Skocz do zawartości

Xado - test preparatów - wnioski i opinie


ABM

Rekomendowane odpowiedzi

> Nie będę nadużywał cierpliwości kolegów i tylko zlinkuję:

> http://xado.pl/masla/sinteticheskie-motornie-masla/xado-atomic-oil-5w-40-sm-cf

> http://xado.pl/masla/sinteticheskie-motornie-masla/xado-atomic-oil-10w-60-sl-cf-rally-sport

> http://xado.pl/masla/polusinteticheskie-motornie-masla/xado-atomic-oil-10w-40-sl-cf

> Informacja zawarta w linkach jest taka na ile nam udostępniono.

> Uwaga dodatkowa: konfekcjonowane są w pojemniki plastikowe a nie w blaszane. Do nas przyszły

> bezpośrednio z naszej Firmy w Holandii i dlatego plastik.

> Jeżeli będą dodatkowe pytania po przeczytaniu w linkach - postaram się dopowiedzieć.

Chciałem zapytać o oleje bazowe w 5w40 SM/CF - to pełen syntetyk (PAO, estry), czy olej HC? Cze można prosić o udostępnienie kart produktu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z Holandii? Myślałem, że z Ukrainy,.. bo to przecież ukraińska firma

Firma ukraińska - fakt. Ma jednak spółki podporządkowane np. w Holandii gdzie produkowane są oleje oraz niektóre specyfiki chemiczne. Ukraina konfekcjonuje u siebie w metalowe bańki a Holandia generalnie w plastiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze dzisiaj otrzymalem link do tego watku mam pytanie jakie warunki musz spelnic, aby przystapic jako chetny z samochodem do sprawdzenia? Mam opla astre z podpisu, ktora pobiera olej, czuc wyrazny spadek mocy w stosunku do czasu zakupu (5 lat temu) i prawdpodobnie slabsza kompresje niz na poczatku eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako ze dzisiaj otrzymalem link do tego watku mam pytanie jakie warunki musz spelnic, aby

> przystapic jako chetny z samochodem do sprawdzenia? Mam opla astre z podpisu, ktora pobiera

> olej, czuc wyrazny spadek mocy w stosunku do czasu zakupu (5 lat temu) i prawdpodobnie slabsza

> kompresje niz na poczatku eksploatacji.

Obecnie nie musisz spełniać żadnych warunków, żeby zakupić preparaty Xado ze zniżką 25% i wybrane oleje Xado ze zniżką w okolicach 50%. Co do wyboru konkretnego środka, zapewne pomoże użytkownik o nicku XADO.

Poz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obecnie nie musisz spełniać żadnych warunków, żeby zakupić preparaty Xado ze zniżką 25% i wybrane

> oleje Xado ze zniżką w okolicach 50%. Co do wyboru konkretnego środka, zapewne pomoże

> użytkownik o nicku XADO.

> Poz

Wybór środka - potwierdzam zdanie kolegi ABM - 1 STAGE.

Zakup w cenach jakie kolega ABM opisuje dotyczą tego forum i kolegi ABM jako wywołującego temat na tym forum. Uzgodnienia cenowe nie leżą w mojej kompetencji.

Pozdrawiam. 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do mnie wczoraj doszła paczka z 1 dniowym opóźnieniem. Dziś dodałem do silnika Stage1. Jak będę

> miał możliwość, to do skrzyni biegów wcisnę. 1500 km to najwcześniej za 2 miesiące zrobię i

> wtedy zobaczymy co to dało.

Im wcześniej zacznie działać, tym mniej będziesz musiał dolewać oleju. Sprawdzaj co 500 km i zobacz czy jest tendencja zmniejszająca. Sam jestem bardzo ciekawy na ile to pomoże - moja stara Honda CX 500, też lubi sobie wypić oliwki.

Panowie, nie spamujmy już więcej, ponieważ ma to być od tej chwili watek dotyczący naszych wniosków o działaniu produktów Xado - Mod tak zadecydował i bacznie nas obserwuje busted.gifpolicial.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem się podzielić pierwszymi odczuciami i faktami po aplikacji.

W piątek wcisnąłem rewitalizant i dodałem kondycjoner do zbiorniczka płynu wspomagania. Celem było zupełne wyeliminowanie bardzo delikatnego buczenia, słyszalnego na biegu jałowym i przy braku obciążenia układu wspomagania. Buczenie jest bardzo słabe i w ASO mechanicy nie wiedzieli o czym mówię, jednak dla mnie jest słyszalne, tak jak słyszę jego brak przy obracaniu kierownicy. Po aplikacji produktów Xado i przejechaniu około 150 km, nie zauważyłem żadnych zmian. Uzbroję się w cierpliwość i przejadę jeszcze 500 km, przed kolejnym info. Winne całego zamieszania może być także łożysko silnika elektrycznego pompy, którego Xado oczywiście nie naprawi, zweryfikuje to w przypadku braku poprawy i podzielę się wynikami.

W niedzielę zaaplikowałem płukankę Vita Flush do silnika. Informuję, że w pojemniku 420 ml, występuje w postaci mazi o konsystencji nieskrystalizowanego miodu. Na płukance przejechałem około 50 kilometrów - silnik się nie zatarł i nie rozpadł.

W poniedziałek rano pojechałem do mechanika na wymianę oleju silnikowego i filtra. Chciałem także wymienić olej w skrzyni, jednak usłyszałem, że do skrzyni tylko się dolewa w razie potrzeby - w związku z tym szukam mechanika w Poznaniu lub okolicach. Przepracowany olej był czarny, jednak pozbawiony szlamu czy innych niespodzianek. Mechanik czyszcząc obudowę filtra przed wymianą wkładu zauważył, że olej jest co prawda czarny, jednak obudowa filtra jest czysta i nie ma żadnych osadów - nie mówiłem mu o wcześniejszym dodaniu Vita Flush - sam olej był czarny, jednak sadza była dobrze zdyspergowana. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, to tak jakby w oleju były zawieszone cząstki zanieczyszczeń - po bliższym przyjrzeniu się widać było wyraźnie, że nie jest to jednolita czarna maź - sam mechanik zwrócił na to uwagę. Wniosek - moim skromnym zdaniem Vita Flush działa tak jak powinien.

W poniedziałek w godzinach południowych dodałem Stage 1 Maximum do sinika. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zaobserwowałem kilka rzeczy. Silnik pracuje ciszej niż po samej wymianie oleju na Xado 5w40 Sm/CF, która zrobiłem rano. Na trasie, która robię kilka razy w tygodniu, w warunkach porównywalnych lub nawet gorszych (zamknięte 2 przejazdy kolejowe) spalanie niższe o około 0,5 litra. Zupełnie zanikło delikatne stukanie z silnika, które wcześniej było mniej lub bardziej słyszalne (podejrzewam jeden z hydroregulatorów) = panewkę wykluczam, ponieważ wysrała by się przez ponad 12 tysięcy, ponadto w oleju nie było żadnych śladów metalu. Spalanie na biegu jałowym, rozgrzanym silniku, bez obciążenia spadło w FES z przedziału 0,54-0,72 do 0,45-0,54 l/h. Także wskazania chwilowego spalania przy stałych prędkościach, na poszczególnych biegach na tych samych odcinkach dróg, spadły o około 0,3-0,4 litra.

Na koniec niestety przykre doświadczenia z aplikacji Stage 1 Maximum do sinika, zawartość wręcz ekskluzywnie wyglądajacej metalowej flaszeczki, stanowi oleisty płyn i cząstki czerwonawego rewitalizanta. Niestety nie są to granulki i mimo długotrwałego energicznego wstrząsania przed otwarciem, zbiły sie w bryłę, która zatkała wylot buteleczki. Po wielu walkach, w końcu zator przemieścił się do wlewu oleju, gdzie się zatrzymał i spowodował wylanie około 1/4=1/5 płynnej zawartości poza wlew oleju! Reasumując - opakowanie bardzo ładne, jednak nieprzemyślane. Proponuję najpierw wlać do jakiegoś pojemnika, rozdrobnić drobiny rewitalizanta i potem za pomocą lejka zaaplikować do wlewu silnika.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Masz jakieś nowe spostrzeżenia po użyciu tych preparatów?

Mnie bardzo interesuje kwestia stosowania tego w samochodzie, który nie bierze oleju i nie wymaga żadnego remontu. Czy stosowanie tego ma w tym przypadku sens i daje jakieś korzyści, najbardziej interesuje mnie kondycjoner do silnika i skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz jakieś nowe spostrzeżenia po użyciu tych preparatów?

> Mnie bardzo interesuje kwestia stosowania tego w samochodzie, który nie bierze oleju i nie wymaga

> żadnego remontu. Czy stosowanie tego ma w tym przypadku sens i daje jakieś korzyści,

> najbardziej interesuje mnie kondycjoner do silnika i skrzyni biegów.

Witam.

W aucie w bardzo dobrym stanie technicznym, dopasują się idealnie i w sposób indywidualny wszystkie pary trące. Spadnie znacząco tarcie, co będzie się objawiać spadkiem temperatury pracy podzespołów, pośrednio spadnie zużycie paliwa. Stan mechanizmów w aucie zostanie "zamrożony" na następne kilkadziesiąt tysięcy km.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Poczytałem, podumałem, kupiłem Stage 1Max. i ...wlałem.

Zobaczymy co zyskam. Na razie zauważam, że silnik jest chyba cichszy. Jutro dolewam paliwo i po zużyciu 50l porównam z dotychczasowym zużyciem (myślę, że 50l wystarczy do wstępnych uwag). Czekam na uwagi tych, którzy Xado używają.

Pozdrawiam i dziękuję za inicjatywę tańszego produktu - różnica w cenie zauważalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1500 km przejechane z wlanym Xado Stage 1. Pacjent Fiat Stilo. Objawy to chlanie oleju 0,7-0,8l / 1000km. Brak objawów dymienia czy też wycieków. Xado w moim przypadku na nic nie wpłynęło. Praca silnika jest taka sama, zużycie oleju w ogóle się nie zmieniło. Problemów z odpalaniem nigdy nie miałem więc tu nie było co poprawiać. Spalanie raczej jest takie samo. W moim przypadku kasa wyrzucona w błoto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem u siebie olej z Mobil1 5W50 na olej Xado 0W40. na tym oleju zrobiłem już z ponad 500 km więc pierwsze odczucia...

+ Auto zaczeło mniej spalać o około 0,4-0,6 litra... ale tego można było się spodziewać po oleju 0W40

+ Obecnie silnk pracuje znacznie ciszej - łagodniej po nagrzaniu

+ Może lepiej się wkręca na obroty a może mi sie wydaje mlot.gif

- Na zimnym silniku po odpaleniu przy obciążeniu bardziej słyszę "klekotanie" przez pierwsze minuty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1500 km przejechane z wlanym Xado Stage 1. Pacjent Fiat Stilo. Objawy to chlanie oleju 0,7-0,8l /

> 1000km. Brak objawów dymienia czy też wycieków. Xado w moim przypadku na nic nie wpłynęło.

> Praca silnika jest taka sama, zużycie oleju w ogóle się nie zmieniło. Problemów z odpalaniem

> nigdy nie miałem więc tu nie było co poprawiać. Spalanie raczej jest takie samo. W moim

> przypadku kasa wyrzucona w błoto

Tylko, że w twoim przypadku coś jest mocno nie tak z silnikiem. Przyczyną mogą być zapieczone pierścienie tłokowe, spróbuj zastosować środek do odblokowywania pierścieni tłokowych, Xado ma bardzo tani Antykoks . Mogę dorzucić do mojego zamówienia i wysłać listem poleconym za 5 zł.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że w twoim przypadku coś jest mocno nie tak z silnikiem. Przyczyną mogą być zapieczone

> pierścienie tłokowe, spróbuj zastosować środek do odblokowywania pierścieni tłokowych, Xado ma

> bardzo tani Antykoks . Mogę dorzucić do mojego zamówienia i wysłać listem poleconym za 5 zł.

> Pozdrawiam

Przed zalaniem Xado silnik był czyszczony płukanką firmy Millers. Później zalany wysokiej klasy olejem 10W40 Millers XSS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed zalaniem Xado silnik był czyszczony płukanką firmy Millers. Później zalany wysokiej klasy

> olejem 10W40 Millers XSS

Tylko, że płukanka Millers`a jest na bazie oleju z detergentami, więc na zapieczone pierścienie raczej nie zadziała. Antykoks stosuje się miejscowo i działa bezpośrednio. Przy okazji wykręcania świec można zrobić pomiar kompresji i będziesz wiedział, czy to jest przyczyną. Tak czy inaczej powinieneś w tej sytuacji pomierzyć ciśnienia sprężania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że płukanka Millers`a jest na bazie oleju z detergentami, więc na zapieczone pierścienie

> raczej nie zadziała. Antykoks stosuje się miejscowo i działa bezpośrednio. Przy okazji

> wykręcania świec można zrobić pomiar kompresji i będziesz wiedział, czy to jest przyczyną. Tak

> czy inaczej powinieneś w tej sytuacji pomierzyć ciśnienia sprężania.

Ten Antykoks wstrzykuje się w gniazda gdzie są wkręcone świece ? Czym to później wyciągnąć ten "syf" ? Chyba, że lepiej już poczekać do następnej wymiany oleju ( około 3 tys km ) i wtedy wlać do oleju inną płukankę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten Antykoks wstrzykuje się w gniazda gdzie są wkręcone świece ? Czym to później wyciągnąć ten

> "syf" ? Chyba, że lepiej już poczekać do następnej wymiany oleju ( około 3 tys km ) i wtedy

> wlać do oleju inną płukankę ?

Podałem linka do dokładnego opisu na stronie Xado - przeczytaj sobie. Nie trzeba wymieniać oleju i nie należy, masz zalany Stage 1 i im dłużej dasz mu działać tym lepiej dla silnika. Najłatwiej zaaplikować wersję w sprayu. Na dolewki kup sobie Xado 5w40 po 65 zł za 4 litry, przy takim spalaniu oliwy szkoda płacić za Millersa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1500 km przejechane z wlanym Xado Stage 1. Pacjent Fiat Stilo. Objawy to chlanie oleju 0,7-0,8l /

> 1000km. Brak objawów dymienia czy też wycieków. Xado w moim przypadku na nic nie wpłynęło.

> Praca silnika jest taka sama, zużycie oleju w ogóle się nie zmieniło. Problemów z odpalaniem

> nigdy nie miałem więc tu nie było co poprawiać. Spalanie raczej jest takie samo. W moim

> przypadku kasa wyrzucona w błoto

Informacja zbyt lakoniczna aby cokolwiek oceniać a tym bardziej - diagnozować. Co to za silnik(nie znam wszystkich wariantów), jaki przebieg, czy zmieniane były uszczelniacze zaworów...Były robione pomiary ciśnienia sprężania w tym tzw. "próba olejowa"?

Więcej informacji proszę - możliwie szczegółowa informacja pozwoli na wyeliminowanie szeregu "domniemań".

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Informacja zbyt lakoniczna aby cokolwiek oceniać a tym bardziej - diagnozować. Co to za silnik(nie

> znam wszystkich wariantów), jaki przebieg, czy zmieniane były uszczelniacze zaworów...Były

> robione pomiary ciśnienia sprężania w tym tzw. "próba olejowa"?

> Więcej informacji proszę - możliwie szczegółowa informacja pozwoli na wyeliminowanie szeregu

> "domniemań".

> Pozdrawiam.

Auto z przebiegiem 175 tys km. W Niemczech jeździło na Oleju 5w30. Ja go zalewam 10w40. Nic nie było remontowane. Zewnętrznych objawów brania oleju brak. Nigdy nie puściło dymka ( na zimnym, ciepłym ). Pomiarów też nigdy nie robiłem. Możliwe, że teraz zrobię pomiary i zobaczę co z tego wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto z przebiegiem 175 tys km. W Niemczech jeździło na Oleju 5w30. Ja go zalewam 10w40. Nic nie

> było remontowane. Zewnętrznych objawów brania oleju brak. Nigdy nie puściło dymka ( na zimnym,

> ciepłym ). Pomiarów też nigdy nie robiłem. Możliwe, że teraz zrobię pomiary i zobaczę co z

> tego wyjdzie

Niestety ten silnik jest taki... prawdopodobnie sa źle zaprojektowane pierścienie zgarniające na tłokach i spalanie nawet na poziomie 0,9 litra/ 1000 km ON nie jest niczym dziwnym sick.gif Wymiana uszczelnień zaworowych nie wiele tu pomaga.... Sam jestem ciekawy czy i jak bardzo uda się ograniczyć przy pomocy tych dodatków spalanie oleju w tym silniku... na pewno nie stosował bym w nim oleju ....W50 i ....W40 - raczej coś z klasy ....W30 wskazane: 0W30 tak aby to co zostaje na cylindrach łatwo dawało się z nich sćiągnąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie po wlaniu oleju 5w40 sm/cf do stilo jtd 115 + rewi 1 stage brak efektow po 3 tys km jesli chodzi o dzwiek pracy silnika. Wczesniej nie hałasował mimo ponad 200 tys. NIe bylo tez nigdy problemow z odpaleniem. Spalania nie moge porownac poniewaz najpierw naprawie tylne zaciski ktore spowodowaly drastyczny wzrost spalania 270751858-jezyk.gif Jak tylko warunki beda porownywalne z poprzednimi napisze co ze spalaniem.

W ostatni weekend do vw lupo 1.4 mpi zalalem takze 5w40 sm/cf, w tym samochodzi cudow sie nie spodziewam bo zalewalem tylko olej bez dodatkow. Przed wymiana przeprowadzilem plukanke. Jednak w tej cenie takiej jakosci oleju gdzie indziej bym nie kupil wiec mysle, ze byl to dobry wybor.

Ostatnie auto czeka na zalanie 10w60 ale silnik bedzie po kapitalce i bede raczej porownywal wytrzymalosc oleju w extremalnych warunkach do oleju na ktorym jezdzilem w tym roku. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kilka lat temu stosowałem preparat Xado do skrzyń biegów z pozytywnym efektem. Było to tak: awaria skrzyni i wymiana na drugą. Zamontowana skrzynia okazuje się mocno zużyta: słychać śpiew kół zębatych na IV i V biegu, do tego wyraźne zgrzytania przy załączaniu II i III biegu. Po zaaplikowaniu preparatu xado do skrzyń i dłuższym jeżdżeniu te przykre odgłosy stopniowo, znacząco się obniżyły. Na tyle, że skrzynia do dzisiaj jeździ w samochodzie. Biegi zgrzytają tylko przy próbach sportowej, szybkiej zmiany. W normalnej jeździe zmiany są , można by nawet określić, komfortowe.

Próbowałem też reanimować z pomocą Xado zużyte przeguby napędowe, ale tu się nie udało. Może dałem za mało stężonego specpreparatu? Owszem, na początku przycichły, ale później rozklekotały się tak jak wcześniej. Skończyło sie wymianą.

Tu pytanie do kolegi XADO: na stronie internetowej nie daje się znaleźć jaka ilość konkretnego preparatu na jaką ilość oleju. W pamięci siedzi mi, że dawałem półtora opakowania preparatu do skrzyń na 3 litry oleju. Ale pewny tego na 100% to nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu pytanie do kolegi XADO: na stronie internetowej nie daje się znaleźć jaka ilość konkretnego

> preparatu na jaką ilość oleju. W pamięci siedzi mi, że dawałem półtora opakowania preparatu

> do skrzyń na 3 litry oleju. Ale pewny tego na 100% to nie jestem.

Jest na stronie, poniżej cytat:

Stosowanie

Obróbka węzła o objętości systemu smarowania 1 - 2 L.

Zawartość tubki (pojemnika) wycisnąć (rozpylić) przez otwór wlewowy oleju skrzyni biegów, mostu napędowego, skrzyni rozdzielczej, reduktora itp.

Eksploatować bez żadnych ograniczeń.

Obróbkę można uznać za zakończoną po przebiegu ok. 1500 km. lub po 50 godzinach pracy.a stronie, poniżej cytat:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam.

Poniżej pozwoliłem sobie wkleić posta jednego z naszych kolegów, oryginał jest na SSP.

Re: Olej po raz 10... [Re: ABM]

#285505799 - 20/11/2011 09:42

Bez cytatu Odpowiedz

> Czasami warto posłuchać kogoś, kto wie co doradza. Wymieniaj co maks. 15 tysięcy i będziesz

> dożywotnio zadowolony.

> Pozdrawiam

Potwierdzam!

Po prześledzeniu wątku, sensownych odpowiedzi (tych trochę mniej również), dzięki @ABM kupiłem i zalałem XADO 5W40.

Oczywiście wcześniej przeprowadziłem zabieg "płukania" silnika również produktem XADO. Odbyło się to na zasadzie: upuszczenia ok.300 ml starego oleju, uzupełnienie płukanką, potem 20 km poza miasto, "spuszczanko" tej mazi, bo tylko tak mogę określić to, co spłynęło z silnika i nowa oliwa.

Przejechałem od wymiany ok. 1 kkm i jedno co mogę na pewno potwierdzić, to zdecydowanie lżejszy start zimnego motoru (auto spod chmurki), i zauważalnie delikatniejsza praca silnika po osiągnięciu optymalnej temperatury.

Najbardziej jednak szokującym jest fakt, że olej wciąż jest klarowny i przejrzysty , co w diesel'u jest wręcz nieosiągalne nawet zaraz po wymianie.

Wprawiło to w nie lada konsternację "wyżartego mechanika" i kilkukrotne badanie poziomu oleju, bo na bagnecie jest igiełka oliwa

Polecam i jeszcze raz dla kolegi ABM za pomoc i zaangażowanie w sprawę

Tym samym mogę śmiało polecić produkty XADO i na pewno skorzystam z nich przy ponownej wymianie

--------------------

*JTD RACING 3D '05r.

*BILSTEIN b8 na EIBACH

*POTENZA RE050 na 17"

*NO EGR!

STILO FOTO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj zaczalem test spalania bede go kontynuowal przez caly grudzien. Dystans pewnie ok 1kkm. Rok temu o tej porze roku spalanie oscylowalo u mnie na poziomie 5,7 w cyklu mieszanym, do niedawna wzroslo do 6,4 przez wywalone tylne lozyska i zapieczone oba tylne zaciski ktore non stop trzymaly.

Wszystkie usterki naprawione.

Stilonem jezdze raczej spokojnie i staram sie jezdzic stosujac sie do eco drivingu. smile.gif

Jakby to kogos interesowalo auto ciagle stoi pod chmurka ale problemow z odpaleniem nigdy nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Po prześledzeniu wątku, sensownych odpowiedzi (tych trochę mniej również), dzięki @ABM kupiłem i zalałem XADO 5W40.

Oczywiście wcześniej przeprowadziłem zabieg "płukania" silnika również produktem XADO. Odbyło się to na zasadzie: upuszczenia ok.300 ml starego oleju, uzupełnienie płukanką, potem 20 km poza miasto, "spuszczanko" tej mazi, bo tylko tak mogę określić to, co spłynęło z silnika i nowa oliwa.

Przejechałem od wymiany ok. 1,5 kkm i jedno co mogę na pewno potwierdzić, to zdecydowanie lżejszy start zimnego motoru (auto spod chmurki), i zauważalnie delikatniejsza praca silnika po osiągnięciu optymalnej temperatury.

Najbardziej jednak szokującym jest fakt, że olej wciąż jest klarowny i przejrzysty , co w diesel'u jest wręcz nieosiągalne nawet zaraz po wymianie.

Wprawiło to w nie lada konsternację "wyżartego mechanika" i spowodowało kilkukrotne badanie poziomu oleju, bo na bagnecie jest igiełka - oliwa.

Polecam i jeszcze raz dzięki dla kolegi ABM za pomoc i zaangażowanie w sprawę.

Tym samym mogę śmiało polecić produkty XADO i na pewno skorzystam z nich przy ponownej wymianie.

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupilem anty-koksa(wersja spray).Niestety na allegro,bo nie wiedzialem,ze na AK mamy taka akcje.

Co moge powiedziec,napewno oczyscil denko tloka.Bo ogladalem (na tyle ile moglem) przed i po.I po uzyciu na pewno bylo prawie idealne czyste.

Chcialem odblokowac nim pierscienie(ciezko stwierdzic czy na to pomogl),bo mam zbyt zwiezy olej by zrobic probe z nafta.Od wymiany do wymiany lykal mi od 0.5 do 1,0Litra ( w zaleznosci od ciezkosci prawej nogi).

Pryskalem po 5sekund na cylinder.Ale przed wymiana oleju jeszcze raz przeprowadze,taki zabieg i dodatkowo zaleje nafty.

Reasumujac,denko tloka umyte/wyczyszczone-wiecej na dzien dzisiejszy powiedziec nie moge. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaaplikowalem dzisiaj do skrzyni, tak prowizorycznie bo nic sie z nia zlego nie dzialo, wiec

> zobacze co sie teraz bedzie dzialo, napisze za jakis czas co zaobserwowalem

a więc podsumowanie po ok 1. 5 tys

zmian generalnie nie zauważyłem na gorsze oczywiście bo lepiej być nie mogło ponieważ wcześniej nie było żadnych problemów. Pozostaje mi tylko wierzyć że długo będzie tak jak jest do teraz. Po świętach zaaplikuje stage1 do silnika i też napisze spostrzeżenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zalałem do silnika STAGE 1 MAXIMUM. Do wymiany oleju mam ok.2tys.km. Po tym zastosuję płukankę ABSOLUT i kupiony już olej XADO Atomic 5W40. O efektach napiszę w odpowiednim czasie.

Mam jednak pytanie dotyczące środka "Rewitalizant do pomp wtryskowych 9ml (blister)" - w opisie jest, że efekty będą po ok. 3 tys.km. Jeden środek 9ml - wystarcza do 60L paliwa. Czy jeżdżąc te 3tys.km będę musiał przy każdym tankowaniu wlewać zawartość kolejnej tubki do zbiornika, czy wystarczy taką operację wykonać tylko raz? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Zalałem do silnika STAGE 1 MAXIMUM. Do wymiany oleju mam ok.2tys.km. Po tym zastosuję płukankę

> ABSOLUT i kupiony już olej XADO Atomic 5W40. O efektach napiszę w odpowiednim czasie.

> Mam jednak pytanie dotyczące środka "Rewitalizant do pomp wtryskowych 9ml (blister)" - w opisie

> jest, że efekty będą po ok. 3 tys.km. Jeden środek 9ml - wystarcza do 60L paliwa. Czy jeżdżąc

> te 3tys.km będę musiał przy każdym tankowaniu wlewać zawartość kolejnej tubki do zbiornika,

> czy wystarczy taką operację wykonać tylko raz? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Tylko raz - podobno tworzy zawiesinę w dolnej części zbiornika paliwa i stopniowo jest zużywany, cykl trwa przez kilka tankowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://sklep-xado.pl/index.php?page=shop...rt&Itemid=1

> Nie widze,zeby tu pisalo,zeby po spray-u byla taka koniecznosc.

Takiej konieczności nie ma. Jednorazowe zastosowanie "Antykoksu" w komorę spalania a więc nad tłok nie wywołuje potrzeby wymiany oleju.

Dlaczego?

Pierścienie tłokowe jeżeli przepuszczą do oleju preparat to tylko w znikomej ilości - praktycznie niezauważalnej.

Zastosowanie do oleju w silniku lub parokrotne powtórzenie czyszczenia taką potrzebę wywołuje.

Pozdrawiam 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Zalałem do silnika STAGE 1 MAXIMUM. Do wymiany oleju mam ok.2tys.km. Po tym zastosuję płukankę

> ABSOLUT i kupiony już olej XADO Atomic 5W40. O efektach napiszę w odpowiednim czasie.

> Mam jednak pytanie dotyczące środka "Rewitalizant do pomp wtryskowych 9ml (blister)" - w opisie

> jest, że efekty będą po ok. 3 tys.km. Jeden środek 9ml - wystarcza do 60L paliwa. Czy jeżdżąc

> te 3tys.km będę musiał przy każdym tankowaniu wlewać zawartość kolejnej tubki do zbiornika,

> czy wystarczy taką operację wykonać tylko raz? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Instrukcja mówi o pewnej ilości paliwa w jakiej ma się rozpuścić nośnik rewitalizanta a więc sam rewitalizant ma się rozpłynąć w jakieś ilości paliwa.

Dopowiadam, korzystając z postu kolegi - rewitalizanty są preparatami fizycznymi a nie chemicznymi. Ich oddziaływanie zależy wyłącznie od obciążeń, wzajemnych przemieszczeń i wydzielonego ciepła na powierzchniach tarcia.

Obszar działania(obszar zmian) jest ściśle określony i zamyka się na niewielkiej ilości elementów poddanych silnemu tarciu.

Pompa wtryskowa: dotyczy pompy przetłaczającej(części metalowe ocierające się o siebie), elementy tłoczące(tłoczek+tuleja+dozator). Wszystkie paliwo musi przejść przez te elementy a więc i rewitalizant. Efekt - odnowienie warstw wierzchnich poddanych tarciu.

pozdrawiam 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> a więc podsumowanie po ok 1. 5 tys

> zmian generalnie nie zauważyłem na gorsze oczywiście bo lepiej być nie mogło ponieważ wcześniej nie

> było żadnych problemów. Pozostaje mi tylko wierzyć że długo będzie tak jak jest do teraz.

Hmm a jednak biegi zmienia sie lzej, to dziala smile.gif

Po świętach zaaplikuje stage1 do silnika i też napisze spostrzeżenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko raz - podobno tworzy zawiesinę w dolnej części zbiornika paliwa i stopniowo jest zużywany,

> cykl trwa przez kilka tankowań.

Zalałem już następne preparaty do rewitalizacji - układu paliwowego CR, skrzyni biegów i wspomagania ukł. kierowniczego.

Obecna sytuacja - wspomaganie pracowało poprawnie, subiektywne odczucie, że ciężej niż kiedyś. Skrzynia - poprawnie, ale słychać było przy hamowaniu umiarkowane buczenie. Ukł.paliwowy - raczej poprawnie, ale wcześniej znalazłem opiłki metalu w filtrze paliwa.

Zastosowałem również w innym samochodzie (Vectra C 2.2DTI 2002r. - 271tys.km) do ukł. wspomagania i silnika. Objawy - silnik spalał ok.1L na 5tys.km, wspomaganie - przy dłuższym użytkowaniu spadała wydajność układu i lekko się blokował - elektryka wykluczona - problem w hydraulice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Czy są obecnie jakieś promocje na preparaty Xado? Zakupiłem olej Xado 5W/40 SM/CF w dobrej cenie -

> 88zł za 4L ale poszukuję jeszcze preparatu do skrzyni, wspomagania. Jeśli ktoś trafił na

> promocję to niech tu napisze - co i gdzie.

Witam, promocja zorganizowana przez moją osobę już się skończyła. Możesz napisać na priv, dam namiar na przedstawiciela.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spostrzeżenia po 1726km od zalania Xado 1 Stage Maximum do silnika - zdecydowanie łagodniejsza praca silnika. O subiektywnych odczuciach nie będę pisał. Xado w skrzyni biegów po przebiegu 1156km - bardzo lekka zmiana przełożeń. Innych efektów nie zauważyłem. Buczenie łożysk(a) przy hamowaniu silnikiem nie ustąpiło. Nie mam pewności czy to nie łożysko na podporze półosi.

Poniżej film mojego autorstwa z odsłuchu silnika przed i po zastosowaniu Xado:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.