Skocz do zawartości

Punto FAQ - CZY JESTEŚ NOWY CZY STARY - ZAJRZYJ NAJPIERW TU!


yaboll

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! zlosnik.gif

Wątek ten poświęcony jest tematom najczęściej pojawiającym się na naszym kąciku wink.gif,związanym najczęściej z naprawami bieżącymi i eksploatacją pojazdów marki Fiat Punto.

Bardzo prawdopodobne jest,że własnie tutaj,drogi Puntomaniaku,znajdziesz odpowiedź i wyjaśnienie problemu,który akurat Cię nurtuje.

Nowym użytkownikom AutoKącika i naszego forum polecam koniecznie zapoznać się z artykułem pt."PODSTAWOWE INFORMACJE DLA NOWYCH PUNTOMANIAKÓW",zamieszczonym jako pierwszy post w tym wątku. <<KLIK>>

FAQ,jak sami,moi drodzy,widzicie,jest na razie bardzo ubogie w treść - wszak nie od razu Rzym zbudowano... wink.gif

Dołożę wszelkich starań,aby dział się rozwijał - i tu prośba także do Drogiej Userii - jeśli ktoś z Was posiada już/chce stworzyć jakiś sensowny materiał,wart wpisania do FAQ,to proszę o kontakt ze mną lub,w razie mojej nieobecności,z pozostałymi moderatorami kącika,w celu oceny i wciągnięcia danego tekstu do tego wątku.

Pozdrawiam serdecznie i życzę miłych i owocnych dyskusji na forum ! 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie nowych użytkowników naszego kącika ! 20.GIFzlosnik.gif

W poście tym chciałbym przybliżyć Wam podstawowe zasady,ktorymi rządzi się AutoKącik oraz kąciki Fiata Punto.

Zacznijmy takiej,bardzo istotnej sprawy organziacja tematyczna kącików Punto.

Jak zapewne zauważyliście,w spisie kącików widoczne są dwa fora,mające Punto w nazwie zlosnik.gif - kącik "Fiat Punto",ktory,drogi użytowniku aktualnie przeglądasz,i kącik "Internetowy Klub Punto".

Kącik "Fiat Punto" ma charakter tematyczny - jest to forum "techniczne",gdzie z zasady dyskutuje się na tematy ściśle związane z Punto.Tutaj z reguły prosi się o pomoc w rozwiązaniu konkretnych problemów z samochodem - złośliwi nazywają ten kącik kącikiem "zepsutych" grinser006.gif.

Uprasza się o nie odchodzenie za bardzo od tematu dyskusji w danym wątku oraz o nie tworzenie nowych wątków na tematy lużno lub wcale nie związane z naszymi autkami.

Jedynym wyjątkiem od tych zasad są wątki "powitalne" - nowy użytkownik powinien się przywitać na forum - może to uczynić zarówno na kąciku FP,jak i na IKP.

Od "luźniejszych pogawędek" jest właśnie kącik "Internetowy Klub Punto" - forum klubowe.

Tam można pisać prawie o byle czym grinser006.gif

Na całym Autokąciku obowiązuje bezwzględny zakaz używania wyrazów,powszechnie uznawanych za wulgarne i nieprzyzwoite.

Na naszym forum mile widziane sa jedynie osoby kulturalne.

Uprasza się także o zachowywanie hierarchii wypowiedzi przy odpowiadaniu na posty (wiadomości) w wątku.Innymi słowy - praktycznie nigdy nie odpowiadamy na własne wiadomości.Odpowiedź kierujemy ZAWSZE do osoby,której chcemy odpowiedzieć - więc klikamy "ODPOWIEDZ" przy poście,na który chcemy odpowiedzieć,a nie przy swojej,pierwszej wiadomości.

Prosimy również ciąć cytaty odpowiadając na post, w przeciwnym przypadku czerwona.gif

PROFIL - każdy nowy user ma obowiązek wpisać choć podstawowe informacje na swój temat w profil - poczytać na ten temat,jak to najłatwiej zrobić,można tu:<<KLIK>>

Userów zwracających się do nowej osoby z sugestią wypełnienia profilu, uprasza się o podawanie linku do manuala, ułatwiajmy sobie wzajemnie życie...

Koniecznie trzeba zapoznać się także z regulaminem serwisu AutoKącik <<KLIK>>,oraz z uwagami na temat zasad bezpieczeństwa na forum: <<KLIK>>.

Jeśli występują problemy z pisaniem bądź logowaniem się na AutoKącik,warto zapoznać się z tym tekstem: <<KLIK>>

Pozdrawiam i zyczę przyjemnego oraz owocnego korzystania z forum ! 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko i treściwie zlosnik.gif

Puntomaniacy w większości przypadków polecają świece marki NGK ok.gif - są to świece sprawdzone i relatywnie niedrogie,oraz łatwo dostępne.

Jakie świece do Twojego Punto ? - <<KLIK>>

W związku z coraz częstszymi narzekaniami na jakość świec NGK duża część użytkowników Punto, wszystkich generacji, przerzuciła się na świece DENSO >> KATALOG

W razie problemów z dostaniem odpowiednich świec DENSO pisz TUTAJ

Rozmiar klucza do świec w Punto: 16 mm

Ocena wyglądu świec zapłonowych po ich wykręceniu z silnika,pozwalająca na zgrubne określenie stanu silnika i warunków jego pracy: <<KLIK>> , <<KLIK 2>>

Wartość cieplna świecy zapłonowej: <<KLIK>>

Dokręcanie świec zapłonowych: <<KLIK>>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki "kabelek" jest potrzebny,żeby połączyć się za pomocą PC z "elektroniką" w Punto ?

W przypadku Punto Mk1 potrzeba na przykład fiatowskiego Examinera,ale wszystkie funkcje diagnostyczne silnika,ABS-u oraz poduszek powietrznych obsługiwane są także przez inne diagnoskopy niezależnych producentów.

Doskonałym przykładem takiego diagnoskopu jest włoski Euroscan wraz z oprogramowaniem Visa lub KTS firmy Bosch z oprogramowaniem Esitronic.

Ten pierwszy interfejs można zakupić za relatywnie niewielkie pieniądze np.na Allegro.Obsługuje on także,podobnie jak KTS,wiele innych marek i modeli aut europejskich (komunikujących się z diagnoskopami poprzez protokół ISO).

Jeśli chodzi o diagnostykę i "kasowanie błędów" w Punto Mk2,to sprawa wygląda podobnie,jak w przypadku starszego modelu.

Interfejs Euroscan w pełni obsługuje silnik (poza 1.8 16V w wersji z throttle-by-wire oraz 1.3 16V JTD),ABS oraz poduszki powietrzne.

Niestety,Euroscanem (ani AFAIK także innymi diagnoskopami niefiatowskimi) nie da się programować tzw.body-komputera,więc na przykład adaptacja komputera po wymianie zestawu wskaźników na taki z obrotomierzem wymaga udania się do ASO Fiata lub do innego warsztatu,dysponującego Examinerem ,przeznaczonym do pracy z Fiatami,wyprodukowanymi po 1999 roku.

Jeśli zaś chodzi o EOBD w Punto,to można się do tego "dobrać" za pomocą każdego testera EOBD.najlepszym przykładem takiego testera jest komputer PC,wyposażony w odpowiednie oprogramowanie (np.darmowy OBD2 ScanTool),połączony ze sterownikiem silnika za pomocą interfejsu szeregowego na układzie ELM323 - translatorze OBD > RS232.

Za jego pomocą można odczytać oraz skasować kody błędów OBD,oraz podejrzeć wartości mierzone przez czujniki.

Interfejs EUROSCAN został przeze mnie przetestowany z wynikiem pozytywnym na:

a) Punto Mk1:

-55/60 - ECU MM IAW16F; IAW6F

-75 - ECU MM IAW8F

-75 '98 - ECU MM IAW49F

-90 MPI - ECU Rochester GM Multec XM

-85 1.2 16V - ECU MM IAW18FD

-ABS

-Airbag (obie wersje sterownika)

b) Punto Mk2 (oraz Mk2 FL):

-1.2 8V - ECU MM IAW59F

-1.2 16V - ECU Bosch Motronic 7.3

-HGT - ECU Hitachi MFI MPI

-1.9 JTD 80 - ECU Bosch EDC15

-ABS

-Airbagi

Nie testowalem Mk1 GT 1.4T,ale kącikowicze sprawdzali,i wszystko działa bardzo dobrze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 2 miesiące później...

Punto Mk1:

55S, ED, 60S - 155/70 R13 @ 4,5'' B13

55SX, 60SX - 165/65 R13 @ 5'' B13

55 6 Speed - 165/60 R14 @ 5'' B14

75S,SX,EL,ELX, 90SX, D/TD S,SX - 165/65R14 @ 5'' B14

90 ELX, TD ELX - 175/60 R14 @ 5'' B14

GT, Sporting - 185/55 R14 @ 5,5 J14

Punto Mk2/Mk2 FL:

276752419-275.jpg

Ciśnienia dla standardowych opon:

276752419-276.jpg

Oznaczenia opon (niezaleznie od wersji):

276752419-273.jpg

276752419-274.jpg

zalecane szerokości felg przy szerokości opony by jian

Szerokość opony - FELGA

135 - 3,5-4,5

145 - 4,5-5

155 - 3,5-5,5

165 - 4-5,5

175 - 4,5-6

185 - 4,5-6

195 - 5-7

205 - 5-7,5

215 - 7,5

225 - 6-8

235 - 6,5-8,5

245 - 7,5-9

255 - 8,5-10

Dla niedowiarków wykaz szczegółowy KKKKKLIKAMY oraz jak dobrze dobrać zamiennik opony: KKKKLIIIKKK

Jak zobrazować ET (odsadzenie, offset):

ET2.gif

oraz link do przydatnego kalkulatora kalkulator

Przykładowe usytuowania kół i wymiary przy różnych ET i różnych felgach dla mk2

276752419-eta.jpg

Dzięki za rysunek dla BoloSr

Grande Punto

276752419-rozmiary.JPG

276752419-cisnienie.JPG

Techniczny aspekt rozumienia odsadzenia (ET) KLIK

post-25682-14352469770781_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) - słynna uszczelka pokrywy zaworow (pokrywy głowicy - nie mylić z uszczelką POD głowicąsmirk.gif).

Olej wydostaje się spod uszczelki i ścieka w dół po głowicy w kierunku kadłuba:

276752605-zawory1.jpg

Jeśli wyciek ma miejsce po drugiej stronie,olej spływa do gniazd świec zapłonowych.

Może także cieknąć z boku:

276752605-zawory2.jpg

Aby zlikwidować wyciek,należy wymienić uszczelkę pokrywy zaworów,i spiłować o 1 mm (jak nie pomoże,to więcej) cztery nóżki pokrywy:

276752605-nozka.jpg

b) oring wspornika cewek zapłonowych:

276752605-oring1.jpg

Likwidacja wycieku = wymiana oringu. Manual kol.Jatzy - <<KLIK>>

c) simmering wałka rozrządu:

276752605-zimering1.jpg

Ślady oleju w tym miejscu mogą być także skutkiem wycieku spod uszczelki pokrywy zaworów,dlatego warto odchylić osłonę napędu rozrządu,i sprawdzić,czy nie ma oleju w okolicach koła pasowego...:

276752605-zimering2.jpg

Likwidacja wycieku - konieczna wymiana tegoż simmeringu.

d) uszczelka pod głowicą - olej wydostaje się spod uszczelki w okolicach ciśnieniowego kanału olejowego:

276752605-upg.jpg

Recepna na ten wyciek - niestety wymiana uszczelki pod głowicą ze wszystkimi konsekwencjami tej wymiany.

e) filtr oleju i zaślepki pompy:

276752605-filtr.jpg

Solucja - dokręcić/wymienić filtr lub wykręcić i uszczelnić gwint zaślepek (ale z nich bardzo rzadko cieknie)

f) uszczelniacz (simmering) wału korbowego od strony skrzyni biegów - objawia się spływaniem oleju po misce od strony obudowy sprzęgła:

276752605-miska.jpg

Likwidacja wycieku: niestety trzeba wymontować skrzynię,sprzęgło i koło zamachowe,i wymienić uszczelniacz.

g) wyciek z węża odpowietrzania skrzyni korbowej (odmy):

276752605-odma.jpg

Solucja - wymienić pęknięty wąż (fi 19 mm olejoodporny),lub nietrzymający cybant.

h) olej na filtrze powietrza: - z odpowietrzania sklrzyni korbowej:

276752605-filtr1.jpg

276752605-filtr2.jpg

Takie zabrudzenie filtra olejem mieści się w dopuszczalnych granicach ok.gif,gorzej,jakby olej dostawał się na papier filtracyjny...

Solucja - wymiana oleju na lepszy,ew.niestety remont kapitalny silnika,w sytuacji,gdy przedmuchy są już spore...

post-25682-14352469808518_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

dotyczy silników 1.1/1.2 8V ok.gif

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej,dajacy sygnał do urządzenia sterującego silnikiem,znajduje się w kanale wodnym kolektora ssącego,w okolicy cewek zapłonowych.Jego wtyczka ma kolor niebieski.

277473978-Cts3.jpg

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej,zawiadujący wskaźnikiem na desce rozdzielczej (kolor obudowy czujnika - czerwony) lub włącznik termiczny lampki przegrzania (wygląda tak samo,jak czujnik,tylko ma kolor czarny) znajduje się w głowicy silnika,w okolicach bagnetu pomiaru poziomu oleju ok.gif:

277473978-temp_wskaznika.jpg

Termiczny włącznik wentylatora chłodnicy jest wkręcony w dolną część chłodnicy,w okolicy zbiorniczka wyrównawczego:

277473978-czujnik_wentyl.jpg

Czujniki i urządzenia wykonawcze na obudowie przepustnicy,pod filtrem powietrza:

277473978-przepustnica.jpg

Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego znajduje się po prawej stronie silnika,w okolicach filtra oleju:

277473978-czujnik_gmp1.jpg

i czujnika ciśnienia oleju:

277473978-czujnik_gmp_olej.jpg

Sonda lambda wkręcona jest w przednią rurę wydechową:

277473978-Lambda.jpg

Czujnik ciśnienia bezwzglednego w kolektorze ssącym (MAP-sensor) znajduje sie pod wspornikiem,zabezpieczonym pierwotnie czarnym plastikiem (na zdjęciu ów plastik jest zdjęty):

277473978-Map_1.jpg

277473978-Map_2.jpg

A oto podwójny przekaźnik układu wtryskowo-zapłonowego...znajduje się pod tym samym plastikiem,co MAP-sensor:

277473978-p_podwojny.jpg

Włącznik świateł cofania znajduje sie pod akumulatorem,na wybieraku skrzyni biegów:

277473978-czujnik_wstecznego.jpg

Zespół filtr-zawor recyrkulacji par paliwa znajduje sie w prawym przednim rogu auta,w okolicach reflektora:

277473978-recyrkulacja_par.jpg

post-25682-14352473829216_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

Punto Mk2/Mk2 FL:

Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnika

--------------------------------------------------------------------

Przy kluczyku w położeniu Zapłon wskaźnik powinien osiągać wartość temperatury zgodnie z następującą logiką:

jeżeli T < 50 ° C wskaźnik powinien pokrywać się z pierwszym znakiem / stopniem skali;

jeżeli T > 50 ° C wskaźnik powinien pokrywać się ze znakiem odpowiadającym wartości temperatury odczytanej.

Jeżeli przy kluczyku w położeniu 'Zapłon' stwierdzi się taki warunek (uderzenie cieplne), pokazana zostanie temperatura odpowiadająca pozycji odczytanej przez wskaźnik przy kluczyku w położeniu stop, a następnie wskaźnik powinien osiągnąć pozycję odpowiadającą rzeczywistej temperaturze w czasie równym 2 min.

Wszystkie ruchy wskaźnika muszą być płynne, tzn. bez zacięć, drgań czy też skoków.

Logika działania wskaźnika temperatury płynu chłodzącego

-----------------------------------------------------------------------

Dla temperatury równej T = 50 ° C, wskaźnik ustawi się na pierwszym znaku skali (początek skali).

Dla temperatury zawierającej się pomiędzy 50 ÷ 80 ° C wskaźnik porusza się w sposób liniowy (pomiędzy początkiem a środkiem skali ).

Dla temperatury zawierającej się pomiędzy 80 ÷ 100 ° C (normalna temperatura robocza) wskaźnik pozostaje w pozycji stabilnej w środku skali (90 ° C).

Dla temperatury zawierającej się pomiędzy 100 ÷ 120 ° C (przy wzroście) i pomiędzy 115 ÷ 100 ° C (przy spadku) wskaźnik porusza się w sposób liniowy (pomiędzy środkiem skali a początkiem sektora czerwonego).

Dla temperatury równej T = 120 *C +/- 1 ° C, wskaźnik ustawi się na początku czerwonego sektora skali.

Dla temperatury równej T = 122 ° C, wskaźnik ustawi się na początku czerwonego sektora skali i natychmiast, gdy Centralka Sterująca Silnikiem prześle sygnał zaświecenia lampki sygnalizacyjnej, ustawi się na końcu skali i zaświeci się lampka sygnalizacyjna maksymalnej temperatury płynu chłodzącego silnik.

Jeżeli sygnał zaświecenia się lampki sygnalizacyjnej pochodzący z ECU jest stale wysyłany, to wskaźnik utrzymuje się w położeniu końca skali, a lampka sygnalizacyjna stale się świeci.

Gdy Centralka Sterująca Silnikiem prześle sygnał zgaszenia lampki sygnalizacyjnej (gdy temperatura spadnie poniżej wartości progowej T = 115*C +/- 1° C), zestaw wskaźników zgasi natychmiast lampkę sygnalizacyjną maksymalnej temperatury płynu chłodzącego silnik i wskaźnik ustawi się w pozycji odpowiadającej wartości temperatury odczytanej (rzeczywistej).

277783363-2053953.jpg

A. Początek skali

B. Początek sektora czerwonego

C. Środek skali temperatury pomiędzy 80° C i 100° C

post-25682-14352475628834_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

Punto Mk1 1.1,1.2,a także 1.2 16V - termostat nr 7589135

Punto Mk2/Mk2 FL 1.2 8V - także 7589135

Punto Mk2/Mk2 FL 1.2 16V/1.4 16V - nr 46523118

Oryginalna uszczelka pod termostat: w każdym przypadku 55193766

Podałem numery części oryginalnych - na ich podstawie w każdym dobrym sklepie dobiorą tańszy zamiennik,np.firmy Vernet ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punto Mk1 z wszystkimi silnikami 1.1/1.2/1.2 16V ; Punto Mk2/MK2 FL 1.2 8V:

dwie cewki Magneti-Marelli BAE800B (AK),polski odpowiednik Biazet CZ-303.Cena sklepowa - około 60 zł - to ta sama cewka,co do 126p Eleganta

Punto Mk1 GT 1.4 Turbo ; Punto Mk2/Mk2 FL 1.2 16V - cewka Bosch 0 221 503 407

Cena sklepowa około 270 zł,zamienników w rozsądnych cenach brak.

Punto Mk1 1.6:

Cewka typu GM Multec

Punto Mk2/Mk2 FL 1.4 16V,1.8 16V - "tzw.fajkocewki",osobne dla każdego cylindra,do nabycia tylko w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W tym poście będą sie pojawiać przydatne nr katalogowe, o które dosyć często pytacie, w miare możliwości wraz z cenami.

Nowe nr będą dodawane poprzez edycję tego posta, także proszę sobie od czasu do czasu zaglądać wink.gif

Jeśli masz jakieś sugestie lub jakiś nr który powinien się tu pojawić to wyślij go privem do mnie wink.gif

Mk1 / Mk2 / Mk2 FL

- Schowek na okulary w miejsce uchwytu nad kierowcą:

  • Schowek z Opla Corsy C (do nabycia w ASO Opla) - 1740100 (31 zł)

  • Śruby 2 szt - 46555555 (2 zł)

  • Płytki mocujące do nadwozia 2 szt - 46741916 (13,04 zł)

  • Jak to zrobić - manual Yabolla do mk1 na stronie klubowej - różnica tylko taka, ze w mk2 / FL trzeba wyciąć otwory w podsufitce.

Mk2 / Mk2 FL

- Duża donica akumulatorowa - 51742190 (33,16 zł)

- Gumowe dywaniki z wysokim rantem oryginalne, kolor szary - 60796651 (118,27 zł)

- Mieszek skórzany na hamulec ręczny - 735282802 (151,00 zł)

- Lampka wewnętrzna HGT/HLX/ELX - 735270578 (83,67 zł)

- Koszyk do lampki wew. HGT/HLX/ELX - 46825337 (22,79 zł)

- Ramka na radio - 735285510 (29,89 zł)

- Konsola środkowa z miejscem na zmieniarkę, tzw HGT, czarna - 735267346 (178,41 zł)

- Popielniczka do konsoli HGT, czarnej - 735267334 (56,83 zł)

- Konsola Dynamic, z miejscem na kubki, czarna - 735267352 (202,01 zł)

- Tunel środkowy HGT/Sporting/Dynamic - 735267796 (80,54 zł)

- Zaślepka obok ham ręcznego, bez przycisków - 735267811 (11,37 zł)

- Ramka na mieszek zmiany biegów do tunelu HGT/Sporting/Dynamic- 735279211 (18,24 zł)

- Zaślepka do schowka - 735256673 (8 zł)

- Regulacja lędźwiowa:

  • sprężyna - 46991005 (18,50 zł)

  • przycisk z blokadą - 174441688 (15,45 zł)

  • nakładka - 120578688 (7,20 zł)

  • regulator - 47301528 (64,49 zł)

  • tulejka - 46734010 (6,56 zł) - 2 szt.

Mk2 FL

- Atrapa chłodnicy SOUND/HGT - 46849442 (183,81 zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

1. kupujemy w ASO powiększoną donicę do mk2/FL nr kat 51742190 koszt ok 33,16 zł

2. odpinamy klemy akumulatora, odkręcamy 2 śruby uchwytu mocującego go (nie wyrzucać, przyda się później) i wyjmujemy

3. odkręcamy 3 śruby na dnie donicy, wypinamy wszystkie przewody z uchwytów na donicy

4. wyjmujemy donicę starą, na jej miejsce wkładamy nową

5. przykręcamy tymi samymi trzema śrubami nową donicę, przewody wkładamy w te same uchwyty co były na starej donicy

6. wkładamy akumulator, przykręcamy klemy

7. przykręcamy stary uchwyt, chowamy narzędzia zamykamy pokrywę silnika i możemy jeździć zlosnik.gif

Jak widać, nie trzeba nic dorabiać, dokupywać, itp.

Kupujesz donicę wg podanego nr i tyle.

Efekty:

tak wygląda większa donica ze std akumulatorem Magneti Marelli (akumulator jest mniej więcej na środku)

278068813-PICT4246.jpg

a tak wygląda większa donica z zamontowaną Centrą futurą 50Ah

278366959-futura.jpg

post-36421-14352478810403_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Punto Mk1 - wszystkie wersje (poza GT i dieslami) bez układu ABS,do roku 1997 - tarcze 240 mm,zacisk pochodzący z samochodu Cinquecento.

Punto Mk1 z ABS - do roku 1997 można było spotkać zarówno 240 mm,jak i 257 mm - trzeba sprawdzić,co jest "na aucie".

Modele Roku >=1997 (MY '97) - bez ABS w wersjach 55/60/75 występowały tarcze 240 mm,z ABS i we wszystkich wersjach 1.2 16V występowały tarcze 257 mm

Punto Mk2/Mk2 FL:

silniki 1.2 8V bez i z ABS = tarcze 240 mm

silniki 1.2 16V, 1.9 D - 257x12 mm

silniki 1.4 16V, silniki JTD - 257x20 mm

wersje HGT - 257x22 mm wentylowane i inne mocowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Punto Mk1:

-gdzie go znajdę: pod plastikową pokrywą podszybia,po stronie pasażera.Demontujesz ramiona wycieraczek,odkręcasz i zdejmujesz podszybie.

Filtr jest osadzony poziomo w ramce.

-czy w mojej wersji wyposażenia występuje filtr przeciwpyłkowy?: tak,jeśli masz wersję ELX lub dowolną wersję z klimatyzacją,oprócz GT.

-mam auto bez filtra,czy mogę go dołożyć ?: tak,potrzebujesz ramkę do niego i sam filtr.Koszt ok.120 PLN.Montaż plug & play

- czy warto go dołożyć do auta bez klimy: nie warto

Punto Mk2/Mk2 FL:

-gdzie go znajdę: pod plastikową pokrywką w okolicach wentylatora nawiewu pod nogami pasażera.

Filtr jest zamocowany pionowo w ramce.

Odkręcasz dwie śruby na klucz sześciokątny 5.5 mm,zdejmujesz pokrywkę i wyciągasz ramkę z filtrem.

-czy w mojej wersji wyposażenia występuje filtr przeciwpyłkowy?: tak,jeśli masz wersję wyposażoną w klimatyzację.Brak klimy = seryjne brak filtra.

-mam auto bez filtra,czy mogę go dołożyć ?: tak,potrzebujesz klapkę,ramkę do niego i sam filtr.Koszt ok.120 PLN.Montaż plug & play

- czy warto go dołożyć do auta bez klimy: nie warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Punto 1

Lampy tylne:

- światła stop / cofania / przeciwmgielne - P21W

- kierunkowskazy - PY21W

- światła pozycyjne - R5W

- oświetlenie tablicy rejestracyjnej - C5W

Oświetlenie wewnętrzne:

- lampa sufitowa (wersje S) - C5W

- lampa sufitowa (pozostałe wersje) - światło wewnętrzne - C10W; światło punktowe - W5W

- oświetlenie bagażnika - W5W

Lampy przednie:

- światła mijania i drogowe - H4 (wszystkie wersje z wyj. ELX)

- światła mijania - H1 (wersje ELX)

- światła drogowe - H1 (wersje ELX)

- światła przeciwmgielne - H3

- światła pozycyjne - W5W

- kierunkowskazy - P21W

- kierunkowskazy boczne - W5W

Punto 2

Lampy tylne:

- światła stop / cofania / kierunkowskazy / przeciwmgielne - P21W

- światła pozycyjne - R10W

- oświetlenie tablicy rejestracyjnej - W5W

- trzecie światło stop - W5W

Oświetlenie wewnętrzne:

- lampa sufitowa (oba modele) - C10W

- oświetlenie bagażnika - W5W

Lampy przednie roczniki 1999 ÷ 2001:

- światła mijania - H7

- światła drogowe - H7

- światła przeciwmgielne - H3

- kierunkowskazy - PY21W

- kierunkowskazy boczne - W5W

Lampy przednie roczniki 2001 ÷ 2003:

- światła mijania - H1

- światła drogowe - H1

- światła przeciwmgielne - H3

- kierunkowskazy - PY21W

- kierunkowskazy boczne - W5W

Punto 2 FL

Lampy tylne:

- światła stop / cofania / przeciwmgielne - P21W

- kierunkowskazy - PY21W (wersje 3D); P21W (wersje 5D)

- światła pozycyjne - R10W

- oświetlenie tablicy rejestracyjnej - W5W

- trzecie światło stop - W5W

Oświetlenie wewnętrzne:

- lampa sufitowa (oba modele) - C10W

- oświetlenie bagażnika - W5W

Lampy przednie:

- światła mijania - H7

- światła drogowe - H1

- światła przeciwmgielne - H3

- kierunkowskazy - PY21W

- kierunkowskazy boczne - W5W

Grande Punto

Lampy tylne:

- światła stop - P21/5W

- światła cofania / przeciwmgielne / kierunkowskazy- P21W

- światła pozycyjne - R5W

- oświetlenie tablicy rejestracyjnej - W5W

- 3 światło stop - 2,3 W

Oświetlenie wewnętrzne:

- lampa sufitowa - C10W

- oświetlenie bagażnika - W5W

- oświetlenie daszka przeciwsłonecznego - C5W

Lampy przednie:

- światła mijania i drogowe - H4

- światła przeciwmgielne - H3

- kierunkowskazy - PY21W

- kierunkowskazy boczne -WY5W

A jakie żarówki polecamy - markowe: Philips, Osram, Hella, itp, a co do konkretnych typów danej marki, to opinii jest prawie tyle co użytkowników wink.gif

Przydatny sznurek dla dobrania odpowiedniego zrodla swiatla via Philips ; via OSRAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Punto Mk1 1993-1997 r. (modele sprzed tzw.Gammy '97):

wersje 55/60/75/90 bez systemu ABS - przód tarcze 240/11 mm,zaciski systemu Bendix; tył bębny 180mm,system Lockheed

wszystkie wersje z ABS - stosowano zamiennie tarcze 257/12 mm z zaciskami systemu ATE i hamulce 240 mm jak w wersjach bez ABS; tył - bębny 180 mm,system Bendix

- Punto Mk1 1997 (ostatnie miesiące)-1999 r:

wersje 55/60/75 bez ABS - hamulce przednie 240 mm Bendix,tylne 180 mm Lockheed

wszystkie wersje z ABS,diesle i wszystkie 1.2 16V,także bez ABS - przód 257 mm ATE,tył 180 mm Bendix (tylko auta z ABS) i Lockheed (bez ABS)

Punto Mk2:

1.2 8V bez ABS - 240/11 mm Bendix na przodzie i 180 mm Lockheed z tyłu

1.2 8V z ABS - 240/11 mm Bendix na przodzie i 180 mm Bendix z tyłu

1.2 16V: przód zawsze 257/12 mm ATE,tył jak w 1.2 8V

1.4 16V - przód 257/20 mm ATE,tył bębny 212 mm systemu Bendix

JTD = 1.4 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
  • 2 tygodnie później...

NAJWAŻNIEJSZE: licznik z mk2 nie pasuje do mk2 FL i na odwrót!!!

Co należy uwzględnić przy wymianie licznika z S-kowego na lepsiejszy:

1. Musisz znaleźć licznik od swojej wersji silnikowej (do benzyniaka z benzyniaka, do diesla z diesla), bo w wersji benzynowej, diesel nie będzie działać i na odwrót.

Żeby nie było zbyt prosto, to wyglądem sie nie różnią. zlosnik.gif

Dobra rada: Przy zakupie licznika dowiedz się czy otrzymasz na niego gwarancje rozruchową, bo zdarzają sie liczniki uszkodzone!

2. Jak już będziesz miał licznik właściwy, to zakładasz go i jedziesz do ASO na osiowanie, żeby wyświetlacz przestał migać i wyłączyły/załączyły sie funkcje adekwatne do twojego auta.

Licznik da sie założyć bez ściągania kierownicy, trzeba tylko czasem trochę pokombinować, żeby go wyjąć.

Przed przystąpieniem do demontażu dobrze jest zdjąć klemę z akumulatora lub odłożyć kluczyki poza zasięg ręki, żeby przypadkiem nie ulec pokusie przekręcenia stacyjki przy wyjętym liczniku.

Odkręcasz 4 wkręty ramki i 3 wkręty z licznika. UWAGA: przy wyjmowaniu licznika nie ciągnąć za mocno, bo z tyłu jest wtyczka na dość krótkich kabelkach, którą należy wypiąć.

3. Jeżeli przebieg na liczniku będzie niższy niż twój rzeczywisty, to możesz go zwiększyć w ASO przy osiowaniu, jeśli będzie na liczniku większy niż w rzeczywistości, to musisz dać do jakiegoś machera od liczników żeby ci przebieg w liczniku zmniejszył

4. Cena osiowania jest uzależnione od ASO i waha sie od 50 do ponad 100 zł.

5. W przypadku mk2 FL aby móc przewijać parametry w komputerze wymagane jest podanie masy na 17 pin w kostce licznika, który odpowiada za "Trip" - można to zrobić albo wymieniając cały przełącznik zespolony na taki z tripem albo zewnętrznym, osobnym przyciskiem.

To chyba tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. 2003 nr 32 poz. 262)

Akt obowiązujący: plik PDF

oraz akty zmieniające:

- Dz.U. 2004 nr 34 poz. 300 2004.04.04 plik PDF

- Dz.U. 2004 nr 103 poz. 1085 2004.05.01 plik PDF

- Dz.U. 2004 nr 169 poz. 1773 2004.08.14 plik PDF

- Dz.U. 2007 nr 90 poz. 604 2007.05.31 plik PDF

- Dz.U. 2007 nr 192 poz. 1393 2007.10.20 plik PDF

- Dz.U. 2009 nr 75 poz. 639 2009.05.04 plik PDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
  • 2 tygodnie później...

W związku z tym , że w Mk2/FL zaczynają nam padać amorki i kilkoma pytaniami na priv , poświęciłem się i zanurkowałem pod auto icon_eek.gifzlosnik.gif i jednoznacznie stwierdzam , bo mam jeszcze amorki zamontowane w fabryce ...

W Punto MK2/FL ze wspomaganiem kierownicy , "dziubek" górnego mocowania amortyzatora powinien być skierowany do tyłu auta , szyby

Oto dowody w postaci zdjęć:

1. z góry auta ( strona kierowcy)

amor2puntomk2yn3.jpg

2. od dołu ( strona kierowcy)

amor1puntomk2dx0.jpg

... grzebał, właził pod auto i opisał joe_

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez prawa do rozpowszechniania poza członków IKP

Węzeł Body Computer (NBC) jest mechanicznie zamocowany do drugiej skrzynki bezpiecznikowej. Obie centralki mieszczą się pod poszyciem deski rozdzielczej, od strony kierowcy. NBC steruje w zintegrowany sposób funkcjami i kontrolą niektórych urządzeń:

- światła pozycyjne tylne

- światła postojowe

- światła stopu samochodu (za wyjatkiem trzeciego światła stopu)

- Lampka sygnalizacyjna włączenia tylnych świateł przeciwmgielnych

- światła przeciwmgielne (tylko przekaźnik)

- przekaźnik świateł mijania i drogowych

- przekaźnik sterujący przytłumionymi światłami mijania

- czas włączenia szyby tylnej ogrzewanej (i odnośna diagnostyka).

- sterowanie wskaźnikami i lampkami kontrolnymi na zestawie wskaźników

281912517-01.JPG

KONEKTOR A

1. Sygnał otwarcia drzwi od strony kierowcy (na słupku drzwi)

2. Sterowanie kierunkowskazu bocznego lewego

3. Sterowanie kierunkowskazu tylnego prawego

4. Sygnał czujnika poziomu paliwa (dodatni)

5. Sterowanie światłem postojowym tylnym lewym

6. Sterowanie światłem postojowym tylnym prawym

7. Linia szeregowa urządzenia alarmowego wolumetrycznego

8. Sygnał otwarcia drzwi od strony kierowcy

9. Brak połączenia

10. Linia szeregowa dla AUTOCLOSE

11. Sygnał otwarcia drzwi od strony pasażera.(na słupku drzwi).

12. Sterowanie kierunkowskazem tylnym lewym

13. Sterowanie kierunkowskazem bocznym prawym

14. Syganł włączonego hamulca postojowego

15. Sygnał czujnika poziomu paliwa (ujemny)

16. Sygnał otwarcia drzwi tylnych lewych

17. Sygnał sterujący odblokowaniem drzwi przednich prawych (NA)

18. Zespół 3 linia K

19. Brak połączenia

20. Brak połączenia

21. Sterowanie czasem włączenia lampki oświetlenia wnętrza

22. Sterowanie prawym światłem STOP

23. Zasilanie lampki oświetlenia wnętrza

24. Sygnał sterujący odblokowaniem drzwi przednich lewych (NA)

25. Sygnał otwarcia drzwi od strony pasażera

26. Sygnał otwarcia drzwi tylnych prawych

27. Zasilanie czujników wolumetrycznych

28. Brak połączenia

29. Brak połączenia

30. Brak połączenia

31. Sterowanie światłem przeciwmgielnym tylnym

32. Sterowanie lewym światłem STOP

33. Zasilanie lampki oświetlenia bagażnika

34. Sygnał blokady drzwi - drzwi przednie lewe (NC)

35. Sygnał blokady drzwi - drzwi przednie prawe (NC)

36. Sygnał otwarcia bagażnika

37. Brak połączenia

38. Brak połączenia

39. Brak połączenia

40. Brak połączenia

KONEKTOR B

1. Linia K dla ABS

2. N.C. (standard USA)

3. Linia K dla Airbag

4. Masa mocy

5. Masa sygnału

6. Can B

7. Linia K dla Centrali Sterującej Silnikiem /Centralki Automatyczna Skrzynia Biegów

8. Linia K immobilizer

9. Przystosowanie dla zespołów 1 (deska rozdzielcza)

10. N.C. (standard USA)

11. Urządzenie alarmowe

12. Przystosowanie dla zespołów 2 (przednie)

13. Przystosowanie dla zespołów 3 (tylne)

14. Can A

15. N.C. (linia L)

16. Zasilanie

KONEKTOR C

1. Sygnał biegu wstecznego dla zespołu przełącznika świateł pod kierownicą

2. Bez połączenia

3. Oplot ekranujący

4. Antena immobilizer

5. Antena immobilizer

6. Linia szeregowa ABS

7. Sygnał tachometru z ABS

8. Sterowanie cewki przekaźnika świateł przeciwmgielnych

9. Sterowanie cewki przekaźnika świateł drogowych

10. Zasilanie INT prądnicy tachometrycznej

11. Brak połączenia

12. Brak połączenia

13. Sygnał spryskiwaczy reflektorów

14. Sterowanie cewki przekaźnika spryskiwaczy reflektorów 15. Masa prądnicy tachometrycznej

16. Linia K dla ABS

17. Sygnał tachometryczny z generatora impulsów

18. Sygnał poziomu płynu hamulcowego

19. Sygnał D+ alternatora

20. Linia K do diagnostyki Centralki Sterującej Silnikiem

21. Masa anteny częstotliwości radiowej

22. Brak połączenia

23. Brak połączenia

24. Sygnał otwarcia bagażnika

25. Linia szeregowa syreny alarmu

26. CAN A dla węzła elektrycznego urządzenia wspomagającego układ kierowniczy

27. CAN B dla węzła elektrycznego urządzenia wspomagającego układ kierowniczy

28. Powtórzenie dla sygnału tachometrycznego

29. Interfejs ISO5 łączności immobilizera z Centralką Sterowania Silnikiem

30. Sterowanie światłem pozycyjnym przednim prawym

31. Antena częstotliwości radiowej

32. Brak połączenia

33. Brak połączenia

34. Zasilanie syreny alarmu

35. Przygotowanie dla zespołów 2 (linia K dla diagnostyki) 36. CAN A z Centralki Sterowania Silnikiem

37. CAN B z Centralki Sterowania Silnikiem

38. Sterowanie kierunkowskazem przednim lewym

39. Sterowanie kierunkowskazem przednim prawym

40. Sterowanie światłem pozycyjnym przednim lewym

ZŁĄCZE Y

1. Zasilanie blokady drzwi

2. Sygnał świateł Stopu

3. Syganał świateł biegu wstecznego

4. Brak połączenia

5. CAN B Centralki Deski Rozdzielczej

6. Sterowanie cewką przekaźnika szyby tylnej ogrzewanej

7. CAN A Centralki Deski Rozdzielczej

8. Sterowanie cewką przekaźnika świateł mijania

9. Zasilanie INT dla Body Computer

10. Sterowanie silniczków Blokowania drzwi

11. Sterowanie silniczków odblokowania drzwi

12. Zasilanie instalacji oświetleniowej z wyłącznika zapłonu

13. Zasilanie INT dla Węzła zestawu wskaźników

14. Sterowanie cewek przekaźników urządzeń opcyjnych

15. Zasilanie oświetlenia wewnętrznego i lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej

16. Brak połączenia

17. Zasilanie urządzeń pomocniczych / urzadzenia SBMT

18. Zasilanie Body Computer (immobilizer, CAN, światłą pozycyjne, światła przeciwmgielne tylne)

19. Zasilanie kierunkowskazów, świateł awaryjnych, Węzła zestawu wskaźników

20. Masa Blokowania drzwi

281912517-02.JPG

ZŁĄCZE D - 32 pin - kolor (czarno/fioletowy lub niebiesko/fioletowy)

1. Zasilanie podnośnika szyby tylnej lewej

2. Zasilanie podnośnika szyby tylnej prawej

3. Zasilanie otwieranego dachu

4. Zasilanie ogrzewanych siedzeń

5. Zasilanie trzeciego światła stopu

6. Sygnał stopu dla przyczepy

7. Sygnał biegu wstecznego

8. Sterowanie światłem biegu wstecznego od strony pasażera

9. Hamulec wycieraczki szyby tylnej

10. Linia CAN A (przystosowanie do zespołów w tyle samochodu)

11. Zasilanie z bezpiecznika F32 (przystosowanie)

12. Gniazdko prądowe mocy

13. Zasilanie Subwoofer

14. Gniazdko prądowe mocy

15. Zasilanie ogrzewanej szyby tylnej

16. Sterowanie blokowaniem drzwi

17. Zasilanie podnośnika szyby przedniej prawej (przystosowanie)

18. Sterowanie odblokowaniem drzwi

19. Zasilanie / oświetlenie elektrycznych lusterek

20. Zasilanie silnika wycieraczek

21. Oświetlenie elementu sterującego ogrzewanymi siedzeniami

22. Przystosowanie do sterowania lampką sygnalizacyjną napięcia pasów bezpieczeństwa

23. Przystosowanie zasilania czujnika deszczu z F49 i gniazdka prądowego sygnału dla aftermarket

24. Int. dla przyczepy

25. Zasilanie lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej (przystosowanie)

26. Zasilanie lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej

27. Zasilanie lampki (przystosowanie)

28. Linia CAN B (przystosowanie do zespołów w tyle samochodu)

29. Wolny

30. Zasilanie podnośnika szyby przedniej lewej (przystosowanie)

31. Lusterko ogrzewane lewe i prawe

32. Zasilanie pompy benzyny

ZŁĄCZE A - 20 pin - kolor (brązowo/fioletowy lub niebiesko/fioletowy)

1. Sygnał sterujący korektorem ustawienia reflektora prawego i lewego

2. Zasilanie silników korektora ustawienia reflektora prawego i lewego

3. Zasilanie lewego światła mijania

4. Linia szeregowa automatycznej skrzyni biegów

5. Sterowanie elektrycznym urządzeniem wspomagającym układ kierowniczy City / Normal

6. Poziom oleju Tds

7. Int./A dla cewek przekaźników

8. Sygnał sterowania biegu wstecznego

9. Zasilanie pompy paliwa

10. Zasilanie wycieraczki szyby przedniej / pompa dwukierunkowa

11. int. dla ABS

12. Zasilanie prawego światła mijania

13. + lampki układu nagrzewnicy / klimatyzatora

14. Zasilanie wyłącznika świateł stopu

15. Sygnał sterujący światłami stop

16. Sygnał stopu dla ABS

17. Int. dla elektrycznego urządzenia wspomagającego układ kierowniczy

18. Dla wyłącznika Traction control

19. Zasilanie wyłącznika biegu wstecznego / instalacji automatycznej skrzyni biegów

20. Masa korektora ustawienia reflektora lewego i prawego

ZŁĄCZE C - 2 pin - kolor (szary)

A. Zacisk dodatni akumulatora dla skrzynki podstawowej deski rozdzielczej

B. Zacisk dodatni akumulatora dla skrzynki opcyjnej deski rozdzielczej

ZŁĄCZE B - 2 pin - kolor (niebieski)

A. Zacisk dodatni akumulatora dla urządzeń pomocniczych (przystosowanie)

B. Wolny

281912517-03.JPG

ZŁĄCZE E - 20 pin - kolor (zielono/filetowy lub czarno/fioletowy)

1. Int./A od wyłącznika zapłonu

2. Sygnał sterujący światłami postojowymi od wyłącznika zapłonu

3. Int. dla radia samochodowego

4. Int. dla radiotelefonu (Przystosowanie)

5. CAN B radio samochodowe

6. int. dla airbagu

7. Zasilanie radia samochodowego i jego pamięci

8. Zasilanie radia samochodowego / radiotelefonu (przystosowanie)

9. Zasilanie zapalniczki

10. Masa mocy skrzynki bezpiecznikowej deski rozdzielczej

11. int. od wyłącznika zapłonu

12. Oświetlenie radia samochodowego / radiotelefonu

13. Oświetlenie zapalniczki

14. Int./A chronione przez F31 (przystosowanie)

15. Poziom oleju silnika Tds

16. Sterowanie elektrycznym urządzeniem wspomagającym układ kierowniczy City / Normal

17. CAN A radio samochodowe

18. Brak połączenia

19. Zasilanie podnośnika szyby przedniej prawej

20. Zasilanie podnośnika szyby przedniej lewej

ZŁĄCZE F - 9 pin kolor (czarny)

1. Linia szeregowa automatyczna skrzynia biegów - poziom oleju

2. Int. od F37 (przystosowanie)

3. Brak połączenia

4. Brak połączenia

5. Przystosowanie sterowania lampką sygnalizacyjną zapięcia pasów bezpieczeństwa dla węzła zestawu wskaźników

6. Brak połączenia

7. Brak połączenia

8. Przystosowanie, oświetlenie elementu sterującego korekcji ustawienia reflektorów

9. Przystosowanie, + świateł

ZŁĄCZE G - 9 pin kolor (fioletowy)

10. Przystosowanie, masa korektora ustawienia reflektorów

11. Element sterujący wycieraczki szyby tylnej

12. Int. panel elementów sterujących

13. Sygnał + świateł z zespołu przełączników pod kierownicą

14. Zasilanie korektora ustawienia świateł na zestawie wskaźników

15. Hamulec wycieraczki szyby tylnej

16. Zasilanie instalacji oświetleniowej

17. Zasilanie wycieraczki szyby tylnej

18. Sygnał sterujący korektorem zasilania reflektorów

ZŁĄCZE X - 20 pin

1. Zasilanie blokady drzwi

2. Sygnał stop

3. Syganał świateł biegu wstecznego

4. Brak połączenia

5. CAN B

6. Sterowanie cewką przekaźnika

7. CAN A

8. Sterowanie cewką przekaźnika śwaiteł mijania

9. int. dla body computer

10. Sterowanie zablokowaniem drzwi

11. Sterowanie odblokowaniem drzwi

12. Zasilanie instalacji oświetleniowej

13. Int. chroniony dla węzła zestawu wskaźników

14. Sterowanie cewką urządzeń opcyjnych

15. Zasilanie oświetlenia tablicy rejestracyjnej i oswietlenia kabiny

16. Brak połączenia

17. Zasilanie i urzadzenia pomocnicze

18. Zasilanie body computer (immobilizer, CAN, światła pozycyjne, tylne światła przeciwmgielne)

19. Zasilanie chronione kierunkowskazy - światła alarmowe / węzeł zestawu wskaźników

281912517-04.JPG

ZŁĄCZE A - 1 pin

A. Zasilanie skrzynki bezpiecznikowej z dodatniego zacisku akumulatora (śuba dwustronna M6)

ZŁĄCZE B - 32 pin - kolor (czarno/fioletowy lub niebisko/fioletowy)

1. Wolny

2. Zasilanie ogrzewanego filtru

3. Przystosowanie do zasilania cewki przekaźnika automatycznej skrzyni biegów (T20)

4. Zasilanie sprężarki klimatyzatora

5. Sterowanie przekaźnikiem sprężarki klimatyzatora

6. Zasilanie cewki przekaźnika ogrzewanego filtru

7. Zasilanie sondy lambda - elektrozawór canister - tachometr

8. + 15/54 zasilanie cewek przekaźnika układu sterowania silnikiem

9. + 15/54 key sense centralki sterującej silnikiem

10. Zasilanie cewki stycznika układu sterującego silnikiem

11. Sterowanie przekaźnikiem pompy paliwa - elektrostop

12. Sterowanie przekaźnikiem układu sterujacego silnikiem

13. Wolny

14. Wolny

15. Wolny

16. Wolny

17. Przystosowanie do zasilania z przekaźnika automatycznej skrzyni biegów (T20)

18. Zasilanie wtryskiwaczy - cewki - pompa benzyny (1,2 fire 8V)

19. +50 elektromagnes rozrusznika

20. Wolny

21. Sterowanie przekaźnika II prędkości elektrowentylatora chłodnicy

22. Sterowanie przekaźnika ogrzewanego filtru

23. Zasilanie z dodatniego akumulatora centralki sterującej silnikiem

24. Wolny

25. Wolny

26. Wolny

27. Wolny

28. Sterowanie przekaźnikiem mono - I prędkości elektrowentylatora chłodnicy

29. Zasilanie cewki przekaźnika pompy paliwa - elektrostop 30. Zasilanie pompy paliwa - elektrostop

31. Zasilanie pamieci układu sterowania silnikiem

32. Zasilanie (mocy) centralki sterującej silnikiem

ZŁĄCZE C - 3 pin - kolor (czarny)

A. Zasilanie elektrowentylatora chłodnicy II prędkości

B. Zasilanie czujnika temperatury jednostopniowego elektrowentylatora chłodnicy

C. Zasilanie elektrowentylatora chłodnicy I prędkości

ZŁĄCZE D - 2 pin - kolor (niebieski)

A. Zasilanie centralki elektrycznego urządzenia wspomagającego układ kierowniczy.

B. Zasilanie centralki antiskid (ABS)

ZŁĄCZE E - 2 pin - kolor (szary)

A. Zasilanie skrzyniki bezpieczników deski rozdzielczej (podstawowa)

B. Zasilanie skrzyniki bezpieczników deski rozdzielczej (opcja)

ZŁĄCZE F - 32 pin - kolor (brązowo/fioletowy lub zielono/fioletowy)

1. Zasilanie silniczka pompy spryskiwaczy reflektorów

2. Przystosowanie do zasilania obciążeń głównych

3. Wolny

4. Zasilanie świaatła przeciwmgielnego lewego

5. Zasilanie świaatła przeciwmgielnego lprawego

6. Sterowanie przekaźnikiem spryskiwaczy reflektorów

7. Wolny

8. Wolny

9. Przystosowanie Int./A do urządzeń pomocniczych

10. Int./A dla klimatyzatora

11. Wejście zasilania Int./A

12. Sterowanie przekaźnika świateł drogowych

13. Wolny

14. Zasilanie przekaźnika automatycznej skrzyni biegów

15. + 50 wyłącznik zapłonu (URUCHOMIENIE)

16. Zasilanie pompy paliwa

17. Sterowanie przekaźnikiem automatycznej skrzyni biegów

18. Zasilanie sterowaniem automatyczną skrzynią biegów

19. Wolny

20. Przystosowanie Int. obciążenie główne

21. Sterowanie przekaźnikiem sygnału dźwiękowego

22. Zasilanie prawego światła mijania

23. Sterowanie przekaźnikiem świateł przeciwmgielnych

24. Przystosowanie zasilania świateł mijania

25. Zasilanie lewego światła mijania

26. Masa cewki przekaźnika elektrowentylatora kabiny

27. Zasilanie sygnału dźwiękowego dwutonowego, ton wysoki

28. Zasilanie sygnału dźwiękowego dziewięciotonowego - sygnału dwutonowego, ton niski

29. Wolny

30. + 15/54 wyłącznik zapłonu (+ klucz)

31. Zasilanie wyłącznika zapłonu

32. Zasilanie elektrowentylatora kabiny

post-36134-14352499780748_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 10 miesięcy później...
  • 10 miesięcy później...
  • 1 rok później...

dzięki uprzejmości Kolegi Saigon'a cytuje listę:

5410 NAKŁADKA SŁUPKÓW PRZEDNICH

5411 DRZWI TYLNE

5413 POKRYWA SILNIKA I PRZEWÓD WLOTU POWIETRZA LAY-OUT PRZEWODÓW W KOMORZE SILNIKA

5424 PODUSZKA POWIETRZNA PASAŻERA

5433 APLIKACJE NAWIGATORA TOMTOM

5453 OPONY ( SILNIK 1.4 BZ. 16V 105 CV )

5457 PRZEWODY CENTRALKI ABS

5483 CENTRALKA AIR BAG

5496 POKRYWA POPYCHACZY

5521 WIĄZKA PRZEWODÓW ABS

5523 WIĄZKA PRZEWODÓW ABS

5533 REGULATOR CIŚNIENIA DO ZASILANIA LPG

5585 ZESTAW WSKAŹNIKÓW

5594 KOŁO ZAPASOWE

5612 SILNIK

5633 DOWÓD REJESTRACYJNY

5659 Tuleja wlotu powietrza komory silnika i osłona cieplna tylna pod nadwoziem

Kolega Saigon pozdrawia uzytkowników grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4396 WAŁ KIEROWNICZY - PUNTO / PUNTO VAN T.T. ZE WSPOMAGANIEM KIEROWNICY

4617 PRZEWODY ELEKTROZAWORU PIERBURG

4679 CENTRALKA KONTROLI SILNIKA - PUNTO I PUNTO VAN 1.2 8V

4695 DOWÓD REJESTRACYJNY - 1.2 8V DUAL DRIVE - RYNEK AUSTRIACKI

4699 SYSTEM ZACZEPU ZAMYKAJĄCEGO POKRYWĘ SILNIKA

4818 KOD IMA WTRYSKIWACZY - PUNTO i PUNTO VAN 1.3 MULTIJET

4952 TARCZE HAMULCOWE

4954 CZUJNIK OBROTÓW SILNIKA - MULTIJET 100 CV

4955 TULEJKA ZASYSANIA POWIETRZA - 1.3 MULTIJET

4962 INSTRUKCJA OBSŁUGI I TABLICZKA KONTROLNA BUTLI

4971 OKABLOWANIE CENTRALKI SILNIKA

4979 CENTRALKA STEROWANIA SILNIKIEM

4989 OBRĘCZE METALOWE KÓŁ

5030 SKRZYNIA BIEGÓW

5034 SILNIK

5035 LAKIEROWANIE NADWOZIA

5083 KOŁO PASOWE SILNIKA

5091 CENTRALKA STEROWANIA SILNIKIEM

5147 RAMA ZAWIESZENIA PRZEDNIEGO

5179 PRZEWÓD DODATNI AKUMULATORA

5260 PRZEWODY HAMULCOWE Z GUMY

5279 SILNIK 1.3 MJET - PUNTO / PUNTO VAN

5288 ŚRUBY MOCUJĄCE ZDERZAK

5345 ( W SAMOCHODACH Z SILNIKIEM 1.2 8V NATURAL POWER ) PRZEWÓD DODATNI AKUMULATORA

5385 UKŁAD OBIEGU OLEJU NAPĘDOWEGO

5388 ZESTAW WSKAŹNIKÓW

5533 REGULATOR CIŚNIENIA DO ZASILANIA LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5020 SPRĘŻARKA KLIMATYZATORA

5030 SKRZYNIA BIEGÓW

5034 SILNIK

5083 KOŁO PASOWE SILNIKA

5093 ZBIORNIK OLEJU SIŁOWNIKA STEROWANIA SPRZĘGŁEM

5096 POKRYCIE DOLNE WAŁU KIEROWNICY

5148 CENTRALKA STEROWANIA SILNIKIEM

5156 KOLUMNA KIEROWNICY

5168 SKRZYNIA BIEGÓW

5199 PODKŁADKA SPRĘŻYNY MOCOWANIA WTRYSKIWACZY

5210 TABLICZKI ZBIORCZE

5252 KOLUMNA UKŁADU KIEROWNICZEGO

5259 ZŁĄCZKI NA WSPORNIKU FILTRU OLEJU : JEDNOSTKA NAPĘDOWA 1.4 TJET

5260 PRZEWODY HAMULCOWE Z GUMY

5264 CZUJNIKI STEROWANIA FAZAMI ROZRZĄDU: SILNIKI 1.4 8V - 1.2 8V EVO

5268 OŚ TYLNA

5279 SILNIK 1.3 MJET - GRANDE PUNTO / GRANDE PUNTO VAN

5288 ŚRUBY MOCUJĄCE ZDERZAK

5299 PRZEWÓD ZESPOŁU KLIMATYZACJI/ NAGRZEWNICY GRANDE PUNTO / GRANDE PUNTO VAN

5322 SPRĘŻYNY AMORTYZATORÓW ZAWIESZENIA PRZEDNIEGO I TYLNEGO

5329 LAY OUT KOMORY SILNIKA

5333 LISTWA BENZYNA SILNIKI 1.2/1.4 8 EVO CNG

5342 SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW KOMORY SILNIKA

5343 CENTRALKA KONTROLI SILNIKA

5344 OPROGRAMOWANIE SYSTEMU BLU&ME

5351 SYSTEM ELEKTRONICZNY SAMOCHODU, KOMUNIKATY

5359 DOWÓD REJESTRACYJNY

5368 CENTRALKA KONTROLI SILNIKA (WERSJA NATURAL POWER )

5378 ROZMIESZCZENIE CZĘŚCI W KOMORZE SILNIKA

5395 ZESTAW WSKAŹNIKÓW

5397 WAŁEK KIEROWNICY

5409 WAŁEK KIEROWNICZY

5419 LAY OUT PRZEWODÓW W KOMORZE SILNIKA (SILNIK 1.3 MJET 75CV E4)

5421 LAY OUT PRZEWODÓW W KOMORZE SILNIKA (WERSJA VAN Z SILNIKIEM 1.3 MJET 75CV E4)

5428 TŁUMIK WYDECHU

5457 PRZEWODY CENTRALKI ABS

5483 CENTRALKA AIR BAG

5521 WIĄZKA PRZEWODÓW ABS

5523 WIĄZKA PRZEWODÓW ABS

5533 REGULATOR CIŚNIENIA DO ZASILANIA LPG

5612 SILNIK

5615 SPRZĘGŁO

5633 DOWÓD REJESTRACYJNY

5635 W WERSJACH Z BLUE&ME, CENTRALKA BLUE&ME Z RAM SHRINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.