Skocz do zawartości

Jaki smar do maglownicy przy wymianie osłon?


Impalla

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniam osłony przekładni kierowniczej.

Chciałbym przrzed założeniem nasmarować czymś przekładnię, tylko nie wiem czym.

Jaki smar/olej zastosować? Na różnych forach rożne rzeczy czytam, nawet że w starych fiatach typu np. 127 fabrycznie przekładnie były "zalewane" hipolem".

Chodzi mi o to, żeby kierownica chodziła lekko i przy upale i przy mrozie.

Proszę o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmieniam osłony przekładni kierowniczej.

> Chciałbym przrzed założeniem nasmarować czymś przekładnię, tylko nie wiem czym.

> Jaki smar/olej zastosować? Na różnych forach rożne rzeczy czytam, nawet że w starych fiatach typu

> np. 127 fabrycznie przekładnie były "zalewane" hipolem".

> Chodzi mi o to, żeby kierownica chodziła lekko i przy upale i przy mrozie.

> Proszę o radę.

towotu nawaliłem jak wymieniałem i chodzi jak talala zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmieniam osłony przekładni kierowniczej.

> Jaki smar/olej zastosować?

> Proszę o radę.

olej tam nie siedzi, jest smar. pewnie najzwyklejszy smar też da radę (najwyżej się przekładnia wcześniej zużyje biglaugh.gif), ale ja dał bym taki smar, jak do przegubów - z dwusiarczkiem molibdenu (coś a'la grafitowy, do wolnobieżnych, obciążonych przekładni/połączeń).

czekaj na kolegę pawel_78 - on z pewnością pomoże dobrą radą waytogo.gif

edit: no więc prawie trafiłem - instrukcja obsługi przewiduje " smar na bazie mydła litowego, lepkość N.I.G. 000, zawierający siarczek molibdenu " jako jedyny słuszny poleca TUTELA K 854 biglaugh.gif30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmieniam osłony przekładni kierowniczej.

> Chciałbym przrzed założeniem nasmarować czymś przekładnię, tylko nie wiem czym.

> Jaki smar/olej zastosować? Na różnych forach rożne rzeczy czytam, nawet że w starych fiatach typu

> np. 127 fabrycznie przekładnie były "zalewane" hipolem".

A 127 miał przekładnię ślimakową? Bo to te były zalewane olejem. Zębatki zawsze smarem.

> Chodzi mi o to, żeby kierownica chodziła lekko i przy upale i przy mrozie.

Zacznij od sprawdzenia, czy przekładnia się nie zaciera. U mnie niestety wymieniona z IC poleciała po coś ze 30 tysiącach (i to wymieniana po tysiącu na reklamacji) przez zatarcie, nie szło ręcznie pociągnąć jej w imadle za zębatkę. Teraz mam kolejną i mam wrażenie, że po tysiącu zaczyna "sztywnieć", ale jest jeszcze na gwarancji i jakby co, warsztat będzie zmieniał.

A smarowałbym smarem molibdenowym do przegubów homokinetycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.