Skocz do zawartości

Budowa pompy hamulcowej cc/sc?


Zuraw

Rekomendowane odpowiedzi

Moze ktos posiada schemat jak to w srodku wyglada, moze ktos reanimowal taka pompe (wymiana uszczleniaczy?), a moze ktos wie czy olac temat i po prostu kupic nowa pompe?

Pytanie pada po tym jak nagle w maluchu przy 150km/h zginely mi wszystkie hamulce (a recznego chwilowo niet - linka sie produkuje) z powodu przetarcie przewodu hamulcowego przy tylnym kole. W maluchowej pompie jest jedno wyjscie a tyl i z tylu sie przeowdy rozdzielaja, w pompie sekcje przednia pcha plyn hamulcowy sekcji tylnej. U mnie zginely hamulce na tyl, nie mialo co pchac sekcji przendiej i nei bylo tez hamulcow na przod. W pompie cc/sc PODOBNO jest inaczej, czyli jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No przeciez masz to na schemacie zaznaczone.

Na pierwszym rysunku od Morgana jest przedstawiona pompa hamulcowa prawdopodobnie z pf126p, na drugim jest tylko rys techniczny pompy, taki jak w CC/SC, ale jest poprostu inna kolejnosc wpinania przewodow

Jak zalozysz je inaczej to bedziesz mial ty/przod osobne obiegi, bo chodzi tylko o obiegi, tzn w razie awarii ktoregos z przewodow poprostu stracisz cisnienie w jednej sekcji, a to co najpierw blokuje to juz jest zadanie kolektorow sily hamowania, umieszczanych na przewodach hamulcowych osi tylnej, zeby tyl blokowalo pozniej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na pierwszym rysunku od Morgana jest przedstawiona pompa hamulcowa prawdopodobnie z pf126p, na

> drugim jest tylko rys techniczny pompy, taki jak w CC/SC, ale jest poprostu inna kolejnosc

> wpinania przewodow

> Jak zalozysz je inaczej to bedziesz mial ty/przod osobne obiegi, bo chodzi tylko o obiegi, tzn w

> razie awarii ktoregos z przewodow poprostu stracisz cisnienie w jednej sekcji, a to co

> najpierw blokuje to juz jest zadanie kolektorow sily hamowania, umieszczanych na przewodach

> hamulcowych osi tylnej, zeby tyl blokowalo pozniej

Obydwa rysunki przedstawiaja pompe cc/sc. Maluchowska ma 3 wyjscia, na obu przedstawionych sa 4, z czego pierwszy schemat pochodzi z ksiazki Sam Naprawiam (dokopalem sie do tego schematu w miedzyczasie).

Przewody oczywiscie wpinamy w miejsce ich rzeznaczenia, w zadne inne zgodnie ze sztuka - blizej serwa tyl, dalej - przod. Ponoawim wiec pytanie, ktory element pompy odpowiada za hamowanie po przekatnej, czyli lewy przod, prawy tyl i odwrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, na pierwszym rysunku sa opisane poszczegolne elementy numerami i sa objasnienia numerow, punkty 2 i 3 sa wyraznie opisane w ten sposob, ze uklad dziala na zasadzie prawy przod/lewy tyl i lewy przod/prawy tyl. Nie czaje czego nie rozumiesz, naprawde... Kto Ci powiedzial ze wpina sie tylne przewody obok siebie i przednie obok siebie? Jak w tej ksiazce bylo tak napisane to babola strzelili, popatrz jak masz podpiete, albo jak ktokolwiek ma podpiete (bo moze Ty skladales wg ksiazki, w ktorej zle podali kolejnosc podpiec przewodow)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obydwa rysunki przedstawiaja pompe cc/sc. Maluchowska ma 3 wyjscia, na obu przedstawionych sa 4, z

> czego pierwszy schemat pochodzi z ksiazki Sam Naprawiam (dokopalem sie do tego schematu w

> miedzyczasie).

> Przewody oczywiscie wpinamy w miejsce ich rzeznaczenia, w zadne inne zgodnie ze sztuka - blizej

> serwa tyl, dalej - przod. Ponoawim wiec pytanie, ktory element pompy odpowiada za hamowanie po

> przekatnej, czyli lewy przod, prawy tyl i odwrotnie?

Żaden element pompy za to nie odpowiada. Po prostu w otwory wyjściowe pompy (w jednej sekcji są dwa otwory wyjściowe) podpięte są jeden przewód na przód prawy, a drugi na tył lewy (poprzez korektor). W drugiej sekcji jest odwrotnie czyli przód lewy i tył prawy. Nie jest tak jak piszesz, że jedna sekcja "hamuje" przód, a druga tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ok, na pierwszym rysunku sa opisane poszczegolne elementy numerami i sa objasnienia numerow,

> punkty 2 i 3 sa wyraznie opisane w ten sposob, ze uklad dziala na zasadzie prawy przod/lewy

> tyl i lewy przod/prawy tyl. Nie czaje czego nie rozumiesz, naprawde... Kto Ci powiedzial ze

> wpina sie tylne przewody obok siebie i przednie obok siebie? Jak w tej ksiazce bylo tak

> napisane to babola strzelili, popatrz jak masz podpiete, albo jak ktokolwiek ma podpiete (bo

> moze Ty skladales wg ksiazki, w ktorej zle podali kolejnosc podpiec przewodow)

No dobra - juz wiem - co slepemu po oczach... facepalm%5B1%5D.gif Bardzo dokladnie ogladalem pozczegolne czesci pompy7 na schemaach, ale juz nei przeczytalem opisow pod piersza pompa... Wszystko jest juz jasne - w maluchu sa 3 wyjscia - dwa w jednej sekcji, ktore podpina sie na przod i jedno w tylnej w ktore podpina sie przewod idacy na tyl, ktory sie pozniej rozdziela na oba kola. Nieslusznie przyjalem, ze jesli roznica miedzy pompa maluchowa a cc/sc polega tylko na ilsoci wyjsc, wiec w czwarte wpinam po prostu czwarte kolo i wtedy by bylo tak jak napisalem - z jednej sekcji wychodzi przod, z drugiej tyl. W zyciu bym nie przyszpuszczal, ze przewody sa wpiete na skos.

Skoro to juz mamy wyjasnione to jeszcze jedno pytanie. Miedzy tlokiem pierwszje i drugiej sekcji jest odste i sprezyna. Czy to oznacza ze w poczatkowej fazie wciskania hamulca zaczynaja dziala najpierw dwa kola poprzekatnej, a pozostale dwa po skasowaniu mechnicznego luzu pomiedzy sekcjami? IMO powinny zadzialac w tym samym czasie, po co zatem luz mechniczny poiedzy sekcami i sprezyna miedzy nimi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ktos reanimowal taka pompe (wymiana

> uszczleniaczy?), a moze ktos wie czy olac temat i po prostu kupic nowa pompe?

przerabiałem temat w maluchu, moim zdaniem reanimacja starej pompy jest bez sensu, nie wiem jak do cc/sc ale do malca pompa nowa kosztuje oszałamiające 60zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

> Odkopię trupa trochę

> Jak macie podłączone lub jak należy podpinać przewody hamulcowe do pompy hamulcowej - sekcja

> przednia przód, tylna - tył, czy na krzyż? I dlaczego?

jestem bardzo ciekaw jak trzeba poprawnie podlaczyc bo zawsze mam z tym problem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.