Skocz do zawartości

VECTRA C - usterka ! - ikona samochodu z kluczem w tle !


Mikel26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich palacz.gif

Mam vectręc 2002 r, 2.2 Dti i mam problem frown.gif.

Po uruchomieniu (lub nawet przed) zapala sie ta kontrolka - rysunek samochodu z kluczem w tle (awaria układu elektronicznego). Silnik przechodzi w tryb pracy awaryjnej (obroty max 2-2,2 tys). Pochodzi kilkanaście sekund, kontrolka znika i samochód znowu jest jak nówka !

Taka sytuacja zdarzyła mi sie juz kilka razy.

Jakie są Wasze prozpozycje co do usterki ? Wiem że jutro (w sobotę) w warsztacie u kumpla podpinam go do kompa i odczytam kod błedu. Może będzie od razu wiadome ?

Czy waszym zdaniem może to być zawór EGR ?

Za wszystkie podpowiedzi - serdeczne dzięki pad.gif

Pozdro !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich

> Mam vectręc 2002 r, 2.2 Dti i mam problem .

> Po uruchomieniu (lub nawet przed) zapala sie ta kontrolka - rysunek samochodu z kluczem w tle

> (awaria układu elektronicznego). Silnik przechodzi w tryb pracy awaryjnej (obroty max 2-2,2

> tys). Pochodzi kilkanaście sekund, kontrolka znika i samochód znowu jest jak nówka !

> Taka sytuacja zdarzyła mi sie juz kilka razy.

> Jakie są Wasze prozpozycje co do usterki ? Wiem że jutro (w sobotę) w warsztacie u kumpla podpinam

> go do kompa i odczytam kod błedu. Może będzie od razu wiadome ?

> Czy waszym zdaniem może to być zawór EGR ?

> Za wszystkie podpowiedzi - serdeczne dzięki

> Pozdro !!!

Bez podłączenia do kompa to wróżenie z fusów. Ja raczej bym stawiał na czujnik położenia wału ale to tak na 56% zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez podłączenia do kompa to wróżenie z fusów. Ja raczej bym stawiał na czujnik położenia wału ale

> to tak na 56%

Miał kolega taki przypadek ? Może ktoś miał ? Podobne objawy ?

Pytam, bo ceny zaworów EGR do mojego typa sa wysokie crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale pisze na kaciku, bo wiem ze jest to niezmierzona kraina madrosci motoryzacyjnych

no i dobrze, że piszesz ale przypadek który opisujesz nie jest nikt w stanie jednoznacznie okreslić czy to to a może co innego dlatego jak pisze kol. Darek_mat bez kompa to jest wróżenie z fusów... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wypedałowac błędy ( nie wiem czy w twojej się da..)

Wciskasz gaz i hamulec do końca, potem wkładasz kluczyk i przekręcasz w pozcję zapłon ( ale nie odpalasz)- jeśli zadziała, to na wyświetlaczu km powinno pojawić się ECN i kody..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miał kolega taki przypadek ? Może ktoś miał ? Podobne objawy?

Miałem właśnie dlatego napisałem że bez kompa to wróżenie z fusów.

Np palący się "check" brak mocy nie działający obrotomierz to oznaka padniętego czujnika położenia wału.

Znowu palący się "check" po odpaleniu przez dwie trzy minuty to objaw padniętej świecy żarowej ale nie powinno odciąć mocy.

To tak na szybkiego. Odczytaj kody błędów a będzie łatwiej powiedzieć co mogło paść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem właśnie dlatego napisałem że bez kompa to wróżenie z fusów.

> Np palący się "check" brak mocy nie działający obrotomierz to oznaka padniętego czujnika położenia

> wału.

> Znowu palący się "check" po odpaleniu przez dwie trzy minuty to objaw padniętej świecy żarowej ale

> nie powinno odciąć mocy.

> To tak na szybkiego. Odczytaj kody błędów a będzie łatwiej powiedzieć co mogło paść.

Ok, tak zrobię smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.