach, wiec 2,5 to IMO za duzo imo za duzo przy zalozeniu ze jest na kulkach, ale ze nie jest, to załozenie jest złe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > Tak pośrednio, T to są serie na journalach, a GT na kulkach raczej końcówka oznaczenia RS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > raczej końcówka oznaczenia RS Tego doprecyzowania mi brakowało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > nie jest na kulkach > ta fakt, nie ma u nas nikogo kto dobrze zregeneruje turbinę a co powiesz na 40 rajdów terenowych pod sporym obciazeniem i turbo dalej nie puszcza po regeneracji. słowo klucz - regeneracja mielec. forma robi regeneracje do tirów do osobówek niechetnie bo słabo płacą ale robota profi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > a co powiesz na 40 rajdów terenowych pod sporym obciazeniem i turbo dalej nie puszcza po > regeneracji. słowo klucz - regeneracja mielec. forma robi regeneracje do tirów do osobówek > niechetnie bo słabo płacą ale robota profi słowo klucz niskie obroty do ciężarówek i diesli potrafią regenerować żeby troche wytrzymały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > słowo klucz niskie obroty do ciężarówek i diesli potrafią regenerować żeby troche wytrzymały własnie nie do benzyn też dobrze regenerują, tylko nie chwalą się tym bo roboty w uj. Dzieki vagom majasporo roboty bo im aso wysyłaja turbinki tylko 20-30% więcej niż konkurencja biorą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 vanseba nie lata na takiej turbinie? Jak tak to wal do niego/ szarego i zapytaj ile oni tam dali... Jak sie ma cisnienie oleju w Tjecie do 1.2 8V? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > taka luzna gatka... kto co ma i czemu tak a nie inaczej. > Troche sie doszkoliłem troche podzwoniłem, troche poczytałem i jesli chodzi o turbiny z łozyskiem > ślizgowym fachowcy (np z moto-remo) jak i prasa mówią, iz nie ma w takich turbinach > restryktorów... (poza tymi co np sa dostarczane z turbiną). > ps. mile widziane konkrety > ps.2 do moda... mozna przenieść na techniczny Ja się dowiedziałem / zrobiłem / nauczyłem się tyle: Łożyska ślizgowe potrzebują więcej oleju (jak już się sam dowiedziałeś). Przy kulkowych jest potrzebny konkretniejszy restryktor. Ja do swojej IHI dałem 1.2mm przy wyjściu z pompy i dalej w miarę "luźny" przewód. W T jest też taka mała dziurka tuż nad ośką, na oko 2mm. Kończę właśnie 17kkm z tym zestawem. Panowie z mojego zakładu tuningowego o dużej renomie powiedzieli mi, że do turbin z kulkowymi w silnikach, które tuningują (głównie żabojady, hondy, itp.) dają 0.9mm. Na moje martwienie się wielkością mojego restryktora krótko po swapie powiedział mi: "Jeżeli po tych już zrobionych 1000km turbo ani nie stanęło ani nie puściło to śpij spokojnie, jeżeli coś się wyteguje, to nie z powodu źle dobranego restryktora." Nie pamiętam natomiast co mówił, że robią z turbinami na ślizgowych, jedyne co pamiętam, to że mówił, że wytrzymują (i chcą) duże ciśnienia oleju... Jeżeli nie zapomnę to do nich podjadę i jak nie będą bardzo zajęci to pogadam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > Ja się dowiedziałem / zrobiłem / nauczyłem się tyle: > Łożyska ślizgowe potrzebują więcej oleju (jak już się sam dowiedziałeś). Przy kulkowych jest > potrzebny konkretniejszy restryktor. Ja do swojej IHI dałem 1.2mm przy wyjściu z pompy i dalej > w miarę "luźny" przewód. W T jest też taka mała dziurka tuż nad ośką, na oko 2mm. Kończę > właśnie 17kkm z tym zestawem. > Panowie z mojego zakładu tuningowego o dużej renomie powiedzieli mi, że do turbin z kulkowymi w > silnikach, które tuningują (głównie żabojady, hondy, itp.) dają 0.9mm. Na moje martwienie się > wielkością mojego restryktora krótko po swapie powiedział mi: "Jeżeli po tych już zrobionych > 1000km turbo ani nie stanęło ani nie puściło to śpij spokojnie, jeżeli coś się wyteguje, to > nie z powodu źle dobranego restryktora." Nie pamiętam natomiast co mówił, że robią z turbinami > na ślizgowych, jedyne co pamiętam, to że mówił, że wytrzymują (i chcą) duże ciśnienia oleju... > Jeżeli nie zapomnę to do nich podjadę i jak nie będą bardzo zajęci to pogadam. jaka srednice masz spustu oleju przy tym ihi ? Bo u kolegi juz druga ihi rhf5 padla po ok 500 km :/ zaczynaja po tym przebiegu sporo palic oleju. Mierzyles moze cisnienie oleju jakie masz na silniku ?? zimny/cieply ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > własnie nie do benzyn też dobrze regenerują, tylko nie chwalą się tym bo roboty w uj. Dzieki vagom > majasporo roboty bo im aso wysyłaja turbinki tylko 20-30% więcej niż konkurencja biorą bo to żadna filozofia jak masz sprzęt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > bo to żadna filozofia jak masz sprzęt wiesz filozofia to jedno ale siedze czasemw fabryce borgera. Tzxn siedziałem przed choroba i sami technolodzy mówią że kiedys turbo miało zrobić i 300 tysiecy bez remontu teraz zakładają okres gwarancjio czyli 80-90 tys i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > jaka srednice masz spustu oleju przy tym ihi ? Bo u kolegi juz druga ihi rhf5 padla po ok 500 km :/ > zaczynaja po tym przebiegu sporo palic oleju. Jeżeli pamięć dobrze służy to króćce spustowe (T i miska) mają po 12mm fi wew. Nie są w każdym razie węższe od otworu w T, mam zapasową w domu, mogę zmierzyć. > Mierzyles moze cisnienie oleju jakie masz na silniku ?? zimny/cieply ?? Mierzyłem, ale już nie pamiętam dokładnych rezultatów. Na wolnych przy zimnym chyba coś koło 4+ barów, na ciepłym coś ponad (nawet dość sporo ponad) 1 bar, ale wolne u mnie są ustawione na sztywne 1000 RPM (właśnie po to, żeby turbinie nie zabrakło oleju). Pompę olejową przy swapie założyłem nówkę sztukę nieśmiganą ricambi. EDIT: Ale nie jestem pewien, czy RHF X to nie jest zupełnie inna technologia niż moje RHB4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > nie jest na kulkach > ta fakt, nie ma u nas nikogo kto dobrze zregeneruje turbinę KLIK ballbearing to chyba kulkowe ? btw w t-jecie ihi vl34 ma takie coś z drugiej strony taka sama dziurka jest, poza tym w łączniku wkrecanym w T jest restryktor o ile mozna to nazwac 3 mm.... do wymiennika ciepła przewód zasilania turbiny olejem przykrecany jest sruba o jakichs normalnych otworach w porównaniu do tej przy turbo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > taka luzna gatka... kto co ma i czemu tak a nie inaczej. > Troche sie doszkoliłem troche podzwoniłem, troche poczytałem i jesli chodzi o turbiny z łozyskiem > ślizgowym fachowcy (np z moto-remo) jak i prasa mówią, iz nie ma w takich turbinach > restryktorów... (poza tymi co np sa dostarczane z turbiną). > ps. mile widziane konkrety > ps.2 do moda... mozna przenieść na techniczny Byłem właśnie pogadać z moim majstrami, gadka była krótka :D: - do turbiny z łożyskami kulkowymi dość konkretny, odpowiedni restryktor - do turbiny ze ślizgowymi nie dają żadnego - należy sprawdzić ciśnienie oleju w układzie - i upewnić się, że spływ nie jest zatkany / jest dostatecznie drożny (powiedział, że dość częsta przyczyna takich wydarzeń) To wszystko oczywiście zakładając, że to nie turbo było lewe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 dzis przyszło nowe turbo... jutro zamontuje i sie okaze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > ihi 34 i 36L maja (jesli to mozna nazwac restryktor) w samej turbinie... otwóry około 2mm > natomiast garrett gt2056 ma nypel nakrecany z restryktorem 4 mm, ale w samej turbinie jest zwęzka > na 2,5mm > pytanie czy kombinowac cos z tym czy zostawic? Kuriozalnie, napiszę że turbo - zakładając dobre uszczelniacze, po akcji ze zbyt niskim ciśnieniem jest w stanie to przeżyć... Tutaj obiecane wcześniej dwa podstawowe sposoby ograniczenia ciśnienia: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > KLIK > ballbearing to chyba kulkowe ? tak kulkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.