Skocz do zawartości

Docieranie zaworów


streetfighter91

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam,

> potrzebuję dotrzeć zawory... można prosić jakieś porady, manuale, fotki ?

> Z góry dzięki

Ja zakładam węzyk gumowy na zawór-wkrętarka i jazda.

przynajmniej dwa rodzaje pasty do tego używam.

Docierasz aż nie będzie widocznych wżerów.

Chyba że są bardzo głębokie to zawór lub gniazdo do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie docieranie to o d... rozbić. Prawidłowo zawory dociera się wkładając sprężyne między prowadnice i grzybek. Do grzybka przyssawka. I obracając i jednocześnie uderzając grzybkiem o gniazdo docieramy zawór. Co pare takich ruchów obracasz zawór o kilanaście stopni. Czy prawidłowo dotarty można sprawdzić na ołówek. Rysujesz kreski ołówkiem na gniedzie tak jak odchodzą promienie od środka okręgu. Następnie obracasz grzybkiem po gniezdzie. Jeżeli wszystkie kreski zostały zmazane to oznacza, że zawór jest prawidłowo dotarty. A tak wogóle to zawory lubią się wyklepywać i na oko wydaje się, że płaszczyzna styku grzybka z gniazdem idealnie płaska, a w rzeczywistości tak nie jest. Także mimo wszystko polecam szlifowanie, a następnie docieranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie, daj jakoś tutaj też mi się przyda niedługo

już się zarejestrowałem, poradnik jak najbardziej ok.gif tylko trochę to dla mnie ciężki orzech... ale warto spróbować

> Tak się to robi w Sienie:

> http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=71269

> Przeczytaj i czyń podobnie.

Dzięki wielkie egie za linka 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie docieranie to o d... rozbić. Prawidłowo zawory dociera się wkładając sprężyne między

> prowadnice i grzybek. Do grzybka przyssawka. I obracając i jednocześnie uderzając grzybkiem o

> gniazdo docieramy zawór. Co pare takich ruchów obracasz zawór o kilanaście stopni. Czy

> prawidłowo dotarty można sprawdzić na ołówek. Rysujesz kreski ołówkiem na gniedzie tak jak

> odchodzą promienie od środka okręgu. Następnie obracasz grzybkiem po gniezdzie. Jeżeli

> wszystkie kreski zostały zmazane to oznacza, że zawór jest prawidłowo dotarty. A tak wogóle to

> zawory lubią się wyklepywać i na oko wydaje się, że płaszczyzna styku grzybka z gniazdem

> idealnie płaska, a w rzeczywistości tak nie jest. Także mimo wszystko polecam szlifowanie, a

> następnie docieranie.

A co masz do takiego docierania.

Na pewno nie wychodzi gorzej niż twoim profesjonalnym sposobem.

Kręcisz zaworem raz w jedną raz w drugą jednocześnie przyciskając go do głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki wszystkim za manuale

> skończyłem docieranie (wg linka) i powiem, że jest to strasznie żmudna i długa zabawa, i naprawdę

> trzeba mieć chęci, samozaparcie i duuuzo czasu

Ja docierałem 4 zawory w głowicy motocykla (singiel) i miałem dość, to w takim 8V 2* więcej roboty... nie mówię już o 16fał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja docierałem 4 zawory w głowicy motocykla (singiel) i miałem dość, to w takim 8V 2* więcej

> roboty... nie mówię już o 16fał...

namachałem się dość ale miałem fajne urządzenie ok.gif

właśnie wróciłem z warsztatu i fura w końcu ryra i jezdzi ! pub2.gif także browarek otwarty waytogo.gifyay.gif

edyta. dziękowac za wszelką pomoc Pany ! claps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.