Skocz do zawartości

Typowe usterki Punto i serwisowe akcje nawrotowe.


bartekm

Rekomendowane odpowiedzi

1. niesprawność zamknięcia pokrywy maski-nie otwiera się mimo 20 minut szarpania za dźwignię

2. zapewne zły naciąg linki zwalniającej zatrzask

3. koszt nieznany, bo jeszcze na gwarancji.

ostatnio byłem pół roku temu. musieli wieniać cały zatrzask. dziwne, że nie wystarczyła regulacja linki. a może nie ma takiej możliwości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób na szybkozłączki przewodów paliwowych jest taki.Jak padnie ci szybkozłączka to nie kupuj nowej pompy tylko znajdz sobie owalny długopis( tu zastosuj metode pró i błędów), utnij kawałek, kup kropelke ( ja kupiłem dwie te do łącze twardych i miękkich i obydwie użyłem) i poklej wszystko.Ja tak zrobiłem i działa od 2 lat a co sie nad tym nagłowiłem to ból głowy biglaugh.gif aha oczywiście przedłurzyłem przewód o kawałek innego bo stary ciągnął mi szybkozłączke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przy szybkich ruchach kierownica lewo prawo stuka cos jakby w przekładni. Jadac po np. kostce strasznie przenosi.

Oto co było powodem. Usterka usunięta dzięki wskazówkom na forum. Ukłony dla kolegi WaldiGSI.

Sprawdz jeszcze połaczenie wałka kierowniczego z przekładnia kier. po prawej stronie pedału gazu jest śruba na klucz 13 ,fabrycznie przykrecona z momentem za małym, potrafi sie poluzowac i powstaje luz, i czasem stuka, dokreć dobrym kluczem najlepiej grzechotka z przedłuzka bo ciężko dojśc i zobacz to czasem pomaga.

Jak reką odjął auto jak nowe. A w ASO yay.gif chcieli zawieszenie rozkrecac i wspomaganie elektryczne wymieniac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Hałasy gdzieś w okolicach alternatora

2. Elektryk rozebrał alternator i stwierdził wyrobienie wirnika w miejscu gdzie jest łożysko

3. Skończyło się na wymianie wirnika (z jakiegoś rozbitka - ale wirnik jak nowy) (200 zł wirnik + 150 zł robocizna).

W efekcie od dawna niesłyszana cisza w czasie jazdy. drive.gif

I jeszcze jedno:

- obiaw: skrzypienia w czasie jazdy gdzieś w okolicach tylnego koła

- diagnoza: mocowanie linki hamulca ręcznego w tylnej belce

- lekarstwo: posmarować i się cieszyć ciszą 270635636-JUMP2.gif

(dzięki poradzie joe_00 : http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=&Number=272968284&page=0&view=collapsed&sb=5&o=2&vc=1) claps.gif

Pozdrowienia!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam!

Temat był już poruszany, ale nie jestem pewnien czy to jest ta sama przyczyna Czyli cewka.

Po odpaleniu przez jakiś czas 30 s. do 1 min. autko chodzi nie na wszyskich cylindrach, poźniej jest ok jak jest już zagrzane kolejne odpalenie już nie skutkuje w/w objawami Jest ok.

Wymieniłem kable i toniestety nic nie dało:(

Czy to ta cewka?

Pozdrawiam

yabko

EDIT: No i usterka zlokalizowana - uzczelka pod głowicą.

Woda z układu chłodzącego przez noc jak autko stoi dostaje się do cylindra i później po odpaleniu musi odparować dlatego nie pali na wszystkie garki przez chwile. Dlatego najlepiej wymienić uszczelkę + nowe śróby ponieaż stare stracą sprzężystkość. Koszt materiałów 65zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

Witam wszystkich!

Mojego puntiaka II 1.2 5D 8V "S" posiadam od pażdziernika 2001

ogólnie autko sprawuje się dobrze bez specjalnych zgrzytów

-skokowa praca wycieraczek (wymiana smaru ) gwarancja

-pulsowanie pedału hamulca (wymiana tarcz hamulcowych) gwarancja

-wyciek oleju (wymiana uszczelki pokrywy gwarancja

-szarpanie sprzęgła( wymiana kpl.) gwarancja

-przy odpaleniu auta kilkakrotnie (przez okres ok 3 lat) nie wygaszała się kontrolka wspomagania ASO nie znajduje przyczyny

i to by było na tyle!

co do palących się żarówek NIE wymieniałem ani jednej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze! moim punciakiem jeżdze juz 8 lat - 103 tkm

potwierdzam liczne info o pekających obudowach altern no.gif

tłumik wymieniałem dwa razy (po ok. 280 zet)

wycieki oleju spod uszczelki pokrywy zaw. (ostatnio zalozono uszczelke od P-II, podobno lepsza-grubsza) tuk.gif

z zawieszenia oprócz amorków - poduszki tylnej belki plus sworznie wachaczów, przód tylko jedna końcówka drąązka kier.

do tego pompa wody, uszczelniacze wału korb i wałka rozrządu, łożysko jednego koła, przedni tłumik, czwarty akumulator, pasek rozrządu po 85 tkm, oraz pad.gifcentralka wtrysku (prawie po 8 latach, prawie 3 tys.zet - podobno trzeba mieć wyjątkowego pecha sciana.gif)

aha, jeszcze sprzęgło - siadło przy 80 tkm Zarówki - przez 8 lat 3xpozycyjne, 1x tabkica rejestr

Pozdrawiam yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

1. Obroty podczas jazdy potrafią falować od 2000 do 3000 rpm, wygląda to tak, że puszczamy gaz, a auto dalej się rozpędza. U mnie towarzyszyło temu gaśnięcie silnika na wolnych obrotach.

2. Uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej - wymiana

3. W ASO podłączenie do Examinera + czujnik + wymianan - 280 zł

Wymiana we własnym zakresie to koszt zakupu czujnika (ok 50-70 zł)

Dodatkowo profilaktycznie wyczyściłem silniczek krokowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Objaw: falowanie obrotów w silnikach 1.2 8V 60 KM w trakcie nagrzewania się silnika.

Lekarstwo: W autach z większym przebiegiem (parudziesięciu tys km) jeżeli wcześniej falowanie nie występowało - czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego.

W nowych czyli w PIIFL - reset centralki a przede wszystkim ustawiań samodopasowawczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

1. Kampania 4400 - info dla nowych userów Punto I

Praktycznie wszystkie punciaki classic podlegają kontroli i ewentualnej wymianie wadliwych - skorodowanych - przewodów hamulcowych. Usługa obsługiwana przez każde ASO. Nazwa: Kampania 4400.

Jeśli Ty lub poprzedni właściciel auta o to nie zadbaliście - sprawdź, czy i twoje autko ma przewody w porządku. smile.gif Tak mogą wyglądać zardzewiałe przewody:

http://www.uktech.freeserve.co.uk/puntorecall/

http://www.amicar.com.pl/uslugi/kampanie.php

Bezpłatne sprawdzanie stanu przewodów hamulcowych i ewentualna wymiana na koszt producenta.

Zapraszamy wszyskich właścicieli samochodów Fiat Punto I:

modele z lat od 1994 do 1999

od numeru nadwozia ( końcówka numeru VIN ):

0185832 - 1241795

2057258 - 2435089

4035531 - 4918189

5002702 - 5302873

do bezpłatnego sprawdzenia stanu przewodów hamulcowych i ewentualnej wymiana na koszt producenta.

Taki przegląd może zrobić każde ASO, ale według doświadczeń userów, jedne serwisy robią to bez zmrużenia oka, inne się wykręcają, marudzą. Należy być upierdliwym i szukać ASO do skutku... smile.gif

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&am...mp;o=7&vc=1

2. Akcja nawrotowa "kolumny kierowniczej" w punto II:

Jak wiadomo, niektóre egzemplarze Punto wyprodukowane w okresie 1. lutego - 28. maja 2001 mogły mieć problemy z górnym łożyskiem oporowym kolumny kierownicy, i w związku z tym były wzywane do ASO na kontrolę i ewentualną wymianę. Oto numery VIN tych egzemplarzy:

ZFA188 0000 0299008 - ZFA188 0000 0359182

ZFA188 0000 4273056 - ZFA188 0000 4337762

ZFA188 0000 5090823 - ZFA188 0000 5112105

3. Nowe oprogromwanie centralki wtrysku w punto II, nr akcji 4679:

Serwisy wysyłają pisma z "zaproszeniem" do zmiany oprogramowania:

http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=&Number=272244549&page=&view=&sb=5&o=

4. KAMPANIA 4952:

Dotyczy felernych tarcz hamulcowych w Punto II. Zaintersowani dostają powiadomienia indywidualnie pocztą.

273011687-list.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa dot. Punto 1.2 16v

objawy:

- po przejechaniu kilkuset metrów wyłącza się wspomaganie kierwonicy

- opóźnione wskazywanie obrotów śilinika na obrotomierzu

- opóźniona reakcja silnika na wciskanie pedału gazu

- na samym końcu ekscesów - brak reakcji rozrusznika podczas próby odpalenia silnika faint.gif

Rozwiązanie (banał):

poluźniona linka masy silnika przy mocowaniu (mocowanie znajduje się z prawej strony pod akumulatorem). trzeba wyciągnąć akumulator i najlepiej wyciągnąć poduszkę prawą pod akumulatorem, dokręcić przewód masowy lub go wymienić.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dotyczy tych króćców na zewnątrz baku, na które nachądzą przewody z szybkozłączkami.

Razu pewnego chcąc wyjąć pompę paliwa niechcący oczywiście ułamałem jeden z króćców. Jako, że to była sobota wieczorem pojechanie po tą część było niemożliwe więc nie pozostało nic innego jak zastosować jakiś przyzwoity patent myśli innej aniżeli fiatowskiej.

Na początku jak to już wcześniej było tu opisywane próbowałem na sposób z super glue i długopisem. Ludzie, którym to się udało chyba mieli fart i poprostu posiadali długopisy z materiału odpornego na benzynę. Ja niestety nie miałem takiego farta i długopisy poprostu topiły się już po paru sekundach pracy (hmmmm a może taką wachę leją u mnie???).

Cóż trzeba było wymyśleć inny patent.

Po przejżeniu małej sterty nikomu niepotrzebnego złomu w garażu wykombinowałem coś innego. A mianowicie znalazłem w tej stercie złomu kawałek stalowej rurki hamulcowej od Stara, którą nagwintowałem z jednej strony no i nagwintowaniu nie oparła się druga strona medalu czyli miejsce gdzie kiedyś, jeszcze do niedawna, był sobie króciec. Przed gwintowanie trzeba zdjąć elastyczny przewód łączący pompę paliwa z ujściem do feralnego króćca aby nie dostały sie tam żadne syfy. Po nagwintowaniu przedmuchujemy "patent" powietrzem i pozostało już tylko wkręcić rurkę. Aby mieć pewność, że rureczka się nie odkręci, i że w miejscu połączenia nie będzie przecieków warto przed wkręceniem na gwint nalać troszkę kleju (ja użyłem kropelki).

Tym oto sposobem zdołałem naprawić w dość szybkim czasie (ok 1,5h włączając próby z długopisami) mojego fiaciora. Patent ten tak mi się spodobał, że i drugi plastikowy króciec od razu zastąpiłem metalowym.

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Punto bo to fajne autko i jak widać można w nim stosować fajne patenty wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Opis i zdjęcia - WaldiGSI - w razie wątpliwości i niejasności proszę się zgłaszać do autora na priv.

Objaw:

Zapalenie sie kontrolki wspomagania lub/i kontrolki silnika , w pameci ecu błędy o usterce czujnika prędkości spowodowane brakiem sygnału czujnika prędkości w autach bez ABS.

Problem:

Usterka spowodowana spadkiem napięcia ma mostku / łączniku zasilania czujnika prędkości w wiązce kabli w okolicy akumulatora

Rozwiazanie:

Należy zlokalizowac połączenie zgrzewane ultradzwiekami, które jest przyczyna spadku napiecia m.in. na czujniku prędkości pojazdu

Owe połączenie znajduje sie w okolicy / za akumulatorem w wiązce biegnącej ze skrzynki bezpieczkiów w kieruku silnika, należy zlokalizować połączenie (z prawej strony wchodzi grubszy przewód koloru brązowego z białym paskiem lub zielonym, a z drugiej strony wychodzą 4 przewody o tym samym kolorze, także do czujnika prędkości ), wyciąć je i podłaczyc poprzez zalutowanie sporowtem przewodów lecz bez bez przewodu, który biegnie do czujnika prędkości umieszczonego na skrzyni, należy go odszukac np. miernikiem mierząc oporność tego kabla i należy go osobno przedłużyc i podłączyć do pętli / mostka (koloru pomarańczowego) w czarnej kostce w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.

Po wszystkim - reset błedów i powinno byc ok.

Poglądowe fotki niestety robione telefonem na szybko więc jakość słaba ale co nieco widac oraz schemat, na którym zaznaczyłem miejsce elektrycznego połączenia w wiązce, które jest przyczyną.

277105929-Obraz01.jpg

277105929-Obraz02.jpg

277105929-Obraz03.jpg

277105929-Obraz04.jpg

277105929-Obraz05.jpg

K84 - czujnik prędkości

277105929-schemat.gif

post-36421-14352471727594_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Oczywiści i mnie się to przytrafiło, pomimo tego, że wiedziałem o ich kruchej naturze.

Sposób naprawy prosty i bardzo trwały to wkleić w środek ułamanych króćców metalową rurkę. Przeszukwaszy cały dom i garaż znalazłem dwie o odpowiedniej średnicy. Pierwsza to metalowy wkład do starego dobrego długopisu marki zenit druga to kawałek teleskopowej antenki od radia. Obie miały idealną średnicę wchodząc z małym oporem w otwór króćca. Przykleiłem je wewnątrz smarując kropelką. Trzyma bardzo mocno i pewnie. Śmiem twierdzić, że system taki jest mocniejszy od oryginalnego króćca. waytogo.gif

Uwaga 1. Rurka musi być koniecznie metalowa (plastik się topi w kontakcie z Pb95) oraz odpowieniej średnicy.

Uwaga 2. Rurkę posmarowaną kropelną należy bardzo szybkim ruchem wkładać w otwór króćca, bo można nie zdążyć i zostanie wklejona w połowie.

Uwaga 3. Obecnie produkowane wkłady do Zenitów są plastikowe, więc w poszukiwaniu metalowego należ przetrząsnąć szuflady biurka cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Problem: otwierający sie schowek pasażera, szczególnie w lecie przy wysokich temperaturach - potrafi sie nawet sam otworzyć.

Rozwiązanie: spinka - oficjalne zalecenie Fiata - spinka nr kat: 14184474 zlosnik.gif

Wygląda tak:

277812153-Spinka01.jpg

277812153-Spinka02.jpg

nakłada sie to na ten języczek i już sie nie otwiera biglaugh.gif

277812153-Schowek04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ruszając na światłach auto nagle straciło moc. Zapaliła sie na bursztynowo kontrolka awarii systemy kontroli silnika. Auto zapalało tylko na dwóch cylindrach. Sprawdzone przewody i cewki zapłonowe (wszystko ok)

2. wizyta w serwisie, diagnoza awaria centralki, jedyna możliwość naprawy w serwisie = wymiana. i to nie na nową tylko na regenerowaną koszt 1700 zl + robota smile.gif

3. oczywiście zabrałem samochód z serwisu, wykręciłem centralkę i wysłałęm do kolesia który naprawił "od reki" za 450 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja dotyczy modeli MkII FL z pozmianowym rozrusznikiem

Objawy:

Przy niskich temperaturach auto nie chce odpalić, resetowanie sie kompa, mozliwość odpalenia tylko przy pomocy pedału przyspieszenia (konieczność dodania gazu podczas kręcenia rozrusznikiem)

Kampania ASO

Wymiana oprogramowania w kompie (uaktualnienie na nowsze)

Koszt

Bezpłatnie na koszt ASO

Czas realizacji

20 min wizyta w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Firma Fiat Auto Poland powiadomiła Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Fiat (Panda, Punto, Grande Punto, Idea, Stilo) oraz Lancia (Musa i Ypsilon) z silnikami 1.1, 1.2 i 1.4, wyposażone w układ klimatyzacji, mogą być wadliwe. Kampanią przywoławczą objętych jest 471 aut.

W wyniku pęknięcia koła pasowego wału korbowego może dojść do utraty napędu klimatyzacji oraz do przerwy w pracy silnika. Wada może wystąpić w pojazdach wyprodukowanych we Włoszech i Polsce od września 2005 r. do maja 2006.

Fiat Auto Poland zapewnił, że powiadomi listownie właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi w celu dokonania kontroli i ewentualnej wymiany koła pasowego.

obejmuje auta z numerami nadwozi:

PANDA 475266 - 640654

PUNTO 793362 - 902645

PUNTO 4990567 - 4999998

G. PUNTO 688 - 87968

IDEA 92100 - 132472

STILO 583184 - 630209

Informacja UOKiK

Informacja na włoskiej stronie Fiata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie MK2-awaria, tok postępowania w przypadku awarii - opis i pomoc w rozwiązywaniu problemu -> WaldiGSI

W związku z faktem ze coraz więcej userów ma problemy ze wspomaganiem w MK2 i otrzymuje sporo wiadomości z prośbą o pomoc , chciałem napisać taki krótki post w którym będzie zawarta informacja jak sie zachować co zrobić kiedy walnie wspomaganie w punto a w serwisie wołają 2,5 tysiąca za naprawę

Oczywiście objawami jest brak wspomagania lub jego zanik z różnych warunkach, zaświecenie sie lampki awarii wspomagania lub/i EOBD(mil)

jeśli chodzi o model MK2 zwykły (1999-2003) to statystycznie w 95 % awarii układu wspomagania przyczyną jest uszkodzony elektryczny silniczek , pozostałe 5 % awarii to uszkodzony czujnik momentu skrętu wałka kierownicy lub uszkodzenie jednostki sterującej (sterownik wspomagania lub zwyczajowo centralka lub komputer , zwijcie to jak chcecie).

Jeśli chodzi o model MK2 FL to najczęstszą przyczyną jest uszkodzenie czujnika momentu wałka lub kiedyś już omawiany zanik sygnału prędkości z czujnika prędkości, który jest wymagany do strategii działania wspomagania , opis naprawy tego problemu jest tu

więcej przyczyn awarii w FL-u nie zaobserwowałem , wspomaganie w modelu FL jest zmodyfikowane , wytrzymalsze w stosunku do zwykłego mk2 i dzięki temu mniej awaryjne . Żadna z części elektryczna lub elektroniczna nie jest zamienna pomiędzy modelem MK2 a MK2 FL !!!!!!

Co zrobic kiedy walnie wspomaganie

Nawet fachowiec nie jest jasnowidzem wiec jeśli komukolwiek zdarzy sie taki problem , najpierw należy podjechać do warsztatu (niekoniecznie ASO) i zrobić diagnostykę wspomagania, odczytać błędy oraz poprosić o wydruk z examinera na pewno na tym etapie będzie już wiadomo co poleciało, w przypadku mk2 tak jak pisałem wcześniej 95% awarii jest to właśnie silniczek elektryczny który daje sie naprawiać (można sie zgłosić z tym do mnie , zrobiłem juz ich kilkanaście wiec polecam swoje usługi)

jeśli chodzi o ceny to napisze orientacyjne ceny z jakimi mozna sie spotkać rozwiązując taki problem

jeśli padnie silnik :

nowy w ASO ok 800 zł , używany na allegro ok 350-400 zl , naprawa np. u mnie , cena jest ustalana indywidualnie i zwykle nie przekracza 200 zł

jeśli padnie czujnik momentu :

sprawa jak dość droga bo nie można kupić samego czujnika , nie występuje jako część zamienna , ze względu ze jest on zintegrowany w układzie mechaniki wspomagania i teoretycznie wg. producenta nie można go wymieniać jako detal tylko z wałkiem kierowniczym dlatego cena zestawu w ASO kosztuje ok 1600 zł , ewentualnie wymiana całego układu lub używki ze szrotu lub allegro

jeśli padnie centralka to koszt ok 650 zł nowa w ASO , używki można dostać od 200 zł w górę

Jeśli ktoś będzie zdesperowany i chciałby kupić kompletna kolumnę wspomagania to koszt nowej w ASO ok 2500 zł , używane na szrotach lub allegro można kupić za ok 600-800 zł

Każde wspomaganie mona naprawić z resztą jak wszystko inne , kwestia tylko za jaka kwotę

jeśli ktoś ma problem , to tak jak pisałem , najpierw podłączenie pod examiner - wstępna diagnoza , potem może napisać na pw lub założyć posta lub bezpośrednio zwrócić się do mnie na emaila i opisać problem, złączyć wydruk z diagnostyki lub podesłać kody błędów i wtedy będe mógł pomóc jeśli oczywiście bede w stanie

dziękuje za uwagę , skoro przeczytałeś ten post az do tego momentu to znaczy za masz problem ze wspomaganiem i w tym poście już się czegoś dowiedziałeś , głowa do góry bedzie dobrze.

pozdrawiam


wątek do dyskusji jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

Objawy na zimno :

1. Marchewa paląca się cały czas, silnik utrzymuje wówczas 1,5 tys. obrotów - równiutko.

2. Marchewa gaśnie, a obroty skaczą między poziomem 2 - 3 tys.

3. Marchewa znów się zapala - obróty wracają do równych 1,5 tys.

Wszystko znika po zagrzaniu się silnika - wówczas jest równiutko i bezproblemowo.

Wymiana silniczka krokowego + czujnika temperatury cieczy chłodzącej eliminuje oba problemy.

Czujnik temp. wywalał marchewę, a wolne skaczące obroty to krokowy któremu nie pomagało nawet dokładne czyszczenie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Objawy na ciepło i zimno :

1. Nierówne wolne obroty, wypadające zapłony przy każdej prędkości obrotowej.

2. Spalanie około 15l/100km zlosnik.gif - świece mocno okopcone, a do tego dymienie na czarno z wydechu.

Powodem jest uszkodzony lub odłączony czujnik ciśnienia powietrza zasysanego, podpięty do kolektora ssącego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

2007-12-10

Przedsiębiorca Fiat Auto Poland S.A. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Fiat Grande Punto mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

Polski dystrybutor samochodów Fiat poinformował, że w niektórych samochodach Fiat Grande Punto połączenie górnego odcinka wałka kierownicy z przegubami krzyżakowymi zostało wykonane w niewłaściwy sposób, co może utrudnić kierowanie pojazdem.

Wada dotyczy samochodów Fiat Grande Punto o numerach nadwozia z zakresu:

- 00105778 ÷ 00169447;

- 01078325 ÷ 01156208;

- 02000001 ÷ 02009229,

wyprodukowanych w czerwcu, lipcu i sierpniu 2006 r. we Włoszech. Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 730 samochodów.

Fiat Auto Poland S.A. poinformował UOKiK, że klienci, którzy kupili pojazdy objęte kampanią, zostaną powiadomieni listownie o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanej stacji obsługi. Prace, polegające na wymianie wadliwego wałka kolumny kierowniczej zostaną wykonane bezpłatnie.

Źródło: UOKiK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

2007-12-20

Przedsiębiorca Fiat Auto Poland S.A. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Fiat, Lancia oraz Alfa Romeo mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

Polski dystrybutor samochodów poinformował, że w niektórych samochodach Fiat, Lancia oraz Alfa Romeo, przednie i tylne przewody hamulcowe nie zostały wykonane we właściwy sposób. Wada ta, w skrajnych przypadkach może doprowadzić do nieprawidłowego działania układu hamulcowego.

Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 2333 samochodów, wyprodukowanych w październiku i listopadzie 2007 r. we Włoszech i Polsce. Szczegółowe informacje pozwalające na identyfikację wadliwego samochodu, przedstawia poniższa tabela.

- Grande Punto wyprodukowane w SATA Melfi nr nadwozia: 347085-363506, wyprodukowane w okresie 12/10/2007-14/11/2007, ilość sztuk: 103

- Grande Punto wyprodukowane w SATA Melfi nr nadwozia: 1325671-1347783, wyprodukowane w okresie 12/10/2007-14/11/2007, ilość sztuk: 321

- Grande Punto wyprodukowane w Mirafiori nr nadwozia: 2041923-2050313, wyprodukowane w okresie 16/10/2007-14/11/2007, ilość sztuk: 18

Fiat Auto Poland S.A. poinformował UOKiK, że klienci, którzy kupili pojazdy objęte kampanią, zostaną powiadomieni listownie o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanej stacji obsługi. Prace, polegające na sprawdzeniu jakości i ewentualnej wymianie przewodów hamulcowych zostaną wykonane bezpłatnie.

Źródło: UOKiK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

28.07.2008

Fiat Auto Poland S.A. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Fiat Grande Punto mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

Polski dystrybutor samochodów Fiat poinformował, że w niektórych egzemplarzach modelu Grande Punto, wiązka przewodów nagrzewnicy i klimatyzatora mogła zostać niewłaściwie zamontowana, co może doprowadzić do uszkodzenia izolacji tych przewodów i wystąpienia zwarcia elektrycznego, w konsekwencji którego w skrajnym przypadku istnieje minimalne prawdopodobieństwo wystąpienia zapłonu.

Wada dotyczy samochodów wyprodukowanych we Włoszech w okresie od kwietnia 2006 r. do września 2007 r.

Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 6268 samochodów Fiat Grande Punto, o numerach VIN: od 00114670 do 00322635, od 01143872 do 01300776 oraz 00032678, 00088713 i 00098589.

Fiat Auto Poland S.A. poinformował UOKiK, że posiadacze pojazdów objętych kampanią, zostaną powiadomieni listownie o problemie oraz zaproszeni do autoryzowanej stacji obsługi w celu sprawdzenia poprawności montażu wiązki przewodów oraz ewentualnej wymiany zaczepu mocującego.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275 oraz z 2007 r. Nr 35, poz. 215). Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł. Sankcję tę nakłada Prezes Urzędu.

Żródło: UOKiK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

2008-11-12

Fiat Auto Poland S.A. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Fiat i Lancia mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

Polski dystrybutor samochodów Fiat poinformował, że w niektórych egzemplarzach siedmiu modeli Fiata i dwóch modeli Lancii, z powodu usterki listwy wtryskowej, może dojść do rozszczelnienia układu paliwowego. W skrajnym przypadku istnieje minimalne prawdopodobieństwo wystąpienia zapłonu.

Wada dotyczy samochodów wyprodukowanych we Włoszech, Turcji i Polsce w okresie od września do października 2008 r.

W Polsce nabytych zostało 21 samochodów modeli objętych kampanią serwisową. W załączniku znajdują się szczegółowe dane pozwalające na identyfikację wadliwych egzemplarzy.

Fiat Auto Poland S.A. poinformował UOKiK, że posiadacze pojazdów objętych kampanią, zostali powiadomieni listownie o problemie oraz zaproszeni do autoryzowanych stacji obsługi w celu sprawdzenia i ewentualnej wymiany listwy wtrysku.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275 oraz z 2007 r. Nr 35, poz. 215). Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł. Sankcję tę nakłada Prezes Urzędu.

Wykaz modeli do pobrania *.pdf

Żródło: UOKiK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Witam!

Kilka usterek, które zauważyłem w swojej kropeczce, z domowym sposobem usunięcia:

I. Wycieraczka:

1. Tylna wycieraczka - lubi nie działać w prawie każdym >10-letnim Punto i SC. Właściwie usterka do usunięcia we własnym zakresie.

2. Przyczyną psucia się jest śniedziejąca tuleja, a co za tym idzie ramię wycieraczki nie działa, w wyniku czego lubi się zerwać tryb w plastikowym kółku w mechaniźmie napędu ramienia.

3. Kwestia umiejetnego rozbierania, wybicia ramienia z tulei, przesmarowania i złożenia do kupy. Często jednak istnieje konieczność wymiany wspomnianego kólka - ciężko kupić takowe , jednak wizyta na kilku szrotach spowodowała pozyskanie prawie nowego.

Koszt? 10 zł

Narzędzia? Klucz "8", Śrubokręt X, Imbus "5", WD40 - lubi się przydać.

Czas? 2h.

II. Nagrzewnica

1. Lubi cieknąć w autach >10 letnich frown.gif

2. Niestety tylko wymiana. Nie polecam uszczelniania!

3. Wymiana zmusza do rozebrania całej deski rozdzielczej i wyciągnięcia miksera na zewnątrz.

Czas? 6-8h

Koszt? Nagrzewnica nowa 60-90 zł. Zrywalne śruby do stacyjki - 6zł.

Narzędzia? Komplet imbusów, śrubokręt X.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

objaw- często przepalał się bezpiecznik wentylatora szczególnie na wysokich biegach.

rozwiązanie: należy wymontować wentylator (u mnie MM), wyciągamy silnik z obudowy podważając trzy zaczepy, Przyczyna to zabrudzony komutator- za pomocą cienkiego śrubokręta czyścimy rowki komutatora z brudu i pyłu za szczotek (powoduje to zwarcia i palenie bezp. ) myjemy benzyną i składamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
  • 5 miesięcy później...

Kolejna typowa usterka MK2 , objawy brak pracy silnika na 2 cylindry i zaplaona lampka awarii silnika, spowodowane brakiem sterowania jednej z cewek zapłonowych. Usterka sterownika - do jakiegos czasu w gre wchodziła tylko wymiana na nową oczywiście za sporą kasę, teraz mozliwe jest kupienie uzywki na allegro i odpowiednie rozkodowanie zapisu immobilisera zeby zadziałała w innym aucie. W razie takiej potrzeby zapraszam po doradztwo na PW od lat zajmuje sie takimi problemami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
  • 1 miesiąc później...

Kupiłem z pięć dni temu Punto III (jeśli już to PII FL) Dynamic 1,2 8V 60KM i mam problem z zamknięciem bagażnika. Trzeba nim mocno walnąć aby skoczyło. Czy to normalne?

I jeszcze jedno. Gdzie dostane nadkola do tej wersji?

EDIT:

Uzupełnij profil zolta.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłem z pięć dni temu Punto III Dynamic 1,2 8V 60KM i mam problem z zamknięciem bagażnika. Trzeba

> nim mocno walnąć aby skoczyło. Czy to normalne?

Kwestia regulacji ucha lub odbojów gumowych albo obu, ewentualnie zamka.

> I jeszcze jedno. Gdzie dostane nadkola do tej wersji?

ASO, Allegro sklep motoryzacyjny, szrot itd., itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W czasie tankowania co chwilę odbija pistolet, odcinając przepływ paliwa do zbiornika.

> Rozwiązanie

> Niczego nie wymieniałem. Po prostu należy poszukać takiego położenia pistoletu we wlewie, żeby

> odbijało jak najrzadziej.

Racja, jest to też bolączka p1 , a bierze się to z tego iż majstry konstruktorzy z fiata, aby stworzyć więcej przestrzeni w środku auta, umieścili tak bak paliwa, że "rurka" która idzie od wlewu jest pod ostrym kątem umieszczona... W mk1 sposobem na to jest wsadzenie do połowy pistoletu i przekręcenie go o ok. 90 stopni, później dopchanie i dopiero tankujemy 270751858-jezyk.gif ale normalnie slalom gigant zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
  • 5 miesięcy później...
  • 1 rok później...

Objaw: Nie daje sie uruchomic silnik w siarczysty mroz. u niektorych -15 u innych bedzie -30st C.

Silnik dziwnie pracuje podczas prob krecenia rozrusznikiem, jakby nie miał kompresji na conajmniej jednym cylindrze.

Przyczyna: gęsty olej (bardzo stary tez sie bedzie tak zachowywal).

przez to, ze jest tak gesty silnik nie jest w stanie na mrozie krecic odpowiednio szybko by popychacze hydraulczne miały odpowiednie cisnienie oleju, przez co zawory nie pracują prawidłowo.

Rozwiązanie: Pilnować wymian oleju w tym silniku i brac olej o szerokim spektrum temperatur a w szczegolnosci o malej lepkosci zima np (0W40 lub 5W50). Ważna liczba przed 'w' - im niższa tym lepiej.

UWAGA: Napinacz rozrządu także jest hydrauliczny i krecenie oraz co gorsze uruchomienie sie silnika z takim olejem grozi przeskoczeniem rozrządu i kolizją.

Mowie to z autopsji. Niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

> > ciasno wcisłem końcówke linki i jak na razie ......TRZYMA

Jest to na jakiśczas.Ja miałem to samo kilkakrotnie.Wyjmowałem podstawę aku. na trasie i spowrotem wciskałem tą kulkę.Zacisnąłem trzema plastikowymi opaskami i jeżdżę rok.Ale chyba też to będzie do czasu.W Trójmieście jest zakład z linkami i magik przerabia linkę i można jeżdzić już do oddania na szrot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do haczenia zamkow to po zimie i uzywaniu odmrazaczy normalne (nie tylko w Puntiaku). Polecam

> wprowadzenie WD, takze profilaktycznie, najczesciej nie trzeba nic wymieniac.

> P 55S 3D

WD i inne wynalazki nic nie dawały.Wymiana zamka lub demontaż i czyszczenie oraz gotowanie w occie.Moje miały 17 lat.Teraz mam spokój na kilka lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.