Impalla Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 Zmieniam osłony przekładni kierowniczej. Chciałbym przrzed założeniem nasmarować czymś przekładnię, tylko nie wiem czym. Jaki smar/olej zastosować? Na różnych forach rożne rzeczy czytam, nawet że w starych fiatach typu np. 127 fabrycznie przekładnie były "zalewane" hipolem". Chodzi mi o to, żeby kierownica chodziła lekko i przy upale i przy mrozie. Proszę o radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 > Zmieniam osłony przekładni kierowniczej. > Chciałbym przrzed założeniem nasmarować czymś przekładnię, tylko nie wiem czym. > Jaki smar/olej zastosować? Na różnych forach rożne rzeczy czytam, nawet że w starych fiatach typu > np. 127 fabrycznie przekładnie były "zalewane" hipolem". > Chodzi mi o to, żeby kierownica chodziła lekko i przy upale i przy mrozie. > Proszę o radę. towotu nawaliłem jak wymieniałem i chodzi jak talala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 > Zmieniam osłony przekładni kierowniczej. > Jaki smar/olej zastosować? > Proszę o radę. olej tam nie siedzi, jest smar. pewnie najzwyklejszy smar też da radę (najwyżej się przekładnia wcześniej zużyje ), ale ja dał bym taki smar, jak do przegubów - z dwusiarczkiem molibdenu (coś a'la grafitowy, do wolnobieżnych, obciążonych przekładni/połączeń). czekaj na kolegę pawel_78 - on z pewnością pomoże dobrą radą edit: no więc prawie trafiłem - instrukcja obsługi przewiduje " smar na bazie mydła litowego, lepkość N.I.G. 000, zawierający siarczek molibdenu " jako jedyny słuszny poleca TUTELA K 854 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 > Zmieniam osłony przekładni kierowniczej. > Chciałbym przrzed założeniem nasmarować czymś przekładnię, tylko nie wiem czym. > Jaki smar/olej zastosować? Na różnych forach rożne rzeczy czytam, nawet że w starych fiatach typu > np. 127 fabrycznie przekładnie były "zalewane" hipolem". A 127 miał przekładnię ślimakową? Bo to te były zalewane olejem. Zębatki zawsze smarem. > Chodzi mi o to, żeby kierownica chodziła lekko i przy upale i przy mrozie. Zacznij od sprawdzenia, czy przekładnia się nie zaciera. U mnie niestety wymieniona z IC poleciała po coś ze 30 tysiącach (i to wymieniana po tysiącu na reklamacji) przez zatarcie, nie szło ręcznie pociągnąć jej w imadle za zębatkę. Teraz mam kolejną i mam wrażenie, że po tysiącu zaczyna "sztywnieć", ale jest jeszcze na gwarancji i jakby co, warsztat będzie zmieniał. A smarowałbym smarem molibdenowym do przegubów homokinetycznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.