krzysiek82 Napisano 2 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 witajcie wraca temat zakupu vectry c, nie chce bawić się w lpg bo zbyt częste tankowanie irytuje wybrałem więc 2.0 dti bo na coś młodszego kasy brak. teraz pytanie co mogę zdiagnozować ewentualnie jak to zrobić dysponując op-comem? Chodzi mi głównie o silnk. Zdaję sobie sprawa, że ten silnik to spore ryzyko ale jakoś innego wyboru nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 2 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 Nie kupuj VC, bo znając Ciebie z AK będziesz narzekał na: - pompę wtryskową w przypadku awarii (psg16) - skomplikowaną głowicę - zapowietrzanie układu wtryskowego - kolektor dolotowy - tylne zawieszenie - CIM i wiele innych. Nie jest to doskonałe auto, ma kilka bolączek i potem będziesz pisał wszędzie, że to g.... auto i silnik. Kup coś z VW z TDI i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beast Napisano 2 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 > Nie kupuj VC, bo znając Ciebie z AK będziesz narzekał na: > - pompę wtryskową w przypadku awarii (psg16) jak kupi zajezdzona to bedzie narzekal > - skomplikowaną głowicę w czym skomplikowana ? 1 walek 16 zaworow i lancuch ? > - zapowietrzanie układu wtryskowego eh te nieszczesne trawersy, przelewy i zaworek na pompie > - kolektor dolotowy jak bedzie PSJ uprawial to bedzie narzekal > - tylne zawieszenie ehh te padajace banany...tylko ~150 000 tysi wytrzymuja w oryginale. gofffno nie zawieszenie. > - CIM i czepiamy sie czujnika skretu albo czasowebo braku odczytu immo > i wiele innych. Nie jest to doskonałe auto, ma kilka bolączek i potem będziesz pisał wszędzie, że > to g.... auto i silnik. Kup coś z VW z TDI i już. ale fakt faktem ze 101 km w VC szalu nie robi - jak bym nie kupil. czekaj czekaj. kzysiek z czy to ostatnio nie lobbowales wszystkich za benzyna ? zeby kupowali auta w beni a nie klekoty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 2 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 > w czym skomplikowana ? 1 walek 16 zaworow i lancuch ? Nie chce mi się pisać, dlatego wklejam cytat pisany przez Marka Staszewskiego z Masters Tuning (chyba wiadomo o kim mowa): Quote: Jedno co sobie w oplowskich silnikach cenie to...kultura pracy. Naprawde pracuja fajowo a dźwięk silnika to ...muzyka. Mowa oczywiście o silniku w idealnym stanie technicznym . Druga sprawa to...łańcuchowy napęd rozrządu. Dwa łańcuszki i zespół hydraulicznych napinaczy zapewniają cichą i bezobsługową eksploatację Moim zdaniem nic więcej w tym silniku nie ma ciekawego. Głowica jest przekomplikowana. Dwie krzywki obsługują 4 zawory. To sprawia że "czapka" jest skomplikowanym odlewem. Aby jeszcze bardziej skomplikować temat pomiędzy zaworami umieszczono centralnie wtryskiwacz. Wtryskiwacz jest zasilany kątowym mostkiem. Jeśli ktoś nieumiejętnie w tym pogrzebie bedziemy mieli doczynienia z przeciekiem paliwa do oleju silnikowego. Producent założył że układ wtryskowy w tym aucie jest wieczny . Jednak jeśli przyjdzie nam wymontować wtryski musimy pruć cała głowicę. Wymontowanie wałka wiaze się z rozpięciem łańcucha który go napędza. Jest to robota ciężka żmudna i w%$wiająca. Moim prywatnym zdaniem wolałbym silnik VW. po pierwsze....jest prosty jak budowa cepa po drugie..wygodny dostęp do aparatury wtryskowej i do pozostałego osprzętu po trzecie...znakomite osiągi po czwarte...tani w naprawach (dostępność części) po piąte...podatny na dłubanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beast Napisano 2 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 > Nie chce mi się pisać, dlatego wklejam cytat pisany przez Marka Staszewskiego z Masters Tuning > (chyba wiadomo o kim mowa): > Quote: > Jedno co sobie w oplowskich silnikach cenie to...kultura pracy. Naprawde pracuja fajowo a dźwięk > silnika to ...muzyka. Mowa oczywiście o silniku w idealnym stanie technicznym . > Druga sprawa to...łańcuchowy napęd rozrządu. Dwa łańcuszki i zespół hydraulicznych napinaczy > zapewniają cichą i bezobsługową eksploatację > Moim zdaniem nic więcej w tym silniku nie ma ciekawego. Głowica jest przekomplikowana. > Dwie krzywki obsługują 4 zawory. To sprawia że "czapka" jest skomplikowanym odlewem. Aby jeszcze > bardziej skomplikować temat pomiędzy zaworami umieszczono centralnie wtryskiwacz. Wtryskiwacz > jest zasilany kątowym mostkiem. Jeśli ktoś nieumiejętnie w tym pogrzebie bedziemy mieli > doczynienia z przeciekiem paliwa do oleju silnikowego. Producent założył że układ wtryskowy w > tym aucie jest wieczny . Jednak jeśli przyjdzie nam wymontować wtryski musimy pruć cała > głowicę. Wymontowanie wałka wiaze się z rozpięciem łańcucha który go napędza. Jest to robota > ciężka żmudna i w%$wiająca. > Moim prywatnym zdaniem wolałbym silnik VW. > po pierwsze....jest prosty jak budowa cepa > po drugie..wygodny dostęp do aparatury wtryskowej i do pozostałego osprzętu > po trzecie...znakomite osiągi > po czwarte...tani w naprawach (dostępność części) > po piąte...podatny na dłubanie przesadza. demontaz wtryskow- max 2 godziny roboty z wszystkim (potrzebny sciagacz) - do tej pory tylko 2 komplety robilem - kilka sprawdzalem ale cisnienie trzymaly. uklad faktycznie wieczny. demontaz walka nie jest w zadnym stopniu problemowy - blokady sie przydaja. rozrzad dobrze pomyslany i wieczny (nie jak w x25dt ze szura po obudowie) czasem zdarza sie pekanie dzwigienek ktore przenosza naped z walka na zawory - ale dzialaja jak bezpiecznik - zawory proste zazwyczaj) minusem jest uklad przelewowy - drobna nieszczelnosc i auto nieodpala. pompa psg16 w przeciwienstwie do psg5 jest bardzo wytrzymala. fakt ze w wiekszosci userzy sami zabijaja te pompy. (zapowieetrzanie, problemy z odpalaniem. lipna ropa) kolejny minus - swiece zarowe- dluuugie i cienkie - czesto sie urywaja. ja demontuje to bez zwalania glowicy. jesli robisz od razu jak swiec przestaje grzac to nagar nie zdazy sie osadzic i swieca wychodzi - jesli dlugo jezdziles z uwalona swieca to jest ciezko. a tak naprawde fajny silnik. oleju nie biora, nie kopca, i fajnie jezdzi (po cipie bo seria tak sobie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 3 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > Nie kupuj VC, bo znając Ciebie z AK będziesz narzekał na: > - pompę wtryskową w przypadku awarii (psg16) jednak zmiana planów będę miał za grosze nową inatslacje BRC więc wybieram wspaniały silnik 1.8 mam nadzieje, że jest identyczny jak w zafirze bo w zafirze jestem mega zadowolony z niego. > - tylne zawieszenie raz na jakiś czas naprawić mogę > - CIM no właśnie o co tu chodzi z tym CIMem > i wiele innych. Nie jest to doskonałe auto, ma kilka bolączek i potem będziesz pisał wszędzie, że > to g.... auto i silnik. Kup coś z VW z TDI i już. myślałem pasku lub audi A6 ale wypadło na opla bo VC jest po prostu śliczna. Co możecie powiedzieć o motorze 1.8? Czy tak samo jak w zafirach nie ma on egru i krokowca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 3 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > czekaj czekaj. kzysiek z czy to ostatnio nie lobbowales wszystkich za benzyna ? zeby kupowali auta > w beni a nie klekoty ? nie przypominam sobie ale zmiana planów będzie jednak 1.8 + lpg nie wiem jednak nic na temat tego silnika a przed chwilą dowiedziałem się, że to inna konstrukcja niż w zafirze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > jednak zmiana planów będę miał za grosze nową inatslacje BRC więc wybieram wspaniały silnik 1.8 mam > nadzieje, że jest identyczny jak w zafirze bo w zafirze jestem mega zadowolony z niego. klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > nie przypominam sobie ale zmiana planów będzie jednak 1.8 + lpg nie wiem jednak nic na temat tego > silnika a przed chwilą dowiedziałem się, że to inna konstrukcja niż w zafirze. 1.8 nadaje się do gazu, ale w wersji 122KM, w 140KM po lifcie nie jest już tak różowo. IMHO 122KM jest trochę za słaby na takie auto, przynajmniej w mojej ocenie jazdy wersją Caravan, sedan będzie lżejszy, więc powinno być lepiej. Wiadomo, że to odczucie subiektywne, więc najlepiej przejedź się. Subiektywnie jest troszkę lepiej po tankowaniu 98, ale kto będzie w dzisiejszych czasach lał 98, jak nie trzeba. Wkurzają na maksa mnie kierunkowskazy impulsowe, będę to powtarzał za każdym razem, jak mnie ktoś pyta o opinię, bo jest to wynalazek szczególnie upierdliwy , gdy się człowiek często przesiada do normalnego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > jak bedzie PSJ uprawial to bedzie narzekal Możesz rozszerzyć skrót? Google proponuje Polskie Stowarzyszenie Jazzowe i Posłaniec Serca Jezusowego i jakoś nie jestem przekonany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > Możesz rozszerzyć skrót? Google proponuje Polskie Stowarzyszenie Jazzowe i Posłaniec Serca > Jezusowego i jakoś nie jestem przekonany... tylko to znalazłem i podejrzewam, że jest to hasełko właścicieli TDiKów Quote: Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli Pizd*****go Stylu Jazdy) ; Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?- Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. [...] i od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności przewietrzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 O, skoro już o tym, jaki opór powinna stawiać dźwigienka do kierownic zmiennej geometrii? Pytam, bo mam wymieniony czujnik ciśnienia doładowania (p1505 - ciśnienie doładowania nieprawdopodobne) i po pół roku problem znów zaczął wracać. Jak jadę z zapiętym biegiem (niezależnie czy hamuje silnikiem, czy pałuję na gazie do oporu) to nie ma problemu, jak tylko wrzucę sprzęgło i dam silnikowi spaść na obroty jałowe to mam 50/50 że komp wskoczy w tryb awaryjny. Problem likwiduje rozpędzenie się do końca dwójki, wrzucenie sprzęgła i zaczekanie aż zniknie. Zaczyna mnie to już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beast Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > O, skoro już o tym, jaki opór powinna stawiać dźwigienka do kierownic zmiennej geometrii? Pytam, > bo mam wymieniony czujnik ciśnienia doładowania (p1505 - ciśnienie doładowania > nieprawdopodobne) i po pół roku problem znów zaczął wracać. Jak jadę z zapiętym biegiem > (niezależnie czy hamuje silnikiem, czy pałuję na gazie do oporu) to nie ma problemu, jak tylko > wrzucę sprzęgło i dam silnikowi spaść na obroty jałowe to mam 50/50 że komp wskoczy w tryb > awaryjny. Problem likwiduje rozpędzenie się do końca dwójki, wrzucenie sprzęgła i zaczekanie > aż zniknie. > Zaczyna mnie to już PSJ - opis jak wyzej. p1505 ? czy p1105 co do bledu - przejedz sie z kompem i zobacz jak zie zachowuje w tym momencie cisnienie doladowania - czy spada od razu czy np przez chwile jeszcze pokazuje. bo moze zawor za pozno odpuszcza Prędkość obrotowa silnika wynosi poniżej 950 obr/min Różnica między powietrzem doładowania a ciśnieniem atmosferycznym czujnika jest większa niż 15 kPa ( 0,15 bar ) Powyższe warunki muszą być spełnione na przynajmniej 3 s jaki masz odczyt z cisnienia atmosferycznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > PSJ - opis jak wyzej. > p1505 ? czy p1105 Wróć, P1105 i P0105 > co do bledu - przejedz sie z kompem i zobacz jak zie zachowuje w tym momencie cisnienie doladowania > - czy spada od razu czy np przez chwile jeszcze pokazuje. bo moze zawor za pozno odpuszcza > Prędkość obrotowa silnika wynosi poniżej 950 obr/min > Różnica między powietrzem doładowania a ciśnieniem atmosferycznym czujnika jest większa niż 15 kPa > ( 0,15 bar ) > Powyższe warunki muszą być spełnione na przynajmniej 3 s > jaki masz odczyt z cisnienia atmosferycznego OK, sprawdzę sobie. Ogólnie tam chyba jest coś takiego jak ciśnienie oczekiwane i ciśnienie aktualne, nie? Te wskazania powinny się mniej więcej zgadzać? Dobrze pamiętam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beast Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > Wróć, P1105 i P0105 > OK, sprawdzę sobie. Ogólnie tam chyba jest coś takiego jak ciśnienie oczekiwane i ciśnienie > aktualne, nie? Te wskazania powinny się mniej więcej zgadzać? Dobrze pamiętam? na 99% siedzi czujnik cisnienia atmosferycznego - sprawdz jego dane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 > na 99% siedzi czujnik cisnienia atmosferycznego - sprawdz jego dane Dzięki, będę działał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 10 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2011 > - czy spada od razu czy np przez chwile jeszcze pokazuje. bo moze zawor za pozno odpuszcza > Prędkość obrotowa silnika wynosi poniżej 950 obr/min > Różnica między powietrzem doładowania a ciśnieniem atmosferycznym czujnika jest większa niż 15 kPa > ( 0,15 bar ) > Powyższe warunki muszą być spełnione na przynajmniej 3 s Po około sekundzie jest już jakieś 100 żądanej i 102-103 aktualnej, więc to nie to > jaki masz odczyt z cisnienia atmosferycznego 97kPa raz na jakiś czas podskakuje na 98kPa, stacja meteo 10km ode mnie mówi, że jest 98.94kPa, więc raczej się zgadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 10 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2011 > na 99% siedzi czujnik cisnienia atmosferycznego - sprawdz jego dane A więc tak, ciśnienie doładowania ma mniej więcej sekundowe opóźnienie za ciśnieniem żądanym i chwilowo robi odchyły na poziomie 10-15kPa. Drugi temat to przepływka, stojąc na jałowym wartości z przepływki latają od 1.45V do 2.10V z amplitudą mniej więcej sekundową (w związku z czym ciężko zauważyć gołym okiem, trzeba logować). Ponadto w czasie jazdy zaczęło wywalać P0100 (66) Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem, włącza się awaryjny i już nie znika. Trzeba się zatrzymać, zgasić i ponownie uruchomić samochód. Przy normalnej jeździe samochód wchodzi w tryb awaryjny po średnio 10km. Aha, ciśnienie atmosferyczne cały czas na poziomie 97-99kPa czyli mniej więcej tyle ile mamy za oknem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 > na 99% siedzi czujnik cisnienia atmosferycznego - sprawdz jego dane Okazało się, że najprawdopodobniej przyczyną było uszkodzenie klapek domykających dolot przy gaszeniu samochodu. Wymieniłem przepływkę, błędy pojawiające się w czasie jazdy jakby zniknęły. Ale częściej zaczęły się pojawiać błędy wskakujące przy samym włączeniu zapłonu. Przyuważyłem też, że przy gaszeniu na ułamek sekundy pojawia się check. Aktualnie odpiąłem siłownik sterujący klapkami z podciśnienia i od 2 tygodni nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.