Skocz do zawartości

Uszczelniacz wału korbowego


Sylwo87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z uszczelniaczem wału korobowego w 1.2 16v.

Otoz jest juz drugi nowy i cieknie.

Po konsultacji z majstrem szukamy z innego silnika.

Z jakiego silnika mozna zaadoptowac uszczelniacz aby srednica wewnetrzna uszczelki była mniejsza od seryjnej?

Miał ktoś podobny problem?

Pozdrawiam Sylwek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, mam problem z uszczelniaczem wału korobowego w 1.2 16v.

> Otoz jest juz drugi nowy i cieknie.

> Po konsultacji z majstrem szukamy z innego silnika.

> Z jakiego silnika mozna zaadoptowac uszczelniacz aby srednica wewnetrzna uszczelki była wieksza od

cieknie bo najprwdopodobniej masz wytarty rowek na powierzchni uszczelniajacej wału

prosty myk to zamontowanie uszczelniacza ciut przesunietego -1 mm ,od orginalnego połozenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, mam problem z uszczelniaczem wału korobowego w 1.2 16v.

> Otoz jest juz drugi nowy i cieknie.

> Po konsultacji z majstrem szukamy z innego silnika.

> Z jakiego silnika mozna zaadoptowac uszczelniacz aby srednica wewnetrzna uszczelki była mniejsza od

> seryjnej?

> Miał ktoś podobny problem?

> Pozdrawiam Sylwek

na każdym uszczelniaczu są wymiary, musisz go tylko dobrze wyczyscić, potem jedziesz do sklepu i szukasz po wymiarach np o 1mm węższy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej próg większy i prędzej sie zrobi ale spręzynka nie powinna sie przewinąć jak sie utnie około 5 zwojów chyba że utnie 1/3 całości to wtedy napewno

tak z innej beczki to różne cuda robiłem z 30 letnim wałkiem od ślęzy i jak ciekł tak cieknie choć nawet 2 cienkie uszczelniacze założyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cieknie bo najprwdopodobniej masz wytarty rowek na powierzchni uszczelniajacej wału

> prosty myk to zamontowanie uszczelniacza ciut przesunietego -1 mm ,od orginalnego połozenia

sprawdzony masz ten patent? na długo pomaga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na każdym uszczelniaczu są wymiary, musisz go tylko dobrze wyczyscić, potem jedziesz do sklepu i

> szukasz po wymiarach np o 1mm węższy

wymiary znajde, chce zakupic uszczelniacz przed rozbiorka. Parch musi wozić mój tyłek do pracy, dlatego pytałem czy ktos kupował juz taki, jesli tak to z czego. Bede szukał. Dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzony masz ten patent? na długo pomaga?

patent sprawdzony (w innym silniku niż fire) pomaga na długo

sa pewne ale bo zalezy jaki jest usczelniacz , trzeba go przesunac tak zeby latał po nie zuzytej powierzchni ale ta powierzchnia musi byc faktycznie niezuzyta czy pokorodowana no i uszczelniacz musi byc idealnie prostopadle do wału wiec warto dorobic podkładke dystansowa

z doborem innego uszczelniacza wcale nie jest tak rózowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> patent sprawdzony (w innym silniku niż fire) pomaga na długo

> sa pewne ale bo zalezy jaki jest usczelniacz , trzeba go przesunac tak zeby latał po nie zuzytej

> powierzchni ale ta powierzchnia musi byc faktycznie niezuzyta czy pokorodowana no i

> uszczelniacz musi byc idealnie prostopadle do wału wiec warto dorobic podkładke dystansowa

> z doborem innego uszczelniacza wcale nie jest tak rózowo

a jak przesuniecie niewystarczająco pomaga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak przesuniecie niewystarczająco pomaga?

znaczy sie jak nei pomaga ?

przesuwasz na niezniszczona czesc wałka i musi działac

(o ile sie da z reguły sie daje)

simmer ma pracowac na nie uszkodzonym wałku

dobieranie mniejszego uszczelniacza pomaga na bardzo krótko

oczywiscie mozna robic cuda typu napawanie , chrom techniczny szlifowanie na niższa średnice itp ale to nie bentley

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znaczy sie jak nei pomaga ?

> przesuwasz na niezniszczona czesc wałka i musi działac

> (o ile sie da z reguły sie daje)

> simmer ma pracowac na nie uszkodzonym wałku

> dobieranie mniejszego uszczelniacza pomaga na bardzo krótko

> oczywiscie mozna robic cuda typu napawanie , chrom techniczny szlifowanie na niższa średnice itp

> ale to nie bentley

drugi nowy został przestawiony o około 1mm na zew. niestety tylko zmiejszylo się pocenie ale dalej jest, ila ma wał nalatane nikt nie wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> drugi nowy został przestawiony o około 1mm na zew. niestety tylko zmiejszylo się pocenie ale dalej

> jest, ila ma wał nalatane nikt nie wie

kurka tam faktycznie juz chyba bardziej sie nieda przesunac przynajmniej od strony sprzegła

dupa krótko mówiac

bo to jest o ile pamietam dwuwargowy uszczelniacz z oznaczonym kierunkiem obrotu i dobrac taki zeby był nieco mniejszy moze byc spory problem (pomijajac ze sie szybko wyłechta )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurka tam faktycznie juz chyba bardziej sie nieda przesunac przynajmniej od strony sprzegła

> dupa krótko mówiac

> bo to jest o ile pamietam dwuwargowy uszczelniacz z oznaczonym kierunkiem obrotu i dobrac taki zeby

> był nieco mniejszy moze byc spory problem (pomijajac ze sie szybko wyłechta )

ale w tym wypadku to jedyny ratunek dla tego wału jest, wew średnica 73mm a reszta zgodna z oryginalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz to sam czy robi to majster ?? Mam nadzieje że przed założeniem nowego zimmeringu smaruje go olejem, wiem że to oczywiste ale spotkałem się z tym że niektórzy potrafią założyć go na sucho a potem się dziwić że cieknie...... chyba nikt tu jeszcze o tym nie wspominał. A tak pozostaje ci tylko próbować robić to co koledzy wcześniej napisali frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podsunę Ci jeszcze jedną możliwość. Poszukać uszczelniacza o mniejszej grubości np. masz 8, to

> poszukaj 7 albo nawet 6.

> Zwiększa się wtedy możliwość ustawienia go głębiej lub płyciej na wale.

tak jak pisałem wcześniej szukamy o mniejszej średnicy czyt 73 mm,

ale o grubości nie pomyślałem.

Ogólnie ciężko dopaść nietypowy wymiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robisz to sam czy robi to majster ?? Mam nadzieje że przed założeniem nowego zimmeringu smaruje go

> olejem, wiem że to oczywiste ale spotkałem się z tym że niektórzy potrafią założyć go na sucho

> a potem się dziwić że cieknie...... chyba nikt tu jeszcze o tym nie wspominał. A tak pozostaje

> ci tylko próbować robić to co koledzy wcześniej napisali

majster i napewno smaruje olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robisz to sam czy robi to majster ?? Mam nadzieje że przed założeniem nowego zimmeringu smaruje go

> olejem, wiem że to oczywiste ale spotkałem się z tym że niektórzy potrafią założyć go na sucho

> a potem się dziwić że cieknie...... chyba nikt tu jeszcze o tym nie wspominał. A tak pozostaje

> ci tylko próbować robić to co koledzy wcześniej napisali

tak, smaruje go olejem rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> majster i napewno smaruje olejem

jak coś znajdziesz daj znać bo też mam z tym problem a to o czym pisali wcześniej nie pomogło ani na chwile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.