Skocz do zawartości

Jazda z odpiętą sondą lambda???


stilo_kielce

Rekomendowane odpowiedzi

Mam szybkie pytanie odnośnie jazdy z odpiętą sondą lambda.

Otóż jak Kałuża założył mi ostry wałek to wypiął mi wtyczkę od sondy lambda.

Dzisiaj podczas wymiany padniętej cewki, zauważyłem wypiętą wtyczkę i ją wpiąłem. Autko jeździ, jednak troszkę słabiej.

Rozumiem, że jazda z wypiętą wtyczką od lamby powoduje że silnik dostaje więcej paliwa i jest mocniejszy. Tylko czy taka jazda jest bezpieczna dla silnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam szybkie pytanie odnośnie jazdy z odpiętą sondą lambda.

> Otóż jak Kałuża założył mi ostry wałek to wypiął mi wtyczkę od sondy lambda.

> Dzisiaj podczas wymiany padniętej cewki, zauważyłem wypiętą wtyczkę i ją wpiąłem. Autko jeździ,

> jednak troszkę słabiej.

> Rozumiem, że jazda z wypiętą wtyczką od lamby powoduje że silnik dostaje więcej paliwa i jest

> mocniejszy. Tylko czy taka jazda jest bezpieczna dla silnika???

Zależy od programu i modów. W serii silniku jak odepniesz lambdę, to jedynce co Ci będzie dolegać, to kasa jaką wydasz na benzynę. Jeżeli natomiast np. masz serię program i do tego grube mody, no to już wtedy jest wróżenie z fusów, może być, że bez lambdy silnik będzie przelany, albo niedolany.

A tak pozatym, to od przelania (nieznacznego, bo jak zalejesz solidnie silnik paliwem to inna gadka), to jedynie katalizator, jeżeli takowy wogóle masz, dostaje po tyłku więcej z tego co wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy od programu i modów. W serii silniku jak odepniesz lambdę, to jedynce co Ci będzie dolegać,

> to kasa jaką wydasz na benzynę. Jeżeli natomiast np. masz serię program i do tego grube mody,

> no to już wtedy jest wróżenie z fusów, może być, że bez lambdy silnik będzie przelany, albo

> niedolany.

> A tak pozatym, to od przelania (nieznacznego, bo jak zalejesz solidnie silnik paliwem to inna

> gadka), to jedynie katalizator, jeżeli takowy wogóle masz, dostaje po tyłku więcej z tego co

> wiem.

Właśnie silnik jest pomodzony (obrobiona głowica itp. + ostry wałek), i komputer również nie jest seryjny. (Kiedyś stroił to huba, ale jeszcze na seryjnym wałku 866, i silnik był porządnie przelany paliwem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..hm ciężko mi odpowiedzieć ale ale zależy od programu bo jeśli masz program pod wałek i odpiętą sondę to myślę że będzie ok,

ja wiem z własnego doświadczenia że jak założyłem ostry wałek do 8v seryjny komp, to był przelany, a z podpiętą sondą to jeszcze gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie silnik jest pomodzony (obrobiona głowica itp. + ostry wałek), i komputer również nie jest

> seryjny. (Kiedyś stroił to huba, ale jeszcze na seryjnym wałku 866, i silnik był porządnie

> przelany paliwem).

Nie bardzo rozumiem czy się martwisz. Jeżeli tym, że jeździłeś ileś tam czasu bez lambdy, to daj spokój. Jeżeli tym, że uważasz, że bez lambdy będziesz miał więcej mocy, tylko nie wiesz czy możesz, to

a) przy dużych obciążeniach i tak lambda nie ma nic do gadania (no prawie nie ma, ale nie chce mi się kolejnego wykładu na temat autoadaptacji dawać wink.gif)

b) warto byłoby po kolejnej zmianie wałka sprawdzić strojenie tak czy owak, jeżeli boisz się o wysadzenie silnika, lambda mało co tu pomoże/zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..hm ciężko mi odpowiedzieć ale ale zależy od programu bo jeśli masz program pod wałek i odpiętą

> sondę to myślę że będzie ok,

> ja wiem z własnego doświadczenia że jak założyłem ostry wałek do 8v seryjny wałek, to był przelany,

> a z podpiętą sondą to jeszcze gorzej.

No mody były robione pod wałek seryjny 866. A teraz mam ostry i komp nie był ruszany, chociaż już rozmawiałem ze stroicielami:)

No nic, na dojazdy na tor będę miał wpiętą wtyczkę, ana próby będę ją zdejmował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam szybkie pytanie odnośnie jazdy z odpiętą sondą lambda.

> Otóż jak Kałuża założył mi ostry wałek to wypiął mi wtyczkę od sondy lambda.

> Dzisiaj podczas wymiany padniętej cewki, zauważyłem wypiętą wtyczkę i ją wpiąłem. Autko jeździ,

> jednak troszkę słabiej.

> Rozumiem, że jazda z wypiętą wtyczką od lamby powoduje że silnik dostaje więcej paliwa i jest

> mocniejszy. Tylko czy taka jazda jest bezpieczna dla silnika???

Ja ostatnio zakładałem nowy IC i niechcący wyszarpnąłem kable właśnie od sondy (jakieś poswapowe delikatne luty...) - jeździłem cały dzień bez sondy (wiedziałem, bo mam odczyt napięcia i widziałem, że nie bangla) i nic się nie działo, nawet nie zauważyłem różnicy w mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja ostatnio zakładałem nowy IC i niechcący wyszarpnąłem kable właśnie od sondy (jakieś poswapowe

> delikatne luty...) - jeździłem cały dzień bez sondy (wiedziałem, bo mam odczyt napięcia i

> widziałem, że nie bangla) i nic się nie działo, nawet nie zauważyłem różnicy w mocy.

Spoko, ale u mnie różnica jest odczuwalna po odpięciu lambdy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta bo komputer potrzebuje znać skład spalin. sam czujnik temp w dolocie nie ustali dobrej awki

> innej przy -20 a innej przy +30

Z całym szacunkiem waytogo.gif, ale komputer nic nie potrzebuje znać, sonda z założenia jest mu potrzebna do spełnienia widzi-misię ustawodawców z EU. A już na pewno nic komputerowi nie pomoże lambda w modzonym silnku, który to rozjeżdza kompowi mapy w różne strony i po zabawie.

Na marginesie, lambda nie działa jak temp. powietrza w dolocie ma -20 stopni waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z całym szacunkiem , ale komputer nic nie potrzebuje znać, sonda z założenia jest mu potrzebna do

> spełnienia widzi-misię ustawodawców z EU. A już na pewno nic komputerowi nie pomoże lambda w

> modzonym silnku, który to rozjeżdza kompowi mapy w różne strony i po zabawie.

> Na marginesie, lambda nie działa jak temp. powietrza w dolocie ma -20 stopni

moje ma sonde ale ok nie siedze w strojeniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moje ma sonde ale ok nie siedze w strojeniach

Nie mówię, że jest niepotrzebna ok.gif, wręcz przeciwnie, przy lekkich obciążeniach zapewnia spalanie pozwalające spokojnie spać wink.gif Ale przy dużych obciążeniach nie jest i tak brana pod uwagę (jestem w stanie się założyć o kopa w tyłek, że na odcinku GSMP jak startujesz to działa tylko jak robisz przygazówki przed startem :D). Ale do strojenia jest po nic, tylko się wpieprza w zabawę, i nie jest to moja opinia tylko dobra rada od tjunerów, których bardzo cenię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie cos w tym jest. Aczkolwiek jako że moje auto to historyk baa i ma katalizator bo jest eco

> friendly ( no poza spalaniem ) to i tak i tak ją mam

W takiej przykładowej cromie 2.0T jej w ogóle nie ma i jedzie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo tym kompom to mniej lub więcej zwisa, błąd jest, ale tylko wewnątrz zarejstrowany. Kolejny

> argument na to, po co jest potrzebna lambda

i bardzo mnie to cieszy że mu to zwisa im mniej problemów z nim tym bardziej jestem spokojny smile.gif no sonde musiałem wywalić bo gdzieś trza było szerokopasmówke wkręcić 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja to Wam zazdroszcze czasami że macie te stare kompy... a u mnie franca nie bedzie chodzić bez

> sondy Jakiego masz kompa?

16F, 8/18F, 18FD to zwisa. Ty, masz juro3 jak sam napisałeś gdzie indziej, a to już nie ma żartów z panami z Brukseli zlosnik2.gif

@mosek A jak blisko masz tą szerokopasmówkę od turbo? (skoro korzystasz z gniazda wąskiej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 16F, 8/18F, 18FD to zwisa.

czyli jak, można wypiąć wtyczke całkiem, czy tylko wykręcić sondę?

>Ty, masz juro3 jak sam napisałeś gdzie indziej, a to już nie ma żartów z

> panami z Brukseli

no.gif niestety. Spróbuje sie jeszcze pobawić, ale jakbym zmieniał silnik to na pewno to wszystko wyleci a wsadze zwykłego kompa z 8v. A który to ten ECOL? żeby go omijać w razie czego

> @mosek A jak blisko masz tą szerokopasmówkę od turbo? (skoro korzystasz z gniazda wąskiej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli jak, można wypiąć wtyczke całkiem, czy tylko wykręcić sondę?

Przeczytałeś co napisałeś zlosnik.gif Myślę, że wtyczkę jest łatwiej wypiąć, co nie?

Lepiej nie wykrecać lambdy i zostawiać jej podłączonej, bo komp może uznać, że jest ubogo i Ci podleje troszkę zlosnik2.gif

Serio, to i tak pewnie uzna, że lambda jest padnięta i ją wewnętrznie odepnie.

> niestety. Spróbuje sie jeszcze pobawić, ale jakbym zmieniał silnik to na pewno to wszystko wyleci

> a wsadze zwykłego kompa z 8v. A który to ten ECOL? żeby go omijać w razie czego

ECOL ma po pierwsze napisane ECOL na etykiecie. Po drugie jest znacznie większy, polecam stronę Huby:

http://www.monsterstodola.pl/index.php?id=ecu_iaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 16F, 8/18F, 18FD to zwisa. Ty, masz juro3 jak sam napisałeś gdzie indziej, a to już nie ma żartów z

> panami z Brukseli

> @mosek A jak blisko masz tą szerokopasmówkę od turbo? (skoro korzystasz z gniazda wąskiej)

z 50cm od turbiny,

@marc kompa mam z punto 1 iaw 8f.5t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powinien dokładnie pokazywac miernik przy sprawdaniu sondy, bo jak ostatnio sprawdzałem , to przy ustawieniu na 1V (mam wskazówkowy) na wolnych obrotach na ciepłym silniku praktycznie wskazówka stała w miejscu i tylko co parenaście (10-15 sec.) leciała po skali w góre , a po przygazowaniu zaczęła latać bez przerwy tam i zpowrotem prawie po całej skali. Czy na wolnych powinne byc takie same wskazania ?? czy jest uszkodzona lambda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.