Skocz do zawartości

wymiana zbiornika paliwa


raf7

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniam zbiornik paliwa i niestety wszystkie 3 śruby ukręciły się w połowie, najpierw lekko szło i chlast, wszystkie były wcześniej oblewane WD40, obtłuczone młotkiem.

To co zostało chciałem odkręcić, pierwsza metoda nakręciłem nakrętkę przyspawałem odkręciło się o długość nakrętki i zerwało, drugi raz to samo i też 4 obroty i urwała się, przy samym mocowaniu. Wziąłem wiertarkę wiertło 4, potem 5, i zostały resztki, teraz jak to stamtąd wyciągnąć?

Po dzisiejszych 4godz spędzonych w męczarni, chodzi mi pomysł żeby rozwiercić większym wiertłem i dać śrubę od góry, a od dołu nakrętkę.

Ale może ktoś miał jakiś patent na to, bo każdemu się zrywają i coś podpowie. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniam zbiornik paliwa i niestety wszystkie 3 śruby ukręciły się w połowie, najpierw lekko szło

> i chlast, wszystkie były wcześniej oblewane WD40, obtłuczone młotkiem.

> To co zostało chciałem odkręcić, pierwsza metoda nakręciłem nakrętkę przyspawałem odkręciło się o

> długość nakrętki i zerwało, drugi raz to samo i też 4 obroty i urwała się, przy samym

> mocowaniu. Wziąłem wiertarkę wiertło 4, potem 5, i zostały resztki, teraz jak to stamtąd

> wyciągnąć?

> Po dzisiejszych 4godz spędzonych w męczarni, chodzi mi pomysł żeby rozwiercić większym wiertłem i

> dać śrubę od góry, a od dołu nakrętkę.

> Ale może ktoś miał jakiś patent na to, bo każdemu się zrywają i coś podpowie.

Z tego co pamiętam to tam jest M8 więc wierć 6 wiertłem potem delikatnie 7 (tylko ostre wiertła a nie żadne padziejstwa) przy tym polecam jakiś detergent na wiertło które ułatwia wiercenie a gdy już w środku zostanie mała ilość starej śruby to gwintowniczek i jedziesz powoli... zawsze pomaga taki sposób na ukręcone śruby smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie baków w 3 cieniasach jestem pozbawiony jakichkolwiek złudzeń.Tak jak piszesz żadne podlewanie,podgrzewanie itp nie przyniosło rezultatów.

Dwie ukręcone śruby mocujące bak do belki ściąłem kątówką do równego,to co zostało przewierciłem na wylot wiertłem 8,5 mm i dałem śruby M8 z nakrętkami.Teraz jak się urwie,to zostanie wybić ukręconą śrubę i dać nową zlosnik.gif.

Natomiast o dziwo odkręciły się nakrętki mocujące bak z przodu.Dlatego w tej pozycji nie pomogę. sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co pamiętam to tam jest M8 więc wierć 6 wiertłem potem delikatnie 7 (tylko ostre wiertła a

> nie żadne padziejstwa) przy tym polecam jakiś detergent na wiertło które ułatwia wiercenie a

> gdy już w środku zostanie mała ilość starej śruby to gwintowniczek i jedziesz powoli... zawsze

> pomaga taki sposób na ukręcone śruby

Próbowałem twojej metody oslabiony.gif. Ani razu nie trafiłem centralnie w śrubę,tak żeby po rozwierceniu 6,5 dało się idealnie nagwintować.Zawsze gwint był luźny sick.gif

Zrezygnowałem z tego na rzecz metody łatwiejszej dla przyszłych pokoleń hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wymieniałem zbiornik dwa tygodnie temu, miałem dokładnie to samo.

> Na to co zostało nakręcilem nowe nakrętki, porządnie obspawałem i odkręciłem bez problemu. Dałem

> teraz nowe śruby i gra

też tak chciałem zrobić, ale śruba urywała się 2 razy, na wysokości wkręconej nakrętki, do momentu jak coś wystawało, teraz już nic nie wystaje i dziś się wziąłem za wiercenie, jeden otwór już jest udało się jakoś wywiercić, bo ucelowałem równo w środek, przy drugiej śrubie trochę zeszło i doszedłem do połowy i dalej nie idzie, będę się musiał wybrać po nowe wiertła (6,7,8) bo jeden komplet już poszedł, przegrzały się i stępiły. Jutro mnie czeka dalsza część babrania. sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zeszło i doszedłem do połowy i dalej nie idzie, będę się musiał wybrać po nowe wiertła (6,7,8)

> bo jeden komplet już poszedł, przegrzały się i stępiły. Jutro mnie czeka dalsza część

> babrania.

Musisz wiercić na bardzo małych obrotach, tak żeby wiór szedł prawie jak spod noża tokarskiego. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aaa... no tak, nie przeczytałem jak należy

> Ja jeszcze rozkminiałem, żeby dospawać nakrętkę od góry i wykręcać ją w drugą stronę i wyszłaby

> górą, ale u mnie się udało

Twój sposób okazał się skuteczny, tak właśnie udało mi się odkręcić śrubę przednią, pozostałe śruby zostały rozwiercone i zastosuje tu pomysł "JaRabbit`a', czyli śruby od góry na dole nakrętki. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak przy okazji, który zamiennik jest godny polecenia ? Słyszałem ,że jest problem z otworami ?

> Cena oryginału zniechęca...

Zwracaj uwagę na wlew, są zamienniki które tak jak w oryginale są lekko pod kątem wspawane. Chińszczyzna jest na "wprost" i są później problemy z montażem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak przy okazji, który zamiennik jest godny polecenia ? Słyszałem ,że jest problem z otworami ?

> Cena oryginału zniechęca...

u mnie np w zaminniku rura wlotowa byla 3 cm bardziej w prawo niz w orginalnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwracaj uwagę na wlew, są zamienniki które tak jak w oryginale są lekko pod kątem wspawane.

> Chińszczyzna jest na "wprost" i są później problemy z montażem

u mnie właśnie zbiornik FUXa, miał rurę na samym środku, gdzie oryginał miał wlew bliżej lewej krawędzi i pod kątem. Skomplikowanych problemów przy montażu nie było, bo rura do wlewu jest na harmonijce i daje się rozciągnąć i ukształtować, w zamienniku jeszcze zgrzewy są dłuższe niż Ricambi, ale to drobiazg który wychodzi przy montażu, zarówno otwory na śruby, jak i otwór na czujnik paliwa, są identyczne jak w oryginale. Najważniejsze, to żeby go dobrze zabezpieczyć przed montażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem jakiś polski zamiennik, ale nawet nie wiem jaka firma.

Cena 120zł ok.gif Wszystko bangladesz ok.gif

Tak przy okazji zapytam.

Gdy mam mało paliwka, zaświeca się rezerwa. Jak zatankuję to gaśnie.

Ale wskaźnik ciągle pokazuje "ZERO"? Wymieniałem licznik na CCSowy i nadal to samo spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak przy okazji zapytam.

> Gdy mam mało paliwka, zaświeca się rezerwa. Jak zatankuję to gaśnie.

> Ale wskaźnik ciągle pokazuje "ZERO"? Wymieniałem licznik na CCSowy i nadal to samo

Cos z czujnikiem w baku badz kabel/wtyczka ktore ida do niego. Wskaznik a kontrolka to tak jakby dwa osobne uklady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak przy okazji, który zamiennik jest godny polecenia ? Słyszałem ,że jest problem z otworami ?

> Cena oryginału zniechęca...

Jak już zamienni to siwy ten czarny to masakra farba odłazi a pod farba rdza 1,5 roku i dziura mimo ze malowałem corina i biteksem siwy jest masywniejszy i trwalszy 3 lata wytrzymał Jesli chodzi o montaż anie z jednym ani z drugim nie było wiekszych problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już zamienni to siwy ten czarny to masakra farba odłazi a pod farba rdza 1,5 roku i dziura mimo

> ze malowałem corina i biteksem siwy jest masywniejszy i trwalszy 3 lata wytrzymał Jesli

> chodzi o montaż anie z jednym ani z drugim nie było wiekszych problemów

Klawisze "." i "," nie działaja??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarniałem dzisiaj pływak.

Pływak spoko, ale problem nie ustąpił.

Zwarłem dwa piny we wtyczce i powinien wskaźnik paliwa wychylić się na pozycję maksymalną, tymczasem on ani drgnie.

Podmieniany zegar - bez efektu.

Podmieniany pływak - bez efektu.

Najprawdopodobniej przetarł się kabelek. Moje pytanie:

jak odszukać gdzie? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już zamienni to siwy ten czarny to masakra farba odłazi a pod farba rdza 1,5 roku i dziura mimo

> ze malowałem corina i biteksem siwy jest masywniejszy i trwalszy 3 lata wytrzymał Jesli

> chodzi o montaż anie z jednym ani z drugim nie było wiekszych problemów

to pewnie chodzi o FUX`a jakiego kupiłem klik , ja dałem 2 warstwy BOLL`a i mam się nastawić na rdzę po 1,5 roku? icon_eek.gifsick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to pewnie chodzi o FUX`a jakiego kupiłem klik , ja dałem 2 warstwy BOLL`a i mam się nastawić na

> rdzę po 1,5 roku?

Penie taki nie pamietam firmy ale pod ta czarna farbabyła normalnie rdza a farba odłaziła płatami

Moze poprostu miałem pecha ale napewno nigdy juz nie kupie takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Penie taki nie pamietam firmy ale pod ta czarna farbabyła normalnie rdza a farba odłaziła płatami

> Moze poprostu miałem pecha ale napewno nigdy juz nie kupie takiego

ja rdzy nie miałem ani wewnątrz, a nie na zewnątrz, zbiornik kupiłem jako nówka, był dobrze owinięty folią, praktycznie szczelnie zamknięty. Może trafiłeś na jakiś trefny i trzeba było reklamować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.