Skocz do zawartości

[L] Termostat 87 ----> 92 stopnie


konradek

Rekomendowane odpowiedzi

W wątku dotyczącym problemu z obrotami, gdy okazało się że mam problem z termostatem, koledzy Noras i Nuki_tsw zaproponowali wymianę termostatu na Vernet 6222.92 z temperaturą otwarcia 92 stopnie. Katalogi zalecają natomiast termostat z temperaturą otwarcia 87. Zgodnie z sugestią Norasa i Nuki_tsw zamówiłem termostat z wyższą temperaturą.

Ponieważ miałam wątpliwości, szukałem informacji w internecie na temat za i przeciw. I znalazłem ciekawy artykuł na rosyjskim forum:

http://www.dmitrykov.narod.ru/Termos_change.htm

Tłumaczenie z googla:

Quote:

termostat Automobile - jeden z elementów układu chłodzenia silnika i służy do utrzymania optymalnego bilansu cieplnego silnika. Po zamknięciu, termostat chłodzący krąży małe kółko (w bloku silnika). Po otwarciu termostat wysyła niektóre lub wszystkie z przepływu płynu w chłodnicy do bardziej intensywnego chłodzenia.

Personel Lacetti termostat o temperaturze otwarcia 85 .. 87 ° C, w pełni otwiera się w temperaturze 102 ° C. Temperatura 97 ° C. Wentylator Radiator jest wystarczająco duży, więc wydajność chłodzenia, nawet jeśli częściowo otwarty termostat dobry. Ponadto termostat jest ustawiony na wyjściu z głowicy cylindra, gdzie temperatura wody jest powyżej średniej (mierzona przez czujnik temperatury) o około 5 ° C. W rezultacie mamy temperatura silnika w ruchu 78-82 ° C i 94 ° C do maksymalnie parking. W porównaniu z innymi pojazdami, temperatura silnika o około 5 ° C poniżej.

Zredukowana temperatura silnika wpływa głównie na zużycie paliwa, ponieważ ECU przygotowuje bogatsze mieszaniny, jak również intensywność ogrzewania wnętrza i powstawanie węgla.

W celu rozwiązania tych problemów, regularne termostat (87 ° C) została zastąpiona bardziej "gorące" termostatu o temperaturze 92 ° C. Rozwarcie Zmiana ta nie zmienia dopuszczalne konstruktywne i systemu termicznego silnika.

Chcę zauważyć, że wszystkie zmiany w swoim "własne ryzyko"! Wszystko to może spowodować problemy z gwarancją, w przypadku stosowania do dealera. Może również prowadzić do przegrzania silnika i / lub częstszego włączania wentylatora w gorących regionach.

Jaki jest wynik tej zmiany? Wnętrze jest cieplej, nagrzewa się szybko (w przypadku termostatu zamknięte), zużycie paliwa jest nieco niższa (ok. 1 100 km), świece, lepiej samooczyszczające. Na torze w temperaturze -15 ° C w ciągu pozostaje temperatury 85-86 ° C, 88-90 w mieście. Lato w środku pasa przegrzania, z zachowaną w całości system chłodzenia nie jest spełniony.

Cena pełnego zestawu wynosi około 1000 wymiana s. Jeśli masz już składane aluminiowej obudowie, wymiana nagrzewnicy kosztuje tylko około 150 p

1. Przejście w tryb silnika cieplnego limity rozstrzygnięcia?

Brak. Wymiany termostatu zostaje jedynie dolna granica temperatury (85-86 ° C vs 78-82 ° C). Górna granica jest określona przez moment wentylator na chłodnicy, pozostaje ten sam - 98 ° C. Tak, "gorące" termostat jest otwarty jest mniejsza niż w pełnym wymiarze czasu, ale ze względu na dużą radiatora jest prawie żadnego wpływu na szybkość chłodzenia. Wszystko to znajduje potwierdzenie w obserwacji ludzi, którzy już dokonali takiej zmiany.

Ponadto, latem jest zazwyczaj zawsze znajdują się klimatyzacja, a więc wentylator na chłodnicy. Ie Temperatura będzie utrzymywać poniżej 98 ° C. Niektóre z braku chłodzenia można zaobserwować tylko w regionach, bardzo gorąco.

2. Czy muszę zmieniać olej bardziej lepki, które mają zastąpić termostat?

Opierając się na fakcie, że temperatura silnika jest w granicach osady, nie ma żadnego oczywistego powodu tej zmiany.

3. Interesujący jest fakt - po wyłączeniu temperatura płynu chłodzącego silnika wzrasta do 10 ° C. Czy to nie jest niebezpieczne przy wymianie termostatu?

Brak. Ten sam wzrost temperatury obserwuje się standardowego termostatu (do 108 ° C). Fakt, że części do silników samochodowych (cylinder, obudowa) w każdym przypadku Zanurzony temperaturę wyższą niż płyn chłodzący. Po zatrzymaniu silnika i zatrzymanie procesu zapłonu i obiegu chłodzącego, temperatura części silnikowego i wyrównane. Stąd gwałtowny wzrost temperatury wody. Na gorącej kąpieli to samo w tym samym zakresie temperatur. Potwierdzają to obserwacje ludzi, którzy już dokonali takiej zmiany.

Ale nawet w temperaturze 115 ° C nie są wygórowane. Jest to limit, ale temperatura silnika.

W tym przypadku istnieją pewne zalecenia dla tych, których ten stan rzeczy nadal jest zaniepokojony. Nie wolno wyłączać silnika w temperaturze 97-98 ° C. (Temperatury można zaobserwować tylko komputera pokładowego). Lepiej poczekać aż wentylator wyciągowy i obniżenia temperatury płynu chłodzącego. Albo po prostu są w klimatyzację, która także będzie zawierać wentylatora na radiator.

4. Dlaczego miernik temperatury na desce rozdzielczej jest zawsze trochę lewej środku jest ryzyko? Temperatury oraz czujnik nie działa prawidłowo?

Ta kwestia powinna być skierowana do deweloperów, którzy dokonali takich ciekawych wskaźnik algorytmu. Stanowisko arrow nie zmienia od 78 ° C do 100 ° C. Według niektórych informacji nie jest dokładne przegrzania (125 ° C), nadal widoczne. Dokładna wartość temperatury można monitorować wyłącznie przez komputer pokładowy.


Zapraszam do dyskusji, jak dobrze zrozumiałem artykuł to warto zmienić termostat grinser006.gif

Najbardziej zdziwiła mnie obserwacja spadku zużycia paliwa o litr na 100 km yikes.gif

Z drugiej strony - minusy zmiany termostatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe czy w 1.4 ,tez mozna se tuninga zrobic

Też bym był ciekawy tej kwestii, tylko że samochód bez klimy

I co z tym wskaźnikiem temperatury, nie mam komputerka.

A jak wcześniej pisałem na innym wątku (test przy użyciu termometru rtęciowego do wody w zbiorniczku wyrównawczym ) wskaźnik temperatury stoi w tym samym miejscu od ok. 70 st. do włączenia się wentylatora ok. 105 st.. Na połowie wskaźnika wskazówki jeszcze nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najbardziej zdziwiła mnie obserwacja spadku zużycia paliwa o litr na 100 km

Nie, to to bajki - rezzo jak palilo 14-15/100 w mieście tak pali. Może ten litr będzie jak wymienisz zepsuty termostat na dobry.

Natomiast temat wymiant termostatu na 92 st. ciągnie się od czasów espero - generalnie większość głosów na tak. Istniała teoria, że to skośnoocy inżynierowie zmienili temostat z 92 st na 87, być może w związku z innym klimatem w Korei, bo przecież silniki są te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, to to bajki - rezzo jak palilo 14-15/100 w mieście tak pali. Może ten litr będzie jak

> wymienisz zepsuty termostat na dobry.

Dokładnie.

Jedyny namacalny plus, jaki mi przychodzi do głowy, to deko lepsze ogrzewanie w zimie (auto z LPG). W sumie ciężko to porównywać, bo zwykle wymiana 87/92 jest w momencie, gdy ten 87 jest już niesprawny.

Co do mniejszych Laczków, to jeśli termostat jest taki, jak w Lanosie, to jak ktoś bardzo chce, to może kupić sobie aluminiową obudowę termostatu z Lanosa i wkład 92 deg z Astry/Espero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem z obrotami wynikał z termostatu? czy coś źle zrozumałem?

Wymienię niesprawny termostat i się okaże

EDIT: Termostat wymieniony, wskazówka temperatury jest blisko środkowej kreseczki - poprzedni termostat był uszkodzony.

Problem z obrotami nadal aktualny frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> Wymienię niesprawny termostat i się okaże

> EDIT: Termostat wymieniony, wskazówka temperatury jest blisko środkowej kreseczki - poprzedni

> termostat był uszkodzony.

> Problem z obrotami nadal aktualny

Cześć,

Mojemu Laczkowi znów zaczął dolegać problem termostatu. Nieco ponad rok temu wymieniłem na Verneta (cały termostat z obudową).

Tym razem chciałbym wymienić sam wkład, bo ostatnim razem też ewidentnie blokowała się sama wkładka. Dostrzegłem ten temat, gdzie mowa jest o termostacie o temperaturze otwarcia 92 stopnie. Zdążyłem już zauważyć, że jest to termostat od opla calibry 2.0. I teraz czy tę samą wkładkę można kupić do termostatu Verneta, który mam w tej chwili? I teraz jeszcze pytanie o jakiej wersji silnika tutaj mowa, 1.8 czy 1.6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć,

> Mojemu Laczkowi znów zaczął dolegać problem termostatu. Nieco ponad rok temu wymieniłem na Verneta

> (cały termostat z obudową).

> Tym razem chciałbym wymienić sam wkład, bo ostatnim razem też ewidentnie blokowała się sama

> wkładka. Dostrzegłem ten temat, gdzie mowa jest o termostacie o temperaturze otwarcia 92

> stopnie. Zdążyłem już zauważyć, że jest to termostat od opla calibry 2.0. I teraz czy tę samą

> wkładkę można kupić do termostatu Verneta, który mam w tej chwili? I teraz jeszcze pytanie o

> jakiej wersji silnika tutaj mowa, 1.8 czy 1.6?

to był silnik 1.8 - akurat w tym chevrolecie silnik sprawuje się bezproblemowo dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to był silnik 1.8 - akurat w tym chevrolecie silnik sprawuje się bezproblemowo dalej

Napisałem już do firmy Mera, czy mają i w jakich cenach. Ktoś z kącika kupował u nich do nubiry. I jak zauważyłem, obudowy termostatu są chyba identyczne. Pytanie jak z wkładkami, bo ponoć jest kilka modeli, ktoś załączył nawet zdjęcia z porównaniem, no i ewidentnie się różnią...

Ps. A Ty w końcu rozumiem zakupiłeś cały termostat VERNETa od opla (ten z 92 stopniami?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie idź tą drogą, to ślepa uliczka.

Dlaczego? Wyszedłem z wniosku, że jak i tak mam co roku wymieniać, to wolę za 25zł a nie za 90...

Dodatkowo z wkładką kupioną w firmie Mera robiłem kiedyś małe druciarstwo we Fiacie, gdzie miałem termostat w rurze i sprawowało się to świetnie. Ale tam to miało uzasadnienie finansowe, a tu żadne smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego? Wyszedłem z wniosku, że jak i tak mam co roku wymieniać, to wolę za 25zł a nie za 90...

Rzecz w tym, że wkłady możesz wymieniać i co miesiąc, a efektu nie będzie.

Raczej zakładam, że trafiłeś na uszkodzony egzemplarz - zdarza się - i jak wymienisz, będzie OK na lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Rzecz w tym, że wkłady możesz wymieniać i co miesiąc, a efektu nie będzie.

> Raczej zakładam, że trafiłeś na uszkodzony egzemplarz - zdarza się - i jak wymienisz, będzie OK na

> lata.

Jako, że i tak już wcześniej kupiłem, przymierzam się do wymiany. Nurtuje mnie teraz pytanie, czy do obudowy termostatu Vernet nie idzie dokupić uszczelki? Do mojego silnika dotarłem, że powinna pasować z POTAKa ta:

jakiś tekst

Ale jak się przyglądam obudowom i uszczelkom Vernet, jakoś inaczej to wygląda, czy tylko nie mam wyobraźni by je spasować?

jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Jako, że i tak już wcześniej kupiłem, przymierzam się do wymiany. Nurtuje mnie teraz pytanie, czy

> do obudowy termostatu Vernet nie idzie dokupić uszczelki? Do mojego silnika dotarłem, że

> powinna pasować z POTAKa ta:

> jakiś tekst

> Ale jak się przyglądam obudowom i uszczelkom Vernet, jakoś inaczej to wygląda, czy tylko nie mam

> wyobraźni by je spasować?

> jakiś tekst

Żeby zachować tę informację dzielę się nią z potomnymi:

- numer uszczelki (taki mam naklejony) HP 202 330, po takim mi kolega odnalazł uszczelkę.

Dla potomnych także zostawię informację, że wkład MERA o numerku TV 121 nie pasuje do mojej obudowy Vernet, przypuszczam, że jest to TV 119, ale jeszcze potwierdzam tę informację. U mnie niestety dzisiaj skończyło się tylko na wymianie płynu, termostat dopiero po wymianie u producenta. Wygląda na to, że uszkodzony jest sam wkład (wyciągnięty, sprawdzona po zamknięciu szczelność, potem włożony w tej pozycji zamkniętej i ewidentnie otwiera się za szybko, rura jest ciepła już przy 40stopniach) - czyli wada raczej bimetalu jak obudowy.

Natomiast pojeździłem i widzę, że temperatura jest max 73-74 stopnie, najczęściej w okolicach 70 stopni, więc ewidentnie się nie dogrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.