Skocz do zawartości

tylny zacisk-nie odbija ręczny


janus_z

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

wczoraj zauważyłem koledzy ze po przejechaniu około 20km tylne prawe koło jest dosyć gorące, dziś rozebrałem przeczyściłem wszytko ale zauważyłem że problemem jest chyba ręczny a mianowicie linka chodzi lekko ale ta dźwignia po zaciągnięciu nie odbija do końca i zostaje tak około 1 cm do ograniczenia, sprężyna jest OK zalałem to WD40, z wierzchu i trochę poruszałem ale bez jakichś większych rezultatów, jak odciągnę ręcznie to koło obraca sie lekko a jak zostawię to opór jest nie jakiś duży ale jednak. I teraz co z tym zrobić, można jakoś ten regulator rozebrać, czy polewać i ręcznie ruszać żeby to jakoś rozruszać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

Chyba czeka Cię regeneracja zacisków.... nie wymieniałeś czasem klocków?

Nawet jak nie, to obstawiam, że czyszczenie i nowe gumki załatwią sprawę

Pamiętaj też, że WuDu to płukacz nie smar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaglądnij jeszcze pod auto i oglądnij w jakim stanie jest pancerz od linki hamulca ręcznego. ok.gif

to o czym napisali tomtom i kasyx nie musi być jedyną przyczyną. mój mechanik, a jakże, przesmarował zacisk i chodził jak złoto, ale okazało się że dodatkowo przetarł się pancerzyk na wysokości tylnej belki zawieszenia i na tyle przyrdzewiał, że hamulec nie odbijał ...

cena linki: 50zł

widok płonącej tarczy hamulcowej w swoim aucie: bezcenne hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zaproponuję coś co jest mniej czasochłonne i też może zadziałać.

1. zluzuj linę na maxa (śruba na tunelu)

2. na spuszczonym ręcznym odpowietrz tylny układ hamulcowy.

3. obserwuj jak dźwignia od ręcznego cofa się i opiera o odbojnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaglądnij jeszcze pod auto i oglądnij w jakim stanie jest pancerz od linki hamulca ręcznego.

Jak linki mają kilka lat to i tak warto profilaktycznie wymienić.

Ja umnie regenerowałem zaciski, prawy bo nie działał praktycnzie wcale, lewy tak dla zasady. Prawy zaczął działać za to lewy się popsuł. Rozbierałem zacisk jeszcze raz i na stole działał, w aucie już nie. Wymiana linki (linek) i jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocki wymieniłem z rok temu i było OK, tylko teraz auto stało ze 3 tyg. nie używane i teraz to zauważyłem.

Ta dźwignia co sie podpina linke ręcznego to nawet jak odepnę linke i nacisnę ręcznie to nie odbija sama do końca, tylko tak zostaje około 0,5 cm do ogranicznika, nożny działa OK, ręczny tez jak zaciągnę to trzyma, tylko właśnie nie odbija do końca.

Ile taki komplet naprawczy kosztuje, kupować jakiejś konkretnej firmy?

Jest może jakiś manual?, bo nie mogę znaleźć.

Czy normalnie wykręcać ten tłoczek "prawy" w prawo i w końcu wyjdzie?

A jak się okaże że ciężko chodzi ta dźwignia od ręcznego to jest jakaś rada na nią?

Wyjaśnijcie mi jeszcze po co trzeba go wciskać przy wkręcaniu, skoro jak wkręcamy to powinien sie sam wkręcać a tym samym wciskać?

ps. rozruszałem to trochę już sama dźwignia odbija, z linką zostaje już tak tylko około 2mm, i już tak silnie nie hamuje koła, zauważyłem tylko jedno, jak ściągnę tą sprężynę to zacisk Lewy sam sprężynuje(pewnie w środku jest tam jakaś sprężyna) a ten Prawy niestety nie dopiero jak założę tą zewnętrzna sprężynę to jako tako odbija, ale dużo gorzej niż ten Lewy, na razie myślę kupić nową sprężynę, bo wydaje mi się że jest dosyć słaba.

Rozbierał ktoś z was może taki zacisk, można tam coś naprawić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile taki komplet naprawczy kosztuje, kupować jakiejś konkretnej firmy?

25zł na jeden zacisk

(edit)

Teraz patrzę i ten zestaw jest niekompletny, brakuje 2 gumek:

- uszczelki do cylindra

- nowego kapturka na tłoczek

- ewentualnie nowego kapturka na odpowietrznik.

Tak więc szukaj takiego zestawi. Koszt powinien być ten sam (ja płaciłem 25, firma jakaś hiszpańska zdaje się co robi dla wszystkich na S... ale nie pamiętam dokładnie).

> Jest może jakiś manual?, bo nie mogę znaleźć.

Nie mam pojęcia. Robota jest prosta, rozłożyć zacisk, przeczyścić i złożyć. Jedynie składanie jest wq... zaopatrz się w klucz do szlifierki kątowej, łatwo się wtedy wkręca zacisk spowrotem.

> Czy normalnie wykręcać ten tłoczek "prawy" w prawo i w końcu wyjdzie?

Albo wykręcić albo naciskać dzwignią ręcznego aż sam się wykręci (szybciej).

> A jak się okaże że ciężko chodzi ta dźwignia od ręcznego to jest jakaś rada na nią?

j.w. wyczyścić, wymienić gumki i sprawdzić. Jak coś w mechanizmie nawala to trzeba zacisk rozbierać cały a to już trochę roboty.

> Wyjaśnijcie mi jeszcze po co trzeba go wciskać przy wkręcaniu, skoro jak wkręcamy to powinien sie

> sam wkręcać a tym samym wciskać?

musisz kasować luz na tłoczku. Wkręcasz trochę, wciskasz, wkręcasz, wciskasz i tak aż do momentu jak ci klocki wejdą (nie rób tego na aucie smile.gif ). Jak nie będziesz wciskać to możesz wkręcać w nieskończoność. Tak to działa. Pewnie ma to związek z trzymaniem klocków aby nie latały lużno w zacisku. Zaciągasz ręczny - mechanizm się obraca i dociska klocek. Puszczasz ręczny, linka się luzuje i sprężyna odkręca tłoczek, który się cofa tylko odrobinę. Jakby się odkręcał mocniej to by był luz na klockach. Tak to sobie tłumaczę bo nie znam zasady działania mechanizmu do końca.

> ps. rozruszałem to trochę już sama dźwignia odbija, z linką zostaje już tak tylko około 2mm, i już

> tak silnie nie hamuje koła, zauważyłem tylko jedno, jak ściągnę tą sprężynę to zacisk Lewy sam

> sprężynuje(pewnie w środku jest tam jakaś sprężyna) a ten Prawy niestety nie dopiero jak

> założę tą zewnętrzna sprężynę to jako tako odbija, ale dużo gorzej niż ten Lewy, na razie

> myślę kupić nową sprężynę, bo wydaje mi się że jest dosyć słaba.

nie pamiętam, czy bez sprężyny zacisk się troche luzuje.

> Rozbierał ktoś z was może taki zacisk, można tam coś naprawić??

Wiele osób wymieniało gumki. Zacznij od tego. Potem linki jak nie pomoże. A na koniec mechanik lub używany zacisk i przed założeniem profilaktycznie zregenerować. Cena nowego jest zaporowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

chwile było dobrze, a wczoraj dalej mi się koło grzało tym razem drugie, sam nie wiem co z tym zrobić.

Ta dźwignia od ręcznego odbija do ogranicznika ale i tak delikatnie klocki obcierają, nie wiem czy coś się w tym mechanizmie w środku psuje że za dużo przeskakuje coś, sam nie wiem już co z tym robić, jest sens kupować uszczelniacze i rozbierać?

Po wykręcenia tego tłoczka widać ten mechanizm w środku? bo ja jakoś nie moge sobie wyobrazić jak to działa i dlaczego u mnie ten hamulec nie odpuszcza do końca. Nie wiem czy problem nie będzie związany nie tyle z "ręcznym" ile w braku "odpuszczania" po naciśnięciu nożnego hamulca, bo tłoczek wkręca sie lekko ale wcisnąć to już się nie daje.

Wczoraj moja naprawa polegała na "wkręceniu" tłoczka i pomogło bo dziś mi się już nie grzało, ale widać coś jest nie tak bo kiedyś już to robiłem i chwile było dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem przedwczoraj. Jednocześnie zaczęła blokować się linka od ręcznego (prawa) i zapiekł się tłoczek. Nie miałem zdrowia żeby z tym robić i ASO w Chrzanowie zrobiło za 103,94 zł (robota+reparaturka+smar do tłoczków+burza mózgów co za cholera). 2,5 godziny auto wisiało. Linkę poluzował, bo się krzywo na ,,kołysce" układała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Chrzanowie jest sklep przy asio, w normalnym pewnie też kupisz. To cena za jedną stronę, a smar to musi być do tłoczków ham. Ten nie wiem jakiej firmy był, ale w malutkiej tubce, jak "super glue", ale widziałem też "ATE" w tubce jak pasta do zębów, tylko że $$$.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieee, no na logikę... przecież do wymiany reparaturki trzeba zdemontować cylinderek, jednocześnie płyn wycieknie. Później trzeba odpowietrzać. Ścierny tysiączka i całą gładź trzeba zeszlifować. U mnie tydzień minął i tarcza zimna a spalanie w dół prawie 0,5 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odkręcić wężyk i zablokować otwór wężyka jakimś kołeczkiem z drewna żeby nie wylał się cały

> płyn ze zbiorniczka

nie uwierzycie ale ja nakręcam na końcówkę wężyka........ ten gumowy kapturek z odpowietrznika. Ten patent działał przy marei i działa w stilo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jestem już po:)

Operacja przebiegła bez większych trudności, tłoczek teraz odbija za każdym razem i więcej, koło obraca sie lekko.

W jednym kole jednak dużo gorzej odbija ta wajcha od ręcznego, bez tej sprężyny zewnętrznej samo nie odbija, jest tam na obudowie taka śruba, ale o dziwo nakrętka 5-kontna i nie miałem takiego klucza żeby to odkręcić, a przypuszczam że tam można by dać smaru, odkręcił ktos z was ja może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i ja mam problem z zaciskiem tylnym, grzeje się tarcza jak fix, zacisk wybebeszony i jest problem.

jak wyciągnąc tłoczek z zacisku , próbuje i nic, siedzi na fest jakby coś trzymało.

wajchą ręcznego wysunąłem ile sie dało i koniec.

jak się do tego zabrać ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Nie miałem zdrowia żeby z tym robić i ASO w Chrzanowie zrobiło za 103,94 zł

> (robota+reparaturka+smar do tłoczków+burza mózgów co za cholera). 2,5 godziny auto wisiało.

A czy wie ktos czy w okolicach SRC ASO Fiata robi takie "skomplikowane zabiegi " bo nie moge dostac zestawu naprawczego a muszę to zrobic bo przeglądu nie przejde pewnie ... boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

U mnie zbliża się termin przeglądu i postanowiłem sprawdzić ręczny którego nie używam. Okazało się że wogóle nie trzyma. Sprawdziłem linki są ok tylko że jak odkręciłem z tyłu lewe koło to okazało się że to cięgno od ręcznego stoi w pozycji zaciągniętej i ani drgnie. Próbowałem postukać i nic. To już koniec zacisku czy da się to jeszcze rozrusszać, wyczyścić-przesmarować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakup wurtha za 30zl penetracyjny, nie zadne wd itp... wajha jest przykrecona srubka, miedzy korpusem zacisku a wajcha jest gumowa uszczelka > uszczelnienie, w 90% sie zapieka od wody itp... zakup strzykawke za 50gr+igle gruba...

najpierw popsikaj wurthem z wezyka okolice,,, tylko nie przesadzaj zeby tarczy itp nie spryskac..

nalej wurtha do strzykawki i przy pomocy igly wcisnij miedzy korpus a uszczelke.. dosyc duzo, zostaw na 24, i sprawdz co jest grane? kumplowi tez ani drgnelo, po 64h walki wurth i odciaganie pomoglo i jest jak nowy grinser006.gif

w 10% pekla sprezynka wewnatrzna odciagajaca wajhe, bo ta na zew jest pomocnicza:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie zbliża się termin przeglądu i postanowiłem sprawdzić ręczny którego nie używam. Okazało się

> że wogóle nie trzyma. Sprawdziłem linki są ok tylko że jak odkręciłem z tyłu lewe koło to

> okazało się że to cięgno od ręcznego stoi w pozycji zaciągniętej i ani drgnie. Próbowałem

> postukać i nic. To już koniec zacisku czy da się to jeszcze rozrusszać,

> wyczyścić-przesmarować??

Robiłem to chyba przed Sierpniem. Zestaw naprawczy zacisku +linka i jest ok yay.gif Teraz z doświadczenia , stawiałbym w pierwszej kolejności na linkę ale nie wiadomo jak z zaciskiem spy.gif

Koszty nie są powalające a radość z ręcznego ogromna drive.gif

Na Jesień wymienię jeszcze prawą linkę i zregeneruję zacisk jak fiskus pozwoli wink.gif chociaż prawe łożysko pomału już wyje o wymianę gay.gif

P.S Robiłem to w warsztacie u tzw. zaufanego Pana Miecia żeby mnie się krawat nie pobrudził 270751858-jezyk.gif

Wyszukiwarka się kłania ... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zakup wurtha za 30zl penetracyjny, nie zadne wd itp... wajha jest przykrecona srubka, miedzy

> korpusem zacisku a wajcha jest gumowa uszczelka

> najpierw popsikaj wurthem z wezyka okolice,,, tylko nie przesadzaj zeby tarczy itp nie spryskac..

> nalej wurtha do strzykawki i przy pomocy igly wcisnij miedzy korpus a uszczelke.. dosyc duzo,

> zostaw na 24, i sprawdz co jest grane? kumplowi tez ani drgnelo, po 64h walki wurth i

> odciaganie pomoglo i jest jak nowy

> w 10% pekla sprezynka wewnatrzna odciagajaca wajhe, bo ta na zew jest pomocnicza:D

Spróbuję tej metody, może się uda smile.gif A ten środek penetrujący to nie wysuszy całego mechanizmu i po wyschnięciu nie zatrze to się?

Zastanawia mnie tylko to, że cięgno jest zaciągnięte a koło kręci się i nie wiem czy ta metoda zadziała bo chyba raczej coś w środku nie trybi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spróbuję tej metody, może się uda A ten środek penetrujący to nie wysuszy całego mechanizmu i po

> wyschnięciu nie zatrze to się?

> Zastanawia mnie tylko to, że cięgno jest zaciągnięte a koło kręci się i nie wiem czy ta metoda

> zadziała bo chyba raczej coś w środku nie trybi.

Mi jak się przycinał ręczny to po traktowałem dźwignię przy zacisku WD40 i śrubokrętem o syn zaciągał ręczny. Jak na razie nie muszę nic więcej robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawia mnie tylko to, że cięgno jest zaciągnięte a koło kręci się i nie wiem czy ta metoda

> zadziała bo chyba raczej coś w środku nie trybi.

Mnie linka Cofle kosztowała 50 zł.i od tego bym zaczął skoro koło się obraca. U mnie po wymianie tarcz i klocków koło niemal stało w miejscu i tył nurkował podczas ruszania, nie wspominając o "rzeźbie na nowej tarczy" więc zacząłem naprawy od zacisku.

Tutaj jak dla mnie linka już padlina jak u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zacząłem wstępne odrdzewianie tego zacisku i co zwróciło moją uwagę to to, że na lewym zacisku ta spręzyna jest w pozycji poziomej a w prawym zacisku spręzyna kieruje się w dół. Coś mi się wydaje, że nie tylko zapiekł się zacisk ale i ta sprężyna jest źle zamontowana i nie odbija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zakup wurtha za 30zl penetracyjny, nie zadne wd itp... wajha jest przykrecona srubka, miedzy

> korpusem zacisku a wajcha jest gumowa uszczelka

> najpierw popsikaj wurthem z wezyka okolice,,, tylko nie przesadzaj zeby tarczy itp nie spryskac..

> nalej wurtha do strzykawki i przy pomocy igly wcisnij miedzy korpus a uszczelke.. dosyc duzo,

> zostaw na 24, i sprawdz co jest grane? kumplowi tez ani drgnelo, po 64h walki wurth i

> odciaganie pomoglo i jest jak nowy

> w 10% pekla sprezynka wewnatrzna odciagajaca wajhe, bo ta na zew jest pomocnicza:D

Zrobiłem jak napisałeś. Ciężko było ale w końcu wajcha zaczęła się ruszać smile.gif Tylko że nie odbija do końca, trzeba postukać młotkiem żeby na maxa cofnęła. Wygląda tak, jakby ta zew. sprężyna nie miała siły odepchnąć do końca bo dosyć luźno się rusza. Zrobiłem test i po zaciągnięciu ręcznego i próbie ruszenia nie rusza, wszystko trzeszczy z tyłu smile.gif Jak jadę wolno i zaciągnę to hamuje ale bez rewealcji. Na piasku po zaciągnięciu koło w miejscu staje. Tylko że lewe, chyba ta sama operacja czeka mnie z prawej strony smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alumiunium sie utlenia byc moze ze masz tyle syfu pod gumka ze nie ma jak odciagnac sprezyna...

zrob jeszcze taki myk, a zarazem dwa jak kumpel co sie denerwowal zaciskami hehe

1.

zdejmij linki z zaciskow zobacz jak pracuje luznie sa ok, z oporem sa k.o.

2. kup na szrocie linke z cc/sc zdemontij sprezyny , zamontuj je miedzy wajche a uchwyt linki , w taki sposob ze: linka wchodzi w sprezyne(wglad sc/cc) odpowiednio skroc sprezynke, kolega moj denerwowal sie, regenerowal cuda na kiju robil z zaciskami ze wzgl na wajche, po zamontowaniu sprezynek z sc problem mu ustal grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.