Skocz do zawartości

Typowe usterki Punto i serwisowe akcje nawrotowe.


bartekm

Rekomendowane odpowiedzi

Zgodnie z sugestia szanownej userii zawarta tutaj , niech ten post bedzie taka skarbica wiedzy n/t typowych usterek i problemow ich rozwiazania. Aby nie robic niepotrzebnego zametu proponuje, zeby kazdy kto spotkal sie z jakas mniej lub bardziej typowa usterka, wpisal sie tu na nastepujacej zasadzie:

1. objawy usterki,

2. przyczyna, sposob usuniecia,

3. ewentualny koszt.

W topicu jakiego modelu i silnika usterka dotyczy, a takze mozna napisac krotka informacje o objawach zlosnik.gif

Zatem poprawnie sformulowany post bedzie miec postac.

Topic: PII 8V halasy z okolic alternatora.

1. metaliczne dzwieki z prawej strony komory silnika, w okolicach alternatora

2. pompa wodna, wymiana na nowa

3. na gwarancji w ASO zlosnik.gif

Wszelkie proby spamowania w tym watku, a takze proby dyskusji beda od razu blokowane 893goodvibes.gifzlosnik.gif

EDIT by yaboll: W TYM WĄTKU NIE PROWADZIMY DYSKUSJI POD GROŻBĄ BANA,I NIE WRZUCAMY TU PRÓŚB O POMOC !!!!!!!!!

WĄTEK TEN SŁUŻY TYLKO I WYŁĄCZNIE jako skarbnica wiedzy na temat USTEREK I ICH ROZWIĄZYWANIA !!!!!

Wobec powyższego,opisy usterek proszę publikowac TYLKO I WYŁĄCZNIE wraz z receptą na ROZWIĄZANIE PROBLEMU...

-+*=-+*=--+*=-+*=--+*=-+*=--+*=-+*=--+*=-+*=--+*=-+*=-+*=-+*=-

Informacje o akcjach nawrotowych - czyli zapraszamy Kropki do serwisu.

AKCJE NAWROTOWE

-+*=-+*=--+*=-+*=--+*=-+*=--+*=-+*=--+*=-+*=--+*=-+*=--+*=-+*=--+*=-+*=-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. zapalajaca sie podczas jazdy kontrolka wtrysku, skaczace obroty, problemy z uruchamianiem

2. czujnik plynu chlodzacego przy kolektorze dolotowym

3. koszt miedzy 40 a 50 zl, w zaleznosci od sklepu

czujnik znajduje sie po prawej stronie przy wtryskiwaczach, wymiana raczej nie powinna sprawic nikomu problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Spryski sikają słabo albo wcale (ale słychać, że pompka pracuje)

2. Po kolei:

- sprawdzić poziom płynu do spryskiwaczy zlosnik.gif

- maska do góry, rozpiąć przewody od trójnika do dysz. Jeżeli sika mocno to dysze zapchane, jeżeli nie to:

- zdjąć trójnik z przewodu z zbiornika. Jeżeli sika mocno to wymienić trójnik (zaworek) ~ 5 PLN (?). Jeżeli nie to:

- zdjąć koło przednie lewe, nadkole, zlokalizować przewód od zbiornika do sprysków przednich i zaworek zwrotny na nim. Zdjąć go i sprawdzić, czy sika. Jeżeli tak - wymienic zaworek (~5 PLN ?). Po założeniu zaworka sprawdzić czy też po podłączeniu trójnika pod maską efekt jest zadowalający. Można na przewodzie do sprysków założyć dodatkowy zaworek zwrotny (nie praktykowałem)

części:

7769348 - trójnik pod maską

7667887 - zaworek zwrotny na przewodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P II 8V

1. Stukotanio - klekotanie w okolicy alternatora do około 1500rpm crazy.gif

2. POMPA WODY

3. Jeśli po gwarancji - pomaga wymiana płynu w układzie chłodzenia (nie klimatyzacji grinser006.gif ). U mnie pomogło.. Chociaż ASO zrobił to w ramach gwarancji (ZALECENIA FIJATA).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po ok 30000km:

1. parujący reflektor

2. piski gumowej uszczelki wokół "wejścia" do bagażnika

3. źle zmontowany przód auta (krzywe szpary między blachami, wystajacy kant prawego błotbnika)

4. odkształcenie mocowan lustra świateł drogowych i kierunkowskazu w prawej lampie przez co się podniosły (większa szpara pod lustrami niz w lewej lampie)

5. po 30000 lekkie szarpanie przy ruszaniu po zmianie ze wstecznego na drive

6. na rozgrzanym silniku przy gwałtownym depnięciu w gaz słychać na najniższych obrotach spalanie stukowe... sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie jest typowa ale się zdarzyła...

Objaw:

po przesunięciu dźwigni wycieraczek, silnik buczy, tylny spryskiwacz nie sika. Przód działa bez zarzutu,

Ususnięcie:

W ASO zaczęli od wymiany dobrego silniczka hahaha.gifscrewy.gif... ale nic to.

Sprawdzenie ciśnienia na wężyku prowadzącym do spryskiwacza tylnego, obok puszki bezpieczników w komorze silnika jest ten wężyk..

Ciśnienie jest - oznacza to przytkanie wężyka, przygięcie wężyka, zatkanie spryskiwacza...

Przedmuchać pod ciśnieniem.

Jak nie pomaga to rozkręcamy plastiki i szukamy miejsca usterki. (żmudna robota...)

W moim przypadku pod tylną kanapą (miejsce za kierowcą) - weżyk wysunął się z uchwytu i plastik go docisnął do podłogi samochodu.

Przy okazji usuwania usterki zapodano dodatkowy zaworek zwrotny spryskiwacza tylnego (tuż przed samym spryskiwaczem, na odcinku w klapie bagażnika) - poprawiło to cisnienie spryskiwacza ok.gif.

Myślę że instalacja spryskiwaczy jest podobna we wszystkich wersjach PII i PII FL. No chyba że ktoś ma jeszcze spryskiwacze reflektorów....

pozdrawiam

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, tez cos dorzuce zlosnik.gif

Standardowa bolaczka:

zapadki w zamkach nie odskakuja grinser006.gif

Soluszyn:

rozebrac zamek, wymienic sprezynke wpysk.gif

W zamku bagaznika kilku osobom zacial sie wlacznik oswietlenia wnetrza bagaznika (jest niestety zintegrowany z zamkiem, ktory jest zlozony na nity no.gif)

Soluszyn: Zdemontowac zamek i urzadzic mu porzedna kapiel w WD biglaugh.gif

Kilku osobom pomoglo ok.gif w tym mi biglaugh.gif lampa swieci jak ta lala busted.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. objawy usterki,

- brak ciśnienie w cylindrze/cylindrach; i to nawet jak mierzyli mi próbą olejową ciśnienie, gdzie podskoczyło te ciśnienie dość wysoko np. przed próbą oleową ciśnienie 5,6 po próbie olejowej ponad 12, wfiacie powiedzieli mi że koszt naprawy (generalny remont silnika) ok 3000 busted.gifgreen_fuck.gif

- bardzo duże łaknienie na paliwko

- "pyrkanie" z rury wydechowej i to bez dodatkowych tuningów

- szybkie grzanie się silnika, niestety nie mam wskazówki temperatury, ale wystarczyło trochę przejechać i już włączał się wentylator

- nie wiem czy to ma coś wspólnego, ale zauważyłem że metalowa część od hamulca ręcznego była dość ciepła, w każdym bądź razie po naprawie część ta ma nijaką temperaturę

- przy zimnym silniku lepiej chodził

- gaśnięcie silnika na wolnych obrotach, a przy większym poborze prądu (światła, wycieraczki, itp.) to już gaśnie za każdym razem, przy puszczenie nogi z gazu

2. przyczyna, sposob usuniecia,

- brak ustawionych luzów na zaworach --> dobry mechanik

3. ewentualny koszt.

zależy od mechaniola ja zapłaciłem 250 złociszy 001.gif ale w tym były części regulacje zaworów, wymiana paska rozrządu, łożyska hałasujacego i uszczelek

Ale autko teraz jest suuuuuuuuuuuper yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosyc czesty przypadek w PI.

Uszkodzona cewka zaplonowa.

Kupic zamiennik za ok. 80PLN.

Zlokalizowac uszkodzona (np. odlaczajac przewody i obserwowac z ktorej nie wylaza iskry - przydatna pomoc drugiej osoby, ktora pokreci rozrusznikiem).

UWAGA NA WYSOKIE NAPIECIE - PATRZEC A NIE DOTYKAC...!!!

Odkrecic kluczykiem imbusowym, zalozyc nowke, zalozyc przewody wysokiego (nie pomylic kolejnosci), zalozyc oslone i ... gotowe...!!!

Czas pracy ok. 15 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skaczace wolne obroty, gasniecie lub za wysokie. Najczestrza przyczyna to uszkodzony silniczek krokowy lub zanieczyszczony.

Demontaz - odlaczyc akumulator, odkrecic obudowe filtra powietrza, odłączyć wtyczke silniczka krokowego, odkrecic dwie popier..... srubki ze specjalnym nacieciem gwiazdkowym (przedtem zakupic nowe takie same srubki lub zamiennie zaopatrzyc sie w imbusowe o takiej samej dlugosci), delikatnie wysunac silniczek uwazajac na oring.

Wyczyscic szmatka trzpien silniczka z nagaru i innych zabrudzen, wyczyscic gniazdo silniczka (cienkie palce, oloweczek lub inne pomysly - byle nie stalowe przedmioty).

Zamontowac wyczyszczony silniczek (ew. nowy), zakrecic srubki (ostroznie aby nie urwac gwintow), podlaczyc wtyczke, zalozyc obudowe filtra powietrza, podlaczyc akumulator i odpalic auto.

Pierwsze uruchomienie bedzie na wysokich obrotach - nic nie ruszac, poczekac az komputer ustali wolne obroty (na poziomie ok. 850-900).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sprawdzić można miernikiem mierząc rezystancje uzwojeni silniczka poprzez złacze centralki. Powinno być ok 50 Ohm - i w czasie pomiaru należy trochę kabelkiem poruszać w okolicy złącza silniczka krokowego.

U mnie przy poruszaniu kabelkiem była przerwa.

RADA: Wymienić złącze lub, co łatwiejsze, spróbować podoginać blaszki w wtyczce wiązki idącej do silniczka krokowego - u mnie pomogło (wcześniej nie pomagało czyszczenie silniczka) Z uwagi na trudności w odkręcaniu silniczka (ile ja się nakląłem, torx mi się wymielił w tych śrubkach) proponuję najpierw spróbować poprawić to złacze- przed czyszczeniem silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zimie z rana silnik robi ły,ły,ły

Wymienić akumulator magneti marelli na centrę+ i po kłopocie.

Nagła utrata mocy a silnik pracuje jak stary ursus czyli na dwóch garach.

Wymienić centralkę wtrysku magneti marelli na taką samą no.gif najlepiej na gwarancji

Skakanie wycieraczek na pierwszym biegu.

Ja się przyzwyczaiłem i używam wyższych biegów.

Zbyt częste przepalanie żarówek świateł mijania.

Wymienić na lepsze.

W zimie po nocy klekotanie zaworów przez ok. 30 sek. do min.

Wymienić olej na lepszy, jeszcze nie doszedłem który jest ten lepszy palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak wyżej, podczas jazdy w pewnym momęcie słychać jakby cichy stukot i samochód zaczyna się rozpędzać jakby pedał gazu był wciśnięty do dechy czacha.gif

2. Winowajcą okazała się pęknięta uszczelka w miejscu w którym linka gazu wchodzi do przepustnicy, podczajazdy uszczelka wpada do przepustnicy blokując ją

3. Uszczelke wyjąć i wyżucić, mój mechanik powiedział że na ***** jest tam potrzebna zlosnik.gif

Nic za to nie wziął więc koszty naprawy = 0zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie po trzech tygodniach wszystkie ślady po awarii związanej z wodą w paliwie zniknęły !

Ale do rzeczy:

Dotyczy: Punto I, lata produkcji 1993 - 1997

Sceneria: deszcz, szybko pokonywana duża/głęboka kałuża w ekstremanych warunkach zwykła kałuża !!

1. Objawy: Wypadanie zapłonów, nagły spadek mocy, samochód pomimo rozgrzanego silnika nagle gaśnie i nie daje się uruchomić, pomimo że ładnie kręci, powli pracująca "chrypiąca" w czasie pracy pompa paliwa

2. Przyczyna: Woda w układzie paliwowym.

3. Postępowanie:

I Absolutnie nie kręcić rozrusznikiem! Mnie zwiodło to, że silnik czasem łapał i zatarłem na tulejkach rozrusznik, zresztą w listwie paliwowej już była wtedy tylko woda... sciana.gif

II Samochód zaholować do garażu (ASO nie polecam bo tam się zapłaci... no.gif),

III Wyjąć pompę paliwową z baku - uwaga na szybkozłączki przewodów paliwowych, łatwo się łamią króćce na pompie i trzeba główkować co zrobić z zepsutą pompą niewiem.gif(nowa 690 zeta, na szrotach ciężko dostać), pompę oczyścić z wody i wszystkich nagromadzonych osadów

IV Wypompować z baku benzynę, bak osuszyć z wody palacz.gif,

V Z układu paliwowego wypłukać mieszankę benzyny z wodą jezor.gif,

VI Wymienić filtr paliwa,

VII Wymienić rurę wlewy paliwa na nową o innym, unowocześnionym przekroju (zresztą tylko takie są już w sprzedaży)

VIII Po zmontowaniu całości nalać do baku kilka litrów paliwa i dolać środek do czyszczenia wtryskiwaczy 893goodvibes.gif

IX Uruchomić silnik (czasem mogą być z tym poważne kłopoty z uwagi na syf w układzie paliwowym, oczywiście sa sposoby ale nie polecam...), po uruchomieniu silnik musi chodzić przez kilka, kilkanaście minut bez obciążenia (czyli nie stawać na pedale gazu! but.gif)

X ...I to wszystko yay.gif

4. Czas naprawy: Jeśli ma się wszystkie części, i 100% pewności że to woda w benzynie to w dwie osoby można to wszystko zrobić w 6 godzin

5. Koszty:

Filtr paliwa 80 zł

Rura wlewu paliwa 250 zł

Korek do wlewu paliwa (nowy typ) 50 zł

Środek do czyszczenia wtryskiwaczy 20 zł

Wersja hardcore oslabiony.gif - w wypadku roboty chaotycznej, bądź nie myślenia przy pracy, do powyższych cen proszę doliczyć:

regenerowny rozrusznik 300 zł (pisałem o tym w punkcie 3 podpunkt I)

pompa paliwa 690 zł (a o tym w punkcie 3 podpunkt III)

Podziękwania serce.gif za cenne wskazówki w czasie naprawy dla:

- Dodomela claps.gif

- Rafalek claps.gif

...mam nadzieję kiedyś się zrewanżować pub2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Po wyjęciu kluczyków ze stacyjki palą się kontrolki

- przegrzania wody

- rezerwy paliwa jeśli mało

- hamulca ręcznego jeśli zaciągnięty

- bursztynowa od silnika

Testy komputerowe nic nie wykazały.

W ASO mie wiedzieli jak to naprawić.

Zwalali na alarm i antynapad.

Blacharz mi to zrobił. brawo.gif

2.Zawiesił się układ kontroli kontrolek

3.Zdejmij klemę i ponownie zapnij.(reset komputera)

4.Koszt 0zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedl sie kochac po ok 40.000. Efektem byla wymiana alternatora i.. akumulatora - nie wiedziec czemu rozpirzyło i akumulator.

Powodem tego moim zdaniem jest durna oszczednosc Fiata na pokrywie pod silnikiem - w mojej wersji 2000 1.2 8V 60km wspomaganie i poducha nie bylo tejze oslony.

Zastanawiam sie nad zakupem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio nasila sie u mnie ta usterka zlosnik.gif

Zapalam swiatelka, swieci mi kontrolka na desce rozdzielczej 270751858-jezyk.gif

Szukam przyczyny - nie swieci przednia postojowka zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Soluszyny:

- zapukac w reflektor busted.gif (powaznie, dziala wpysk.gif)

- wjechac w duza dziure busted.gif

A tak powaznie to jest to jedna ze "standardowych" usterek w P2 - powodem sa zastosowane zarowki postojowe, ktore montuje sie "na wcisk" i nie zawsze stykaja sciana.gif

Jedna z metod jest po prostu wymiana takiej zarowki hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> 1. wentylator się nie włącza, nawet gdy silnik jest mocno rozgrzany.

> 2. można to sprawdzić, zobacz bezpiecznik pod maską(duzy,trzeba zdjąć osłonkę z narysowanym wiatraczkiem...potem sprawdzić czy ten duży, zielony bezpiecznik jest spalony-jeśli tak .i do tego wiatrak ciężko się obraca-to czeka cię wymiana.

najpierw możesz wstawić nowy bezpiecznik i sprawdzić czy się przepali(oczywiście po włączeniu się wentylatora)

> 3. kupiłem wiatrak( z obudową do 55-a ja mam 75),

a)wyciągnąłem stary, razem z tym plastikiem(chyba z 5 śrub i gimnastyka)

b)przełożyłem wiatrak nowy do starej obudowy,i zamontowałem spowrotem

c)założyłem nowy bezpiecznik

cena wentylatora Magnetti Maranelli(z obudową) do 55 ok.170 zł(do 75 byłoby ponad 250 a w ASO ponad 400!!! palacz.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często piszecie, że cieknie i to normalne. Nie prawda. Mój mechanik bow.gif założył mi nową uszczelkę na czerwony silikon (ten do 300st C) Przejechałem już ponad 10kkm i silnik jest suchy ok.gif. Jedyne co to trzeba co kilka tysięcy sprawdzać to rurkę odpowietrzającą pokrywę zaworów nono.gif - zbiera się tam szlam, zwłaszcza gdy przeważają jazdy miejskie. POLECAM SILIKON!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie zawsze trzeba wymieniać cały wachacz (koszt ok. 180 zł), szczególnie gdy nie sa wyrobione sworznie wachacza. W przypadku gdy sworznie są dobre, wystarczy zakupić tuleję wachacza przednią w cenie 10zł/szt np. http://www.maloakron.it/catalogo/fr_catal.asp?lin=ing to ona najcześciej jest przyczyną luzów wachacza. W wachaczu wystepuje jeszcze jedna tuleja popularnie zwana "kopytem" http://www.maloakron.it/catalogo/fr_catal.asp?lin=ing której koszt wynosi ok.26 zl.Także za 36 zł można miec prawie nowy (czyli zregenerowany) wachacz przedni + oczywiście koszty robocizny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć.

Chciałbym uczulić drogich Kącikowiczów na wymiane paska rozrządu w PI 75 (w takim przynajmniej sam wymieniałem)

Wymiana okazała się stosunkowo tania (całość 113PLN) ale po 15 tys km stało się coś dziwnego: z okolic silnika zaczą dochodzić jakiś syk lub coś podobnego.

Wyłączyłem silnik i spróbowałem go uruchomić, kilkanaście prób wieczorem, tyle samo rano. Sprawdziłem świece, cewki, akumulator, kable i co mi tylko przyszło na myśl.

Został mi hol i Serwis. Tam diagnoza: przeskoczył pasek rozrządu o kilka ząbków. W rezultacie nowy pasek, stary napinacz, ale nowe również łożysko napinacza (stare nie było wymienione przy pierwszej wymianie paska).

No i wyszło ładnych parę stówek (w tym jeszcze kilka pierdółek).

I stąd ostrzeżenie: liczcie od razu wymianę łożyska napinacza (oryginał ok. 90PLN, zamienników chyba nie ma) bo potem mogą (nie muszą) być jaja

frown.gif

Ale teraz już wiem że silnika 1242 8v jest bezkolizyjny cool.gif

PS. Dzieki za szybką i miłą obsługę w Autotransfer Czeladź, pozdrawiam ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podczas hamowania powyżej prędkości 70km/h szarpanie i stuki w kołach.

Diagnozowanie trwało 5 m-cy!. Magik wymienił: klocki, tarcze, cylinderki w przodzie i dalej to samo. Pojechałem do innego magika. Wymienił elastyczny przewód hamulcowy (koszt mat + rob 50 zł) i po bólu. Koszt wcześniejszego magika 470 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo w P2 w wersji bez halogenow podczas przelaczania z mijania na drogowe nie wylaczaja sie swiatla mijania (jak w wiekszosci samochodow) tylko rownoczesnie zapalaja sie drogowe ok.gif

Jednak czasami swiatla mijania podczas takiego przelaczania gasna i swieca sie wylacznie drogowe busted.gif

Soluszyn?

Brak wpysk.gif Czasem komp szaleje i robi takie triki busted.gif

Nie przejmowac sie i przelaczyc jeszcze raz zakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PI 55S

1.objawy usterki: stuki dochodzące z tyłu auta na nierównościach , podczas hamowania.

2. przyczyna: walnięty wahacz, albo jedna z czterech poduszek belki

3. sposób usuniecia: samemu lepiej się za to nie brać , chyba że ma ktoś żyłkę mechanika. Wahacz można naprawić zestawem naprawczym , koszt w granicach 80 - 120 zł. Poduszki, jeżeli padła jedna to można naprawić samemu kupują specialny kielich do zabezpieczenia padniętej poduszki - koszt w granicach 50 zł za szt ( niepotrzebny jest wtedy demontaż belki )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

....ktora nie obejmuje zarowek mijania busted.gif...

...lubi sobie BEZ PRZYCZYNY mignac od czasu do czasu busted.gif

Ten Typ Tak Ma, nie mam pomyslu co mozna zrobic poza tym, ze jesli juz sie zapali na stale to sprawdzic, czy faktycznie sie zarowka nie spalila wpysk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie ma kontaktu w jednej z żarówek postojowych.

Należy ustaliś która to wyjąć ją i oczyścić np nożykiem przewody z niej wystający(oskrobać) zamontować żarówkę i na pół roku problem z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma kontaktu w jednej z żarówek postojowych.

> Należy ustaliś która to wyjąć ją i oczyścić np nożykiem przewody z

> niej wystający(oskrobać) zamontować żarówkę i na pół roku

> problem z głowy.

Mialem podobny problem, swiecila mi sie ta kontrolka pojechalem do ASO (na gwarancji) i okazalo sie ze zarowki od postojowek sa nadpalone, po ich wymianie problem ustapil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich!!

Jak wiadomo pekające obudowy w Puntolotach to standard ale można temu zapobiec stosując osłone kupionom w sklepi lub właśnej roboty!!

1.Objawy są różne

2.Przyczyna to rozgrzana obudowa altka i dostawanie sie wody,brudu do środka!!

3.Ja osobiście zamontowłem osłone własnej roboty umieszczonom zaraz nad kołem a przy okazji wymieniłem 2 łozyska koszt orginalnych to 60 zł, zamienniki 30zł!!

Robocizna -20zł.

Dodam że po zamontowaniu osłony może wystapic lekkie piszczenie alternatora z powodu ograniczonego chłodzenia altka po dłuższej jeżdzie!

Rozwiązanie problemu to solindne spryskanie WD40 miejsca pomiedzy szajbom a osłonom altka (łóżyska).

Spryskanie działa około 10000 tysiecy kilometrów po czym należy znowu powturzyć procedure!!

Jeżeli zakładacie osłony własnej roboty to proponuje załozyc tom osłone zaraz nad kołem aby była jak najwieksza przestrzen pomiedzy osłonom a altkiem!!

Czas tego przedsięwiecia w 2 osoby to około 2-3 godzin!!

Pozdrawiam i zycze miłego dnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Objawy: Na początku brak przyśpieszenia, problem z odpalaniem, silnik gasnie przy ruszaniu, po jakimś czasie umiera zupełnie, nie można go odpalić ,rozrusznik kręci ale motorek nie reaguje.

Przyczyna: Uszkodzony czujnik położenia wału korbowego, komputer otrzymuje sygnał uszkodzenia i blokuje zapłon.

Lokalizacja: Możliwa tylko w ASO ,trzeba podłączyć do EXaminera.

Koszt: czujnik 85 zł, diagnostyka i usunięcie negatywnych informacji o czujniku(z komputera) 60 zł, robocizna 30 zł ,przy okazji sprawdzają srężanie w cylindrach(bo to typowy objaw ,przy uszkodzonych pierścieniach)

EDIT: Chciałem się poprawić bo popełniłem gafe ,która może skutecznie uniemożliwić zlokalizowanie usterki,otóż komputer nie odcina zapłonu ,tylko go gubi (tzw. wypadanie zapłonu), w moim przypadku następował za wcześnie ,kiedy próbowałem odpalić na otwartej przeputnicy to z kolektora dolotowego szedł ogień, sorki za błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niekiedy po wyczyszczeniu silnika krokowego falowanie wolnych obrotów ustępuje ... przypominam ,że wszelkie manipulacje wykonujecie koledzy na swoją odpowiedzialność !!! :

Na rysunku widać umiejscowienie silnika krokowego w korpusie obudowy wtrysku Punto I 1.1 55 KM SPI ...

272330207-fire_spi.gif

A oto czynności:

1. Odłączamy klemy od alumulatora ( ważne , nic nie robić na żywca)

2. Zdejmujemy filtr powietrza wraz z jego obudową ( dwa zaczepy + dwie nakrętki na klucz 10)

3.Lokalizujemy silnik krokowy , zdemujemy wtyczkę ( ma blokowany zaczep) i odkręcamy silnik krokowy ( dwie śrubki na charakterystyczną gwiazdkę).

4.Silnik i kanał dolotowy w którym jest zamocowany , czyścimy delikatnie ( pokryty jest czymś w rodzaju sadzy) patyczkiem z watą i benzyną w żadnym przypadku nie wpychać i nie wyciągać trzpienia silnika krokowego w ten sposób można go wyrwać !!! i uszkodzić bezpowrotnie

5.Po dokładnym wyczyszczeniu i osuszeniu silnika i kanałów w korpusie , montujemy silnik i obudowę filtru powietrza , dołączamy klemy do akumulatora ( silnik krokowy zrobi wtedy max wychył i wróci do pozycji gdzie kanał jest otwarty ) i odpalamy auto ... wszystko powinno być ok.!

Pozdro !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ponieważ na 1-szym biegu silnik wentylatora nawiewu wydawał ( po nagrzaniu się - ok. 10 min) pisk w okolicach wysokich tonów , a Pan z ASO stwierdził ,że tego nie słyszy ( może zaczyna głuchnąć zlosnik.gif) wziąłem sprawy we własne ręce nie chcąc pisać maila do FAP-u w tak błahej sprawie zlosnik.gif :

Demontaż wentylatora to trzy śruby na klucz 5.5 ( ach ci włosi wpysk.gif) i wszystko wychodzi ... łożysko dolne i górne silnika przesmarowałem sprayem silikonowym ,a komutator i szczotki WD-40 zlosnik.gif - skutek --- nastała błoga cisza ... oto foty jakby kogoś to interesowało ...

łożysko dolne -- trzeba zdjęć zaślepkę i mamy dojście

272398068-wentyl2.jpg

łożysko górne jak się dobrze spojrzy to widać pod wentylatorem , jest dojście ... to samo z komutatorem jak ktoś wie co to jest to znajdzie ok.gif

272398100-wentyl1.jpg

Pozdro !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Punto od 3 lat. Pokochałem to autko ale jak każdy czasem ono choruje.

Usterki standardowe:

1. Zimą padł akumulator. Aż dziw bierze że fabryczny wytrzymał prawie sześć lat. Wymiana na nowy. Zalecam nieco większy niż montuje fabryka.

2. Zimą (ech ta zima) zamarzły mi amortyzatory. Może to dziwne ale oba przednie naraz. Fajnie autko wyglądało ale nie chciałbym szurać miską olejową po asfalcie. Wymiana na nowe, markowego producenta. Myślę że 400 zł starczy.

3. Naprawa (dla odmiany latem) tylnego wahacza. Zestaw naprawczy kosztujący około 100 zł. Drugie tyle za robotę bo zabawa w to samemu może przynieść marne skutki. Serwis mi oferował wymianę belki. Są jednak lepsi fachowcy na tym świecie. Nie prawdą jest te, że należy wymienić obie strony. Drugi wahacz jest sprawny nadal mimo iż od naprawy pierwszego minął już ponad rok.

4, Wymiana paska rozrządu. Profilaktycznie po około 60000 przebiegu.

Teraz coś z zupełnie innej beczki. Przez blisko dwa tygodnie nikt nie mógł dojść o co chodzi. Auto stało nawet u trzech mechaników.

Mianowicie przy niskich obrotach auto paliło na trzy cylindry.

Wymiana świecy i przewodu wysokiego napięcia nic nie dała. Komputer w serwsie też zgłupiał.

Okazało się że uszczelka pod głowicą tak perfidnie się rozszczelniła że na zewnątrz nie było objawów a w owym cylindrze maleńka stróżka płynu chłodzącego gasiła iskrę na świecy przy wolnych obrotach.

Jak do tego doszedłem.

Gdy odebrałem auto od ostatniego "pseudo"mechanika okazało się że zaczął brać płyn chłodniczy i palić na biało. Mechanik ten zdradził mi też że dociągnął o ułamek obrotu śrubę głowicy przy feralnym cylindrze. Niestety nie pomyślał że może mieć to związek z usterką a dopiero efekty jego "naprawy" wskazały prawdziwą usterkę. Tak więc ostrzegam innych. Silnik 1.1 żyje własnym życiem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Często piszecie, że cieknie i to normalne. Nie prawda. Mój mechanik

> założył mi nową uszczelkę na czerwony silikon (ten do 300st C)

> Przejechałem już ponad 10kkm i silnik jest suchy . Jedyne co to

> trzeba co kilka tysięcy sprawdzać to rurkę odpowietrzającą

> pokrywę zaworów - zbiera się tam szlam, zwłaszcza gdy

> przeważają jazdy miejskie. POLECAM SILIKON!!!

Dodam tutaj, że polecam ORYGINALNĄ (tylko fabryczną) uszczelkę admin.gif, której koszt to ok. 18zł. Te rzemieślnicze są po 8zł, ale niestety nie są nic warte but.gifczacha.gifbuu.gif.

Podsumowując: Oryginalna uszczelka + czerwony silikon = suchy silnik yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Objawy - nie pali na jeden (lub dwa) cylinder (szarpie silnikiem, "pryka" z rury wydechowej).

Jeśli okaże się, że świece i przewody zapłonowe są OK, to przyczyną jest padnięta cewka zapłonowa (jedna z dwóch umieszczonych przy pokrywie zaworów).

Wymiana jest b. prosta, a koszt samej cewki w granicach 100zł (np. Carserwis Warszawa 90zł).

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

1. objawy usterki: Na jałowym obroty wchodziły na 3000 a czasem i więcej

2. przyczyna, sposob usuniecia: Awaria potencjometru przepustnicy, wymiana całego "korpusu zaworów" (potencjometr, silnik krokowy i jakieś badziewie w jednej obudowie)

3. koszt: Niestety wysoki bo sama część w granicach 1600 plus wymiana i regulacja około 30 złociszy, czas operacji 20 minut w ASO

P.S.

Czytałem w ASO notatkę od fiata. Ponoć ta usterka jest dosyć popularna w Kropkach II do rocznika 2001. Jedyna na to rada- wymina wyżej wymienionego elementu. Przynajmniej wg. tej notki. Nie miałem czasu wnikać jechałem w podróż poślubną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny , użytkowniku jeżeli skrzypi Ci z tyłu auta ( podczas podjeżdżania na krawężnik , bujanie tyłem auta zlosnik.gif)... może nie jest tak tragicznie , moze to nie zawias ...

Może skrzypieć uchwyt linki hamulca ręcznego w tylnej belce ( patrz zdjęcie) , wystarczy go dobrze posmarować np. smarem silikonowym lub wazeliną techniczną , mozna tez polać WD-40 zlosnik.gif dla tych którzy chca zaoszczędzić uwaga !!! nie polewać moczem uzbroj_zlo.gif

272968284-uchwyt.jpg

Manual by kolega Roman Sąsiada , zdjęcie Lucek

Pozdro !!! joe_00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Zacina się zamek w klapie bagażnika.

Po włożeniu kluczyka nie chce się przekręcić.

W ASO rozebrali zamek i go nasmarowali pomogło na 3 miesiące. Stwierdzili oczywiście, że to moja wina. Teraz jak się zatnie to psikam do wewnątrz WD40 i zameczek chodzi jak nówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W komputerze przeskakuje data (zwykle o jeden dzień do przodu). Przeskakuje najczęściej wtedy, kiedy nie jeździmy samochodem przynajmniej jeden dzień.

Typowa usterka opisywana przez serwis FIAT.

Do wymiany cały zestaw wskaźników.

Wymieniłem jeszcze na gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Objaw:brak biegów w lewarku

Przyczyna: rozłączanie linki przy skrzyni biegów( poł. typu kapturek - główka) i zużycie( wytarcie plastiku na końcu linki)

Koszt: nowa linka - ok. 300zł., ale ja nie mam tyle kasy do wyrzucenia i "na już " nałozyłem kawałek koszulki termokurczliwej na główke przy skrzyni biegów i ją " skurczyłem ". Potem ciasno wcisłem końcówke linki i jak na razie ......TRZYMA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Przyczyna: zużycie O-ringu na osi obrotu dostaje się wilgoć

Ceny naprawy w ASO brak sugerują wymianę całości łącznie ze sprawnym silniczkiem

Naprawa: wymontować po zdjęciu ramienia cały układ. Trzeba zdjąć plastik z pokrywy, trzy imbusy i na wierzchu

Przy samym wielowpuście jest Clip ring , zsunąć.

odkręcić dekielek na przekładni, Dobrze jest namoczyć tuleję w której obraca się ośka WD40. Potem wybić przez drewienko. Potem to tylko wyczyścić z rdzy zapodać nowy O-ring i dużą ilość np. wazeliny techn. jako wypełnienie wszystkich wżerów.

Robiłem to w moim Mk1 po czwartym roku co zimę,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Może to nie jest typowa usterka, aczkolwiek występuje.

1. Na komp pali sie lampka ABS, załączanie ABS na zakrętach, małych dziurach a nawet na prostej nieśliskiej drodze podczas hamowania, utrudnione hamowanie.

2. Uszkodzony czujnik ABS, wymiana czujnika ABS

3. Koszt czujnika to 202 zł + robocizna w ASO

Tutaj dodam iż poprzedni właściciel miał z tym problem, a mianowicie przerwał mu się przewód od czujnika i wpadł na swietny pomysł złączenia przewodów taśmą izolującą. W ASO mieli niezły ubaw.Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Punto II 2002r. po 45KKm, jako właściciel przejechałem 15KKM, co wcześniej nie wiem ale u mnie:

- skrzypiący pedał sprzęgłą, przy wciskaniu - rozebrałęm i nasmatowałem,

-skrzypiące tylne drzwi, smaruje WD40 co ok 3 miesiące,

-problem z wycieraczkami - skakanie - naprawa droga (jak wyczytałem na forum) więc męczę sie dalej,

- wymiana klocków hamulcowych po 30 KKM (ale to może wina poprzedniego włąściciela, ASO chciało wymieniać razem z tarczami ale chcieli po prostu więcej zarobić, klocki kupiłem za 50zł, wymieniłem sam, a o tarczach wypowiedzieli się w 2 innych warsztatach że są OK)

-piszczące hamulce, wymontowałem klocki, wyczyściłem dokładnie z rdzy i na rok OK,

-żarówka światła mijania na razie tylko 1 szt.

-najważniejsze - malowanie klapy przedniej i tylnej - pojawiła się rdza - na gwarancji

-silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach

-problemy z biegami (ciężko wchodzi 1 i 2) - sprawa rozwojowa, czekam na ciepłe dni żeby sprawdzić linki a jak to nie one to podobno sprzęgło frown.gif

to tyle - po przeglądzie gwarancyjnym po 3 latach nie mieli żadnych zastrzeżenie co do zawieszenia

Co do akcji serwisowych to:

-wiosną 2004r. wezwano mnie na sprawdzenie wtryskaczy i programowanie komputera - podobnowystępowały problemy z wtryskiem - nie znaleźli usterek jak twierdzą ale sprawdzenie trwało 1,5h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

"Sprawa dotyczy Punto 2 i seicento Mpi, często zdarza sie, że w w/w samochodach sprzęgło wykazuje oznaki szarpania podczas ruszania do przodu i jeszcze bardziej podczas cofania, pomaga wtedy delikatne przypalenie tarczy.

Robimy tak:

Zaciągam ręczny hamulec na postoju, włączamy 5 bieg, gazem trzeba utrzymac wysokie obroty silnika, delikatnie popuszczamy pedał sprzęgła aż do momentu "brania sprzęgła", trzeba potrzymac tak kilka sekund i czynnośc wykonać kilkakrotnie aż przestanie szarpać tz. po kilku próbach sprawdzić czy jeszcze szarpie jesli tak to jeszcze je przytrzymać, jednak trzeba mieć troche wyczucia, żeby nie zniszczyć sprzęgła, poza tym jesli poczujemy mocny swąd tarczy trzeba zaprzestać na czynności aż ostygnie sprzęgło i dopiero powtórzyć czynność aż bedzie ok.

Dodam że problem występuje w autach z małym przebiegiem, jesli jest już spory przebieg to pewnie juz czas na wymianę, a wtedy polecam do Punto 2 włozyc sprzęgło od Punto 1 , nie szarpie i jest trwalsze (opinie uzytkowników punciaków z nauki jazdy)

Jeszcze raz przypominam żeby nie naduzywać przypalania sprzęgła, robi sie to sporadycznie, nikt o tym nie napisze żeby tak robić ani nie zaleca, ale ja wiem wiem z doświadczenia że to pomaga i niekoniecznie trzeba wymieniać przy małym przebiegu."

Działa na 100%. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.